- x
MEGANE II BÖLÜMÜ
22897 Cevap1946081 Görüntüleme85 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     8 [10] 12 13 14 15 16 17      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
5663 Mesaj
26 Ekim 2006; 11:07:22 


quote:

Orjinalden alıntı: alaska45

megan2 sedan dcı 80bg veya 100bg sıfır araç almayı düşünüyorum.80bg veya 100bg arsında kararsız kaldım 80bg kasayı kaldıramıyor yetersiz deniyor.80bg ve100bg arasındaki farklar nelerdir?hangisini tercih etmeliyim.ben 100bg tercih etmeyi düşünüyorum tercihimin nedenlerinden birisi aracı satarken sağlayacağı avantaj diye düşündüm elbette aracın performansıda bunda etkili.renk konusunda platin gri ve kumsal beji arasında kaldım.kumsal beji ni tercih etmek istiyorum fakat aracı satarken kolaylık olsun diye platin griyi tercih edeyim diye düşünüyorum.bu konuda da yardımlarınızı bekliyorum.teşekkürler saygılar!!!



eğer maddi durumunu sarsmıyorsa 100 bg al biz alırken 80 bg vardı ama araç öyle hantal filan değil gerçekten kullanıldığında performansı fark ediyorsun bizimki angora beji gümüşün biraz koyusu hiç tozu ve çiziği göstermiyor ama galiba makyajlıda bu renk seçeneği yok eğer varsa bunu almanı öneririm


_____________________________



 
96 Mesaj
27 Ekim 2006; 0:38:31 

teşekkürler arkadaşlar!! okadar araştırmadan sonra hayırlısıyla bugün megan2 experression dcı 100bg sedan platin gri aracı ayırttırdım.nasip olursa kasımın ilk haftasında teslim alacağım.renk konusunda platin gri ve kumsal beji arasında çok kararsızdım ama 2.el satışını düşünerek klasik bir renk olan platin griyi seçtim. sıfır aracı aldıktan sonra kullanırken nelere dikkat etmem gerekiyor?kimileri aracı açmak için araçla sürat yapılması gerekttiğini sürat yapılmassa aracın sağır olacağını söylüyor bu nedenle aracın performansını düşürürmüş.tecrübeli arkadaşlardan öğrenmek istediğim aracı aldıktan sonra nelere dikkat etmem gerek yada kullanırken neler yapmam gerek?ayrıca aracı teslim alırken neleri inceleyip dikkat etmeliyim?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alaska45 -- 27 Ekim 2006; 0:41:10 >


_____________________________



291 Mesaj
27 Ekim 2006; 8:23:58 

arkadaşlar megane 2 privilage stationwagon 2005 model 8.000 km'de full aracım var. kaça satabilirim bunu?


_____________________________

Impossible Is Nothing!


 
214 Mesaj
27 Ekim 2006; 9:28:05 

quote:

Orjinalden alıntı: red_power

Perşembe günü arabamı göğüslükten gelen tıkırtılar sebebiyle sabah saat 8 :15 de servise götürdüm ve bıraktım.İşten döndükten sonra servisi arıyarak arabanın durumunu ve nezaman alabileceğimi sordum.Bana arabanın cuma günü hazır olacağı belirtildi bende cuma günü geleceğimi söyleyip telefonu kapattım.
Perşembe gecesi hastalandım(grip) ve cuma sabahı saat 9:30 arayarak arabanın lazım olduğunu hastaneye gideceğimi eczaneden ilaç alacağımı belirterek arabayı en kısa zamanda çıkaramalarını istedim.Sağolsunlar yarım saat sonra kadar arıyarak arabanın hazır olduğunu gelip almamı söylediler.
Arabayı almaya gittiğimde ilk olarak arabanın yıkanmadığını hala leş gibi olduğunu fark ettim.Ancak arabanın içinde arabanızın dış yıkaması yapılmıştır diye bir yazı vardı.Bunu benim acelem sebebiyle yapılamadığını düşündüm.Daha sonra bana şu an için fatura veremiyeceklerini sistemin çalışmadığını söylediler onada tamam dedim..
En son olarak arabama binip hastane yolunu tuttuğum sırada bişey farkettim dün arabamı bıraktığımda yeni benzin almıştım ve kalan yakıt 124 km gösteriyordu.ancak servisten çıktığım anda kalan yakıt sadece 64 km idi buna acayip canım sıkıldı.60 km lik benzin nereye gitti çok sinirlendim ama bişey demedim tabiki.Sizce bu normal bir olaymıdır benmi biraz şüpheci yaklaşıyorum olaya


Burada servisin bir hatası olduğunu sanmıyorum. Ben de aracımı full depo servise bıraktım. Menzil 750KM filan görünüyordu. Aracın işlemleri yapılırken başında bekledim. Bilgisayara aracı bağladıkları zaman tüm yol bilgisayarı bilgileri otomatik olarak sıfırlanıyor. Araç hiçbiryere gitmediği için ve durduğu yerde benzin harcadığı için o andan itibaren, ortalama yakıt 24 L /100Km filan görünüyordu. Arabayı alıp yola çıktığımda da menzilin 200Km ye düştüğünü farkettim.
Menzil bilgisini ortalama yakıt tüketimi ile karşılaştırırsanız sanırım daha sağlıklı bir sonuç ortaya çıkacaktır.


_____________________________



 
5663 Mesaj
27 Ekim 2006; 12:30:07 


quote:

Orjinalden alıntı: alaska45

teşekkürler arkadaşlar!! okadar araştırmadan sonra hayırlısıyla bugün megan2 experression dcı 100bg sedan platin gri aracı ayırttırdım.nasip olursa kasımın ilk haftasında teslim alacağım.renk konusunda platin gri ve kumsal beji arasında çok kararsızdım ama 2.el satışını düşünerek klasik bir renk olan platin griyi seçtim. sıfır aracı aldıktan sonra kullanırken nelere dikkat etmem gerekiyor?kimileri aracı açmak için araçla sürat yapılması gerekttiğini sürat yapılmassa aracın sağır olacağını söylüyor bu nedenle aracın performansını düşürürmüş.tecrübeli arkadaşlardan öğrenmek istediğim aracı aldıktan sonra nelere dikkat etmem gerek yada kullanırken neler yapmam gerek?ayrıca aracı teslim alırken neleri inceleyip dikkat etmeliyim?



ilk 1500 km 120 yi geçmemende yarar var her viteste 3000 devri geçme daha sonra istediğin gibi kullanabilirsin ama ilk 1500 km dikkatli kullan

dizel araçta genelde 2000-3000 devir arasında kullanman hem motorun sağlığı için hemde ekonomi için çok yararlı 3000 devrinm üstüne çıktığı an vites büyüt 2000in altına indiği an vites küçült ben hiçbir şekilde aracı zorlamadım ama araç 3000 km civarlarındayken hafifçe gazladım ve 190 km ye ulaştı yani motor sağır filan olmuyor şimdide performanslı kullanıyorum ama motor sıcakken soğukken devirli kullanmıyorum


_____________________________



 
96 Mesaj
27 Ekim 2006; 22:22:15 

teşekkürler kürşad dostum.benzinli araçlara göre dizel araçları daha yüksek devirde kullanmak gerekiyor diyorlar!!arkadaşların dizel araç kullanımı hakkındaki değişik fikirleri varsa bilgi edinmek istiyorum teşekkürler


_____________________________



 
6 Mesaj
28 Ekim 2006; 16:26:47 

2004 veya 2005 megane veya peugeot 307 modelleri arasında kaldım?birde peugeot'ların çok sorunlu olduğunu söylüyolar.megane kullanıcıları olarak sizce aralarında ne gibi farklar var.hangisi daha ii performans sağlar?


_____________________________



779 Mesaj
28 Ekim 2006; 18:37:42 

quote:

Orjinalden alıntı: mel_y

2004 veya 2005 megane veya peugeot 307 modelleri arasında kaldım?birde peugeot'ların çok sorunlu olduğunu söylüyolar.megane kullanıcıları olarak sizce aralarında ne gibi farklar var.hangisi daha ii performans sağlar?


dizel mi düşünüyosun?


_____________________________



 
5663 Mesaj
28 Ekim 2006; 19:06:46 


quote:

Orjinalden alıntı: alaska45

teşekkürler kürşad dostum.benzinli araçlara göre dizel araçları daha yüksek devirde kullanmak gerekiyor diyorlar!!arkadaşların dizel araç kullanımı hakkındaki değişik fikirleri varsa bilgi edinmek istiyorum teşekkürler



onu diyen neye dayanarak söylemiş bilemiyorum bir dizel araç benzinli araca göre daha az devirde çevirir mesela bir benzinli araç max. 8000 çevirirse dizel 5000 civarında çevirir nasıl yüksek devirde kullanacaksınki benzinlide ideal olan vites değiştirme devri 3750 civarıdır dizel araba zaten 5000 çeviriyor o zaman bu söylenene göre 4500 ve civarlarında vites değiştirmek gerekiyor o zaman bu aracın motorunu yeniden yaptırmak zorunda kalabilirsin

ayrıca dizel motorun en yüksek tork aralığı düşük devirlerdedir beygir yüksek devirlerde ama tork dizel motorda daha önemlidir


_____________________________



779 Mesaj
28 Ekim 2006; 22:04:38 

Renault Megane II 1.6 16v Dynamique

0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
104 Mesaj
29 Ekim 2006; 1:17:19 

arkadslar bende 2006 megane II dizel var 35000 de kapılardan acayip gıcırtı geliyo servise götürdüm olur diyor
başına gelen varmı çözüm nasıl olur yardım edin


_____________________________



 
5 Mesaj
29 Ekim 2006; 10:12:47 

arkadaşlar bende 2004 megane 1.5 DCI var 40.000 km.de..aldığımdan beri arabanın performansı günü gününe uymuyor.eurodizeli aynı yerden alsam bile çogu zaman gaza bastığımda almam gereken ivmelenmeyi almıyorum.sanki gaza basıyorum ama mazotun bir kısmı baska yere gidiyor o hızlanmayı vermiyor araca gibi.yani kısacası basıyorum ama o basmaya göre araba gitmiyor.garantiliyken bunu kaç kere söyledim servise değişen birşey olmadı.garantisi bittikten sonra bakımını özel bir serviste yaptırdım.hala hantallık var arabada.bazı zamanlarda bilmesem gaza dokunduğum anda fırlayışını, verdiğin gazın hakkını vermesini..sorun etmiycem.okuduğum kadarıyla,enjeksiyon sorunu olabilir gibi düşündüm.sorun nerde olabilir.fikri olan arkadaş varmı.


_____________________________



 
342 Mesaj
29 Ekim 2006; 13:57:08 

quote:

arkadslar bende 2006 megane II dizel var 35000 de kapılardan acayip gıcırtı geliyo servise götürdüm olur diyor
başına gelen varmı çözüm nasıl olur yardım edin

dostum kapılarını yağlasınlar geçer.


_____________________________



3878 Mesaj
29 Ekim 2006; 16:15:51 

arkadaslar megane 2 cd changer kaça taktırılır kaset çalar var yeni bi cd çalarmı alnmalı yoksa cd changermı


_____________________________



2004 Toyota Corolla Terra 1.6 16v VV-TI Sedan / GranitGri


 
6 Mesaj
30 Ekim 2006; 12:55:13 


slm arkadaşlar..dizel düşünmüyorum.megane ile peugeot'u karşılaştırabilecek olan var mı?yani ikisinide kullanmış.çok kararsız kaldımda..


_____________________________



2141 Mesaj
30 Ekim 2006; 17:16:27 

arkadaşlar biliyorsunuza aracı yeni aldım, otobanda 70-80 giderken 5. vitese geçebiliyorum, araç ta hiç zorlanmıyor, araç 1.6 115bg, bu normalmidir , eğer erkense motorun gücü sebebyile mi ilgili yoksa debriyaj balatası kaydırma mı yapıyor, fikriniz nedir ? bu aracın 210 yaptıını söyleyenler var denemedim, ihtiyacım da yok ama bu durum beni biraz şüpheye sürükledi, 80e kadar 4 viteste gelen araç tek viteste nasıl 210 a çıkacak ???


_____________________________

MechEng at YTU
iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


 
1005 Mesaj
31 Ekim 2006; 8:52:10 

quote:

Orjinalden alıntı: specops

arkadaşlar biliyorsunuza aracı yeni aldım, otobanda 70-80 giderken 5. vitese geçebiliyorum, araç ta hiç zorlanmıyor, araç 1.6 115bg, bu normalmidir , eğer erkense motorun gücü sebebyile mi ilgili yoksa debriyaj balatası kaydırma mı yapıyor, fikriniz nedir ? bu aracın 210 yaptıını söyleyenler var denemedim, ihtiyacım da yok ama bu durum beni biraz şüpheye sürükledi, 80e kadar 4 viteste gelen araç tek viteste nasıl 210 a çıkacak ???

senin araç bildiğim kadarıyla otomatik yani vites değiştirme tamamen senin kullanımına bağlı yumuşak kullanırsan araçta ona göre vites değiştirir.
birde gaz pedalına sonuna kadar basarak dene vites değişimlerini çok daha farklı olduğunu göreceksin.
gaza sonuna kadar bastığında araç önce vites küçültüp devir yükseltecek sonra yüksek devirlerde vites değiştirmeye devam edecektir.
çok fazla otomatik kullanmadım otomatik vitesli araca sahip olan arkadaşlar daha fazla yardımcı olabilir.
edit: aracını otomatik sanmıştım pardon
arkadaşlarında dediği gibi 60 la giderken bile 5. vitese takabilirsin
kaba bir hesapla aracının maksimum hızını şu şekilde hesaplayabilirsin
2000-3000 devir/dakikada 5. vitesle yaptığın hıza bak bu hızı aracının red-line ile oranla
örnek
aracının maksimum devri 6000 devir/dakika
3000 devirdeki hızın 100 km/saat ise aracının maksimum hızı teorik olarak 200 km/saattir
burada pratiğin teoriden farklı olmasını sağlayacak başlıca faktörler
1- km sapması
2-aracın 5. viteste maksimum deviri çevirememesi(senin aracında bir problem olacağını sanmıyorum)



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cncrd -- 1 Kasım 2006; 8:38:28 >


_____________________________



 
14 Mesaj
31 Ekim 2006; 17:59:12 

arkadaşlar megane II 1.4 yada 1.6 bir araba almak istiyorum.gerçi araba alım satımla ilgili foruma yazdım ama birde meganın başkentine yazayım dedim.bu arada bursadayım.arabasını satmak isteyen yakın illerdeki arkadaşlara duyrulur


_____________________________



2048 Mesaj
31 Ekim 2006; 20:03:42 

Yaklaşık 2 ay önce aldığım 2005 model 1.4 megane II HB arabamdan performans hariç diğer bütün yönlerden memnunum.Ama araba resmen gaz yemiyor babamın 97 model broadwayi sanki daha çabuk hızlanıyormuş gibi geliyor bana.Normalde performans meraklısı değilim ama insan yeni aldığı arabasının eski kullandığı arabasından daha seri olmasını bekliyor.
Bu arabanın performansını arttırmak için illa modifiye mi yaptırmak lazım.Yoksa ben bu arabayı satana kadara böylemi kullanıcam ???
Bir ara bir topic te chip tuning diye bir şey duymuştum bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varmı?
Chip tuning denilen olay arabanın performansını arttırıyormu.
Bu konuda bilgisiolan arkadaşlardan öneri bekliyorum


_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı


 
3131 Mesaj
31 Ekim 2006; 20:10:54 

bildiğim kadarı ile acemisin, o süratlerde 5. vitesle gitmen gaza yüklenmediğin için normaldir,ama sollama yapacaksan araç hızlanmaz,aracınla dediğin hızlara çıkman için her vitesi üst devirlerde büyütmen lazım,maksimum tork devrin sanırım 4200 buna göre her viteste 4000 lerde kalabilmen için en az 5000 lerde vites büyültmen lazım ki yüksek süratlere çabuk çıkabilesin yoksa araç toparlayana kadar yol biter,sonuç olarak aracın ve viteslerin hakkını vermen lazım,diüşük devirler uzun vadede motorun yorulmasına,kurumlanmasına ve hatta çok yakmasına bile sebeb olur ki bu pek tercih sebebi değildir, senin araçla mecbur kalmadıkça 2500-3000 devir aralığının altına düşmemen gerekir.

quote:

Orjinalden alıntı: specops

arkadaşlar biliyorsunuza aracı yeni aldım, otobanda 70-80 giderken 5. vitese geçebiliyorum, araç ta hiç zorlanmıyor, araç 1.6 115bg, bu normalmidir , eğer erkense motorun gücü sebebyile mi ilgili yoksa debriyaj balatası kaydırma mı yapıyor, fikriniz nedir ? bu aracın 210 yaptıını söyleyenler var denemedim, ihtiyacım da yok ama bu durum beni biraz şüpheye sürükledi, 80e kadar 4 viteste gelen araç tek viteste nasıl 210 a çıkacak ???



_____________________________



 
5 Mesaj
31 Ekim 2006; 20:45:33 

arkadaşlar megane 1.5 DCİ aracım var.gecen gün total'den eurodizel aldım.ve motor yağıma 0.5 lt ekleme yapmam gerekiyordu onu yaptım.fakat yarım depo eurodizel aldıktan sonra yol bilgisayarımda o miktar mazotla katedilecek yol miktarı oldukça çabuk düşüş göstermeye başladı.yani herzaman 20-25 km lik mazot harcayarak gittiğim yere şimdi 40-45 km.lik mazotla gitmeye başladım.sizce ne olabilir.yol bilgisayarım alınan mazotu herzamanki seviyede algılamasına ragmen mazotta bir sahtekarlık mümkünmü.yada aracın biyerden mazot sızdırması..servise gitmeden önce bir fikir sorayım dedim.


_____________________________



291 Mesaj
31 Ekim 2006; 22:59:19 

uskan'a katılıyorum. 5. vitese çıkmak zor değil 60 70 le giderken herkes çıkabilir o vitese. ama önemli olan o değil motorun gerektirdiği vitese çıkmak önemli. hem motoru yormuş olursun hem yakıt yönünden kaybedersin. örnek olarak sana 18 vitesli bi dağ bisikletini düşük hızdayken 18. viteste kullanmanı gösterebilirim. nasılki 6. viteste rahat giderken 18 de yorulur ve yavaş gidersin araçta öyle. nası bi örnek verdim abi

neyse bende çok nadir olan megane 2 1.6 stationwagon var. 110 beygir araç ilk viteste çok seri. benim bunu daha seri hale getirmem için chiptuning mi yaptırmam lazım? 2, 3 ve daha sonraki viteslerde daha az bi performans gösteriyor. ve chiptuning yakıtı ne yönde etkiler?


_____________________________

Impossible Is Nothing!


 
1005 Mesaj
1 Kasım 2006; 8:43:46 


quote:

Orjinalden alıntı: red_power

Yaklaşık 2 ay önce aldığım 2005 model 1.4 megane II HB arabamdan performans hariç diğer bütün yönlerden memnunum.Ama araba resmen gaz yemiyor babamın 97 model broadwayi sanki daha çabuk hızlanıyormuş gibi geliyor bana.Normalde performans meraklısı değilim ama insan yeni aldığı arabasının eski kullandığı arabasından daha seri olmasını bekliyor.
Bu arabanın performansını arttırmak için illa modifiye mi yaptırmak lazım.Yoksa ben bu arabayı satana kadara böylemi kullanıcam ???
Bir ara bir topic te chip tuning diye bir şey duymuştum bu konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar varmı?
Chip tuning denilen olay arabanın performansını arttırıyormu.
Bu konuda bilgisiolan arkadaşlardan öneri bekliyorum


aracının performansını artırmak için motorda mekaniksel bir değişim olmadan
yapabileceğin başlıca şeyler
1-direkt hava filtresi(50-250 ytl markasına göre)
2-chip tuning(500-1500 ytl)
direk hava filtresi %5-%10 güç artışı sağlar
chip tuning ise %10-%15 arası güç artışı sağlar
tabi ikisini birlikte yaparsan %10+%15=%25 olmayabilir
bunun dışında dereceli eksantrkik mili..vs de yaptırabilirsin ama bence hiç oralara girme


www.otopol.com adresinden performans bölümünde fiyatlar konusunda fikir edinebilirsin


_____________________________



2141 Mesaj
1 Kasım 2006; 12:55:30 


quote:

Orjinalden alıntı: cncrd

senin araç bildiğim kadarıyla otomatik yani vites değiştirme tamamen senin kullanımına bağlı yumuşak kullanırsan araçta ona göre vites değiştirir.
birde gaz pedalına sonuna kadar basarak dene vites değişimlerini çok daha farklı olduğunu göreceksin.
gaza sonuna kadar bastığında araç önce vites küçültüp devir yükseltecek sonra yüksek devirlerde vites değiştirmeye devam edecektir.
çok fazla otomatik kullanmadım otomatik vitesli araca sahip olan arkadaşlar daha fazla yardımcı olabilir.
edit: aracını otomatik sanmıştım pardon
arkadaşlarında dediği gibi 60 la giderken bile 5. vitese takabilirsin
kaba bir hesapla aracının maksimum hızını şu şekilde hesaplayabilirsin
2000-3000 devir/dakikada 5. vitesle yaptığın hıza bak bu hızı aracının red-line ile oranla
örnek
aracının maksimum devri 6000 devir/dakika
3000 devirdeki hızın 100 km/saat ise aracının maksimum hızı teorik olarak 200 km/saattir
burada pratiğin teoriden farklı olmasını sağlayacak başlıca faktörler
1- km sapması
2-aracın 5. viteste maksimum deviri çevirememesi(senin aracında bir problem olacağını sanmıyorum)



quote:

Orjinalden alıntı: uskan

bildiğim kadarı ile acemisin, o süratlerde 5. vitesle gitmen gaza yüklenmediğin için normaldir,ama sollama yapacaksan araç hızlanmaz,aracınla dediğin hızlara çıkman için her vitesi üst devirlerde büyütmen lazım,maksimum tork devrin sanırım 4200 buna göre her viteste 4000 lerde kalabilmen için en az 5000 lerde vites büyültmen lazım ki yüksek süratlere çabuk çıkabilesin yoksa araç toparlayana kadar yol biter,sonuç olarak aracın ve viteslerin hakkını vermen lazım,diüşük devirler uzun vadede motorun yorulmasına,kurumlanmasına ve hatta çok yakmasına bile sebeb olur ki bu pek tercih sebebi değildir, senin araçla mecbur kalmadıkça 2500-3000 devir aralığının altına düşmemen gerekir.



sağolun arkadaşlar, tam olarak hangi devirde gittiğime pek bakmadım, motor zorlanmadıı sürece sürdüm, ama hızlanmam gerektiğinde vites düşürmem gerekiyor evet.
2 gündür de otobana çıkmadım, çıktığım zman bakıcam bakalım, ama çok yüksek devirler değildi hatırladığım kadarıyla.


_____________________________

MechEng at YTU
iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


 
412 Mesaj
1 Kasım 2006; 13:26:36 

1.4 kasa alarak çok ağır kalıyor ve donanımsal olarakda zayıf oluyor ister istemez


_____________________________

KulüPRenaulT

Alışveriş yaptıklarım : VIP06,amdlinux,basaran86,TimeSLoRD


2048 Mesaj
1 Kasım 2006; 15:56:58 


quote:

Orjinalden alıntı: cncrd



aracının performansını artırmak için motorda mekaniksel bir değişim olmadan
yapabileceğin başlıca şeyler
1-direkt hava filtresi(50-250 ytl markasına göre)
2-chip tuning(500-1500 ytl)
direk hava filtresi %5-%10 güç artışı sağlar
chip tuning ise %10-%15 arası güç artışı sağlar
tabi ikisini birlikte yaparsan %10+%15=%25 olmayabilir
bunun dışında dereceli eksantrkik mili..vs de yaptırabilirsin ama bence hiç oralara girme


www.otopol.com adresinden performans bölümünde fiyatlar konusunda fikir edinebilirsin



Teşekkürler % 25 lik bir artış küçümsenecek bir artı değil.
Arabayı almdan önce herkes 1.4 ün ağır kaldığını yazmıştı bana ama ben yine oralı olmadım demekki dinlemek gerekiyomuş


_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı


 
1005 Mesaj
1 Kasım 2006; 17:53:52 


quote:

Orjinalden alıntı: red_power




Teşekkürler % 25 lik bir artış küçümsenecek bir artı değil.
Arabayı almdan önce herkes 1.4 ün ağır kaldığını yazmıştı bana ama ben yine oralı olmadım demekki dinlemek gerekiyomuş

arkadaşın yanlış anladın galiba büyük ihtimal %25 artış olmayacak
% 25 çok çok iyimser bir tahmin
ama en kötü ihtimal 6-7 bg kazanırsın
filtre uygularken dikkat edeceğin en önemli nokta motora giden havanın soğuk olması
motorun sıcak havasını yine motora verirsen hiç bir kazancın olmaz.
birde volan2la oynuyorlar ordan da bir miktar kazanırsın


_____________________________



2048 Mesaj
1 Kasım 2006; 19:58:36 

ben baya yanlış anlamışım ama 6-7 beygir arabanın seriliğini arttırıcak bir güçtür yani dimi sonuçta(yoksa bunda damı yanıldım)
Bu arada verdiğin siteden daha önce hiç siparişte bulundunmu ?? Yani güvenilir bir sitemi?


_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı


 
1005 Mesaj
2 Kasım 2006; 8:50:07 


quote:

Orjinalden alıntı: red_power

ben baya yanlış anlamışım ama 6-7 beygir arabanın seriliğini arttırıcak bir güçtür yani dimi sonuçta(yoksa bunda damı yanıldım)
Bu arada verdiğin siteden daha önce hiç siparişte bulundunmu ?? Yani güvenilir bir sitemi?

evet otopolden performans bujisi(bak bunu söylemeyi unuttum ama ne kadar kazanç sağlar bilmiyorum)
ve K&N hava filtresi aldım bir problemim olmadı(mng kargo dışında)


_____________________________



1032 Mesaj
2 Kasım 2006; 10:22:26 

selamlar,

http://www.powersystem.com.tr/ adresindeki performans kutusuna bakmanı tavsiye ederim.
kolay gelsin


_____________________________



 
342 Mesaj
3 Kasım 2006; 20:35:49 

arkadaşlar 2003-2004 megane ll lerdeki ön fren kaliperlari arızalıymış ve çoğu araç servise çağırılıp değiştirilmiş.bu konuda bilgisi olanlar varmı ve kaliperlerini değiştiren


_____________________________



3020 Mesaj
4 Kasım 2006; 9:32:39 

Evet meganelerin ön fren kaliperlerinde sorun var ..
bende 2004 megane 2 kullanıcısıyım aracı 17000 de aldım kullanırken sanırım 35000 kmlerde felan frene basınca ön tekerden devamlı bir sürtme sesi geldi servise gitttim servis bakar bakmaz(hatta arabayı test bile etmeyeceklerdi neredeyse) fren kaliperleri dedi aracın daha 4 aylık garantisi vardoı ama bana senin araban lpg li garantiye girmez ikisi değişecek çifti 950 küsür ytl dedi (oha dedim bende)ama tepem attı renoult mais istanbulu aradım ve durumu anlattım ayrıca onlara lpg nin borusu tekeri dolanıptamı motora gidiyor tekerdeki arıza ile lpgli oluşun ne anlamı var sizi tüketici derneklerine şikayet edecem vs dedim ertesi gün aradılar ve garanti kapsamında kaliperler değişti
Bu sorun birçok 2004 modelde var çoğu kişi fark etmiyor edenlerin bazılarını servis sallıyor bazı uyanık olanlarıda bastırıp kaliperi değiştirtiriyor asıl mevzu takılan kaliper sökülen modelle aynı deil yani olayda bir tasarım sorunu var adam söktüğü parçanın yerine başka bir model kaliper takıyor hatta balatalar bile birbirine uymuyor buda parçanın kendinde tasarım yada mühendislikte bir hatayı gösteriyor bana göre benim aracım garantiden çıkmış olsaidi bile bu iş başıma gelse renoultu mahkemeye verecektim çünkü bu olay direk garantiyide ilgilendirmiyor parça tamamen hatalı ve başka bir modelle değiştiriliyor( dünyada birçok ülkede olan ve aracın bütün modellerinin servise çağırılıp değiştirilmesi)ama bizim ülkede servis başından sallayabildiği kadar sallıyor bizlerde çok buişlerin üstüne düşmediğimiz için değiştiren değiştiriyo değiştirmeyen o kazıntı sesi ile aracını kullanıyor yada cepten para verip değiştiriyor ...
megane 2 sahipleri 2004 model aracınız varsa ve frene basınca öntekerden bir sürtünme sesi geliyorsa servisleri gidin hatta reno maise durumunuzu bildirin bu nebir kullanıcı hatası nede parça arızasıdır bu resmen bir tasarım problemidir e yüzlerce araçta olmuştur

konunun diğer bir tarafı ise sökülen kaliperin yerine laguna marka aracın kaliper sisteminin takılmasıdır bu durumda beni rahatsız etmektedir mühendisler aylarca uğraşıyor çalışıyor bir tasarım yapıyor sonra bu tasarımda bir sorun çıkıyor ve ülkemizde bu parçanın yerine modeli tamamen farklı bir parça aynı yere takılıp sorununuz çözüldü deniyor inşallah bu parçanın değişimi işlevsellikte bir sorun yaratmıyordur yada bu çözümü renoult mais türkkiye deil fransadaki mühendisler düşünüp bulmuştur bu sorununcevabıda hala kafamda soru işereti olarak kalıyor ...



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pulpa -- 4 Kasım 2006; 9:37:04 >


_____________________________

1977--Renault 12--1992 Renault spring--2004 megane 2 dinamik--2011 vw passat 1.6 mpi--2012 Toyota Corolla 1.33---2012 golf 1.6 mpi trendline


 
802 Mesaj
4 Kasım 2006; 10:29:27 

arkadaşlar megane2lerden düşük süratlerde frenlere basınca gelen ses netten araştırdığım kadarıyla takılan balataların fabrikada insan sağlığına zarar veren kanserojen maddesi içermemesi (renault bu yüzden bu balataları kullanıyormuş) dolayısıyla başka bir maddeden yapılıyormuş oda ses yapıyor her zaman değil ama. ama şuda gerçek sınıfının en iyi fren mesafesine sahip ARTI autohaber testine göre 60000kmde bile ilk günkü performansını gösteriyormuş frenler.


_____________________________



 
342 Mesaj
4 Kasım 2006; 20:19:29 

quote:

Evet meganelerin ön fren kaliperlerinde sorun var ..
bende 2004 megane 2 kullanıcısıyım aracı 17000 de aldım kullanırken sanırım 35000 kmlerde felan frene basınca ön tekerden devamlı bir sürtme sesi geldi servise gitttim servis bakar bakmaz(hatta arabayı test bile etmeyeceklerdi neredeyse) fren kaliperleri dedi aracın daha 4 aylık garantisi vardoı ama bana senin araban lpg li garantiye girmez ikisi değişecek çifti 950 küsür ytl dedi (oha dedim bende)ama tepem attı renoult mais istanbulu aradım ve durumu anlattım ayrıca onlara lpg nin borusu tekeri dolanıptamı motora gidiyor tekerdeki arıza ile lpgli oluşun ne anlamı var sizi tüketici derneklerine şikayet edecem vs dedim ertesi gün aradılar ve garanti kapsamında kaliperler değişti
Bu sorun birçok 2004 modelde var çoğu kişi fark etmiyor edenlerin bazılarını servis sallıyor bazı uyanık olanlarıda bastırıp kaliperi değiştirtiriyor asıl mevzu takılan kaliper sökülen modelle aynı deil yani olayda bir tasarım sorunu var adam söktüğü parçanın yerine başka bir model kaliper takıyor hatta balatalar bile birbirine uymuyor buda parçanın kendinde tasarım yada mühendislikte bir hatayı gösteriyor bana göre benim aracım garantiden çıkmış olsaidi bile bu iş başıma gelse renoultu mahkemeye verecektim çünkü bu olay direk garantiyide ilgilendirmiyor parça tamamen hatalı ve başka bir modelle değiştiriliyor( dünyada birçok ülkede olan ve aracın bütün modellerinin servise çağırılıp değiştirilmesi)ama bizim ülkede servis başından sallayabildiği kadar sallıyor bizlerde çok buişlerin üstüne düşmediğimiz için değiştiren değiştiriyo değiştirmeyen o kazıntı sesi ile aracını kullanıyor yada cepten para verip değiştiriyor ...
megane 2 sahipleri 2004 model aracınız varsa ve frene basınca öntekerden bir sürtünme sesi geliyorsa servisleri gidin hatta reno maise durumunuzu bildirin bu nebir kullanıcı hatası nede parça arızasıdır bu resmen bir tasarım problemidir e yüzlerce araçta olmuştur

konunun diğer bir tarafı ise sökülen kaliperin yerine laguna marka aracın kaliper sisteminin takılmasıdır bu durumda beni rahatsız etmektedir mühendisler aylarca uğraşıyor çalışıyor bir tasarım yapıyor sonra bu tasarımda bir sorun çıkıyor ve ülkemizde bu parçanın yerine modeli tamamen farklı bir parça aynı yere takılıp sorununuz çözüldü deniyor inşallah bu parçanın değişimi işlevsellikte bir sorun yaratmıyordur yada bu çözümü renoult mais türkkiye deil fransadaki mühendisler düşünüp bulmuştur bu sorununcevabıda hala kafamda soru işereti olarak kalıyor ...

evet arkadaşlar servise bikaç kez söylememe rağmen değiştirmediler.aracımda garantiden çıktı.nasıl yapcaz bilmiyorum.aradım servisi pazartesi gel dediler.değiştirmezlersede şikayet edeceğim.arkadaşların hepsine arattırım şikayetçi olcam onlardan.madem öyleyse işte böyle dicem..


_____________________________



 
441 Mesaj
4 Kasım 2006; 22:28:59 

arkadaslar bugun aracima kar lastiklerini taktirirken basima kotu sayilabilecek bir olay geldi. benim arac 2003 megane2 hb 1,6 dynamique full, yani lastiklerimde basinc uyari sistemi var. lastikleri sokerken ordaki kalfa maalesef sol on tekerdeki kaptor u(sensor) u kirmis. bizi falan cagirdi abi pardon bole bole oldu falan diye; sonra dukkanin sahibi geldi falan tabi biz diyoruz tamam tak geri lastigi senden lastik falan almiyorum diyince(kar lastiklerini yeni aldim)(digerlerini de kirar korkusuyla o an vazgectim lastik almaktan) ama sonra dukkanin sahibi hemen renault mais i aradi ve bir tane kaptor getirtti benim icin, digerlerini de kontrol ederek soktu, sagolsun lastikci arkadas(dukkan sahibi) kaptore 137 lira vermis cebinden, takildi takilmasina ama su anda devamli olarak sol on lastik icin 'patlak lastik' uyarisi veriyor, her ne kadar basinciyla oynasam da; ki lastikte bir inme de yok; acaba tanitilmasi mi gerekiyor sensorun araca? ki yeni gelen sensor paketinden butun renk halkalari cikti(her lastik sensorunun uzerinde farkli renkte halka var bilenler bilir) diger sensorlerde bir sorun yok ama sol on patlak diyor, basinci ne kadar arttirsam da dusursem de 'lastik patlak' diyor. hic basina gelen oldu mu? ne yapmak lazim, tesekkurler.


_____________________________



2048 Mesaj
4 Kasım 2006; 23:49:00 


quote:

Orjinalden alıntı: coutoup

arkadaslar bugun aracima kar lastiklerini taktirirken basima kotu sayilabilecek bir olay geldi. benim arac 2003 megane2 hb 1,6 dynamique full, yani lastiklerimde basinc uyari sistemi var. lastikleri sokerken ordaki kalfa maalesef sol on tekerdeki kaptor u(sensor) u kirmis. bizi falan cagirdi abi pardon bole bole oldu falan diye; sonra dukkanin sahibi geldi falan tabi biz diyoruz tamam tak geri lastigi senden lastik falan almiyorum diyince(kar lastiklerini yeni aldim)(digerlerini de kirar korkusuyla o an vazgectim lastik almaktan) ama sonra dukkanin sahibi hemen renault mais i aradi ve bir tane kaptor getirtti benim icin, digerlerini de kontrol ederek soktu, sagolsun lastikci arkadas(dukkan sahibi) kaptore 137 lira vermis cebinden, takildi takilmasina ama su anda devamli olarak sol on lastik icin 'patlak lastik' uyarisi veriyor, her ne kadar basinciyla oynasam da; ki lastikte bir inme de yok; acaba tanitilmasi mi gerekiyor sensorun araca? ki yeni gelen sensor paketinden butun renk halkalari cikti(her lastik sensorunun uzerinde farkli renkte halka var bilenler bilir) diger sensorlerde bir sorun yok ama sol on patlak diyor, basinci ne kadar arttirsam da dusursem de 'lastik patlak' diyor. hic basina gelen oldu mu? ne yapmak lazim, tesekkurler.


Geçmiş olsun.
İşini nasıl yapıyor bu insanlar hiç dikkat etmiyorlarmı yada arabalarımı tanımıyolar da böyle bir hata yapıyorlar.
Dükkan sahibinin o parçayı karşılması güzel bir davranış ama takılmasına rağmen hala düzgün çalışmıyorsa bir servise götür derim arkadaşım.Bence servis sorunun ne olduğunu kolayca bulacaktır


_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı


 
238 Mesaj
4 Kasım 2006; 23:52:31 

Yeni takılan basınç algılayıcı kaptörün servisçe öğretilmesi gerekiyor o iş için özel bir elektronık alet var
quote:

Orjinalden alıntı: red_power




Geçmiş olsun.
İşini nasıl yapıyor bu insanlar hiç dikkat etmiyorlarmı yada arabalarımı tanımıyolar da böyle bir hata yapıyorlar.
Dükkan sahibinin o parçayı karşılması güzel bir davranış ama takılmasına rağmen hala düzgün çalışmıyorsa bir servise götür derim arkadaşım.Bence servis sorunun ne olduğunu kolayca bulacaktır



_____________________________



 
441 Mesaj
5 Kasım 2006; 12:07:47 


quote:

Orjinalden alıntı: cotech

Yeni takılan basınç algılayıcı kaptörün servisçe öğretilmesi gerekiyor o iş için özel bir elektronık alet var




yardimlariniz icin cok tesekkurler arkadaslar, yarin ilk is serviste ayarlatacagim sensoru


_____________________________



107 Mesaj
7 Kasım 2006; 9:42:01 

selam arkadaşlar.havalr soğudu tıkırtılar arttı...arabamdan o kadar memnunum ama şu tıkırtılarda olmasa...


_____________________________

dentist


2048 Mesaj
7 Kasım 2006; 20:54:57 

Ahhhh ahhhh aynı sıkıntı bende de var.Arabama binmekten büyük zevk duyuyorum ama o tıkırtılar beni hasta edicek
quote:

Orjinalden alıntı: green78

selam arkadaşlar.havalr soğudu tıkırtılar arttı...arabamdan o kadar memnunum ama şu tıkırtılarda olmasa...



_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı


51 Mesaj
8 Kasım 2006; 2:18:27 


quote:

Orjinalden alıntı: pulpa

Evet meganelerin ön fren kaliperlerinde sorun var ..
bende 2004 megane 2 kullanıcısıyım aracı 17000 de aldım kullanırken sanırım 35000 kmlerde felan frene basınca ön tekerden devamlı bir sürtme sesi geldi servise gitttim servis bakar bakmaz(hatta arabayı test bile etmeyeceklerdi neredeyse) fren kaliperleri dedi aracın daha 4 aylık garantisi vardoı ama bana senin araban lpg li garantiye girmez ikisi değişecek çifti 950 küsür ytl dedi (oha dedim bende)ama tepem attı renoult mais istanbulu aradım ve durumu anlattım ayrıca onlara lpg nin borusu tekeri dolanıptamı motora gidiyor tekerdeki arıza ile lpgli oluşun ne anlamı var sizi tüketici derneklerine şikayet edecem vs dedim ertesi gün aradılar ve garanti kapsamında kaliperler değişti
Bu sorun birçok 2004 modelde var çoğu kişi fark etmiyor edenlerin bazılarını servis sallıyor bazı uyanık olanlarıda bastırıp kaliperi değiştirtiriyor asıl mevzu takılan kaliper sökülen modelle aynı deil yani olayda bir tasarım sorunu var adam söktüğü parçanın yerine başka bir model kaliper takıyor hatta balatalar bile birbirine uymuyor buda parçanın kendinde tasarım yada mühendislikte bir hatayı gösteriyor bana göre benim aracım garantiden çıkmış olsaidi bile bu iş başıma gelse renoultu mahkemeye verecektim çünkü bu olay direk garantiyide ilgilendirmiyor parça tamamen hatalı ve başka bir modelle değiştiriliyor( dünyada birçok ülkede olan ve aracın bütün modellerinin servise çağırılıp değiştirilmesi)ama bizim ülkede servis başından sallayabildiği kadar sallıyor bizlerde çok buişlerin üstüne düşmediğimiz için değiştiren değiştiriyo değiştirmeyen o kazıntı sesi ile aracını kullanıyor yada cepten para verip değiştiriyor ...
megane 2 sahipleri 2004 model aracınız varsa ve frene basınca öntekerden bir sürtünme sesi geliyorsa servisleri gidin hatta reno maise durumunuzu bildirin bu nebir kullanıcı hatası nede parça arızasıdır bu resmen bir tasarım problemidir e yüzlerce araçta olmuştur

konunun diğer bir tarafı ise sökülen kaliperin yerine laguna marka aracın kaliper sisteminin takılmasıdır bu durumda beni rahatsız etmektedir mühendisler aylarca uğraşıyor çalışıyor bir tasarım yapıyor sonra bu tasarımda bir sorun çıkıyor ve ülkemizde bu parçanın yerine modeli tamamen farklı bir parça aynı yere takılıp sorununuz çözüldü deniyor inşallah bu parçanın değişimi işlevsellikte bir sorun yaratmıyordur yada bu çözümü renoult mais türkkiye deil fransadaki mühendisler düşünüp bulmuştur bu sorununcevabıda hala kafamda soru işereti olarak kalıyor ...





işte aynı sorun bende de var... hemde öyle bir ses geliyor ki inanın bana arkadaşlar AS 900 kamyondan gelmiyor öyle ses:) özellikle geri geri giderken fren yapın eğer ses geliyorsa gidin hemen servise. ben gittim :) aracın garantisi bitmiş ver 950 YTL takalım dediler:) oh ne güzel ben arabamın garantisi bitene kadar en az 20 kez ugramışım servise bakım için yada ufak tefek şeyler için hiçbirşey dememişler, ben forumdan okuduktan sonra dikkatimi çekmiş gitmişim eee hatalı üretim ama garanti bitmiş 950 YTL ver diyorlar. kime şikayet edecez bir bilen varsa söylesin de kurtulayım şu dertten. kızlar geçen dalga geçtiler yaf benle kamyon yanaşıyo çekilin diye:( acayıp ses gelmeye başladı 48000 km de.


2141 Mesaj
8 Kasım 2006; 2:48:48 

arkadaşlar geçende 99 skoda octavia ya bindim , bildiğimiz standart octavia'ymış. exclusive felan değil, ve 99 model 5 sene daha eski megane dan, açıkçası ön konsol gösterge tablosu ve kapı içi döşemesi çok hoşuma gitti, ve biraz üzüldüm, özellikle de gösterge tablsouyla ön kosnolun aydınlatılmasında seçilen renkler çok güzeldi neon ışıklar filan siyah üstüne lacivert ağırlıklı, bizim megane daki gibi atboku rengi değil :( ki bu otomobil 5 yıl eski bizimkinden, ve bir de kapı kollarında cam butonları da ışıklandırmalı, bizim süfer yeni megane mızda o da yok :(

bu konuda ne yapılabilir yani özellikle gösterge tablosunun yadınaltılamsı hakkında, maliyeti ne olur bi fikri olan var mı :(

inanın skoda nın kokpitinde kendimi diskoda gibii hisettim. çok hoştu :(


_____________________________

MechEng at YTU
iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


2141 Mesaj
8 Kasım 2006; 2:58:03 

ah birşey daha geldi aklıma arkadaşlar

şimdi bizim arabada çok ilginç bişey oluyor, aldıktan 1 hafta sonra ilk olmuştu, fren yapınca bi su sesi geldi, sağ ön kapının alt cebinde su birikmiş, alla alla dedim yağmurda içeri su kaçırıyor herhalde bir yerden dedim, içimde ukte kaldı, sonra sildim suyu

sonra büyük bir yağmurdan sonra hemen gittim kontrol ettim, kupkuruydu sevindim ah iyi bişey yokmuş diye,

sonra ufak bir yağmur daha yağdı, fren yaptım haydaa gene aynı ses, gene su girmiş, yaa camı mı açık unuttuk diycem döşeme kupkuru, e başka nerden gelmiş olabilir bu su ?


_____________________________

MechEng at YTU
iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


291 Mesaj
8 Kasım 2006; 8:55:47 

hava soğukken motor ısınınca belki buharlanma yapiyodur. tamam saçmaydı kabul ediyorum :) belki silecek suyun falan damlıyo olabilir. cam buttonları bende ışıklı. privilage modeli


_____________________________

Impossible Is Nothing!


 
1005 Mesaj
8 Kasım 2006; 9:55:35 


quote:

Orjinalden alıntı: specops

arkadaşlar geçende 99 skoda octavia ya bindim , bildiğimiz standart octavia'ymış. exclusive felan değil, ve 99 model 5 sene daha eski megane dan, açıkçası ön konsol gösterge tablosu ve kapı içi döşemesi çok hoşuma gitti, ve biraz üzüldüm, özellikle de gösterge tablsouyla ön kosnolun aydınlatılmasında seçilen renkler çok güzeldi neon ışıklar filan siyah üstüne lacivert ağırlıklı, bizim megane daki gibi atboku rengi değil :( ki bu otomobil 5 yıl eski bizimkinden, ve bir de kapı kollarında cam butonları da ışıklandırmalı, bizim süfer yeni megane mızda o da yok :(

bu konuda ne yapılabilir yani özellikle gösterge tablosunun yadınaltılamsı hakkında, maliyeti ne olur bi fikri olan var mı :(

inanın skoda nın kokpitinde kendimi diskoda gibii hisettim. çok hoştu :(

makyajsız megane larda farklı sanırım bendeki makyajlı gösterge rengi de beyaz
cam butonları da ışıklı


_____________________________



 
124 Mesaj
8 Kasım 2006; 15:21:59 

2005 clio mu satıp;2.el r.megane dynamic dci arıyorum. ilgilenen arkadaşlar fiyat yazarsa sevinirim


_____________________________



182 Mesaj
11 Kasım 2006; 2:15:37 

quote:

Orjinalden alıntı: mami50






işte aynı sorun bende de var... hemde öyle bir ses geliyor ki inanın bana arkadaşlar AS 900 kamyondan gelmiyor öyle ses:) özellikle geri geri giderken fren yapın eğer ses geliyorsa gidin hemen servise. ben gittim :) aracın garantisi bitmiş ver 950 YTL takalım dediler:) oh ne güzel ben arabamın garantisi bitene kadar en az 20 kez ugramışım servise bakım için yada ufak tefek şeyler için hiçbirşey dememişler, ben forumdan okuduktan sonra dikkatimi çekmiş gitmişim eee hatalı üretim ama garanti bitmiş 950 YTL ver diyorlar. kime şikayet edecez bir bilen varsa söylesin de kurtulayım şu dertten. kızlar geçen dalga geçtiler yaf benle kamyon yanaşıyo çekilin diye:( acayıp ses gelmeye başladı 48000 km de.


ya bende geri geri giderken gelen bu böğürtü ne diyorum meger benim kaliplerdede sorun varmıs


bide direksiyonu tam sag sol cevirirken ara ara cat cut diye sesler gelio normal mi bu simdi?


_____________________________

The only two things that are infinite in size are the universe and human stupidity. And I'm not completely sure about the universe...


 
342 Mesaj
12 Kasım 2006; 16:02:40 

quote:

quote:

Orjinalden alıntı: mami50


quote:

Orjinalden alıntı: pulpa

Evet meganelerin ön fren kaliperlerinde sorun var ..
bende 2004 megane 2 kullanıcısıyım aracı 17000 de aldım kullanırken sanırım 35000 kmlerde felan frene basınca ön tekerden devamlı bir sürtme sesi geldi servise gitttim servis bakar bakmaz(hatta arabayı test bile etmeyeceklerdi neredeyse) fren kaliperleri dedi aracın daha 4 aylık garantisi vardoı ama bana senin araban lpg li garantiye girmez ikisi değişecek çifti 950 küsür ytl dedi (oha dedim bende)ama tepem attı renoult mais istanbulu aradım ve durumu anlattım ayrıca onlara lpg nin borusu tekeri dolanıptamı motora gidiyor tekerdeki arıza ile lpgli oluşun ne anlamı var sizi tüketici derneklerine şikayet edecem vs dedim ertesi gün aradılar ve garanti kapsamında kaliperler değişti
Bu sorun birçok 2004 modelde var çoğu kişi fark etmiyor edenlerin bazılarını servis sallıyor bazı uyanık olanlarıda bastırıp kaliperi değiştirtiriyor asıl mevzu takılan kaliper sökülen modelle aynı deil yani olayda bir tasarım sorunu var adam söktüğü parçanın yerine başka bir model kaliper takıyor hatta balatalar bile birbirine uymuyor buda parçanın kendinde tasarım yada mühendislikte bir hatayı gösteriyor bana göre benim aracım garantiden çıkmış olsaidi bile bu iş başıma gelse renoultu mahkemeye verecektim çünkü bu olay direk garantiyide ilgilendirmiyor parça tamamen hatalı ve başka bir modelle değiştiriliyor( dünyada birçok ülkede olan ve aracın bütün modellerinin servise çağırılıp değiştirilmesi)ama bizim ülkede servis başından sallayabildiği kadar sallıyor bizlerde çok buişlerin üstüne düşmediğimiz için değiştiren değiştiriyo değiştirmeyen o kazıntı sesi ile aracını kullanıyor yada cepten para verip değiştiriyor ...
megane 2 sahipleri 2004 model aracınız varsa ve frene basınca öntekerden bir sürtünme sesi geliyorsa servisleri gidin hatta reno maise durumunuzu bildirin bu nebir kullanıcı hatası nede parça arızasıdır bu resmen bir tasarım problemidir e yüzlerce araçta olmuştur

konunun diğer bir tarafı ise sökülen kaliperin yerine laguna marka aracın kaliper sisteminin takılmasıdır bu durumda beni rahatsız etmektedir mühendisler aylarca uğraşıyor çalışıyor bir tasarım yapıyor sonra bu tasarımda bir sorun çıkıyor ve ülkemizde bu parçanın yerine modeli tamamen farklı bir parça aynı yere takılıp sorununuz çözüldü deniyor inşallah bu parçanın değişimi işlevsellikte bir sorun yaratmıyordur yada bu çözümü renoult mais türkkiye deil fransadaki mühendisler düşünüp bulmuştur bu sorununcevabıda hala kafamda soru işereti olarak kalıyor ...





işte aynı sorun bende de var... hemde öyle bir ses geliyor ki inanın bana arkadaşlar AS 900 kamyondan gelmiyor öyle ses:) özellikle geri geri giderken fren yapın eğer ses geliyorsa gidin hemen servise. ben gittim :) aracın garantisi bitmiş ver 950 YTL takalım dediler:) oh ne güzel ben arabamın garantisi bitene kadar en az 20 kez ugramışım servise bakım için yada ufak tefek şeyler için hiçbirşey dememişler, ben forumdan okuduktan sonra dikkatimi çekmiş gitmişim eee hatalı üretim ama garanti bitmiş 950 YTL ver diyorlar. kime şikayet edecez bir bilen varsa söylesin de kurtulayım şu dertten. kızlar geçen dalga geçtiler yaf benle kamyon yanaşıyo çekilin diye:( acayıp ses gelmeye başladı 48000 km de.


ya bende geri geri giderken gelen bu böğürtü ne diyorum meger benim kaliplerdede sorun varmıs


bide direksiyonu tam sag sol cevirirken ara ara cat cut diye sesler gelio normal mi bu simdi?
arkadaşlar yarin gidecem ne diyecekler bakalım.tosla 950 ytl mi yoksa buyrun mu diyecekler anlatırım.daha önce şikayet eden varmı.yardımcı olsun


_____________________________



2048 Mesaj
12 Kasım 2006; 23:33:09 

Arkadaşlar Megane II lerin kartlarının pil olayı varmı.Akşam üzeri arabanın kapısını açmak için en az 6-7 kere arabaya yakın mesafeden açma düğmesine basmama rağmen kapıları açmadı.8.basışımda kapılar açıldı.2 saatlik bir işim vardı onu hallettikden sonra tekrar açma düğmesine bastığımda yine kapılar açılmadı.Kapama düğmesine bastım yine tık yok bu nasıl bir iş.Başına böyle bir olay gelen varmı hiç???


_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı


 
441 Mesaj
13 Kasım 2006; 0:32:45 

evet dostum, kartlarimiz pille calisiyor, muhtemelen kartinin pili bitmistir ama bildigim kadariyla pil bitince; arabanin kapilarini anahtarla aciyorsun, kart okuyucuya taktiginda karti manyetik sistem pile ihtiyac duymadan araci calistiriyor ancak yol bilgisayari uyariyor sanirim kartin pili bitti diye, kullandigi pile gelince de ben cr2032 diye biliyordum ancak simdi baktim, benim kartin icindeki pilin uzerinde CR 2025 yaziyor. bence pil bile almadan once, ilk olarak diger kartla acmayi dene, yedek kart duzgun aciyorsa eski kartin pilini yedek karta tak, iki dakika once duzgun acan yedek kart acmamaya baslarsa pildendir, pil al gitsin ancak yedek kart, kapilari duzgun acmayan kartin piliyle duzgun calisiyorsa sorun karttadir, yedek karti kullanmaya basla ve yetkili servislerden kart fiyati arastirmasi yap, boylece benim dedigim gibi arizanin kartta mi pilde mi oldugunu kendin anlarsan servise iscilik parasi da vermezsin ariza tespiti icin :)


_____________________________



 
85 Mesaj
13 Kasım 2006; 2:04:11 

2005 megane ıı hb aldım yanlız araba çalıştığında santi teyp çalışıyormuş gibi bir uğultu olutu var sebebi nedir bilen varmı


_____________________________



180 Mesaj
13 Kasım 2006; 14:41:15 


quote:

Orjinalden alıntı: red_power

Arkadaşlar Megane II lerin kartlarının pil olayı varmı.Akşam üzeri arabanın kapısını açmak için en az 6-7 kere arabaya yakın mesafeden açma düğmesine basmama rağmen kapıları açmadı.8.basışımda kapılar açıldı.2 saatlik bir işim vardı onu hallettikden sonra tekrar açma düğmesine bastığımda yine kapılar açılmadı.Kapama düğmesine bastım yine tık yok bu nasıl bir iş.Başına böyle bir olay gelen varmı hiç???


Bazen benim arabada da oluyordu, pili çıkarıp yerine tekrar takınca bir problem çıkarmıyordu bir süre. Tozlanıyor olabilir. yine olmazsa pilini değiştirmen gerekebilir.


_____________________________

[DH] TOYOTA TAKIMI
2007 Corolla Sedan 1.4 D4D


 
696 Mesaj
13 Kasım 2006; 19:31:45 

evet kartlarda pil var
kartın köşesinde farklı renkli bir bölüm var dikkatinizi çeker o parçayı çıkarttığınızda pile ulaşabilirsiniz ve aynı zaman o çıkan parça bildiğimiz anahtar görevi görüyor ve coutoup' unda dediği gibi kapıları manuel olarak açmaya yarıyor

kapılarda anahtar yuvası görmüyorsunuz ama anahtarın ucuyla kapı tutacağının sağ tarafındaki (şöför kapısına göre konuşuyorum) parçayı alttan kanırtarak ( bahsettiğim parçanın alt tarafında bir oyuk var, anahtarı oraya sokup kaldırabilirsiniz) kilit kapağını çıkartırsanız orataya anahtar yuvası çıkıyor
kapıları buradan açıp kapatabilirsiniz.

quote:

Orjinalden alıntı: red_power

Arkadaşlar Megane II lerin kartlarının pil olayı varmı.Akşam üzeri arabanın kapısını açmak için en az 6-7 kere arabaya yakın mesafeden açma düğmesine basmama rağmen kapıları açmadı.8.basışımda kapılar açıldı.2 saatlik bir işim vardı onu hallettikden sonra tekrar açma düğmesine bastığımda yine kapılar açılmadı.Kapama düğmesine bastım yine tık yok bu nasıl bir iş.Başına böyle bir olay gelen varmı hiç???



_____________________________



2048 Mesaj
13 Kasım 2006; 19:42:39 

Herkese teşekkürler kart bugün hiç sorun çıkarmadı.Amabundan sonra çıkaracak olursa bahsettiğiniz gibi pili değiştiricem.


_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı


180 Mesaj
13 Kasım 2006; 21:21:09 


quote:

Orjinalden alıntı: ansmen

2005 megane ıı hb aldım yanlız araba çalıştığında santi teyp çalışıyormuş gibi bir uğultu olutu var sebebi nedir bilen varmı


Ses rölantide mi geliyor


_____________________________

[DH] TOYOTA TAKIMI
2007 Corolla Sedan 1.4 D4D


2141 Mesaj
13 Kasım 2006; 22:45:25 


quote:

Orjinalden alıntı: specops

ah birşey daha geldi aklıma arkadaşlar

şimdi bizim arabada çok ilginç bişey oluyor, aldıktan 1 hafta sonra ilk olmuştu, fren yapınca bi su sesi geldi, sağ ön kapının alt cebinde su birikmiş, alla alla dedim yağmurda içeri su kaçırıyor herhalde bir yerden dedim, içimde ukte kaldı, sonra sildim suyu

sonra büyük bir yağmurdan sonra hemen gittim kontrol ettim, kupkuruydu sevindim ah iyi bişey yokmuş diye,

sonra ufak bir yağmur daha yağdı, fren yaptım haydaa gene aynı ses, gene su girmiş, yaa camı mı açık unuttuk diycem döşeme kupkuru, e başka nerden gelmiş olabilir bu su ?


arkadaşlar arabanın günahını almışız cam buonları ışıklıymış bizim arabada, gözümden kaçmış =)

ama gene aynı bok rengi :(


_____________________________

MechEng at YTU
iyi biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, müritler, meczuplar memleketi olamaz.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


51 Mesaj
14 Kasım 2006; 12:40:09 


quote:

Orjinalden alıntı: taris1




Ses rölantide mi geliyor



arkadaşlar o ses bende de geliyor... nerden geldiğini anlamanız için yapacağınız tek şey var kulağınızı dikiz aynasına doğru yani
ön cama yapıştırılmış aynaya doğru götürün, dinleyin.... garip ama gerçek işte bu. aynanın içinde fan var çok minik birşey
ordan geliyor. Sakın sökeyim bakayım demeyin zaten sert bir darbede hemen çıkıyor yuvasından, ama yine de sökmeyin cünkü
o aynanın aldında hem yağmur sensörü hemde far sensörü mevcut. ben bizzat yaşadım bu olayı ama ucuz kurtuldum. hala da ses
geliyor. alıştım artık:) müzik tesisatı olduğu için pek kulağa ses gelmiyor bende:)


2141 Mesaj