Şimdi Ara

Boyalı araç alınırmı?? ...[Kaporta/Boya hakkında herşey]... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
178
Cevap
4
Favori
76.464
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • epoksi katkısı fazla olan boyalar daha hızlı solar...
    bunu dışında boya solması özellikle kullanılan yeni kaliteli ürünlerde (standox gibi) kolay kolay olmaz.
    bunu boşyere kafanıza takmayın.

    alım satımda ise boyasız araba, boyalı araca göre daha rabet görür, daha hızlı satılır, daha pahallıdır daha uzun ömürlüdür denebilir.
    tabiki belli bir senenin altındaki araçlar nisbeten boyaları solmuş yada yavaş yavaş çürümeye yüz tutmuş olacaktır bu yüzdende araçlar boyatılabilir. burda dikkat edilmesi gereken konu niye boyatıldığıdır.

    nisbeten, rutubet yüksek sıcaklık görmemiş iç anadolu araçları boyaları daha uzun ömürlü olur.
    buda bir tercihdir.

    mesela tavanı boyalı 5-6 senelik araca kimse yanaşmaz hem alırken kuşku duyar hemde satarken aynı sebepten zor satar.








    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Arada benim soru kaynadı, cevap alamazsam ayrı bir topic açacam mecburen. Bilen arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Güzel bir topic bence de... devam etsin isterim..

    Peki arkadaşlar, bu hasarlı olması veya bir şekilde mesela çok derin çiziği olan veya zarar görmüş ve değişmesi gerekmiş bir parça ve ona vurulan boyanın aracın kıymetinden neler götürdüğünü somut verilerle nasıl açıklarsınız? Yani çok mu etkiler gerçekten alım-satımı? Bir de bir soruya verilen cevapta parça değişimiyle boyanan parçalar asla eskisi gibi olmaz, zamanla boya solar denmiş. Bunu zamanı gelmeden anlamanın yani tekrar boyatılması gerekip gerekmediğini, ilerde sorun çıkarıp çıkarmayacağını nasıl anlarız?


    _____________________________




  • Öncelikle yanıt için tşk.
    Bahsini ettiğin epoksi veya standox boyayla mı boyandığını biz anlayabilir miyiz? Yoksa bunu mutlaka boyayı yapan kişiye mi sormak gerekir?
    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    epoksi katkısı fazla olan boyalar daha hızlı solar...
    bunu dışında boya solması özellikle kullanılan yeni kaliteli ürünlerde (standox gibi) kolay kolay olmaz.
    bunu boşyere kafanıza takmayın.

    alım satımda ise boyasız araba, boyalı araca göre daha rabet görür, daha hızlı satılır, daha pahallıdır daha uzun ömürlüdür denebilir.
    tabiki belli bir senenin altındaki araçlar nisbeten boyaları solmuş yada yavaş yavaş çürümeye yüz tutmuş olacaktır bu yüzdende araçlar boyatılabilir. burda dikkat edilmesi gereken konu niye boyatıldığıdır.

    nisbeten, rutubet yüksek sıcaklık görmemiş iç anadolu araçları boyaları daha uzun ömürlü olur.
    buda bir tercihdir.

    mesela tavanı boyalı 5-6 senelik araca kimse yanaşmaz hem alırken kuşku duyar hemde satarken aynı sebepten zor satar.

    _____________________________
    Everything that has a beginning has an end




  • walla boyalı arac almayın derim ben ndn derseniz bnm tipoda 7 ayrı kaza wardı
    ve hepsinin ayrı bi boyası wardı bi tanesinde ön sağdan olan kazada şasi bile yamulmuşdu
    1.000 ytl lik daha masraf cıksaydı aracı perte ayrıcaklardı.

    satarken galericiye bırakdım adamın laflarını aynen söylüyrum

    - abi sırıf gibi araba kapı önünde durmuş durmuş seni bulmuş gibi yani
    - adam = hiçmi kazası yok
    - yok ya ne kazası aha bak kaza olsa boya olur gel bakalım beraber
    - (15 dakka sonra yanında bi boya ustasıyla beraber) adam = way anasını harbiden yokmuş anlaşdık

    ben olaya uzak kaldım içerdeydim bnm araba noldu die sormaya gelmişdim tartıştıkları aracın yandaki arac olduğunu sanmışdım (sonuçda 7 ayrı kazası war nasıl böyle konuşabilir demişdim kndimce)
    _____________________________
    " DeaD CaN DaNCe ,,

    Sony Vaio Vpc-F11S1E/B


    .....::::---- 2006 Ford Focus ----::::.....




  • E birader herkesin aracı 7 ayrı yerinden kazalı çıkmaz ya... Sadece bir yerinden kazalı ve değişeni olan bir araçla 7 yerinden kazalı olan bir araç asla bir olmaz bence...
    _____________________________
    Everything that has a beginning has an end
  • araçlarda genelde akrilik ve epoksi boyalar kullanılır ama son kat olarak benim tavsiyem akrilik boyalardır.
    (su bazlı boyalarda çokiyidir fakat uygulamada sorunlar yaşanabilir bu yüzden prosesin zorluğu göz önüne alınarak önermem...)
    akrilik boya UV ışınları na daha dayanıklıdır yani solma olayına dayanımı fazladır.
    epoksi boya ise astar katı ile daha iyi yapışma gösterir yani tutunma testlerinde daha iyi sonuç verir fakat UV ışınlarına maruz kaldığında zamanla solma yapabilir.
    esas olarak epoksi ve akrilik boyaların reçineleride farklıdır. bu farklar da bunlardan doğar.
    sürekli uygulanan ve en kaliteli araç boyama şekli bana göre...
    astar olarak akrilik standox 2k (2 kompanetli) boya veya epoksi astar.. standox PPG veya akso nobel (dyo-basf da fena değil)
    son kat olarakta akrilik boya öneririm.
    boya yapılırken, boyacı ile sürekli irtibat içinde olman lazım.....yoksa boyacınız, en kalitesiz boyayı en dikkatsiz şekilde aracın yüzeyine uygulanmış olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Öncelikle yanıt için tşk.
    Bahsini ettiğin epoksi veya standox boyayla mı boyandığını biz anlayabilir miyiz? Yoksa bunu mutlaka boyayı yapan kişiye mi sormak gerekir?

    _____________________________




  • serkes1
  • peki yetkili servislerde yapılan boyama işlemlerinde bu ince detaylara ve kalite standartlarına ne kadar uyuluyordur acaba?
    Sonuçta tüm markalar araçlarının daha sorunsuz ve uzun ömürlü olması için kendi servislerinin kullanılmasını ve orjinal yedek parça önermekteler.


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    araçlarda genelde akrilik ve epoksi boyalar kullanılır ama son kat olarak benim tavsiyem akrilik boyalardır.
    (su bazlı boyalarda çokiyidir fakat uygulamada sorunlar yaşanabilir bu yüzden prosesin zorluğu göz önüne alınarak önermem...)
    akrilik boya UV ışınları na daha dayanıklıdır yani solma olayına dayanımı fazladır.
    epoksi boya ise astar katı ile daha iyi yapışma gösterir yani tutunma testlerinde daha iyi sonuç verir fakat UV ışınlarına maruz kaldığında zamanla solma yapabilir.
    esas olarak epoksi ve akrilik boyaların reçineleride farklıdır. bu farklar da bunlardan doğar.
    sürekli uygulanan ve en kaliteli araç boyama şekli bana göre...
    astar olarak akrilik standox 2k (2 kompanetli) boya veya epoksi astar.. standox PPG veya akso nobel (dyo-basf da fena değil)
    son kat olarakta akrilik boya öneririm.
    boya yapılırken, boyacı ile sürekli irtibat içinde olman lazım.....yoksa boyacınız, en kalitesiz boyayı en dikkatsiz şekilde aracın yüzeyine uygulanmış olur.


    _____________________________




  • Boyalı araç almayın demek kolay. Ama özellikle istanbulda arabanızın çizilmemesi mümkün değil. Biri park yerinde sürter gider, diğeri kapıyı açarken çarpar, yüksek kaldırıma yanaşırsınız kapı çarpar, yayanın biri geçerken çizer vs örnekleri çoğaltabilirsiniz. Ben de park yerinde oluşan hafif göçme ve çiziğimle 1 yıl gezdim ama sonunda dayanamayıp boyattım. Şimdi boyalı diye arabanın değeri niye düşsün veya niye satamayayım. Ciddi pertlik veya sonucunda parça değişimine yol açacak bir kazası olmadığı sürece (ki bunların bile alıcısı var) boyalı araç satılır ve alınır.
    _____________________________
  • malesef uyulmadığına tanık oluyorum bazen.. mercedes kolumanda bile örneğini gördüm.
    siz üstten bakarsınız "aaaa ne hoş olmuş boyası teşekkürler" dersiniz. ama asıl olay onun çıplak sac halinden son katına ve gerekiyorsa verniğine kadar önemlidir. bu yüzden çok fazla parçası boyalı araca yanaşmayın tavsiyesinde bulunuyorum vede sizde mümkünse parçayı boyatmak yerine kurtarıyorsa rütüş yaptırın veya renk metalic değilse parça boya attırın..benim tavsiyem bu.

    kolumandaki bir hatayı iletiyim... bir yüzeye astar atıldıktan sonra bir-iki gün bekletilemez ve tinerle temizlenip sonkat atılmaz.
    tiner yerine mumlu bez kullanılır. bunlara onlar bile dikkat etmiyorsa varın diğer sanayi ustalarını siz düşünün.

    bazı durumlarda komple değiştirilen saclarda(yan çamurluk ve ön kaput gibi...)sacı ısıl işlem uygulayarak düzeltmektense ..boşverin komple yanisini taktırın daha iyi(ama bu seferde değişeni varmı sorusus sorulduğunda durum kritikleşir...)...çünkü değişen parça orjinal siyah astarlı gelecektir ve ilerde daha az yaşanacaktır.





    quote:

    Orjinalden alıntı: melrock

    peki yetkili servislerde yapılan boyama işlemlerinde bu ince detaylara ve kalite standartlarına ne kadar uyuluyordur acaba?
    Sonuçta tüm markalar araçlarının daha sorunsuz ve uzun ömürlü olması için kendi servislerinin kullanılmasını ve orjinal yedek parça önermekteler.


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    araçlarda genelde akrilik ve epoksi boyalar kullanılır ama son kat olarak benim tavsiyem akrilik boyalardır.
    (su bazlı boyalarda çokiyidir fakat uygulamada sorunlar yaşanabilir bu yüzden prosesin zorluğu göz önüne alınarak önermem...)
    akrilik boya UV ışınları na daha dayanıklıdır yani solma olayına dayanımı fazladır.
    epoksi boya ise astar katı ile daha iyi yapışma gösterir yani tutunma testlerinde daha iyi sonuç verir fakat UV ışınlarına maruz kaldığında zamanla solma yapabilir.
    esas olarak epoksi ve akrilik boyaların reçineleride farklıdır. bu farklar da bunlardan doğar.
    sürekli uygulanan ve en kaliteli araç boyama şekli bana göre...
    astar olarak akrilik standox 2k (2 kompanetli) boya veya epoksi astar.. standox PPG veya akso nobel (dyo-basf da fena değil)
    son kat olarakta akrilik boya öneririm.
    boya yapılırken, boyacı ile sürekli irtibat içinde olman lazım.....yoksa boyacınız, en kalitesiz boyayı en dikkatsiz şekilde aracın yüzeyine uygulanmış olur.




    _____________________________




  • satamazsın diye bir şey söz konusu olamaz...
    tabiki satarsın bu konuda benim nacizane fikrim şu.. boyalı parça sayısı arttıkça fiyatı düşer ve/veya satışı zorlaşır
    heleki 5-6 senelik araçlarda bu durum daha fazla gözlenir.
    bunu daha önce belirtim.

    boyalı parça tamamen bir kapalı kutudur altında ne işlemler ne oranda doğrulukla uygulandı bilemezsiniz.
    bu yüzden mümkün olduğunca az boyalı araca yanaşmak mantıklı olur...


    quote:

    Orjinalden alıntı: yeknet

    Boyalı araç almayın demek kolay. Ama özellikle istanbulda arabanızın çizilmemesi mümkün değil. Biri park yerinde sürter gider, diğeri kapıyı açarken çarpar, yüksek kaldırıma yanaşırsınız kapı çarpar, yayanın biri geçerken çizer vs örnekleri çoğaltabilirsiniz. Ben de park yerinde oluşan hafif göçme ve çiziğimle 1 yıl gezdim ama sonunda dayanamayıp boyattım. Şimdi boyalı diye arabanın değeri niye düşsün veya niye satamayayım. Ciddi pertlik veya sonucunda parça değişimine yol açacak bir kazası olmadığı sürece (ki bunların bile alıcısı var) boyalı araç satılır ve alınır.
    _____________________________




  • Arkadasim,

    Her boyali arac kotu degildir. Diger arkadaslarinda dedigi gibi eger kazadan dolayi boya degilse sutrme veya cizikten dolayi boyanmistir. Saclarda yenilenme yoksa boyalida olsa arac alinabilir. Onemli olan ciddi bir kaza gecirmemis olmasidir. Nedense millette bir boyali mi degiseni varmi sorulari aldi basini gidiyor.
    Benim 0 araba alan arkadasimin arabasinin kapi altlari boyali cikti. Sonucta onemli boya degil arabanin ciddi bir kaza gecirmemis olmasi.
    _____________________________
  • aracımın bakımları 10.000 dir ben 9000 de bir yaptırıyorum.castrol magnatec diesel 10-40 ın ömrü 15000 km dir ben 5000 de bir değiştiriyorum.yüksek devirlerde kullanmıyorum ve motoru kapatacaım zaman 40-50 sn bekliyorum.motor soğukken basmıyorum,ayda bir cila atıyorum,arabanın altına su tutuyorum.
    şimdi meseleye gelelim aracın sağ kapısı ve bagaj kapağımda 5cm çapında göçük nedeniyle boya var,hasaların fotoğraflaıda var.satacağım adam zaten bu kadar şeyden sonra araç boyalı vs demeye başlarsa arkamı döner giderim muhattap olmam.
    _____________________________
  • ya arkadaş bir resimden arabanın şeceresini çıkardın...

    benim son sattığım arabam da tavan hariç boya görmüştü. ist. oturuyorum eğer burda olup ta bir arabada bişey yoksa kesin garaj arabasıdır. yeni aldığım arabaya da daha bir haftalıkken vurup kaçtılar. sonuçta şaseye bişey olmadıysa ve vuruk güzel yapıldıysa hiç problem değil. ama iyi bir ustaya gösterin.
    bir tempra almıştım zamanında gidip te adam gibi ustaya göstermedik ben anlarım deyen bir rot-balansçı arkadaşa gösterdik. darbeli arabayı anlamamış. ön cam paso su alıyordu. her yağmur yağdığında alarm çalıyordu otomatik camlar açılıyordu bu yüzden.

    quote:

    Orjinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    madem bu kadar para harcayıp önünü değiştirmiş şimdi niye satıyor....


    Arkadaşım biraz kafanızı çalıştırın

    Burda öle para harcamak fln yok

    Bu arada önden koymuş hatta arkadanda etekleri wurmştur buyuk ihtimalle

    Hatta jant kırması bile olmuş olabilir arabada çunki jantalrda a3 jantı herneyse

    Yani burda adam sigortadan parayı almış üstüne 200-300 koymuş çakma gti yapmış

    Ayrıca tr de 3 adet çakma gti gördüm 3 ü de dandik ötesüydi wede GTİ GERÇEKTEN çok farklı bir araba

    Ayrıca GTİ tamponu 1250

    --------------------------------

    Bu arad elimde Opel OPC ön tampon sisler yuvalar panjur manjur herşey war satılık topic açıcam üşeniyorum

    1000YTL

    _____________________________




  • o iş biraz zor. mesela benim arabanın boyası tekno gri denilen sedefli bir boya. o boyayı istediğin gibi seçemezsin ki. neyse o.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    araçlarda genelde akrilik ve epoksi boyalar kullanılır ama son kat olarak benim tavsiyem akrilik boyalardır.
    (su bazlı boyalarda çokiyidir fakat uygulamada sorunlar yaşanabilir bu yüzden prosesin zorluğu göz önüne alınarak önermem...)
    akrilik boya UV ışınları na daha dayanıklıdır yani solma olayına dayanımı fazladır.
    epoksi boya ise astar katı ile daha iyi yapışma gösterir yani tutunma testlerinde daha iyi sonuç verir fakat UV ışınlarına maruz kaldığında zamanla solma yapabilir.
    esas olarak epoksi ve akrilik boyaların reçineleride farklıdır. bu farklar da bunlardan doğar.
    sürekli uygulanan ve en kaliteli araç boyama şekli bana göre...
    astar olarak akrilik standox 2k (2 kompanetli) boya veya epoksi astar.. standox PPG veya akso nobel (dyo-basf da fena değil)
    son kat olarakta akrilik boya öneririm.
    boya yapılırken, boyacı ile sürekli irtibat içinde olman lazım.....yoksa boyacınız, en kalitesiz boyayı en dikkatsiz şekilde aracın yüzeyine uygulanmış olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Öncelikle yanıt için tşk.
    Bahsini ettiğin epoksi veya standox boyayla mı boyandığını biz anlayabilir miyiz? Yoksa bunu mutlaka boyayı yapan kişiye mi sormak gerekir?



    _____________________________




  • tabiki seçemezsin ama şunuda bilki su bazlı boya ile boyanmış olan bir aracın her hangibir parçasını tekrar boyamak gerektiğinde başka bir firmanın solver (tiner) bazlı boyasıyla boyanıyor.
    burada katrıştırıcıdan tutun boya firmesının koduna kadar her şeyin çok büyük önemi var..
    yani hassas bir iş..özellikle sedeflilerde (sedefli boya denince, tek bileşenle sedef elde edilmiyor 3-5 adet al. yıldız denilen tür sedef katılıyor)
    quote:

    Orjinalden alıntı: metinemre

    o iş biraz zor. mesela benim arabanın boyası tekno gri denilen sedefli bir boya. o boyayı istediğin gibi seçemezsin ki. neyse o.

    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes1

    araçlarda genelde akrilik ve epoksi boyalar kullanılır ama son kat olarak benim tavsiyem akrilik boyalardır.
    (su bazlı boyalarda çokiyidir fakat uygulamada sorunlar yaşanabilir bu yüzden prosesin zorluğu göz önüne alınarak önermem...)
    akrilik boya UV ışınları na daha dayanıklıdır yani solma olayına dayanımı fazladır.
    epoksi boya ise astar katı ile daha iyi yapışma gösterir yani tutunma testlerinde daha iyi sonuç verir fakat UV ışınlarına maruz kaldığında zamanla solma yapabilir.
    esas olarak epoksi ve akrilik boyaların reçineleride farklıdır. bu farklar da bunlardan doğar.
    sürekli uygulanan ve en kaliteli araç boyama şekli bana göre...
    astar olarak akrilik standox 2k (2 kompanetli) boya veya epoksi astar.. standox PPG veya akso nobel (dyo-basf da fena değil)
    son kat olarakta akrilik boya öneririm.
    boya yapılırken, boyacı ile sürekli irtibat içinde olman lazım.....yoksa boyacınız, en kalitesiz boyayı en dikkatsiz şekilde aracın yüzeyine uygulanmış olur.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Wolverine

    Öncelikle yanıt için tşk.
    Bahsini ettiğin epoksi veya standox boyayla mı boyandığını biz anlayabilir miyiz? Yoksa bunu mutlaka boyayı yapan kişiye mi sormak gerekir?





    _____________________________




  • Genel olarak serviste yapılan boyalar daha problemli olur, çünkü büyük şehirlerdeki servislere günde en az 10 hasarlı araç gelir ve çok hızlı çalışmaları gerekir. Araç boyama son derece zor bir işlemdir ve bir çok işlemden geçtikten sonra boya yapılır. En önemli husus boyanın ve verniğin atıldığı son kat değil bu hale hazırlanmasıdır. Örneğin düzgün zımpara yapılmamışsa mutlaka boya sonrasında zımpara çiziklerini görürsünüz ya da iyice kurumamış bir macun üzerine astar atılıp boya yapıldığında mutlaka çatlama oluşur. Hepinizin bildiği gibi her aracın bir yerinde (motor içinde ya da bagaj içinde) boya kodu yer alır. Bu kodu halk dilinde boya bilgisyarı denilen alete verirsiniz o da size hangi boyadan kaç gram katarak aracınızın rengine ulaşabileceğiniz bilgisini verir. Fakat bu gram gram koyma işlemi dijital terzide boyacı tarafından yapılır. Örneğin 18 gram 534 kodlu kırmız, 22 gram 213 kodlu mavi gibi . burada bir gram fazla ya da eksik koymak bile son derece farklı renkler elde etmenize yol açar. Her rengi tam gramına göre koysanız dahi mutlaka bu renk üzerinde oynama yapmanız gerekir çünkü her aynı renk aynı model aracın boyası farklı tondadır. Boyayı atmadan önce orjinal "ton" olduğunu düşündüğünüz renk bile boyayı attığınızda iki kapı yanyana gelince (orjinal boyalı ve yeni boyanan) sırıtır. bu sizin gözünüzün ne kadar ayırt ettiği ile de çok alakalıdır. herkes bu ton farkını yakalayamaz. Ama bir boyacı bunu mutlaka görür. O yüzden boya bilsayarından elden edilen rengi boyacı ustalığına göre sarısı az olmuş kızılı fazla gibi ayırt eder ve gerekli rengi ya da sedefi içine katar hatta bir saç plakaya yeni rengi tabanca ile atar ve metaldeki duruşuna bakar. Serviste bir boya işleminin bu kadar uzun sürmesi imkansızdır o yüzden genel olarak boya kodundan ne çıktı ise o atılır ve farklı renk elde edilir ama servis bu kadar olur der ve sizde arabanızı servis güvencesi ile yapıldığı için bu kadar olur diyerek alırsınız. Benim tavsiye boya işleminin güvendiğiniz bir boyacıda Standox boya ve standox ürünleri kullanılarak fırın boya ile yapılmasıdır.
    _____________________________
    TEAM_GRANDEPUNTO
    TEAM GRANDEPUNTO_GALERİGrande punto 1.3 90 hp Emotion + SD + SP + GP + 16" Akdeniz mavi ANKARA




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serus

    Genel olarak serviste yapılan boyalar daha problemli olur, çünkü büyük şehirlerdeki servislere günde en az 10 hasarlı araç gelir ve çok hızlı çalışmaları gerekir. Araç boyama son derece zor bir işlemdir ve bir çok işlemden geçtikten sonra boya yapılır. En önemli husus boyanın ve verniğin atıldığı son kat değil bu hale hazırlanmasıdır. Örneğin düzgün zımpara yapılmamışsa mutlaka boya sonrasında zımpara çiziklerini görürsünüz ya da iyice kurumamış bir macun üzerine astar atılıp boya yapıldığında mutlaka çatlama oluşur. Hepinizin bildiği gibi her aracın bir yerinde (motor içinde ya da bagaj içinde) boya kodu yer alır. Bu kodu halk dilinde boya bilgisyarı denilen alete verirsiniz o da size hangi boyadan kaç gram katarak aracınızın rengine ulaşabileceğiniz bilgisini verir. Fakat bu gram gram koyma işlemi dijital terzide boyacı tarafından yapılır. Örneğin 18 gram 534 kodlu kırmız, 22 gram 213 kodlu mavi gibi . burada bir gram fazla ya da eksik koymak bile son derece farklı renkler elde etmenize yol açar. Her rengi tam gramına göre koysanız dahi mutlaka bu renk üzerinde oynama yapmanız gerekir çünkü her aynı renk aynı model aracın boyası farklı tondadır. Boyayı atmadan önce orjinal "ton" olduğunu düşündüğünüz renk bile boyayı attığınızda iki kapı yanyana gelince (orjinal boyalı ve yeni boyanan) sırıtır. bu sizin gözünüzün ne kadar ayırt ettiği ile de çok alakalıdır. herkes bu ton farkını yakalayamaz. Ama bir boyacı bunu mutlaka görür. O yüzden boya bilsayarından elden edilen rengi boyacı ustalığına göre sarısı az olmuş kızılı fazla gibi ayırt eder ve gerekli rengi ya da sedefi içine katar hatta bir saç plakaya yeni rengi tabanca ile atar ve metaldeki duruşuna bakar. Serviste bir boya işleminin bu kadar uzun sürmesi imkansızdır o yüzden genel olarak boya kodundan ne çıktı ise o atılır ve farklı renk elde edilir ama servis bu kadar olur der ve sizde arabanızı servis güvencesi ile yapıldığı için bu kadar olur diyerek alırsınız. Benim tavsiye boya işleminin güvendiğiniz bir boyacıda Standox boya ve standox ürünleri kullanılarak fırın boya ile yapılmasıdır.

    ++

    bir şey ilave ediyim mercedesin bir metalik opsidiyan siyahı bile fabrikadan 18 tonda atılıyor düşününkü sizinki hangi siyah....
    _____________________________




  • Boyalı araç diye bir kavram zannediyorum Türkiye hariç herhangi bir ülkede yok. Bu galericilerin bir zamanlar araç satışları çok fazla iken insanların elinden arabayı ucuza almak için çıkarttıkları olaydı. Orası boyalı 1 milyar kes burası boyalı 500 kes gibi. Bu olay böyle gelişti. Avrupa da zannetmiyorum ki aracın boyanmış olması değerini düşürsün. Önemli olan aracın şasesinde problem olmaması yani ağır kaza geçirmiş olmaması ve yapılan boyanın kaliteli malzeme ve işçilik ile yapılmasıdır. Sizin eviniz duvarını iyi bir boyayla boyadığınızda, kesmeleri düzgün yaptığınızda değer kaybediyor mu? Yoksa bırakın çocuğun çizdiği resimler duvar kalsın?
    _____________________________
    TEAM_GRANDEPUNTO
    TEAM GRANDEPUNTO_GALERİGrande punto 1.3 90 hp Emotion + SD + SP + GP + 16" Akdeniz mavi ANKARA
  • quote:

    Orjinalden alıntı: shamsheytani

    ciddi bişey olmadıktan sonra alınır hemde pazarlık şansın artar..sizce büyükşehirlerde boyasız araba bulmak kolaymı?


    +1
    _____________________________
    Fatih ODABAŞ
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serus

    Boyalı araç diye bir kavram zannediyorum Türkiye hariç herhangi bir ülkede yok. Bu galericilerin bir zamanlar araç satışları çok fazla iken insanların elinden arabayı ucuza almak için çıkarttıkları olaydı. Orası boyalı 1 milyar kes burası boyalı 500 kes gibi. Bu olay böyle gelişti. Avrupa da zannetmiyorum ki aracın boyanmış olması değerini düşürsün. Önemli olan aracın şasesinde problem olmaması yani ağır kaza geçirmiş olmaması ve yapılan boyanın kaliteli malzeme ve işçilik ile yapılmasıdır. Sizin eviniz duvarını iyi bir boyayla boyadığınızda, kesmeleri düzgün yaptığınızda değer kaybediyor mu? Yoksa bırakın çocuğun çizdiği resimler duvar kalsın?


    Hocam dediğin doğru,
    Serkes arkadaş da zaten boyalı alınmaz dememiş ancak Türkiye'de yapılan işçilikler o kadar dandik ki ben güvenemem demiş.
    İngiltere'de insanlar araba satarken, (ki 15-20 yıllık olup pırıl pırıl arabalar var.)
    Yeni boyandı diye inanmayacaksınız ama daha pahalıya satıyorlar.
    Türkiye'de insanlara güven kalmamış tabi ki.
    Adam abi araba süper diyor, baktırıyorsunuz taklalı çıkıyor.

    O yüzden boya dedin mi herkes işkilleniyor...
    Ben inanmıyorum İstanbul-İzmir-Ankara'da olup, 6-7 sene kullanılıp (emekli arabası olarak garajda yatanlar dışında) boyası vuruğu olmayan arabaya.
    Muhakkak darbesiz tertemiz araçlar da vardır ama oranı diğerlerine nazaran azdır.
    Direklere, kapı içlerine, tavan sacına bakarım, adam dürüstçe söylerse son kontrolünü yaptırır alırım.
    Bence dürüstlük herşeyden önce gelir.
    _____________________________
    SHIFT_to one
    2011 Note 1.5 Dci Tekna




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.