Şimdi Ara

'Hardcore Oyunlara Sahip Çıkmak Gerekiyor'

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj


  •      "Hardcore oyunlar" ve "hardcore oyunculuk" kavramlarının tam olarak bir tarifinin bulunduğunu söyleyemeyiz. Bu kavramların farklı tanımlarının olduğunu söyleyebiliriz, ama yine de bu türdeki oyunların belli başlı özelliklerinin olduğu kesin. "Hardcore" kavramından yola çıkarak bu türün ne olduğu ve son dönemlerde neler kaybettiğine göz atalım.
     
          Öncelikle "hardcore" türde sayabileceğimiz oyunların zor olduğu veya zor oyunlar oynayan oyunculara "hardcore" oyuncu dendiği önyargısını kırmak gerekiyor. Bu türdeki oyunlar zor olmaktan çok insanı yoğun bir biçimde uğraştırıcıdır. Casual oyunların bile zorluk seviyelerinin değiştirilerek, oldukça zor hale getirilebileceklerini düşünürsek, hardcore oyunun zor olmasının yanında aynı zamanda insanı uğraştırması gerekir.
     
    Hardcore Oyunların Temel Özellikleri     
          Derin Senaryo ve Dünya : Öncelikle her "Hardcore" oyunun senaryosunun derin olması veya oyunun dünyasının etkileyici olması gerektiğini söylemeliyiz. Senaryonun derin olması, oyuncunun hikaye ile ilgili herşeyi bilmek istemesine yol açmalı ve onu oyundaki her ayrıntı araştırmasına itmelidir. Bu konuda Legacy of Kain serisini örnek verebiliriz. Belki de oyun dünyasının en derin birkaç konusundan birine sahip olan bu oyunu sırf senaryosu için bile oynayabilirsiniz. Böylece oyunun dünyasındaki her ayrıntıyı (konuşma, simge, bölge) bilmek ve keşfetmek istiyorsunuz. Halbuki Angry Birds tarzı bir casual oyunda senaryo kimsenin umrunda değildir.
     
     
        Sonuçlara Katlanmak ve Risk Almak: Bir oyunda eğer yaptıklarımızın sonuçlarına katlanmıyorsak ve oyun bize sürekli hatamızı telafi etme şansı veriyorsa o oyunun "hardcore" kategorisinden uzaklaştığını söyleyebiliriz. Örneğin Resident Evil'ın ilk oyunlarında fazla mermi harcanması veya önemli bir silahın (bazuka) daha kolay bir düşmanı yok etmek için harcanması canımızı fazlasıyla yakardı. Resident Evil 6 gibi hardcore kimlikten ve derinlikten uzaklaşmış bir oyunda bunu pek düşünmezsiniz; çünkü oyunun asıl amacı hayatta kalmak değil, aksiyondur.
     
        Dark Souls veya Demon's Souls gibi oyunları düşünün. Bu oyunlarda istediğiniz an oyunu kaydetme seçeneğiniz olsaydı, her hata yaptığınızda oyunu kaydettiğiniz yerden başlayabilecektiniz. Bu durumda oyunun atmosferini ve zorluk-başarı hissini tam olarak hissetmek mümkün olmayacaktı. Bu oyunlarda tıpkı gerçek yaşamdaki gibi attığımız her adımı ölçüp biçmek zorunda kalıyoruz. Böylece oyun daha gerçekçi bir hale geliyor.  S.T.A.L.K.E.R gibi Open World oyunlardaki kayıt seçeneklerini ise ayrı tutmak gerekiyor; çünkü oyunun tasarımı buna uygundur diyebiliriz.
     
    Düşmanların-Dünyanın Zorlayıcı Olması ve Başarı Hissi: Öncelikle şunu belirtelim, eğer bir oyunda karşımızdaki düşmanlar bizi zorlamıyorsa ve sırf biz dövelim-öldürelim diye karşımıza konulmuşlarsa o oyunun hardcore olması mümkün değildir. Örneğin aksiyon oyunlarından Xbox ve PS3 için çıkmış Ninja Gaiden 1'i ele alalım. Bu oyun bazı oyuncular tarafından zor olduğu için oynanmıyor; çünkü oyundaki her düşman sizin için potansiyel tehdittir. 

     
         Yine de şunu belirtmek gerekir ki Open-World (Açık-Serbest Dünya) oyunlarda durum farklı olabilir. Örneğin The Elder Scrolls gibi karakter gelişiminin önplanda olduğu bir oyunda bu durumu sağlamak kolay değildir. Oyunun zevkinin kaçaması için Level-Scaling denilen sistem kullanılır. Siz geliştikçe karşınızdaki düşmanlarda belli oranda gelişirler. Örneğin Oblivion'da bu sistem başımıza bela olmuştu, Skyrim'de ise başarılı bir şekilde oyuna yerleştirilmişti.
     
         Sadece düşmanlar değil, oyunun dünyasının da zorlayıcı olması "hardcore" oyunların vazgeçilmez özelliklerindendir. Oyunun dünyasını keşfetmek, düz ilerleyen yapıdan uzak olmak bir oyunun "hardcore" olmasında önemli etkenlerden biridir. Örneğin ilk Tomb Raider oyunlarında düşmanlardan çok çevrenin zorluğu ile mücadele ediyorduk ve hayatta kalmak için akrobatik yeteneklerimizi sonuna kadar kullanmamız gerekiyordu.
     
         Hardcore oyunların en sevilen özelliği bir bölümü bitirdiğinizde veya bir düşmanı öldürdüğünüz başarı hissini sonuna kadar hissetmenizdir. Bir FPS oyununda (senaryo modundan bahsediyoruz) dakikada kaç düşmanı öldürdüğünüzü bile hatırlamıyorsanız, o oyunun hardcore olmaktan uzaklaştığını söyleyebiliriz.
     
           Yine de şunu belirtmeliyiz ki bir oyunun Hardcore olarak tanımlanabilmesi için bu özelliklerin hepsini tamamen bünyesinde barındırması gerekmiyor; çünkü "hardcore" türünün belli bir tanımının olduğunu söylemek zor. Bazen bir oyun mid-core (Casual ile hardcore arası) ile hardcore kategorilerinden ikisinden de özellikleri bünyesinde barındırabilir.
     
     
    Bazı Oyunlar Hardcore Özelliklerini Kaybediyorlar
         Son dönemlerde bazı oyunların hardcore özelliklerini kaybettiklerini söyleyebiliriz. Bu oyunların başında da Resident Evil geliyor. (Silent Hill aslında birşey kaybetmedi, sadece devam oyunları yeteneksiz insanların elinde kötü oldu) Resident Evil'ın neler kaybettiği saymakla biter mi bilemiyorum.
     
         Resident Evil 1-2-3-Code Veronica ve Zero gibi oyunlarda mermi sıkıntımız vardı. Örneğin elinize magnum geçtiğinde önünüze çıkan ilk düşmanda kullanmazdınız. Hangi düşmanda kullanacağınızın hesabını yapardınız. Resident Evil 5 ve 6 gibi oyunlarda ise mermi bir sıkıntı olmaktan çıktığı gibi düşmanlara tekme-tokat giriştiğimizi bile görüyorduk. Bu da oyundaki gerilimi düşürüyor ve atmosferi hissetmenizi engelliyor.
     
         Diğer taraftan Resident Evil'ın ilk oyunlarında birbirinden zorlu bulmacaları çözmek ve gizlilikleri ortaya çıkarmak için mücadele ederdik. Bir bulmacayı çözdükten sonra büyük bir mutluluk hissederdik, çünkü gerçekten de o bulmaayı çözmek için emek harcamışızdır. Resident Evil 5 ve 6'daki bulmacalara gerçek birer bulmaca demek için ise 1000 şahit gerek.
     
         Üzücü olan şey bu tür değişimler tamamen satış politikasından kaynaklanıyor ve Capcom gibi firmalar da açık açık (utanmadan diyelim) sırf daha çok satmak için herkesin oynayabileceği bir oyun yaptıklarını söylüyorlar. Electronic Arts'ın Shadows of the Damned'taki korku unsurlarının ve gizemli senaryonun yerine geliştiriciye aksiyonu yüksek, kız arkadaşımızı kurtardığımız popüler bir konuyu işletmesi de ibretlik bir örnektir.
     
        Peki ya Mass Effect ve Dragon Age oyunlarına ne demeli. Piyasaya ilk olarak RPG dozu gayet iyi olarak piyasaya çıkan bu oyunlar daha sonra gittikçe aksiyona kaydılar. Mass Effect 2 her ne kadar başarılı bir oyun olsa da, Mass Effect 3 sıkı RPG oyuncularına göre iyi bir oyun değildi. Daha bu oyunlar gibi onlarca örneğin karşımızda olduğunu söyleyebiliriz.
     
        Sonuç olarak herkese hitap etme kaygısıyla hardcore oyunlara ve oyunculuğa büyük bir darbe vurulduğunu söyleyebiliriz. Hardcore oyunları sadece belli bir oyuncu türüne hitap eden yapımlar olarak görmemek gerekir. Bu tür oyunlar, oyunların sadece eğlence amaçlı olmadıklarını, aynı zamanda birer kültür olduklarını da kanıtlayan yapımlardır. Öyle oyunlar var ki konuları çoğu filmin senaryosunu çöpe attırır. O nedenle hardcore oyunlara sahip çıkmak gerekiyor.
    Bu konuda ne yapılabileceği konusunda söyleyebileceğimiz tek şey; herkes oynasın diye efsane oyunların yapısını bozan, kaliteden önce satışa odaklanmış firmalardan uzak durmaktır.
     








  • Bu Zamanda Hardcore Oyun Çok Kalmadı Çoğu Oyun Hardcore Seçeneği Olsada Oyunların %90'ı Çok Basitleştirildi Zor Oyun Kalmadı 7 Yaşındaki Bir Çocuk Bile Resident Evil 6 Bitirebiliyorsa Hardcore Oyunlar Bitmiş Demektir :)

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bernhard

    Öyle oyunlar var ki konuları çoğu filmin senaryosunu çöpe attırır.
    Bu söze yürekten katılıyorum. Böyle oyunlar bazen bana oyun sektörünün sinema sektöründen üstün olduğunu düşündürüyor.
  • valla hardcore az kaldı ama bazı editörlerinl af söyledigi diablo bence bu dönemde en hardcore oyunlardan biri insanlar gidiyor normal modda oynuyorlar ve eleştiriyorlar ama hardcore modunda oynamaya çekniyorlar insanlar böyle daha çok çekindikçe hardcore oyun bulmak zor olur

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0lyimp0s

    valla hardcore az kaldı ama bazı editörlerinl af söyledigi diablo bence bu dönemde en hardcore oyunlardan biri insanlar gidiyor normal modda oynuyorlar ve eleştiriyorlar ama hardcore modunda oynamaya çekniyorlar insanlar böyle daha çok çekindikçe hardcore oyun bulmak zor olur


    Düzgün build yapsan bile demon hunter ile infernedo oynamak ömre bedel

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Örneğin New Super Mario Bros, Donkey Kong Country Returns, Metroid ve The Legend of Zelda serisi sırf renkli görsellere sahip oldukları için "Casual" sanılıyorlar. Aslında bu oyunların hiçbiri kısa ve kolay bölümlere sahip değiller, ayrıca oldukça zorlayıcı ve derin oynanış dinamiklerinin olduğu su götürmez bir gerçek. Belki Super Mario Bros'un hikayesi derin olmayabilir, ama oyunun zorlayıcı bir yapıya sahip olması ve oynanış dinamiklerindeki başarı onu "Casual" olmaktan çıkarıyor. Zaten Super Mario Bros'un türü itibariyle bazı konularda derin olması mümkün olmuyor.

    ----


    Derin Senaryo ve Dünya : Öncelikle her "Hardcore" oyunun senaryosunun derin olması veya oyunun dünyasının etkileyici olması gerektiğini söylemeliyiz




    bu ne lahana
  • Güzel yazı olmuş. Ama birde madalyonun arka tarafı var. Sonuçta oyun yapmak çok zor bir iş. Kaliteli oyun yapamakta zor iş. Ayrıca oyunun insanlar tarafından beğenilip oyuncular tarafından satın alınmasıda zor iştir. Bazı oyun firmaları reklamlara bile büyük paralar harcarken bazılarıda büyük firmaların tozunu yutmakla yetiniyor. THQ buna en iyi örnektir. Oyuncuları düşünen nadir firmalardan biri olan bu firma maalesef iflas etti. Bu firmanın oyunları kötü mü ? Cevap tabi ki hayır! En çok küfür ettiğimiz firmalar aslında en doğru şeyi yapanlardır. Şimdi aynı şeyi Ataride yaşıyor. Bunu hayatın her yerinde görebilirsiniz. İktidara yakın olan gazeteciler her kanala çıkıp konuşurken, muhalif gazetecilerin kendini ifade edeceği bir kanal bile bulamamasıdır.
  • Yazılarınızı sıkılmadan okuyorum.

    Çoğu editörün değinmediği konulara değiniyorsunuz.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Konu olarak Bence Warcraft ,Diablo ,Starcraft' ın konuları efsanedir (özellikle warcraft benim için çok özeldir) Blizzard'ı bu yüzden severdim ama bu son zamandalarda blizz'ede birşeyler oldu ...

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Opricnik;
    Casual olmayan her oyun hardcore olacak diye bir kural mı var? Oyun kategorileri sadece Casual ve Hardcore'dan oluşmuyor. Yazıda sadece iki kategoriden bahsedilmiş.
    Mid-core diye bir kategoriye de değinilmiş zaten yazıda. Ayrıca Mario ve Donkey Kong olmayabilir, ama Zelda ve Metroid'in konusu oldukça iyidir. Mario oyunlarının dünyası da keşfedilmeyi bekleyen onlarca şeyle doludur.
  • en iyi örnek heavy rain de olabilir
  • En son FarCry 3 mesela; yahu oyunu en zorda açan biri 10 tane düşman kampını ele geçirmesine rağmen bir kere bile ölmez mi? Son zorluk seviyesi oyunda en kolay olması gereken zorluk seviyesi. Bu Ubisoft da ayrı çakal, hem yaş sınırı var hem zorluk seviyesi çocuklar için. Zaten çocukların asla oynamaması gereken bir oyun bu, çünkü oyunda bi dünya hayvan öldürüyosun, orman yakıyosun, herşeyi patlatabiliyosun vs; çocuklar bu oyunu izlememeli hatta !
  • Hardcore özelliklerini kaybeden oyunlara bir isim daha katıldı bence o da Dead Space'dir.İlk oyunda korku,Dar koridorlar yalnızlık hissi ve mermi sıkıntısı vardı ama son 3. oyunla birlikte bu özellikler ortadan kalktı gibi.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Olay o değil; nedir diablo 3 ün sorunu? Seni auction house'da para harcamaya zorlaması; çakallık zaten zorlukta değil, kendi oyununun inferno'da oynamada yetersiz kalmasında, yani oyunun içinde bulduklarının yetersiz kalması ve seni para harcamaya zorlaması; öyleki oyunda en cimrice altın da biriktirsen infernoda biraz olsun nefes almak için biraz paraya kıymak zorunda kalıyosun. Ee bu nedir? Paran varsa iyi bir hardcore oyuncusu oluyosun, yok ya !
    Akla karayı birbirine karıştırmayın, adamlar artık oyuncuları aptal yerine koymaya başladı(birkaç şirketi dışarda bırakıyorum) ya da teenager çocukların herşeye saldırması yüzünden şirketler politikalarını ona göre değiştiriyor ve bizim gibi yaşını başını almış oyuncular da güme gidiyor.
    Burada asıl sorun bu yaşını başını almış oyuncu kitlesinin geometrik olarak artması ve oyun şirketlerinin bu stratejilerinin uzun vadede sürdürülebilirliğinin yok olacak olması. Yani çok da uzak olmayan bir gelecekte casual oyunların hak ettiği yere düşecek olmasından mütevellit hardcore oyun yapmak durumunda kalacaklar. Zira casual oyunlar bir iki yıldır altın çağını yaşıyorlardı ve o çağ bitti, ve bir daha asla hardcore oyunlar karşısında bu kadar avantajlı olabileceklerini sanmıyorum. O yüzden biz ne diyoruz, arkadaşlar gelin bunu SS kuralının ilk maddesine göre şimdiden yapalım yoksa sizin için çok geç olabilir hatta ikinci maddesi için bile .




  • bugünde epey 3. sayfa haber yapıldı..
  • hardcore oyun nadir çıkınca artık hemen belli ediyor kendini mesela far cry 3
  • Bir hardcore gamer olarak diyorum ki, şu ninja gaiden serisini bukadar basitleştirdinz ya yazıklar olsun. Ninja Gaiden 2 bitircem diye canım çıkarken Ninja Gaiden 3 ü çocuk oyuncağı gibi oynadım o neydi öyle. (Hardcore oyunculara tavsiyemdir anlarlar onlar zaten)

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Bi Hardcore oyunlara bi de dedeye sahip çıkamadık gitti

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Her gün kapınızın önüne bir adet gamepad bırakın hardcore oyunlara sahip çıkın.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • Güzel yazı, ellerinize sağlık. Sıradan yapımlara (Resident Evil 6, Cod vb.) tenezzül etmiyorum. En son aldığım oyun Ni no Kuni.

    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.