- x
multijet motor hakkında yorumlarınız..
121 Cevap54816 Görüntüleme1 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 20:33:43 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

arkadaşlar fiatlarda kullanılan 1.3 multijet motorlar hakkında biraz olumsuz şeyler duydum yok motor ömrü 100bin falan diye..aslı astarı varmı bunların?puntonun test verilerinde arabanın 250bine kadar bakım gerektirmediği yazıyordu..bu multijetler hakkında bildiklerinizi artıları ve eksileriyle beraber yazarmısınız?şimdiden teşekkürler..


_____________________________



 
376 Mesaj
29 Nisan 2006; 20:37:08 


quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani

arkadaşlar fiatlarda kullanılan 1.3 multijet motorlar hakkında biraz olumsuz şeyler duydum yok motor ömrü 100bin falan diye..aslı astarı varmı bunların?puntonun test verilerinde arabanın 250bine kadar bakım gerektirmediği yazıyordu..bu multijetler hakkında bildiklerinizi artıları ve eksileriyle beraber yazarmısınız?şimdiden teşekkürler..


250.000 km ye kadar bakım gerektirmiyorsa hemen alırım.


_____________________________



 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 20:43:12 

quote:

Orjinalden alıntı: neco59




250.000 km ye kadar bakım gerektirmiyorsa hemen alırım.


http://arabam.milliyet....6&rowid=497&yil=2003/10

walla burda öyle yazıyor..ama benim tahminim ağır bakkım gerektirmemesi..


_____________________________



 
376 Mesaj
29 Nisan 2006; 20:55:04 

triger kayışı yerine zincir kullanılıyor yazmış.
o yüzden sanırım.


_____________________________



972 Mesaj
29 Nisan 2006; 21:26:50 

bu araçlar ilk çıktığında çok problemliydi. yani o kadar ki bana multijet yerine 1.2 16V 80hp palio alıp lpg taktıracak kadar. 20 binde 20 kere servise giren multijet palio biliyorum. bi keresinde bir paparazzi arabası, hemde daha 0 km sayılabilecek bir albeanın bebek yokuşunda bi ünlüyü takip ederken arabanın debriyaj sıyırması sonucu yolda kaldığına şahit oldum.(adamlar ne kadar sövmüşlerdi kaçırdık diye ) lanet eden taksicilerde çoktu bi ara. en genel sorunları turbo sorunu, pompa sorunu, servisinde anlam veremeyip arızayı bulamadığı bazı sensörlerden olduğunu tahmin ettiğim çekmeme, düzensiz çalışma, çok uzun marşla çalışma hatta hiç çalışmama sorunu, şanzıman kırma sorunu ve en meşhuru bu albeanında başına gelen debriyaj sıyırması sorunuydu. ama şu an sanıyorum bu sorunlar halledildi. ama dizel araba alacak olsam multijetle hayatta işim olmaz. tmm biliyorum çok çok iyi bir motor, çok ileri teknoloji ama zerre kadar güvenim yok...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 21:31:40 

quote:

Orjinalden alıntı: onur@

bu araçlar ilk çıktığında çok problemliydi. yani o kadar ki bana multijet yerine 1.2 16V 80hp palio alıp lpg taktıracak kadar. 20 binde 20 kere servise giren multijet palio biliyorum. bi keresinde bir paparazzi arabası, hemde daha 0 km sayılabilecek bir albeanın bebek yokuşunda bi ünlüyü takip ederken arabanın debriyaj sıyırması sonucu yolda kaldığına şahit oldum.(adamlar ne kadar sövmüşlerdi kaçırdık diye ) lanet eden taksicilerde çoktu bi ara. en genel sorunları turbo sorunu, pompa sorunu, servisinde anlam veremeyip arızayı bulamadığı bazı sensörlerden olduğunu tahmin ettiğim çekmeme, düzensiz çalışma, çok uzun marşla çalışma hatta hiç çalışmama sorunu, şanzıman kırma sorunu ve en meşhuru bu albeanında başına gelen debriyaj sıyırması sorunuydu. ama şu an sanıyorum bu sorunlar halledildi. ama dizel araba alacak olsam multijetle hayatta işim olmaz. tmm biliyorum çok çok iyi bir motor, çok ileri teknoloji ama zerre kadar güvenim yok...


tavsiye etmiyosun demek kardeş..bu motor ödüllü motor değilmiydi yaw hakkaten bukadar sorunlumu?walla soğuyacam en sonunda arabadan(punto1.3multijet)..pazartesiye karar vermem gerekiyor


_____________________________



2112 Mesaj
29 Nisan 2006; 21:40:44 

yok yaw
multijet motorun öyle kronik bir sorunu yoktur..
tabiki muhtelif arabalarda problemler çıkabilir ama bu mutlijet motorun sorunlu olduğu anlamına gelmez
multijet sınıfının en iyi motorudur...
ömrü 100.000 olayına ise inanma...
dizeller bi kere mantık olarak benzinliden daha dayanıklıdır.. e ödül almış bir dizel motorun 100.000 km ömrü olması akla mantığa uymuyor yani


_____________________________

Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

Renault Megane III Coupe 1.5 dci Dynamique 2011


3093 Mesaj
29 Nisan 2006; 21:43:00 

çok doblo kullanıcısı var.çogu multijet motor kullanıyor ama yıne bilmem...


_____________________________



 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 21:50:44 

heralde problemli olsaydı grande punto da veya corsa da kullanmazlardı dimi?ama ne biliim işte insan olumsuz şeyler duyunca soğuyor arabadan


_____________________________



2673 Mesaj
29 Nisan 2006; 21:53:17 

1.3 MULTİJETLİ ALBEALARLA İLGİLİ OLARAK, DİĞER DİZELLERE GÖRE DAHA SESLİ ÇALIŞTIĞINI SÖYLEYEBİLİRİM. BUNU KULLANARAK MI SÖYLÜYORUM. HAYIR.
AMA KULAĞIM İYİDİR. YOLDA YÜRÜRKEN, ÖZELLİKLE TAKSİLERDE, GAZA YÜKLENİLDİĞİNDE ÇOK TIRMALAYICI BİR SES ÇIKARDIĞINA ÇOKÇA ŞAHİT OLDUM...

DAYANIKLI MIDIR, PROBLEMLİ MİDİR, BİLEMEM TABİİ. ONU KULLANANLAR SÖYLEYECEKTİR...


_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
29 Nisan 2006; 21:55:30 

bu motor 400bin yapar bence o da kalitesiz mazottan...

Ama 70-75Bg az geliyor artık... Yani hadi Corsa ve eski Punto için idare eder de yeni Punto filan artık 90 olmalı... 90 da pahalı...

Kia ile Hyundainin araçları biraz daha iyi olsa direk 110Bg ama onlarda çok kötü bea...


 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 21:58:38 

yanlış bilmiosam eski punto daki 1.3multijet motorun torku 180..düşük bir değer değil..peki torkun yüksek olmasının avantajını nerde yaşayabiliriz araba sollamalarında falanmı?çoğu 1.6 benzinlide bukadar yüksek tork yok..peki neişe yarar bu tork?


_____________________________



972 Mesaj
29 Nisan 2006; 22:04:11 

quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani



tavsiye etmiyosun demek kardeş..bu motor ödüllü motor değilmiydi yaw hakkaten bukadar sorunlumu?walla soğuyacam en sonunda arabadan(punto1.3multijet)..pazartesiye karar vermem gerekiyor


sen benzinli polo almamış mıydın? multijeti bana sorma, benim zerre kadar güvenim yok, servislerde daha 0 km sayılacak çok araba gördüm sökmüşler orasını burasını. ben bir lira vermem, ama sana al yada alma da demem. ortadan kadranlı arabaları hiç sevmediğim halde, grande puntonun multijet motor taşıması bana dizel yaris aldırır...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


1147 Mesaj
29 Nisan 2006; 22:04:12 

quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani

yanlış bilmiosam eski punto daki 1.3multijet motorun torku 180..düşük bir değer değil..peki torkun yüksek olmasının avantajını nerde yaşayabiliriz araba sollamalarında falanmı?çoğu 1.6 benzinlide bukadar yüksek tork yok..peki neişe yarar bu tork?


Yokuş çıkarken ve araba yüklüyken.


 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 22:06:15 

quote:

Orjinalden alıntı: onur@



sen benzinli polo almamış mıydın? multijeti bana sorma, benim zerre kadar güvenim yok, servislerde daha 0 km sayılacak çok araba gördüm sökmüşler orasını burasını. ben bir lira vermem, ama sana al yada alma da demem. ortadan kadranlı arabaları hiç sevmediğim halde, grande puntonun multijet motor taşıması bana dizel yaris aldırır...


kardeş işlemlere başlayacagımız gün adam aradı ve vazgeçtiğini söyledi..ev alacakmış da kredi çıkmamış o yüzden satmaktan vazgeçti..bende başka araba bakıorum o yüzden..


_____________________________



 
1137 Mesaj
29 Nisan 2006; 22:20:20 

bizde multijet doblo war şirkette kullanıorz araba 20000 de gerçi ama daa sorun çıkarmadı


_____________________________

F20 SPORTLİNE


972 Mesaj
29 Nisan 2006; 22:23:17 

quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani


kardeş işlemlere başlayacagımız gün adam aradı ve vazgeçtiğini söyledi..ev alacakmış da kredi çıkmamış o yüzden satmaktan vazgeçti..bende başka araba bakıorum o yüzden..


sanıyorum 20 milyar civarı az yakan bişey arıyosun, al bi honda jazz geç git, risk alma...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 22:25:51 

quote:

Orjinalden alıntı: onur@



sanıyorum 20 milyar civarı az yakan bişey arıyosun, al bi honda jazz geç git, risk alma...


walla iice sıkıldım 2aydır bakmadıgım araba,bakmadıgım site,incelemediğim test kalmadı..ailede,arkadaş çevresinde herkafadan bir ses cıkıyor kafa corbaya döndü..iyi kötü bitirecem artık bu hafta içi inşallah..


_____________________________



972 Mesaj
29 Nisan 2006; 22:29:35 

quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani



walla iice sıkıldım 2aydır bakmadıgım araba,bakmadıgım site,incelemediğim test kalmadı..ailede,arkadaş çevresinde herkafadan bir ses cıkıyor kafa corbaya döndü..iyi kötü bitirecem artık bu hafta içi inşallah..


kaç liran var?


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 22:35:26 

17 binytl var ama üstüne çıkamam..bide bi soru daha soracam cevaplarsan sevinirim..2004 punto buldum cok temiz cok da hoşuma giden bir araba..arabayı en az 3-4 yıl satmayı düşünmüyorum bi kaçtane tanıdık puntonuın ikinci elde alıcısı olmadıgını ve satamayacagımı söylediler...benim düşüncende zaten 2.elin durumu belli değil 4yıl bindikten sonra araba 6-7 yaşında olacak 1milyar eksiğine vermişim cokmu?bide hangi arabanın doğru düzgün 2.eli varki zaten 4-5 yıl sonra 2.el olayının avrupayla aynı olacagını düşünüyorum,fiyatlar çok düşecek


_____________________________



972 Mesaj
29 Nisan 2006; 22:50:09 

quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani

17 binytl var ama üstüne çıkamam..bide bi soru daha soracam cevaplarsan sevinirim..2004 punto buldum cok temiz cok da hoşuma giden bir araba..arabayı en az 3-4 yıl satmayı düşünmüyorum bi kaçtane tanıdık puntonuın ikinci elde alıcısı olmadıgını ve satamayacagımı söylediler...benim düşüncende zaten 2.elin durumu belli değil 4yıl bindikten sonra araba 6-7 yaşında olacak 1milyar eksiğine vermişim cokmu?bide hangi arabanın doğru düzgün 2.eli varki zaten 4-5 yıl sonra 2.el olayının avrupayla aynı olacagını düşünüyorum,fiyatlar çok düşecek


puntonun 2.eli zayıf bu doğru. 17 ye jazz bulunmaz. çok km yapmıcaksan yakıt sorun olmayacaksa al bi 4 kasa golf. ama çok gezerim diosan 99-00 falan 1.4 civic hb alabilirsin. şu anda 200 bin lira civarı yakıyor. dizel önericem ama 17 ye punto, palio, 206 dışında dizel yok. fiatlar multijet, 206 çok telmaşa. bu bütçeye ben olsam dizel almazdım. genç arabası az yakan benzinlide honda var sadece. karar senin...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 22:59:31 

aslında 17binytl fiyat tam ortada ne dizel olarak ne de benzinli olarak istediğini alamıyosun..açıkçası benzin fiyatlarından gözüm çok korktu her hafta zam öğrenci adamız anasını satıyım hadi hafta sonu gezelim dediğimde depoya bakacam benzin yok..ne yapıyım böyle arabayı..lpg yi de ailem istemiyor..sonuç olarak seninde dediğin gibi palio,206,punto harici dizel yok bunların arasında da en yakışıklısı,en iyisi bana göre punto..bu gidişle pazartesi puntoyu alacam gibi duruyor...

onur@ kardeş çok sağol sende sürekli yardımcı oluyosun uzun zamandır..teşekkür ederim..


_____________________________



972 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:05:19 

quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani

aslında 17binytl fiyat tam ortada ne dizel olarak ne de benzinli olarak istediğini alamıyosun..açıkçası benzin fiyatlarından gözüm çok korktu her hafta zam öğrenci adamız anasını satıyım hadi hafta sonu gezelim dediğimde depoya bakacam benzin yok..ne yapıyım böyle arabayı..lpg yi de ailem istemiyor..sonuç olarak seninde dediğin gibi palio,206,punto harici dizel yok bunların arasında da en yakışıklısı,en iyisi bana göre punto..bu gidişle pazartesi puntoyu alacam gibi duruyor...

onur@ kardeş çok sağol sende sürekli yardımcı oluyosun uzun zamandır..teşekkür ederim..


o zaman tek seçenek kalıyo punto. bi kumar oyna bakalım bişey çıkmaz heralde...

bu arada bişey değil, forumun mantığı bu diil mi?


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:11:09 

onur kardeş bi de satışdaki işlemleri söylermisin?daha önce kendim alıp satmadım bilmiyorum prosedürü parayı adama saydıktan sonra mı devir işlerini yapacaz..parayı verdikten sonra noterde satış yapıldıktan sonra adamla bi işim kalıyomu bundan sonra?


_____________________________



972 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:21:19 

quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani

onur kardeş bi de satışdaki işlemleri söylermisin?daha önce kendim alıp satmadım bilmiyorum prosedürü parayı adama saydıktan sonra mı devir işlerini yapacaz..parayı verdikten sonra noterde satış yapıldıktan sonra adamla bi işim kalıyomu bundan sonra?


para ve noter sırası adamla olan karşılıklı güveninize bağlı. noter satışından sonra satıcıyla bir işin kalmıyor...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
5405 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:22:46 

Albea multijet ile 200 bin km yi geçmiş en az 5- 6 taksiciyle karşılaştım. Hallerinden oldukça memnunlar...

Multijet mükemmel bir motor, 2005 de yılın motoru...

Bakım masrafı çok az.

Multijet e laf atanlar sadece sallar, dedikodu ile yargıya varmak ancak onalara yakışır.

Jazz alma.

Sana bir kaç adet adet 100 bin km ye kadar olan rutin bakım masraflarını vereyim. Geçen hafta otohaberden alıntı...

Honda civic tam 2.935 YTL ister inan ister inanma. Bırak bazı örnekler.Sana 2. el honda önerilmiş. Bir de

şöyle bak, civic 10 bin km de bir bakıma giriyor ve 40 bin bakımı 500 yTL, 100 bin bakımı 625 YTL...Al da

paranı bakım parasına verrr...

dergide her marka modelin bakım ücretleri var. En pahalısı benzinlide HONDA, dizelde ise VW grubu araçlar.

Her ikiside 3 milyar civarı. VW dizelin bakım ücretlerinin pahalı olmasının nedeni eski teknoloji olması

BİRDE ŞUNLARA BAK...

öRNEKTİR. 100 bin km ye kadar bakım ücretleri STİLO 1.4 853 YTL

astra 1.3 90ps multijet 1.400 YTL, 1.6 benzinli 1.624

mazda 3 1.6 2.100 YTL
Corolla 1.6 2.450 YTL, 1.4 dizel 2.530 YTL
Megane 1.5 dci 2.450 YTL,

Farkında mısın dizeller arasında en az olanı astra 1.4 90 ps yani multijet olanı, çünkü sağlam, çünkü triger

zinciri için için ekstra para ödemek yok...1.6 benzinli astradan bile ucuz.İŞTE BİR ŞEHİR EFSANESİNİN DAHA

YIKILIŞI , DİZEL BAKIMI ÇOK DAHA MASRAFLI...

bİR ÖZEL NOT: jAPON ARABALARININ İSTER BENZİNLİ İSTER DİZEL OLSUN BAKIM MALİYETLERİ

DİĞERLERİNİN TAM 2 KATI, NEDEN SORUNSUZ OLDUKLARI ANLAŞILDI...

LÜTFEN SATIR satır oku. Senin için yazdım çünkü...


_____________________________

finding nemo
Canon eos 40D
Canon 70-200mm L
f/4 IS USM


 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:30:25 

quote:

Orjinalden alıntı: gorele2000

Albea multijet ile 200 bin km yi geçmiş en az 5- 6 taksiciyle karşılaştım. Hallerinden oldukça memnunlar...

Multijet mükemmel bir motor, 2005 de yılın motoru...

Bakım masrafı çok az.

Multijet e laf atanlar sadece sallar, dedikodu ile yargıya varmak ancak onalara yakışır.

Jazz alma.

Sana bir kaç adet adet 100 bin km ye kadar olan rutin bakım masraflarını vereyim. Geçen hafta otohaberden alıntı...

Honda civic tam 2.935 YTL ister inan ister inanma. Bırak bazı örnekler.Sana 2. el honda önerilmiş. Bir de

şöyle bak, civic 10 bin km de bir bakıma giriyor ve 40 bin bakımı 500 yTL, 100 bin bakımı 625 YTL...Al da

paranı bakım parasına verrr...

dergide her marka modelin bakım ücretleri var. En pahalısı benzinlide HONDA, dizelde ise VW grubu araçlar.

Her ikiside 3 milyar civarı. VW dizelin bakım ücretlerinin pahalı olmasının nedeni eski teknoloji olması

BİRDE ŞUNLARA BAK...

öRNEKTİR. 100 bin km ye kadar bakım ücretleri STİLO 1.4 853 YTL

astra 1.3 90ps multijet 1.400 YTL, 1.6 benzinli 1.624

mazda 3 1.6 2.100 YTL
Corolla 1.6 2.450 YTL, 1.4 dizel 2.530 YTL
Megane 1.5 dci 2.450 YTL,

Farkında mısın dizeller arasında en az olanı astra 1.4 90 ps yani multijet olanı, çünkü sağlam, çünkü triger

zinciri için için ekstra para ödemek yok...1.6 benzinli astradan bile ucuz.İŞTE BİR ŞEHİR EFSANESİNİN DAHA

YIKILIŞI , DİZEL BAKIMI ÇOK DAHA MASRAFLI...

bİR ÖZEL NOT: jAPON ARABALARININ İSTER BENZİNLİ İSTER DİZEL OLSUN BAKIM MALİYETLERİ

DİĞERLERİNİN TAM 2 KATI, NEDEN SORUNSUZ OLDUKLARI ANLAŞILDI...

LÜTFEN SATIR satır oku. Senin için yazdım çünkü...



ellerine kollarına sağlık rahatlattın içimi.kendi ustamada sormuştum onda da doblo 1.3 multijet var bakımın cok fazla masraflı olmadıgnı soledi ama motor ömrü nedir diye sormadım...senin yazdıgın gibi taksicilerin yarısına yakını multijet kullanıolar dandik bir motor olsa taksiciler kullanmaz heralde..kardeşim çok sağol yazı için çok yararlı oldu walla..hakkaten dediğin gibi dizel arabaların masrafları çokmuş tabusuda yıkıldı artık..bende biraz önce bişeler okumuştum onları bulmaya calısıorum..bu arada senın yazdıkların netten mi dergidenmi?


_____________________________



 
5405 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:36:56 

Dergiden. otohaber geçen haftaki sayısı...


_____________________________

finding nemo
Canon eos 40D
Canon 70-200mm L
f/4 IS USM


 
1864 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:38:03 

1.4 altı dizel motorlar problemlimi diye bir başlık var orada tüm sorularının cevabı var.


_____________________________



 
2583 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:38:44 

buldum yazıyı alın sizde okuyun..

quote:

türk tüketicisinin dizel otomobillere yönelik talebi her geçen gün artıyor. Pazarın neredeyse üçte birini dizel otomobil satışları oluşturuyor. Yakıt tüketimiyle kalpleri kazanan bu otomobiller kısa süre içinde benzinli kardeşleriyle olan maliyet farkını da ödüyor.
Bu madalyonun bir yüzü… Gelelim tüketicinin gözüyle diğer yüzüne… Dizel otomobiller Türkiye’deki yakıt kalitesi nedeniyle sık arızalar çıkarıyor. Fakat son dönemde bu alanda ciddi gelişmeler var. Hemen hemen tüm akaryakıt üreticileri kaliteli motorin satışına başladı. Bir de bakım masrafları… Halk arasında dizel otomobillerin bakım maliyetleri yüksek olarak bilinir. Bu hafta dizel otomobillerin periyodik bakım masraflarını sizler için araştırdık.
Dizel otomobiller menşelerine göre değişmekle birlikte olup, ortalama 15 bin km’de bir yağ, yağ filtresi ve benzer parçaların yenilenmesi için servis yolunu tutuyor. Geçtiğimiz hafta hatırlayacağınız gibi benzinli otomobillerin ilk bakım masraflarını incelemiştik. Elde ettiğimiz sonuçları bu hafta dizel otomobillerin bakım masraflarıyla karşılaştırdık.
Birkez daha ilgi çekici sonuçlarla karşılaştık…
Öncelikle dizel otomobillerin bakım masrafları benzinli kardeşlerinden çoğunlukla yüksek değil. Daha gerçekçi bir yaklaşımla; bu tez her marka için geçerli değil. Örnek vermek gerekirse, geçtiğimiz hafta Peugeot 206 modelinin benzinli versiyonunun ilk bakım ücretinin 145 YTL olduğunu öğrenmiştik. Aynı otomobilin dizel kardeşinin bakım masrafıysa sadece 75 YTL.
Aynı durum Fiat modelleri için de geçerli… Fiat Palio’nun benzinli versiyonunun ilk bakım kilometresi 20 bin ve bakım maliyeti 250 YTL. Dizel versiyonsa her 10 bin km’de servise gidiyor ve sadece 80 YTL ödüyor.
Araştırmamızın daha en ilgi çekici sonucunuysa Citroen ve Peugeot modelleri arasındaki büyük farklılık oluşturuyor. C3 HDI ve 206 HDI modelleri bilindiği gibi aynı motoru kullanıyor. Buna karşın servis ücretleri arasında ciddi bir uçurum var. 206 HDI için 10 bin km’de 75 YTL ödeme gerçekleştirilirken, C3 HDI için 15 bin km’de 230 YTL’lik bir faturayla karşılaşıyorsunuz.
Dizel otomobil pazarında üreticilerin farklı sınıflara hitap eden modelleri için aynı fiyat tarifesini uyguladıklarını gördük. Fiat, Albea ve Palio modellerine, Peugeot ise 206 ve 307 modellerine ortak tarife uyguluyor.
Türkiye’nin en çok tercih edilen SUV modellerinden birisi olan Kia Sorento’nun ilk bakımı 7500 km’de ve 315 YTL tutarında.
Üst sınıfta yer alan Mercedes ve BMW’nin dizellere yönelik bakım masraflarıysa bir hayli pahalı… Bazı bayiler bu yüksek fiyatlandırmayı aşmak için müşterilerine promosyonlar uyguluyor. Mengenler satmış olduğu dizel modellerin ilk bakımı için indirim çeki veriyor. Geçen haftaki araştırmamıza göre aynı bayi benzinli modellerinin ilk bakımını ücretsiz gerçekleştiriyordu.


Marka/Model Bakım periyodu Fiyat
Peugeot 307 Hdi 10.000 km 75 YTL
Peugeot 206 Hdi 10.000 km 75 YTL
Renault Megane 1.5 dCi 15.000 km 190 YTL
Opel Corsa 1.3 CDTi 15.000 km 180 YTL
Fiat Palio 1.3 Multijet 10.000 km 80 YTL
Fiat Albea 1.3 Multijet 10.000 km 80 YTL
Citroen C3 1.4 Hdi 15.000 km 230 YTL
Ford Fiesta 1.4 TDCi 15.000 km 180 YTL
Mercedes C 270 Cdi 20.000 km 370 YTL
BMW 3.20 D 15.000 km 350 YTL
Kia Sorento 2.5 TCI 7500 km 315 YTL


en çok dikkatimi çeken pug ile citroen


_____________________________



972 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:40:38 

quote:

Orjinalden alıntı: gorele2000

Albea multijet ile 200 bin km yi geçmiş en az 5- 6 taksiciyle karşılaştım. Hallerinden oldukça memnunlar...

Multijet mükemmel bir motor, 2005 de yılın motoru...

Bakım masrafı çok az.

Multijet e laf atanlar sadece sallar, dedikodu ile yargıya varmak ancak onalara yakışır.

Jazz alma.

Sana bir kaç adet adet 100 bin km ye kadar olan rutin bakım masraflarını vereyim. Geçen hafta otohaberden alıntı...

Honda civic tam 2.935 YTL ister inan ister inanma. Bırak bazı örnekler.Sana 2. el honda önerilmiş. Bir de

şöyle bak, civic 10 bin km de bir bakıma giriyor ve 40 bin bakımı 500 yTL, 100 bin bakımı 625 YTL...Al da

paranı bakım parasına verrr...

dergide her marka modelin bakım ücretleri var. En pahalısı benzinlide HONDA, dizelde ise VW grubu araçlar.

Her ikiside 3 milyar civarı. VW dizelin bakım ücretlerinin pahalı olmasının nedeni eski teknoloji olması

BİRDE ŞUNLARA BAK...

öRNEKTİR. 100 bin km ye kadar bakım ücretleri STİLO 1.4 853 YTL

astra 1.3 90ps multijet 1.400 YTL, 1.6 benzinli 1.624

mazda 3 1.6 2.100 YTL
Corolla 1.6 2.450 YTL, 1.4 dizel 2.530 YTL
Megane 1.5 dci 2.450 YTL,

Farkında mısın dizeller arasında en az olanı astra 1.4 90 ps yani multijet olanı, çünkü sağlam, çünkü triger

zinciri için için ekstra para ödemek yok...1.6 benzinli astradan bile ucuz.İŞTE BİR ŞEHİR EFSANESİNİN DAHA

YIKILIŞI , DİZEL BAKIMI ÇOK DAHA MASRAFLI...

bİR ÖZEL NOT: jAPON ARABALARININ İSTER BENZİNLİ İSTER DİZEL OLSUN BAKIM MALİYETLERİ

DİĞERLERİNİN TAM 2 KATI, NEDEN SORUNSUZ OLDUKLARI ANLAŞILDI...

LÜTFEN SATIR satır oku. Senin için yazdım çünkü...


tamamen bana cevap olarak yazılmış olduğu için cevap yazıyorum.

arkadaşım senin yaptığın tamamen marka fanatizmi. multijete laf atınca benim cebime para mı giriyo?

senin başına bir olay gelmemiş de piyasadan haberin yok. bende 20 bin kmde serviste debimetre bekleyen çok albea gördüm merak etme.

adam jazz alır yada almaz. o paraya dizel seçeneği az olduğu için ben ona az yakan benzinli araba önerdim sadece.

99-00 model hondaya binipte bi adam gidipte servise s.kiliyosa bunun suçlusu ben değilim. tutmuşsun bana 100 bin km deki servis fiyatlarını çıkarıyosun. servisten 4 lt magnateci 100 milyona alan adamları bağlar o fiyatlar. o bakımları pahalı dediğin hondanın rutin bakımlarında değişen parçalardan(hepsi orjinal olmak üzere) yağ filtresi 5 ytl, hava filtresi 10 ytl, triger kayışı 56 ytl, ön fren balataları takım 45 ytl(lucas marka) hemde bu araba normal civic değil, civic vti 160hp, yeni bakımdan çıktı.

ben dizel bakımları pahalı demedim, iyi oku istersen...

dergilerden, internet sayfalarından arabacılık öğreneceğinize biraz geröek hayatı araştırın. bu iş dergilerden, onno ustalardan öğrenilmez. web sayfalarından teknik bilgi-donanım ezberlemeyle olmaz.

tutmuşsun 7-8 yaşında, 100 bindeki arabanın bakım masraflarını yetkili servislerden örnek veriyosun. senin gibi adamlar korkarım plaka vidası bile düşse servise gider...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
5405 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:44:37 

Bu başka bir hafta aynı dergide yazılan yazı olmalı.

bendeki 100 bin km ye kadar olan tüm maliyetler var.

yanılma sakın megane 10 bin 190 YTL ama 60 bin 545 YTL, en ucuz bakımı ilk bakımı.
60 binde trigeri değiştiriyorlar.


_____________________________

finding nemo
Canon eos 40D
Canon 70-200mm L
f/4 IS USM


972 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:47:42 

quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani

en çok dikkatimi çeken pug ile citroen


saçmalık olduğunu oradan anla işte. buradan çıkacak sonuç ne? demekki citroen servisleri aynı araba olan pejodan daha fazla geçiriyor. peki ben C3ü sevsem burada servisi pahalıymış diye kafama dert eder miyim sence?


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
5405 Mesaj
29 Nisan 2006; 23:58:46 

yazımda seni yerdiğim tek yer asıl fanatizmi sen yapıyorsun diye multijete laf atmandan dolayıdır.

Yoksa civic hakkında söylediklerim seni neden rahatsız edebilir ki, bir kez daha oku istersen, sen al demişsin bende elimde yazılı belgeyle ( Buna bilim diyorlar, yazıya dökülen her şey gibi) ki, sen bunu içine sindirememişsin, ALMA DEMİŞİM. Niye rahatsız oldun ki??
Ki dizel bakım ücretleri hakkında da seni suçlamadın sen yine kendin alındın...


Son nokta, sana devamlı olarak hasta arabalar geliyor ve sen de aynı arabayı hep hasta zannediyorsun... Unutma normal hayatta aynı arabaların bariz çoğu sağlıklı olarak dolaşıyor..

Not: Verdiğim değerler fiyat olarak markaların kendi verdikleri ve dergide yayınlanan fiyatlar, tahmin falan değil yani..


_____________________________

finding nemo
Canon eos 40D
Canon 70-200mm L
f/4 IS USM


972 Mesaj
30 Nisan 2006; 0:10:23 

quote:

Orjinalden alıntı: gorele2000

yazımda seni yerdiğim tek yer asıl fanatizmi sen yapıyorsun diye multijete laf atmandan dolayıdır.

Yoksa civic hakkında söylediklerim seni neden rahatsız edebilir ki, bir kez daha oku istersen, sen al demişsin bende elimde yazılı belgeyle ( Buna bilim diyorlar, yazıya dökülen her şey gibi) ki, sen bunu içine sindirememişsin, ALMA DEMİŞİM. Niye rahatsız oldun ki??
Ki dizel bakım ücretleri hakkında da seni suçlamadın sen yine kendin alındın...


Son nokta, sana devamlı olarak hasta arabalar geliyor ve sen de aynı arabayı hep hasta zannediyorsun... Unutma normal hayatta aynı arabaların bariz çoğu sağlıklı olarak dolaşıyor..

Not: Verdiğim değerler fiyat olarak markaların kendi verdikleri ve dergide yayınlanan fiyatlar, tahmin falan değil yani..





_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
522 Mesaj
30 Nisan 2006; 13:12:10 

2006 multijet paliom var gayet güzel bi motor

arkadaşım ilk çıktığında almıştı 2004 yılında aracı 60 binde herşey yolunda gidio normal bakımları hariç para harcamadı hiç

taksicilerle almadan bende konuştum genlde memnunlar

yakıt tüketimi fabrika verileriyle aynı

240 bin km den bahsedilmiş yuARDA . motorun trigeri zincirli imiş 240 binde kontrol edilip gerekli görülürse değiştirileceği yazıo katalogda

bakım masrafları yüksek değil

yalnız 1800 2100 arası devirlerde biraz cansız

turbonun etkisini gösterdiği 2300 den sora araba resmen şahlanıyo



_____________________________



3442 Mesaj
30 Nisan 2006; 20:00:38 

Beyler yazılanları tamamen okudum özellikle onur arkadaşımızzın dedikleri dikkatimi çekti....... .....debriyaj demilen sistem motorun değil aktarma organındır ve bunun sıyırmasının nedenini bi kaç istisna hariç KULLANIMA BAĞLARIM.NEDEN kullanım bende 9.000 de sıyrılmış megane baskı balatası gördüm 23.000 de sıyrılmış toyota corolla gördüm ve bi ton örnek.O zaman bunlarında motoru rezalet........... bunların sebebi ne arabamı motormu? KULLANIM................Yoksa ben 1.3 multijet dobloyla950KG YÜKTE 10.000 lerce km yaptım ve debriyajında sadece sertleşme-ki bu fiat ın karakteristiğidir yağlaman lazım pedalı sorun bi bunu gördüm.motorda sorunum hiç olmadı... şirket arabası sabahtan akşama kadar kontak kapatılmayan ve sürekli şehir içi dışı dur kalk yükle giden araç.......
taksici arkadaşlarımda diğer kullanıcılarda bi sorun yaşamamış......280.000 kmde ki dobloyla istanbula gidip geldim yine sorun yok...........



Onur arkadaşım bu fanatizm değil............fiat ın ne olduğunu az buçuk bende biliyorum ve bu motorun sadece burada söylenenlerle karalanmasına inan çok üzülüyorum............. o kadar araştırma yapılmış test yapılmış falan filan.......... zaten KISA SÜRELİ karakteristik sorunlar tecrübe sürüşleri sırasında çıkıyor ve gideriliyor...
bunlar benim duyduklarım ve gördüklerim............bende sorun yok diyorum.... yada daha hiç sorunlu multijet e rast gelmedim..................



Bu fanatizm değil........................bence o teknolojideki motorun böyle yıpranması veya ssaadece senin gördüklerinle anlatılması yanlış.........Bugün common-rail teknolojisi kullanıyosa bu fiat ın sayesindedir........ ve sanki fiat dizel işini bilmiyomuş gibi yazman inan beni üzdü............... bende dışarıdaki halkta bunları gördüm ve kendi görüşüm bu....................


buyur nedenlere bağlayarak yaz tartışalım...... arızalar nereden ve nasıl kullanımlar sonucu çıkmış ve araçların bakımı tammıymış? Asıl motor arızası bu yüzdenmi yoksa üretim hatasımı bulalım......


_____________________________



972 Mesaj
30 Nisan 2006; 20:32:57 

quote:

Orjinalden alıntı: Fiatci

Beyler yazılanları tamamen okudum özellikle onur arkadaşımızzın dedikleri dikkatimi çekti....... .....debriyaj demilen sistem motorun değil aktarma organındır ve bunun sıyırmasının nedenini bi kaç istisna hariç KULLANIMA BAĞLARIM.NEDEN kullanım bende 9.000 de sıyrılmış megane baskı balatası gördüm 23.000 de sıyrılmış toyota corolla gördüm ve bi ton örnek.O zaman bunlarında motoru rezalet........... bunların sebebi ne arabamı motormu? KULLANIM................Yoksa ben 1.3 multijet dobloyla950KG YÜKTE 10.000 lerce km yaptım ve debriyajında sadece sertleşme-ki bu fiat ın karakteristiğidir yağlaman lazım pedalı sorun bi bunu gördüm.motorda sorunum hiç olmadı... şirket arabası sabahtan akşama kadar kontak kapatılmayan ve sürekli şehir içi dışı dur kalk yükle giden araç.......
taksici arkadaşlarımda diğer kullanıcılarda bi sorun yaşamamış......280.000 kmde ki dobloyla istanbula gidip geldim yine sorun yok...........



Onur arkadaşım bu fanatizm değil............fiat ın ne olduğunu az buçuk bende biliyorum ve bu motorun sadece burada söylenenlerle karalanmasına inan çok üzülüyorum............. o kadar araştırma yapılmış test yapılmış falan filan.......... zaten KISA SÜRELİ karakteristik sorunlar tecrübe sürüşleri sırasında çıkıyor ve gideriliyor...
bunlar benim duyduklarım ve gördüklerim............bende sorun yok diyorum.... yada daha hiç sorunlu multijet e rast gelmedim..................



Bu fanatizm değil........................bence o teknolojideki motorun böyle yıpranması veya ssaadece senin gördüklerinle anlatılması yanlış.........Bugün common-rail teknolojisi kullanıyosa bu fiat ın sayesindedir........ ve sanki fiat dizel işini bilmiyomuş gibi yazman inan beni üzdü............... bende dışarıdaki halkta bunları gördüm ve kendi görüşüm bu....................


buyur nedenlere bağlayarak yaz tartışalım...... arızalar nereden ve nasıl kullanımlar sonucu çıkmış ve araçların bakımı tammıymış? Asıl motor arızası bu yüzdenmi yoksa üretim hatasımı bulalım......


fiatcı;
bence debriyaj ve şanzıman sorunları da bunun içine girer. tmm debriyaj ve şanzıman motorun parçası değil ama bu motor seçildiği takdirde bu debriyaj ve şanzımanıda almak zorunda olduğumuz için multijet motorlu araba da bu sorunlar var anlamında söyledim. kullanım hatasına gelirsek, sen bebek yokuşunda debriyajı yanan albeayı görsen, benim kadar da iyimser yaklaşmaz bir daha multijetin önünden bile geçmezdin. araba sağda boşta olduğu yerde çalışırken dumandan ve kokudan yanına varılmıyodu. arabayı stop ediyosun duman kesiliyo, çalıştırıyosun volanın aradan bi duman geliyo köfteci bacası gibi. bu kullanıcı hatası değil sonuçta.
bu araçlar ilk çıktığında bende de palio 1.2 16V vardı. klima kasnağı için bikaç kere farklı servislere gitmiştim. her liftte en çok 5-6 aylık bi multijet görmekten bıkmıştım. kiminin turbosunu sökmüşler, kiminin üst kapağını. hadi onları geçtim arızacılıkta yok, problemi tespit edemiyolardı. zaten ben arkadaşa al yada alma demedim. ben böyle düşünüyorum, benim zerre kadar güvenim yok, ben bir lira vermem dedim. hala da öyle. hee ii bi motor olabilir, teoride bunu bende biliyorum. ama dediğim gibi benim hiç güvenim yok. artık bu sorunlar aşılmış olabilir yada gerçekten iyi bi motor olabilir ama ben bu güzellikten mahrum kalmayı tercih ederim. ben o arabaya binsem psikolojik olarak yolda kalma korkusu sarar beni. bu arabaya binenler ya hiç sorunlu multijet görmemiş yada iyi cesaretleri var doğrusu...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


640 Mesaj
30 Nisan 2006; 20:46:43 

Herhangi bir modelin herhangi bir sistemini sadece 3-5 ornege bakarak "bu kotudur, bu iyidir" seklinde genellemenin saglikli oldugu kanaatinde degilim. Elimizde sayisal rakamlar olmadan, 100 tane aracin kac tanesinin hangi sebeple ariza gosterdigini belirtemeden yapilan karalamalarin bir degeri yoktur.

Eger multijet motorun HANGİ motor aksamlarindan HANGİ arizalari gosterdigini NET olarak soyleyebilenler varsa, buyursunlar izah etsinler.


Ulkemizdeki filo satislarinin tamamina yakini renault clio symbol ve fiat albea/palio modelleridir. Multijet motorlarin da filolarda neden tercih edildikleri asikardir.


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


 
2583 Mesaj
30 Nisan 2006; 23:01:35 

tüm arkadaşlara cevaplarından dolayı teşekkür ederim..inşallah yarın puntomu alacam..bi de debriyajın sıyırmaması için nasıl kullanılması gerekiyor?gözüm korktu walla


_____________________________



972 Mesaj
30 Nisan 2006; 23:04:58 

quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani

tüm arkadaşlara cevaplarından dolayı teşekkür ederim..inşallah yarın puntomu alacam..bi de debriyajın sıyırmaması için nasıl kullanılması gerekiyor?gözüm korktu walla


debriyajın sıyırmaz merak etme, neden sıyırsın? benim dediğim araçta üretim hatası vardı...


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
1171 Mesaj
30 Nisan 2006; 23:21:21 


quote:

Orjinalden alıntı: shamsheytani

arkadaşlar fiatlarda kullanılan 1.3 multijet motorlar hakkında biraz olumsuz şeyler duydum yok motor ömrü 100bin falan diye..aslı astarı varmı bunların?puntonun test verilerinde arabanın 250bine kadar bakım gerektirmediği yazıyordu..bu multijetler hakkında bildiklerinizi artıları ve eksileriyle beraber yazarmısınız?şimdiden teşekkürler..

multijet iyi güzel de eski kasa punto yaramaz tutulmuyo satarken sorun yasarsın


_____________________________



973 Mesaj
30 Nisan 2006; 23:24:03 


quote:

Orjinalden alıntı: donnıedarco

multijet iyi güzel de eski kasa punto yaramaz tutulmuyo satarken sorun yasarsın


Yaaa arkadaşlar adam 17.000 ytl ye en az 4-5 yıl bineceğim dediği bir dizel araba bulmuş,haala satarken zorluk çekersin falan boşverin bunu yaaa...

İnşallah temizse al kardeşim bin gez canavar gibi...



_____________________________



 
1171 Mesaj
30 Nisan 2006; 23:36:17 


quote:

Orjinalden alıntı: microab




Yaaa arkadaşlar adam 17.000 ytl ye en az 4-5 yıl bineceğim dediği bir dizel araba bulmuş,haala satarken zorluk çekersin falan boşverin bunu yaaa...

İnşallah temizse al kardeşim bin gez canavar gibi...



satarken sorun yasar + 3 yasında commonreal teknolıji cok hasas arac alıyon bu da buyuk bi risk cok gezcam derken elinde patlaması kardes o araba

hele 60 bin kmde se hic alınmaz bu arabaların ileri kilometre lerde ne buyuk belalar cıkarabilecegi biliniyo duzgun yakıt bakım olmadıgın da vesayre...+3 yaş=orjinel km de mi??? ben sahsen 3 yıl araba kullanarak en az 90 bin yaparım


,yeter mi bunlar


_____________________________



1761 Mesaj
1 Mayıs 2006; 9:58:45 

Bunu yazmak zorundayım. Kardeşimde Punto var. 60binde ve motorda hiç bir şey yok. Bakımı da pahalı filan değil.


_____________________________

Compaq/HP 9010 dizüstüyü TV'ye bağlamak konusunda yardım ediniz.
Otomatik şanzımanlar hakkında bilgi ve yardım alınız.


3442 Mesaj
1 Mayıs 2006; 11:44:52 


quote:

Orjinalden alıntı: onur@



fiatcı;
bence debriyaj ve şanzıman sorunları da bunun içine girer. tmm debriyaj ve şanzıman motorun parçası değil ama bu motor seçildiği takdirde bu debriyaj ve şanzımanıda almak zorunda olduğumuz için multijet motorlu araba da bu sorunlar var anlamında söyledim. kullanım hatasına gelirsek, sen bebek yokuşunda debriyajı yanan albeayı görsen, benim kadar da iyimser yaklaşmaz bir daha multijetin önünden bile geçmezdin. araba sağda boşta olduğu yerde çalışırken dumandan ve kokudan yanına varılmıyodu. arabayı stop ediyosun duman kesiliyo, çalıştırıyosun volanın aradan bi duman geliyo köfteci bacası gibi. bu kullanıcı hatası değil sonuçta.
bu araçlar ilk çıktığında bende de palio 1.2 16V vardı. klima kasnağı için bikaç kere farklı servislere gitmiştim. her liftte en çok 5-6 aylık bi multijet görmekten bıkmıştım. kiminin turbosunu sökmüşler, kiminin üst kapağını. hadi onları geçtim arızacılıkta yok, problemi tespit edemiyolardı. zaten ben arkadaşa al yada alma demedim. ben böyle düşünüyorum, benim zerre kadar güvenim yok, ben bir lira vermem dedim. hala da öyle. hee ii bi motor olabilir, teoride bunu bende biliyorum. ama dediğim gibi benim hiç güvenim yok. artık bu sorunlar aşılmış olabilir yada gerçekten iyi bi motor olabilir ama ben bu güzellikten mahrum kalmayı tercih ederim. ben o arabaya binsem psikolojik olarak yolda kalma korkusu sarar beni. bu arabaya binenler ya hiç sorunlu multijet görmemiş yada iyi cesaretleri var doğrusu...




Şahsi görüşüne saygım var alırsın almazsın o beni ilgilendirmez.ama debriyaj konusuna geçmeden ilk bişeyi söyleyim..........Peugeot 206 larında 1.4 hdı ları rezalet.hatta multijettende fazla........bak ben neden bu motoru kötülemiyorum çünkü sadece gördüklerimle yorum yapamam........Artı şöyle düşün.Şu anda kaç tane multijet nasıl koşullarda kullanılıyor............?????? artı bu arabalar garanti kapsamında arızalıları toplu halde SADECE SERVİSTE görebilirsin....buda gayet doğaldır..çünkü toplanma yerleri servisler.........



neyse gelelim debriyaja.........tamam motorun parçası olarak kabul ettik diyelim.......Birincisi 600 küsürat kg kapasiteli doblo 950 kg yükle benim ve benden başka 3 şöföründe elinde kaç yüz bin km kullanıldı neden sorun çıkarmadı? hadi onu geçtim taksiciler-ki ben ankaradayım ve ankara trafiğide malum bunlar neden bi sorun yaşamadı? Hadi bunlarıda geçtim gelelim BENİM ASIL BRANŞIMA. 1.2 16 v albeam var ve bu makina 3 senedir her hafta en kötü ihtimalde 1-2 gün günde en az 2-3 kalkış olmak üzere yarışa giriyor patinajdı vesayreydi zorlanıyor ve araç 44.800 kmde ve debriyajı hala çok çok iyi.........Hadi buna ben tam ayarında kullanıyorum ve zararım yok diyelim.artı benimki benzinli diyelim............Ankaradaysan bilirsin ivedik organizede kaçak yarışar döner ve orada bi ton multijet palio yarış yapıyo ve çoğu arkadsaşım 80.000 kmdeki aracınki sağlam ve bu İLK Çıkan multijetlerden............Demem oki fabrikasyon hatası olsa-ki zannetmiyorum üretim bandından o hata giderilene kadar çıkan TÜM ARAÇLAR sorunlu olur.........fakat sorun dağılımına bakarsan sürekli ilk çıkanlar değil.............. Karma...Bunuda iki sebebe bağlıyorum..............................ya kullanım hatası yada çekirdek araba diye tabir edilen vardiyanın sonunda üretilen araçlar.................



Benimde düşüncem bu.......... Ha o bebek yokuşundaki albeayı bilemem....... o bir istisnadır.. servistekilerde öyle.........senin görüşün bu benimde gördüğüm bu..................



Bi ek daha turbo arızası olayını bende duydum bi kaç kişiden ve araştırdım........... arıza yapanlar belirli bi aralıktaki araçlar değil..... o da fabrikasyon gibi görünmüyor ama onuda araştırıyorum inşallah en kısa zamanda ne olduğunu söylerim...........


_____________________________



274 Mesaj
1 Mayıs 2006; 13:20:44 

arkadaşkar fiat konusunda bende bir şey söyliyeceğim. şu an focus tdci1.6 kullanıyorum ama 1993-2000 yılları arasında sıfır aldığım şahini kullandım ve ister inanın ister inamayın 7 yıl boyunca sorun yaşamadım ve 100 000 km de sattığımda debriyaj la ilgili hiç bir sorunum yoktu, alan kişi kontrol ettirdiğinde izmir egemakta 10 numara demişlerdi , yani fiatlar için ne kadar kalitesiz deselerde ben memnundum. yeterki arabayı limitlerini zorlamadan kullanın yani derler ya adam gibi kullanın o size uzun yıllar hizmet eder.
arkadaşım kartal ı tam 450 000 km de sattı. onuda belirteyim. şimdi bu kadar teknoloji gelişmiş ve rekabet son hızında elbette fiatta eskisine göre çok yol kaydetmiştir. bence albea,palio alınır ancak beni bu arabalarda tek iten konu güvelik olayı, allah korusun kazada zayıf gibi düşünüyorum ,gerçi sağlam geçinen arabalarıda gördük ama , ben olsam alırım.en azından servis kolaylığı ve hesaplı olduğu için.


_____________________________

Yokluğa kanat germeden,
İmkânsız yollar aşılmaz!
Sen, senden kurtulmadan
Dere tepe aşılmaz!


 
522 Mesaj
1 Mayıs 2006; 22:24:41 

yaw burda yazılanları okuyunca diomki bazen

benim multijet palioyu müzelik oluncaya kadar kullanayım

şöle 40 yıl falan

benim amcada bi anadol var

yakın bi akrabadada o eski geniş chevrolet lerden

adamlar mis gibi bakmış arabaya biniolar hala

bence ii kullanılıp bakıldıktan sora her araba alınır



_____________________________



 
74 Mesaj
2 Mayıs 2006; 12:21:50 

Merhaba... Ben de multijet motoru beğeniyorum. Bir sorum olacak; aynı motor hem corsa da hem de palio-doblo-punto v.b araçlarda kullanılıyor. Ancak; sanki corsa (dışarıdan) daha sessiz ve hızlandıkça tizleşen ve azalan bir sesi var. iki markada kullanılan motorlar arasında ufak tefek farklılıklar olabilir mi?


_____________________________

Hyundaı Accent GLS 1999


 
2583 Mesaj
2 Mayıs 2006; 19:40:06 

quote:

Orjinalden alıntı: HG1972

Merhaba... Ben de multijet motoru beğeniyorum. Bir sorum olacak; aynı motor hem corsa da hem de palio-doblo-punto v.b araçlarda kullanılıyor. Ancak; sanki corsa (dışarıdan) daha sessiz ve hızlandıkça tizleşen ve azalan bir sesi var. iki markada kullanılan motorlar arasında ufak tefek farklılıklar olabilir mi?


belki yalıtımında bi farklılık olabilir


_____________________________



3442 Mesaj
3 Mayıs 2006; 11:09:52 


quote:

Orjinalden alıntı: HG1972

Merhaba... Ben de multijet motoru beğeniyorum. Bir sorum olacak; aynı motor hem corsa da hem de palio-doblo-punto v.b araçlarda kullanılıyor. Ancak; sanki corsa (dışarıdan) daha sessiz ve hızlandıkça tizleşen ve azalan bir sesi var. iki markada kullanılan motorlar arasında ufak tefek farklılıklar olabilir mi?



Ben öyle bişey duymadım.bildiğim kadariyla motorlar tamamen farklı...........


_____________________________



2469 Mesaj
3 Mayıs 2006; 12:31:31 

JTD 1.9 WAR BENDE ŞUANDA TAM 71000 KM DE HEMDE HİÇ EURODİZEL ALMADIM


_____________________________

MİRAZ


 
74 Mesaj
3 Mayıs 2006; 16:52:07 

Fiatci arkadaş "Ben öyle bişey duymadım.bildiğim kadariyla motorlar tamamen farklı........... " demişssin,
Yani corsada kullanılan multijet diğerlerinden farklı mı?


_____________________________

Hyundaı Accent GLS 1999


972 Mesaj
3 Mayıs 2006; 18:08:29 

quote:

Orjinalden alıntı: HG1972

Fiatci arkadaş "Ben öyle bişey duymadım.bildiğim kadariyla motorlar tamamen farklı........... " demişssin,
Yani corsada kullanılan multijet diğerlerinden farklı mı?



1.3 cdti opel ve 70 hp lik multijet motorları birebir aynı.
1.3 cdti 90 hp opel ve 90 hp lik multijetler aynı.
1.9 cdti 120 hp vectra motoruyla, 1.9 jtd 105 hp doblo motorlarının sadece turbo ve yazılımı farklı, yoksa o da aynı.
1.9cdti 16V opel motoruyla yine 1.9 jtd doblo motorunun üst kapak, turbo ve yazılımı farklı, o da aynı motor aslında.


_____________________________

ALMANLAR MERCEDES VE BMW Yİ SATMAK İÇİN, AUDİ-VW İ KULLANMAK İÇİN ÜRETİRLER...


 
30 Mesaj
3 Mayıs 2006; 18:36:04 

new entry-level model with the 1.3-liter CDTI (Common rail Diesel Turbo Injection) ECOTEC diesel engine co-developed by GM Powertrain and Fiat.
http://www.greencarcongress.com/2005/12/opel_gm_introdu.html

yani efendim neymis?

Corsalardaki 1.3cdti ile Fiat`lardaki 1.3 multiJet aslinda ayni motormus.

kisisel gorusum, motorun az yipranmasi icin dizellerde buyuk silindir hacimli araclar kullanmak.



_____________________________

http://mustafakutsal.com/
Samsung Q310
Ford Focus C-MAX Ghia 1.6TDCI


3442 Mesaj
4 Mayıs 2006; 13:44:10 


quote:

Orjinalden alıntı: HG1972

Fiatci arkadaş "Ben öyle bişey duymadım.bildiğim kadariyla motorlar tamamen farklı........... " demişssin,
Yani corsada kullanılan multijet diğerlerinden farklı mı?




Valla corsanın motoruyla fiat ın kini tamamen farklı diye biliyodum ama sağolsun onur arkadaşımız açıklamış.


bu arada türkçe bi link yokmu? cidden bunu bende merak ettim.....


_____________________________



11050 Mesaj
4 Mayıs 2006; 23:32:48 


quote:

Orjinalden alıntı: crepassio

yok yaw
multijet motorun öyle kronik bir sorunu yoktur..
tabiki muhtelif arabalarda problemler çıkabilir ama bu mutlijet motorun sorunlu olduğu anlamına gelmez
multijet sınıfının en iyi motorudur...
ömrü 100.000 olayına ise inanma...
dizeller bi kere mantık olarak benzinliden daha dayanıklıdır.. e ödül almış bir dizel motorun 100.000 km ömrü olması akla mantığa uymuyor yani

+10000000


_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


183 Mesaj
6 Mayıs 2006; 0:50:34