Şimdi Ara

DİZEL-BENZİNLİ MOTOR ÖMÜRLERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
57
Cevap
3
Favori
8.566
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araç alırken hep yüksek kilometreli dizellerden uzak durun derler. benzinlilerin kilometresi ise hep göz ardı edilir. burdan ben dizel motorların ömrünün kısa olduğu sonucuna varırdım. ama bugün otohaber dergisini okurken, orda Onno Usta'ya sorulan bir soruya cevap olarak, bakımlarının yapılması şartıyla, benzinli motorların 300.000, dizel motorların ise 500.000 km'ye kadar rektifiye yapmadan sorunsuzca kullanılabileceğini söylemiş. (bkz: otohaber sayı 51, sayfa 46) bu olay beni şaşırttı doğrusu. siz ne düşünüyorsunuz?



  • Arkadaşım merhaba,

    Onno Ustanın yazılarını ben de çook uzun zamandan beri takip ederim.

    Bu yazacaklarım kendisinin yazdıklarına ilaveten benim yıllardır yerli - yabancı kaynak ve Ustalardan edindiğim bilgilerin bir derlemesidir.

    Burada dizel - benzinli motorların motor ömründen bahsederken motor bloğu kastedilmektedir.

    Mazot - motorin dediğimiz yakıt aslında bir nevi madeni yağdır.

    Dolayısıyla dizel motorun içinde de bir yağlama söz konusudur.

    Buna ilaveten dizel motor blokları benzinli bloklara göre daha sağlam üretilmek durumundadır.


    Bu iki gerekçeyle dizel motorlar benzinlilere göre daha uzun ömürlü olabiliyorlar.

    Ancak ilk olarak 80'lerin ortasından itibaren başlayan, sonraki yıllarda da iyice popülerleşen bir durum olarak atmosferik dizel motorların yerini turbo dizel motorlar almaya başladı.

    Ancak yeni nesil bu motorlar kalitesiz yakıta çok daha hassas olan pahalı enjektörler + düzgün ve bilinçli kullanım gerektiren turbo barındırmakta.

    Yeni nesil turbo dizel motorlar ayrıca son birkaç yıldır DPF isimli dizel partikül filtresi de içermekte.


    Sonuç:

    1. Artık neredeyse hiç bir üreticinin üretmiyor olduğu atmosferik dizel motorlar atmosferik benzinli motorlara göre daha uzun ömürlü olma eğilimindedir.

    2. Yeni nesil turbo dizel motorlar motor bloğu olarak uzun ömürlü olsa da aracı kullanım tarzına ve yakıt kalitesine bağlı olarak belli km veya sürelerde değiştirilmesi gereken ve oldukça pahalı olan enjektör, turbo ve dizel partikül filtresi gibi aksamlar içermektedir.

    Bu aksamlar (istisnai durumlar sayılmazsa) 100-150 bin km civarlarında ömre sahiptir.

    Bu aksamların yenilenmesi atmosferik bir benzinli motorun rektefiye edilmesinden çok daha pahalıya patlayabilmektedir.

    Zaman içinde bu aksamların yenileme fiyatları da düşüş göstermiştir - gösterecektir.

    Bu aksamların yenileriyle değiştirilmesi yerine revizyondan - bakımdan geçirilmesi de başvurulacak bir yöntem olsa da konuya vakıf olmayan birilerinin elinde bu işlem ekstra bir masraf kapısı olmaktan öteye gitmemektedir.


    Umarım bir fikir verir.

    Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşım merhaba,

    Onno Ustanın yazılarını ben de çook uzun zamandan beri takip ederim.

    Bu yazacaklarım kendisinin yazdıklarına ilaveten benim yıllardır yerli - yabancı kaynak ve Ustalardan edindiğim bilgilerin bir derlemesidir.

    Burada dizel - benzinli motorların motor ömründen bahsederken motor bloğu kastedilmektedir.

    Mazot - motorin dediğimiz yakıt aslında bir nevi madeni yağdır.

    Dolayısıyla dizel motorun içinde de bir yağlama söz konusudur.

    Buna ilaveten dizel motor blokları benzinli bloklara göre daha sağlam üretilmek durumundadır.


    Bu iki gerekçeyle dizel motorlar benzinlilere göre daha uzun ömürlü olabiliyorlar.

    Ancak ilk olarak 80'lerin ortasından itibaren başlayan, sonraki yıllarda da iyice popülerleşen bir durum olarak atmosferik dizel motorların yerini turbo dizel motorlar almaya başladı.

    Ancak yeni nesil bu motorlar kalitesiz yakıta çok daha hassas olan pahalı enjektörler + düzgün ve bilinçli kullanım gerektiren turbo barındırmakta.

    Yeni nesil turbo dizel motorlar ayrıca son birkaç yıldır DPF isimli dizel partikül filtresi de içermekte.


    Sonuç:

    1. Artık neredeyse hiç bir üreticinin üretmiyor olduğu atmosferik dizel motorlar atmosferik benzinli motorlara göre daha uzun ömürlü olma eğilimindedir.

    2. Yeni nesil turbo dizel motorlar motor bloğu olarak uzun ömürlü olsa da aracı kullanım tarzına ve yakıt kalitesine bağlı olarak belli km veya sürelerde değiştirilmesi gereken ve oldukça pahalı olan enjektör, turbo ve dizel partikül filtresi gibi aksamlar içermektedir.

    Bu aksamlar (istisnai durumlar sayılmazsa) 100-150 bin km civarlarında ömre sahiptir.

    Bu aksamların yenilenmesi atmosferik bir benzinli motorun rektefiye edilmesinden çok daha pahalıya patlayabilmektedir.

    Zaman içinde bu aksamların yenileme fiyatları da düşüş göstermiştir - gösterecektir.

    Bu aksamların yenileriyle değiştirilmesi yerine revizyondan - bakımdan geçirilmesi de başvurulacak bir yöntem olsa da konuya vakıf olmayan birilerinin elinde bu işlem ekstra bir masraf kapısı olmaktan öteye gitmemektedir.


    Umarım bir fikir verir.

    Selamlar.
    Ben 2.el dizel motor alırken daha dikkatli olurum açıkçası. Bakıyorum millet marşa bastığı gibi gazlıyor, yüksek devir çeviren vs. bunlar hep ömürden yiyen olaylar. Özellikle motor soğukken devri yüksek tutmak büyük bir hata.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşım merhaba,

    Onno Ustanın yazılarını ben de çook uzun zamandan beri takip ederim.

    Bu yazacaklarım kendisinin yazdıklarına ilaveten benim yıllardır yerli - yabancı kaynak ve Ustalardan edindiğim bilgilerin bir derlemesidir.

    Burada dizel - benzinli motorların motor ömründen bahsederken motor bloğu kastedilmektedir.

    Mazot - motorin dediğimiz yakıt aslında bir nevi madeni yağdır.

    Dolayısıyla dizel motorun içinde de bir yağlama söz konusudur.

    Buna ilaveten dizel motor blokları benzinli bloklara göre daha sağlam üretilmek durumundadır.


    Bu iki gerekçeyle dizel motorlar benzinlilere göre daha uzun ömürlü olabiliyorlar.

    Ancak ilk olarak 80'lerin ortasından itibaren başlayan, sonraki yıllarda da iyice popülerleşen bir durum olarak atmosferik dizel motorların yerini turbo dizel motorlar almaya başladı.

    Ancak yeni nesil bu motorlar kalitesiz yakıta çok daha hassas olan pahalı enjektörler + düzgün ve bilinçli kullanım gerektiren turbo barındırmakta.

    Yeni nesil turbo dizel motorlar ayrıca son birkaç yıldır DPF isimli dizel partikül filtresi de içermekte.


    Sonuç:

    1. Artık neredeyse hiç bir üreticinin üretmiyor olduğu atmosferik dizel motorlar atmosferik benzinli motorlara göre daha uzun ömürlü olma eğilimindedir.

    2. Yeni nesil turbo dizel motorlar motor bloğu olarak uzun ömürlü olsa da aracı kullanım tarzına ve yakıt kalitesine bağlı olarak belli km veya sürelerde değiştirilmesi gereken ve oldukça pahalı olan enjektör, turbo ve dizel partikül filtresi gibi aksamlar içermektedir.

    Bu aksamlar (istisnai durumlar sayılmazsa) 100-150 bin km civarlarında ömre sahiptir.

    Bu aksamların yenilenmesi atmosferik bir benzinli motorun rektefiye edilmesinden çok daha pahalıya patlayabilmektedir.

    Zaman içinde bu aksamların yenileme fiyatları da düşüş göstermiştir - gösterecektir.

    Bu aksamların yenileriyle değiştirilmesi yerine revizyondan - bakımdan geçirilmesi de başvurulacak bir yöntem olsa da konuya vakıf olmayan birilerinin elinde bu işlem ekstra bir masraf kapısı olmaktan öteye gitmemektedir.


    Umarım bir fikir verir.

    Selamlar.

    güzel açıklamışsın sağol, ama ben dergide eski dizellerden bahsettiğini zannetmiyorum. sonuçta şu an yollarda gördüğümüz dizel araçların büyük bir çoğunluğu yeni nesil dizel motor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: melangee
    güzel açıklamışsın sağol, ama ben dergide eski dizellerden bahsettiğini zannetmiyorum. sonuçta şu an yollarda gördüğümüz dizel araçların büyük bir çoğunluğu yeni nesil dizel motor.

    Zaten sıkıntı da orada:)

    Dizel motor benzinli motordan daha uzun ömürlü mü?

    Evet.

    Peki uzun ömür enjektör-turbo-dpf gibi pahalı bileşenler için de aynı derecede geçerli mi?

    Hayır.

    Onno Usta kendisine sorulan sorularda bu durumdan bahseder oldu zaten.


    Selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: melangee
    güzel açıklamışsın sağol, ama ben dergide eski dizellerden bahsettiğini zannetmiyorum. sonuçta şu an yollarda gördüğümüz dizel araçların büyük bir çoğunluğu yeni nesil dizel motor.

    Zaten sıkıntı da orada:)

    Dizel motor benzinli motordan daha uzun ömürlü mü?

    Evet.

    Peki uzun ömür enjektör-turbo-dpf gibi pahalı bileşenler için de aynı derecede geçerli mi?

    Hayır.

    Onno Usta kendisine sorulan sorularda bu durumdan bahseder oldu zaten.


    Selamlar.

    Alıntıları Göster
    Forumda benzinli ve dizel motorlar sadece yakıt olarak karşılaştırılıyorlar. Aslında bu işten anlayan birileri benzinli ve dizel motorlar için 200 bin km lik bakım masrafını analiz etseler fena olmazdı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Turuncu Sakal

    Forumda benzinli ve dizel motorlar sadece yakıt olarak karşılaştırılıyorlar. Aslında bu işten anlayan birileri benzinli ve dizel motorlar için 200 bin km lik bakım masrafını analiz etseler fena olmazdı.

    Alıntıları Göster
    400.000 km de 206 kullanmıştım arkadaşımın aracında ne turbo ne enjektör değişmişti. Şanzıman sorunu nedeniyle satıldı araç. Kendi aracım Getz 65.000 km de aldım 75.000 km dee garantiden değişti enjektörler Garanti olmasaydı 1000 TL ye malolacaktı enjektörler. Dizel araçta yılda yapılan yakıt tasarrufunu düşünürsek olası ekstra maliyet göze alınır ama yinede bir araca dizel diye 7-8 bin lira fazladan para verilmez.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Atmosferik dizel motor.
    9 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • lpg dönüşümünü orjinal bir motor olarak düşünmezsek,
    motor ömrü açısından dizel zaten benzinliden üstün. Toplam maliyetler açısından da uzun km sonrasında dizel lehine büyük bir üstünlük vardır. Günümüzde dizellerin 150 bin km civarlarında bozulma ihtimali olduğu düşünülen turbo ve enjektörler zaten o km lerde aracın garanti dışı olduğu da düşünülürse, Garett turbonun ithalatçı firmadan 700Tl alınabildiği ve yine misal dci enjektör takımının 1000 tl civarında olduğu bilinmektedir. kaldıki 100.000 km de en az 20.000 tl 150.000 km de 30.000 tl tasarrufdan bahs ettiğimiz düşünüldüğünde dizelin bu olası arıza maliyetleri korkulmaması gereken meblağlar kalıyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oquzdag

    lpg dönüşümünü orjinal bir motor olarak düşünmezsek,
    motor ömrü açısından dizel zaten benzinliden üstün. Toplam maliyetler açısından da uzun km sonrasında dizel lehine büyük bir üstünlük vardır. Günümüzde dizellerin 150 bin km civarlarında bozulma ihtimali olduğu düşünülen turbo ve enjektörler zaten o km lerde aracın garanti dışı olduğu da düşünülürse, Garett turbonun ithalatçı firmadan 700Tl alınabildiği ve yine misal dci enjektör takımının 1000 tl civarında olduğu bilinmektedir. kaldıki 100.000 km de en az 20.000 tl 150.000 km de 30.000 tl tasarrufdan bahs ettiğimiz düşünüldüğünde dizelin bu olası arıza maliyetleri korkulmaması gereken meblağlar kalıyor.
    ben çift kabain 4x4 toyota ile 450 bin kullanmıştım yurt dışında ve çok zor şartlarda (çölde 50-70 derece hva sıcaklığı) , olaylar çıkmasaydı merak ediyordum nekadar daha yapardı,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Besiktask34

    ben çift kabain 4x4 toyota ile 450 bin kullanmıştım yurt dışında ve çok zor şartlarda (çölde 50-70 derece hva sıcaklığı) , olaylar çıkmasaydı merak ediyordum nekadar daha yapardı,

    Alıntıları Göster
    Benzinli motor her halükarda dizelden daha iyidir daha sağlıklıdır daha uzun ömürlüdür. En önemli sebebi, benzinin dizel yakıta göre daha temiz yakıt olması ve çıkardıkları sera gazlar bakımından daha iyi yanma sağladığı bununda motorların ömürlerini etkilediğiyle alakalıdır. Tarihte dizeller hiçbir zaman benzinin yerini tutamaz. Çünkü benzin yakıt olarak mazottan daha iyi ve kaliteli yakıttır. Dolayısı ile motor olarak daha verimlidir. Dikkatinizi çekerim piyasadaki mazotlu araçların hepsinin motorları turbo dizeldir. Neden? Ancak ve ancak atmosferik benzinli motorla böyle baş edebiliyorlar. Birde benzinli motorların turbo'ları olduğunu düşünün? Benzinli motorlar her zaman dizel motorlardan daha uzun ömürlü ve bakım masrafları bakımından toplamda daha az masraflıdırlar. Sen dizelden tasarruf ettiğini sanırsın ama servisler o tasarruf ettiğiniz paraları fazlasıyla alıyor zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan32m

    Benzinli motor her halükarda dizelden daha iyidir daha sağlıklıdır daha uzun ömürlüdür. En önemli sebebi, benzinin dizel yakıta göre daha temiz yakıt olması ve çıkardıkları sera gazlar bakımından daha iyi yanma sağladığı bununda motorların ömürlerini etkilediğiyle alakalıdır. Tarihte dizeller hiçbir zaman benzinin yerini tutamaz. Çünkü benzin yakıt olarak mazottan daha iyi ve kaliteli yakıttır. Dolayısı ile motor olarak daha verimlidir. Dikkatinizi çekerim piyasadaki mazotlu araçların hepsinin motorları turbo dizeldir. Neden? Ancak ve ancak atmosferik benzinli motorla böyle baş edebiliyorlar. Birde benzinli motorların turbo'ları olduğunu düşünün? Benzinli motorlar her zaman dizel motorlardan daha uzun ömürlü ve bakım masrafları bakımından toplamda daha az masraflıdırlar. Sen dizelden tasarruf ettiğini sanırsın ama servisler o tasarruf ettiğiniz paraları fazlasıyla alıyor zaten.

    Alıntıları Göster
    498,500 de dacia logan sürme fırsatım oldu az önce şaşırdım.Motorunda hiç bir parça arıza vermemıs...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan32m

    Benzinli motor her halükarda dizelden daha iyidir daha sağlıklıdır daha uzun ömürlüdür. En önemli sebebi, benzinin dizel yakıta göre daha temiz yakıt olması ve çıkardıkları sera gazlar bakımından daha iyi yanma sağladığı bununda motorların ömürlerini etkilediğiyle alakalıdır. Tarihte dizeller hiçbir zaman benzinin yerini tutamaz. Çünkü benzin yakıt olarak mazottan daha iyi ve kaliteli yakıttır. Dolayısı ile motor olarak daha verimlidir. Dikkatinizi çekerim piyasadaki mazotlu araçların hepsinin motorları turbo dizeldir. Neden? Ancak ve ancak atmosferik benzinli motorla böyle baş edebiliyorlar. Birde benzinli motorların turbo'ları olduğunu düşünün? Benzinli motorlar her zaman dizel motorlardan daha uzun ömürlü ve bakım masrafları bakımından toplamda daha az masraflıdırlar. Sen dizelden tasarruf ettiğini sanırsın ama servisler o tasarruf ettiğiniz paraları fazlasıyla alıyor zaten.

    Alıntıları Göster
    dizel tek elden ve çok dikkatli kullanıcılar için uzun ömürlü olabilir. benzinli gibi değil çok daha hassas davranmak gerek.
    aynı motor/aracın lpg'li ve dizel olanı arasında yakıt farkı yok zaten.
    o halde neden hem alırken hem de serviste fazla para ödiyeyim ki. üstelik satarken de bir sürü sıkıntı...
    (belki sizin söylediğiniz gibi uzun ömürlü ama) 100 bini geçmiş dizeli benzinli ile aynı fiyata vermedikten sonra kim alır ki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan32m

    Benzinli motor her halükarda dizelden daha iyidir daha sağlıklıdır daha uzun ömürlüdür. En önemli sebebi, benzinin dizel yakıta göre daha temiz yakıt olması ve çıkardıkları sera gazlar bakımından daha iyi yanma sağladığı bununda motorların ömürlerini etkilediğiyle alakalıdır. Tarihte dizeller hiçbir zaman benzinin yerini tutamaz. Çünkü benzin yakıt olarak mazottan daha iyi ve kaliteli yakıttır. Dolayısı ile motor olarak daha verimlidir. Dikkatinizi çekerim piyasadaki mazotlu araçların hepsinin motorları turbo dizeldir. Neden? Ancak ve ancak atmosferik benzinli motorla böyle baş edebiliyorlar. Birde benzinli motorların turbo'ları olduğunu düşünün? Benzinli motorlar her zaman dizel motorlardan daha uzun ömürlü ve bakım masrafları bakımından toplamda daha az masraflıdırlar. Sen dizelden tasarruf ettiğini sanırsın ama servisler o tasarruf ettiğiniz paraları fazlasıyla alıyor zaten.

    Yazdıklarınızın çoğu yanlış.

    1- Benzinli motor her halükarda dizelden daha uzun ömürlü değildir. Dizelin ömrü daha uzundur, çünkü sıkıştırma oranı yüksek olduğu için piston-motor bloğu dayanımı daha yüksektir. Düşük çalışma devirlerinde de yüksek güç sunabilirler, bu nedenle daha az yıpranırlar. Bu nedenle uzun yol yapan, ağır işlerde çalışan makinalarda dizel motor bulunur. Turbo ya da enjektör ömrü ile motor ömrünü karıştırmayalım, ki bunlar da kullanıcıya göre değişen, göreceli şeyler. 50bin km'de turbo bozan da var, 210bin kilometredir ne enjektör ne de turbo değiştirmeden, motora anahtar değdirmeden giden de var (ben). Bu konuda gerekli açıklamaları sn. Haluk 23 yukarıda yazmış zaten.

    2- Çıkan sera gazı emisyonlarının motor ömrü ile bir ilgisi yoktur, yapılan çevre kirliliği ile alakası vardır. Dizel motorların CO2 emisyonları benzinli muadillerinden daha düşüktür. Dizeldeki problem yanma sonrası zehirli azot oksitlerin ya da katı partiküllerin benzinli motorlara oranla daha fazla oluşmasıdır. Katalitik konvertörler, dizel partikül filtreleri bu nedenle geliştirildi.

    3- Yazdığınızın tam tersine motor olarak dizel motorların verimi daha yüksektir. Birim yakıttan daha fazla iş çıkarırlar. Benzinli motorlar ortalama %20-%35 verim ile çalışır. Dizel çevriminde ise verim %50'lere kadar çıkabilmektedir. 1.maddede yazdığım gibi, bu da uzun yol yapan, uzun süre çalışan, ağır işlerde çalışan makinalarda dizel tercih edilmesinde bir etkendir.

    4- Turbodizelin atmosferik benzinli ile başa çıkması olayına gelince de; benzer güçteki benzinli ve dizel aşağı yukarı aynı performansı veriyor bunu zaten herkes biliyor. Atmosferik benzinli benzer güçteki turbodizel ile başediyor fakat başederken yaklaşık iki kat daha fazla yakıt tüketerek başediyor, bu noktayı atlamışsınız, bazı insanları dizele iten sebep bu. Bir de bazı durumlarda atmosferik benzinlinin düşük viteste bağıra bağıra başarabildiği bazı işleri turbodizel versiyonu büyük vites ve düşük devirde kafa şişirmeden yapabiliyor, düşük devir performansının daha yüksek olmasından ötürü. Gerçi burada oluşan fark da benzin-dizel yakıt farkından değil, turbodan kaynaklanan fark. Sonuç olarak yakıt ya da vergiler sorun olmasa zaten herkes büyük hacimli atmosferik (2000 cc üzeri) ya da turbo benzinli kullanır, dizele ihtiyaç kalmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 31 Aralık 2012; 11:18:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rst78

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan32m

    Benzinli motor her halükarda dizelden daha iyidir daha sağlıklıdır daha uzun ömürlüdür. En önemli sebebi, benzinin dizel yakıta göre daha temiz yakıt olması ve çıkardıkları sera gazlar bakımından daha iyi yanma sağladığı bununda motorların ömürlerini etkilediğiyle alakalıdır. Tarihte dizeller hiçbir zaman benzinin yerini tutamaz. Çünkü benzin yakıt olarak mazottan daha iyi ve kaliteli yakıttır. Dolayısı ile motor olarak daha verimlidir. Dikkatinizi çekerim piyasadaki mazotlu araçların hepsinin motorları turbo dizeldir. Neden? Ancak ve ancak atmosferik benzinli motorla böyle baş edebiliyorlar. Birde benzinli motorların turbo'ları olduğunu düşünün? Benzinli motorlar her zaman dizel motorlardan daha uzun ömürlü ve bakım masrafları bakımından toplamda daha az masraflıdırlar. Sen dizelden tasarruf ettiğini sanırsın ama servisler o tasarruf ettiğiniz paraları fazlasıyla alıyor zaten.

    Yazdıklarınızın çoğu yanlış.

    1- Benzinli motor her halükarda dizelden daha uzun ömürlü değildir. Dizelin ömrü daha uzundur, çünkü sıkıştırma oranı yüksek olduğu için piston-motor bloğu dayanımı daha yüksektir. Düşük çalışma devirlerinde de yüksek güç sunabilirler, bu nedenle daha az yıpranırlar. Bu nedenle uzun yol yapan, ağır işlerde çalışan makinalarda dizel motor bulunur. Turbo ya da enjektör ömrü ile motor ömrünü karıştırmayalım, ki bunlar da kullanıcıya göre değişen, göreceli şeyler. 50bin km'de turbo bozan da var, 210bin kilometredir ne enjektör ne de turbo değiştirmeden, motora anahtar değdirmeden giden de var (ben). Bu konuda gerekli açıklamaları sn. Haluk 23 yukarıda yazmış zaten.

    2- Çıkan sera gazı emisyonlarının motor ömrü ile bir ilgisi yoktur, yapılan çevre kirliliği ile alakası vardır. Dizel motorların CO2 emisyonları benzinli muadillerinden daha düşüktür. Dizeldeki problem yanma sonrası zehirli azot oksitlerin ya da katı partiküllerin benzinli motorlara oranla daha fazla oluşmasıdır. Katalitik konvertörler, dizel partikül filtreleri bu nedenle geliştirildi.

    3- Yazdığınızın tam tersine motor olarak dizel motorların verimi daha yüksektir. Birim yakıttan daha fazla iş çıkarırlar. Benzinli motorlar ortalama %20-%35 verim ile çalışır. Dizel çevriminde ise verim %50'lere kadar çıkabilmektedir. 1.maddede yazdığım gibi, bu da uzun yol yapan, uzun süre çalışan, ağır işlerde çalışan makinalarda dizel tercih edilmesinde bir etkendir.

    4- Turbodizelin atmosferik benzinli ile başa çıkması olayına gelince de; benzer güçteki benzinli ve dizel aşağı yukarı aynı performansı veriyor bunu zaten herkes biliyor. Atmosferik benzinli benzer güçteki turbodizel ile başediyor fakat başederken yaklaşık iki kat daha fazla yakıt tüketerek başediyor, bu noktayı atlamışsınız, bazı insanları dizele iten sebep bu. Bir de bazı durumlarda atmosferik benzinlinin düşük viteste bağıra bağıra başarabildiği bazı işleri turbodizel versiyonu büyük vites ve düşük devirde kafa şişirmeden yapabiliyor, düşük devir performansının daha yüksek olmasından ötürü. Gerçi burada oluşan fark da benzin-dizel yakıt farkından değil, turbodan kaynaklanan fark. Sonuç olarak yakıt ya da vergiler sorun olmasa zaten herkes büyük hacimli atmosferik (2000 cc üzeri) ya da turbo benzinli kullanır, dizele ihtiyaç kalmaz.

    Alıntıları Göster
    Dizel motorlar benzinlilere nazaran uzun ömürlü ise başta Honda olmak üzere ağırlıklı olarak japon araçları nasıl oluyorda 1 milyon kilometreyi sorunsuz aşıyorlar?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Selçuk ALAGÖZ

    Dizel motorlar benzinlilere nazaran uzun ömürlü ise başta Honda olmak üzere ağırlıklı olarak japon araçları nasıl oluyorda 1 milyon kilometreyi sorunsuz aşıyorlar?

    Alıntıları Göster
    Dizel uzunyol araçları da bir kaç milyon kilometreyi deviriyor, İstanbul'da 600.000-700.000 km civarında taksiler mevcut, uç örnekler vererek bir yere varılmaz bu konuda.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 31 Aralık 2012; 11:52:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rstknksl

    quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan32m

    Benzinli motor her halükarda dizelden daha iyidir daha sağlıklıdır daha uzun ömürlüdür. En önemli sebebi, benzinin dizel yakıta göre daha temiz yakıt olması ve çıkardıkları sera gazlar bakımından daha iyi yanma sağladığı bununda motorların ömürlerini etkilediğiyle alakalıdır. Tarihte dizeller hiçbir zaman benzinin yerini tutamaz. Çünkü benzin yakıt olarak mazottan daha iyi ve kaliteli yakıttır. Dolayısı ile motor olarak daha verimlidir. Dikkatinizi çekerim piyasadaki mazotlu araçların hepsinin motorları turbo dizeldir. Neden? Ancak ve ancak atmosferik benzinli motorla böyle baş edebiliyorlar. Birde benzinli motorların turbo'ları olduğunu düşünün? Benzinli motorlar her zaman dizel motorlardan daha uzun ömürlü ve bakım masrafları bakımından toplamda daha az masraflıdırlar. Sen dizelden tasarruf ettiğini sanırsın ama servisler o tasarruf ettiğiniz paraları fazlasıyla alıyor zaten.

    Yazdıklarınızın çoğu yanlış.

    1- Benzinli motor her halükarda dizelden daha uzun ömürlü değildir. Dizelin ömrü daha uzundur, çünkü sıkıştırma oranı yüksek olduğu için piston-motor bloğu dayanımı daha yüksektir. Düşük çalışma devirlerinde de yüksek güç sunabilirler, bu nedenle daha az yıpranırlar. Bu nedenle uzun yol yapan, ağır işlerde çalışan makinalarda dizel motor bulunur. Turbo ya da enjektör ömrü ile motor ömrünü karıştırmayalım, ki bunlar da kullanıcıya göre değişen, göreceli şeyler. 50bin km'de turbo bozan da var, 210bin kilometredir ne enjektör ne de turbo değiştirmeden, motora anahtar değdirmeden giden de var (ben). Bu konuda gerekli açıklamaları sn. Haluk 23 yukarıda yazmış zaten.

    2- Çıkan sera gazı emisyonlarının motor ömrü ile bir ilgisi yoktur, yapılan çevre kirliliği ile alakası vardır. Dizel motorların CO2 emisyonları benzinli muadillerinden daha düşüktür. Dizeldeki problem yanma sonrası zehirli azot oksitlerin ya da katı partiküllerin benzinli motorlara oranla daha fazla oluşmasıdır. Katalitik konvertörler, dizel partikül filtreleri bu nedenle geliştirildi.

    3- Yazdığınızın tam tersine motor olarak dizel motorların verimi daha yüksektir. Birim yakıttan daha fazla iş çıkarırlar. Benzinli motorlar ortalama %20-%35 verim ile çalışır. Dizel çevriminde ise verim %50'lere kadar çıkabilmektedir. 1.maddede yazdığım gibi, bu da uzun yol yapan, uzun süre çalışan, ağır işlerde çalışan makinalarda dizel tercih edilmesinde bir etkendir.

    4- Turbodizelin atmosferik benzinli ile başa çıkması olayına gelince de; benzer güçteki benzinli ve dizel aşağı yukarı aynı performansı veriyor bunu zaten herkes biliyor. Atmosferik benzinli benzer güçteki turbodizel ile başediyor fakat başederken yaklaşık iki kat daha fazla yakıt tüketerek başediyor, bu noktayı atlamışsınız, bazı insanları dizele iten sebep bu. Bir de bazı durumlarda atmosferik benzinlinin düşük viteste bağıra bağıra başarabildiği bazı işleri turbodizel versiyonu büyük vites ve düşük devirde kafa şişirmeden yapabiliyor, düşük devir performansının daha yüksek olmasından ötürü. Gerçi burada oluşan fark da benzin-dizel yakıt farkından değil, turbodan kaynaklanan fark. Sonuç olarak yakıt ya da vergiler sorun olmasa zaten herkes büyük hacimli atmosferik (2000 cc üzeri) ya da turbo benzinli kullanır, dizele ihtiyaç kalmaz.

    Serkan32m'ye yazmayı planladığım türden bir cevap yazmışsın arkadaşım.

    Hele emisyon ile motor ömrü arasındaki ilişki kurabilmesi müthiş.


    Eline sağlık.



    Uç örnekler ifadeni de yerinde buldum.


    Mitsubishi Maraton otobüsler 87 yılında çıktıktan birkaç yıl sonra İzmir fuarında 1 milyon 750 bin km yol yapmış bir Maraton'un motorunu sergilemişlerdi Temsa standında.

    Bir ya da birkaç yıl sonra da 2 milyon 750 bin km yol yapmış başka bir Maraton'un motoru sergilenmişti.

    Bu bile aslında dizel bir motorun blok olarak sağlam olmasının üzerine daha az devir çevirmesinin de etkisiyle daha uzun ömürlü olduğunu gösteriyor.


    Eski model dizel Mercedes taksilerin birkaç milyon km gidiyor olduğuyla ilgili haber okuduğumu da hatırlıyorum ayrıca.


    Selamlar.




  • Yazilanlari toplamak gerekirse dizeller daha uzun omurlu ancak hassaslar benzinlilerin bakim sorunu yok ancak dizel motorlara oranla yakit ve motor blogu konusunda zayiflar.
    Benzinli motorlar ariza yapmasi durumunda x birim masraf cikartirken dizeller 2x birim cikartiyor.

    Yanlismiyim?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: farks

    Yazilanlari toplamak gerekirse dizeller daha uzun omurlu ancak hassaslar benzinlilerin bakim sorunu yok ancak dizel motorlara oranla yakit ve motor blogu konusunda zayiflar.
    Benzinli motorlar ariza yapmasi durumunda x birim masraf cikartirken dizeller 2x birim cikartiyor.

    Yanlismiyim?
    yapısından dolayı dizeller biraz daha dayanıklı fakat;

    benim bildiğim atmosferik ve sıkıştırma oranları düşük bir benzinli motor 1 milyon kilometreyi rahat görür

    uzun yol yapan büyük ticari araçlarla da binek araçları karşılaştırmamak lazım adamlar 16 litre motordan 500-600 hp üretirken örnek veriyorum bmw 2 litre dizel motordan 220hp güç çıkarıyor bunların yıpranma oranları aynı olamaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ay61n

    yapısından dolayı dizeller biraz daha dayanıklı fakat;

    benim bildiğim atmosferik ve sıkıştırma oranları düşük bir benzinli motor 1 milyon kilometreyi rahat görür

    uzun yol yapan büyük ticari araçlarla da binek araçları karşılaştırmamak lazım adamlar 16 litre motordan 500-600 hp üretirken örnek veriyorum bmw 2 litre dizel motordan 220hp güç çıkarıyor bunların yıpranma oranları aynı olamaz.





    Doğrudur, küçük hacimden yüksek güç çıkaran aşırıbeslemeli motorlar bu konuda daha dezavantajlı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Serkan32m

    Benzinli motor her halükarda dizelden daha iyidir daha sağlıklıdır daha uzun ömürlüdür. En önemli sebebi, benzinin dizel yakıta göre daha temiz yakıt olması ve çıkardıkları sera gazlar bakımından daha iyi yanma sağladığı bununda motorların ömürlerini etkilediğiyle alakalıdır. Tarihte dizeller hiçbir zaman benzinin yerini tutamaz. Çünkü benzin yakıt olarak mazottan daha iyi ve kaliteli yakıttır. Dolayısı ile motor olarak daha verimlidir. Dikkatinizi çekerim piyasadaki mazotlu araçların hepsinin motorları turbo dizeldir. Neden? Ancak ve ancak atmosferik benzinli motorla böyle baş edebiliyorlar. Birde benzinli motorların turbo'ları olduğunu düşünün? Benzinli motorlar her zaman dizel motorlardan daha uzun ömürlü ve bakım masrafları bakımından toplamda daha az masraflıdırlar. Sen dizelden tasarruf ettiğini sanırsın ama servisler o tasarruf ettiğiniz paraları fazlasıyla alıyor zaten.

    Neden otobüsler, kamyonlar ticariler dizel peki? Sonuçta mazot bütün dünyada uzucda değil, kimi ülkelerde daha pahalı. Ayrıca dizel motor daha verimlidir. bilgilerinizi tekrar gözden geçirin derim.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.