MEGANE II BÖLÜMÜ
22849 Cevap1929894 Görüntüleme84 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     317 [319] 321 322 323 324 325 326      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


506 Mesaj
7 Ocak 2013; 11:51:10 

quote:

Orijinalden alıntı: RaptorFX

Sis farı olmayıp da sonradan taktıranlar acaba orjinal valeo mu taktırdı yoksa daha uygun ama kaliteli yan sanayi var mı?

Gplastın ürünü biraz dandik geldi bana.

Bir de yan aynalar manuel bendeki. O aynaları ısıtmalı hale getirebilir miyiz?

yan aynalar manuel derken içeriden elektrikli buton la kontrol edilenden değilse ayna içine giden elektrik hattı olacağını sanmıyorum..o yüzden rezistanslı ayna için çekilmiş hattıda yoktur...astarı yüzünden pahalıya gelme olayı yoksa sonradan da çekilebilir tabiki..ayna camını bir aletle kendinize doğru arkasından öne doğru çekip çıkarın tırnaklarından..içinde tesisat var mı yok mu görebilirsiniz..ayna camı kolay çıkıp takılıyor korkmayın..


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


 
4180 Mesaj
7 Ocak 2013; 13:38:40 

Tesisat yok ancak çekmesi çok mu pahalıya gelir ki? Ayna arkasına takılan ısıtıcı 20TL falandı sanırım tane başı.


_____________________________


Megane II HB Faz I
1.5 dCi Authentique

Continental Premium Contact 5 Lastik | Mutlu Akü | Bosch Filtreler | Castrol Edge Turbo Diesel Yağ | Shell V-Power Nitro+ Diesel Yakıt


506 Mesaj
7 Ocak 2013; 13:42:01 

quote:

Orijinalden alıntı: RaptorFX

Tesisat yok ancak çekmesi çok mu pahalıya gelir ki? Ayna arkasına takılan ısıtıcı 20TL falandı sanırım tane başı.

rezistanslı geniş açılı ayna camı orjinal mais 30 tl aldım ben..


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


506 Mesaj
7 Ocak 2013; 13:43:02 

quote:

Orijinalden alıntı: RaptorFX

Tesisat yok ancak çekmesi çok mu pahalıya gelir ki? Ayna arkasına takılan ısıtıcı 20TL falandı sanırım tane başı.

elektrikçiyle görüşmen gerek..ayna ya sigorta kutusuna arka cam rezistans düğmesine basınca çalışacak şekilde nasıl bri hat çekilir bilemem..


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


 
4180 Mesaj
7 Ocak 2013; 13:49:41 

quote:

Orijinalden alıntı: legacy of kain


rezistanslı geniş açılı ayna camı orjinal mais 30 tl aldım ben..

Düğmeden olur kesin.

Bir soru daha sorayım. Sağ ayna da geniş açılı mı? yoksa o düz mü?


_____________________________


Megane II HB Faz I
1.5 dCi Authentique

Continental Premium Contact 5 Lastik | Mutlu Akü | Bosch Filtreler | Castrol Edge Turbo Diesel Yağ | Shell V-Power Nitro+ Diesel Yakıt


506 Mesaj
7 Ocak 2013; 13:54:56 

quote:

Orijinalden alıntı: RaptorFX


Düğmeden olur kesin.

Bir soru daha sorayım. Sağ ayna da geniş açılı mı? yoksa o düz mü?

benim sol geniş açılı sağ taraf normal ayna idi..sol tarafın aynasını alıp sağa taktım ikiside geniş açılı gayet güzel oldu..hiçbir farkı yok..


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


1482 Mesaj
7 Ocak 2013; 14:00:49 

quote:

Orijinalden alıntı: mendel50


Bugün aracımı sanayiye götürdüm yaptırdıklarım aşağıda yazılmıştır bilgilerinize

Triger seti değişti 140 tl (orjinal)
manyetik kapyör ekzantrik üzerinde olan değişti 35 tl (oem)
v kayışı değişti 25 tl ( orjinal)
davlumbaz klipsi 5 adet 5 tl
sol ön davlumbazın iç kapağı düşmüştü onuda parçacıdan aldım 6 tl
antifiriz değişti 3 litre ( total marka mavi renk) 20 tl
el freni halatı aşağıdan sallanıyordu aracın yanından bakınca sarkık duruyordu tamircim sabitledi
antirifiriz bidonu söküldü kireç sökücüye yatırıldı içi pas kir doluydu temizlendi
1 litre gaz ile motor bi güzel yıkandı

tamircimi işleri sakinken tatil günü epey bi uğraştırdım 75 tl el emeği verdim ama çok uğraştı fiyatlar konusunda fikir vermek için sizlere yardımcı olacağını umuyorum yorumlarınızıda bekliyorum ayrıca triger kayışının yan sanayi ve çok kötü durumda olduğunu gördük ince ince çatlamıştı v kayışıda öyle aracımı yeni almamdan dolayı kafamda soru işaretleri ile binmek istemediğim için bu bakımı yaptırdım , siz siz olun yeni aldığınız aracın trigerini mutlaka değiştirin parçaçıda 95 tl ye de triger seti vardı ama abi gel sen bundan kaçma dedi zaten kaçmayacaktım eksik olarak V kayışının gergi rulmanını bulamadık yan sanayi vardı ama yerini tutmadı eskisini istemeye istemeye takmak durumunda kaldık

Araç megane 2 dci sportway 2006

dostum bende degıstırmek ıstıyorum trıger kayısını tamırcınız nerede memnun kaldıgınızı goruyorum bende o tamırcıye gıtmek ısterım...


_____________________________



 
2211 Mesaj
7 Ocak 2013; 19:41:50 

quote:

Orijinalden alıntı: aviregal


dostum bende degıstırmek ıstıyorum trıger kayısını tamırcınız nerede memnun kaldıgınızı goruyorum bende o tamırcıye gıtmek ısterım...

pm


1482 Mesaj
7 Ocak 2013; 21:47:06 

quote:

Orijinalden alıntı: mendel50


pm

2019avi@gmail.com zannedersem nevsehirdesiniz dogrumu?


_____________________________



 
2211 Mesaj
8 Ocak 2013; 13:06:00 

quote:

Orijinalden alıntı: aviregal


2019avi@gmail.com zannedersem nevsehirdesiniz dogrumu?

PM Kapalı ? kontrol edersen adresini ve tamirci yerini göndericem


 
116 Mesaj
8 Ocak 2013; 16:02:03 

bende triger setini yeni değiştirdim, araç 60.000 km bakımına girdi, egzantrik dişlisini değiştirtmedim,içinde yağ kalmamış ses yapar ama daha idare eder dediler, çok soğuk havada ilk çalıştırmada araç traktör gibi çalışıyor ama hemen sesi kesiliyor.Egzantrik dişlisine 350 tl çektiler.Değiştirmeme gerek var mı ? Bakımdan sonra ses daha belirgin çıkıyor ilk çalıştırmada.Tavsiyeleriniz nedir? Cümleten hayırlı günler



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi megaladon -- 8 Ocak 2013; 16:02:28 >


_____________________________



2740 Mesaj
8 Ocak 2013; 16:31:29 

quote:

Orijinalden alıntı: megaladon

bende triger setini yeni değiştirdim, araç 60.000 km bakımına girdi, egzantrik dişlisini değiştirtmedim,içinde yağ kalmamış ses yapar ama daha idare eder dediler, çok soğuk havada ilk çalıştırmada araç traktör gibi çalışıyor ama hemen sesi kesiliyor.Egzantrik dişlisine 350 tl çektiler.Değiştirmeme gerek var mı ? Bakımdan sonra ses daha belirgin çıkıyor ilk çalıştırmada.Tavsiyeleriniz nedir? Cümleten hayırlı günler

Çok soğuk havada ilk çalıştırmada araç traktör gibi çalışır normaldir. Hele akşam bıraktığın arabayı sabah çalıştırıyorsan bütün yağ kartere süzüldüğü için sarsıntılı da çalışır sonra ısınınca düzelir. O yüzden arabayı sabah ilk kez çalıştırdığınızda ekran da yağ seviyesi normal yazısı gidene kadar kalkış yapmayın


_____________________________

Xigmatek Pantheon


2840 Mesaj
8 Ocak 2013; 17:09:20 

dün akşam ve bu sabah araç kar altında kalınca ilk marşı geç almaya başladı, akü yeni değişti, muhtemelen soğuktandır diyorum. umarım soğuktandır


_____________________________

...BİZ ŞAMPİYON OLMADIĞIMIZ SÜRECE LİG HER ZAMAN TEMİZDİR...
KEMAL TANCA (ayakkabıyı satarım, arkasında durmam, paranın üstüne yatarım) alma, aldırtma Türkiye Türklerindir!


 
116 Mesaj
8 Ocak 2013; 17:50:02 

quote:

Orijinalden alıntı: knnkpln


Çok soğuk havada ilk çalıştırmada araç traktör gibi çalışır normaldir. Hele akşam bıraktığın arabayı sabah çalıştırıyorsan bütün yağ kartere süzüldüğü için sarsıntılı da çalışır sonra ısınınca düzelir. O yüzden arabayı sabah ilk kez çalıştırdığınızda ekran da yağ seviyesi normal yazısı gidene kadar kalkış yapmayın

arkadaşım kusura bakma ben aracın motor modelini belirtmedim, benzinli araç benimkisi dizel değil


_____________________________



2740 Mesaj
8 Ocak 2013; 17:53:27 

quote:

Orijinalden alıntı: megaladon


arkadaşım kusura bakma ben aracın motor modelini belirtmedim, benzinli araç benimkisi dizel değil

Fark yapmaz. Yağ pompası yağ pomasıdır araba zırt diye bütün motoru yağlamaz zaten. Benim işyerindeki bir abimdede vardı megane benzinli oda hep derdi sabahları araba traktör gibi diye.


_____________________________

Xigmatek Pantheon


 
116 Mesaj
8 Ocak 2013; 17:58:55 

quote:

Orijinalden alıntı: knnkpln


Fark yapmaz. Yağ pompası yağ pomasıdır araba zırt diye bütün motoru yağlamaz zaten. Benim işyerindeki bir abimdede vardı megane benzinli oda hep derdi sabahları araba traktör gibi diye.

ben egzantrik dişlisini sordum, motorun üzerinde olan , motor gürültüsü değil egzantrik dişlisinin yaptığı sesi soruyorum.motor ses yapmıyor dişli yapıyor


_____________________________



2740 Mesaj
8 Ocak 2013; 18:06:45 

quote:

Orijinalden alıntı: megaladon



Anladım.

Açı kaydırıcı kasnak düşük motor devirlerinden yüksek devirlere çıkarken motorun ihtiyacı olan torku eksantrik miline müdehale ederek supapların açılma süresiyle oynayarak yapar. yağ basıncıyla çalışır. eğer kasnak içi kilidi bozulursa ilk çalıştırmada ses yapar(mekanik bir sestir bu da tak tuk gibi metal parçaların birbirine sürtünme sesine benzer) değişimi şarttır.değişim esnasında eksantrik kit takımıyla beraber değişir. bu tür sorunlar yaşıyan arkadaşlar ihmal etmesinler. amaaan ilk çalıştırmada ses yapıyor sonra yok zaten ses falan çok önemli değil herhalde demeyin. önlem almazsanız daha büyük sonuçlara yol açar. bu da masrafınızın 2-3 katı daha fazla artmasına neden olur.

Alıntı
http://www.renaultclubt...mada-stop-etmesi-2.html


_____________________________

Xigmatek Pantheon


 
22 Mesaj
8 Ocak 2013; 23:07:19 

Arkadşlar iyi akşamlar.
Bu ses olayı soğuk havalarda sabah ilk çalıştırmada benim arabada da oluyor.ilk başlangıçta traktör gibi bi ses geliyo.ama hemen gidiyo geri.servise sormuştum bi ara.motorda kelebek diye bir yer demişti galiba.onun değişmesi gerekliymiş heralde.ben de hiç ellemedim kaldı öyle :)

Bir de bu lpg yakıt tüketimi konusunda durumlar nasıl sizde?
Ben bu hafta tam hesap yaptım.gaz tam bittiğinde yaptığım hesaba göre 28,7 kuruş yakmışım 1 km'de.
Arabam megane II dinamik 2004 model.otomatik vites.lovato kpg takılı üzerinde.


_____________________________



506 Mesaj
9 Ocak 2013; 11:15:27 

quote:

Orijinalden alıntı: legacy of kain


aslında benim araçta duyduğum ses yavaş giderken hiç ummadığın yerde alttan vuruntu geliyor,dökülüyor gibi..sanki alt takımı orda bırakmış gibi..direksiyon kutusundan öyle ses gelmesi mantıksız,direksiyon kutusundan tıkırtı gibi sesler gelebilir ancak öle bam güm çıtonk olmaz.. o yüzden sorun traversteki boşlukta diyorum..40-50 km hızdan sonra zaten pat pat geçip gidiyor bozuk zeminlerden ses yapmıyor araç.amortisorlerde yeni..mesele keskin köşeli çukurlarda (doğalgazcıların kesip üzerine henüz asfalt atılmamış çukurları gibi) veya yoldaki reflektörlü metal uyarıcılar gibi yerlerden yavaş geçerken duyduğum uyuz sesler..

öncelikle umutguzey arkadaş Allah razı olsun senden bu paylaşımı yaparak beni uyuz bir sesten ve çok daha fazla masraftan kurtardığı için..dolayısı ile ustana da Allah uzun ömür versin..

dün akşam aracımı aldım test ettim bikaç kez fren denemesi yapınca zaten değişen birşeyler olduğunu anladım..nerde gıcık bir çukur set tümsek varsa girdim çıktım

sonuç;ses gürültü vuruntu lokurdu herneyse tarifi uzaya ışınlanmış..

diğer bir arkadaşın dediği gibi pambıııık..hiç bakmadım bile arasına koyduğu malzemeye..bu sabah işyerime giderkende test ettim sorun yok..park ettikten sonra altına eğilip fotosunu çektim..ustam H100 viraj demir lastiği kullanmış..heralde hyundai yada mitshubishi H100 tam bilmiyorum..10 TL den 2 adet lastik 20 TL ve 30 TL de işçilik (şarj dinamosu vs başka işte vardı) toplam 50 TL..ellerine sağlık sorun çözülmüş..2 yıldır sinir ediyordu beni kurtuldum..bu arada amortisörler dışında alt takımda hiçbirşey değiştirmedim..hiçbirinde sorun yok..hiçbirinde sorun yokken bu vuruntu uyuz ediyordu..çoğu kişiyede boşu boşuna değiştirtiyorlar..


bu da aracımın sağ alt yandan çekilmiş fotusu..travers burcu vidası lastiğin ortasında kalmış oluyor..fotoları gördüğü zaman ustanız neyi nereye koyacağını mutlaka anlayacaktır zaten..anlamamakta ısrar ediyorsa uzaklaşın

0

0


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


 
116 Mesaj
9 Ocak 2013; 11:17:34 

quote:

Orijinalden alıntı: knnkpln


Anladım.

Açı kaydırıcı kasnak düşük motor devirlerinden yüksek devirlere çıkarken motorun ihtiyacı olan torku eksantrik miline müdehale ederek supapların açılma süresiyle oynayarak yapar. yağ basıncıyla çalışır. eğer kasnak içi kilidi bozulursa ilk çalıştırmada ses yapar(mekanik bir sestir bu da tak tuk gibi metal parçaların birbirine sürtünme sesine benzer) değişimi şarttır.değişim esnasında eksantrik kit takımıyla beraber değişir. bu tür sorunlar yaşıyan arkadaşlar ihmal etmesinler. amaaan ilk çalıştırmada ses yapıyor sonra yok zaten ses falan çok önemli değil herhalde demeyin. önlem almazsanız daha büyük sonuçlara yol açar. bu da masrafınızın 2-3 katı daha fazla artmasına neden olur.

Alıntı
http://www.renaultclubt...mada-stop-etmesi-2.html

teşekkür ederim arkadaşım,değerli zamanını ayırmışsın. bu bilgi doğrultusunda benimde kısa bir süre sonra egzantrik dişlisini değiştirmem şart oluyor.


_____________________________



 
347 Mesaj
9 Ocak 2013; 11:28:31 

SN.MEGALADON, eğer triger değişmesine çok zaman varsa egzantrik kasnağını değiştirin yeter...aracımı 2008 de aldığımda satan kişi dürüst olmadığından bu kazık eşantiyon olarak gelmişti bana...ertersi gün sabah çalıştırdığımda tırrrrrrr sesi duydum ilk marşta...bazen ikinci bazen 3.marşta çalışıyordu araç..çalışınca kasnak içi hemen yağ dolduğu için ses yapmıyordu...burada problem yok...ancak akşamdan sabaha beklerken kasnak yağı süzüldüğünden mekanizma ses yapıyordu ilk çalıştırmada...yetkili servise götrüdüm, triger seti ile birlikte değiştirmelerini gerektiğini söylediler...ben trigere daha çok var..siz sadece kasanğı değiştirin dedim...bana sorumluluğu üzerime aldığıma dair tutanak imzalattılar...ve o şekilde 2008 yılında yaptırdım...çok şükür sorun çıkarmadı şu ana kadar...


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


 
347 Mesaj
9 Ocak 2013; 11:34:17 

sn.legacy of cain,
Bu lastikleri nereden ve hangi isimle aldınız? bizde takalım madem öyle bi faydası var..


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


 
116 Mesaj
9 Ocak 2013; 11:56:16 

quote:

Orijinalden alıntı: figor44

SN.MEGALADON, eğer triger değişmesine çok zaman varsa egzantrik kasnağını değiştirin yeter...aracımı 2008 de aldığımda satan kişi dürüst olmadığından bu kazık eşantiyon olarak gelmişti bana...ertersi gün sabah çalıştırdığımda tırrrrrrr sesi duydum ilk marşta...bazen ikinci bazen 3.marşta çalışıyordu araç..çalışınca kasnak içi hemen yağ dolduğu için ses yapmıyordu...burada problem yok...ancak akşamdan sabaha beklerken kasnak yağı süzüldüğünden mekanizma ses yapıyordu ilk çalıştırmada...yetkili servise götrüdüm, triger seti ile birlikte değiştirmelerini gerektiğini söylediler...ben trigere daha çok var..siz sadece kasanğı değiştirin dedim...bana sorumluluğu üzerime aldığıma dair tutanak imzalattılar...ve o şekilde 2008 yılında yaptırdım...çok şükür sorun çıkarmadı şu ana kadar...

aracım şu an 60.000 km de 59.000 de triger değiştirdim.Triger değiştirkten sonra sabah ilk çalıştırmadaki ses bariz şekilde arttı, tabir ettiğiniz şekilde tırrr diye ses geliyor ama hemen kesiliyor 2 sn sürüyor sürmüyor.Egzantrik dişlisi içinde yağ kalmadığı için böyle bir sorun yarattığını servisteki ustadan direk olarak öğrendim,Değiştirmeniz gerekir dedi, ben kaçındım sadece ses için değmez diye.Aracın gidişinden memnunum yakıt normal durumda,Triger öncesi ilk marşta almayıp rölanti düşerek stop ediyordu ikinci defasında sardırıp çalışıyordu, şimdi öyle bir sorunda yok.Sadece bu ses problemi var.Dişli değişimi gerçekten gerekir mi bilemiyorum.Araç 2006 model


_____________________________



506 Mesaj
9 Ocak 2013; 12:34:25 

quote:

Orijinalden alıntı: figor44

sn.legacy of cain,
Bu lastikleri nereden ve hangi isimle aldınız? bizde takalım madem öyle bi faydası var..

lastikleri ben almadım,ustaya uygulama fotosunu gösterince kendisi buldu uygun malzemeyi..yukarıda yazdım,kimisi tofaş serisi egzost lastiği diyor..benim ustada H100 viraj demir lastiği kullanmış..sen ustana gösterdin mi fotoyu o oraya koyacak uygun malzemeyi bulur..yada kendi al götür birisine al bunu tak bakam şuraya deyip takır...


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


 
347 Mesaj
9 Ocak 2013; 13:11:14 

yani H100 viraj demir lastiği desek parçacılar anlar herhalde...sadece önlere mi takıldı yoksa arka amaortisör altlarınada taktılar mı?


_____________________________

2004 Megane II Dynamic 16V 1.6 Sedan


506 Mesaj
9 Ocak 2013; 13:32:58 

quote:

Orijinalden alıntı: figor44

yani H100 viraj demir lastiği desek parçacılar anlar herhalde...sadece önlere mi takıldı yoksa arka amaortisör altlarınada taktılar mı?

arkası falan değil..fotoya baktığın zaman hemen sağ ön tekerin arkasından çektim..geniş U şeklindeki metalin iki tarafındaki vidaların oraya konacak..normalde bu beşik burcu oraya çakılıyor,içindeki delikten o kalın somun başlı vida geçip sabitliyor..zamanla burç lastikleri aşınıp ezilince arada boşluk oluşuyor..boşluk yüzünden de ön takım darbe aldığında o traverse kadar ulaşıyor,sanırım şaseye vuruyor hareket alanı bulduğundan..H100 viraj demir lastiği deyince verdikleri malzemeye bak aynısı ise al..ortasını biraz genişletmiş sanırım ustam tam uyması için..maksat beşik burcunun etrafına konup aradaki boşluğu almak ve vuruntuyu engellemek..


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


 
362 Mesaj
9 Ocak 2013; 13:39:18 





quote:

Orijinalden alıntı: legacy of kain


öncelikle umutguzey arkadaş Allah razı olsun senden bu paylaşımı yaparak beni uyuz bir sesten ve çok daha fazla masraftan kurtardığı için..dolayısı ile ustana da Allah uzun ömür versin..

dün akşam aracımı aldım test ettim bikaç kez fren denemesi yapınca zaten değişen birşeyler olduğunu anladım..nerde gıcık bir çukur set tümsek varsa girdim çıktım

sonuç;ses gürültü vuruntu lokurdu herneyse tarifi uzaya ışınlanmış..

diğer bir arkadaşın dediği gibi pambıııık..hiç bakmadım bile arasına koyduğu malzemeye..bu sabah işyerime giderkende test ettim sorun yok..park ettikten sonra altına eğilip fotosunu çektim..ustam H100 viraj demir lastiği kullanmış..heralde hyundai yada mitshubishi H100 tam bilmiyorum..10 TL den 2 adet lastik 20 TL ve 30 TL de işçilik (şarj dinamosu vs başka işte vardı) toplam 50 TL..ellerine sağlık sorun çözülmüş..2 yıldır sinir ediyordu beni kurtuldum..bu arada amortisörler dışında alt takımda hiçbirşey değiştirmedim..hiçbirinde sorun yok..hiçbirinde sorun yokken bu vuruntu uyuz ediyordu..çoğu kişiyede boşu boşuna değiştirtiyorlar..


bu da aracımın sağ alt yandan çekilmiş fotusu..travers burcu vidası lastiğin ortasında kalmış oluyor..fotoları gördüğü zaman ustanız neyi nereye koyacağını mutlaka anlayacaktır zaten..anlamamakta ısrar ediyorsa uzaklaşın

0

0


Bu fotolardan görünen yerin amortisörle ilgisi yok . Yer itibarıyla motor takozları hizasıymış gibi görünüyor. O zaman sesi yapan asıl şey nedir?. Takozların bağlandığı yer hareketli parça mi ki ses yapıyor?


_____________________________



506 Mesaj
9 Ocak 2013; 14:34:05 

quote:

Orijinalden alıntı: madxyloid



Bu fotolardan görünen yerin amortisörle ilgisi yok . Yer itibarıyla motor takozları hizasıymış gibi görünüyor. O zaman sesi yapan asıl şey nedir?. Takozların bağlandığı yer hareketli parça mi ki ses yapıyor?

yaw 40 satır şey yazdım resimde script var diye çıkış yaptı cins sistem hepsi gitti boşa..neyse kısaca tekrar yazayım..amortisör falan alakası yok,nerden çıktıysa..

sarı yıldızlı parça travers,motor beşiği..mavi üçgenli parça sanırım bağlantı demiri..belkide arka travers dedikleri şeydir..sarı işaretli travers üstteki kırmızı halka olan bölüme de vurabilir,alttaki bağlantı demirine de vurabilir her ikiside olabilir,darbeye veya burçların durumuna göre..çok yıpranma varsa kötü sesler duyarsınız haliyle..

traversin ön ucuna doğru salıncak bağlantısı mevcut..her iki ön tekerin arkasından zemin tarafından eğilip aracın altına bakarsanız bu travers bölümünü rahat görürsünüz..burcun çakıldığı bölüme konacak bir parça ile bu boşluğu ortadan kaldırınca sorun kesiliyor..mevzu gayet basit..

0


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


 
362 Mesaj
9 Ocak 2013; 14:45:09 

Sanırım ben yazmaya başladığımda sen yazmışsın. Diğer arkadaşın sorusuna karşılık yazmıştım zaten. Bu takozları taktırması ne kadar sürüyor?. yada takozların geniş olmasının artı yönleri var mı?


_____________________________



506 Mesaj
9 Ocak 2013; 14:46:40 

yok ben bu tip çözümlere karşıyım çarşı herşeye karşı diyorsanız bu sorunun servisteki çözümü komple traversi değiştirmek çünkü burç değiştirme gibi bir işlem yapmadıklarını biliyorum (maliyet 1000 TL civarı) yada sanayide burçları değiştirmek (maliyet 200-400 arası) travers burcu motor beşik burcu dedikleri zımbırtı aşağıda resimde..traverse presli birşey..iki tanesi 60-70 tl civarı..ön takımlarınız komple inecek,sonra eski burçlar tornacıda vs sökülecek yenileri çakılacak tekrar ön takım toplanaca..burcun ortasındaki delikten o fotoda araya koyduğumuz lastiğin altındaki demirde görülen somun kafalı vida geçiyor ve bağlantı sağlanıyor..burçtaki aşınma olan aracın o kısımından ses gelmemesi mümkün değil..NOKTA..



0


local://upfiles/1194669/11C679D80F8F4BD3BBC44884F3832CF1.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi legacy of kain -- 9 Ocak 2013; 14:47:54 >


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


506 Mesaj
9 Ocak 2013; 14:49:59 

quote:

Orijinalden alıntı: madxyloid

Sanırım ben yazmaya başladığımda sen yazmışsın. Diğer arkadaşın sorusuna karşılık yazmıştım zaten. Bu takozları taktırması ne kadar sürüyor?. yada takozların geniş olmasının artı yönleri var mı?

o kısımdaki yuvarlak alan kadar bişeydir..genişliğin çok önemi yoktur..boşluğun alınmasıdır mevzu..tahminim 10-20 dk içinde vidayı söker araya koyar ustanız..



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi legacy of kain -- 9 Ocak 2013; 14:51:59 >


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


506 Mesaj
9 Ocak 2013; 15:03:44 

araç ön takımdan vs gelen sesleri iyi algılamak gerek..hangi parça nasıl ses çıkarabilir mantık yürütünce zaten anlıyorsunuz..bir özel reno servisine gittim gösterdim bu mevzuyu zart zurt çektiler..sürekli gittiğim ustam olumsuz bakmadı gerekeni yaptı..işi yokuşa sürenleri zaten hiç sevmem..kafadan yok amortisör yok direksiyon kutusu yok rot yok mil yok cart yok curt..20 cm lik rot mili hiç deve gibi ses çıkarırmı akıl var mantık var..oldu güzelim görürsem söylerim...koy önüne bin tl lik ön düzen parçaları komple değiştirsin ama sen hala uyuz sesleri duymaya devam et..sonrada kavga gürültü...forumlarda neler neler okuyorum tam trajedi.....


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


4052 Mesaj
9 Ocak 2013; 18:41:24 

quote:

Orijinalden alıntı: legacy of kain


öncelikle umutguzey arkadaş Allah razı olsun senden bu paylaşımı yaparak beni uyuz bir sesten ve çok daha fazla masraftan kurtardığı için..dolayısı ile ustana da Allah uzun ömür versin..

dün akşam aracımı aldım test ettim bikaç kez fren denemesi yapınca zaten değişen birşeyler olduğunu anladım..nerde gıcık bir çukur set tümsek varsa girdim çıktım

sonuç;ses gürültü vuruntu lokurdu herneyse tarifi uzaya ışınlanmış..

diğer bir arkadaşın dediği gibi pambıııık..hiç bakmadım bile arasına koyduğu malzemeye..bu sabah işyerime giderkende test ettim sorun yok..park ettikten sonra altına eğilip fotosunu çektim..ustam H100 viraj demir lastiği kullanmış..heralde hyundai yada mitshubishi H100 tam bilmiyorum..10 TL den 2 adet lastik 20 TL ve 30 TL de işçilik (şarj dinamosu vs başka işte vardı) toplam 50 TL..ellerine sağlık sorun çözülmüş..2 yıldır sinir ediyordu beni kurtuldum..bu arada amortisörler dışında alt takımda hiçbirşey değiştirmedim..hiçbirinde sorun yok..hiçbirinde sorun yokken bu vuruntu uyuz ediyordu..çoğu kişiyede boşu boşuna değiştirtiyorlar..


bu da aracımın sağ alt yandan çekilmiş fotusu..travers burcu vidası lastiğin ortasında kalmış oluyor..fotoları gördüğü zaman ustanız neyi nereye koyacağını mutlaka anlayacaktır zaten..anlamamakta ısrar ediyorsa uzaklaşın

0

0


hadi geçmiş olsun sizin adınıza sevindim çok şükür benim aracın ön takımından sıkıntım olmadı belki 2 ayda bir detaylı olarak aracın altını ve ön takımını detaylı temizlememin faydası olmuştur aslında bu burçlara silikon sprey sıkılsa çok uzun ömürlü olacaktır kauçuk parçaları yumuşatmak bu parçaların ömrünü uzatır diye düşünüyorum şu havalar bir ısınsın güzelce bir temizleyip silikon sprey sıkıyım ileride sıkıntı olmasın


_____________________________



183 Mesaj
9 Ocak 2013; 19:41:14 

arkadaşlar dün sabah arabamın silecekleri çalışırken en üst seviyesine yakın bir yerde kaldı. manuel olarak çalıştırmak için silecek kolunu çektiğimde silecekler çalışıyormuş gibi bir motor sesi geliyor fakat çalışmıyor. dışarıdan elimle hareket ettirdiğimde de birisini tutmama rağmen ikiside hareket ediyor ve hiç zorlanmadan camı sildirtebiliyorum. başına böyle bir durum gelen varsa veya bilgisi olan birisi yardımcı olursa sevinirim.


1482 Mesaj
9 Ocak 2013; 22:15:45 

quote:

Orijinalden alıntı: mendel50


PM Kapalı ? kontrol edersen adresini ve tamirci yerini göndericem

actım dostum...


_____________________________



506 Mesaj
10 Ocak 2013; 12:10:59 

quote:

Orijinalden alıntı: efsanea_06

hadi geçmiş olsun sizin adınıza sevindim çok şükür benim aracın ön takımından sıkıntım olmadı belki 2 ayda bir detaylı olarak aracın altını ve ön takımını detaylı temizlememin faydası olmuştur aslında bu burçlara silikon sprey sıkılsa çok uzun ömürlü olacaktır kauçuk parçaları yumuşatmak bu parçaların ömrünü uzatır diye düşünüyorum şu havalar bir ısınsın güzelce bir temizleyip silikon sprey sıkıyım ileride sıkıntı olmasın

teşekkürler..aracımda bu travers sesi dışında hiçbir sorun yokmuş meğerse ön düzende..şimdi zevkle kullanıyorum..
silikon sprey hangi lastiklere iyi gelir hangisine gelmez bilmiyorum..yalnız soğuk sıcak yüzünden çatlamalarını engeller heralde..aslında en güzeli bolca greslemek bunları diye düşünüyorum..


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


 
64 Mesaj
10 Ocak 2013; 18:53:23 

benim sileceklerde takılı kalmıştı. sileceklerin hemen altında motoru ve kolları var kolları sıkışmıştı oto elektrikci tamir etti.45 dk filan sürmüştü söküp takması. yanlış hatırlamıyorsam 50 tl gibi bir ücret vermiştim.


_____________________________

2004 Auth-anbej-zavolli lpg-Sony dvd406e-Toshiba A300-247-LG47lm670s-42LN575S-LGG2-SONYXPERİANEO


 
64 Mesaj
10 Ocak 2013; 18:55:00 

quote:

Orijinalden alıntı: blue legend

arkadaşlar dün sabah arabamın silecekleri çalışırken en üst seviyesine yakın bir yerde kaldı. manuel olarak çalıştırmak için silecek kolunu çektiğimde silecekler çalışıyormuş gibi bir motor sesi geliyor fakat çalışmıyor. dışarıdan elimle hareket ettirdiğimde de birisini tutmama rağmen ikiside hareket ediyor ve hiç zorlanmadan camı sildirtebiliyorum. başına böyle bir durum gelen varsa veya bilgisi olan birisi yardımcı olursa sevinirim.

benim sileceklerde takılı kalmıştı. sileceklerin hemen altında motoru ve kolları var kolları sıkışmıştı oto elektrikci tamir etti.45 dk filan sürmüştü söküp takması. yanlış hatırlamıyorsam 50 tl gibi bir ücret vermiştim.


_____________________________

2004 Auth-anbej-zavolli lpg-Sony dvd406e-Toshiba A300-247-LG47lm670s-42LN575S-LGG2-SONYXPERİANEO


 
2211 Mesaj
10 Ocak 2013; 19:32:23 

quote:

Orijinalden alıntı: aviregal


actım dostum...

kardeş kusura bakma ancak fırsat oldu pm attım


372 Mesaj
10 Ocak 2013; 21:25:05 

quote:

Orijinalden alıntı: legacy of kain


lastikleri ben almadım,ustaya uygulama fotosunu gösterince kendisi buldu uygun malzemeyi..yukarıda yazdım,kimisi tofaş serisi egzost lastiği diyor..benim ustada H100 viraj demir lastiği kullanmış..sen ustana gösterdin mi fotoyu o oraya koyacak uygun malzemeyi bulur..yada kendi al götür birisine al bunu tak bakam şuraya deyip takır...

Hocam değişimden sonraki gözlemlerinizi bekliyorum. Bu hafta sonunda bu tarz bir yenileme yapabilirim, önümüzdeki bir kaç gün için yorumlarınız önem arz ediyor.


_____________________________

MeganeII dyn


183 Mesaj
10 Ocak 2013; 21:35:00 

quote:

Orijinalden alıntı: kunteper03


benim sileceklerde takılı kalmıştı. sileceklerin hemen altında motoru ve kolları var kolları sıkışmıştı oto elektrikci tamir etti.45 dk filan sürmüştü söküp takması. yanlış hatırlamıyorsam 50 tl gibi bir ücret vermiştim.

çok teşekkürler. yollardaki şu buzları eritelimde hemen bi oto elektrikçiyede ben gideceğim. değilse kış günü sileceksiz kalmak istemiyorum.


139 Mesaj
10 Ocak 2013; 22:35:46 

quote:

Orijinalden alıntı: legacy of kain


teşekkürler..aracımda bu travers sesi dışında hiçbir sorun yokmuş meğerse ön düzende..şimdi zevkle kullanıyorum..
silikon sprey hangi lastiklere iyi gelir hangisine gelmez bilmiyorum..yalnız soğuk sıcak yüzünden çatlamalarını engeller heralde..aslında en güzeli bolca greslemek bunları diye düşünüyorum..

Böyle pratik çözümleri çok seviyorum gerçekten. Aklınıza takılan her sıkıntıyı itinayla gideriyorsunuz...


_____________________________


YAPI KREDİ AŞ. KASKO-TRAFİK-SİGORTA ACENTELİĞİ
2004 Megane II HB 1.5 dCi Dynamique (Pack Techno+Pack Executive)


4052 Mesaj
10 Ocak 2013; 23:21:19 

quote:

Orijinalden alıntı: legacy of kain


teşekkürler..aracımda bu travers sesi dışında hiçbir sorun yokmuş meğerse ön düzende..şimdi zevkle kullanıyorum..
silikon sprey hangi lastiklere iyi gelir hangisine gelmez bilmiyorum..yalnız soğuk sıcak yüzünden çatlamalarını engeller heralde..aslında en güzeli bolca greslemek bunları diye düşünüyorum..

gresi her yerine ulaştırmak mümkün değil sıvı gres olursa belki olabilir... Allah kaza bela göstermesin güle güle kullanın


_____________________________



4052 Mesaj
10 Ocak 2013; 23:25:47 

quote:

Orijinalden alıntı: kunteper03


benim sileceklerde takılı kalmıştı. sileceklerin hemen altında motoru ve kolları var kolları sıkışmıştı oto elektrikci tamir etti.45 dk filan sürmüştü söküp takması. yanlış hatırlamıyorsam 50 tl gibi bir ücret vermiştim.

45 dk da 50 tl çok iyi bir para gerçekten...sıkışmayı çözmek için en fazla harcayacağınız malzeme 200 ml lik bir wd40 oda 5 tl dir ondan sıkıp döndüre döndüre ara sırada çekiç gibi bir şeyle vurup içindeki tozu toprağı temizlemek gerekiyor bu olay yazın kuzenin focusunda oldu usta söktü aynı işlemi yaptı fakat çok sıkışmış biraz fazla uğraşmıştı 30 tl almıştı


_____________________________



4052 Mesaj
10 Ocak 2013; 23:33:28 

quote:

Orijinalden alıntı: megaladon


aracım şu an 60.000 km de 59.000 de triger değiştirdim.Triger değiştirkten sonra sabah ilk çalıştırmadaki ses bariz şekilde arttı, tabir ettiğiniz şekilde tırrr diye ses geliyor ama hemen kesiliyor 2 sn sürüyor sürmüyor.Egzantrik dişlisi içinde yağ kalmadığı için böyle bir sorun yarattığını servisteki ustadan direk olarak öğrendim,Değiştirmeniz gerekir dedi, ben kaçındım sadece ses için değmez diye.Aracın gidişinden memnunum yakıt normal durumda,Triger öncesi ilk marşta almayıp rölanti düşerek stop ediyordu ikinci defasında sardırıp çalışıyordu, şimdi öyle bir sorunda yok.Sadece bu ses problemi var.Dişli değişimi gerçekten gerekir mi bilemiyorum.Araç 2006 model

bu parça seneler önce iyileştirildi ben 3 sene önce servis garanti olmamasına rağmen düzenli servis bakımlı olduğu için komple triger seti ile birlikte yanlış hatırlamıyorsam 270 tl gibi bir fiyata değiştirmişlerdi 1 ay önce yağ değişimi için servise gittiğimde ustaya sordum iyileştirilmiş parçalarda hiç sorun çıktı mı diye daha bugüne kadar bir araç bile geri dönmedi dedi yeni takılan parçalarda hiçbir sıkıntı kalmamış bence böyle binmeyin hemen değiştirin aracınız servis bakımlı ise mutlaka katılım isteyin aracınız servis bakımlı ise renault her zaman yardımcı olur


_____________________________



506 Mesaj
11 Ocak 2013; 10:11:22 

quote:

Orijinalden alıntı: useru


Hocam değişimden sonraki gözlemlerinizi bekliyorum. Bu hafta sonunda bu tarz bir yenileme yapabilirim, önümüzdeki bir kaç gün için yorumlarınız önem arz ediyor.

bu bir değişim yenileme değil,ekleme sadece..hergün 25 km aynı yolu katediyorum,daha önce lokurdayarak geçtiği yerlerden kasten geçiyorum şu an eski haline göre mikemmelll.. araç çok daha dirileşti..diğer yürüyen aksamlarda sorunu olmayıp travers burçlarından dolayı bozuk zeminde araçtaki kendini salmışlığı bu eklenti ile giderince çok farkedecektir.



_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


506 Mesaj
11 Ocak 2013; 10:27:35 

quote:

Orijinalden alıntı: _muhaRRem_

Böyle pratik çözümleri çok seviyorum gerçekten. Aklınıza takılan her sıkıntıyı itinayla gideriyorsunuz...

benimde hoşuma gidiyor böyle icatlar.. o yüzden öğrendiğim ve faydalı olacağına inandığım şeyleri denerim..geçen akşam bu işlemi anlattığım bir yakınım da c4 2009 70 bin aracından alt düzenden gelen seslere gıcık oluyordu..test turu yaptık berbat sesler ve vuruntular mevcuttu..onlarda travers burcu yokmuş,o yüzden rot balançıya götürdü..sağ sol rot milleri değişti şu anda sesi soluğu kesildi fakat iç gürültüsü yinede çok yüksek..ben mümkün değil gezemem o halde..benim araç gerçekten çok sessiz bir araç oldu maşallah.araçta orjinalliği bozmadan birkaç basit müdahele ile megane nın tıkırtı tıngırtı vızırtı yapan yerlerine çözüm bulduğunuzda araç çok daha zevkli hale geliyor..bunları da çoğu kişi bilir,mesela ön konsol sesleri,kapı dış kolu altındaki plastiklerin cızırdaması,camlardaki çıtırtılar,kapılardaki gıcırtı ve esneme sesleri,kimbilir ne araçlar var gürültü patırtı içinde gezen..halbuki bu forumlar müthiş faydalı..


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


506 Mesaj
11 Ocak 2013; 10:32:39 

quote:

Orijinalden alıntı: efsanea_06

gresi her yerine ulaştırmak mümkün değil sıvı gres olursa belki olabilir... Allah kaza bela göstermesin güle güle kullanın


teşekkürler,cümlemizi korusun kazadan beladan..sıvı gres deyince dün aklıma geldi,bi yerde okumuştum vites kolunun dibindeki contayı esnetip bi miktar sıktım,şimdi geri vitese çok rahat geçiyor..

bilmeyen varsa okuyunca faydalanır,motor üstündeki plastik renault yazan siyah kapağın altında 3 tane tutucu plastik conta var,onlar zamanla sök tak yüzünden kırılıp çatlamış veya deforme olmuşsa ayrıca satılıyorlar,tanesi 7,5 TL..


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


1055 Mesaj
11 Ocak 2013; 10:38:39 

Arkadaşlar silecek ihtiyacım var aracım 2009 model Extreme 1.5 dci. Mevcut silecekleri telli olan tiplerden, fakat online satış sitelerinde Megane II ler için muz tipi olanların da uygun olduğunu yazmışlar ne dersiniz uyar mı?


_____________________________

Tuning'de yeni bir eğlence
http://forum.donanimhaber.com/m_84567654/f_//tm.htm#84567654

Bir gün


2740 Mesaj
11 Ocak 2013; 12:08:07 

quote:

Orijinalden alıntı: harunresitz

Arkadaşlar silecek ihtiyacım var aracım 2009 model Extreme 1.5 dci. Mevcut silecekleri telli olan tiplerden, fakat online satış sitelerinde Megane II ler için muz tipi olanların da uygun olduğunu yazmışlar ne dersiniz uyar mı?

Silecek kolları düzmü çengelli mi?


_____________________________

Xigmatek Pantheon


506 Mesaj
11 Ocak 2013; 12:12:26 

quote:

Orijinalden alıntı: harunresitz

Arkadaşlar silecek ihtiyacım var aracım 2009 model Extreme 1.5 dci. Mevcut silecekleri telli olan tiplerden, fakat online satış sitelerinde Megane II ler için muz tipi olanların da uygun olduğunu yazmışlar ne dersiniz uyar mı?

bende muz tip kullanıyorum..60*45 ölçüleri..sol taraf iz bırakıyor hala,uğraşırken yamultup boyası soyulunca silecek kolunu bile değiştirdim ama kaliteli bir silecek almadan olmayacak..yada silgi lastiğini değiştiririm sadece..sağ taraf ses ve izliydi onu düzelttim..


_____________________________

Renault Megane II 1.5 Dci Dynamique Ateş Kırmızı


 
362 Mesaj
11 Ocak 2013; 12:19:05 

benim direksiyondan düz yolda giderken ses gelmezken yada sert yerden gectiğimde gelen ses, dönüşlerde ise en ufak bir engebeden geçsem tıkırtı şeklinde geliyor. birşey , diğer birşeye çarpıyor. tıkırtı burcu denen şeyi değiştirtsem ses gider mi?


_____________________________



1055 Mesaj
11 Ocak 2013; 12:20:14