Şimdi Ara

Clio III sahipleri ve sevenleri bilgi paylaşım platformu (481. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11.466
Cevap
47
Favori
929.338
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 479480481482483
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: racerant

    Bu da benim aracım :



    arkadaşım 1.2 extreme 2009 model 30 binde bir araba buldum. galiba bu senin arabadan!! 75 bg 16 walf. yok çekmez yok çok yakar gibi yorumlar var. 20-21 bin gibi bütçem var. öyle görünüyor ki ya grande punto 1.4 active fire alacağım ya da böyle bir araç düşünüyorum. ama bu yorumlar kafamı karıştırdı. gerçekten rampada bayılıyor mu, hatta kalkışı bile zor mu? araç ağırlığını taşımakta zorlanıyor mu? Ya da biraz basınca ortalama 7.5 lerde yakıt tüketimi oluyormuş. Bütün bunlar hakkında ne diyeceksin. Gerçekten objektif bir görüşe ihtiyacım var. Acilen yardıma ihtiyacım var. Detaylı bir bilgi verirsen çok sevinirim özellikle yakıt-prforman bakımından.




  • yok mu bilgi verecek kimse:((
  • 1.2 extreme edition sahibiyim araç 1500km de daha

    şehiriçi 290kuruş yakıyor dahada düşecektir benzin zamlanmassa

    araçtan performans beklentiniz olmasın ama yokuşta yolda yıgılma gibi bir durumuda kesinlikle yok bastınızmı gidiyor ama anlıkta 11lt gibi rakamlar moral bozabilir

    sonuçta vergi dilimiyle kullanım rahatlığıyla ve sakin kullanımda yakıtıyla kesinlikle üzmez tavsiye ederim
  • arkadaşlar 2006 model 1.5 dizel 78 binde 21 milyar fiyatı sizce uygunmudur ? . tramerde kazası yok. ön çamurluk değişmiş ve tamponda boya var..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkn_52

    arkadaşlar 2006 model 1.5 dizel 78 binde 21 milyar fiyatı sizce uygunmudur ? . tramerde kazası yok. ön çamurluk değişmiş ve tamponda boya var..

    authentik mi belirtmemişsiniz, kasko değerine bakmaya çalıştım ama, dilerseniz şu linkten aracın modelini seçip kasko değerini öğrenirseniz daha iyi bir fikriniz olabilir.

    http://www.tsrsb.org.tr/sayfa/kasko-deger-listesi
  • evet otantik 1.5 dci. kasko değeri 20750 diyor. benim merak ettiğim bu model bu araç bu kmde bu fiyatı iyimidir. boyalı olan yeri göz önüne alınarak
  • selamlar
    2010 model 1.25 trend modeli fiestamı verip 1.2 night&day almayı dusunuyorum. fiestanın yakıtından bıktım.ayrıca donanım olarak da clio N&D cok cok dolu elimdeki araca göre. izmir bayii den 31500 anahtar teslimi fiyat aldım sig. dahil...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkn_52

    evet otantik 1.5 dci. kasko değeri 20750 diyor. benim merak ettiğim bu model bu araç bu kmde bu fiyatı iyimidir. boyalı olan yeri göz önüne alınarak

    evet otantik 80'lik olan 20600 diyor listede. ben benzinli 1.2 arıyorum 2 aydır, bu arada gözüme çarpanlardan bildiğim kadarıyla dizellerde o km bulmak gerçekten şans. çok oynanıyor km ile diyorlar, eğer gerçekten o km'de ise, çamurluğun değişmesi ya da tamponda boya 5-6 yaşında araçlarda olağan karşılanıyor -yani ist.dakilerde öyle- ama tabii daha bilgili arkadaşların yorumlarını almak gerekir bence.
  • sizin max. 21 bin ytl ye kadar önerebilceğiniz araç varmı. dizel veya lpg.. aile olarak kullanılcak. bagajı çok ufak olmucak şekilde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mkn_52

    sizin max. 21 bin ytl ye kadar önerebilceğiniz araç varmı. dizel veya lpg.. aile olarak kullanılcak. bagajı çok ufak olmucak şekilde

    araç tercih-kıyaslama bölümüne başlık açtınız mı bilmiyorum ama orada kısa sürede çok cevap alırsınız. oradaki başlıkları okuyarak bir sürü detay öğrendim ben de. ama hep hp, benzinli araçlarda.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fremdsprache

    quote:

    Orijinalden alıntı: mkn_52

    sizin max. 21 bin ytl ye kadar önerebilceğiniz araç varmı. dizel veya lpg.. aile olarak kullanılcak. bagajı çok ufak olmucak şekilde

    araç tercih-kıyaslama bölümüne başlık açtınız mı bilmiyorum ama orada kısa sürede çok cevap alırsınız. oradaki başlıkları okuyarak bir sürü detay öğrendim ben de. ama hep hp, benzinli araçlarda.

    mesela şöyle bir başlık var:

    http://forum.donanimhaber.com/m_54967199/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    quote:

    Orijinalden alıntı: racerant

    Dizel alırken pahalı olsada satarken kaybettirmez çabuk satılır. Ayrıca tasarruflu olduğunu kimse inkar edemez.

    Ancaaaak ben 0km 2011 Clio Extreme Edition 1.2 özel stok indirimi ile 28.000'e aldım bunun dizeli 36.000 - 39.000 aralığında yani nerdeyse 10.000TL !!! fark var. yılda 15.000km yapıyorum. aradaki 10.000 tl yi çıkarmak için 7 yıl binmem lazım. 7 sene sonra araç dizel de olsa benzinli de olsa çok birşey değişmeyecek. Mal alırken kazanılır halen dizel fırsat aracı bulunabilir bence.

    Hocam Naptın :)
    2011 Liste Extreme 1.2 30450
    2011 Liste Extreme 1.5 dci 65BG 35950
    Fiyat karşılaştırman aynı cinsten(listeden) olsun lütfen elmayla elma kıyaslansın

    2011 Extreme 1.6BVA 34000TL
    2011 Extreme 1.5BVR(85) 39250TL

    2011 N&D 1.6BVA 36050
    2011 N&D 1.5BVR(85) 40900TL

    Yani (eşdeğeri ile arasındaki fark) asla 10000TL değil
    Max 5500TL

    Sizin durumda tabi biraz farklı olabilir.
    Herhangi bir bayi %4 iskonto ile:
    2011 Liste Extreme 1.2 29200
    2011 Liste Extreme 1.5 dci 65BG 34500
    fiyatlarına satabilirken siz ekstra indirimle 28000e almışsınız
    Yine de fark:6500 olur max

    Arkadaşım clio3 lerde benzinli modellerde bakım 20.000km de bir iken dizelerde 10.000km'de. Dizelde 1.5lik motorla vergi dilimi de değişeceğinden, bunlara bir de bakım ücretindeki fazlalığı eklediğinde bence dizelin kendini amorti etme süresi 6 yılı bulabilir. Ayrıca yakıtı düşünmeden daha fazla binebilmek avantaj mı dezavantaj mı tartışılır? Benzinlide tasarruf yapmak zorunda hissetmenden dolayı, aracı daha az kullanır, kısa mesafelerde ve yoğun trafik zamanlarında kullanmaktan imtina eder, ve aracı daha az yıpratırsın.
    Şimdi 5.000TL'lik olan fiyat farkının, 3-4 sene sonra(öyle kabul edilse dahi) 3.500TL olacağını sanmıyorum 1.000-2.000TL arasında olacaktır tahminimce.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sporcu23
    Arkadaşım clio3 lerde benzinli modellerde bakım 20.000km de bir iken dizelerde 10.000km'de. Dizelde 1.5lik motorla vergi dilimi de değişeceğinden, bunlara bir de bakım ücretindeki fazlalığı eklediğinde bence dizelin kendini amorti etme süresi 6 yılı bulabilir. Ayrıca yakıtı düşünmeden daha fazla binebilmek avantaj mı dezavantaj mı tartışılır? Benzinlide tasarruf yapmak zorunda hissetmenden dolayı, aracı daha az kullanır, kısa mesafelerde ve yoğun trafik zamanlarında kullanmaktan imtina eder, ve aracı daha az yıpratırsın.
    Şimdi 5.000TL'lik olan fiyat farkının, 3-4 sene sonra(öyle kabul edilse dahi) 3.500TL olacağını sanmıyorum 1.000-2.000TL arasında olacaktır tahminimce.

    Ama 10000km'de bir olan sadece yağ ve yağ filtresi
    Ki her iki araç için de Senede 1 kere yağ değişimi yapılması gerekiyor. Yani senede 10000km yapan adam için problem yok o açıdan
    Hani şu meşhuuuur "10000km yapıyorsanız benzinli alınmalı" mantığının yanlışlığına binaen yazmıştım zaten yukardaki herşeyi
    Bakım olayında da örtüşüyor yazdıklarım


    Daha fazla binme olayı tamamen kişiye kalmış, ve bence bu olay hayat standardını yükseltiyor insanın , o açıdan bakmak lazım.
    Para senin paran sonuçt, tasarruf yapacaksak dizele de az bineceksin.

    Araçların 2. el fiyatlarını da ayrıntılı incelemek lazım :)
    2. elde fiyat olayına hiç girmeyelim çok subjektif olaylar. Her 2. el araç farklı sonuçta, km vs temizlik, satıcının kişisel egosu (dizel fiyatına hatta, daha pahalı fiyatlara satmak isteyenler de var ona bakarsak, ama 2 aydır durup duruyor o tarz ilanlar ;) "

    Çok temel bir istatistiksel çalışma yapayım size:
    30000-60000km arasında
    2008model
    Extreme Donanom
    Manuel araç ilanları
    sahibinden.com

    1.2 Benzinli Extreme 19750-23000 arasında 18 adet ilan çıktı
    1.5 Dizel Extreme 22750-27500e 19 adet ilan çıktı

    kmsine göre grafiğe bir bakın.
    Her ikisinde de ucuz olan (hasalı vs olan)
    ve fahiş fiyat yazan bulunduğunu varsayıyorum
    Dizeldeki en üstteki 3kırmızı noktayı ve benzindeki en yüksek iki mavi noktayı ihmal ediyorum.
    ve yine dizelde en alttaki iki ve benzinlide en alttaki iki noktayı görmezden geliyorum. (Ama grafikte hepsi var)

    85BGlikleri ve üst alt limittekileri çıkarttığımızda geriye kalan araçların ağırlıklı ortalaması:

    1.5 Dizel65 Extreme 23500-26250 ort= 24930TL
    1.2 Benzinli Extreme 21000-22350 ort= 21940TL
    Aradaki fark= 3000TL 3 Yaşındaki bir araç için



    Akşam daha da ayrıntılı yazarım şu bakım masraflarını da



    edit: Grafiğin X ekseni KM bilgisini gösteriyor
     Clio III sahipleri ve sevenleri bilgi paylaşım platformu


     Clio III sahipleri ve sevenleri bilgi paylaşım platformu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 28 Kasım 2011; 17:29:15 >




  • Güzel bi çalışma yapmışsın. Ama ben yine de 1.2 benzinli almakla iyi yaptığımı düşünüyorum. Night@day versiyonunda 7.000TL fark vermek mantıklı gelmedi. Zaten bütçem de el vermiyordu. Sonuçta 2. el araç için yaklaşık 2 ay araştırdım, Yılbaşına doğru fiyatlar düşer dedim ame nerdee. İşten çok da anlamıyorsan ve çok da km yapma düşüncesinde değilsen benim gibi, 0 ve benzinli araç almak daha mantıklı geldi. Sonunda Reno'nun 0 faizli kampanyası nedeniyle bütçemi aşarak taksit avantajı nedeniyle bu modeli aldım.
    2. elle karşılaştırınca hem uzun bi süre masraf yapmak zorunda da kalmayacağım inş.( 2014e kadar muayene yok, lastik değişimi istemiyor, balata filtre yağ vb değişimi yok). 2. elde illaki bi masraf, bi eksik çıkıyor.
    İnşallah pişman olmam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sporcu23

    Güzel bi çalışma yapmışsın. Ama ben yine de 1.2 benzinli almakla iyi yaptığımı düşünüyorum. Night@day versiyonunda 7.000TL fark vermek mantıklı gelmedi. Zaten bütçem de el vermiyordu. Sonuçta 2. el araç için yaklaşık 2 ay araştırdım, Yılbaşına doğru fiyatlar düşer dedim ame nerdee. İşten çok da anlamıyorsan ve çok da km yapma düşüncesinde değilsen benim gibi, 0 ve benzinli araç almak daha mantıklı geldi. Sonunda Reno'nun 0 faizli kampanyası nedeniyle bütçemi aşarak taksit avantajı nedeniyle bu modeli aldım.
    2. elle karşılaştırınca hem uzun bi süre masraf yapmak zorunda da kalmayacağım inş.( 2014e kadar muayene yok, lastik değişimi istemiyor, balata filtre yağ vb değişimi yok). 2. elde illaki bi masraf, bi eksik çıkıyor.
    İnşallah pişman olmam.

    Öncelikle hayırlı olsun, mantıklı hareket etmişsiniz bence

    Zaten bütçe kısmı en önemli faktör.Araçların ederine göre hesap çıkartıyorum.Yani toplam getiri götürüye göre hesap ediyorum her zaman.

    Ama her kişinin bütçesi farklı farklı, Mesela kredi çekecek kişi, o hesap ettiğim farkların üstüne dosya masrafı, kredi vergilerini ve kredi fazilerini de koyması gerekir. O zaman fark azalmış oluyor amorti süresi uzuyor Bu da çektiğin kredinin miktarına ve vadesine bağlı olarak değişir.

    Sadece 7000 eksiğim olsa mesela güzel hesap eder ona göre kredi kullanırdım.
    Ama nakit eksikliği durumunda, Nakit+15000+7000 /12ay zaten bana gelmez, zorlamaz benzinli alırdım :) 2-3 sene sonra param olunca alırım dizeli de
    Hem az binerim daha çok para cebimde kalır




  • Dizel yakıt tüketimi bu şekilde artmaya devam ederse aynen avrupadaki gibi benzinden pahalıya satılacağını düşünüyorum ( şu anda lpg hariç toplam tüketimde %80 lerin üzerinde mazot tüketiliyor).Geçende gazetede 1yıl içinde mazotun benzini geçeceği söyleniyordu.

    Aradaki fark şu anda sadece %8,Çevre mevzularına bir girilse yeni bir vergi icat edilse ( ki bence kesin olacak), mazot benzini rahatlıkla geçecek .Ayrıca partikül filtresi zorunlu olduğu anda dizel makinelerin fiyatı 5-10 bin daha artacak.. Dizelin cazibesini 1-2 yıl içince kaybedeceğini düşünüyorum.

    Not: yeni bir polemik gayretinde değilim ancak google a "dizel kanser" yazıp incelerseniz olayın aslında çok hassas olduğunu şu anda sadece otomobil üreticilerinin baskılarıyla çevre tahribatının görmezden gelindiğini göreceksiniz.Dizelin Türkiyedeki altın çağı bakalım ne kadar sürecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the engine -- 29 Kasım 2011; 10:35:00 >




  • iyi günler uzun zamandır ford kullanan biri olarak yakıt derdinden dolayı fiesta mı satıp metalik siyah clio 1,2 night&day siparişi verdim. birkaç gün içinde aracı teslim alıcam.trafik sigortası ve dijital göstergeli park sensörü dahil 32.000tl ye anlaştık. yorumlarınızı bekliyorum. bu alıp sattığım, kullandığım 27.ci aracım ve ilk defa renault kullanıcam.
  • Amaç polemik değil ama ister istemez oluyor be arkadaş

    quote:

    Orijinalden alıntı: the engine
    Çevre mevzularına bir girilse yeni bir vergi icat edilse ( ki bence kesin olacak), mazot benzini rahatlıkla geçecek

    Bundan eminmisin :)
    Kanser olayını bilmem (Haberler de biraz saçma değil mi sizce de? Dizel aracın içindekiler kanser oluyor :) - Araç eski/içeri veriyorsa eğer egzostu tüm araçlar kanser edebilir :)- Bkz Tipik USA servisi link
    Eğer harbi kanser riskini artırdığı (diğer yakıtlara göre ciddi oranda arttırdığı) bilimsel olarak kanıtlansaydı çoktan ona göre davranılırdı diye düşünüyorum. Vergiyle çözülecek bir sorun değil yani bu!
    Partikül filtresi muhtemel varsa bir etki azaltacaktır. Ama çoook ciddi fark varsa diğer yakıtlarla durum kökten değişir

    Ama genel olarak karbon emisonuna bakarsak eğer:
    İki yakıtın da litre başına düşen karbon emisyonları çok yakın, %10 kadar fazla dizelinki.
    Ama Çevre mevzuuna girerlerse araçların emisyonlarına göre araçlara gelir emin ol Bu da dizel ve küçük hacimli araçların yararına olur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: the engine
    Ayrıca partikül filtresi zorunlu olduğu anda dizel makinelerin fiyatı 5-10 bin daha artacak.. Dizelin cazibesini 1-2 yıl içince kaybedeceğini düşünüyorum.

    5-10BIN bunlar da biraz büyük rakamlar

    Bu arada merak ettiğim için soruyorum, ben şahsen bilmiyorum.
    Diğer ülkelerde dediğiniz uygulamaya benzer uygulama falan var mı acaba örnek verebileceğiniz?
    Sağlığı etkiliyor diye vergisinin yüksek olması gibi bir örnek?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 29 Kasım 2011; 11:58:18 >




  • CO2 emisyonlarından bahsetmiyorum.Dizel motorlar CO2 den çok daha fazla kirletiyor çevreyi.Aşağıda alıntı yaptığm ayrıntılı teknik bilgileri ekledim.Partikül filtresi benzinlilerdeki katalitik konvertöre benzeyen bir parça ve üst segment araçlarda zaten bulunuyor.Bir çok modelde fiyatı 10bin tl nin çok üzerinde.

    Amerikada dizelin kanserojen olmasından dolayı okul otobüslerinin dahi benzinliği olduğunu biliyorum,amerikada mazota dirty fuel (pis yakıt) diyorlar.ve ettiğiniz kar size çocuklarınızın kronik bronşit,astım ve akciğer kanserleri tedavi masrafı olarak geri dönecektir şeklinde kampanyalar var.Greenpeace bu işin takipçisi, ama büyük üreticiler artan maliyet nedeniyle ciddi baskı kuruyorlar.

    İngiltere,isviçre ve isveçte dizel fiyatı ek vergiler sebebiyle benzinliden fazladır.

    quote:

    Alıntı: Bir aracın çevreye olan etkisini sadece emisyon sonuçlarına bakıp değerlendirmek yanlış olur çünkü her ne kadar dizel motorlarda CO2, HC gaz değerleri düşük olsa da, SO2 ve NOx gaz değerleri fazladır, dizel motorlardan çıkıp doğal ortamdaki canlılar tarafından kolayca emilimi gerçekleştirilebilen kanserojen ve gen mutasyonlarına sebep olabilen katı partiküller doğaya salınmaktadır. Bu sebeple Avrupa ülkeleri Dizel Partikül Filtreli motorların üretimini zorunlu hale getirmektedir. Benzinli araçların en büyük çevre kirletici etmeni olan kurşun artık yakıtların ihtivasında bulunmadığı için eskiye nazaran daha az çevre kirletici etkiye sahiptir. Açıkçası katı olsun, fosil olsun, gaz olsun tüm yakıtların yanması sonucunda açığa çıkan gazlar çevreye zararlıdır. Dolayısıyla az kirleten değil hiç kirletmeyen çözümler bulunması gerekir bana göre. Ha 100 yıl ha 500 yıl değişen birşey yok, Dünya'da yaşamın devamlılığı amaçlanıyorsa çevresel etki olmamalıdır.

    Egzos gazındaki en önemli çevre kirletici etmenler olan partikül maddeler (tamamen kanserojen / dizellerde oluşuyor) ve azot oksitler (zehirli / dizelin emisyonu benzinliden 7 kat fazla) dizel motorlar tarafından daha yoğun şekilde üretilerek sürekli olarak atmosfer gazlarına karışıyor. Otomotiv markaları partikül madde oluşumunu dizel partikül filtresi ile indirgemeye çalışıyorlar ama azot oksitler konusunda hala ciddi sıkıntılar bulunmaktadır


    http://forum.donanimhaber.com/m_54590967/tm.htm forumda konu burada tartışılıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi the engine -- 29 Kasım 2011; 12:22:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: the engine

    http://forum.donanimhaber.com/m_54590967/tm.htm forumda konu burada tartışılıyordu.

    Teşekkürler göz atmakta fayda var
  • 
Sayfa: önceki 479480481482483
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.