lastik kaç bin km de değişir?
48 Cevap20829 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


 
5590 Mesaj
26 Nisan 2006; 15:23:54 

60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz


_____________________________



6659 Mesaj
26 Nisan 2006; 15:50:42 

bu işin içinde değişik parametreler olmasına rağmen.(desen şekli, lastik yükü, kullanılan şartlar, kullanan araç, lastik endeksleri
lastik kalitesi, lastik kauçuk sertliği..vs)
yinede şu denebilir
kullandığınız lastik, en fazla 3 yıllık lastik olmalı en fazlada 50-70 bin km gidilmeli.
emniyet açısından ben bunu uyguluyorum
çünkü lastik hayati bir organdır.


_____________________________




1193 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:10:19 

quote:

Orjinalden alıntı: kanoute

60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz

lastik yıla göre veye km göre değişmez . 2 mm profil de değişir.Yani lastik 3 aylık bile olsa eğer profil 2 mm az ise değiştrilir aksi taktirde yağmurda aquaplaning yaşanır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 26 Nisan 2006; 16:14:32 >


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


16015 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:13:03 


quote:

Orjinalden alıntı: g.m.y.



lastik yıla göre veye km göre değişmez . 2 mm profil de değişir.



lastik yıla göre değişri km etken olmayabilir onun yerine diş derinliğine bakmak lazım

standart 1.6 mm dir

yılın önemi kağuçuğun dayanması

3-4 senede kağuçuğun işi biter ve lastikte çatlamalar sertleşme felan olur


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


996 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:13:54 

En kaliteli lastik de olsa 60 000 Km den sonrası risklidir. Yenilemen şiddetle önerilir.


_____________________________




3952 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:14:56 

Benim araba 145.000km oldu ücüncü lastikler hafif sert frenlerde korkutmaya başladı 4. takımı almadan arabayı değiştirmeye calısıyorum değiştiremezsem lastikçinin yolu gözüküyor bu yaz
ortalama bende 50.000 km gidiyor ama uzatmamakta fayda var lastik te bitiyor herşey


_____________________________



6117 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:17:46 

diş derinliğinden önce lastik sertleşir ve çatlamalar başlar işte o zaman bitmiş demektir. ben 50000km de değiştirdim diş derinliği 4mm idi, ama her tarafı çatlamıştı çok ses yapıyordu ve sertleşmişti. Hele dıştan görülmeyen iç yanakta bazı bölgeler resmen peynir gibi olmuş, geç bile kaldığımı düşünmüştüm.


_____________________________


SYM Symphony SR125


996 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:19:09 

Yıl ve Km kriterleri önemlidir. Örnek araç çok az kullanılmış olabilir (30 000 km diyelim) ama bu km yi 7 yılda yapmış olabilir. Bu durumda o 7 yıl çok önemlidir. Bu süre zarfında lastik çürümüştür ve o lastiklerle ani fren yapmak sürat yapmak çok tehlikelidir. Aniden dağılıverir.


_____________________________




2890 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:30:06 

quote:

Orjinalden alıntı: g.m.y.


lastik yıla göre veye km göre değişmez . 2 mm profil de değişir.Yani lastik 3 aylık bile olsa eğer profil 2 mm az ise değiştrilir aksi taktirde yağmurda aquaplaning yaşanır.


lastik yıla göre değişir.

bu işler aracın garantisi gibidir. hani derler ya 100.000 km veya 3 yıl felan. artık hangisi önce gelirse. lastik işi de aynen böyledir. diş derinliği veya üretim tarihi. bunlardan hangisi önce tamamlanırsa o lastiği değiştirmek gerekir. kullanıma bağlı olarak değişmekle beraber genel olarak söylersek 50-60.000 km civarında diş derinliği tehlike sınırına gelmeye başlar.

Bir lastik üretimi üzerinden 4 yıl (maksimum 5 yıl) geçtikten sonra diş derinlikleri yeterli düzeyde olsa bile değiştirilmelidir. lastik artık özelliklerini kaybetmeye başladığından başınıza büyük işler açabilir. 100-120 ile giderken aniden kendinizi şarampolde takla atarken bulabilirsiniz!! ya da karşı şeride geçip bir kamyonla kafa kafaya gelebilirsiniz! Bu riski taşımaya değmez ve lastiği yenilemek gerekir.

Lastik üretim tarihini nasıl öğreneceğiz derseniz: lastiğin üzerinde orta büyüklükte dört haneli bir rakam vardır 2405 veya 4802 gibi rakamlar.

Bu rakamın ilk iki hanesi üretim haftasını, diğer 2 rakam ise üretim yılınıı gösterir:

2405: 2005 yılı 24. hafta (yani mayıs sonu)
4802: 2002 yılı 48. hafta (yani kasım sonu-aralık başı)

2000 yılı öncesi lastiklerde bu 3 rakamlıdır 258 gibi. Bu sonu 8 ile biten yılda (1998) 25. haftasda üretilmiş demektir.

Bu rakamlara göre lastiğinizin yaşını tesbit edip zamanı geldiğinde değiştirmekten kaçınmayın. Sizin ve sevdiklerinizin canı, yolda giden masum insanların malı ve canından daha pahallı değildir lastikler.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ihg70 -- 26 Nisan 2006; 16:36:29 >


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


1193 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:32:29 


quote:

Orjinalden alıntı: 4polat

Yıl ve Km kriterleri önemlidir. Örnek araç çok az kullanılmış olabilir (30 000 km diyelim) ama bu km yi 7 yılda yapmış olabilir. Bu durumda o 7 yıl çok önemlidir. Bu süre zarfında lastik çürümüştür ve o lastiklerle ani fren yapmak sürat yapmak çok tehlikelidir. Aniden dağılıverir.

ARKADAŞLAR EN ÖNEMLİ KRİTER PROFİL DERİNLİĞİDİR. AQUPLANİNG DİYE BİRŞEY VAR .


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


3346 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:33:33 


quote:

Orjinalden alıntı: 4polat

Yıl ve Km kriterleri önemlidir. Örnek araç çok az kullanılmış olabilir (30 000 km diyelim) ama bu km yi 7 yılda yapmış olabilir. Bu durumda o 7 yıl çok önemlidir. Bu süre zarfında lastik çürümüştür ve o lastiklerle ani fren yapmak sürat yapmak çok tehlikelidir. Aniden dağılıverir.


İşte bunu bazı kişilere anlatamıyoruz malesef. Benim amcamda 1983 model Renault 12 var. 25 000 km'de araba. Yani hemen hemen hiç kullanmıyor. Ama üzerindeki lastikler hala fabrikanın taktığı lastikler. Bunca yıl bekleyen lastik ile trafiğe çıkmanın ölüm riski taşıdığını anlatamıyorum adama. Geçen ay İzmir'e gitti bu lastiklerle. Bir de dolmuş şoförü olacak kendisi, zaten bu şoförler hep böyledir. Kendi bildikleri hep doğrudur.


_____________________________

The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!


1193 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:39:04 

quote:

Orjinalden alıntı: vozer




İşte bunu bazı kişilere anlatamıyoruz malesef. Benim amcamda 1983 model Renault 12 var. 25 000 km'de araba. Yani hemen hemen hiç kullanmıyor. Ama üzerindeki lastikler hala fabrikanın taktığı lastikler. Bunca yıl bekleyen lastik ile trafiğe çıkmanın ölüm riski taşıdığını anlatamıyorum adama. Geçen ay İzmir'e gitti bu lastiklerle. Bir de dolmuş şoförü olacak kendisi, zaten bu şoförler hep böyledir. Kendi bildikleri hep doğrudur.

TERSİ OLAMAZMI YANİ ARABA 1 YAŞINDA KM 20000 DE DİŞ DERİNLİK OLMUŞ KABAK ŞİMDİ 5 YIL VEYA 50000KM Mİ BEKLEMEK LAZIM.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 26 Nisan 2006; 16:40:00 >


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


3346 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:48:54 

Tersi olabilir tabi. Zaten diş derinliği belli bir seviyenin altına inince kanunen de kullanamazsınız aracı. Polis farkederse basar cezayı. Diş derinliği lastiğin durumunu gösteren 1. derece kriterdir. Daha sonra yıl faktörü gelir. Diş derinliğinde bir sorun yoksa bile 10 yıllık lastiği kullanmak hayatınız ile kumar oynaktır.


_____________________________

The donkey dıgıdak dıgıdak dıgıdak, cup... gulu gulu gulu!

Tercümesi: Eşek koştu koştu koştu, suya düştü... Boğuldu!


996 Mesaj
26 Nisan 2006; 16:49:32 

Yıl-Km-Diş derinliği. Bunlardan hangisi riske olmuşsa olsun farketmez. O lastik değişmelidir. Araç 1 yılda 60 000 yapmışsa tabiki değişecektir.


_____________________________




1193 Mesaj
26 Nisan 2006; 17:13:40 


quote:

Orjinalden alıntı: 4polat

Yıl-Km-Diş derinliği. Bunlardan hangisi riske olmuşsa olsun farketmez. O lastik değişmelidir. Araç 1 yılda 60 000 yapmışsa tabiki değişecektir.

Yağmurlu günlerdeki kazaların istatistiğine bakılırsa o zaman profil derinliğinin ne kadar önemli olduğu çabuk anlaşılır. Araç 1 yılda olsa km 5000 de olsa . BİRİNCİ kriter diş derinliği . Pati yaptırcam diye kazık fren yapcam diye 2000km diş derinliğini bitirmiş kişiler tanıyorum.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


16015 Mesaj
26 Nisan 2006; 17:23:03 

valla gmynin dediği gibi

bencede sıralaam diş derinliği-yıl kmnin önemi yok çünkü lastiğe göre km değişebilir

bir pirelli p400 ile normal bi lastiği kıyaslayamayız

p400lerin diş derinliği normalden fazla olduğu için 100.000 km gidebilirsin

mesela benim arkadaşın lastikelr 20000 de bitti çünkü reno symbole 155 lastik koymuş o kasayı taşırmı 155 lastik çabuk aşınmış tabiii

onun için diş derinliği sonrada yıl

1.6 mm yada 4 yıl kısacası


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


 
996 Mesaj
26 Nisan 2006; 17:29:02 

İşte yukarıdaki tüm postlardan şu sonuç çıkıyor , lastik seçiminde ucuzcu değil sonuç alıcı markayı tercih etmek en önemli unsur, lastiğinizin diş derinliği müsaitken çatlayıp içindeki çelik atkıların su almaya , sonucunda paslanmaya kadar gitmesini istemiyorsanız , peynir gibi dökülmesini istemiyorsanız , yol tutuşunu 5-10bin km sonunda kaybetmeye başlamasını istemiyorsanız.... lastik alırken aradaki fiyat farkını fazla kurcalamayacaksınız , malımız ,canımız sadece 4 adet kart postal büyüklüğünde yer ile irtibat halinde olan, seçimide tamamen hür irademizde olan kauçuk çelik karışımının elinde değilmi.


_____________________________

LAND ROVER FREELANDER HSE TD4


1193 Mesaj
26 Nisan 2006; 17:29:10 


quote:

Orjinalden alıntı: JackDaniels

valla gmynin dediği gibi

bencede sıralaam diş derinliği-yıl kmnin önemi yok çünkü lastiğe göre km değişebilir

bir pirelli p400 ile normal bi lastiği kıyaslayamayız

p400lerin diş derinliği normalden fazla olduğu için 100.000 km gidebilirsin

mesela benim arkadaşın lastikelr 20000 de bitti çünkü reno symbole 155 lastik koymuş o kasayı taşırmı 155 lastik çabuk aşınmış tabiii

onun için diş derinliği sonrada yıl

1.6 mm yada 4 yıl kısacası

Ayriyeten rot ayarları bozukmuş dış kenardan iç kenardan yimiş şimdi ne yapcaz yine yıl km gelsin diyemi bekliyeceğiz.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


16015 Mesaj
26 Nisan 2006; 17:34:28 


quote:

Orjinalden alıntı: g.m.y.



Ayriyeten rot ayarları bozukmuş dış kenardan iç kenardan yimiş şimdi ne yapcaz yine yıl km gelsin diyemi bekliyeceğiz.



dış kenardan iç kenardan yemiş dediğin bu lastik denen şey 1 metre genişliğinde değilki

köşelerden yese lastiğin nerdeyse yarısı aşınır ortası kalır sadece

o zamanda diş derinliğine döner mesele


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


1193 Mesaj
26 Nisan 2006; 17:41:10 


quote:

Orjinalden alıntı: kanoute

60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz

selam kaoute ! Bu konuyu açtığın için kutlarım. AQUAPLANİNG kelimesinin anlamını türk sürücüsü fazla tanımıyor. Eğer Lastiklerdeki diş derinliği en az 2 mm olmasına dikkat edersek yağmurlu havalarda AQUAPLANİNG daha az olur ve kaza sayıları yağmurlu havalarda %80 düşer.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


 
1564 Mesaj
26 Nisan 2006; 17:45:27 


quote:

Orjinalden alıntı: kanoute

60 000 km oldu benim. ve değişmedi henüz
ne dersiniz? değişeyim mi artık. frenlerde zayıflama başladı biraz


bende 50.000km de deiştirmiştim ama lastıklerın durumu felaketti parçalar patır patır kopuyodu lastıkten ondan bi ön arka yaptım aşırı aşınmıs önleri arkaya aldım arkalar daha saglamdı onları öne aldımm..servisde bu lastıkler şu dakika gümleyebılır sakın 90km hızın ustune cıkma dediler ben bi 2 ay daha kullandım
yani demek istedigim artk deiştirme vakti gelmiş kötü bşy olmadan acil deiştirmeni tavsiye ederim


_____________________________

The Power of Dreams Honda



1193 Mesaj
26 Nisan 2006; 17:54:45 


quote:

Orjinalden alıntı: trapezoid




bende 50.000km de deiştirmiştim ama lastıklerın durumu felaketti parçalar patır patır kopuyodu lastıkten ondan bi ön arka yaptım aşırı aşınmıs önleri arkaya aldım arkalar daha saglamdı onları öne aldımm..servisde bu lastıkler şu dakika gümleyebılır sakın 90km hızın ustune cıkma dediler ben bi 2 ay daha kullandım
yani demek istedigim artk deiştirme vakti gelmiş kötü bşy olmadan acil deiştirmeni tavsiye ederim

Bu lastik konusunun çok önemli olduğu şimdi daha iyi anlaşılıyor.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


693 Mesaj
26 Nisan 2006; 18:04:41 

çok güzel bi topic
herkeze teşekkürler bilgilerini paylaştıgı için


_____________________________



16015 Mesaj
26 Nisan 2006; 18:06:09 

arkadaşlar lastik olayı grçekten önemlidir

araban ne kadar iyi olursa olsun 4 tekerin üstünde gidiyorsun sonuçta


hele kışın yağmurlu havalarda gmyninde dediği gibi aquaplaning yani bizim dilimizde su üstünde kızaklama olayı olmaması için mutlaka lastşikelrinizi fazla aşınmasını beklemeden değiştirin


_____________________________


2007 Hyundai Getz 1.4 DOHC 4AB AC ABS SR OTM.

GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS


383 Mesaj
26 Nisan 2006; 18:32:13 

ben onu bunu bilmem türkiyenin yollarına hiç bir lastik taş çatlasa 60.000 den fazla dayanmıyo


_____________________________



 
1564 Mesaj
26 Nisan 2006; 18:34:03 

40.000 km en idealidir yani 20.000km 1 sene dersek 2 sene..


_____________________________

The Power of Dreams Honda



1193 Mesaj
26 Nisan 2006; 18:56:52 

O kadar düşünmeye sevk etmeye çalıştım ama yinede şu kadar yıl bu kadar km diye yazılıyor. LASTİKLER SÜREKLİ SÜRÜCÜNÜN GÖZ KONTROLÜNDE OLMALI.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


1921 Mesaj
26 Nisan 2006; 19:44:11 

bu topik önceden de açılmıştı..
arattırılsa faydalanılabilir..
hatta oradan devam edilse de daha iyi olur.


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............

Uzaklaştırılmış
180 gün cezanın,
170 gün 23 sa. 1 dk. kadarı kaldı.
26 Nisan 2006; 20:12:55 

quote:

Orjinalden alıntı: ihg70



lastik yıla göre değişir.

bu işler aracın garantisi gibidir. hani derler ya 100.000 km veya 3 yıl felan. artık hangisi önce gelirse. lastik işi de aynen böyledir. diş derinliği veya üretim tarihi. bunlardan hangisi önce tamamlanırsa o lastiği değiştirmek gerekir. kullanıma bağlı olarak değişmekle beraber genel olarak söylersek 50-60.000 km civarında diş derinliği tehlike sınırına gelmeye başlar.

Bir lastik üretimi üzerinden 4 yıl (maksimum 5 yıl) geçtikten sonra diş derinlikleri yeterli düzeyde olsa bile değiştirilmelidir. lastik artık özelliklerini kaybetmeye başladığından başınıza büyük işler açabilir. 100-120 ile giderken aniden kendinizi şarampolde takla atarken bulabilirsiniz!! ya da karşı şeride geçip bir kamyonla kafa kafaya gelebilirsiniz! Bu riski taşımaya değmez ve lastiği yenilemek gerekir.

Lastik üretim tarihini nasıl öğreneceğiz derseniz: lastiğin üzerinde orta büyüklükte dört haneli bir rakam vardır 2405 veya 4802 gibi rakamlar.

Bu rakamın ilk iki hanesi üretim haftasını, diğer 2 rakam ise üretim yılınıı gösterir:

2405: 2005 yılı 24. hafta (yani mayıs sonu)
4802: 2002 yılı 48. hafta (yani kasım sonu-aralık başı)

2000 yılı öncesi lastiklerde bu 3 rakamlıdır 258 gibi. Bu sonu 8 ile biten yılda (1998) 25. haftasda üretilmiş demektir.

Bu rakamlara göre lastiğinizin yaşını tesbit edip zamanı geldiğinde değiştirmekten kaçınmayın. Sizin ve sevdiklerinizin canı, yolda giden masum insanların malı ve canından daha pahallı değildir lastikler.







Lastik omru yıla gore degisir.Raf omru de 4 yıldır.Yani kullansan da kullanmasanda degistireceksin...


3862 Mesaj
27 Nisan 2006; 2:18:47 

yaw herkes kafadan bişeyler atmış bi kere lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur. Kilometreye ve diş derinliğine göre değişir. Hep düz asfaltta kullanılan bi lasik 50bin km dayanıyosa çakıllı yolda bu 20bin kmye düşer. Eğer lastik kulanılmazsa zanmanla değişmesi gerekebilir yani sen arabayı alıpta 4 sene kapının önünde yatırısan tabiki değiştirmen gerekir... Bunları kafadan atmıyorum sölediklerimin hepsi doğru yerlerden alınmış bilgilerdir...


_____________________________

"charcot-marie-tooth"


996 Mesaj
27 Nisan 2006; 9:51:06 


quote:

Orjinalden alıntı: g.m.y.



Yağmurlu günlerdeki kazaların istatistiğine bakılırsa o zaman profil derinliğinin ne kadar önemli olduğu çabuk anlaşılır. Araç 1 yılda olsa km 5000 de olsa . BİRİNCİ kriter diş derinliği . Pati yaptırcam diye kazık fren yapcam diye 2000km diş derinliğini bitirmiş kişiler tanıyorum.


Arkadaşlar ben bir sıralama yapmıyorum ki... "Hangisi önce riske olmuşsa" diye özellikle belirtmeme rağmen hala yok şöyle yok böyle diyenler var. Ne diyeyim anlayan anlamıştır her halde.


_____________________________




996 Mesaj
27 Nisan 2006; 10:03:32 


quote:

Orjinalden alıntı: nemesis

yaw herkes kafadan bişeyler atmış bi kere lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur. Kilometreye ve diş derinliğine göre değişir. Hep düz asfaltta kullanılan bi lasik 50bin km dayanıyosa çakıllı yolda bu 20bin kmye düşer. Eğer lastik kulanılmazsa zanmanla değişmesi gerekebilir yani sen arabayı alıpta 4 sene kapının önünde yatırısan tabiki değiştirmen gerekir... Bunları kafadan atmıyorum sölediklerimin hepsi doğru yerlerden alınmış bilgilerdir...

Sayın Yarbayım,
Kendi kendinle fena halde çelişmişsin. Herkesin kafadan attığını senin ise kafadan atmadığını söylüyorsun. Buna cevap bile vermiyorum ama "lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur" gibi bir cümleden (!) sonra "eğer lastik kullanılmazsa zamanla değişmesi gerekebilir" gibi bir ultra çelişkiyi forumcuların takdirine bırakıyorum.

Kafadan atan atmayan fikir beyan eden tüm arkadaşlara saygı ve selamlar...


_____________________________




2260 Mesaj
27 Nisan 2006; 10:39:40 

LASTİĞİN ÖMRÜNÜ ETKİLEYEN FAKTÖRLER

YOL

- Yol tipi (asfalt, stabilize)

- Güzergah (viraj, yokuş)

- Yolun eğimi (balık sırtı)

Piyasada, araç lastiği satan veya servis hizmeti veren kişilere; “Bu lastik kaç km yapar ?” şeklindeki sorular çok sık sorulmaktadır. Gerçekte, sadece sürücüleri farklı, aynı marka, model ve aynı şartlarda kullanılan iki araca takılı lastiklerin hizmet süreleri ve km. randımanları arasında önemli farklar oluşabilir. Keza, faktörlerden sadece birisi farklı ise de aynı sonuç (lastiğin hizmet süresinin farklı olması) çıkabilir. Örneğin; sıcak iklimde kullanılan lastikte, soğuk iklimde kullanılana göre daha hızlı bir aşınma ortaya çıkar. Lastiğin hizmet süresinin belirlenmesinde birçok faktör etkilidir. Bunlar; lastiğin normal deformasyonuna (dairesel şekilli lastik üzerindeki yükün etkisiyle yere temas ettiği bölgede düzleşir) ilaveten dış faktörler ve sürücünün etkisi olarak sıralanabilir.

0


Lastiklerin ömrünü etkileyen önemli faktörlerden biri, lastiğin kullanıldığı yol tipidir. Karayollarının yapımında kullanılan malzemelerin cinsi ile yol yüzeylerinin düzgün veya pürüzlü olması lastik ömrünü etkileyen önemli faktörlerin başında gelir. Yol tipinin lastik ömrüne etkisi, lastiğin yere temas ettiği alanda birim alana düşen yükün farklı olarak dağılması neticesinde ortaya çıkar.

Düzgün asfaltta 100 kabul edilen lastik ömrünün, aracın diğer yol yüzeylerinde kullanımında kısaldığı yandaki grafiklerde gösterilmiştir. Sürekli olarak keskin çakıllı yolda çalışan lastiklerin ömrü, düzgün pürüzsüz asfaltta çalışan lastiklere oranla % 80 azalmaktadır.

ARAÇ ÖZELLİKLERİ

- Aracın gücü (70 HP, 105 HP, 450 HP)

- Tahrik aksı (ön, arka, 4X4)

- Araç geometrisi

Aracın gücü, önden çekişli, arkadan itişli veya her iki akstan tahrikli olması lastiklerin aşınmasına önemli ölçüde etkiler. Lastikler aracın gücünü yola aktaran organlar olduğu için motordan tekerleklere gelen tork ne kadar fazla ise lastiklerin aşınması o oranda fazla olacaktır. Tahrik olan akslardaki lastikler diğerlerine göre daha hızlı bir aşınma gösterirler. Özellikle gücü ve dolayısıyla akselerasyonu ve hızı fazla olan spor otomobillerin lastik ömrü standart otomobillere göre daha az olur. Bunun yanında her araç için farklı değerlerde olan tekerlek açıları (kaster, kamber, toe...) da lastik aşınmasını doğrudan etkiler.

Not: Araçlarda “4X4” ifadesi; 4 tekerlek grubuna (2 akslı) sahip aracın 4 tekerleğinin de tahrikli olduğunu belirtir. Bazı araçlardaki “4WS” ifadesi ise; 4 tekerleğin direksiyona bağlı olduğunu ve yönlendirilebildiğini belirtir.

ORTAM KOŞULLARI

- Ortam sıcaklığı

- Nem ve yağmur

0


Çalışan lastikler ısınır. Yük altında dönen lastik, bir yandan mekanik enerjinin ısı enerjisine dönüşmesiyle ısınmakta, öte yandan, bu ısıyı çevresine vererek soğumaktadır. Çalışmaya başladıktan bir süre sonra, lastik belli bir sıcaklığa yükselecek ve hızı değişmediği sürece bu sıcaklıkta kalacaktır. Lastiğin ısı dengesine ulaşacağı sıcaklık derecesi, kendi yapısına bağlı olduğu kadar, çevre şartlarıyla da ilgilidir. Hava ve yol sıcaklığının yüksek olduğu yaz aylarında, lastiklerin daha fazla ısınacağı doğaldır. Lastiklerin fazla ısınması, aşınma mukavemetinin azalmasına ve taban bölgesinde parça kopması gibi tipik olumsuzluklara neden olabileceği için, lastik ömrünü kısaltan bir faktördür.

Sıcak havalarda söz konusu olumsuzluğu azaltmak amacıyla şişirme basınçları, katalog değerinin makul bir miktar üzerine çıkarılmalıdır. Lastikler soğukken uygulanacak bu artış otomobil lastiklerinde 4 lb/inç² (PSI) dır. Ayrıca sıcak yaz günlerinde yolculuklar için günün serin saatleri seçilmeli, aşırı yük ve hızlardan kaçınılmalıdır.

Lastiklerin uzun süre ısınmış durumda çalışmaları, molalar vermek suretiyle önlenmelidir

HIZ

Lastik ömrünü etkileyen diğer önemli bir faktör de hızdır. Aşırı hız lastiklerde aşırı ısınmaya ve buna bağlı olarak aşınma mukavemetinin azalmasına neden olmaktadır. Otomobil lastiklerinin yanağında belirtilen azami yük ve hız limitinin üzerine çıkılması, lastik ömrünü kısaltacağı gibi yol emniyetini de tehlikeye düşürür

0


LASTİKLERE GELEN YÜK

Lastiklerin devamlı azami yük limitlerinde kullanılması, lastiğin beklenenden daha kısa bir sürede hizmet dışı kalmasına neden olur

0


LASTİKLERİN ŞİŞİRME BASINCI

0


- Aracı taşıyan lastik değil içindeki basınçlı havadır.

Lastikler ise bu havayı tutan dayanıklı kılıftlardır. Havanın öngörülenden düşük olması ezilme, kırılma ve düzensiz aşınmaya yol açar, yol tutuşu azaltır, yakıt tüketimini artırır, kontrolü zorlaştırır, havanın yüksek olması ise aşırı gerilme nedeni ile olası harici darbe sonucu yarılıp gümlemeye neden olur.

Lastik havaları uygun hava saati (manometre) ile soğuk iken araç üreticisi firmanın tavsiye ettiği değerlerde ayarlanmalıdır.

- Aracın Kullanım Biçimi ve Mekanik Bakımı

Aracın sert kullanılması, virajlara sert girilmesi, ani kalkışlar ve frenlemeler lastiğin ömrünü olumsuz etkiler. Duruş ve kalkışlar ne kadar fazla ise aşınma da o oranda hızlı olur.

Aracın mekanik bakımının düzenli yapılmaması durumunda, ön takımlarında, yürüyen aksamındaki herhangi bir problemden lastikler olumsuz etkilenir. Tolerans dışı tekerlek açıları (kaster, kamber, toe...) lastiklerde hızlı aşınma, düzensiz aşınma, lastik bünyesinin fazla ısınması, çekme gibi olumsuzluklar doğurur.

- Lastik Bakımı

Lastiklerin bakımı oldukça basit ve kolaydır. Sağladığı yarar ise küçümsenemez ölçüde fazladır. Lastikte koruyucu bakım, aracın alımı ile başlar. Her gün araca ilk binişte tüm lastiklerin göz ile kontrolü, istenmeyen sürprizlerle karşılaşma olasılığını en aza indirecektir.

ROTASYON

Yeni takılan lastiklerin; belirli bir kilometreden sonra, dönüş yönleri değiştirilmeden, belirli bir sistematikte araç altında yer değiştirilmesi işlemine rotasyon denir.

Hiçbir araç sürücüsü, altındaki lastikleri düzensiz aşınmış bir aracı kullanmak istemez. Çünkü, düzensiz aşınmış lastikler; araç sürücüsünü titreşim ve ses olarak rahatsız ederek, yol tutuşlarındaki farklılıklar nedeniyle de araç kullanımını tehlikeli hale getirirler.

Rotasyonun en önemli nedeni, araç altındaki lastiklerin aşınmalarını dengelemek ve düzenli aşınmalarını sağlayarak daha uzun süre hizmet etmelerini garantilemektir.

“Sadece lastik rotasyonu ile lastiklerden en iyi verim alınır” diye bir kural yoktur. Daha önceki konularda da belirtilen lastiğin ömrünü etkileyen diğer faktörler de dikkate alınmalıdır (aracın gücü, yük, şişirme basıncı, hız, yol, kullanılan güzergah, kullanım stili, kullanıldığı ortam ısısı ve aracın periyodik bakımları, ön/arka düzen açılarının kontrolleri gibi).

Araçtaki Lastiklerin Yerinin Değiştirilmesi ve Yenilenmesi

Genel kurallar:

* Lastik, güvenli kullanım diş derinliği limitine (E.T.R.T.O. tavsiyesi: 1.6 mm) inmeden yenisi ile değiştirilmelidir.

* Otomobil lastiklerinde diş açma (regrooving) yapılamaz.

* Lastiklerin dönüş yönü değişmemelidir. Önler arkaya, arkalar öne alınmalıdır.

* Rotasyon yapıldıktan sonra, araç üreticisi firma değerlerinde, lastik şişirme basınçları ayarlanmalıdır.

* Araç altındaki tüm lastikler aynı yapı, desen ve servis tanımlamalarında olmalıdır.

* Lastiklerin yanaklarında eğer “Ok İşareti” yada “OUTER” yazısı varsa, bunlara dikkat edilerek araca takılmalıdır.

* Eğer araç el kitapçığında belirtilmemişse; önden çekişli araçlarda, her 8.000-10.000 km. arasında, arkadan itişli araçlarda her 10.000-15.000 km. arasında rotasyon yapılması lastiklerin aşınmalarını dengeleyecektir.

* Aracın periyodik bakımları ihmal edilmemelidir.

* Çekme, gezme gibi sürüş olumsuzlukları görüldüğünde ön/arka düzen ayarına girilmelidir.

* Titreşim hissedildiğinde tekerleklere balans ayarı yaptırılmalıdır.

Tüm bunların yanında, araçla ilgili her konudaolduğu gibi bu konuda da ilk başvurulacak kaynak, araç el kitapçığıdır. Rotasyonun bir araçta yapılıp yapılmayacağı, yapılma periyodu ve şekli konusunda araç üreticisinin belirttiği bilgiler referans alınmalıdır.

YARA TAMİRİ

Pratikte, tubeless otomobil lastiklerinin tamiri değişik malzemelerin kullanıldığı iki farklı yöntemle yapılır. Bunlar; herbiri için farklı tipte malzeme ve teçhizat kullanılan, yara tamirinde en uygun ve tavsiye edilen bir yöntem olan Mantar Yama ile lastiğin yara alan bölgesinin kuşingam adı verilen dolgu maddesiyle doldurulup pişirilmesi ve içeriye get konulması yöntemiyle yapılan Takviyeli Yara Tamiri’dir. Harici bir darbe sonucu yara almış/delinmiş lastiklerin incelenmesi, uygun alet ve ekipman ile tamirinin yapılması, sadece bu işlemi yapan kişinin sorumluluğundadır. Yara tamirinde aşağıdaki hususlara dikkat edilmelidir;



DİKKAT

* Tamir işlemi; bu konuda eğitilmiş kişilerce yapılmalıdır.

* Lastikteki delinme; tabanda belirtilen bölgede ise, mantar yama ile takviyesiz yara tamiri yapılabilir.

* Lastik hız sembolü “H” (210 km/saat) ve altı ise, delik çapı azami 6 mm. ve de lastik daha önce tamir edilmemiş ise tamir edilebilir.

* 240 km/saat ve üstü hız sembollü lastiklerin tamir edilmesi sakıncalıdır.

* Liner tabakada çatlama ve kesilme, karkasta ayrılma ve yırtılma, topukta kesilme, kırılma ve aşırı deformasyon varsa tamir yapılmamalı ve lastik kesinlikle yenisi ile değiştirilmelidir.

* Tamirde temizlik çok önemlidir. Yara tamir malzemesi, sadece temiz yüzeye yapışır. Yara bölgesinin içten dıştan konik bir zımpara taşı ile iyice temizlenmesi ve yara içindeki serbest kalan çelik kuşak tel uçlarının, elmas uçlu bir matkap ile alınması gerekir. Bu işlem iyi yapılmaz ise; ileride çelik kuşak uçları çalışma yaparak paslanabilir ve yara tamir malzemesine hasar vererek, lastiği hizmet dışı bırakabilir.

* Tamir malzemesinin; kullanılacağı yerdeki kauçuk ile kesinlikle benzer özellikler taşıması gerekir. Eğer kullanılan malzeme kauçuk esaslı değilse esnemesi, gerilmesi ve lastik bünyesinde oluşan ısıya tepki özelliği farklı olacağından, ayrılma yapar.

* Yara tamirinin yüksek sıcaklığa sahip ütülerle yapılması, lastikte istenmeyen sorunlar çıkarır. Ütünün temas ettiği alandaki kauçuk yeniden pişerek, orijinal özelliklerinden bir bölümünü yitirir. Kuşaklarda açılmalar ve lastik tabanında şekil bozuklukları oluşabilir.

* Hasarlı lastik janttan çıkarılıp iç kısmı dikkatlice incelenmelidir. Çok kısa bir süre de olsa, havasız lastik üzerinde yürüme, karkastaki kordlara zarar verebilir. Liner’da (tubeless lastiklerde olan ve hava sızdırmazlığı sağlayan tabaka) çatlamalar olabilir.

* Lastiğin yara almış bölgesinin; fitil yama ile tamir edilmesi, ileride sorun çıkarabileceğinden sakıncalıdır.

Fitil yama deliğe geçirilmeden önce matkap ucu gibi bir aletle delik bölgesi genişletilir.

Kuşaktaki çelik tellerin uçları alınmadığı için nemlenme sonucu paslanma yapabilir.

Fitil uygulanırken delik çevresinde bulunan nem veya toz, fitil ile birlikte deliğe girer ve ileride sorun çıkarabilir.

Fitil yama liner tabakaya yapışamadığı için; lastik içindeki hava ve nem kuşaklara geçerek paslanma, ayrılma veya tabanda şekil bozukluklarına yol açabilir.

Lastik janttan çıkarılmadığından dolayı lastiğin iç kısmındaki olası hasarlar incelenemez. Bu ihmal ileride ciddi yaralanma ve ölümle sonuçlanabilecek kazalara yol açabilir.

Bu nedenle lastik janttan çıkarılmadan yapılan yara tamiri sakıncalıdır

Tüm Bu Bilgiler Türk Pirelli Lastikleri A.Ş. 'nin Kaynaklarından Alınmıştır.




_____________________________



 
996 Mesaj
27 Nisan 2006; 11:30:54 

Bilgiler doğru ama..... Ben lastik sektöründe 18 yıldır farklı bölümlerde hem çalışan , hem idareci , hemde iş veren olarak çalışmış biri olarak eklemek isterim ki her lastik üreticisinin sayfasında lastik ile ilgili verilen bilgiler her kişinin yorumuna göre değişir yani temelde aynıdır ama bu ondan senin ne anladığına bağlıdır. Aynı zamanda bu işler tamamen pamuk ipliğine bağlıdır yani bilgiler bıçak gibi keskin EVET BUDUR DEĞİLDİR.
sevgiler


_____________________________

LAND ROVER FREELANDER HSE TD4


6659 Mesaj
27 Nisan 2006; 11:37:51 

jackal 78 paylaşım için teşekkürler..


_____________________________




996 Mesaj
27 Nisan 2006; 11:52:51 

Jackal 78,
Emeğin için teşekkürler. Konuya noktayı koymuşsun.


_____________________________




4118 Mesaj
27 Nisan 2006; 13:57:10 

YORUMA GEREK KALMAMIŞ JACKAL 78 GEREKEN AÇIKLAMAYI FAZLASIYLA YAPMIŞ PAYLAŞIM İÇİN TEŞEKKÜRLER JACKAL


_____________________________

http://forum.donanimhaber.com/m_70018429/mpage_1/f_/key_//tm.htm#70018429


640 Mesaj
27 Nisan 2006; 15:10:21 

Yazilanlara bir de sunu eklemek istedim. Lastiklerinizin uzerinde dis derinligi gostergesi vardir. Lastiginiz her ne kadar çatlamis olmasa da, yenilemek icin eger dis derinliginden supheniz varsa, sirt desenindeki gostergeyi kontrol edebilirsiniz.


_____________________________


[font="Tahoma"]Türk demek Türkçe demektir. Ne mutlu Türküm diyene! (Mustafa Kemal)
FIAT GP Active 1.3 MJ / RENAULT Mégane II HB 1.5 dci


3862 Mesaj
28 Nisan 2006; 2:37:48 


quote:

Orjinalden alıntı: 4polat



Sayın Yarbayım,
Kendi kendinle fena halde çelişmişsin. Herkesin kafadan attığını senin ise kafadan atmadığını söylüyorsun. Buna cevap bile vermiyorum ama "lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur" gibi bir cümleden (!) sonra "eğer lastik kullanılmazsa zamanla değişmesi gerekebilir" gibi bir ultra çelişkiyi forumcuların takdirine bırakıyorum.

Kafadan atan atmayan fikir beyan eden tüm arkadaşlara saygı ve selamlar...

kullanılan arabanın lastiği için zaman önemli değil demek istedim. Ayrıca o herkes kafadan bişeyler etmışıda şakasına söledim. Yanınada bi gülücük koydum dikkat ettiysen. Alınan olduysa özür dileriz, kimseyi kötülemek gibi bi niyetim yoktu...


_____________________________

"charcot-marie-tooth"


 
1564 Mesaj
28 Nisan 2006; 2:44:01 


quote:

Orjinalden alıntı: 4polat



Sayın Yarbayım,
Kendi kendinle fena halde çelişmişsin. Herkesin kafadan attığını senin ise kafadan atmadığını söylüyorsun. Buna cevap bile vermiyorum ama "lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur" gibi bir cümleden (!) sonra "eğer lastik kullanılmazsa zamanla değişmesi gerekebilir" gibi bir ultra çelişkiyi forumcuların takdirine bırakıyorum.

Kafadan atan atmayan fikir beyan eden tüm arkadaşlara saygı ve selamlar...




_____________________________

The Power of Dreams Honda



6659 Mesaj
28 Nisan 2006; 8:50:51 

zaman, lastiğin ömrünü etkileyen en büyük faktörlerden biridir.
raf ömrü diye geçer.
quote:

Orjinalden alıntı: nemesis

yaw herkes kafadan bişeyler atmış bi kere lastik değişiminin zamanla kesinlikle etkisi yoktur. Kilometreye ve diş derinliğine göre değişir. Hep düz asfaltta kullanılan bi lasik 50bin km dayanıyosa çakıllı yolda bu 20bin kmye düşer. Eğer lastik kulanılmazsa zanmanla değişmesi gerekebilir yani sen arabayı alıpta 4 sene kapının önünde yatırısan tabiki değiştirmen gerekir... Bunları kafadan atmıyorum sölediklerimin hepsi doğru yerlerden alınmış bilgilerdir...



_____________________________




996 Mesaj
28 Nisan 2006; 9:56:28 


quote:

Orjinalden alıntı: trapezoid










_____________________________




996 Mesaj
28 Nisan 2006; 9:58:35 


quote:

Orjinalden alıntı: nemesis



kullanılan arabanın lastiği için zaman önemli değil demek istedim. Ayrıca o herkes kafadan bişeyler etmışıda şakasına söledim. Yanınada bi gülücük koydum dikkat ettiysen. Alınan olduysa özür dileriz, kimseyi kötülemek gibi bi niyetim yoktu...




_____________________________




57 Mesaj
28 Mayıs 2006; 10:11:43 

milyarlarca değerindeki arabalrımızı götüren lastiklere neden hala gerekli özeni gösteremiyoruz acaba 50.000 € luk bmw ye binen adam gidip fason uzak doğu malı lastikleri alıp kar ettiğini neden düşünüyor anlayan varsa anlatsın arkadaslar lastik kriteri zaman ve diş kalınlığı olduğuna göre 60 bin yapmıs lastik ne olursa olsun değişmelidir


_____________________________

açın gözlerinizi bakmayın şaşı alayınız gelse yıkamaz BEŞİKTAŞI


2938 Mesaj
28 Mayıs 2006; 10:22:04 


quote:

Orjinalden alıntı: 4polat

En kaliteli lastik de olsa 60 000 Km den sonrası risklidir. Yenilemen şiddetle önerilir.

bencede lastik 40 000 km'yi geçince hadi 50 000 de ondan sonra yol tutuşunda azalma olur.hayatını riske atma 300 YTL için


_____________________________

M. KEMAL
ATATÜRK
8 saniye içinde yönlendirileceksiniz.
Reklam yeni sayfada açılır, gezintinizi etkilemez.
hade len...


698 Mesaj
28 Mayıs 2006; 17:28:18 

arkadaslar 2004 corsa cdti aldım.adam 4 lastıgı de yenı deısmıs ama hepsı de good rıch dıe bı markanın kıs lastıgı.bu lastıklerı ızmırde ve yazın kullanmanın ne gıbı sakıncaları olabılır ..su aralar fazla masraf yapacak durumdada deılım ama cok sakıncalıysa deıscez artık napalım..


_____________________________

corsa cdti


11935 Mesaj
29 Mayıs 2006; 1:53:16 

quote:

Orjinalden alıntı: achilleus1986

yaw yokmu konudan anlayannnn aloooooooooooooooo


http://forum.donanimhab..._6619738/mpage_4/tm.htm

buraya yazıver bide


_____________________________


Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
Ne mutlu Türküm Diyene




1921 Mesaj
29 Mayıs 2006; 2:11:19 


quote:

Orjinalden alıntı: emre.

bu topik önceden de açılmıştı..
arattırılsa faydalanılabilir..
hatta oradan devam edilse de daha iyi olur.



bu mesajı attığımda normal üyeydim,yanlış anlaşılmasın


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


6659 Mesaj
29 Mayıs 2006; 2:18:47 

kısır döngüye girmiş bir topik daha.....
arkadaşlar @yazılımcı online arkadaşımızın bahsettiği linkten devam edelim lütfen.



quote:

Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online


http://forum.donanimhab..._6619738/mpage_4/tm.htm

buraya yazıver bide



_____________________________


Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.828