Şimdi Ara

MEGANE II BÖLÜMÜ (979. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
27.028
Cevap
139
Favori
3.055.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
9 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 977978979980981
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CooSeeN

    Herkeze merhaba cok faydali paylasimlari buldugum bu bölümde bir derdime care yada bir fikir ariyorum.
    Benim aracim Renault Megane II 1.6 16v Grandtour 2004 Model 147.000Km aracta söyle bir sorun var ilk kalkista (yavas kalkis) sag ön taraftan yada mevkiyi tam olarak bilemiyorum ardi arkasina tak tak tak diye ses geliyor 20km yada yeterince hizlaninca geciyor cok fazla sürmüyor 10-15 saniye kadar. bir fikri yada daha önce basina gelen oldumu? tamirci bir arkdasim var sanzimandan gelebilecegini söyledi ama emin degilim dedi bir fikri olan varmi? eger masrafi agir birsey ise arabayi satmayi düsünüyorum.

    benimde kalkışlarda alttan vuruntulu sesler geliyordu,stop edecek gibi silkeleniyordu alt taraf tak tuk seslerle..kalkış tamamlanınca hiçbirşey yok..ustama götürdüm,acaba şanzuman takozu mu kopuk falan veya başka birşey mi diye..aracın arkası kaldırım üstündeydi dükkanın önünde,ön tekerleri fazla yüksek olmayan kaldırımdan yola indirip geri viteste gaz vermeden yavaşça zorlayarak tam çıkarmadan birkaç dakika böyle kastırdı..sonunda pis kokular ve duman çıktı baskı balatadan..ancak sonuç:kalkışlarda hiçbir titreme silkeleme vuruntu takırtı tukurtu kalmadı..büyük ihtimalle baskı balatayı traşladı,pislik yağlanma çizilme veya varsa temizledi..3 gün sonra forumlardan birinde okuduğumda farkettim aynı işlem olduğunu..bana söylemedi ancak bilerek bunu yapmıştır büyük ihtimalle..




  • 2004 Megane 2 HB otomatik aracımın ön takımdan gelen seslerden gına geldi ve hanımdan aldığım gazla soluğu ustanın yanında aldım. Ön takımda ses yapması muhtemel ne varsa değiştirdim. Çünkü daha öncede lokal parça değişikliği (rot başı-z rotu vs) yaptırmıştım ses kesilmemişti.
    Neyse uzatmayayım değiştirdiğim parça ve fiyatları

    Direksiyon kutusu......... ............. 220 TL
    Travers Burcu................2x22,5= 45 TL
    Alt Salıncak.....................2x90= 180 TL
    Rotbaşı............................2x35= 70 TL
    Z-Rotu.............................2x30= 60 TL
    Ön Amertisör....................2x75= 150 TL
    Amertisör Takozu..............2x45= 90 TL
    Şanzıman Kulağı........................ 55 TL
    Rot Ayarı....................................25 TL
    İşçilik........................................200 TL
    TOPLAM....................................1095 TL

    Neticesinde kullanımı, sesi ile bambaşka bir araba oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: legacy of kain

    quote:

    Orijinalden alıntı: CooSeeN

    Herkeze merhaba cok faydali paylasimlari buldugum bu bölümde bir derdime care yada bir fikir ariyorum.
    Benim aracim Renault Megane II 1.6 16v Grandtour 2004 Model 147.000Km aracta söyle bir sorun var ilk kalkista (yavas kalkis) sag ön taraftan yada mevkiyi tam olarak bilemiyorum ardi arkasina tak tak tak diye ses geliyor 20km yada yeterince hizlaninca geciyor cok fazla sürmüyor 10-15 saniye kadar. bir fikri yada daha önce basina gelen oldumu? tamirci bir arkdasim var sanzimandan gelebilecegini söyledi ama emin degilim dedi bir fikri olan varmi? eger masrafi agir birsey ise arabayi satmayi düsünüyorum.

    benimde kalkışlarda alttan vuruntulu sesler geliyordu,stop edecek gibi silkeleniyordu alt taraf tak tuk seslerle..kalkış tamamlanınca hiçbirşey yok..ustama götürdüm,acaba şanzuman takozu mu kopuk falan veya başka birşey mi diye..aracın arkası kaldırım üstündeydi dükkanın önünde,ön tekerleri fazla yüksek olmayan kaldırımdan yola indirip geri viteste gaz vermeden yavaşça zorlayarak tam çıkarmadan birkaç dakika böyle kastırdı..sonunda pis kokular ve duman çıktı baskı balatadan..ancak sonuç:kalkışlarda hiçbir titreme silkeleme vuruntu takırtı tukurtu kalmadı..büyük ihtimalle baskı balatayı traşladı,pislik yağlanma çizilme veya varsa temizledi..3 gün sonra forumlardan birinde okuduğumda farkettim aynı işlem olduğunu..bana söylemedi ancak bilerek bunu yapmıştır büyük ihtimalle..

    Gözümde canlandı.. ise yarıyorsa iyiymiş..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Önerin icin cok tesekkür ederim fakat bende kalkislarda silkelenme olmuyor sadece 5-10 saniye kadar süren tak tak tak diye bir ses geliyor. Baski balatadan olacagini düsünmüyor ustama götürdüm sesi kendisi duydu bana söyledigi sey böyle sürmeye devam et satariz sonra :) bende ustama katiliyorum yakin süre icinde satmayi düsünüyorum. Cok tesekkürler ama yinede bahsettigin cözüm yöntemini yarin deneyecegim eger ise yarar bir sonuc alirsam haberdar ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CooSeeN

    Önerin icin cok tesekkür ederim fakat bende kalkislarda silkelenme olmuyor sadece 5-10 saniye kadar süren tak tak tak diye bir ses geliyor. Baski balatadan olacagini düsünmüyor ustama götürdüm sesi kendisi duydu bana söyledigi sey böyle sürmeye devam et satariz sonra :) bende ustama katiliyorum yakin süre icinde satmayi düsünüyorum. Cok tesekkürler ama yinede bahsettigin cözüm yöntemini yarin deneyecegim eger ise yarar bir sonuc alirsam haberdar ederim.

    Hocam seninki usta değil danışmanmış
  • Arkadaşlar merhaba,
    99 Model Lagunam vardı geçen hafta sattım, bir arkadaşımda da 2005 model megane dynamique 1.5 dCi var, 138000 de gri renkli, boya kaza değişen yok. Onu almak üzereyim 25 istedi ama 24.250 gibi anlaştık nasıl sizce ?
    Eğer alırsam yeni bir meganecı olarak aranıza katılacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fyilmaz -- 5 Mart 2013; 22:34:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    Arkadaşlar merhaba,
    99 Model Lagunam vardı geçen hafta sattım, bir arkadaşımda da 2005 model megane dynamique 1.5 dCi var, 138000 de gri renkli, boya kaza değişen yok. Onu almak üzereyim 25 istedi ama 24.250 gibi anlaştık nasıl sizce ?
    Eğer alırsam yeni bir meganecı olarak aranıza katılacağım.

    Fiyat normal hayırlı olsun şimdiden.Ekran da herhangi arıza ışıgı yanıyormu dikkat edin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fyilmaz

    Arkadaşlar merhaba,
    99 Model Lagunam vardı geçen hafta sattım, bir arkadaşımda da 2005 model megane dynamique 1.5 dCi var, 138000 de gri renkli, boya kaza değişen yok. Onu almak üzereyim 25 istedi ama 24.250 gibi anlaştık nasıl sizce ?
    Eğer alırsam yeni bir meganecı olarak aranıza katılacağım.

    Fiyat normal hayırlı olsun şimdiden.Ekran da herhangi arıza ışıgı yanıyormu dikkat edin.
  • 1.5 dci motorun rölanti devri kaç olması gerek?800 mü 900 mü?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legacy of kain

    1.5 dci motorun rölanti devri kaç olması gerek?800 mü 900 mü?

    900
  • Arkadaşlar aracımın sağ ön çamurluğunda taş çarpması sonucu küçük bi delik açıldı görüntü olarak hoş durmuyor serviste değiştireyim diyorum ne kadar masraf çıkar bide araçta ilk değişen parça olacak plastik olduğu için orjinalliği açısından sıkıntı olmaz diye düşünüyorum siz ne dersiniz
  • Sağ ön hoparlörüm patlamış sanırım değişmesi gerekecek,tavsiyesi olan varmı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boran116

    Arkadaşlar aracımın sağ ön çamurluğunda taş çarpması sonucu küçük bi delik açıldı görüntü olarak hoş durmuyor serviste değiştireyim diyorum ne kadar masraf çıkar bide araçta ilk değişen parça olacak plastik olduğu için orjinalliği açısından sıkıntı olmaz diye düşünüyorum siz ne dersiniz
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LENCER -- 8 Mart 2013; 15:14:36 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: boran116

    Arkadaşlar aracımın sağ ön çamurluğunda taş çarpması sonucu küçük bi delik açıldı görüntü olarak hoş durmuyor serviste değiştireyim diyorum ne kadar masraf çıkar bide araçta ilk değişen parça olacak plastik olduğu için orjinalliği açısından sıkıntı olmaz diye düşünüyorum siz ne dersiniz

    Kaskonuzun mini onarım desteği yok mudur? Bu tür ufak tefek işlerde mini onarım aslında iyi oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efemertmetin

    Sağ ön hoparlörüm patlamış sanırım değişmesi gerekecek,tavsiyesi olan varmı acaba?


    Orjinal olarak dışarıda bulunur mu bilmiyorum ama dışarıdan temin edecekseniz ( başka bir model vs. ) birebir aynı çapta bulamazsanız orjinal hoparlör yerini keserek yerleştirmeye çalışacaklardır.
    Nacizane önerim; böyle bir işlem sonrası mutlaka kesilen bölümün çevresine izalasyon yaptırın yoksa bir sonraki yağmurda kapı cepleri su ile dolacaktır.

    Ben aracıma ses sistemi yaptırdığımda bunu gözden kaçırmıştık ve iki cep de su dolmuştu. Daha sonra sistemi yaptırdığım yere götürüp izalasyon yaptırdıktan sonra su alma problemi çözüldü.

    Orjinal hoparlör konusunda isterseniz bir de yetkili servisten fiyat alın, belki çok uçuk rakam çekmezlerse dışarıdan alınan hoparlör ile uğraşmadan oradan hallettirirsiniz sorunu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: knnkpln

    quote:

    Orijinalden alıntı: legacy of kain

    1.5 dci motorun rölanti devri kaç olması gerek?800 mü 900 mü?

    900

    soğuk motorda 900 devirde bir süre çalışıyor daha sonra 1000 devirin altındaki çizgide çalışıyor,yani 800 devir..ve biraz düşük geliyor bana sanki,daha titreşimli çalışıyor,900 e kendim getirince daha dinç çalışma hissi veriyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: legacy of kain


    Hocam o zaman özel serviste veya serviste bi bilgisayara bağlatın bir değerlere baksınlar normal mi diye. Çok titriyorsa vardır bir anormallik.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi knnkpln -- 8 Mart 2013; 10:48:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: naczet24

    Merhaba
    Öncelikle şunu söyleyeyim işlem çok basit az çok lehim yapmayı bilen biri için dakikalık iş.
    Kablo normal hemen her elektronıkçide olan iki ucu stereo kablo.Kablonun bir ucunu kesip uçalrını açıcaksınız.İçinden 3 adet kablo çıkıcak.Siyah kırmızı ve sarı.Bazen siyah kablo yerine çıplak saşe de çıkabilir..Kırmızı ve sarı sağ sol çıkışlar siyah yada çıplak kablo da şase yada eksi uç diyelim.
    Teybi söküp üst kapağını çıkarın.Kaset mekanizmasını 3-4 vidası var söktükten sonra lehimleme işlemine geçiyoruz.lehimlenecek yerleri resimlerde gösterdim ...Sonra kaset mekanizmasını yerine taktıp teybi topladıktan sonra işlem tamam.Kaset modunda çalışıyo Bunun için herhangi bir kaset alıp bandını söküp atıyoruz..Boş kaseti teybe itince aux çıkışı aktif oluyo.Şu an ben sürekli kaset içerde kullanıyorum:SRC tuşu ile radyo ve kaset (yani artık aux) arasında geçiş yaparak kullanıyorum.Ses kalitesi mükemmel..Tek sorun lehimleme ben bilgisayar-elektronik işi yaptığım için bana kolay ama size zor gelebilir..
    Bu işi oto elektrıkçiler 40-50liraya yapıyolar.Tek masraf kablo oda 2-3tl

    Hocam bunu gördüm ve beni büyük masraftan kurtardınız.

    Yaptırmaya çalışacağım bu olayı umarım anlayan birini bulurum.

    Yanlız bi kaç sorum olacak.

    Aux girişi teybin arkasında mevcut mu?

    Mevcut ise kabloyu nereden çekiyorlar? (ses kaynağı ile teyp arasına)

    Cevap verirseniz sevinirim.


    edit:

    Lehimlediğimiz kablo aux kablosu oluyormuş pardon

    Edit 2: hocam lanet olasi kasetcalar vidalarini 64 tane uc denememize ragmen acamadik..

    Yarin oto elektrikciye gitcez



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mahell -- 8 Mart 2013; 20:25:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: efemertmetin

    Sağ ön hoparlörüm patlamış sanırım değişmesi gerekecek,tavsiyesi olan varmı acaba?


    istanbul izmir veya ankarada yaşıyor iseniz öncelikle çıkmacılara gitmenizi öneririm.
    benim arka kapılarda hoparlör yoktu çıkmacıdan temin etmiştim yaklaşık 5-6 ay önce çiftini 35tl'ye almıştım.(izmir)
  • 
Sayfa: önceki 977978979980981
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.