Şimdi Ara

Üretim Hatalı Tsi Motor ve D...... Oto'nun Rezaleti! (Son gelişmeler) (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
979
Cevap
45
Favori
93.935
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    quote:

    Orijinalden alıntı: Halleluja

    Ben sizin kullanım şeklinizi bilmiyorum ama bu araba 1.4 turbo motorlu düşük yakıttan elde edebileceği en yüksek gücü çıkaran narin araç, siz gidipte bunla gazlarsanız, gerekli bakım talimatlarınıza uymazsanız, çalıştırmada, kapatmada bi süre turbo için beklemezseniz, elbet bi sorun çıkar, hassas, karmaşık motorlar.

    TSI motorlu araç almayı düşünenlere "VW fanatiği-sevdalısı bir arkadaş TSI motorlarla ilgili şunları yazmıştı" diye bu yazdıklarını göstermek lazım.

    - Narin araç.
    - Hassas, karmaşık motorlar.

    Hımm.




    Konu sahibi arkadaşa geçmiş olsun.


    Başka akadaşların da bahsettiği gibi onarım değil sandık motor konulmasını ya da yeni araç verilmesini talep edin ve bunun için de önerilen yolları izleyin mutlaka.


    @halleluja: Bir Vw kullanıcısı olarak bende bu yoruma "yok artık" demek zorundayım.

    Forumda, anti-vw timiyle en çok çatışan kişi belki benim.

    Ancak, bu yorum biraz varolan ayıbı örtmeye yönelik bir şekilde gerçekleşmiş arkadaşım kusura bakma



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Janjan -- 25 Kasım 2012; 21:45:47 >




  • Geçmiş olsun.

    Komple sıfır motor talep edin. 14 bindeki motorun tamir edilip yeniden takılmasına izin vermeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: taşkafa

    Rektefiye asla kabul etmiyorum. Ayrıca değer kaybı davası açacağım...Yeni 0 motor takılacak o bie arabamın değer kaybı olacak..Diye postanızı koyun..Yok derlerse davanızı açın. Kesin kazanacaksınız..Dünya kadar para öde yeni arabayı al..14.000 km de motor arızası...Gel tamir edelim kullan....Yok yahu ?..Daha neler ?...

    havayı alırsın bu tavırla, motoru değişmek zorunda diye aracı yenilemek zorunda değil hiç bir bayi.
  • Hicbir markanin yetkili servisinde motor aksamını rektefiye yapan bölüm yoktur. Motorun kapağı yada bloğu her neresi ise anlaşmalı olunan yetkili rektefiyeciye gitmiştir. Bunda garip bir durum yok.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • DSG bozulur TSI bozulur yapılır tamir edilir ama bu servisler bozuksa çözümü yok malesef ülkemizde.Rezalet bir olay sanki bisiklet söküyor adamlar.
  • bu garanti mantığı bana çok saçma geliyor ,sadece arabalar için değil diğer ürünler içinde geçerli

    misal vatandaş parasını vermiş bir çamaşır makinası alıyor daha birkaç ay geçmeden arızalanıyor servis geliyor sağını solunu yoklayıp bir şeylerini söküyor tamir ediyor yada yenisiyle değiştiriyor

    bak işte ne güzel değil mi ? diyenler çıkabilir ama

    o makina bir daha asla eskisi gibi olmuyor ,bazen sıkılması unutulan bir vida yada somun vs. tangur tungur sesler yaptırabiliyor ve bundan da ötesi eski halindeki gibi asla toplanamadığı için sürekli gözünün önünde insanın sinirlerini bozuyor

    konumuza gelirsek hele ki milyarlar verilip alınan bir araç garantisi bitmeden böyle büyük bir onarım görüyorsa yemişim öyle garantiyi

    bırakın rektefiye görmesini sıfır olarak değişse bile insanın moralini bozmaması mümkün değil

    yani bir motor arızasında komple araç değişimi mi olur derseniz ,evet bu şekilde her yeri sökülmüşse elbetteki

    hani sadece motor yerinden çıkartılıp yenisiyle değişse bir derece kabul edilebilir ama bu kadar yeri söküldükten sonra hem aracı satarken mutlak sıkıntı oluşturacaktır hemde yerine fabrikasyona yakın takılamazsa hem görüntü hemde ses vs. gelme olayları bile çıkabilir

    ama burası Türkiye biz yaptık oldu derlerse hiç şaşmam ,daha düne kadar bu kadarını bile vermiyorlardı hatta bir dövmedikleri kalıyordu
    sözde ileri demokratik bir ülkeyiz ama yine parası / gücü olan istediğini yapıyor

    sonuç olarak bu arkadaşımızın maddi gücü yeterli ise gidecek bir avukata işi havale edecek ve o avukat ciğerlerini sökecek ama maddi durumu yoksa sineye çekecek kaderimizmiş deyip işi oluruna bırakacak




  • arkadaşımın RS5'inin motorunu değiştirdiler doğuş oto maslak'ta.. fabrikasyon hata tespit edilmişti..

    motor değiştiğinde araç 27.000km'deydi.. Sıfır motordan sonra 14.000km yol yaptı.. yani aksamlar 41.000km'de..

    yağlı müşteri ile özel olarak ilgilenme kafası var doğuş'un..

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • geçmiş olsun.

    bir yıllık aracın motoru komple sökülüp, biz yapamıyoruz diye ne idüğü belirsiz bir yere götürülüyor. tam bir rezalet.

    1 yıllık aracın zaten bu duruma gelmesi ise ayrı konu. bence motor değişimi işine filan kesinlikle güvenmeyin. aracı değiştirin. makina aksam bu. 6 ay tık demez çalışır. garanti biter 3 ay sonra kafasına eser, bozulur. o zaman ne yapacaksınız. o zaman da; verin parasını yapalım derler. bitersiniz.

    not: aracın resmiyle konu açmanız boş polemiği engellemiş. herkes böyle yaparsa trollerin konuları da boşa çıkar
  • "Sizin yerinizde olsaydım" demesi şuan için kolay geliyor bize. Ama üzülerek söylüyorum ki gerçekten ben olsaydım yeni motor takılsa dahi güvensizlik ve huzursuzluk olacaktır içimde. Ha motoru değişen araca 10 yıl belki bir şey olmaz ama içimde rahat olmaz. Ki hareket halinde stop ettiğini söylemişsiniz.

    Büyük ihtimal değişim yoluna giderdim. Ek aksesuar verin yeni motor takın muhabbetine girmezdim. Belli ki hatalı bir üretim söz konusu.
  • Öncelikle geçmiş olsun.

    Araç periyodik bakımdan çıktıktan yakın zaman sonra bu arıza oldu demişsiniz. Acaba bakım esnasında yapılan hatalı biri işlem nedeniyle olmuş olabilir mi? Bunun da araştırılmasında fayda var. Ne işe yarayacak ki bu ihtimal diyebilirsiniz belki ama motorun komple değişimi hususunda elinizi güçlendirebilir. Sonuçta servisin kendi hatalı işlemleri nedeniyle motorun bozulmuş olma ihtimali söz konusu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: HondAta

    quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    Bir milyar adet x araç satılsa ve bunun bir tanesinin motoru sökülse infaz timi geliyor. Otomobil genel hakkaten çöplüğe döndü

    Valla Güner bey ton la dsg arızası çıktı , anket yapıldı , onu da bi çok kişi kabul etmiyor.

    Bi tane olmadığında kabul etmeyelim tamam , ortada tonla vaka olan durum var , onu da kabul etmeyelim diyorlar.

    O iş nasıl olacak ?

    Çift sarjlı motorlar 'da sıkıntılı olduğunu maziden beri biliyoruz, 122'lik tek turbo versiyon da bu yüzden çıkmadı mı zaten ?

    Hatta ve hatta vw kendi açıklamadı mı , bu çift sarjlı motorları bi süre sonra piyasadan kaldıracaklarını , yapı olarak karışık olduklarını söylüyordu ?


    Değerli dostum, bunları iki karşıt görüş olarak forumda çok tartıştık. Bu gün Türkiye'de satış istatistiklerinde renaultun hemen ardından vw geliyor. Seat-skoda-audiyi dahil edince (aynı motor-şanzıman olduğundan dahil edilmelidir) Türkiye'de satış şampiyonu tsı-tdı-dsg araçlar. (ocak-eylül arası 75.000 kadar araç satmışlar)

    http://www.odd.org.tr/folders/2837/categorial1docs/516/2012_%28Ocak-Eylul%29.pdf

    Birinin motoru sökülmüş (bu konuda) on tanesininde kavramasında sorun var (dsg anket konusunda) Yani bu 2012 yılındaki 75.000 adetten 11 tanesi buraya yansımış. Bu 11 problemli araç sadece 2012 model değil, son 3-5 yıl modelden olanda var.

    Niye bunları yazıyorum ? Elimizde genelleme yapacak veri mevcut olmadığını kanıtlamak için. Arkadaş bir problem yaşamış, motor sökülmüş, belkide Doğuş Oto kendiliğinden değişime gidecek. Belkide aracın başka bri sıkıntısı var (motoru biz indirmedik) Kim bilir belkide mahkemelik olacak. Bazıları hemen tsı patladı çatladı diye zıpladı ben onlara ithafen yazdım. Bir çiçekle bahar gelmez boşa heves etmesinler dedim

    Değerli arkadaşım,

    Önceki yazışmalarımızda da belirttiğim gibi vermiş olduğun araç satış rakamlarının kaç tanesinin DSG'li, kaçının düz vites ve kaç tanesinin TSI, kaç tanesinin de TDI olduğu bilgisini vermeden toplam sayı üzerinden konuşup bu yıl 75.000 araç satılmış demiş olman seni hiç rahatsız etmiyor mu?

    Mesela geçtiğimiz aylarda sevgili babana aldığınız Golf ne tdi-tsi, ne de otomatik vites.

    Ama bu rakamlarda sizin araç gibi bir sürü araç vardır çoook acayip fiyat-performans aracı olduğu için milletin üşüşmüş olduğu.


    Bunları "Elimizde genelleme yapacak verinin mevcut olmadığını" kanıtlamak için yazdığını söylüyorsun ama satış rakamlarının detaylarını (motor-şanzıman tipi vb) bilmeden bu rakamları kendi ifadelerini desteklemek (veya VAG araçlarının toplamda satış şampiyonu olduğunu belirmek) için kullanmaktan da geri kalmıyorsun.


    Haksız mıyım?


    Biraz daha dikkat lütfen.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    quote:

    Orijinalden alıntı: krmlfc

    yataktan ses geldiği için motor rektefiyeye göndermişler hiç bi servis rektefiyeyi kendi yapmaz sanayide anlaştığı kişilevardır onlar yaparlar.Fiat ve Ford servislerinde çalıştım onlardada durum aynı şuan da Ford servisinde çalışmaktayım ve şunu söyleyebilirim servisler bozulan parçanın tamiri yapmaz.Atıyorum 40 binde bujiler değişcek servisteki usta hemen değiştirir ama sanayideki usta bakar parçaya durumu iyi şu kadar daha gider der değiştirmez onu...

    Edit:ekleme

    Hocam peki motoru dışarıda yaptırdıklarını kanıtlasam ve yetkili servis dışında yapıldığı için kabul etmeme hakkım var mı?Şu anda en azından sıfır motor almak istiyorum.

    Arkadaşım, siz hiç kalp ameliyatı yapılan bir ameliyathane de bir çocuğun sünnet edildiğini gördünüz mü? Hayır ! Her işin bir yeri var..


    İlk olarak aracın motoru ile olan daha detaylı işlemleri dışarıda yapılmak zorundadır. Gerekli teknik makine ve usta serviste istihdam edilecek kadar az sayıda değildir.

    İkinci olarak, götürdüğünüz yetkili servis vw'in anlaşmalı olduğu firmadır. Yani sizin servisiniz dahi orası ile anlaşmıyor. Genel merkezden atanan gerekli şartları sağlamış hangi rektefiye ile anlaşılmış ise o firma ile çalışılıyor.

    Yani siz gidip VW genel müdürü ile görüşseniz bile burada prosedüre uygun olmayan bir durumun olmadığı cevabını alacaksınız. Bilginiz olsun..

    Rektefiye vb. işlemler maliyetli işlerdir. Bence doğuş grubu bunca işlemden sonra size "kullanıcı hatası" deyip bir miktar fatura çıkarmamış olursa buna şaşırmak lazım..

    Geçmiş olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 26 Kasım 2012; 1:26:28 >




  • Ek olarak, sıfır motor talep etmek senin için ikinci elde daha büyük kaybına sebep olur..

    Zira araca yeni eklenecek motor emniyetin kod numarası ile kaydedilecek ve bunu fark eden alıcı aracına şüpheli nazarı ile bakacaktır.

    Yeni sahibi olmak isteyen kişi, "bu kadar büyük problem açan bir motor yarın bir gün benimde başıma iş açabilir mi" diye sorgulayacaktır.

    Ancak, serviste motor aksamı ile ilgili bir müdahalenin olması kimse için sıkıntı olmaz. Zira, onarımın yapıldığı yer yetkili servis. Bedeli ödeyen vw markası..

    Bizim insanımız (sizin için söylemiyorum); servise girmiş, üzerine anahtar vurulmuş mekanizmadan neden korkuyor anlamıyorum. O bir demir parçası ve tamir edilip bakım yapılması gerekiyor. Asıl rektefiye görmemiş, gerekli arızası giderilmemiş, ne olduğu belirsiz araçlardan uzak durmak gerekir.

    Sizin aracınız açınızdan ise, sadece aracınızın KM'si çok düşük ve biraz daha yeni olması.. Buda artık sizin bahtınız ne diyebilirim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hamdi0555 -- 26 Kasım 2012; 1:28:52 >




  • Okudum moralim bozuldu.. Geçmiş olsun. Halen garanti kapsamında olmanız büyük şans.

    Bu konuda marka bağımsız olarak yorumum şöyle:

    Bence hala bazı dökümlerde malzeme/metal alaşımları küçük hacimli motor içi oluşan güçleri kaldıramıyor.

    Malzeme tahminen tasarımın gerektirdiği homojenliği/direnci sağlayamıyor.

    Benim de bir motosiklet vardı, motoru hafifletecekler diye şaside olmadık yerden malzeme kısmışlar.

    Bir gün oradan çatladı, aliminyum şasi. Vurma yok, düşme yok.. Parçayı çıkarttık oradan, baktık aliminyum dökümün iç kısmında boşluklar var.. Olacak gibi değil, ama öyle..

    Bence bu durum da onun gibi. Şasi tasarımında belli noktalara düşen güçler hesaplanıyor. Motor içinde de hesaplanıyor. Toleranslar belirleniyor ve buna göre malzemeler talep ediliyor.

    Toleransı az tutmuşlarsa, materyal direnci de düşük kalmışsa beklenmeyen durumlar ortaya çıkıyor.

    Tasarımı destekleyemeyen materyal.

    Yapılacak şey ne?

    Uzak durmak..




  • Konuyu açan arkadaş gidip servisi kontrol etmese, motoru rektefiye edip, enjektörleri değiştirdik diye teslim edecekler.

    Asıl dikkat çekici olay bu bence.

    Garanti süresi bitene kadar idarelik tamir ettir, garanti bitince de pamuk eller cebe.

    Bunların hepsi garanti süresinde değişen parçanın garantisinin aracın orjinal garantisiyle sınırlı olmasından kaynaklanıyor.

    Kanun yapıcı adeta servislere her türlü şerefsizliği yap, garanti bitiminden sonrası nasılsa tufan demiş...
  • servislerin pek çoğu bu tarz problemleri kendileri gidermez/gideremez. özellikle lüks markaların servisleri.

    kış lastiği taktırmak için otopratik'e gittim. bir tane range rover sport vardı serviste. sahibi yetkili servis yerine otopratik'i seçmiş sandım. halbuki aracı yetkili servis getirmiş.
    aracın ön düzeninde ve park sensöründe arıza vardı. ön düzen problemi giderildikten sonra başka bir ustaya park sensörü için götürdüler. bu tarz problemler dışarıda ucuz yollarla hallediliyor sonra araç sahibine, eğer garanti de yoksa, birkaç katı bedelle faturalandırılıyor.
  • merak ettiğim ilk konu bu araçların motoru ortalama kaç bin km kadar sorunsuz gidebilir

    2ci soru diyelim ki 6-7 yıl sonra aracın motorunda arıza çıktı serviste pahalı geldi sanayindeki mehmet usta bu motoru tamir edemez mi ?

    3cü soru diyelim ki motor geldi yapıldı dediler tam olarak orjinali gibi performans verip vermeyeceğini nasıl anlarız yani bilgisayar ile performans testi veya hangi devirde kaç lt yakıt tüketiyor gibi verileri karşılaştırabilcekmiyiz

    4cü soru (ütopik) diyelim ki motor büyük bir problem yok sırf para koparmak için rektefiyeye gönderdik diyemezler mi ?

    5 ci soru bu (genel) servislerde çalışanları yeni motor tamiri ve parça değişimi için eğitim veya kurslara yollamıyorlar mı ? yoksa sök çıkar kendilermi öğreniyor yada bilgisayar ne hatası verirse o parçayımı değiştiriyorlar eğer öyleyse o işi bende yaparım
    saygılar




  • Garanti kapsamındaki aracın motorunu sök, hayatında mikrometre görüp görmediği meçhul olan ustanın tezgahına bırak!

    Demek ki "Vosvos alacaksan sanayide tanıdık ustan olacak" kelamı sadece 1303'ler için falan değil, tüm Volkswagen'ler için geçerliymiş.

    Gelişmeleri bekliyoruz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun Amarok alma niyetim vardı. Bu vw haberlerini duyunca nefret etmeye başlıyorum. Eskide Transportlarımız vardı 2000 model TDI lar taş gibiydi. Çıt diye bir sorun olmazdı. Ama gözdelerimden biri olan VW markası gün geçtikçe gözümden düşüyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ottoman_solider

    Geçmiş olsun Amarok alma niyetim vardı. Bu vw haberlerini duyunca nefret etmeye başlıyorum. Eskide Transportlarımız vardı 2000 model TDI lar taş gibiydi. Çıt diye bir sorun olmazdı. Ama gözdelerimden biri olan VW markası gün geçtikçe gözümden düşüyor..

    Aman kardeşim bir kere daha düşün aşırı beslemeli motor alırken. Amarok tada 2 turbo var araç güzel ama uzun vadede o turbolar ne olacak orası malum.
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.