BİR ARABANIN KAZA YAPTIĞI NASIL ANLAŞILIR??
50 Cevap22752 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
56 Mesaj
28 Nisan 2006; 21:49:33 

ARABA PAZARINA YA DA GALERİYE GİTTİNİZ.
PEKİ BAKARAK NEYİ ANLAYABİLİRİZ YA DA ANLAYAMAYIZ?
USTALARA SORUMDUR..
SAYGILAR


_____________________________



 
1564 Mesaj
28 Nisan 2006; 22:02:30 

guzel konu .. yapılabılcek en guzel sey bi ustayla beraber gitmek artk trend oldu sıfır araclara bile ustayla gidiyorsun orası burası çarpılmısta boyanmıs ıhtımalı yuksek..


_____________________________

The Power of Dreams Honda



2048 Mesaj
28 Nisan 2006; 22:04:01 

evet en klasik ve en garanti yol bildiğin ve tanıdığın bi ustayla beraber araba almak.


_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı


412 Mesaj
28 Nisan 2006; 22:04:18 

Soru ustalara olsa da,
sanalusta.com"dan alıtıdır:

DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA

Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.


 
420 Mesaj
28 Nisan 2006; 23:41:25 

biz anlayamayız. arabamı satarken alıcı ustaya götürdü. usta baktı sağ on çamurlukta 4-5senelik boya var dedi. ben 3 sene bindim. bilmiyordum. demekki benden önceymiş. adam 10 saniyede çözdü. dumura uğramıştım.


_____________________________



640 Mesaj
29 Nisan 2006; 0:44:20 

Boyanmis aracin goze çarpan ipuclarindan birisi de, boyali olan kisimlarda yere en yakin olan noktalarda boyanin damlacik formlarinda donup kalmis olmasidir. Boyali araclari olanlar dikkat ederlerse gorebilirler. Mesela kapilar için kapinin en alt etek kisminda ozellikle içten bakildigi zaman gorulebilir.


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


 
2574 Mesaj
29 Nisan 2006; 1:25:03 

quote:

Orjinalden alıntı: Muhendis06

Boyanmis aracin goze çarpan ipuclarindan birisi de, boyali olan kisimlarda yere en yakin olan noktalarda boyanin damlacik formlarinda donup kalmis olmasidir. Boyali araclari olanlar dikkat ederlerse gorebilirler. Mesela kapilar için kapinin en alt etek kisminda ozellikle içten bakildigi zaman gorulebilir.


iyi bir yöntem..


_____________________________



531 Mesaj
29 Nisan 2006; 11:35:49 

İŞTE BÖYLE ANLARSIN AMA DİKKAT EDİLECEK BİR DİĞER KONUDA USTALARIN HATASIZ ARABALARIN BİLE TAKLA ATMIŞ GİBİ GÖSTERMELERİ



quote:

Orjinalden alıntı: dodii123

Soru ustalara olsa da,
sanalusta.com"dan alıtıdır:

DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA

Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.




_____________________________

eko-mod


2048 Mesaj
29 Nisan 2006; 11:38:23 

dostum alırken sende bi usta götürseydin yanında bunlar olmazdı
quote:

Orjinalden alıntı: effem

biz anlayamayız. arabamı satarken alıcı ustaya götürdü. usta baktı sağ on çamurlukta 4-5senelik boya var dedi. ben 3 sene bindim. bilmiyordum. demekki benden önceymiş. adam 10 saniyede çözdü. dumura uğramıştım.



_____________________________

2005 Megane II HB 1.4 98 Hp Authentique Ateş Kırmızı


241 Mesaj
29 Nisan 2006; 16:37:17 

mıknatıs olayını hep merak etmişimdir :) mantığını şimdi anlatım verdiğiniz bilgi için teşekkürler...

Bir de arabayı almadan önce arabanın kasko şirketine tel. açıp sorun bu plaka nosuna kaza yaptığı için para ödediniz mi falan diye ordan anlaşılıyo zaten :) kimseye güvenmeyin takla atmış aracı satın alırsınız sonra


_____________________________



 
2424 Mesaj
29 Nisan 2006; 17:08:38 

Kesinlikle yanında bir usta olmalıdır veya aldığın arabayı sanayide kaportacıya göstermelisin.Kaportada değişen bir parça varmı veya her hangi bir yere boya atılmışmı hemen anlar.Gerçi normal bir kişi de boyaya baktığı zaman zımpara izi filan varsa eğer boya yapıldığı anlaşılır...


_____________________________



1334 Mesaj
29 Nisan 2006; 21:02:22 

ne ustası hocam memlekette ustamı var millet üçkagida bulaşmış.adamlar arabayı ucuza kapatmak için yada kazalı arabaları yedirmek için yedi takla atıyorlar.

21.yy da elektronik boya ölçüm aletleri var araba da homojen olmayan bir boya katmanı oldumu ekranda gösteriyor.

sonuc:yaşasın teknoloji

sonucun sonucu:yaşam fani


_____________________________

Today Tomorow Toyota Tofaş
Cumhuriyet'e sahip çık!


54 Mesaj
30 Nisan 2006; 0:37:21 

benimde bir sorum var bu dijital km düşürüyorlarya bunu nasıl anlarız servisten anlayamayızmı
serviste kayıtlımıdır



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi blog_tr -- 30 Nisan 2006; 0:38:05 >


_____________________________



656 Mesaj
30 Nisan 2006; 1:04:17 

Artik ustalarda tarihe karisiyor bence.Elektronik araclarda hersey kabak gibi cikiyor ortaya.Adamlar serviste soktumu bilgisayara neyi var neyi yok goruyosun


_____________________________



 
56 Mesaj
1 Mayıs 2006; 15:32:48 

tüm bilgiler için teşekkürler.
bunun yanında arabanın alt kısmından vb. yerlerden anlaşılma olanağı da varmı?
bir de kasko şirketleri arabanın kaza yaptığıo bilgisini soyluyorlarmı.
bunu ayrıca trafikten anlama şansı varmı?


_____________________________



 
400 Mesaj
1 Mayıs 2006; 22:54:32 

1. orjinal boyada hiç kusur olmaz....boyalı parça da çok dikkat edilirse küçük kabarcıklar olur...
2. aracın kaput ve bagaj kapagı,kapı aralıkları...
3. megesler....aracın orjinalinde kapı içi ve diğer bölge megesleri,hiç bir zaman itinalı sürülmüş olmaz...kalın ve özensiz çekilmiş olur...boyalı parça da ise,mesela kapı sacı değişmiş aracın megesini usta,özenle çekmiştir...(en ayırıcı nokta )
4. aracın kaput,çamurluk,bagaj kapağı bağlantı vidalarında anaktar izi olmamalıdır...eğer anahtar izi varsa parça sökülmüştür,değişmiş de olabilir...


194 Mesaj
9 Temmuz 2010; 16:32:11 

konuyu hortladım ama araştırdım hiç bi yerde bulamaddım bence hortladılması gereken bir konu Size bi sorum var aracın ön panelin orjinal olduğunu veya değiştiğini ve işlem gördüğünü nasıl anlarız arabada boya olduğu zaman kapı sacı değiştiği çamurluk değiştiği zaman anlıyorum ama en önemli yeri panel değiştiği zaman anlıyamıyorum nedir bu işin sırrı ?


_____________________________




 
765 Mesaj
9 Temmuz 2010; 16:37:05 

8 yıllık ustam bana haşat olup toplanmış bir arabayı kakaladıktan sonra daha bişey diyemiyorum. Şans işi.


_____________________________



194 Mesaj
9 Temmuz 2010; 17:08:28 

Hocam Diğer Herşeyi Anlıyorum Tabi birazda şans işi ama panelin değiştiği anlaşılabiliyor normalde diğer kusurları bende anlıyorum fakat panelin değiştiğini anlıyamıyorum


_____________________________




6305 Mesaj
9 Temmuz 2010; 18:03:33 

Motor kaputunu açarak podyeler ve etrafındaki civataların durumuna bakarım.Farklı olan boyası atmış falan varsa anlarımki sökülüp takılmış işlem görmüş.Ama güvenilir bir servise götürüp baktırmadan almamak lazım ...


_____________________________

YA DEVLET BAŞA YA KUZGUN LEŞE !!!

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Temmuz 2010; 21:35:41 


quote:

Orijinalden alıntı: ricardozonta

ne ustası hocam memlekette ustamı var millet üçkagida bulaşmış.adamlar arabayı ucuza kapatmak için yada kazalı arabaları yedirmek için yedi takla atıyorlar.

21.yy da elektronik boya ölçüm aletleri var araba da homojen olmayan bir boya katmanı oldumu ekranda gösteriyor.

sonuc:yaşasın teknoloji

sonucun sonucu:yaşam fani


O aletin yanlış gösterdiğini gözümle gördüm, boyalı arabayı boyasız gibi gösterdi


3419 Mesaj
9 Temmuz 2010; 22:05:10 

walla yapan usta iyi ise kolay kolay anlaşılmaz, kendi arabamda test edip onayladım, neredeyse boyanmayan yeri kalmayan arabanın orjinal olduğunu dahi söyleyen oldu, ama hiç kimse tam olarak değişenleri ve boyalı kısımları eksiksiz saymayı başaramadı


4004 Mesaj
9 Temmuz 2010; 23:10:25 

geçen bir araca baktım galeride aracın bagaj kapağının boyalı olduğu anlaşılıyor anlamanın kolay yolu toz parçacıkları mutlaka oluyor burası boyalı dedim galerici yok boya diyor makine getiriyim dedi makineyi tuttu bir yer 80 yanına tutuyor 110 yanına tutuyor 90 falan işte yok boya dedi orjinalinde bu toz parçacıkları olmaz ve her yeri ayrı çıkmaz dedim sonra sesini kesti yani o aletlere güven olmuyor mutlaka bir ustanın bakması gerekiyor anlamanın en iyi yolu sonradan boyanan parçada toz parçacıkları olur orjinali ise pürüzsüz olur ayrıca genelde kapı kenarlarında boya akması olur


_____________________________



 
5471 Mesaj
9 Temmuz 2010; 23:29:37 

Artık ustalara da (daha doğrusu usta geçinenlere) güvenmeyin...

Geçen sene 93 model BMW 320i aracımı satacaktım. Geçmişini biliyordum, sanayide tanıdığım birkaç gerçekten usta da aynı şeyleri söylemişti. sağ ön çamurluk değişik ve araç komple boyalı.

Takas için bir galeri ile görüşüyordum, galerinin ustası geldi. Aracı inceledi.
Söyledikleri;
1. Motor kaputu siyah bir arabadan çıkma alınmış, ve beyaza boyanmış
2. Aracın sağ tarafı komple değişmiş, direkler dahil
3. Bagaj kapağı değişmiş

Bakan adama, 3. sanayi'de şu ustayı tanıyormusun dedim, "beni usta yapan odur".
Ben de "sen usta olamamışsın ki" deyince bozuldu.
Ustasının araçla ilgili söylediklerini aktardım, itirazı varsa yüzleşebileceklerini söyledim.
Kem küm etti, sonuç olarak galerinin sahibine de kibarca hayırlı işler diledikten sonra "böyle usta geçinen adamlara güvenirseniz sizin de piyasada güveniniz kalmaz" dedim. ve çıktım gittim.


Özetle ustalara da güven olmuyor...

En iyi yöntem geçmişini bildiğiniz bir araç bulmak ama ben dostla alışveriş yapmam. Hiçbir aracımı da tanıdığa satmadım. Satmam da. Araç satarken sağlamdır, ileride bir yeri bozulur, gelip bana söyler, ben de sinir olurum.


_____________________________



86 Mesaj
9 Temmuz 2010; 23:38:01 

Kapı çizgilerinin tutmaması bazı araçlarda fabrikasyon olabiliyor, mesela 2004 megane larda vardı sanırım arka kapılar farklı kapanıyordu. albea clio larda da mercedes gibi 4 kapısının da aynı ses ve milimetrik hassasiyet beklemeyin ama belli bir fiyattan sonra bunlara dikkat edilebilir. Boya makinaları da her zaman güvenmeyin , çıkan rakam her parçada farklı gösterebilir. Sıfır araçlarda kontrol ettim bunu.. En iyisi kapılar , tavan ve direkler harici boya var mı diye bakmamak. Meslek icabı senede 10 dan fazla araç değiştiririm arabadaki boyanın bir zararını görmedim hatta komple boyalı arabalar iyi oluyor, eski arabaları boyarsanız biraz yamalı gibi görünebilir ama komple boyalı olunca 2010 model sıfır araç sanki


_____________________________



4004 Mesaj
9 Temmuz 2010; 23:44:34 


quote:

Orijinalden alıntı: I will be back

Kapı çizgilerinin tutmaması bazı araçlarda fabrikasyon olabiliyor, mesela 2004 megane larda vardı sanırım arka kapılar farklı kapanıyordu. albea clio larda da mercedes gibi 4 kapısının da aynı ses ve milimetrik hassasiyet beklemeyin ama belli bir fiyattan sonra bunlara dikkat edilebilir. Boya makinaları da her zaman güvenmeyin , çıkan rakam her parçada farklı gösterebilir. Sıfır araçlarda kontrol ettim bunu.. En iyisi kapılar , tavan ve direkler harici boya var mı diye bakmamak. Meslek icabı senede 10 dan fazla araç değiştiririm arabadaki boyanın bir zararını görmedim hatta komple boyalı arabalar iyi oluyor, eski arabaları boyarsanız biraz yamalı gibi görünebilir ama komple boyalı olunca 2010 model sıfır araç sanki

kapı çizgilerinin tutmaması ile arka kapıların farklı kapanması arasında fark kuramadım bende 2004 megane var çizgiler dümdüz herhangi birşey göremedim


_____________________________



354 Mesaj
9 Temmuz 2010; 23:57:13 

boyalı aracın fotoğrafını çekersiniz ama negatif olacak şekilde siyah beyaz şekilde çekerseniz anlaşılır. çamurluğun fotoğrafını çamurluğa paralel olarak çekin boyalı olduğu anlaşılır. kaputa paralel olarak çekin boyalıysa anlaşılır.


_____________________________

Uğruna Herkesi Karşına Aldığın, Yollara Düştüğün Sana İhanet Sinyalleri Veriyorsa Eğer, Vitesi Geri Takmanın Vakti Gelmiş Demektir.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Temmuz 2010; 3:03:37 

Sıfır araçlarda ayarsızlık çok oluyor. Mesela geçen mercedes vardı son model e serisi yeni alınmış hatta ilk geldiğinde plakası G plaka idi, onun bagaj kapağı ile stop aralığına bakınca sağ ile sol arasında baya fark vardı, biraz daha inceledim bagajla ilgili heryerde vardı bu fark, bende bagaj kapağının ayarsız olduğu sonucuna vardım. Yine benzer sitede S serisi var, onunda ön far ve kaputa dikkatli bakıldığında sağ ve sol arasında fark var ve onunda nedeni yine kaputun tam ayarlı olmaması. Bu farklar az falanda değil karşısına geçip bakınca direk belli oluyor yani


86 Mesaj
10 Temmuz 2010; 14:38:34 


quote:

Orijinalden alıntı: efsanea_06


quote:

Orijinalden alıntı: I will be back

Kapı çizgilerinin tutmaması bazı araçlarda fabrikasyon olabiliyor, mesela 2004 megane larda vardı sanırım arka kapılar farklı kapanıyordu. albea clio larda da mercedes gibi 4 kapısının da aynı ses ve milimetrik hassasiyet beklemeyin ama belli bir fiyattan sonra bunlara dikkat edilebilir. Boya makinaları da her zaman güvenmeyin , çıkan rakam her parçada farklı gösterebilir. Sıfır araçlarda kontrol ettim bunu.. En iyisi kapılar , tavan ve direkler harici boya var mı diye bakmamak. Meslek icabı senede 10 dan fazla araç değiştiririm arabadaki boyanın bir zararını görmedim hatta komple boyalı arabalar iyi oluyor, eski arabaları boyarsanız biraz yamalı gibi görünebilir ama komple boyalı olunca 2010 model sıfır araç sanki

kapı çizgilerinin tutmaması ile arka kapıların farklı kapanması arasında fark kuramadım bende 2004 megane var çizgiler dümdüz herhangi birşey göremedim

2004 ilk seri megane lar için dedim sol arka kapı yukarıdan bakınca fitil kısmında dışaryı doğru hafif çıkılık var. Belki de benim baktığım araçlarda bir sorun vardı bilemem, keza yeni fluence lar da ilk serilerde böyle basit sorunlar vardı. Hatta buradan okumuştum..
@PAXMAHNHOB, herşeyi milimetrik ölçersen tabiki hata bulursun sonuçta kul yapısı, ama bazı şeyler göze batacak kadar belirgin oluyor. Artık fabrikasyon hataları mı deriz bilmiyorum, kaportada her gördüğümüz hata aslında değişmiş parça demek değil bunu anlatmaya çalışıyorum


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
10 Temmuz 2010; 14:52:43 

kapıyı açıp, diplerindeki macunları inceleyin,, tırnağınızla bastırmaya çalışın çok yumuşaksa o kapıda işlem vardır

aracın kaputunu açın, farların en alt kısımlarını, köşelerini kontrol edin, ufak bi çatlak varsa, ordan kaza görmüştür. aynı şekilde somunlarda vidalarda boya atması varsa o parça sökülmüştür

aracın bagajını açın, farların olduğu yerdeki halıların altına bakın, kaynak var mı, macun var mı.

birde bazı araçlara has özellikler vardır, efsane kasa corolla; arka bagajın oturduğu yerlerde, yuvarlak bir kağıt gibi yapışkan vardır, orjinalinde mutlaka vardır. elinizle kontrol edin, yoksa, orada da işlem vardır

araç 10 yaşını geçmiş istanbul arabasıysa, boyasında nokta dahi yoksa kuşkulanın; araç komple boyalı olabilir. direk sorun satıcıya, benim sorduklarımın çoğu da itiraf etti çizikten komple boyalı diye.. tabii bende vazgeçtim bu araçlardan


194 Mesaj
10 Temmuz 2010; 15:16:48 


quote:

Orijinalden alıntı: bal974

Artık ustalara da (daha doğrusu usta geçinenlere) güvenmeyin...

Geçen sene 93 model BMW 320i aracımı satacaktım. Geçmişini biliyordum, sanayide tanıdığım birkaç gerçekten usta da aynı şeyleri söylemişti. sağ ön çamurluk değişik ve araç komple boyalı.

Takas için bir galeri ile görüşüyordum, galerinin ustası geldi. Aracı inceledi.
Söyledikleri;
1. Motor kaputu siyah bir arabadan çıkma alınmış, ve beyaza boyanmış
2. Aracın sağ tarafı komple değişmiş, direkler dahil
3. Bagaj kapağı değişmiş

Bakan adama, 3. sanayi'de şu ustayı tanıyormusun dedim, "beni usta yapan odur".
Ben de "sen usta olamamışsın ki" deyince bozuldu.
Ustasının araçla ilgili söylediklerini aktardım, itirazı varsa yüzleşebileceklerini söyledim.
Kem küm etti, sonuç olarak galerinin sahibine de kibarca hayırlı işler diledikten sonra "böyle usta geçinen adamlara güvenirseniz sizin de piyasada güveniniz kalmaz" dedim. ve çıktım gittim.


Özetle ustalara da güven olmuyor...

En iyi yöntem geçmişini bildiğiniz bir araç bulmak ama ben dostla alışveriş yapmam. Hiçbir aracımı da tanıdığa satmadım. Satmam da. Araç satarken sağlamdır, ileride bir yeri bozulur, gelip bana söyler, ben de sinir olurum.




hocam o bişey mi ben sıfır aldıp 12 yıldır kullandığım arabayı galeriye götrdüğümde galerici bana ne dese beyenirsiniz araç önden darba almış ve ön panel değişmiş komple boya var dedi :) Ordan hızla ayrıldım arabanın sadece sağ ön çamurluğunda işlem-boya vardı orda direğie sürtmüştüm yazıklar olsun sizin gibi insanlara dedim


_____________________________




194 Mesaj
10 Temmuz 2010; 15:18:59 

Devam Arkadaşlar elimizden geldiğince bildiklerimizi paylaşalım


_____________________________




194 Mesaj
10 Temmuz 2010; 15:23:20 

bu arada bir ipucu parça (kaput ,kapı sacı vb yerlerdeki ) diplerindeki macunları tırnağımızla bastırdığımızda çıt çıt ediyorsa o parça değişmiş veya işlem görmüştür


194 Mesaj
10 Temmuz 2010; 15:54:36 

Otomobilin motorundan şanzımanına, kaportadan döşemesine kadar dikkatle inceleyin. Mümkünse satın almaya bir otomobil tamircisi ile gidin.
Otomobilin çalıntı olup olmadığını anlamak için motor ve şase numaralarını, ruhsattaki motor ve şase numaraları ile karşılaştırın. Çalıntı otomobil aldıysanız ödediğiniz paradan olacağınız gibi, çalmadığınızı ispatlayana kadar uğraşmanız gerekecektir.
Otomobili mutlaka deneyin. Tanıdığınız bir tamirci veya kaportacıya götürüp kontrol ettirin. Kaza geçirip sonradan toplanmış olabilir.
Vergi numarası uygulaması sayesinde artık ruhsatı üzerinize almamak gibi bir durum söz konusu değildir. Yine de aykırı uygulamalar olabilmekte. Bunun için mutlaka Ruhsat sahibi ile anlaşmaya çalışın.
Otomobil sahibi ile anlaştığınızda, otoyu ücretini ortaklaşa ödeyeceğiniz bir otoparka teslim edin. Trafik Şube Müdürlüğü’nden otomobilin hilesiz olup olmadığını öğrendikten sonra, otomobilin sahibi ile birlikte otomobili çözün.
Son zamanlarda rent a car şirketlerinden kiralananlar oto pazarında satılmakta. Bu otomobilleri alan kişiler ise mağdur durumda kalabiliyorlar.Bu nedenle otomobilin sicilini araştırmadan asla kaparo vermeyin.

ALMAYI DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ OTOMOBİLE BAKMAYA GİTMEDEN ÖNCE:
Eski elbiselerinizi giyin:
Yeni elbiselerinizi kirletmekten çekindiğiniz için onlardan çok daha pahalıya malolacak arızaları göremeyebilirsiniz. yanınızda ellerinizi silecek bez ya da kağıt havlu alın
Diğer gerekli malzemeler:
Cep feneri
Bulabilirseniz küçük bir mıknatıs
Küçük bir not defteri
Kalem Ekteki çeklist’in (kontrol listesi) fotokopileri
Bulabilirseniz bir “Buji Anahtarı”

PÜF NOKTALARI
Her zaman otomobile bakmaya gündüz gidin!
Yağmursuz bir hava işinizi daha da kolaylaştıracaktır.
Eğer mümkünse otomobilin geceyi geçirdiği yere gitmeyi tercicih edin, bu size ilk çalışmadaki sorunları gösterecektir.
Satıcıya otomobil hakkında hiçbir şey sormaktan kaçınmayın.
Kontrol için yeterli zaman ayırın, aceleci davranmayın
Deneme sürüşünü mümkünse 20-50 kilometre hızla bir duvar boyunca yapın, Duvardan yankkılanan ses alışılmamış gürültüleri duymanıza yardımcıı olacaktır. Eğer bir aracınız varsa bu kontrolü daha önceden kendi arabanızla test edip kulağınızı eğitebilirsiniz.
Satıcıyla randevulaşmışsanız 15 dakika önce gidin, otomobil için yapılan hazırlığı görmüş olursunuz. Mümkünse size yardımcı olacak bir arkadaşınızı yanınıza alın

DIŞ GÖRÜNÜŞ - KAPORTA
Otomobilin etrafında gezerek pas çürük ve boya hatalarını görmeye çalışın, ağır hasar görmüş bir arabayı dahi onarmak mümkündür. Ancak mükemmel onarım her zaman mümkün değildir.
Otomobile her iki tarafından boylu boyunca bakın otomobilin üstündeki yansımalar bozuk olmayan kesintisiz bir hat izlemelidir. Onarım görmemiş bir otomobil, çıtaları düz bir hat izliyor ve boya üzerindeki yansımalar düzgün değildir. Onarım görmüş bir otomobil; kaporta üzerindeki yansımalar düzgün değil.
Otomobilin kapı ile çamurluk aralarında üst ve alt aralıklarına dikkat edin üst ve alt aralıklar arasında fark olmamalıdır.
Cam kenarını ve kapı açma kollarını/kilitlerini gözden geçirin; buralardaki boya hatalarını ya da kauçuk/metal aksam üzerindeki boya kalıntılarını bulmaya çalışın, bu tür izler otomobilin tekrar boyandığını gösterir.
Kapıları açıp kapı iç kenarlarında kilit aksamı, elektrik kablo tesisatı kapı fitili gibi yerlerde boya izleri arayın. Kaputu açıp kaput bağlantı menteşelerindeki cıvata kenarında boya sıyrılma veya yer değiştirme izlerine bakın. Çamurluk ağızlarına, marşpiye altına paslar için bakın.
Mıknatısınızı otomobilin değişik yerlerine (özellikle köşelerine ve tavanına) yapıştırın; mıknatısın değişik çekim gücü gösteriyorsa, bu boyanın altında macun tabakası olduğunu ve aracın anarıma girdiğini gösterir.
Otomobilin dört köşesine gidip yukarıdan aşağıya sallamaya çalışın ve bırakın sağlıklı bir süspansiyon (amortisörler) 1-2 kez yukarı aşağıya hareket ettikten sonra duracaktır.
Aynı akstaki lastiklerin hepsi (ön arka çiftler) aynı marka ve model olmalıdır.
Otomobile dışardan bakın düz bir zeminde öne-arkaya veya sağa sola yatık duruyorsa yine süspansiyon sisteminde sorun vardır.

MOTOR (ÇALIŞMAZKEN)
Kaputu, motor çalıştırmadan açıp motora ve kablo demetlerine dikkatlice bakın yağ sızıntılarını ve sonradan bantlanmış kabloları tespit etmeye çalışın, sonradan bantlanmış kablolar gelişi güzel yapılmış onarımları işaret eder.
Yağ kapağını açın ve fenerinizle içeriyi görmeye çalışın içerideki parçalar yağlı fakat kurumsuz, temiz olmalıdır.
Yağ çubuğunu çekip ucundaki yağın rengini kontrol edin yağ eğer yeni ise koyu sarı olması çok önemli değildir. Çubuğun ucundaki yağı parmaklarınızın arasında ezip içinde çok küçük metal parçalar olup olmadığını hissetmeye çalışın; eğer metal parçalar hissederseniz motorun durumu sağlıklı değildir.
Motor kayışlarını ve su seviyesini kontrol edin. Bunu yapmak için radyatör kapağını açmanız gerekecektir. Bu koşullarda motorun soğuk olduğundan emin olun; sıcak su yanıklara yol açabilir.

MOTOR (ÇALIŞIRKEN)
Motoru çalıştırın; kolay çalışıp çalışmadığını kontrol edin, 3-5 dakika gaza basmadan çalıştırın bu sırada olağandışı sesleri dinleyin. Daha sonra 1 dakika yarım gaz verip egzozdan çıkan gazın rengine bakın;
Mavi renkli gaz motorun yağ yaktığını ve onarıma girmesi gerektiğini gösterir (bu durum satıcı tarafından daha yoğun bir motor yağı 30 numara-konarak veya bir motor katkısı konarak berteraf edilebilir ancak bu durumda da buji kontrolü size gerçeği söyleyecektir.)
Siyah renkli duman motorun gereğinden fazla yakıt tükettiğini gösterir; motor ve yakıt sistemi bakımsızdır.
Yoğun beyaz duman silindirlere su karıştığını gösterir, motorun açılması gerekmektedir.
Motor eğer soğuksa az miktarda beyaz duman ve bir miktar su damlaması normaldir. Çünkü zaten benzinin yanmasıyla bir miktar su oluşur.
Motor ısındığında rolantide motorun normalin üstünde sarsılıp sarsılmadığını kontrol edin Eğer sarsılıyorsa düzensiz ateşleme veya yakıt kesintisi olmaktadır. Ateşleme sistemi veya yakıt sistemi bakımı gerektirir.
Motora gaz verdiğinizde egzozdan gelen sesi dinletin patlat susturucu veya egzoz sızıntılarını belirlemeye çalışın.

SÜRÜŞ TESTİ
1.vitesi takın ve el frenini bırakmadan otomobili yavaşça hareket ettirmeye çalışın otomobil hareket ederse el freni çalışmıyordur buna dikkat edin. Hareket etmezse el frenini indirip hareket edin. Olağan dışı bir sarsılma olursa debriyajınızda bir sorun var demektir.
Otomobili hareket ettirdikten sonra hızlanmadan önce henüz 1. vitesteyken yavaşça frene basıp frenlerin çalışıp çalışmadığına bakın. Çalışmıyorsa el freni ile durmaya çalışın.
Otomobili sürün ve sesini başta belirtildiği gibi dinlemeye çalışın, olağan dışı vuruntu, gıcırtı, tıkırtı gibi sesleri tespit etmeye çalışın.
Tek seferde 180 derecede dönüş yapabileceğiniz bir yer bulun ve dönerken akslardan gelen sesi dinleyin aks uçları aşınmışsa dönerken tıkırtılar gelecek, otomobil düzeldiğinde bu tıkırtılar kesilecektir.
Düz bir hatta giderken kontrollü bir şekilde direksiyonu bırakın otomobil sağa sola çekerse rot ayarında bir sorun vardır. Düz bir hatta seyrederken direksiyon düz değilse rot ayarı gerekmektedir. Düzgün bir yolda hızlandığınızda otomobil ve direksiyon titriyorsa lastiklerin balansı bozulmuştur, balans ayarı gerekmektedir. Aynı şekilde hızlandığınızda otomobil sağa sola sapıyor ve direksiyonu kontrol etmekte güçlük çekiyorsanız arka lastiklerden biri inik olabilir ya da ön takımda (rot ve rotiller, akslar, salıncak burçları) sorun vardır. Rot ve balans ayarları bozuk bir otomobili bu ayarları yaptırmadan almayın birçok durumda ayar bozukluklarına bozuk bir parça neden olmaktadır.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Temmuz 2010; 3:45:48 


quote:

Orijinalden alıntı: I will be back


quote:

Orijinalden alıntı: efsanea_06


quote:

Orijinalden alıntı: I will be back

Kapı çizgilerinin tutmaması bazı araçlarda fabrikasyon olabiliyor, mesela 2004 megane larda vardı sanırım arka kapılar farklı kapanıyordu. albea clio larda da mercedes gibi 4 kapısının da aynı ses ve milimetrik hassasiyet beklemeyin ama belli bir fiyattan sonra bunlara dikkat edilebilir. Boya makinaları da her zaman güvenmeyin , çıkan rakam her parçada farklı gösterebilir. Sıfır araçlarda kontrol ettim bunu.. En iyisi kapılar , tavan ve direkler harici boya var mı diye bakmamak. Meslek icabı senede 10 dan fazla araç değiştiririm arabadaki boyanın bir zararını görmedim hatta komple boyalı arabalar iyi oluyor, eski arabaları boyarsanız biraz yamalı gibi görünebilir ama komple boyalı olunca 2010 model sıfır araç sanki

kapı çizgilerinin tutmaması ile arka kapıların farklı kapanması arasında fark kuramadım bende 2004 megane var çizgiler dümdüz herhangi birşey göremedim

2004 ilk seri megane lar için dedim sol arka kapı yukarıdan bakınca fitil kısmında dışaryı doğru hafif çıkılık var. Belki de benim baktığım araçlarda bir sorun vardı bilemem, keza yeni fluence lar da ilk serilerde böyle basit sorunlar vardı. Hatta buradan okumuştum..
@PAXMAHNHOB, herşeyi milimetrik ölçersen tabiki hata bulursun sonuçta kul yapısı, ama bazı şeyler göze batacak kadar belirgin oluyor. Artık fabrikasyon hataları mı deriz bilmiyorum, kaportada her gördüğümüz hata aslında değişmiş parça demek değil bunu anlatmaya çalışıyorum


Tabiki, hatta eski araç çok düzgünse kesin değişmiştir Şöyle örnek veriyim 97 model aracımın tamponu orjinal tamponu hala, artık sıcaktan güneşten vsden bırakmış kendini plastik, hali ile düşük duruyor aralıklar uymuyor, o tamponu değiştirsem çizgiler çok daha yerine gelir.


128 Mesaj
13 Temmuz 2010; 12:50:09 

98 Broadway arabamı satış için pazara çıkardım. Sabah erken olduğudan ve gezenlerin hali tavrından ayrıca sonradan söylediklerine göre galerici olan iki kişi yaklaştı. Galericilere arabamı vermemek için geçen kış 10.000 TL paha biçtim. Mümkünü yok satamazsın dedi. Acelem yok zaten seneye bile satsam olur diyerek benden uzaklaştırmaya çalıştım. Adam bunun boyası var dedi. Amacı boyaları söyleyip benden fiyat indirmek. Evet var bil bakalım ne tarafında dedim. Üstelik önde olduğunu da söyledim. Tek yapacağı hafif eğilerek arabanın ön taraf hizasından bakmak. O bakışla arabanın boyalı olan tarafının boyasının güneşte parlamasından sol tarafı anlayacak. Kalktı sağ taraf dedi. Bilemedin deyince önde büyük hasar var. Büyük bir kaza geçirmiş dedi. Amacı fiyat kırmak olduğundan arkadaşları uğurladım ve yollarına gittiler.

Demek istediğim aslında galericilerin büyük çoğunluğu boyalı yerleri anlamaz. Sadece ölçüm cihazıyla anlayabilir. O yüzden kesinlikle galericiyle alışverişe çıkmayın.


_____________________________

[link=http://forum.donanimhaber.com/m_79213608/f_//tm.htm]


1127 Mesaj
13 Temmuz 2010; 13:00:58 

ustayla gıtmek.ama ustada tanıdık olursa cok cok daha ıyı. babam hala gıder arada arabayı degıstırmeyecegımız halde arayı hos tutar cayını fln ıcer. en ıyısı tanıdık usta


_____________________________



354 Mesaj
13 Temmuz 2010; 13:54:29 

şimdiki aracımızın plakasını sorgulattığım zaman 3 hasar çıkıyor. 1 hasarı biliyorum zaten 2008'de yapılmıştı. diğer ikisini bilmiyorum. 2008'de yapılan bir kaza daha görünüyor ama işin ilginci biz aracı kazasız diye aldık aracın 2006'da hasarı olduğunu öğrendim sms kontrolden. acaba ne kadar doğru. çünkü araç 2007de bize geçti ve 2006 yılında istanbul plakaydı. acaba bizim 2007de aldığımız plakanın 2006 yılında başka bir araçta hasara uğradını mı söylüyor yoksa bizim araç mı hasarlı


_____________________________

Uğruna Herkesi Karşına Aldığın, Yollara Düştüğün Sana İhanet Sinyalleri Veriyorsa Eğer, Vitesi Geri Takmanın Vakti Gelmiş Demektir.


273 Mesaj
13 Temmuz 2010; 15:27:10 

Makine en iyisi diyecem ama şimdi macunsuz boya atıyorlarmış makine bilemiyomuş en iyisi güvendiğin ustayla gitmek


_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


128 Mesaj
18 Temmuz 2010; 1:25:00 


quote:

Orijinalden alıntı: Don Juan

şimdiki aracımızın plakasını sorgulattığım zaman 3 hasar çıkıyor. 1 hasarı biliyorum zaten 2008'de yapılmıştı. diğer ikisini bilmiyorum. 2008'de yapılan bir kaza daha görünüyor ama işin ilginci biz aracı kazasız diye aldık aracın 2006'da hasarı olduğunu öğrendim sms kontrolden. acaba ne kadar doğru. çünkü araç 2007de bize geçti ve 2006 yılında istanbul plakaydı. acaba bizim 2007de aldığımız plakanın 2006 yılında başka bir araçta hasara uğradını mı söylüyor yoksa bizim araç mı hasarlı


2664 gibi bir numaraydı herhalde mesaj attığınız. Buradan gelen cevaplar sizin araştırdığınız aracın plakasından motor şase numarasına bakıyor. Bu numaraya ait kaza ve hasarları araştırıp cevap veriyor. Yani plaka bu konuda gereksiz bir ayrıntı olarak kalıyor.


_____________________________

[link=http://forum.donanimhaber.com/m_79213608/f_//tm.htm]


128 Mesaj
18 Temmuz 2010; 1:31:41 


quote:

Orijinalden alıntı: aerenipek

Makine en iyisi diyecem ama şimdi macunsuz boya atıyorlarmış makine bilemiyomuş en iyisi güvendiğin ustayla gitmek



Orijinali kadar güzel boyatmışsa problem yoktur. En büyük sorun önden ya da arkadan büyük bir kaza yapmasıdır. Eğer böyle bir kaza yapılmışsa zaten boyadan değil aracın ön kaputu açtıktan sonra gördüğün problemlerden anlaşılır. Aracın kaporta açıldıktan sonra kaynak yerlerine bakın. Orijinali farklı olur. Sonradan yapılan kaynak belli eder kendini ayrıca aynı bölgedeki vidalara bakın. Vidalar açılmışsa belli olur. Arka tarafta aracın halısını kaldırıp altlarına bakın oradan daha kolay belli oluyor. Nasıl olsa gözükmez diyerek ustalar oraları daha belirgin bırakıyorlar. Aracın kapı içlerindeki çıtaları da güzel bir bölüm baktığınızda takla atma hadisesini buradan görürsünüz. Yine kaynaklara bakın. Sonradan yapılan kaynak orijinali gibi olmuyor fark ediliyor. Eğer ustayla giderseniz böyle kontrol edip etmediğini de denetleyin.

Araçta takla atma, önden ya da arkadan böyle büyük bir kaza geçirmişse söylendiği kadarıyla dikiş tutmuyor. Onun haricinde sağda solda ufak lokal boyalar önemli değil.


_____________________________

[link=http://forum.donanimhaber.com/m_79213608/f_//tm.htm]

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
18 Temmuz 2010; 3:00:40 

1-5664 e msj göndereceksin.
2-belden aşşağı boyalı,komple boyalı,önden 4 parça,arkadan 4 parça boyalı araçlardan uzak duracaksın.
3-bir ustaya göstereceksin


 
13 Mesaj
28 Kasım 2011; 17:30:58 

quote:

Orijinalden alıntı: Life Eternal

kapıyı açıp, diplerindeki macunları inceleyin,, tırnağınızla bastırmaya çalışın çok yumuşaksa o kapıda işlem vardır

aracın kaputunu açın, farların en alt kısımlarını, köşelerini kontrol edin, ufak bi çatlak varsa, ordan kaza görmüştür. aynı şekilde somunlarda vidalarda boya atması varsa o parça sökülmüştür

aracın bagajını açın, farların olduğu yerdeki halıların altına bakın, kaynak var mı, macun var mı.

birde bazı araçlara has özellikler vardır, efsane kasa corolla; arka bagajın oturduğu yerlerde, yuvarlak bir kağıt gibi yapışkan vardır, orjinalinde mutlaka vardır. elinizle kontrol edin, yoksa, orada da işlem vardır

araç 10 yaşını geçmiş istanbul arabasıysa, boyasında nokta dahi yoksa kuşkulanın; araç komple boyalı olabilir. direk sorun satıcıya, benim sorduklarımın çoğu da itiraf etti çizikten komple boyalı diye.. tabii bende vazgeçtim bu araçlardan

komple boyalının birçok nedeni vardır bikaç yerinde ezilme sürtme vardır komple boyatır kimiside dağılmış arabayı toplar komple boyatır ben 1994 kia sephia aldım aldığım kişi aracı uzun zamanlar güneşin altına park ettigi için boyası solmuştu ve komple boyandı şuan tertemiz duruyo boyadan bu kadar sorun çıkaranlara aklım pek ermiyo adam 1990 model şahin alıyo birtek yerinde boya olmasın diyo 21 yaşında araba mutlaka biyere sürtmüş yada kaza yapmıştır 2-3 yaşında araçlarda boyasız aranabilir ama daha yüksek yaş guruplarında boyasız bulmak imkansıza yakın.


_____________________________

=1994 KİA SEPHİA 115 BG DOHC FİRE RED=

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
28 Kasım 2011; 17:34:11 

faydali konu.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
28 Kasım 2011; 17:56:01 

Mesajım bulunsun.


 
202 Mesaj
28 Kasım 2011; 19:14:13 

takip


_____________________________



 
17 Mesaj
29 Ocak 2012; 15:04:04 

Ustayı mustayı boşverin, aracı almayı düşünüyorsanız öncelikle Tramer'e (5664) plaka veya şasi no ve ya motor no yazıp gönderin ( ör:HS S şasinumarası veya HS M motornumarası ) burda bir kayıt yok ise servise götürüp expertiz raporu çıkartın çok değil 50 lira verirsiniz ama bu sizin 3-5 bin lira kazıklanmaktan kurtarır. Ortalık çakal, çukal kaynıyo üzülürsünüz sonra


_____________________________



416 Mesaj
29 Ocak 2012; 15:16:25 

quote:

Orijinalden alıntı: @levent@

8 yıllık ustam bana haşat olup toplanmış bir arabayı kakaladıktan sonra daha bişey diyemiyorum. Şans işi.

senden araba alınmaz o zaman anladık


_____________________________

2012 c4 exclusive


 
3 Mesaj
9 Nisan 2013; 20:39:18 

ARKADAŞLAR ÖNCELİKLE ARACIMIZIN ON TAARFINDA BİR DEGİŞEN VARSA YAPILMASI VE BAKILMASI GEREKENLER:

1: ARACIN MOTOR BAGLANTI NOKTALARINDAKİ CİVATA BAGLANTI YERLERİNDE BİR OYNAMA YADA. HERHANGİ BİR KAYNAK İZİ OLUP OLMADIGINA BAKIN.
2: MOTOR YANINDA BULUNAN KULE DEDİGİMİZ YERLERDEKİ CİVATALAR KONTROL EDİLİR.
3: MOTORUN ALT TARAFLARINDA BULUNAN SASE BAGLANTI YERLERİNE BAKILIR. EYER ARAC ONDEN BİR KAZASI VARSA KAYNAK İZİ KALIN VE KESİK KESİKTİR. ORJİNAL BİR ARAC KAYNAGI İNCE KIL GİBİ TERTEMİZDİR.
4: ON RADYOTORUN UST TARAFINDA FARLARIN HEMÖEN ARKASİNDAKİ KAYNAKLARA BAKILIR.
5: CAMURLUK BAGLANTİ VİDALARINA VE KAYNAKLARINA BAKILIR:
6: EYER ANLIYORSANIZ TİRİGER TAKIMININ MOTORLA OLAN BOŞLUGU KONTROL EDİLİR
7: UNUTMAYINKİ DEGİSEN BİR ON TAKIM VARSA EYER ARAC YOLDA GİDERKEN SAGA YADA SOLA CEKMELER YAAPR. BU HATAYI ROT AYARI YAPILDIGINDADA YAPIYORSA SORUN BUYUKTUR.
8:ARACIN KAPUTUNUN HEMEN CAMLARLA BAGLANDIGI DOKTAALRA BAKIN ORDAKİ CİVATALRDA OYNAMA VE KAYNAKLARDAKİ USTALIK VE DEGİSİK GOZUNUZE CARPACAKTIR.


EYER BU ARA KAPILARINDAN BİR DEGİSENİ VARSA



1:ONCELİKLE KAPILARIN 4 UNEDE BAKIN KAPI KOLLARI TAM OTURTULAMAZ ARACLARDA Bİ BOSLUK OLUR VE MATLIK FARKI VARDIR:)
2:ARACIN KAPISI DEGİSMİS İSE HOPORLOR YANİ UFAK SPİKER KOLONLARA BAKIN FARKLILIK OLA BİLİR
3: KAPILARIN ARAC DİREGİNE BAGLANTI YERLERİNDEKİ BOYA CİL CİL OLUR VE VİDALARDA OYNAMALR GOZUKUR:)
4: KAPILARIN DİREK İLE ARASINDAKİ KAYNAK COK HASAS BİR NOKTADIR BU HASSASİYETİ ANCAK MAKİNE YANİ ORJİNAL FABRİKA MOTORLARI YAPA BİLİR. İNSAN ELİ DİKKATLİ YAPAMAS:) BUDA BİR KAYNAK ZAFİYETİDİR KALIN BİR KAYNAK ARACI ELE VERİR.
5: BOYANMIS BİR KAPININ İLK ONCELİKLE KAPI KOLLARININ DİBİNDEN BOYALRINI ATMAYA BASLAR VE KAPININ ALT KISMINDAKİ KAYNAKLARIN USTU POTLUK VERİRİ.
6: TAVAN İLE KAPININ BAGLANDIGI YERDEKİ İNCE CİZGİ HALİNDEKİ KAYNAK KESİK KESİK VE KALINDIR. BUYUK İHTİMALLE O ARAZIN TAVAN VE KAPILARI DEGİSMİSTİR.
7: EN ONEMLİSİDE ARACIN KAPILARINI KAPATTIGINIZDA EYER DEGİSENİ VARSA KAPILARDA TOK BİR SES YANİ SIFIR ALINMIS GİBİ SES CIKMAS KAPI TAM OTURMAS YERİNE KAPININ ALT SACINDAN OYNAMA SERT BİR DEMİR SESİ GELE BİLR
8:EN ONEMLİSİDE KAPININ DİREK BAGLANTISINI BAKIN OYNAMALARI SİZDE GORECEKSİNİZ VİDALRINDAKİ KAYNAKALRINDAKİ FARKLILIK COK BELLİDİR.


EYER ARACINIZ BAGAJINDAN KAZALIYSA:

1: SİTEPME TEKERİNİN BAGLANMIS OLDUGU YERDEKİ KAYNAKLAR BOZUK CIKAR CUNKU GİRİNTİLİ CIKINTILI OLDUGUNDAN DUZGYN KAYNATILAMAZ.

2: EYER KAZA UFAK BİSEYSE TANPONUN BAGLANDIGI NOKTALRDAKİ VİDALAR KAYNAKLAR HAFİFDE OLSA İZ BİRAKİR.

ARKADASALR ANLATILCAK DAHA BİRCOK SEY VAR AMA BEN YAZMAKTAN YORULDUM :) ARAC SATICILARI BU ACİKLAMALARIMA BİRAZ BOZULSADA DİKKAT EDİN ARKADASLAR:)
KAPORTA USTASI TANJU BAYKIRDAN NASİHATLAR:) SUANKİ MESLEGİM FARKLI TABİKİDE:)



UNURMAYINKİ YAPILAN BİR HATA ASLA KUSURSUZ OLARAK KAPATILAMAZ....


_____________________________



538 Mesaj
9 Nisan 2013; 20:50:03 

Aracı gösterdiğiniz ustayı da iyi seçin. Bir tanıdığımızın başına gelmişti. Galeri 200.000 km'de Linea yı km'yi düşürerek satmışlardı. Aracı almadan Fiat servisine götürdü ama servisin sahibi galeriyle anlaşıp üçkağıt yapmış ve arabanın km'si orijinal diyerek aldırdılar adama arabayı. Foyaları da sonradan Adapazarı'nda başka bir serviste ortaya çıktı...


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
9 Nisan 2013; 20:52:26 

aracın kazası benim için önemli değildir.

değerinden %20 altında ve araç çok iyi yapılmışsa o araç alınır sorun çıkarmaz.
Sayfa:   [1]
Tüm forumlar » [Motorlu Araçlar Dünyası] » Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri » BİR ARABANIN KAZA YAPTIĞI NASIL ANLAŞILIR??
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.156

DonanımHaber’i Takip Et X
Facebook Gözat
Twitter Gözat