Şimdi Ara

K1 Doğru Mu Anlaşıldı? Ekmek İçin Nakliyecilik, Ama.....!!!???

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
8.425
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar,

    Yakın gelecek için bazı düşüncelerim var. Araştırma yapıyorum. Cevap verirseniz çok sevinirim :)

    **K1 belgesi şahıslar adına çıkıyor (araç üstüne değil), şahıs bu belgenin üzerine aracını kaydettiriyor, doğru mu?
    Yani ben K1 belgesi alırsam; sonra aracı değiştirirsem yeni K1 almama gerek yok.
    Yani belge şahıs adına oluyor. Bu belge sahibi tek tek araçlarına belgeye bağlı kart alıyorlar, di mi?

    "K1 belgeli" diye ticari araç ilanları var. O zaman bu ilanlarda yazan bu kelimeler anlamsız, di mi?

    **Toplam yüklü ağırlığı 3,5 ton ve altı kamyonetim ile duraktan nakliye ticareti yapmak istesem, "sadece il içi çalışırsam" K1 Yetki Belgesi ücreti 2.355-TL + taşıt kartı ücreti 74-TL - ??Doğru mu anlamışım??

    DEvam edelim. K1 belgesinin alma şartlarında birde şu yazıyor: "Gerçek vergi mükellefleri yani şahıs firmalarının en az 25 ton taşıma kapasitesine sahip araç/araçlarının olması, diğer bir anlatımla sahip olunan aracın/araçların istiap hadlerinin toplamının 25 ton olmasıdır."

    Ben adıma kamyon alsam illada şahıs firması olup vergi mükellefi mi olucam? Nakliye faturasını nakliye komisyoncusu yükün sahibine kesse, faturalı irsaliye zaten yük sahibinden, kaçak göçek yok... Nasıl oluyor bu resmi işler arkadaşlar???

    2.355-TL + taşıt kartı ücreti 74-TL ye alınan belge ile sadece il içi taşımacılık yapılabildiğine göre;
    15.705-TL + taşıt kartı ücreti 74-TL ücreti ödenerek alınan K1 Yetki Belgesi sadece 25 ton üstü araca olabilidiğine göre;
    Şehir dışı taşımacılık 3,5 ton altı araçla yapılamaz! ??Doğru mu anlıyorum??

    Bu durumda, sonuç olarak; şehir dışı taşımacılık yapmak istersek illada yüklü ağırlığı en az 25 ton olan kamyon alıp, bide belgeye 16000 tl vericez!!!
    Küçük araçla şehir dışı nakliyecilik yapıp ekmek yemek yasak yani!!!

    Eee, 1 tonluk özel bi az yük nasıl gitcek şehir dışına, illada kocaman kamyon mu tutcak yük sahibi???

    *50 NC / Ivec0 / Otoyollar yüklü ağırlık nedir... 3500 kg yi geçiyorsa "kamyon" demekki?
    Yani Eski bi 13000 14000 Tl lik 50nc çalıştırmak istesek + 16000 Tl belge parası vermek lazım o zaman...

    *50nc bu durumda alınamıyorsa (belge yüzünden) 20000 Tl ye ne marka model araç önerirsiniz 3.5 ton altı. Iveco gibi parçası ucuz, ekmek yediricek v.s.

    Cevaplar için şimdiden Teşekkürler...

    Yolunuz açık, kazancınız bol olsun...







  • Bildiklerime cevap vereyim:

    -K1 belgesi şahıs üzerine. Yani araç değiştirirseniz eski aracınızı bbelgenizden çıkarıp yeni aracınızı ekletiyorsunuz ve yeni aracınıza taşıt kartı çıkartıyorsunuz.

    -K1 belgeli diye verilen ilanlar -ki ben hiç görmedim- K1 belgesini de devrediyordur büyük ihtimalle.

    -evet doğru anlammışsınız 3.5ton altı araçla şehir iç itaşımacılık yapacaksanız K1 yıldızlı alırsınız yani 2.355-TL + taşıt kartı ücreti 74-TL ödersiniz.

    -Normal k1 alacaksanız (yani yıldızlı değil 15.705-TL olanı) üzerinize kayıtlı araçların tonaj toplamının 25ton olması gerekiyor. Ve yeni yasayla bu 32tona çıkarılıyor. Yani devlet şahıs nakliyeciyi yok edip şirketleri öne çıkarıyor
    32 tona çıkarılırsa 1kamyon da tonajı tutmaz en az 2kamyon gerekir.

    -Bildiğim kadarıyla vergi mükellefi olmanız gerekiyor.

    -3.5tonluk araçla şehirlerarası taşımacılık yapabilmek için 9tane aracınız olmalı.

    size daihatsu delta önereyim:(galiba tek teker olanları 3500kg altıydı ama emin değilim)
    http://www.sahibinden.com/ticari-araclar-kamyon-kamyonet-daihatsu

    İveco daily le var
    http://www.sahibinden.com/ticari-araclar-kamyon-kamyonet-iveco-otoyol-35-35.10

    35 nc ler var:
    http://www.sahibinden.com/ticari-araclar-kamyon-kamyonet-iveco-otoyol-35-35-nc

    örnekleri çoğaltmak mümkün eğer yapacağınız işi de söylerseniz daha uygun araçlar önerebilirim.




  • Bu arada size önerim sabit işli bir araç almanız
    Örneğin
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-ticari-araclar-kamyon-kamyonet-isiyle-birlikte-temiz-65.9-kacmazzzzzz-105214393/detay

    Araba alıp kapının önüne koyar üzerine numaramı yazarım arayıp iş verirler diye düşünürseniz para kazanamazsınız. O iş için iyi çevreniz olması gerekir.

    İstanbulda örnek isterseniz
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-ticari-araclar-kamyon-kamyonet-acil...sahibinden-hazir-isiyle-beraber-102197962/detay




  • Çok Çok Teşekkürler...

    quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44
    ...........
    -Normal k1 alacaksanız (yani yıldızlı değil 15.705-TL olanı) üzerinize kayıtlı araçların tonaj toplamının 25ton olması gerekiyor. Ve yeni yasayla bu 32tona çıkarılıyor. Yani devlet şahıs nakliyeciyi yok edip şirketleri öne çıkarıyor
    32 tona çıkarılırsa 1kamyon da tonajı tutmaz en az 2kamyon gerekir.
    ...........

    Bu kanun;
    işleyişi, nakliyeciliği bir kaideye almak, düzene oturtmak, kayda geçirebilmek v.s. sebebiyle hazırlanmış ve uygulamaya sokulmuş gibi gösteriliyor...
    Doğru yanları var ama yanlış yanları daha fazla bence...
    *Rakamlar çok yüksek öncelikle... Mesela;
    3500kg altı kamyonet şehir içi: 1000tl + araç kartı + yıllık aidat
    3500kg altı kamyonet şehir içi ve dışı: 2000tl + araç kartı + yıllık aidat
    3500kg üstü kamyon şehir içi ve dışı: 3000tl + araç kartı + yıllık aidat
    3500kg üstü çekici şehir içi ve dışı: 4000tl + araç kartı + yıllık aidat
    Bir düzen sağlamak için makul rakamlar olabilirdi. Örnekler fikirler çok daha çeşitlendirilebilir tabiki!
    3500kg altına şehir dışı nakliyecilik imkanını kapatması ise saçmalığın daniskası!!!
    Fahiş rakamlar yapıp, üzerinden fahiş indirim yapmak çok çok anlamsız geldi ayrıca. Neden......???? !!!
    Uygulama böyle oldukça belge ve aracın kayıtsız kiralanmaları artacak. Kavgalar dövüşler düzensizlik gırla!
    Zengin daha zengin olacak, tek araç sahibi emekçinin işi filo sahibi güçlü belge sahiplerine akacak!
    Çok sayıda araç sahibi ya işsiz olacak yada daha da borçlu. Tabi ailerle birlikte!!!
    Gene YaNlIş Olmuş! Gene Eksik Olmuş! Gene Beceriksizce Olmuş

    quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44
    ..........
    -Bildiğim kadarıyla vergi mükellefi olmanız gerekiyor.
    ..........

    Maximum 3500kg kamyonet ile şehiriçi , indirimli K1 belge ile bu işi yapsam bi şirket gibi vergi mükellefemi olucam yani. O zaman faturam v.s. de olacak. Püfff çok mu kırtasiye bürokrasi v.s. ister bu işler acaba?

    quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44
    ..........
    35 nc ler var:
    http://www.sahibinden.com/ticari-araclar-kamyon-kamyonet-iveco-otoyol-35-35-nc

    örnekleri çoğaltmak mümkün eğer yapacağınız işi de söylerseniz daha uygun araçlar önerebilirim.


    Verdiğiniz örnekleri inceleyeceğim.
    Bende 50Nc/Iveco/Otoyol gibi düşünüyordum ama; Araştırdığım kadarıyla Toplam Yüklü Ağırlıkları 3500kg üstü. Bu yüzden vazgeçmek zorundayım bu araçlardan galiba. Doğrumudur bu araçlar için bu bilgi?
    Dolayısı ile, kamyon sıfatında oldukları için, 50NC' yi B sınıf ehliyet kullanamaz ve indirimsiz (yani yıldızlı değil 15.705-TL olanı) K1 lazım, birde 25ton kuralı var Doğrumudur 50Nc için. Iveco 50Nc çok istediğim için ağırlığı Öğrendiğimde büyük hayal kırıklığı yaşadım!!!

    Yıllardır El'in yanında işçi olarak çalıştım. Yaşım 40'a dayandı. Artık çok bunaldım. Niteliklerimde eğitimimde çok iyi ama kader beni Ağır sanayi işçiliğine kadar getirdi. Çok ağır ve çok pis iş. Asgari ücretten çok az fazla alıyorum (Daha doğrusu maaşlar ödenmediği için onuda alamıyorum) Bekarım. Ailemle oturuyorum. Direksiyonum ve mekanik bilgim oldukça yüksek. Bi imalatçının lojistiğinde (depo sorumlusu olarak işe girmiştim ama iyi ve aklı başında araç kullanıyorum diye şöförlük yaptırıyorlardı, oynaya zıplaya kabul ediyordum)50nc büyüklüğünde 0 Isuzu ile 5-6 ay şehiriçi, şehir dışı tecrübem var. B sınıfı ehliyetim ve src belgelerim var. Ehliyeti yakın zamanda C veya D' yükseltmeyi düşünüyorum.
    Bir tanıdığım fikri aklıma yattı. 8000 9000 TL birikmişim var, 10000 Tl kadar nakit çekip, Maximum 20000 TL ile özgür ticaretime/nakliyatçılığıma başlamak istiyorum. Araç kesinlikle damperli olmalı. Bu tanıdıklarım bana ağır organize sanayide çevrede sağlayacak, komisyoncuları v.s. tanıştıracak v.s. Genelde maden ve demir yüklenecek. Şehir dışıda gidebilirim, çok isterim ama bu K1 konusunu öğrenince yattı. Bir süre bu şekilde, küçük taşımacılıklar yapıp, piyasayı ve işi öğrendikten sonra 2. el kamyona geçmek Niyetim. Günler neler getirecek bakalım.

    Sizin ve diğer forumdaşların fikirleri ve yardımları benim için çok önemli.

    (50Nc ile öğrendiklerim doğru ise, dolayısı 50Nc iptal ise, BmC'nin LeVenD gibi kamyonetleri hakkında ne düşünürsünüz. Başka ne olabilir?)

    (K1 belgesiyle ilgili konu varmı acaba. Link verebilir misiniz? Ben aradım, bulamadım. Vatandaş tepkilerini okumak isterim)

    Yeniden Çok Teşekkürler




  • Cevaplanırsa çok sevineceğim. Buranın bana yardımcı olabileceğini ummuştum. Sonuçta hep bilgili ve tecrübeli insanlar var. Cevap lütfen arkadaşlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YolSeven -- 27 Aralık 2012; 2:51:32 >
  • Sorularınıza cevap vermeye çalışayım.

    Evet rakamlar çok fazla. Tonajlarda öyle. Amaç özellikle şehirlerarası nakliyeden şahısları çekip firmaların ilgilenmesini sağlamak.

    quote:

    Verdiğiniz örnekleri inceleyeceğim.
    Bende 50Nc/Iveco/Otoyol gibi düşünüyordum ama; Araştırdığım kadarıyla Toplam Yüklü Ağırlıkları 3500kg üstü. Bu yüzden vazgeçmek zorundayım bu araçlardan galiba. Doğrumudur bu araçlar için bu bilgi?
    Dolayısı ile, kamyon sıfatında oldukları için, 50NC' yi B sınıf ehliyet kullanamaz ve indirimsiz (yani yıldızlı değil 15.705-TL olanı) K1 lazım, birde 25ton kuralı var Doğrumudur 50Nc için. Iveco 50Nc çok istediğim için ağırlığı Öğrendiğimde büyük hayal kırıklığı yaşadım!!!


    Haklısınız 50NC ni yüklü ağırlığı 5.000kg'dir. Sizin için 50NC nin aşğı yukarı aynısı olan 35NC modeli uygun.
    Veya Kia bongo, Hyundai H-100gibi araçlar. Avantajları daraları daha hafif olduğundan daha çok yük taşıyabilirsiniz. Ayrıca Isuzu NKRlerde 3.5ton altı.

    quote:


    Maximum 3500kg kamyonet ile şehiriçi , indirimli K1 belge ile bu işi yapsam bi şirket gibi vergi mükellefemi olucam yani. O zaman faturam v.s. de olacak. Püfff çok mu kırtasiye bürokrasi v.s. ister bu işler acaba?


    Siz şirket olarak değil şahıs olarak vergi mükellefi olacaksınız. Faturanız olacak. Fakat şirket kurmak kadar zor değil. Nakliyede nasıl işlediğini tam bilmesemde standart bir şahıs işletmesi açarken yaklaşık 400tl tutar, işlemlerle muhasebeciniz ilgilenir. Ona da aylık 100tl civarı para verirsiniz. Ama bu dediklerim nakliyat sektöründe farklılık gösterebilir.

    quote:

    Bir tanıdığım fikri aklıma yattı. 8000 9000 TL birikmişim var, 10000 Tl kadar nakit çekip, Maximum 20000 TL ile özgür ticaretime/nakliyatçılığıma başlamak istiyorum. Araç kesinlikle damperli olmalı. Bu tanıdıklarım bana ağır organize sanayide çevrede sağlayacak, komisyoncuları v.s. tanıştıracak v.s. Genelde maden ve demir yüklenecek. Şehir dışıda gidebilirim, çok isterim ama bu K1 konusunu öğrenince yattı. Bir süre bu şekilde, küçük taşımacılıklar yapıp, piyasayı ve işi öğrendikten sonra 2. el kamyona geçmek Niyetim. Günler neler getirecek bakalım.


    Kredi çekmeden birikiminizle Kia bongo tarzı araç satın alabilirsiniz. Eğer sabit getirili bir işe çalışmayacaksınız kredi çekmenizi tavsiye etmem. Kredi çekmiş halde iflas ederseniz uzun süre toparlanamazsınız. Ama 9000tlye araç alıp iflas ederseniz en kötü 8000tlye satarsınız. Yeniden paranız cebinizdedir. Borcunuz yoktur.

    Size ilk linkte verdiğim örnek tam sizin aradığınız gibi bir iş belgede firmadan. O iş ve aracı alıp aracını satar daha ucuz bir araçla yaparsanız veya sahibine sadece işi satmayı ikna edebilirseniz size uygun olabilir. Veya kargo dağıtımı yapan araçlara bakabilirsiniz.








  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44

    Minibis düşünürseniz:

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-ticari-araclar-minibus-midibus-cok-temiz..isiyle-birlikte..yeni-kasa...2.8-jtd...ducato-109249472/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-ticari-araclar-minibus-midibus-sahibinden-2003-18.1-reno-master-isiyle-beraber-3000-tl-gelirli-64147584/detay

    Kargo:
    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-minivan-van-panelvan-renault-isiyle-beraber-master-minibus-107011866/detay

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-ticari-araclar-kamyon-kamyonet-isi-ile-birlikte-satilik-109288379/detay

    Tüm işiyle satılık araç örnekleri için:

    http://www.sahibinden.com/vasita?query_text=i%C5%9Fiyle&sorting=price_asc

    Bu arada profiliniz kapalı şehrinizi göremiyorum.
    Eğer şehir yazarsanız size daha uygun örnekler verebilirim.

    Gec cevap verdigim icin lutfen kusura bakmayin.
    Internette cok vakit geciremiyorum. Gariban bi sebep soz konusu.
    Cevaplariniz icin cok tesekkur ederim. 10numara insansiniz, 10numara yardimlar aliyorum sizden


    Minibus dusunmuyorum.
    Ankara' da yasiyorum.
    'isiyle' yazan ilanlari tavsiyeniz uzerine inceliyorum. Cok mantikli gozukuyorlar (rakamlar pek butceme uymuyor ama).
    Ama ben "ozgur" olmak, "ozgur" yasamak ve calismak istiyorum. Bu ugurda ailemi karsima alarak beyez yakali maasli isleri terkettim.
    10000TLm var. 10000TL de Mayis'tan sonra kredi cekerek 20000TL butce ile bu ise baslayip kimseye ezilmeden ekmegimi kazanmak istiyorum.
    Yasim 40'a geliyor, bekarim. Kiram, coluk cocuk derdim yok. Bu baglamda sorunum yok yani. Ilk yillarda kredi odemem dahil 1000 1500 lira kazansam kimseye eyvallahim olmadan yasarim. Sonraki yillar Allah kerim. Insallah yirtariz
    Fakat tum bu "ozgur" calisma istegime ragmen mantikli oldugu icin zorunlu saatleri olan 'isiyle' olan araclarida tercih edebilirim ilk bir kac yil. Sonucta buyuk arac kullanacagim icin isim sirasinda mutlu olacagim. Problem yok. Ama "ozgur' nakliye tercihimdir.

    Herturlu tavsiyelerinizi bekliyorum, dikkate aliyorum, yeniden tesekkur ederim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YolSeven -- 24 Ocak 2013; 7:27:13 >




  • Boyle bi yazi okudum: 'K1 yetki belgesi için asgari kapasiteyi sağlayacak sayıda özmal taşıtların ilk başvuru ve faaliyet süresince 20 yaşından büyük olmaması şarttır'

    Anladigim kadariyla 2013'te K1 icin 20 yas siniri gelmis. Hem belgeyi cikartirken hemde belge kullanildigi surece 20 yas korunmak durumundaymis. Belge fiyati da bayagi artmis: "K1 Yetki Belgesi ücreti (toplam yüklü ağırlığı 3,5 ton ve altı araçlar/kamyonetler> 4.232,-TL, Her araç için taşıt kartı ücreti: 79,-TL"
    Ayrica; kamyonlar ile toplam yüklü ağırlığı 3,5 ton ve altı "kamyonet" türü araçlar için de denetimler ciddi yapilmaya başlamış. K1 belgesi olmayan vergi mükellefleriyle K1 belgesi olupta taşıt kartı olmayan araçlara sahip vergi mükelleflerine denetimler esnasında 2.615TL, Yetki Belgesine kayıtlı araçlarda taşıt kartı bulundurmayanlara ise 731TL para cezası kesilecekmis.

    Simdi, bu kanuna gore, 20 yas alti araci olanlar yildizli yildizsiz K1 alamayacak.
    Diyelimki 94 model aracimiz var. K1 aldik' calismaya basladik. K1 in suresi 5 yil.
    2015'te, yani belgenin 2. yilnda arac 20den yasli hale gelecek ve yapilan herhangi bir denetimde belge bu arac icin gecersiz olacak


    Eeeee trafikte piyasada dolasan 20yas alti bukadar cok arac ve sahibi ne halt yiyecek. Coluguna cocuguna nereden ekmek goturecek. Bu kada insan bu kadar arac ne olacak... Sorarim' bu nasil karar, bu nasil kanun.
    Neler Oluyor Yahu!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44

    Sorularınıza cevap vermeye çalışayım.

    ................
    .........
    quote:


    Maximum 3500kg kamyonet ile şehiriçi , indirimli K1 belge ile bu işi yapsam bi şirket gibi vergi mükellefemi olucam yani. O zaman faturam v.s. de olacak. Püfff çok mu kırtasiye bürokrasi v.s. ister bu işler acaba?


    Siz şirket olarak değil şahıs olarak vergi mükellefi olacaksınız. Faturanız olacak. Fakat şirket kurmak kadar zor değil. Nakliyede nasıl işlediğini tam bilmesemde standart bir şahıs işletmesi açarken yaklaşık 400tl tutar, işlemlerle muhasebeciniz ilgilenir. Ona da aylık 100tl civarı para verirsiniz. Ama bu dediklerim nakliyat sektöründe farklılık gösterebilir.



    Tamamdir

    Yani, sirasiyla:

    1-) Ruhsatta Ticari ve Kamyonet yazan, max 3500kg olan, 20yastan genc araci adima noterden satin aliyorum, Ruhsati elime aliyorum
    2-) 93 yilinda alinmis B sinifi ehliyetim var. Ruhsatta max 3500kg yazan kamyonet kullanmak icin yeterli diye biliyorum.
    3-) 2010 yilinda alinmis SRC2 ve SRC4 Yurtici Yolcu, Esya, Kargo Tasimaciligi Mesleki Yeterlilik Belgelerim var. Bunlarin arkalarina baktim. Herhangi bir gecerlilik suresi yazmiyor. Dolayisi ile yeniden cikarttirmaya gerek yok anladigim kadariyla.
    4-) Psikoteknik belgem yok. Dolayisi ile Cikarttiriyorum. Zor bi islem mi?
    5-) Bi muhasebeciye gidip 400Tl gibi para verip 'Yol Seven Nakliyat' isimli sahis sirketini adima kurduruyorum. Vergi mukellefi oluyorum ( Babanin kucagina oturuyorum yani )
    6-) "Ankara Kamyon ve Kamyonetciler Odasina" VE "Ankara Ticaret Odasina" kayit oluyorum.
    7-) Bos fatura kocanlarimi bastiriyorum.
    8-) Ulasitirma Bakanligina gidip 4bin kusur lira verip adima Yildizli K1 belgesi cikarttiriyorum.
    9-) K1 belgesini aldiktan sonra yetmis kusur lira daha verip kamyonetime K1 belgesine bagli olan arac karti cikarttiriyorum.
    10-) Yuk\is buluyorum.
    11-) Yuku alinca, yuku veren sirketten irsaliye alarak tasiyorum ve yuku istenen yere yikiyorum. Yuku veren sirket degilde sahissa irsaliye durumu ne oluyor?
    12-) KDV dahil odeme yapan sirkete faturayi kesiyorum.
    13-) Her ay kestigim faturalarin bir kocanini aldigim KDV parasiyla birlikte muhasebeciye teslim ediyorum. Her ay ayrica muhasebeciye islemlerimi yaptigi icin para veriyorum.
    14-) Muhasebeci yilda bir veya alti ayda bir herneyse kestigim faturalar uzerinden gelirvergimi hesapliyor. Devlete gelir vergimi oduyorum. Arti versa baska vergiler tabiki.

    Bu siralama dogrumu? Detaylar disinda eksik var mi? Iclerindeki sorulari lutfen cevaplar misiniz? Anladigim kadariyla bu konularda oldukca tecrubeli ve bilgilisiniz.

    Diger uyelerininde lutfen youmlarini bekliyorum.
    Herkese Simdiden Cok Tesekkur Ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YolSeven -- 24 Ocak 2013; 7:01:19 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YolSeven

    Boyle bi yazi okudum: 'K1 yetki belgesi için asgari kapasiteyi sağlayacak sayıda özmal taşıtların ilk başvuru ve faaliyet süresince 20 yaşından büyük olmaması şarttır'

    Anladigim kadariyla 2013'te K1 icin 20 yas siniri gelmis. Hem belgeyi cikartirken hemde belge kullanildigi surece 20 yas korunmak durumundaymis. Belge fiyati da bayagi artmis: "K1 Yetki Belgesi ücreti (toplam yüklü ağırlığı 3,5 ton ve altı araçlar/kamyonetler> 4.232,-TL, Her araç için taşıt kartı ücreti: 79,-TL"
    Ayrica; kamyonlar ile toplam yüklü ağırlığı 3,5 ton ve altı "kamyonet" türü araçlar için de denetimler ciddi yapilmaya başlamış. K1 belgesi olmayan vergi mükellefleriyle K1 belgesi olupta taşıt kartı olmayan araçlara sahip vergi mükelleflerine denetimler esnasında 2.615TL, Yetki Belgesine kayıtlı araçlarda taşıt kartı bulundurmayanlara ise 731TL para cezası kesilecekmis.

    Simdi, bu kanuna gore, 20 yas alti araci olanlar yildizli yildizsiz K1 alamayacak.
    Diyelimki 94 model aracimiz var. K1 aldik' calismaya basladik. K1 in suresi 5 yil.
    2015'te, yani belgenin 2. yilnda arac 20den yasli hale gelecek ve yapilan herhangi bir denetimde belge bu arac icin gecersiz olacak


    Eeeee trafikte piyasada dolasan 20yas alti bukadar cok arac ve sahibi ne halt yiyecek. Coluguna cocuguna nereden ekmek goturecek. Bu kada insan bu kadar arac ne olacak... Sorarim' bu nasil karar, bu nasil kanun.
    Neler Oluyor Yahu!!!



    Zaten bildiğim kadarıyla 20yaş sınırı daha öncede vardı. K1 de kota dolana kadar 20yaş altı araç alınıyordu diğer araçlar 50 yaşında olsa bile birşey değişmiyordu. Ama k1 yıldızlıda bu nasıl işler bilmiyorum.
    Bu arada neler olduğunu bende anlamıyorum
    Örneğin geçenlerde bir kanunla ağır vasıtalara yükseklik sınırı getirildi. Ama limanlarda konteyner taşıyan araçlara hıgh kube konteyner yüklenilince bu sınırı aşıyordu 3.400tl ceza... Dünyanın her yerinde serbestçe gezen ve uluslararası yük taşımasında kullanılan bu konteynerler limanlarımızda kala kaldı.
    Çünkü bu konteynerleri taşıyan araçlar yasal olarak trafiğe çıkamıyordu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: YolSeven

    quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44

    Sorularınıza cevap vermeye çalışayım.

    ................
    .........
    quote:


    Maximum 3500kg kamyonet ile şehiriçi , indirimli K1 belge ile bu işi yapsam bi şirket gibi vergi mükellefemi olucam yani. O zaman faturam v.s. de olacak. Püfff çok mu kırtasiye bürokrasi v.s. ister bu işler acaba?


    Siz şirket olarak değil şahıs olarak vergi mükellefi olacaksınız. Faturanız olacak. Fakat şirket kurmak kadar zor değil. Nakliyede nasıl işlediğini tam bilmesemde standart bir şahıs işletmesi açarken yaklaşık 400tl tutar, işlemlerle muhasebeciniz ilgilenir. Ona da aylık 100tl civarı para verirsiniz. Ama bu dediklerim nakliyat sektöründe farklılık gösterebilir.



    Tamamdir

    Yani, sirasiyla:

    1-) Ruhsatta Ticari ve Kamyonet yazan, max 3500kg olan, 20yastan genc araci adima noterden satin aliyorum, Ruhsati elime aliyorum
    2-) 93 yilinda alinmis B sinifi ehliyetim var. Ruhsatta max 3500kg yazan kamyonet kullanmak icin yeterli diye biliyorum.
    3-) 2010 yilinda alinmis SRC2 ve SRC4 Yurtici Yolcu, Esya, Kargo Tasimaciligi Mesleki Yeterlilik Belgelerim var. Bunlarin arkalarina baktim. Herhangi bir gecerlilik suresi yazmiyor. Dolayisi ile yeniden cikarttirmaya gerek yok anladigim kadariyla.
    4-) Psikoteknik belgem yok. Dolayisi ile Cikarttiriyorum. Zor bi islem mi?
    5-) Bi muhasebeciye gidip 400Tl gibi para verip 'Yol Seven Nakliyat' isimli sahis sirketini adima kurduruyorum. Vergi mukellefi oluyorum ( Babanin kucagina oturuyorum yani )
    6-) "Ankara Kamyon ve Kamyonetciler Odasina" VE "Ankara Ticaret Odasina" kayit oluyorum.
    7-) Bos fatura kocanlarimi bastiriyorum.
    8-) Ulasitirma Bakanligina gidip 4bin kusur lira verip adima Yildizli K1 belgesi cikarttiriyorum.
    9-) K1 belgesini aldiktan sonra yetmis kusur lira daha verip kamyonetime K1 belgesine bagli olan arac karti cikarttiriyorum.
    10-) Yuk\is buluyorum.
    11-) Yuku alinca, yuku veren sirketten irsaliye alarak tasiyorum ve yuku istenen yere yikiyorum. Yuku veren sirket degilde sahissa irsaliye durumu ne oluyor?
    12-) KDV dahil odeme yapan sirkete faturayi kesiyorum.
    13-) Her ay kestigim faturalarin bir kocanini aldigim KDV parasiyla birlikte muhasebeciye teslim ediyorum. Her ay ayrica muhasebeciye islemlerimi yaptigi icin para veriyorum.
    14-) Muhasebeci yilda bir veya alti ayda bir herneyse kestigim faturalar uzerinden gelirvergimi hesapliyor. Devlete gelir vergimi oduyorum. Arti versa baska vergiler tabiki.

    Bu siralama dogrumu? Detaylar disinda eksik var mi? Iclerindeki sorulari lutfen cevaplar misiniz? Anladigim kadariyla bu konularda oldukca tecrubeli ve bilgilisiniz.

    Diger uyelerininde lutfen youmlarini bekliyorum.
    Herkese Simdiden Cok Tesekkur Ederim.


    cevaplayayım:

    Pisikoteknik çıkartmak zor bir işlem mi bilmiyorum.
    Şahısyta yükü bir yerden satın almışsa satın alınan yer irsaliye yazar. Ama mesela biri evindeki
    çekyatı diğer evine taşımak istiyor nerden irsaliye bulacağız derseniz doğrusu o açıdan hiç düşünmedim.
    Ama şehir içinde irsaliyenin çok gerekeceğini sanmıyorum.
    Size belge işlerini takip edecek bir danşmanlık şirketine başvurup onlar aracılığıyla bu işlemleri
    yapmanızı tavsiye ederim. birkaç yüz lira fazladan para verirsiniz ama verdiğinize deyer zira kendiniz
    yapmaya kalkarsanız 10-15 gün kadar devlet dairelerinde sürünürsünüz. hatalı bir işlem yapsanız
    bütün çabalar boşa. Ayrıca hiçbir işlem yapmadan (araba da almadan) böyle bir firmaya danışırsanız sizi yönlendirirler.

    Sıralama da bana doğru gibi geldi. Ama k1 çıkarmadanmı araba almalı yoksa k1 çıkarıp mı arabayı almalı o konuda tereddütlüyüm.

    size iş konusundada elimden geldiğince yardımcı olayım.

    öncelikle 1000 adet karvizit bastırın. size tavsiyem bu firma:
    http://omsmatbaa.com/tr/index.php?t=0&s=58&title=kartvizit.htm

    Ucuz fiyata kartvizit basan bir firmadır. Ama çok da ucuza kaçmayın, ön renkli arka tek renk olanı seçin.
    Öne kendi numaranız nakliye firmanızve telefon numaranız. tabi şehir içi nakliye işi yaptığınızı da yazmayı unutmayın.
    Ve tavsiyen bir köşede k1 belgeniz olduğunuda belirtin.
    Eee ön sayfa tamamda arka sayfa niye? Arka sayfaya da Ankara önemli telefonları bastıracağız.
    En altada kendinizi ekleyin "Nakliyeciniz: 055x xxx xx xx" diye.
    Sonra karviziti çevrenizden başlayarak dağıtın kartvizit isteyene 1tane değil 2-3 tane verin.
    Özellikle lüx semtlerdeki sitelere gidin ve bu sitelerde muhasebeci veya yönetici gibi sorumlu kişileri bulup onlara sitelerinin
    nakliye işleri için teklif verin. Böyle yerlerde mutlaka nakliyeciye ihtiyaç vardır. Örneğin bizim bulunduğumuz sitede toplam 42 ev var.
    sitenin anlaştığı nakliyeci her 3haftada biçilen çimleri , budanan ağaçları vb. siteden alıp götürür. Daha büyük sitelerde bu işlem daha sık yapılır.
    Bu arada bir siteye gitmişken bahçivanlara-kapıcılara da 6-7tane kartvizit verin ihtiyacı olana varirsiniz deyin.
    Apartmanlarda ihtiyacı olan genelde kapıcılara sorar bildiğin nakliyeci var mı diye.
    Bu siteyede üye olup kendinize uygun şehiriçi yükleri takip edebilirsiniz:
    http://www.nakliyerehberim.com/

    Fiyat politikasına da biraz değineyim.
    Fiyat konusunda mutlaka makul olun.
    Örneğin biz Ankara IKEA dan 20km uzaklıkta bulunan evimize satın aldığımız dolabı getirtmek istedik. Yakın yerlerde kamyonetler vardı 2-3 tane
    üzerinde yazılı numarayı arayıp fiyat sorduk: biri 150tl dedi, diğeri 140 tl bir diğeri ise 180tl.
    Aklımıza yan siteye çalışan nakliyeci geldi. Daha önce kartvizitini almıştık. Aradık kaça taşırsın diye. 100tl en son 95 olur dedi.
    Çağırdık gedi taşıdı. Evine gelip gitmesi dahil 60km kadar yol yaptı 95tl para aldı ama kazanan o oldu.
    Biz de çevremizde ihtiyacı olanlara tavsiye ediyoruz. Onlarda çevrelerine tavsiye ediyor.


    Son olarak bu işe girerseniz tel no'nuzu bana da yollayın arada kamyonet gerekiyor. Hem çevreye de tavsiye ederiz




  • arkadaşlar src ve psikoteknik hakkında bilgi gerekiyor galiba:) src 4 senin için yeterli çünkü yurt içi eşya/yük taşıma belgesidir o ve süresizdir yani başka bi kanun çıkana kadar kullanabilirsin....psikoteknik kartını genelde şirketine şöför alan işverenler sorar sana belki gerekmeyebilir ama içim rahat olsun diyorsan bir sürücü kursuna git orda 1 saat kadar sınava giriyorsun bilgisayara umarım elin alışıktır:) mesela önünde değişik renklerde düğmeler filan oluyor ekranda çıkanları hızlıca basıyorsun kulaklığında ince ses -kalın ses filan veriyorlar onların düğmelerine basıyorsun şaşırmamak zor çünkü giderek hızlanıyor:) bulmaca-bilmece atari oyunu tarzında şeyler var onları ben iyi bir puanla geçtim orda görevli bir psikolog dr var neticeyi değerlendiriyor 10 gün kadar sonra kurstan alabiliyorsun fiyatını bilmiyorum çünkü ben src 2 src 4 ve psikoteknik olarak toplamına 200 tl verdim 2013 yılbaşında




  • Hakikaten baya artmış. Biz şuanki fiyatlara göre bedava almışız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44

    quote:

    Orijinalden alıntı: YolSeven

    Boyle bi yazi okudum: 'K1 yetki belgesi için asgari kapasiteyi sağlayacak sayıda özmal taşıtların ilk başvuru ve faaliyet süresince 20 yaşından büyük olmaması şarttır'

    Anladigim kadariyla 2013'te K1 icin 20 yas siniri gelmis. Hem belgeyi cikartirken hemde belge kullanildigi surece 20 yas korunmak durumundaymis. Belge fiyati da bayagi artmis: "K1 Yetki Belgesi ücreti (toplam yüklü ağırlığı 3,5 ton ve altı araçlar/kamyonetler> 4.232,-TL, Her araç için taşıt kartı ücreti: 79,-TL"
    Ayrica; kamyonlar ile toplam yüklü ağırlığı 3,5 ton ve altı "kamyonet" türü araçlar için de denetimler ciddi yapilmaya başlamış. K1 belgesi olmayan vergi mükellefleriyle K1 belgesi olupta taşıt kartı olmayan araçlara sahip vergi mükelleflerine denetimler esnasında 2.615TL, Yetki Belgesine kayıtlı araçlarda taşıt kartı bulundurmayanlara ise 731TL para cezası kesilecekmis.

    Simdi, bu kanuna gore, 20 yas alti araci olanlar yildizli yildizsiz K1 alamayacak.
    Diyelimki 94 model aracimiz var. K1 aldik' calismaya basladik. K1 in suresi 5 yil.
    2015'te, yani belgenin 2. yilnda arac 20den yasli hale gelecek ve yapilan herhangi bir denetimde belge bu arac icin gecersiz olacak


    Eeeee trafikte piyasada dolasan 20yas alti bukadar cok arac ve sahibi ne halt yiyecek. Coluguna cocuguna nereden ekmek goturecek. Bu kada insan bu kadar arac ne olacak... Sorarim' bu nasil karar, bu nasil kanun.
    Neler Oluyor Yahu!!!



    ....................
    ............
    ......
    Bu arada neler olduğunu bende anlamıyorum
    Örneğin geçenlerde bir kanunla ağır vasıtalara yükseklik sınırı getirildi. Ama limanlarda konteyner taşıyan araçlara hıgh kube konteyner yüklenilince bu sınırı aşıyordu 3.400tl ceza... Dünyanın her yerinde serbestçe gezen ve uluslararası yük taşımasında kullanılan bu konteynerler limanlarımızda kala kaldı.
    Çünkü bu konteynerleri taşıyan araçlar yasal olarak trafiğe çıkamıyordu.

    Karayollari Yonetmeligini yeniden inceledim. 20yas siniri yildizli yildizsiz butun K1ler icin gecerli gibi gozukuyor.
    Emin olabilecegimiz, Net, Dogru bilgiyi nereden alabiliriz acaba? Ulastirma bakanligini arasak cevap alabilir miyiz sizce?
    Zira; ilanlara ve trafige baktigimda 20 yas ustu cok arac var.
    Bu araclarin hepsimi ikinci ucuncu arac kullaniliyor ve satin alinacak merak ediyorum?
    Ne olacak bu kadar kucuk kamyon??

    Bence tepkilenmeliyiz!!!!

    Yukseklik sinirina ise inanamiyorum. Afedersiniz ama bu MaNyAkLik....
    Ne yani, tum dunyada kullanilan konteynirlar bizim ukemizdemi kullanimiyor
    Yani yutdisindan tum dunyada tasinabilen konteynirlar kapimiza kadar geliyor, ama Turkiye sinirlarina girince tasinamiyor mu?

    Bu kanunlari yapanlar Ne KaFaSi YasIyOr Rabbim Onlara akilla vicdan bizede sabir magdurlarada guc versin....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44

    quote:

    Orijinalden alıntı: YolSeven

    Boyle bi yazi okudum: 'K1 yetki belgesi için asgari kapasiteyi sağlayacak sayıda özmal taşıtların ilk başvuru ve faaliyet süresince 20 yaşından büyük olmaması şarttır'

    Anladigim kadariyla 2013'te K1 icin 20 yas siniri gelmis. Hem belgeyi cikartirken hemde belge kullanildigi surece 20 yas korunmak durumundaymis. Belge fiyati da bayagi artmis: "K1 Yetki Belgesi ücreti (toplam yüklü ağırlığı 3,5 ton ve altı araçlar/kamyonetler> 4.232,-TL, Her araç için taşıt kartı ücreti: 79,-TL"
    Ayrica; kamyonlar ile toplam yüklü ağırlığı 3,5 ton ve altı "kamyonet" türü araçlar için de denetimler ciddi yapilmaya başlamış. K1 belgesi olmayan vergi mükellefleriyle K1 belgesi olupta taşıt kartı olmayan araçlara sahip vergi mükelleflerine denetimler esnasında 2.615TL, Yetki Belgesine kayıtlı araçlarda taşıt kartı bulundurmayanlara ise 731TL para cezası kesilecekmis.

    Simdi, bu kanuna gore, 20 yas alti araci olanlar yildizli yildizsiz K1 alamayacak.
    Diyelimki 94 model aracimiz var. K1 aldik' calismaya basladik. K1 in suresi 5 yil.
    2015'te, yani belgenin 2. yilnda arac 20den yasli hale gelecek ve yapilan herhangi bir denetimde belge bu arac icin gecersiz olacak


    Eeeee trafikte piyasada dolasan 20yas alti bukadar cok arac ve sahibi ne halt yiyecek. Coluguna cocuguna nereden ekmek goturecek. Bu kada insan bu kadar arac ne olacak... Sorarim' bu nasil karar, bu nasil kanun.
    Neler Oluyor Yahu!!!



    Zaten bildiğim kadarıyla 20yaş sınırı daha öncede vardı. K1 de kota dolana kadar 20yaş altı araç alınıyordu diğer araçlar 50 yaşında olsa bile birşey değişmiyordu. Ama k1 yıldızlıda bu nasıl işler bilmiyorum.
    Bu arada neler olduğunu bende anlamıyorum
    .....................
    ............
    .....

    Simdi soyle bi durumum var!
    Bana beli bukulmeden uzerine 2ton atabilecegim 35NC(35.9) veya NKR turu buyuk kamyonet lazim...
    Zira BMC lerin v.s. ruhsatinda max yuklu agirlik 1700 kg gibi yaziyor.
    Ayrica cok yuk atacagim icin arkanin %90 zorunlu cift teker olmasi lazim diye biliyorum.
    Damperli olmasi zorunlu. Hurda demir veya yari mamul demir dokum tasinacak genelde. BMC, Hyundai-H100 gibi araclarin ise PTO cikisi yok. Elektrikli damper yapilmali. Elektrikli damperde hem pahali oluyor hemde cok randimanli degilmis.
    35nc, 35.9, Canter ve NKR'lerin ruhsatinda 3500kg yaziyor ama kasasiyla birlikte bu araclar 3tonmus. 500 kg yuk hakki kaliyor.Benim 2ton yuk koydugumda kullanacagim guzergahta kontrol yok, yani kantar cezasi yemem. Sadece polis normal belge v.s. uygulama yapiyor bazen. Ama aracin agir yuke gelmesi lazim takdir edersiniz.
    NKR ve 35.9 turu buyuk kamyonetlerle 2ton yukle polis kontrolune girsem beni kantara sevketmez, zaten aracin beli bukulmedigi icin dikkat cekmez yani.
    Ama bi BMC Levent'e (beli bukule bukule) 2ton atsam bu disaridan gozukecegi icin polis kesin sikinti cikarir, kantara havale eder diye tahmin ediyorum. Ayrica ufak bi kamyonetle 2ton tasimak istemem. Ekmek teknesi sonucta.
    Su ana kadar yaptigim arastirmalarda Hyndai-H100 lerin ozelliklerini farkettim. Sase agirligi 1600kg gibi, Max agirlik 3050kg yaziyor ruhsatlarinda. Bayagi avantajli gozukuyor tasiyabilecegi agirlik. Cok belleri bukulmez galiba. Ama H100 dede PTO cikisi yok sanzmanda. Damper mecburi elektrikli olacak. Uzerlerindeki sabit kasalarida damperliye cevirmek icin pek saglam degilmis diye duydum, ince sacmis. Komple elektrikli saglam damper kasa yaptirmakta bayagi maliyetli olacak.

    Benim butcem
    hem 20 yas ustu (ve 20 yasini 5 6 yil koruyacak), hem buyuk ve guclu (NKR veya 35.9)
    buyuk kamyonet almaya yetmiyor.
    Ya yasli buyuk kamyonet alabiliyorum (yildizli K1'e uymuyor),
    yada genc kucuk kamyonet (isimi gormuyor) alabiliyorum.

    Cozum icin Soyle bir fikir belirdi kafamda:
    `K1 de kota dolana kadar 20yaş altı araç alınıyordu diğer araçlar 50 yaşında olsa bile birşey değişmiyordu` diye yazmissiniz ya... ordan yola ciktim...
    2003 2005 gibi ucuzundan skoda, dacia pick-up veya gazelle, dfm v.s. gibi yuksek model ama isimi gormeyecek bi kamyonet alsam 6000 7000 liraya, bu kamyonetle K1 kotasini doldurup belgeyi alsam
    Sonra;
    10000 12000 liraya kadar 1990 v.s. NKR, 35.9(35NC) veya isimi gorecek kuvvetli bi buyuk kamyonet alsam (yildizli K1'i genc aracla aldiktan sonra yas zorunlulugu yok ise) bunuda belgeye ikinci arac olarak yazdirsam, kullansam,
    belgeyi aldigim 1. genc aracida koseye koysamda belge yeniledigimde felan yillar boyunca belge konusunda isime yarasa...

    Ozetle;
    20 yastan genc aracla belgeyi aksak (5yil doluncada kenardaki bu aracla belgeyi yenilesek)
    "bu belgeye 20den yasli arac 2.arac olarak yazilabiliyor mu??"

    Ne dersiniz?

    Bu konuda bilgisi olanlarda paylasimda bulunurlarsa cok sevinirim...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YolSeven -- 14 Şubat 2013; 22:30:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44

    quote:

    Orijinalden alıntı: YolSeven

    quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44

    Sorularınıza cevap vermeye çalışayım.

    ................
    .........
    quote:


    Maximum 3500kg kamyonet ile şehiriçi , indirimli K1 belge ile bu işi yapsam bi şirket gibi vergi mükellefemi olucam yani. O zaman faturam v.s. de olacak. Püfff çok mu kırtasiye bürokrasi v.s. ister bu işler acaba?


    Siz şirket olarak değil şahıs olarak vergi mükellefi olacaksınız. Faturanız olacak. Fakat şirket kurmak kadar zor değil. Nakliyede nasıl işlediğini tam bilmesemde standart bir şahıs işletmesi açarken yaklaşık 400tl tutar, işlemlerle muhasebeciniz ilgilenir. Ona da aylık 100tl civarı para verirsiniz. Ama bu dediklerim nakliyat sektöründe farklılık gösterebilir.



    Tamamdir

    Yani, sirasiyla:

    1-) Ruhsatta Ticari ve Kamyonet yazan, max 3500kg olan, 20yastan genc araci adima noterden satin aliyorum, Ruhsati elime aliyorum
    2-) 93 yilinda alinmis B sinifi ehliyetim var. Ruhsatta max 3500kg yazan kamyonet kullanmak icin yeterli diye biliyorum.
    3-) 2010 yilinda alinmis SRC2 ve SRC4 Yurtici Yolcu, Esya, Kargo Tasimaciligi Mesleki Yeterlilik Belgelerim var. Bunlarin arkalarina baktim. Herhangi bir gecerlilik suresi yazmiyor. Dolayisi ile yeniden cikarttirmaya gerek yok anladigim kadariyla.
    4-) Psikoteknik belgem yok. Dolayisi ile Cikarttiriyorum. Zor bi islem mi?
    5-) Bi muhasebeciye gidip 400Tl gibi para verip 'Yol Seven Nakliyat' isimli sahis sirketini adima kurduruyorum. Vergi mukellefi oluyorum ( Babanin kucagina oturuyorum yani )
    6-) "Ankara Kamyon ve Kamyonetciler Odasina" VE "Ankara Ticaret Odasina" kayit oluyorum.
    7-) Bos fatura kocanlarimi bastiriyorum.
    8-) Ulasitirma Bakanligina gidip 4bin kusur lira verip adima Yildizli K1 belgesi cikarttiriyorum.
    9-) K1 belgesini aldiktan sonra yetmis kusur lira daha verip kamyonetime K1 belgesine bagli olan arac karti cikarttiriyorum.
    10-) Yuk\is buluyorum.
    11-) Yuku alinca, yuku veren sirketten irsaliye alarak tasiyorum ve yuku istenen yere yikiyorum. Yuku veren sirket degilde sahissa irsaliye durumu ne oluyor?
    12-) KDV dahil odeme yapan sirkete faturayi kesiyorum.
    13-) Her ay kestigim faturalarin bir kocanini aldigim KDV parasiyla birlikte muhasebeciye teslim ediyorum. Her ay ayrica muhasebeciye islemlerimi yaptigi icin para veriyorum.
    14-) Muhasebeci yilda bir veya alti ayda bir herneyse kestigim faturalar uzerinden gelirvergimi hesapliyor. Devlete gelir vergimi oduyorum. Arti versa baska vergiler tabiki.

    Bu siralama dogrumu? Detaylar disinda eksik var mi? Iclerindeki sorulari lutfen cevaplar misiniz? Anladigim kadariyla bu konularda oldukca tecrubeli ve bilgilisiniz.

    Diger uyelerininde lutfen youmlarini bekliyorum.
    Herkese Simdiden Cok Tesekkur Ederim.


    cevaplayayım:

    Pisikoteknik çıkartmak zor bir işlem mi bilmiyorum.
    Şahısyta yükü bir yerden satın almışsa satın alınan yer irsaliye yazar. Ama mesela biri evindeki
    çekyatı diğer evine taşımak istiyor nerden irsaliye bulacağız derseniz doğrusu o açıdan hiç düşünmedim.
    Ama şehir içinde irsaliyenin çok gerekeceğini sanmıyorum.
    Size belge işlerini takip edecek bir danşmanlık şirketine başvurup onlar aracılığıyla bu işlemleri
    yapmanızı tavsiye ederim. birkaç yüz lira fazladan para verirsiniz ama verdiğinize deyer zira kendiniz
    yapmaya kalkarsanız 10-15 gün kadar devlet dairelerinde sürünürsünüz. hatalı bir işlem yapsanız
    bütün çabalar boşa. Ayrıca hiçbir işlem yapmadan (araba da almadan) böyle bir firmaya danışırsanız sizi yönlendirirler.

    Sıralama da bana doğru gibi geldi. Ama k1 çıkarmadanmı araba almalı yoksa k1 çıkarıp mı arabayı almalı o konuda tereddütlüyüm.

    size iş konusundada elimden geldiğince yardımcı olayım.

    öncelikle 1000 adet karvizit bastırın. size tavsiyem bu firma:
    http://omsmatbaa.com/tr/index.php?t=0&s=58&title=kartvizit.htm

    Ucuz fiyata kartvizit basan bir firmadır. Ama çok da ucuza kaçmayın, ön renkli arka tek renk olanı seçin.
    Öne kendi numaranız nakliye firmanızve telefon numaranız. tabi şehir içi nakliye işi yaptığınızı da yazmayı unutmayın.
    Ve tavsiyen bir köşede k1 belgeniz olduğunuda belirtin.
    Eee ön sayfa tamamda arka sayfa niye? Arka sayfaya da Ankara önemli telefonları bastıracağız.
    En altada kendinizi ekleyin "Nakliyeciniz: 055x xxx xx xx" diye.
    Sonra karviziti çevrenizden başlayarak dağıtın kartvizit isteyene 1tane değil 2-3 tane verin.
    Özellikle lüx semtlerdeki sitelere gidin ve bu sitelerde muhasebeci veya yönetici gibi sorumlu kişileri bulup onlara sitelerinin
    nakliye işleri için teklif verin. Böyle yerlerde mutlaka nakliyeciye ihtiyaç vardır. Örneğin bizim bulunduğumuz sitede toplam 42 ev var.
    sitenin anlaştığı nakliyeci her 3haftada biçilen çimleri , budanan ağaçları vb. siteden alıp götürür. Daha büyük sitelerde bu işlem daha sık yapılır.
    Bu arada bir siteye gitmişken bahçivanlara-kapıcılara da 6-7tane kartvizit verin ihtiyacı olana varirsiniz deyin.
    Apartmanlarda ihtiyacı olan genelde kapıcılara sorar bildiğin nakliyeci var mı diye.
    Bu siteyede üye olup kendinize uygun şehiriçi yükleri takip edebilirsiniz:
    http://www.nakliyerehberim.com/

    Fiyat politikasına da biraz değineyim.
    Fiyat konusunda mutlaka makul olun.
    Örneğin biz Ankara IKEA dan 20km uzaklıkta bulunan evimize satın aldığımız dolabı getirtmek istedik. Yakın yerlerde kamyonetler vardı 2-3 tane
    üzerinde yazılı numarayı arayıp fiyat sorduk: biri 150tl dedi, diğeri 140 tl bir diğeri ise 180tl.
    Aklımıza yan siteye çalışan nakliyeci geldi. Daha önce kartvizitini almıştık. Aradık kaça taşırsın diye. 100tl en son 95 olur dedi.
    Çağırdık gedi taşıdı. Evine gelip gitmesi dahil 60km kadar yol yaptı 95tl para aldı ama kazanan o oldu.
    Biz de çevremizde ihtiyacı olanlara tavsiye ediyoruz. Onlarda çevrelerine tavsiye ediyor.


    Son olarak bu işe girerseniz tel no'nuzu bana da yollayın arada kamyonet gerekiyor. Hem çevreye de tavsiye ederiz


    Cok Cok Cok Tesekkurler

    quote:

    Orijinalden alıntı: ongun_44
    .......................
    Size belge işlerini takip edecek bir danşmanlık şirketine başvurup onlar aracılığıyla bu işlemleri
    yapmanızı tavsiye ederim. birkaç yüz lira fazladan para verirsiniz ama verdiğinize deyer zira kendiniz
    yapmaya kalkarsanız 10-15 gün kadar devlet dairelerinde sürünürsünüz. hatalı bir işlem yapsanız
    bütün çabalar boşa. Ayrıca hiçbir işlem yapmadan (araba da almadan) böyle bir firmaya danışırsanız sizi yönlendirirler.
    ........................


    Ankara'da tanidiginiz guvendiginiz bir danismanlik sirketi var mi? Lutfen beni yonlendirebilir misiniz?
    Durust ve verimli hizmetlerinin karsiligini odemekten hic cekinmiyorum...

    Tavsiyelerinizi ve yonlendirmelerinizi kesinlikle dikkate alip uygulayacagim...

    Cok Cok Cok Tesekkurler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YolSeven -- 14 Şubat 2013; 23:54:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ersin59

    arkadaşlar src ve psikoteknik hakkında bilgi gerekiyor galiba:) src 4 senin için yeterli çünkü yurt içi eşya/yük taşıma belgesidir o ve süresizdir yani başka bi kanun çıkana kadar kullanabilirsin....psikoteknik kartını genelde şirketine şöför alan işverenler sorar sana belki gerekmeyebilir ama içim rahat olsun diyorsan bir sürücü kursuna git orda 1 saat kadar sınava giriyorsun bilgisayara umarım elin alışıktır:) mesela önünde değişik renklerde düğmeler filan oluyor ekranda çıkanları hızlıca basıyorsun kulaklığında ince ses -kalın ses filan veriyorlar onların düğmelerine basıyorsun şaşırmamak zor çünkü giderek hızlanıyor:) bulmaca-bilmece atari oyunu tarzında şeyler var onları ben iyi bir puanla geçtim orda görevli bir psikolog dr var neticeyi değerlendiriyor 10 gün kadar sonra kurstan alabiliyorsun fiyatını bilmiyorum çünkü ben src 2 src 4 ve psikoteknik olarak toplamına 200 tl verdim 2013 yılbaşında

    Tamamdir

    Cok Cok Tesekkurler....

    Zaten ehliyetimi D'ye cevirmeyi dusunuyorum belki lazim olur diye. Psikoteknigide o zaman halledecegim.




  • rica ederim...hayırlısı olur inşallah zaten src ve psikoteknik belgelerinde ehliyet sınıfı yazmadığı için istediğin sınıf ehliyet ile kullanabilirsin....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ersin59

    rica ederim...hayırlısı olur inşallah zaten src ve psikoteknik belgelerinde ehliyet sınıfı yazmadığı için istediğin sınıf ehliyet ile kullanabilirsin....

    Tamamdir...
    B sinif ehliyetle aldigim src ve psiko misiko belgesini ehliyeti d ye cevirince yeniden almicaz yani...
    Guzel bilgi... Tesekkurler...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.