Şimdi Ara

Nvidia ve ATI'nin yeni kartlarının isimleri belli gibi: Değişim rüzgarları esiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
2.082
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşan tanıtım tarihleri, yavaş yavaş sızan sonuçlar ve ayların verdiği heyecan yüzünden : ) sıkça Nvidia ve ATI haberleri yapmaya başladık.

    Bu sefer de sizlere Nvidia ve ATI'nin ürünlerini isimlendirmede yaptığı değişiklikleri anlatacağız.

    İlk önce Nvidia'dan başlayalım: Nvidia NV40 kod adlı GPU'sunun sunumuyla beraber FX ekini bırakıyor. Yani ürünler  eskiden olduğu gibi sadece GeForce şeklinde adlandırılacak.

    NV40, GeForce 6800 olarak pazara sunulacak tabii Ultra vb. ekler ile değişik çeşitleri olacak. 13 Nisan'da çıkacak GeForce 6800'ünden FX ekinin atılması genel olarak NV3x serisinin başarısız olması ve firmanın bu imajdan sıyrılmak istemesi olarak yorumlanıyor, ama tabii işin gerçeği böyle olmayabilir.

    Temkinli davranırsak ileride bir gün FX takısının yine isimlendirmede kendine yer bulacağını ihtimalini de ihmal etmemiş oluruz.

    ATI ise X harfini çok sevmiş olsa gerek zira ürün isimlerini X ile süslemiş ek olarak da binler basamağından kurtulmuş. Yani Radeon 10000 şimdilik görmeyeceğiz : )GeForce 6800 Ultra'nın (NV40) rakibi ATI R420 (PCIe: R423) Radeon X800 XT olacak.

    Ama ilk tanıtılacak ve daha düşük hızlara sahip modelin adı ise Radeon X800 Pro.

    X800 serisini daha düşük modeller olan X600 (RV380) ve X300 takip edecek (RV370) ilerleyen aylarda.

    GPU Kod Adı Adı Çıkış Tarihi (sırasıyla)
    Nvidia NV 40 GeForce 6800/6800 Ultra 13 Nisan/13 Nisan
    ATI R420 Radeon X800 SE/Pro/XT ?/26 Nisan/31 Mayıs
    ATI RV380 Radeon X600 ?
    ATI RV370 Radeon X300 ?

    Yukarıdaki tabloda çıkış tarihleri ve modeller yer alıyor. En dikkat çeken ATI'nin ilk başta NV40'ın karşısına daha az güçlü bir modelle (Radeon X800 Pro) çıkıp, ondan bir ay sonra üst modelini tanıtması.

    Bunun 2 anlamı olabilir: ATI ya savaşa henüz hazır değil ve bekle-gör taktiği içinde çözüm arıyor ya da rakibinden daha güçlü bir ürünü saklıyor ve sonra çıkartacak farklı bir pazarlama stratejisi ile.

    Açıkcası 2.ihtimal yani Nvidia'yı geçmesi biraz güç gibi çünkü R420 12 pipeline'a (6 Vertex Shader) sahip ve yeni Pixel Shader 3.0 desteği bu GPU'da yer almıyor. Nvidia ise 16x1 pipeline (PS 3.0 ile 32x0 kullanabilme yeteneği) ve PS 3.0 desteği ile en azından teknik açıdan daha iyi durumda.

    Pixel Shader 3.0 desteği bu kadar önemli mi DirectX 9 oyunları için neredeyse 1 yıl bekledik diyorsanız yanıldığınızı söyleyebiliriz çünkü şu anda bile PS 3.0 desteğine sahip bir oyun piyasada: FarCry. Ayrıca merakla beklenen Doom 3 ve Half Life 2 gibi çok önemli oyunların PS 3.0 ile gelmesi bekleniyor. PS 3.0 bazı durumlarda çok ciddi hız ve detay artışına olanak tanıyabiliyor.

    Zaten CeBit'ten sızan bilgiler de hem NV40'ın hem de ATI R420'nin 3D Mark 03'te 10.000 sınırını rahatça geçtiğini gösteriyor ama ATI'nin yarışta Nvidia'ya göre biraz geride olduğunu işaret ediyorlar.

    Tabii bu sızıntı haberlerin henüz açıkça sınanmadığını da unutmamalıyız yani ürünlerin ilk tarafsız testleri çıkana kadar bütün yaptığımız yorumlar spekülasyon olmaktan öteye gitmiyor !

    » Eğer Pipeline ne anlama geliyor öğrenmek istiyorsanız tıklayın ! (İngilizce)
    » Eğer Pixel Shader 3.0 hakkında daha fazla öğrenmek istiyorsanız tıklayın ! (İngilizce)








  • Bu rekabeti takip etmek baya heyecanlı :).
  • aynen dostum bakal#305;m kim daha iyi fiyat/performans oran#305; sunabilecek :))
    [bgdnc2]
  • Şu Matrox da şağlam bişeyler çıkarsa artıkta ortalık iyice kızışsa.Silindi gitti galiba.
  • Haberde ufak bir hata var, doom3 ve halflife2 pixel shader 3.0 la gelmeyecek. Doom3 ün ve Halflife'in grafik motorlari neredeyse tamamlandi. Halflife2 pixel shader 2.0 a agirlik verirken doom3 pixel shader 1.1, 1.3 ve 1.4 karishimi bir pixel shader motoruna sahip zaten nvidianin shu anki kartlari yuksek kesinlikli (high precision) 2.0 pixel shaderlarla bash edemiyor. Far cry'i ise bilmiyorum.

    Ozetle pixel shader 3.0, pixel shader 2.0 da sınıfta kalan Nvidia'nın utanıp bu yeni hardwarelerinde pixel shader 2.0'ı "daha iyi" desteklediklerini soyleyememesinden kaynaklanan bir pazarlama hilesi gibi geliyor bana.

    Pixel shader 3.0 desteklememek ATI'nin chok da büyük kaybi deil aslinda ama Nvidia bunu koz olarak kullanacak ve muhtemelen kırık dökük bi 3.0 desteğini (atinin mükemmel 2.0 desteğine karshi) sunacak.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.