Şimdi Ara

[DH] V O L V O for L I F E (79. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.307
Cevap
40
Favori
903.740
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yanılmıyorsam 97-04'e kadar s40 ta sofor mahalinde zaten zemin aydınlatması mevcut. sadece yolcu için takmanız gerekli.
    04 sonrası her iki tarafta zaten var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: BMW 528

    abiler

    biz volvo alsak 97-98 s40 .resimdeki gibi gaz fren böülümdeki aydınlatma gibi aydınlatma sonradan yaptırabilirmiyiz?

     [DH]   V O L V O    for   L I F E




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhan s40 -- 24 Temmuz 2007; 12:57:25 >
  • 2001 s40 1,6 sahibi olarak rahatca sunu söyleyebilirim. 2001 modellerin 2000 lerden daha az benzin yaktığı gerçeği herkezce bilinir. (revize edilen motor sayesinde). tavsiyem 2001 yönünde.
    1,6 yada 1,8 mi konusu. bugünkü aklım olsa 1,9T4 yada 2,0 alırım. hiçbiri olmasa 1,8 e razı gelirim.
    Benzin dert olacaksa 1,6 yada 1,8 çok fark etmez. ama vergileri fark eder. 1,6 110hp ama torku yetersiz olduğu için kasayı zor taşıyor ve bu yüzden olması gerekenden daha fazla benzin yakıyor. 1,8 kasayı daha rahat taşıdığı için zorlanmıyor.bu sebeplerden yakıt sarfiyatlatı birbirine yakın.
    rampada boğulmak istemiyorsan ve klimanın aracın performansını ne kadar düşürebileceğini öğrenmek istemiyorsan 1,8 al derim. ayrıca sollama yaparken de dehset fark eder. ama gerek yok ben agır agır giderim, yol boş olunca önümdekini sollarım dersen (benim gibi) 1,6 al derim.

    quote:

    Orjinalden alıntı: drchtygn

    herkese merhabalar.
    2000-2001 volvo s40 almayı düşünüyorum.s40 1.6-1.8 arasında çok yakıt farkı var mı?siz hangisini tavsiye edersiniz?
    almak nasip olursa benim ilk arabam olacak.bir konuda daha kararsızım.manuel-otomatik vites.araba kullanma konusunda biraz acemiyim.sizce manuel mi otomatik mi almalıyım?bazı arkadaşlar otomatik vites çok arıza çıkartır diyor.aranızda otomatik vites kullananlar tecrübelerini aktarırsa sevinirim.
    şimdiden herkese teşekkürler.




  • hımm ben bilmiyordum bunu

    yolcu kısmına aydınlatma ne kadar eder masrafı

    bide bu aydınlatma bmw gibi arka cam yanındaki taraftanmı olacak



    quote:

    Orjinalden alıntı: erhan s40

    yanılmıyorsam 97-04'e kadar s40 ta sofor mahalinde zaten zemin aydınlatması mevcut. sadece yolcu için takmanız gerekli.
    04 sonrası her iki tarafta zaten var.

    quote:

    Orjinalden alıntı: BMW 528

    abiler

    biz volvo alsak 97-98 s40 .resimdeki gibi gaz fren böülümdeki aydınlatma gibi aydınlatma sonradan yaptırabilirmiyiz?

     [DH]   V O L V O    for   L I F E







  • (erhan s40) verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.2000 ile 2001 arası farkı bilmiyordum.öğrendiğim çok iyi oldu.ben de çok performans delisi değilim ama 1.8 daha mantıklı görünüyor.artık hedef belli.2001 s40 1.8
    bir de şu otomatik-manuel vites olayına açıklık getirirseniz çok sevinirim.benim ilk arabam olacak.tek direksiyon tecrübem sürücü kursuyla sınırlı(eskiden yaz tatillerinde köyde kullandığım traktörü saymazsak ) uzun lafın kısası benim gibi acemi birisinin otomatik mi yoksa manuel vitesli araç mı alması daha mantıklı?
    herkese iyi forumlar.
  • acemi için otomatik iyidir de manueli ögrensen de güsel olur hani

    birde manuel spor kullanım ayrı bir tat .. yok ben sag şeritten rahat giderim diyorsan otomatik
  • benimde ilk aracım volvo s40 oldu. tavsiyem şehir içi çok kullanacaksan otomatik vites alman. ne zaman istanbula gitsem otomatik almadığıma pişman oluyorum.
    benimki manuel, sebebi istanbulda oturmamam.
    aracın km sinden cok nasıl kullanıldığı önemli. mutlaka volvodan anlayan bir ustaya göster.
  • walla söylediğin sey benimde kafamda yok değil. vellakin hiç fırsatım olmadı araştırmaya. çıkmacıdan (5356503963)şöför tarafı için olanı alıp öbür tarafa serviste bağlatabilirsin(5356416181). fiyatı çok tutmaz kanımca. volvoda lamba şöför tarafında pedalın üstünde ortadan aydınlatır. resimde pek belli olmasada ancak bunu bulabildim internetten. zemindeki kağıdın üstündeki bahadır yazısının 'ha' kısmı daha aydınlık farkedersen. nereden takıldığını (aydınlatma bmw gibi arka cam yanındaki taraftanmı olacak) bilemiyorum. ama polen filtresine ulaşmak için sökülen bir parça var oraya takılabilir sanırım.

     [DH]   V O L V O    for   L I F E


     [DH]   V O L V O    for   L I F E



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi erhan s40 -- 25 Temmuz 2007; 18:06:31 >




  • saolasın kardeş..şimdi sıra temiz volvo s40 s70 bulmak 97-99 arası ..tabi uygun fiyata

    birde parlak bir fikrim var acaba uygulanabilirligi varmı merak ediyorum. 2004 s40 ön ızgara ve lambalarını 97-99 s40 uyarlayabilirmiyiz??

    aracın yaşını 8 yaş gençleştirebilirmiyiz?
  • arkadaşlar merhaba bende 2001-2004 arası volvo s40 almayı düşünüyorum. benimde kafamda soru işretleri var.ben öğretmenim çok büyük bir gelire sahip değilim volvo s40 hayranıyım ve alma kararımdan ötürü çevremdeki çoğu kişi servis yedek parça gibi şeylerde başın çok ağrır fazla yakar diyerek beni etkilediler bana lütfen yakıtı ve herhangi bir yedek parça durumunda çokmu pahallı olur, otomatik vitesli s40 problem çıkarır mı?ayrıca araca lpg takılırsa problem olur mu merak ediyorum. eğer alırsam kocaeli de volvo ya bakan servis veya usta varmı bilen varsa lütfen bana cevap yazsın şimdiden teşekkür ederim
  • erhan s40 verdiğin bilgiler için teşekkür ederim
  • tarca kardeş,

    bende kocaelide oturuyorum ve aracımı alrken senin gibi çevremden çok tepki aldım ama kafamın dikine giderek s40'ı aldım. pişmanmıyım? bazen, pişman oluyorum ama söyle bir gerçek var ki yadsınamaz, eğer volvo alacak kadar kafan çalışıyorsa onun işletme maliyetlerini minimize edecek kadar da kafan çalışabiliyor demektir. kocaeliye en yakın servis maltepedeki cındıl volvo, karşıda viking volvo var. ikiside işinin erbabı olup bu işi yıllardır yapmaktalar. işin önemli kısmı aldığın aracın ne durumda olduğu. yani ilk sahibi nasıl kullanmış? arabayı hırpalamışmı? örneğin motor katkısı kullanacak kadar cahil mi? öyleyse hiç yanaşma. çünkü kimbilir daha neler yapmıştır canım arabaya. öğretmen olduğunu söylemişsin. benzin giderin; ayda 1 depo(60lt) kullansan 600km(şehir içi dışı karışık) yaklaşık 160ytl ye mal olur. tabi bunlar benim verilerim. yani 2001 s40 1,6 (sakin kullanım ort:100km/sa).
    sakin kullanımdan kastım gaz pedalıyla çok haşır neşir olmadığın durum, ama tersinde ne kadar yakacağını allah bilir bir tek.

    dikkatini çekerse lpg'den hiç bahsetmiyorum çünkü benim hiç işimin olmadığı bir alanda yer alır kendisi. tek söyleyeceğim özel servislere gittiğinde bir bak, toplanan motorların%99'unun lpg'li olması durumu göze çarpar. ortlama 1 - 1,5 yılda bir motor yaptıracaksan lpg'li araç kullan. eskiden volvo yetkili servisi tanyol, lpg'li aracları kapıdan bile almıyordu. hemde tanyol servisi diyorum dikkatini çekmesi açısından. bilen bilir 1. kalite hizmet verdiğinden elinden yetkisini aldılar ve ardından kapandı.

    yılda kaç km yapacaksın? esas sorulardan biri bu. benim aracım kazasızdı ama ikinci sahibi biraz hor kullanıp arabayı yıpratmış olduğundan ve de benim 1 yılda 30.000km yapmış olmamdan ötürü aracın her tarafını baştan yeniledim. disk ve balatalar, katalitik konvertör, 3 kere yağ değişimi, triger seti değişimi, motor yatak sarmaması için karter temizliği vb. vb. toplam maliyeti 5-6 bin ytl oldu. ayrıca benzin gideri de cabası. şu an aracım iyi durumda, biraz pürüz biri olduğumdan herşeyin kusursuz ve tam olmasını istiyorum. bu sebepten de maliyet biraz arttı. şöyle bir örnek vereyim, düzenli yağ değişimi yaptırmama rağmen 2.yağ değişiminden sonra yağ lambam yandı ve derhal servise gittim. birde ne göreyim arac yatak sarmak üzereymiş, benden önce katkı kullanıldığından dolayı motoru rahmetlik edip 3bin ytl masraf cıkaracaktı neredeyse kerata. benim yağı düzenli değiştirmem bir işe yaramamış maalesef.

    yedek parca sorun olmaz cındıl volvoda(5356416181) orjinal ve çıkma bulabilirsin. zaten düzenli gidersen aracın sorun çıkarmaz. her sorununu halledebilecek durumdalar. yinede yedek parcada sorun olursa (5356503963) arar halledersin.

    otomatik vitesi sürüş keyfi açısından tavsiye etmem. zaten kocaelide oturduğundan bence otomatik tercih etmene gerek yok. tabi illede otomatik demiyorsan.

    http://www.cindilvolvo.com/

    quote:

    Orjinalden alıntı: tarca

    arkadaşlar merhaba bende 2001-2004 arası volvo s40 almayı düşünüyorum. benimde kafamda soru işretleri var.ben öğretmenim çok büyük bir gelire sahip değilim volvo s40 hayranıyım ve alma kararımdan ötürü çevremdeki çoğu kişi servis yedek parça gibi şeylerde başın çok ağrır fazla yakar diyerek beni etkilediler bana lütfen yakıtı ve herhangi bir yedek parça durumunda çokmu pahallı olur, otomatik vitesli s40 problem çıkarır mı?ayrıca araca lpg takılırsa problem olur mu merak ediyorum. eğer alırsam kocaeli de volvo ya bakan servis veya usta varmı bilen varsa lütfen bana cevap yazsın şimdiden teşekkür ederim




  • erhan ilgin için teşekkür ederim bende araba konusunda senin gibi hassas biriyim bu benim ilk arabam olmayacağı için eğer s40 alırsam bayağı bir araştırmadan ve iyice baktırmadan almam zaten aldığım arabanın içime sinmesi gerekiyo aslında ben otomatik düşünmüyodum fakat eşimin daha rahat kullanabilmesi için otomatik düşüncem oldu ben 1.6 otomatik istiyodum ama araştırdığım kadarıyla galiba 1.6 nın otomatiği yok. lpg konusunda hassasiyetinde haklısın ama çevremde lpg li araç kullanan o kadar çok çeşitli markada kullanıcı varki (babam dahil) eğer bakımları zamanında ve doğru yapılırsa çokta problem çıkartmıyo birde lpg sisteminde teknoloji eskisi gibi değil ama s40 ta problem olurmu tabi onu bilemem lpg li s40 kullanan birine sormak lazım verdiğin bilgiler için teşekkür ederim kocaeli de olduğun için eğer s40 alırsam arabayı bilen biri olarak seninle tanışmak ve görüşlerini almak isterim




  • erhans40 arkadaşımızın ikinci el S40lar ile ilgili yazdıklarının tümüne katılıyorum.
    Sadece bir konuda ekleme yapayım. Ben de bundan sonra satın alacağım Volvo'yu modeli ne olursa olsun en az 2000cc motorlu alırım. Bu konuda detaylı bilgi bu forumun üst sayfalarında bolca var. Ama bugün için 1.6 bindiğime pişman olduğumu söyleyemem. Hem vergi hem de yakıt avantajı var.
    İkinci el bir Volvo'da 1.6 ile 1.8 arasındaki fark tamamen aracın daha önce nasıl kullanıldığına bağlı. 1.8 motor 1.6 motordan çok daha az güçlü. Bu size kalkışlarda biraz daha kolaylık sağlıyor. Ama örneğin benim 1.6 motorum arkadaşımın 1.8 motorundan daha iyi açılmış olduğu için ara hızlanmalarda ve son süratte benim 1.6 daha performanslı. Yüksek devirlere daha kolay ve gürültüsüz ulaşabiliyorum.

    erhans40 arkadaşımızın aşağıdaki özdeyişini bir kenara ayrıca not etmek gerekli. Evet, biz Volvo sahipleri Volvo alırken de aldıktan sonraki bakımlarında da minimum çıktı ile maksimum zevk almada birer uzmanızdır

    "Eğer Volvo alacak kadar kafan çalışıyorsa onun işletme maliyetlerini minimize edecek kadar da kafan çalışıyor demektir" erhans40



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hesheit -- 28 Temmuz 2007; 12:59:04 >




  • arkadaşlar bende galiba yakında ayrıcalıklı volvo binicisi olucam yatıp kalkıp sürekli s40 düşünüyorum ben özellikle son zamanlarda daha çok ilgilenmeye ve araştırmaya başladığım için çok fazla bilgim yok 2001 ve üzeri s 40 ları araştırıyorum ve araştırdığım s 40 ların çoğunun özellikleri birbirinden farklı mesela minimum özellikleri olan bir s 40 ın standart donanımı nedir 2001 ve üzerinde esp hepsinde varmı yoksa başka bir adlamı adlandırılıyor bana kısaca standart donanımlı s 40 ın classic gibi veya standart donanımın üstünde donanıma sahip s 40 ların isim uzantısı varmı nasıl anlarız onları merak ediyorum yardımcı olursanız sevinirim.
  • Ağustos başında arabamı bakıma sokacağım. Forumdaki referanslara binaen hiç başka yere bakmadan etmeden direkt yiğitvolvo'ya gidiyorum (son mailime cevap alamamış olsam da). Bilen arkadaşlar söyleyebilirler mi acaba yeri benim google earth'te bulduğum gibi mi?
     [DH]   V O L V O    for   L I F E



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RealShark -- 28 Temmuz 2007; 19:45:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tarca
    arkadaşlar bende galiba yakında ayrıcalıklı volvo binicisi olucam yatıp kalkıp sürekli s40 düşünüyorum ben özellikle son zamanlarda daha çok ilgilenmeye ve araştırmaya başladığım için çok fazla bilgim yok 2001 ve üzeri s 40 ları araştırıyorum ve araştırdığım s 40 ların çoğunun özellikleri birbirinden farklı mesela minimum özellikleri olan bir s 40 ın standart donanımı nedir 2001 ve üzerinde esp hepsinde varmı yoksa başka bir adlamı adlandırılıyor bana kısaca standart donanımlı s 40 ın classic gibi veya standart donanımın üstünde donanıma sahip s 40 ların isim uzantısı varmı nasıl anlarız onları merak ediyorum yardımcı olursanız sevinirim.


    S40 Classic demek 2004 model eski kasa S40 anlamına gelir. 2004 yılında hem yeni kasa hem de eski kasa üretildiği için Volvo, diğer modellerinde olduğu gibi, eski kasanın son serisini yenisi çıktıktan sonra Classic adı altında satmıştı. Örneğin şu an da yenisi çıktığı için bir önceki kasa, V70 Classic adıyla satılmaktadır. 2004 düşünmüyorsanız Classic ile işiniz yok demektir.

    S40larda donanıma bağlı isim uzantısı yoktur. İsim uzantıları motor üzerindeki motorları gösterir; 1.6, 1.8, 2.0, 2.0T, T4 gibi. Ancak, genel bir ifade ile motor hacmi ve model yılı büyük olanların donanımı da daha zengin oluyor.

    Volvo, her yıl araçlarının modellerini güncel tutmak için bir şeyler ekler. O yüzden 2001 model ile 2002'nin donanımında farklılıklar olabilir. Eski S40larda ESP (Volvo'daki karşılığı ile DSTC) yok. Bunun Volvo'daki karşılığı DSA yani patinaj önleyici ama virajlarda ESP'nin sunduğu ek fonksiyonu sunmuyor. Bir ihtimal 2.0, 2.0T veya T4 motorlu eski kasalarda DSTC olabilir. Ama siz 2.0 düşünmüyorsunuz sanırım.

    Bunun dışında sis farı, klima, radyo-teyp, yanmayan kumaş koltuklar (bir miktar deri karışımlı) standart olup bunlara ek olarak modeline göre bazılarında cd çalar, yol bilgisayarı, elektronik klima, yağmur sensörü, deri koltuk, koltuk ısıtıcı vs. var. Bazı özel siparişlerde ise motor hacmi 1.6 olsa bile hız sabitleyici, deri koltuk vs. de olabiliyor. Özetle siz araçta ne varsa onu kabul etmek zorundasınız, eğer donanım yetersizse bir model daha üstüne bakacaksınız. Güvenliğe dair donanımlarda (hava yastığı sayısı, gergili emniyet kemerleri vs.) bildiğim kadarıyla bir fark yok. Bu karmaşanın bir sebebi de, Türkiye'de çok işlemese de, aslında Volvo'nun standart donanımlı değil, kişiye özgü araç üretmesidir.

    .......

    Realshark,
    Yiğit Volvo'ya bir kez gittim. Ankara'yı çok bilmeyen biri olarak şöyle aklımda kalmış: İvedik Merkez Sanayi Sitesi'nin girişinde bir Kartal heykeli var. O heykelin dibinden, heykeli geçmeden sola dönüyorsun, yukarı çıkan yoldan da sağa sokak içine dönünce solda kalıyor. Veb sayfalarındaki adres yanında olursa heykelden döndükten sonra kolay olur. Google Earth'de bulduğun yer doğru gibi.




  • Teşekkür ederim hesheit.

    Ben de bildiklerimi paylaşayım. Güvenlik açısından farklar oluyor sanırım. Tüm eski kasa S40'larda SIPS ve buna bağlı yan hava yastıkları oluyor mu bilemiyorum. Opsiyonel olduğunu sanıyorum. Ayrıca kış paketi (yıkamalı farlar, koltuk ısıtma, ısıtmalı yan aynalar, dsa) gibi spor paketi (15" alaşım jant, spoiler, marşbiyel (side skirts)) gibi paketler olduğunu biliyorum. Bende 2.0T var bildiğiniz gibi. Benim arabada DSTC olmadığı gibi hiçbir eski kasa S40'ta da yok. Yağmur sensörünü de ilk defa senden duyuyorum. Bunun yanında eski kasa bir V40'ta park sensörü (orijinal olduğunu düşünüyorum) görmüşlüğüm var. Bir de opsiyonel olan elektrikli koltukları sayabiliriz. Bunlar Türkiye'de mevcut donanımlar. Bir de Türkiye'ye getirilmediğini servisten teyid ettirdiğim (VADIS'te görmüştüm) parking heater olayı var. Basit olanları zaman ayarlı, opsiyonel olarak ta uzaktan kumandalı olarak mevcut. 10-15. sayfalarda venividivici sanırım parking heaterli bir S60'ın fotoğraflarını göndermişti.

    Kendi aracımda park sensörü, hız sabitleyici, elektrikli hareket eden koltuklar ve IC (perde havayastıkları) olmasını dilerdim. Sonradan eklenebilenleri işlerim müsait olduğu bir zaman diliminde ekletmek gibi bir düşüncem var. (park sensörü, belki hız sabitleyici vs.)




  • arkadaşlar kafam iyice karıştı.lütfen yardım edin.2001 de volvonun makyajlandığını ve motorun revize edildiğini öğrendim.yakıt sarfiyatı da azalmış.sizce 2001 1.8 veya 2.0 mı almak mantıklı yoksa 98,99,2000 model 2.0 t veya 1.9 t4 mü.2.0t veya 1.9 t4 e prins lpg taktırsak kilometrede ne kadar yakar.
  • Yakıt sarfiyatının azalması durumunun 1.6 için geçerli olduğunu duymuştum. 2.0T kullanıyorum BRC SEQ-24 kit ile. (prins daha iyi deniyor, bilhassa turbo için) İlk aldığımda daha yüksekti tabii ama zamanla düştü. Ankara trafiğinde şehiriçinde 17.5, şehirlerarası 14.5-15.0 ykr yakıyor (90-130 seyir sürati ile). BP gaz kullandığımı ve litresine 1.28-1.30 civarı ödediğimi ekleyeyim. Mesela son biten depo gündüz seyahatlerinde tamamen klima açık kullanıldı. 47.19YTL gaz ile (litresi 1.30) 270 km gitti şehiriçinde. Bu harcamalarıma ilk çalıştırmadaki benzin sarfiyatı dahil değil. 3-4 depoda bir 20YTL benzin alarak hallediyorum ve saymıyorum. Ayağım normalde ekonomik tüketime göre alışmıştır yoğun trafikte. Ama düzlük boşluk buldum mu da devirlendirir turbo yerinde duruyor mu hâlâ diye bir bakarım Yüksek basınçlı turbolar (yani T4) lpg için önerilmiyor. Volvo da orijinal fabrika çıkışlı bi-fuel araçlarının hiçbirini yüksek basınçlı turbo ile donatmamıştır. Kolay gelsin.




  • RealShark verdiğin bilgiler için teşekkürler.2001 öncesi ve sonrası yakıt tüketimi farkının sadece 1.6 için geçerli olduğu hakkında bilgisi olanlar cevaplarsa sevinirim.
    bu arada aracın kaç model.araçtan memnunumusun?lpg ile yakıt tüketimi bence makul değerlerde.içim rahatladı biraz.ben daha yüksek rakamlar bekliyordum.
  • 
Sayfa: önceki 7778798081
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.