Şimdi Ara

Yeni Clio 4 benzin tüketimi paylaşımı 1.2 16V 75bg ve Turbo 90 bg motorlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
598
Cevap
19
Favori
211.244
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ofamof kullanıcısına yanıt
    merhabalar, ben de 1-2 fikir beyan etmek istedim :)

    viteste gidip gaza basmadığınızda motor ve tekerler birbirine kavrama ile bağlı olduğu için o devir saati o değerleri gösteriyor.

    yani mantık olarak 500 devir ile arabanın 5. viteste yokuş aşağı 90 km/sa ile gitmesi zaten mantıksız..

    araç viteste iken tekerin dönmesiyle çalışıyor, bu durumda sadece havayı sıkıştırıp atıyor motordan..

    mesela aküsü bitip de çalışmayan arabaları ittirdiğimizde tekerlerdeki kuvveti kavrama ile motora iletip arabayı çalıştırırız.. yokuş aşağı inerken de bunun tam tersi oluyor.. yani tekerler motoru döndürüyor..

    ayrıca zaten arabayı boşta kullanmak her zaman daha tehlikelidir :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metemym

    Ben captur 1.5dci s&s e gectim rahat ettim arkadaslar. Benzinli motor yalan hayat dizelde :-)

    Bu arada hayirli olsun hocam arabaniz ve donusumunuz hayirli gunlerde kullanin insAllah

    ben de dizele o kadar fark verilmesine karşıyım
    günde bir bardak bedava süt içmek için evde inek beslemek gibi
  • 1.2lt 75 beygir motora lpg taktıran var mı? Sıkıntılı mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zaman Ötesi

    1.2 75 beygirlik arkadaşı aldım.
    yokuşlarda 2. vitese inmeyi alışkanlık haline getirdim ankarada

    vitesle oynamayı ve sakin karakterli bir sürüşü sevenler için sıkıntı yok (benim gibi)
    lpg taktırdım üstüne şehir içi 20 kuruş civarı geziyorum. :)

    bu yıl benim araba fazla yakmaya başladı,benzinin kalitesimi düştü anlamadım.



    lpg yi hangi marka taktırdınız acaba

    atiker gold takdırdım. herhangi bir sıkıntı yaşamadım 10.000 km oldu hemen hemen.
    çekiş konusunda çok dik yokuşlarda (1-2 yokuşta hissettim aslında sadece malum ankara ortamı) az bi hissediliyor ama onun dışında fark yok.
  • Merhabalar

    Bendede stop&start var. Aracım 1600 km ye ulaştı. Şu ana kadar 5.6 ortalama ile gidiyorum. Eko mod kapalı ortalama 120-160 km arası seyir halinde şehirlerarası yolda kullanıyorum.

    Benim araç ile ilgili birkaç gözlemimi aktarmak isterim ,alacak arkadaşlara fikir vermiş olur.

    * Öncelikle eski modeller gibi silecek su haznesi çok küçük, kısa sürede bitiyor. Silecek püskürtme noktaları sileceğim altında kalıyor. silecek çalışma esnasında püskürtme noktaları sileceğe denk gelince sağa sola saçılmalar oluyor.
    *sağ silecek haliyle her araba gibi kısa fakat iki sileceğin arasında silmediği ölü bir nokta kalıyor, beni rahatsız ediyor.
    * Otomatik silecek sistemi pek başarılı değil, algılama sıkıntı yaratıyor. istediğiniz kadar hassasiyet seviyesini oynayınız.
    * Otomatik klima çok çok başarılı değil, her daim cam kenarındaki ızgaralardan soğuk hava içeri geliyor (forumlardaki bazı arkadaşlar cam fitillerinden geldiği gibi bir yanılgıya kapıldığın gördüm)
    * bunun yanında eski renault kullanıcısı olarak seyir esnasında silecek çalıştığında suyun yan camlara gelip, hele cam açıksa iç döşemeye düşmesinin çözümünü bulmuşlar :)
    *kapı alt çıtalarının altını oto yıkamalarda temizlemeyi unutuyorlar erişmesi zor biraz. ayrıca kapıiçi eşiklerde çok çamur birikiyor.
    *bardak yada meşrubat koyma hazneleri çok kullanışsız yere konumlandırmışlar, öndeki boş kare kısım ile yer değiştirilse kol dayamanın daha önünde kalır, kullanımı kolaylaştırır.
    *Kol dayamadan dolayı sürücü sırt dikliği ayarlama makarasına ulaşmak ölüm.
    *Güncelleme yapıldıktan sonra r-nav da telefon fihristi soyad,ad olarak sıralanıyor, düzenlenemiyor. Halbuki eski versiyonda buna olanak tanınıyordu.
    *navigasyon açık iken radyo dinlemek istemediğinizde radyo sesini kısınca navigasyonun seside kısılıyor. İllaki media kısmına gelip mp3 parçasını pause etmeniz gerekiyor. Halbuki radyo fonsiyonunda sessiz butonu eklenebilir.
    * Birde navigasyon bedava diyen satıcılar yanıltıyor, 90 gün güncelleme bedava gerisi para ile.
    * Eller serbestte ve kumanda ile kapı kilitlenirken açık camlar kapanmıyor (bence bu seviye araç için çok büyük eksiklik)
    * aynı zamanda kumanda ile kilitleninca aynalarda kapanmıyor, illa içerden müdahale gerekiyor. (Yurtdışı araştırmalarımda bu fonksiyon ve hızı belirli bir rakamı geçince ötme fonsiyonu var fakat tr yazılım versiyonunda pasif geliyormuş)
    * Önler disk arkalar kampana, alınca farkettim. Günümüzde tam bir komedi :) 5 sene sonra muayenelerde ayarsızlıktan sıkıntı yaşatır. (Muayeneden kalanların %70 i arka kampana ayarlarının orantısızlığından kalıyor. Bu gerçek bir istatistikdir) Bende bu istatistiğe dahilim.
    * Fabrikanın söylediği talimatlar ile servisler arasında çok tutarsızlıklar var. Rodaj örneği mesela !
    * Kırmızı renk araçlarda ki benimki öyle :( uygulanan boya ve vernik teknolojisinden dolayı rotuşlarda problem çıkaracağı direkt söyleniyor. Rotuş yerine lokal parça boya kesin gözüküyor. İlerleyen zamanlar ne gösterir bilemem.

    Genel olarak bu olumsuzlukların yanında, araç dinamiklerine baktığımda,
    * vites oranları yeterli
    * kısa sürede son sürate ulaşılıyor, uzun süre seyir yapılabiliyor.
    * virajlarda araç kendini bırakmıyor, lastik yanakları ince olduğu için zemini fazla hissediyorsunuz.
    * koltukların performansı gayet iyi 8-10 saatlik sürüşlerde hiç yormuyor. İlerleyen senelerde ne olur bilemem :)
    *yokuşlarda çok abartı durumlar olmadıkça vites düşürmenize gerek kalmıyor, toparlıyor. Esneklik yeterli geldi.
    *eller serbest kart sistemi çok pratik, fakat kapı butonları ne kadar dayanır bilemem (ayrıca arka kapılarda buton yok önce ön kapıdan butonla açılıp sonra arka kapılar açılıyor. Ceketimi bırakıp oturayım olayı olmuyor :) )
    * Araç 130 km üzerinde gereğinden fazla rüzgar sesi ve yol sesi alıyor bence. Aksine hiç motor sesi duyulmuyor. Belkide rüzgar motoru bastırıyor:)
    *Araç kaliteli lastiklerde geliyor, bende continental var mesela. Diğer markalarda hep uzakdoğu malı lastikler rastladım.

    Benimde beklentim 5 seviyelerine düşmek 2-3 bin km daha beklemek durumdayım.

    Şimdilik bu kadar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi felarof -- 3 Mart 2013; 20:14:04 >
  • 1.2 leri tercih etmeyin arkadaşlar.. motor 10 senedir üretiliyor, hatta daha önceleri aynı blok 8v olarak twingolarda kullanılıyordu. Eski tip bir motordur, vergi avantajından başka artısı yoktur. Bu araçları şehir içinde kullanmak için tercih ediyoruz ama şehir içinde 8-9lt yakar. 100km yi geçmezseniz şehir dışında az yakar , 5 - 5.5lt ama araç şehir dışı için uygun bir araç değil. Rampalarda ne kadar vites düşürüp bassanızda 70 i geçmez.

    Sözün özü 35 yaş altına ya da acelesi olanlara (kimisi arı konmuş gibi sürer) 1.2 araç tavsiye etmiyorum.
  • Arkadaşlar öncelikle hepinizi cesaretinden ötürü kutluyorum . Benzinli araç kullanmak gerçekten cesaret örneği.
    Clio 4 hem 1.2 hem 0.9 atmosferik motor için acele etmeyin. 5.000 KM sonrasında tüketiminiz kuvvetle muhtemel düşecektir.

    Hepinize kazasız belasız sürüşler dilerim ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akinc75

    0.9 TCE kullanıyorum 1600 km deyim.eco modda kullanmama rağmen ort 18 km hız ile yakıt tüketimi 8.8 lt.....

    arkadaşım kusura bakma ama ortalama hızın 18 km. buna yolda yürüme hızı denir resmen. sen dur kalk yada ışıkta beklediğin için bu kadar çok yakıyorsun bence.
  • kesin bişe diyemem ama forumlarda kimileri eco'nun da cc'nin de uzun yolda tüketimi artırdığını söylüyolar. rakım çıkarken cc'nin tüketimi artırdığı doğru ama gaz pedalını etkin kullanmakta beceri işi bence
  • illakihb İ kullanıcısına yanıt
    uzun yolda 1.2 daha az yakıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kergit

    quote:

    Orijinalden alıntı: drmustafagurbuz

    26 ay önce clio 4 1,2 motor alıp hemen LPG taktırdım. herkes 1.2ye lpg takılmasını saçma buluyordu ama iyiki taktırmışım. aracım 50000 km.de. uzun yolda 100 km/s ile gidersem yol bilgisayarı 5,5 - 5,9 lt (benzin) gösteriyor ama 6 - 6,5 lt LPG yakıyor. Güncel LPG fiyatı 2,09 TL olduğundan km.de 13 kr. yakıyor. Hız ortalaması 120km/s olursa ortalama 7,5 lt LPG yakıyor. Yani performans derdiniz yoksa ve en fazla 120'ye sabitler giderim diyorsanız tavsiye ederim. Ama malzeme kalitesi beklentinizi yüksek tutmayın derim...

    Hocam bugün bende sıfır 1.2 joy için yazıldım.
    Önceki aracım 1.2 clio 3 extreme 16v idi. Benzinle kullandım yakıt tüketiminden memnundum.
    Size bir sorum olacak. Kaç km de lpg taktırdınız? motor açılsın diye bekledinizmi?
    Bir de hangi marka ve uyumu nasıl ?

    Yaklaşık 1000-1500 km benzinle kullanıp lpg taktırdım. Daha fazla beklemedim. BRC taktırdım ama Türkiye'de bu konuda Çorum Özençler'in ve Trabzon BRC bayisinin çok iyi olduğunu biliyorum. Özençler'de LPG ayarları yapıldıktan sonra 50000 km. yol yaptım ve bu süreçte sadece lpg filtresini değiştirdim. Asla ayarlarıyla başka yerlerde oynatmadım. 50000 sonunda tekrar özençlere gittiğimde ayarların aynen korunduğunu, yeni ayara gerek olmadığını söylediler. Onlara göre LPG ayarı araç durduğu yerde yapılmaz. Sürüş testinde yapılır diyorlar. O yüzden bu işi yapan birçok firmaya ayar konusunda pek güvenmiyorum. Diğer yandan Clio 4'ün bagajının küçük olduğunu ve lpg tankının bagajın sol yarısını neredeyse kapattığını belirteyim. Ama ben bagajım fazla olduğunda sağ ikili koltuğu yatırıyorum ve fazlasıyla iş görüyor. Yeni aracınız şimdiden hayırlı olsun...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drmustafagurbuz -- 26 Aralık 2014; 16:56:23 >
  • predator93 kullanıcısına yanıt
    Valla artık sizin dediğinizi yapmakdan başka çarem kalmadı; fakat olay satmak değil, bu aracın sıkıntısı ne? Sonuçta satarken, alıcı niye sattığımı soracak ve bende ''borcum varda'' diyebilecek biri değilim.
  • umut414141 U kullanıcısına yanıt
    Vitesi kaç devirde değiştiriyorsunuz, benim arabada vites uyarısı yok ,2000 devirde değiştiriyorum.
  • clıo 4 1.2 joy aracım kıs aylarında 9.5 litre altına düşmüyor 10,5 ile 9,5 arası değişiyor yakıt tuketımı şehır dısı ıse 90 sabıtlenırse ıkı kısı 5.3 litre cıvarı yakıyor minımum 5.1 gördüm açıkcası cokta ekonomık bır araç degil
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    Sizin bahsettiğiniz 1.4 otomatik, okadarda yakmaz abartıyorlar

    merak ettim
    şurdan bakayım dedim
    elitte versiyonu sanırım full oluyor 51600 tl (ekstra olarak yan hava yastığı yeşil)

    1,2 edc de şehir içini 6,6 dan 7,5-8 arasında gösteriyorsa
    muhtemelen i20 9 oranıda 10-11 olur?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hbasaran82 -- 7 Mart 2015; 11:15:09 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: egeozsoyler

    Benim de 1.2 icon Clio 4ümü alalı 465 km (8 gün) oldu, ilk aldığımda fulledim deponun 4te 3ü bitti ve yakıt tüketimi 7.8-7.9 civarı yazıyor, sizce bu tüketim nasıl ve düşer mi?

    Çok iyi ,7 lt ye rahat düşer.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58


    quote:

    Orijinalden alıntı: hbasaran82

    quote:

    Orijinalden alıntı: ssaypınar

    quote:

    Orijinalden alıntı: egeozsoyler

    Benim de 1.2 icon Clio 4ümü alalı 465 km (8 gün) oldu, ilk aldığımda fulledim deponun 4te 3ü bitti ve yakıt tüketimi 7.8-7.9 civarı yazıyor, sizce bu tüketim nasıl ve düşer mi?

    şehir içinde 7.5 altı çok zor görürsünüz .bu arada lpg ile son ıkı gunde 380 km yol gittim 53 tl lpg aldı lpg 2.04 den alındı

    53X2,04 = 110 TL
    110/4,4 = 24 lt benzin eder
    100 km de 7,5 litre benzin yaktığını varsayarsak
    300 km de 22,5 litre benzin yakar
    yakşık 70-80km de cebinde kalır

    1500 tl lpg ye verdiğini düşünürsek
    ortalama 400 km de 75-80 km cebinde kaldığına göre (şehir içinde) buna 100 km cebinde kalır dersek
    her 100 km de ortalama 7,5 litre orsa 7,5x4,4 =33 lira eder
    1500 tl lpg / 33 x 100 = 4550-5000 km sonra lpg nin parasını geriye almış olursun..
    ayda 500 km şehir içi yapanlar ortalama 1 yılda lpg yi amorti etmiş olur


    hesaplamam yanlış ise uyarın :)









    1 Ortalama 7 lt benzin yakıyor
    2 1 lt lpg 2.4 tl
    3 italyan lpg kiti + işletme 2000 tl civarı tutuyor
    4 lpg işletince garani bitiyor ve servise gidemeyince sanayideki beceriksiz tamircilere kalıyorsun.

    hımm, aslında evet,
    benim 1,2edc 120hp şehir içi 7-7,5 aralığında
    düz vites mantıken daha fazlası olamayacağı için
    amorti işi 2 yıla vs. uzar
    bence lpg dönüşümü çok karlı bir iş değil?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hbasaran82 -- 6 Nisan 2015; 12:06:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sangokudbgt

    Arkadaşlar 1.2lt 120bg motorun istanbul şehir içi tüketimi ne kadar olur dersiniz? Sayfada bir çok değer belirtilmiş ama 120bg mi yoksa 75bg mi belli değil.

    Zaten 75bg bile min 6.7 yakmış, arkadaşlar 120'lik olan 10-11'den aşağı yakmıyor diyorlar doğru mudur?=

    120hp'lik motor 75hp olandan daha az yakar bence.
    çünkü 75 hp çekmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sangokudbgt

    Arkadaşlar 1.2lt 120bg motorun istanbul şehir içi tüketimi ne kadar olur dersiniz? Sayfada bir çok değer belirtilmiş ama 120bg mi yoksa 75bg mi belli değil.

    Zaten 75bg bile min 6.7 yakmış, arkadaşlar 120'lik olan 10-11'den aşağı yakmıyor diyorlar doğru mudur?=

    tce 120 motorun yakıtı.

    benim duyduklarım

    çok sıkışık trafik 8-9 lt 15-17 km/h ort hız
    normal trafik 7-8 lt 20-25 km/h ort hız
    açık trafik 6.5-7 lt 26-30 kmh ort hız

    karma kullanımda genel ort. 7 lt//100 yakar.
  • arkadaşlar bir sorum olacak; aracım clio4 1.2 joy 2014 model, 3. viteste iken 40 km hızı geçince özellikle dikkat ettim araçtan tık diye(sanki bişey devreden çıkıyo) gibi bir ses gelmekte acaba nedir bilen var mı?
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.