Şimdi Ara

206 1.4 XR BVA - Şanzıman Sorunu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
20
Cevap
0
Favori
21.906
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhabalar,

    2001 model 206 1.4 XR BVA model bir araç aldım geçen hafta. aracı yakın bi arkadaşımdan satın aldım. henüz 48000km de, mekaniği, kaporta durumu vs. gayet iyi. genel olarak vites geçişleri, motor tepkisi oldukça iyi. araçta atiker lpg kiti mevcut. Aracın bakımları hep Ankara Göral'da yapılmış, LPG kiti de orada takılmış.

    İki gün önce sabah işe gitmek için araca binip çalıştırdım. yaklaşık 1 dk rolantide çalıştıktan sonra hareket ettim, yaklaşık 700-800m yol kattettikten sonra normal vites geçişi gibi olmayan bir vuruntu oldu, kar ve spor modu ışıkları yanıp sönmeye başladı, araç çekişten düştü. Hemen sağa çekip durdum, park moduna geçip aracı stop ettim, el firenini çekip ayağımı fren pedalından çektim. 2-3 saniye sonra tekrar frene basarak aracı çalıştırdım, el frenini indirip D moduna geçtikten sonra yoluma devam ettim. yaklaşık 17-18 km mesafe gittim, herhangi bir problem olmadı. saat gibi çalışmaya devam etti. Aynı şey akşam eve dönerken yine 700-800m mesafe gittikten sonra oldu, yine aynı şeyi yaptım yoluma sorunsuzca devam ettim.

    Daha sonra eve geldiğimde biraz araştırma yaptım, forumlarda benzer sorunu yaşayanlar yazmış, 2009 ve 2011 yılından kalma girdileri okudum. Kimileri elektro valfler'i değiştirmiş, sorun çözüldü demiş, kimisi ilk başta çözüldü sandım ama bir kaç gün sonra araç daha beter oldu demiş, kimisi sadece şanzıman yağını değiştirerek çözdüğünü söylemiş vs.. ama ortada net bir çözüm yok gibi görünüyor. Birisi de motorun LPG yüzünden düzensiz çalışmasının olası bir durum olduğunu, bu durumunda tork konvertörünü etkileyeceğini dile getirmiş. Bunu dikkate alarak bu sabah LPG yi devre dışı bırakarak benzinde yaklaşık 2 km gittim, sonra benzin istasyonunda durup, LPG aldım ve LPG ile yola devam ettim, yine bir sorun olmadı. Bugün akşam dönerken benzine geçmeden yine LPG ile yola çıktım direkt ve bu sorun yine oldu. Alakası var mıdır yok mudur bilemiyorum ama bu sorunu daha fazla büyümeden çözmek istiyorum.

    Benden önceki sahibi 3-4 defa başıma geldi, Göral'a götürdüm söyledim, bilgisayara bağladılar, test ettiler sorun yok, arada olur öyle hava soğukken demişler. Bu bir sorunsa çözümü de olmalı.

    Bu sorunun çözümü noktasında Ankara'da başvurabileceğim, sorunun neden kaynaklandığını bilen ve doğru çözümü sunabilecek işini bilen bir servis var mı? Bu konuda yardımcı olur, bilgilerinizi paylaşabilirseniz sevinirim.


    Sevgiler.







  • merhaba
    bende de 2001 model 206 var. otomatik. bende alırken herşeyine baktırarak almıştım. bu sabah bende de sizin bahsettiğiniz olay oldu. ama aracımda lpg yok. araştırdığım kadarıyla lpg de değil. selenoid valflerinden bahsediyorlar. hatta servisi arayıp sordum. onlarda ondan olabileceğini ama emin olmak için aracı makinaya bağlamak gerektiğini anlattılar. bende haftasonunu bekliyorum. baktıracağım galiba. :(
  • Bende de 2003 1.4 BVA 206 var. Araç mayıs ayından beridir bende 80binde şu anda tüpsüz. Ancak 2 aydır bir kaç kez aynı sorun bende de oldu. elktro valf deniyor ancak ilk hamle şanzuman yağı ve filtresi olmalı. sürekli hale gelirse değiştirecem. yetkili servise sordum 5lt yağ alır dediler 25tl den. filtresi de 100küsür tl. çok pahalı geldi. en kötü ihtimal sürekli hale gelirse 10binlik bakım gelince hepsini yaptıracam. sonuç alanlar var mı ki acep ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: copyright05

    Bende de 2003 1.4 BVA 206 var. Araç mayıs ayından beridir bende 80binde şu anda tüpsüz. Ancak 2 aydır bir kaç kez aynı sorun bende de oldu. elktro valf deniyor ancak ilk hamle şanzuman yağı ve filtresi olmalı. sürekli hale gelirse değiştirecem. yetkili servise sordum 5lt yağ alır dediler 25tl den. filtresi de 100küsür tl. çok pahalı geldi. en kötü ihtimal sürekli hale gelirse 10binlik bakım gelince hepsini yaptıracam. sonuç alanlar var mı ki acep ?
    bende aynı sorunların üstüne zaten bakımı geldiğinde elektro vanalarıda değiştirdiler. sorun ortadan kalktı. elektro vanaların arızasınıda ya aracı cihaza bağlayarak yada şanzıman yağındaki aşırı yanık kokudan anlıyorlar. biraz pahalı ama elden de fazla birşey gelmiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: silverbird

    bende aynı sorunların üstüne zaten bakımı geldiğinde elektro vanalarıda değiştirdiler. sorun ortadan kalktı. elektro vanaların arızasınıda ya aracı cihaza bağlayarak yada şanzıman yağındaki aşırı yanık kokudan anlıyorlar. biraz pahalı ama elden de fazla birşey gelmiyor.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar tekrar merhaba,

    bende sorun devam etti, kısa bir süre sonra işten anlayan arkadaşların tavsiyesi ile özel bir serviste yaptırdım. selenoid valfler orijinal olarak değişti. şanzıman yağı da değişti. toplam 750 tl'ye maloldu. 1 ay hiç sorun yaşamadım. 1 ay sonra tekrarladı ve bu defa vuruntu çok daha sert oluyordu. ancak artık nasıl kullanacağımı çözüştüm. ilk 1-1,5km mesafeyi 1500 deviri geçmeyecek şekilde vitesi 2'ye alarak(2'den yukarı çıkmasın diye) yolumuza devam ediyoruz. motor sıcaklığı 70'lere geldiğinde yavaş yavaş hızlanıp 2. kilometrenin sonunda allah ne verdiyse basabilirsiniz.

    başka bi ustayla konuştum. bu sorunun çözümü olmadığını peugeot-citroen grubu araçların BVA modellerinde kaçınılmaz olduğunu söylüyor. ki o vuruntu sonrası aracın kendini korumaya aldığını, yolda bırakmayacağını ancak en uygun yerde stop edip yeniden çalıştırarak yola çıkabileceğimi söyledi. bunun önüne geçmek içinse arabanın dilinden anlayıp ona göre(benim uyguladığım yöntem) davranmak gerektiğini söyledi. komple şanzıman değiştirenler, indirenler elden geçirtenler bile aynı sorunu yaşamaya devam ediyor. başka bi arkadaşımda 2004 model 307 BVA vardı. komple şanzıman indi, değiştirdi 1-2 ay sonra onun ki de aynı şekilde eski haline döndü.

    6-7 ay sonra yeni sahibine durumu anlatarak sattım aracı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: coder6006

    arkadaşlar tekrar merhaba,

    bende sorun devam etti, kısa bir süre sonra işten anlayan arkadaşların tavsiyesi ile özel bir serviste yaptırdım. selenoid valfler orijinal olarak değişti. şanzıman yağı da değişti. toplam 750 tl'ye maloldu. 1 ay hiç sorun yaşamadım. 1 ay sonra tekrarladı ve bu defa vuruntu çok daha sert oluyordu. ancak artık nasıl kullanacağımı çözüştüm. ilk 1-1,5km mesafeyi 1500 deviri geçmeyecek şekilde vitesi 2'ye alarak(2'den yukarı çıkmasın diye) yolumuza devam ediyoruz. motor sıcaklığı 70'lere geldiğinde yavaş yavaş hızlanıp 2. kilometrenin sonunda allah ne verdiyse basabilirsiniz.

    başka bi ustayla konuştum. bu sorunun çözümü olmadığını peugeot-citroen grubu araçların BVA modellerinde kaçınılmaz olduğunu söylüyor. ki o vuruntu sonrası aracın kendini korumaya aldığını, yolda bırakmayacağını ancak en uygun yerde stop edip yeniden çalıştırarak yola çıkabileceğimi söyledi. bunun önüne geçmek içinse arabanın dilinden anlayıp ona göre(benim uyguladığım yöntem) davranmak gerektiğini söyledi. komple şanzıman değiştirenler, indirenler elden geçirtenler bile aynı sorunu yaşamaya devam ediyor. başka bi arkadaşımda 2004 model 307 BVA vardı. komple şanzıman indi, değiştirdi 1-2 ay sonra onun ki de aynı şekilde eski haline döndü.

    6-7 ay sonra yeni sahibine durumu anlatarak sattım aracı.

    Alıntıları Göster
    tıpa tıp aynılarını yaşadım. yarın servise gid4eceğim. yağ değiştirilecek. bu yorumları okuduğum iyi oldu :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pc.programcı

    tıpa tıp aynılarını yaşadım. yarın servise gid4eceğim. yağ değiştirilecek. bu yorumları okuduğum iyi oldu :)

    nedir son durum, sorun cozuldumu ve malıyet ne tuttu. en onemlısı sadece yag yada yag fılıtre yada selonoıdler dahılmı degısım oldu. aydınlatırmısınız.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: memeti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pc.programcı

    tıpa tıp aynılarını yaşadım. yarın servise gid4eceğim. yağ değiştirilecek. bu yorumları okuduğum iyi oldu :)

    nedir son durum, sorun cozuldumu ve malıyet ne tuttu. en onemlısı sadece yag yada yag fılıtre yada selonoıdler dahılmı degısım oldu. aydınlatırmısınız.

    hocam kesin çözüm oldu. işe yaradı.

    selenoidler değiştirildi. otomatikmen yağ da değişti. 700 tl ye işin en uzmanından yaptırdım. kaliteli orjinal ürün taktı. şimdi sorunsuz çalışıyor. hiçbir sıkıntı o can sıkıcı sıkıntı yok

    ikitelli ataürk organizede gülşah şanzuman var. mehmet bey. müthiş bir insan ve çok iyi bir usta. ben tanımıyordum tanıştıkmuhabbet sohbet baya koyuydu. bana şanzumana dair ne varsa anlattı. meraklıyımdır da zaten :) tavsiye ederim kesinlikle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pc.programcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: memeti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pc.programcı

    tıpa tıp aynılarını yaşadım. yarın servise gid4eceğim. yağ değiştirilecek. bu yorumları okuduğum iyi oldu :)

    nedir son durum, sorun cozuldumu ve malıyet ne tuttu. en onemlısı sadece yag yada yag fılıtre yada selonoıdler dahılmı degısım oldu. aydınlatırmısınız.

    hocam kesin çözüm oldu. işe yaradı.

    selenoidler değiştirildi. otomatikmen yağ da değişti. 700 tl ye işin en uzmanından yaptırdım. kaliteli orjinal ürün taktı. şimdi sorunsuz çalışıyor. hiçbir sıkıntı o can sıkıcı sıkıntı yok

    ikitelli ataürk organizede gülşah şanzuman var. mehmet bey. müthiş bir insan ve çok iyi bir usta. ben tanımıyordum tanıştıkmuhabbet sohbet baya koyuydu. bana şanzumana dair ne varsa anlattı. meraklıyımdır da zaten :) tavsiye ederim kesinlikle

    sevındım gecmıs olsun sıze.

    pekı hocam bu sıkıntının atıyorum 1-2 ay sonra tekrarlamayacagı konusunda garantı verebılıyormu. bu cok onemlı , zıra yaptırdıgı halde kısa sure sonra tekrar yasayanlar var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: memeti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pc.programcı

    quote:

    Orijinalden alıntı: memeti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pc.programcı

    tıpa tıp aynılarını yaşadım. yarın servise gid4eceğim. yağ değiştirilecek. bu yorumları okuduğum iyi oldu :)

    nedir son durum, sorun cozuldumu ve malıyet ne tuttu. en onemlısı sadece yag yada yag fılıtre yada selonoıdler dahılmı degısım oldu. aydınlatırmısınız.

    hocam kesin çözüm oldu. işe yaradı.

    selenoidler değiştirildi. otomatikmen yağ da değişti. 700 tl ye işin en uzmanından yaptırdım. kaliteli orjinal ürün taktı. şimdi sorunsuz çalışıyor. hiçbir sıkıntı o can sıkıcı sıkıntı yok

    ikitelli ataürk organizede gülşah şanzuman var. mehmet bey. müthiş bir insan ve çok iyi bir usta. ben tanımıyordum tanıştıkmuhabbet sohbet baya koyuydu. bana şanzumana dair ne varsa anlattı. meraklıyımdır da zaten :) tavsiye ederim kesinlikle

    sevındım gecmıs olsun sıze.

    pekı hocam bu sıkıntının atıyorum 1-2 ay sonra tekrarlamayacagı konusunda garantı verebılıyormu. bu cok onemlı , zıra yaptırdıgı halde kısa sure sonra tekrar yasayanlar var.

    veriyor hocam. kesin çözüm diyor. fabrikadan çıktığı gibi neyse o diyor. yine de bir konusun




  • Peugeot 206 otomatik şanzıman aracın var. Araç rapma çıkarken vites 3 takılıp kalıyor. Seleonoid valfleri değiştirsem düzelirmi. Bu sorunu yaşayıp halleden arkadaşlar yardım ederse sevinirim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: traveller67

    Peugeot 206 otomatik şanzıman aracın var. Araç rapma çıkarken vites 3 takılıp kalıyor. Seleonoid valfleri değiştirsem düzelirmi. Bu sorunu yaşayıp halleden arkadaşlar yardım ederse sevinirim
    merhaba bir konu hakkında yardımlarınızı istiyorum arkadaşlar. eşime 2001 model peugeot 206 1,4 otomatik araç aldım. yalnız araçta yolda giderken vitesten bir vuruntu sesi sonrasında kar ve spor mod ışıkları yanıp sönmeye başlıyor ve çekişten düşüyor baya, ikitelli başakşehir tarafında sorunumu çözebilecek iyi bir usta arıyorum. bu konuda tecrübesi olan yardımcı olabilecek bir kişi var mı acaba. şimdiden teşekkürler.
  • Pc.programcı kullanıcısına yanıt
    bendede pejo 206 xt bva 2001 otomatik benzinli bir araç var.yılbaşında aldım aracı.hiç bir sorunu yoktu.ancak son 1 ay içerisinde çok nadirde olsa kar ve spor modları yanıp sönmeye başladı.hal böyle oluncada araba ağırlaşıyor.sanayiye götürdüğümde sorunun şanzıman şalteri olduğunu 300 tl gibi bir fiyatla şalteri değiştirirsek sorunun ortadan kalkıcağını söylediler.daha bişey yapmadım.arada yine oluyor stop edip tekrar çalıştırıyorum mecburen.Yoksa araba 3. viteste gidiyormuş ve bu şekilde kullanımda şansımanın çabucak bozulmasına sebepmiş. Aladığıma pişmanım desem yalan olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cetiner344

    bendede pejo 206 xt bva 2001 otomatik benzinli bir araç var.yılbaşında aldım aracı.hiç bir sorunu yoktu.ancak son 1 ay içerisinde çok nadirde olsa kar ve spor modları yanıp sönmeye başladı.hal böyle oluncada araba ağırlaşıyor.sanayiye götürdüğümde sorunun şanzıman şalteri olduğunu 300 tl gibi bir fiyatla şalteri değiştirirsek sorunun ortadan kalkıcağını söylediler.daha bişey yapmadım.arada yine oluyor stop edip tekrar çalıştırıyorum mecburen.Yoksa araba 3. viteste gidiyormuş ve bu şekilde kullanımda şansımanın çabucak bozulmasına sebepmiş. Aladığıma pişmanım desem yalan olmaz.

    hocam evvela bu arızayı yaptırmadan bınersenız sonrasında sızı sanzuman revızyonuna bıle goturebılır. genelde sızdekı sorun klasık selenoıd valf arızası olarak bılınır, 2 adet valf ve sanzuman yagı degısımı ıle sorun gecer. 700-1000 lıra arası masrafı vardır.

    istanbulda leventtekı sanayıde bu ısın uzamnı parıs oto var, bır gosterın derım.




  • Tesekkur ederim yorumunuz icin en kisa zamanda baktiricam.
  • Benim aracım 2010 renault megane 1.6 benzin. Arac 1 aydır daha önceden olmayan 2 den 3 e geçişte zorlamaya başladı. Normalde 2500 3000 devirde geçerken 4500 5000 devirde vites geçişi gerçekleşiyordu. Sonrasında ustaya götürdüm. Programa bağladı. Bir problem yok dedi ve güncelleme gibi birşey yaptı.



    Bunun ardından yola çıktim 5 dk sonra vites kutusunu kontrol edin esp kontrol edin uyarısı verdi. Vitesi kendi 3e aldi suruse öyle devam ettim. Hemen aynı ustaya geri götürdüm. Aynı programa bağlayıp baktı şimdi hatayı gördü dedi. Valv değişimi 600 tl masrafı var dedi.



    Sonra o haliyle eve döndüm. Ertesi gün araç yerinden hiç oynamadı. İleri ya da geri sanki boşta gibi. Motor devirı artıyor hatta viteste görünmesine rağmen ilerleme olmuyordu. Çekici ile başka bir ustaya çektirdim.



    Bir fikri olan bu problemi yaşayan var mı?




  • drhanibal D kullanıcısına yanıt
    İlk başta selonoid valfleri değişecek, daha sonrasında komple revizyon. Aracı koruma modunda yani 3. viteste uzun süre kullanırsan (benim gibi) selonoidlerle değil komple şanzıman revizyonu yaptırmak zorunda kalırsın. Ankara da Ogün ustada 3800 tl ye komple revizyon ettirdim. Kafam rahat hiç korkmadan eşşeğe biner gibi biniyorum 2004 model 307 bva ya. Ama şimdi sen diyorsunki araç hiç hareket etmiyor. Aracın hiç hareket etmemesi demek, büyük ihtimal ile senkromeçlerdeki metal tozunun yağ filitresini tıkadığına işarettir. Yani bukadar aşındılarsa komple revizyonda gerekebilir şanzımanına. Bu arada revizyonu 174000 kmde yaptırmıştım araç şuan 183binde tık demedi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msserin -- 1 Kasım 2017; 11:10:11 >
  • Dediğiniz gibi çıkacak galiba hala bakımda usta da ugrast ı sanziman yanmış istanbula merkeze gönderiyorum dedi. Ama bu duruma gelmeden başka bir usta güncelleme yapıp birşey yok demişti ondan sonra bu hale geldi. Anlamadım alakalı gibi geldi. Bu adam renault özel servisten çıkıp sanayide kendi yerini açan biri.
  • Peugeot 206 1.4 otomatik kar ve spor moduna geçme sorununu alakasiz bir yerde buldum.

    Arkadaslar sonuna kadar okuyun yazimi.

    15.20 km gidince aniden kar ve spor modu lambalari yanip vites küçülüyor du.Stop edip çalıştırınca düzeliyor du.

    Hiç bir usta çözüm üretmedi,yok sanziman inecek,yok selonoid valfler, yok şanzıman yağı,bi sürü pahali maliyetler söylendi.

    Şunu da belirteyim hem benzinde hem lpg de yapiyordu.

    Araca ilk defa lpg taktirdim aradan 1 ay geçti alttan patlatma yapmaya başladı,gazdan ayagimi çekince pat diye patlama yapiyordu.

    Şaşmaz da bir peugeot ustasina götürdüm dedi susturucu ve katalitik konvektor bozuk.

    800 tl ye susturucuyu degistim,konvektorude söküp düz boru bagladi egsozcu.

    Fakat Patlama hala devam etti,dedim konvektorude degiselim.

    1150 tlye katalitik konvektoru değiştirdim ve patlatma kesildi.

    300,400 km yol yaptim tek bir defa bile kar ve spor moduna geçmedi.

    Kar ve spor moduna geçmesi konvetorun bozulmasindan kaynakli,gidip dunya kadar masraf yapmayin.Basima gelmese inanmazdim belkide.

    İnsallah faydali olur.





  • Sorunla alakali çözüme ulastinizmı

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.