Şimdi Ara

Arabalardaki Direksiyon Konumlandırılması Sorunu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
84
Cevap
4
Favori
7.499
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Pek çok arabada buna rastladım ben.
    Koltukta oturduğum yerden direksiyonu tutunca sanki tam karşımda değilmiş, biraz yamuk yerleştirilmiş gibi hissediyorum.
    Sizde de var mı böyle bir durum yoksa benim psikolojim mi bozuk



  • Yamuk derken?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aytürk

    Yamuk derken?

    Hafif sola doğru veya hafif sağa doğru gibi. Koltukğun tam karşısında değil gibi ya da biraz açılı gelmiş gibi.
  • Bemce sizin kullandıgınız aracların direksiyonları yamuk ;)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol kolumun daha güçsüz olmasından da kaynaklanıyor olabilir bu his. Ama rahatsız eden bir şey var. Uzun yolda sabit hızda dikkatimi çekiyor bu durum.
  • Skodam vardı.Direksiyon hafif sağda duruyor gibi geliyordu.Belkide direksiyon değil koltuk yanlış konumlandırılmıştır.
  • Bazı araçlarda direksiyon sağ yada sola offsetli oluyor. Mercedes'te bile var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Opel Meriva


    Güzel bir noktaya temas edilmiş. Konu sanıldığından da önemli. Doğrudan omurgaya etkisi var.

    İlk okunacak arama sonucu burada. http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=918030



    Five simple tests to check the driving position and control layout of a car

    Sürücü pozisyonu kontrol etmek için 5 basit test.



    1) The Praying Test. Sitting in the driver's seat, place the hands together, fingertips and palms touching, pointing outwards from the chest as if praying. The wrists should actually be touching the chest. In this position the hands will form a fairly accurate perpendicular to the body and it should be possible to see if they are pointing at the centre of the steering wheel. If they are not then the wheel may be offset.

    1- Dua testi. Sürücü koltuğunda otururken avuçlarınız birbirine değer ve parmak uçlarınız dışarı bakar şekilde ellerinizi birleştirip göğsünüze dik olarak yerleştirin. Parmak uçlarınız direksiyonun ortasını göstermelidir.

    2) The Fist Test. With the seat in the normal driving position ( i.e. a position where the clutch can be fully depressed without stretching and the hips well back into the seat) make a fist with the left hand keeping the thumb to the side of the index finger. The depth of such a fist will measure approximately 50mm and it should be possible to place the fist on the crown of the head. If it is only possible to insert the flat of the hand between the roof and head then there is insufficient headroom.

    2- Yumruk testi. Normal sürüş pozisyonunda oturunuz. Debriyaja ( otomatikse frene ) sonuna kadar basınız. Kalçanız koltuğa dayanmış olmalıdır.Elinizi yumruk yapıp başınızın üstüne koyunuz. ( yaklaşık 5 cm yapar ) Yumruğunuz rahatça tavana değmeden hareket edebilmelidir.

    3) The Look Down Test. With both hands placed evenly on the steering wheel look down at the legs. It should be possible to see equal amounts of both legs between the arms. Frequently the left leg will be visible but the right leg will be obscured by the right arm which may indicate that the shoulder girdle is rotated to the left in relation to the pelvis.

    3- Aşağı bak testi. Ellerinizi düzgün şekilde direksiyona koyunuz. Kollarınızın arasından her iki bacağınız eşit olarak görülmelidir. Eğer eşit olarak görmüyorsanız omuzlarınız kalçalarınıza nazaran dönmüştür..

    4) The Right Leg Test. This test should be performed after driving the car for a short while. Once again, look down and examine the position of the right leg. Is it elevated above the level of the left or has it fallen out towards the edge of the seat? Is the right foot roughly in line with the thigh as it should be or has it had to come across towards the centre of the car?

    4- Sol bacak testi. Arabayı bir müddet sürdükten sonra yapılır. Aşağı bakınız, sağ bacaktan yukarı ve arabanın merkezine doğru yaklaşmış mı?

    5) The Kerb Height Test. Swing the right leg out of the car as though getting out, and place the right foot on the ground. Try and ensure the lower leg (shin & calf ) is in a vertical position. Now look at the surface of the right thigh. It should be sloping down towards the knee. If it is sloping upwards (ie if the knee is higher than the hip) you will have difficulty when exiting this vehicle.

    5- Yükseklik testi. İnecekmiş gibi sol bacağınızı dışarı çıkarın sol ayağınızın tabanı yere basarken dizden aşağınızın dik olduğundan emin olun. Eğer kalça ile diz arasındaki kısım yere paralel yahut dizinize doğru yükseliyorsa araba sizin için çok alçaktır.


    If the car can pass these five simple tests then there is a good chance that it is suitable for that particular driver. By utilising the tests, a prospective purchaser should be able to produce a short list of suitable vehicles, from which they can then make a choice.

    © Bryan McIlwraith Bsc. (Hons) DO MRO.

    Daha detaylı araştırma için :

    http://www.car-seat-data.co.uk/#hotlist

    http://www.car-seat-data.co.uk/ananlysis.htm

    http://www.car-seat-data.co.uk/carsurvey-intro.htm

    Sağlıklı bir sürüş için

    AVOID: Kaçının

    · · · · · · Pedal Offset

    · · · · · · Wheel Offset

    · · · · · · Wheel Angle




    CHOOSE: Seçin

    · · · · · · Higher Kerbheight

    · · · · · · Sufficient Headroom

    · · · · · · Adjustable Lumbar Support

    · · · · · · Power Steering

    · · · · · · Servo Brakes

    · · · · · · Automatic Gearbox


    Çok teşekkürler
    Dediğim gibi çoğu arabada bu rahatsız durum var. Ya da belli bir müddet sonra oturma pozisyonundan dolayı koltuğun yapısı bozuluyor o da etkiliyor.




  • ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0ldskool -- 15 Şubat 2021; 18:2:17 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    Opel Meriva


    Güzel bir noktaya temas edilmiş. Konu sanıldığından da önemli. Doğrudan omurgaya etkisi var.

    İlk okunacak arama sonucu burada. http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?t=918030



    Five simple tests to check the driving position and control layout of a car

    Sürücü pozisyonu kontrol etmek için 5 basit test.



    1) The Praying Test. Sitting in the driver's seat, place the hands together, fingertips and palms touching, pointing outwards from the chest as if praying. The wrists should actually be touching the chest. In this position the hands will form a fairly accurate perpendicular to the body and it should be possible to see if they are pointing at the centre of the steering wheel. If they are not then the wheel may be offset.

    1- Dua testi. Sürücü koltuğunda otururken avuçlarınız birbirine değer ve parmak uçlarınız dışarı bakar şekilde ellerinizi birleştirip göğsünüze dik olarak yerleştirin. Parmak uçlarınız direksiyonun ortasını göstermelidir.

    2) The Fist Test. With the seat in the normal driving position ( i.e. a position where the clutch can be fully depressed without stretching and the hips well back into the seat) make a fist with the left hand keeping the thumb to the side of the index finger. The depth of such a fist will measure approximately 50mm and it should be possible to place the fist on the crown of the head. If it is only possible to insert the flat of the hand between the roof and head then there is insufficient headroom.

    2- Yumruk testi. Normal sürüş pozisyonunda oturunuz. Debriyaja ( otomatikse frene ) sonuna kadar basınız. Kalçanız koltuğa dayanmış olmalıdır.Elinizi yumruk yapıp başınızın üstüne koyunuz. ( yaklaşık 5 cm yapar ) Yumruğunuz rahatça tavana değmeden hareket edebilmelidir.

    3) The Look Down Test. With both hands placed evenly on the steering wheel look down at the legs. It should be possible to see equal amounts of both legs between the arms. Frequently the left leg will be visible but the right leg will be obscured by the right arm which may indicate that the shoulder girdle is rotated to the left in relation to the pelvis.

    3- Aşağı bak testi. Ellerinizi düzgün şekilde direksiyona koyunuz. Kollarınızın arasından her iki bacağınız eşit olarak görülmelidir. Eğer eşit olarak görmüyorsanız omuzlarınız kalçalarınıza nazaran dönmüştür..

    4) The Right Leg Test. This test should be performed after driving the car for a short while. Once again, look down and examine the position of the right leg. Is it elevated above the level of the left or has it fallen out towards the edge of the seat? Is the right foot roughly in line with the thigh as it should be or has it had to come across towards the centre of the car?

    4- Sol bacak testi. Arabayı bir müddet sürdükten sonra yapılır. Aşağı bakınız, sağ bacaktan yukarı ve arabanın merkezine doğru yaklaşmış mı?

    5) The Kerb Height Test. Swing the right leg out of the car as though getting out, and place the right foot on the ground. Try and ensure the lower leg (shin & calf ) is in a vertical position. Now look at the surface of the right thigh. It should be sloping down towards the knee. If it is sloping upwards (ie if the knee is higher than the hip) you will have difficulty when exiting this vehicle.

    5- Yükseklik testi. İnecekmiş gibi sol bacağınızı dışarı çıkarın sol ayağınızın tabanı yere basarken dizden aşağınızın dik olduğundan emin olun. Eğer kalça ile diz arasındaki kısım yere paralel yahut dizinize doğru yükseliyorsa araba sizin için çok alçaktır.


    If the car can pass these five simple tests then there is a good chance that it is suitable for that particular driver. By utilising the tests, a prospective purchaser should be able to produce a short list of suitable vehicles, from which they can then make a choice.

    © Bryan McIlwraith Bsc. (Hons) DO MRO.

    Daha detaylı araştırma için :

    http://www.car-seat-data.co.uk/#hotlist

    http://www.car-seat-data.co.uk/ananlysis.htm

    http://www.car-seat-data.co.uk/carsurvey-intro.htm

    Sağlıklı bir sürüş için

    AVOID: Kaçının

    · · · · · · Pedal Offset

    · · · · · · Wheel Offset

    · · · · · · Wheel Angle




    CHOOSE: Seçin

    · · · · · · Higher Kerbheight

    · · · · · · Sufficient Headroom

    · · · · · · Adjustable Lumbar Support

    · · · · · · Power Steering

    · · · · · · Servo Brakes

    · · · · · · Automatic Gearbox


    4. maddenin cevirisinde sol ayak testi demissiniz ancak sag olmali.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Doğrudur çoğu aracın bu şekilde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 0ldskool

     Arabalardaki Direksiyon Konumlandırılması Sorunu

    evet var böyle bir durum:))))))

    Bence merivadaki olay sağ bacağın konsola değmemesi için koltuk biraz sola alınmış. Ben kullanırken bir sorun hissetmedim sadece görüntüde problem var gibi
  • aynı olay vectrada da vardı... ben ilk once vectra zannettim aracı...

     Arabalardaki Direksiyon Konumlandırılması Sorunu


    opeldekilerin ya gözünde bir sorun var yada milletle dalga geçiyorlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oldsalt

    quote:

    Orijinalden alıntı: uurll



    4. maddenin cevirisinde sol ayak testi demissiniz ancak sag olmali.

    Yazar sağdan direksiyonlu arabalardan bahsetmekte, soldan direksiyonlu arabalara adapte etmek babında sol ayak olarak tercüme edildi.

    Tesekkur ederim bilgilendirdiginiz icin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konuyu açan arkadaşta sıkıntı yok, firmaların bilinçli tercihi.

    Mercedes meşhurdur bu konuda.
  • Poloda da hafif var bugün tesadüfen farkettim bende, baya kafaya taktım rahatsızlık verdi farkettikten sonra
  • Arkadaş. Nelere dikkat ediyorsunuz ya. Nerede ise araba kullanmaktan soğuyacam.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Arkadaş. Nelere dikkat ediyorsunuz ya. Nerede ise araba kullanmaktan soğuyacam.



    Zamlardan sonra pek binemiyorum,bende bir bakayım
  • bazı araçlarda var bu durum.. çok beğenmeme rağmen özellikle mercedeslerde malesef..

    https://www.youtube.com/watch?v=S0EuLDR4oB4 2.20 den sonra
    https://www.youtube.com/watch?v=nWahTo7cKD4 4.00 dan sonra
    https://www.youtube.com/watch?v=FetmdeLLots 2.55 den sonra
    https://www.youtube.com/watch?v=OG4G0WYoCsM 2.15 den sonra



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bdurmus -- 19 Kasım 2012; 1:55:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bdurmus

    bazı araçlarda var bu durum.. çok beğenmeme rağmen özellikle mercedeslerde malesef..

    https://www.youtube.com/watch?v=S0EuLDR4oB4 2.20 den sonra
    https://www.youtube.com/watch?v=nWahTo7cKD4 4.00 dan sonra
    https://www.youtube.com/watch?v=FetmdeLLots 2.55 den sonra
    https://www.youtube.com/watch?v=OG4G0WYoCsM 2.15 den sonra

    Teşekkürler. Nasıl kazıklar yediğimizin kanıtı işte. Adamlar güya yılda 5-6 milyar dolarlık Ar-Ge yapıyorlar ama sonuç bu...

     Arabalardaki Direksiyon Konumlandırılması Sorunu

     Arabalardaki Direksiyon Konumlandırılması Sorunu

     Arabalardaki Direksiyon Konumlandırılması Sorunu

     Arabalardaki Direksiyon Konumlandırılması Sorunu

     Arabalardaki Direksiyon Konumlandırılması Sorunu

     Arabalardaki Direksiyon Konumlandırılması Sorunu


    Audi'ler iyi gibi yalnız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BebeBiskuvisi -- 19 Kasım 2012; 8:53:25 >




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.