Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (250. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
18.902
Cevap
209
Favori
1.894.654
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 248249250251252
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 10.11.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzozi

    Sayın vezir,
    Daha önceki arabam için yağ önerilerinizi almış ve uygulamıştım.
    Yeni aracım içinde deneyimlerinizi öğrenmek isterim,
    bmw 318d 2008 model 115 bin km. 5w30 öneriliyor. Bu şekilde mi devam edeyim?

    Birde aracıma racechip yapmayı düşünüyorum powerbox. Yağ seçimimde dikkat etmem gereken ek şeyler getirir mi?Yada bakımda?

    Şimdiden çok teşekkür ederim.


    yağ ekilteme zorlamalarda olabilir bu nedenle her 1000 km de bir yağ çubugundan seviyeyi izleyiniz. eksilme artarsa 5w40 kullanınız.
  • Aracım Megane II ve LPG'li. Şu ana kadar 5w30 yağ koydum ve hiç eksiltme yapmadı. Yine aynı viskoziteli bir yağ olan Mobil Super 3000 X1 alacaktım ancak LPG'li araçlar için 5w40 önerildiğini gördüm. 5w40 olarak da ELF Moligraf F1 var. Bu yağı daha önceden kullanış olan yada hakkında bilgi sahibi olan var mıdır?

    5W30 Mobil Super 3000 X1 ile 5W40 ELF Moligraf F1 arasında kaldım. vezir hocam sizcehangi yağı tercih etmem gerekir? Sanırım Mobil daha kaliteli o yüzden soruyorum.
  • vezir bey,
    debriyaj seti değişimi sırasında yeni yağ konulacağı için, yeni şanz. yağı alacağım.
    aracımın kullanma klavuzunda şanzuman yağıyle ilgili bilgi yok. nissan şanz. yağı diyor.
    mobil ve castrol sitelerinden baktım, uygun yağ 75w-80 öneriliyor.
    piyasada mobilin ürettiği 75w-90 tam sentetik uzun ömürlü bir yağ var diğerinden daha pahalı, ama tam sentetik oluşu
    cazip geliyor. 75w-80 yerine 75w-90 şanzuman yağı kullanabilirmiyim.
    cevabınız için şimdiden teşekkürler.
  • Merhaba,
    1.6 102 beygirlik namı diğer hitler motorlu golf araca sahibim araç 4500 kmden beri lpgli.
    Şu an 11000 deyim 12000 gibi bakıma sokacağım arabayı.
    1. sorum castrol edge 5 w 30mu yoksa mobil1 5w30 mu yada farklı önerebileceğiniz bir yap varmıdır.
    Bujileri hangi aralıkta değiştirmeliyim.
    Mümkünse en iyi tercihi ve nedenini söylerseniz çok memnun kalırım.
    teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wurtz

    Aracım Megane II ve LPG'li. Şu ana kadar 5w30 yağ koydum ve hiç eksiltme yapmadı. Yine aynı viskoziteli bir yağ olan Mobil Super 3000 X1 alacaktım ancak LPG'li araçlar için 5w40 önerildiğini gördüm. 5w40 olarak da ELF Moligraf F1 var. Bu yağı daha önceden kullanış olan yada hakkında bilgi sahibi olan var mıdır?

    5W30 Mobil Super 3000 X1 ile 5W40 ELF Moligraf F1 arasında kaldım. vezir hocam sizcehangi yağı tercih etmem gerekir? Sanırım Mobil daha kaliteli o yüzden soruyorum.

    daha kaliteli demek biraz zor . lastik karşılaştırmalarına benzer bir noktası birinde iyi olur diğerinde bir başka nokta öne çıkabilir. Ama mobil firması güveninirlik açısındn bende bir seviye yukarıda , hatalı yorum da olabilir ama benim görüşüm böyle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustozt

    vezir bey,
    debriyaj seti değişimi sırasında yeni yağ konulacağı için, yeni şanz. yağı alacağım.
    aracımın kullanma klavuzunda şanzuman yağıyle ilgili bilgi yok. nissan şanz. yağı diyor.
    mobil ve castrol sitelerinden baktım, uygun yağ 75w-80 öneriliyor.
    piyasada mobilin ürettiği 75w-90 tam sentetik uzun ömürlü bir yağ var diğerinden daha pahalı, ama tam sentetik oluşu
    cazip geliyor. 75w-80 yerine 75w-90 şanzuman yağı kullanabilirmiyim.
    cevabınız için şimdiden teşekkürler.

    şanzıman yağları için kafadan tam sentetik iyidir diyemem. katalogta bu aralıkları önermesi şarttır.
    Dişli yağlamalarında film kalınlığı ve boşluk arasında sıkı bir ilişki vardır. İnce yağ boşluk hissini arrtırır .

    Başka bir şekilde düşünürsek ,uzun km ler yapmış klasik şanzımanlarda dişliler arasındaki boşluk aşınma nedeniyle artmış olması olasıdır. Yani sıfır bir şanzıman ile 100 bin km yağmış olanı aynı toleranslarda değildir. Dolayısı ile ince yağa geçiş boşluğun hissedilmesi ve sesin artmasına neden olabilir. Motordaki gibi eskiyen araçların yağları kalınlaştırılması bizleri daha memnun eder .

    Özet ile yağ işinde adım atarken eskisinden daha geniş veya ince kabul edilen alana geçilecek ise bunun kataloglarda belirtilmesi gerekir. Tüm bunların dışında bazı katkılar dişliler üzerinde istenmeye kimtyasal etkileşim yapabilir bunların hepsi iki satır yazılan araç bakım kataloglarında öngürülerek yazılır. size tek düşen araç eski mi yeni mi buna göre daha kalın yağa veya geniş aralığa devam edibilecek durumda mısınız , bunu belirlenmektir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arkin11

    Merhaba,
    1.6 102 beygirlik namı diğer hitler motorlu golf araca sahibim araç 4500 kmden beri lpgli.
    Şu an 11000 deyim 12000 gibi bakıma sokacağım arabayı.
    1. sorum castrol edge 5 w 30mu yoksa mobil1 5w30 mu yada farklı önerebileceğiniz bir yap varmıdır.
    Bujileri hangi aralıkta değiştirmeliyim.
    Mümkünse en iyi tercihi ve nedenini söylerseniz çok memnun kalırım.
    teşekkürler.

    mobil 1 benim tercihim ama diğeri de çok yakın .Yani, mercedes mi bmw sorusuna benziyor.

    Bujiler için LPG li araçlarda temiz yakıt LPG nedeniyle uzun kmler öngörülebilinir. Burada katalog değerine %20 artı konulabilir. Yakıt sarfıyatı artmaya başlarsa ilk yapılacak şeylerden birisi bujileri değiştirmektedir. Ciddi fark yaratabilir durumuna göre .

    Bunların dışında eğer araç katalogunuz öneriyorsa mobi 1 0w30 da seçilebilir. Yani motor yeni ve iyi yağ yakışır

    Gerçekten mobil 1 0w30 dünyanın en iyi yağlarından biridir.

    Dizel içn geçerli değil.

    bunu da diğer okuyucular için yazayım da ...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Ocak 2013; 22:15:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: arkin11

    Merhaba,
    1.6 102 beygirlik namı diğer hitler motorlu golf araca sahibim araç 4500 kmden beri lpgli.
    Şu an 11000 deyim 12000 gibi bakıma sokacağım arabayı.
    1. sorum castrol edge 5 w 30mu yoksa mobil1 5w30 mu yada farklı önerebileceğiniz bir yap varmıdır.
    Bujileri hangi aralıkta değiştirmeliyim.
    Mümkünse en iyi tercihi ve nedenini söylerseniz çok memnun kalırım.
    teşekkürler.

    mobil 1 benim tercihim ama diğeri de çok yakın .Yani, mercedes mi bmw sorusuna benziyor.

    Bujiler için LPG li araçlarda temiz yakıt LPG nedeniyle uzun kmler öngörülebilinir. Burada katalog değerine %20 artı konulabilir. Yakıt sarfıyatı artmaya başlarsa ilk yapılacak şeylerden birisi bujileri değiştirmektedir. Ciddi fark yaratabilir durumuna göre .

    Bunların dışında eğer araç katalogunuz öneriyorsa mobi 1 0w30 da seçilebilir. Yani motor yeni ve iyi yağ yakışır

    Gerçekten mobil 1 0w30 dünyanın en iyi yağlarından biridir.

    Dizel içn geçerli değil.

    bunu da diğer okuyucular için yazayım da ...

    Çok teşekkür ederim öncelikle,
    Bujileri lpgden dolayı daha erken değiştirilir diye biliyordum.
    iyi oldu.
    0w30 uda araştıracağım teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arkin11

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: arkin11

    Merhaba,
    1.6 102 beygirlik namı diğer hitler motorlu golf araca sahibim araç 4500 kmden beri lpgli.
    Şu an 11000 deyim 12000 gibi bakıma sokacağım arabayı.
    1. sorum castrol edge 5 w 30mu yoksa mobil1 5w30 mu yada farklı önerebileceğiniz bir yap varmıdır.
    Bujileri hangi aralıkta değiştirmeliyim.
    Mümkünse en iyi tercihi ve nedenini söylerseniz çok memnun kalırım.
    teşekkürler.

    mobil 1 benim tercihim ama diğeri de çok yakın .Yani, mercedes mi bmw sorusuna benziyor.

    Bujiler için LPG li araçlarda temiz yakıt LPG nedeniyle uzun kmler öngörülebilinir. Burada katalog değerine %20 artı konulabilir. Yakıt sarfıyatı artmaya başlarsa ilk yapılacak şeylerden birisi bujileri değiştirmektedir. Ciddi fark yaratabilir durumuna göre .

    Bunların dışında eğer araç katalogunuz öneriyorsa mobi 1 0w30 da seçilebilir. Yani motor yeni ve iyi yağ yakışır

    Gerçekten mobil 1 0w30 dünyanın en iyi yağlarından biridir.

    Dizel içn geçerli değil.

    bunu da diğer okuyucular için yazayım da ...

    Çok teşekkür ederim öncelikle,
    Bujileri lpgden dolayı daha erken değiştirilir diye biliyordum.
    iyi oldu.
    0w30 uda araştıracağım teşekkürler.

    LPG benzine oranla oldukça temiz yakıttır , bu nedenle buji ömrü kısalmaz aksine uzar. Çıkan bujilere bakarak durumu hakkında bilgi edinebilirsiniz.




  • Vezir bey;
    2005 model Opel Vectra benzin/Lpg aracım var. 265.000 km de şu anda. 10.000 km de bir düzenli bakımını yaptırıyorum. ancak fazlaca yağ eksiltmesi yapıyor. her 6.000 km de 2 Lt ye yakın. bir önceki yağ bakımında 10/40 kullanıyordum. ancak servis 10/60 daha iyi olur dedi ve mobil 1 yağ ile değiştirdi. ancak yağ eksiltmesi arttı. hava sıcaklığı kışın -20 lere kadar düşüyor. hangi yağı ya da yağ kalınlığını önerirsiniz? ya da katkı maddesi tavsiye eder misiniz?
  • vezir hocam saygılar.. yardımcı olursanız sevinirim.

    2012 model 1.33 toyota auris ilk defa yağ değişimine girecek 10.000 bakımı şanlıurfada yaşıyorum yazın çok sıcak ve kışın eksi dereceleri görmeyen bir iklim de bu araç için hangi yağı kullanmalıyım. (servis 10-40 toyotanın kendi icadı bir yağ kullanıyor )

    5-30 -- 5-40--10-40 bir yağ mı kullanmalıyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canciger -- 9 Ocak 2013; 14:29:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canciger

    vezir hocam saygılar.. yardımcı olursanız sevinirim.

    2012 model 1.33 toyota auris ilk defa yağ değişimine girecek 10.000 bakımı şanlıurfada yaşıyorum yazın çok sıcak ve kışın eksi dereceleri görmeyen bir iklim de bu araç için hangi yağı kullanmalıyım. (servis 10-40 toyotanın kendi icadı bir yağ kullanıyor )

    5-30 -- 5-40--10-40 bir yağ mı kullanmalıyım.

    Başka bir yağ kullanmanız aracınızın motor ve aksamlarının garanti dışı kalmasına sebep olacaktır. Bunun için garanti bitimine kadar kullanım kılavuzunda belirtilen yağı kullanmanızı tavsiye ederim.
  • Vezir hocam merhabalar, ben size motor silk yağ katkısı ile ilgili ne düşünüyorsunuz şeklinde bir soru soracaktım; Ancak castrolün sitesinde şöyle bir cevapla karşılaştım,ikna oldum...



    '' Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?


    Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:


    ■Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır.

    ■Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır.
    ''







    Buraya yazmak istedim,kullanmayı düşünen arkadaşlara faydası olur.
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    quote:

    Orijinalden alıntı: canciger

    vezir hocam saygılar.. yardımcı olursanız sevinirim.

    2012 model 1.33 toyota auris ilk defa yağ değişimine girecek 10.000 bakımı şanlıurfada yaşıyorum yazın çok sıcak ve kışın eksi dereceleri görmeyen bir iklim de bu araç için hangi yağı kullanmalıyım. (servis 10-40 toyotanın kendi icadı bir yağ kullanıyor )

    5-30 -- 5-40--10-40 bir yağ mı kullanmalıyım.

    Başka bir yağ kullanmanız aracınızın motor ve aksamlarının garanti dışı kalmasına sebep olacaktır. Bunun için garanti bitimine kadar kullanım kılavuzunda belirtilen yağı kullanmanızı tavsiye ederim.

    haklısınız bunu biliyorum fakat fakat yağ değişimini serviste yapacağım servise sordum yağı getirirseniz fiyattan düşeriz dediler toyota servislerine dışardan yağ getirme imkanınız oluyor 10000 bakımı için yağı ve yağ filtresini götürürsem 115 tl işçilik ücreti ile bakımı tamamlayabiliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Vezir hocam merhabalar, ben size motor silk yağ katkısı ile ilgili ne düşünüyorsunuz şeklinde bir soru soracaktım; Ancak castrolün sitesinde şöyle bir cevapla karşılaştım,ikna oldum...



    '' Motor yağına ek olarak başka yağ katkı maddesi kullanmak yararlı mıdır?


    Hayır, yararlı değildir. Çünkü motorun ihtiyacı olan tüm katıklar kaliteli bir motor yağında zaten vardır. Yapışan ve viskozite artıran olmak üzere iki gruba ayrılan katıklar, motor yağının katık dengesini bozarak uzun vadede motora zarar verir. Otomobil üreticileri dışarıdan katık kullanılmasını tavsiye etmezler. Motor yağı katığı kullanmanın sakıncaları şunlardır:


    ■Yağa sonradan ilave edilen katıklar, motor yağının mevcut katıklarıyla reaksiyona girip yapısını bozabilir. Bu durumda genelde yağda katılaşma şikayetleri oluşmaktadır.

    ■Yine bu katıklar, silindir duvarlarında daha iyi yağlama için açılan honlama çizgilerini tıkar. Bu da yağın silindir duvarlarına tutunmasını zorlaştırarak yağ filminin oluşmasını engeller ve motor aşınmasını artırır.
    ''







    Buraya yazmak istedim,kullanmayı düşünen arkadaşlara faydası olur.

    açıklamaya aynen katılıyorum. Katkılar ancak ameliyat kaçınılmaz ise uygulanmalıdır. Yani motor indirilecek ise bu kaçınılmaz ise son çare olarak motor indirmeyi geciktirmek için yapılabilir. Gerisi yalan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: canciger

    vezir hocam saygılar.. yardımcı olursanız sevinirim.

    2012 model 1.33 toyota auris ilk defa yağ değişimine girecek 10.000 bakımı şanlıurfada yaşıyorum yazın çok sıcak ve kışın eksi dereceleri görmeyen bir iklim de bu araç için hangi yağı kullanmalıyım. (servis 10-40 toyotanın kendi icadı bir yağ kullanıyor )

    5-30 -- 5-40--10-40 bir yağ mı kullanmalıyım.

    araç katologunuzda önerilen yağ viskositeleri nelerdir. buna göre seçim yapayım.
  • Haklısınız Vezir hocam, ama şunu uygulayacağım, stp nin yağ değişiminden önce uygulanan bir katkısı var, 10 lira civarında satılıyor, yağ değişiminden önce koyuyor 15 dakika rolantide çalıştırıyorsunuz, yağ değişiminde boşaltıp yeni yağ koyuyorsunuz, motoru tertemiz yapıyor. Sizce bu uygun olurmu?...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Haklısınız Vezir hocam, ama şunu uygulayacağım, stp nin yağ değişiminden önce uygulanan bir katkısı var, 10 lira civarında satılıyor, yağ değişiminden önce koyuyor 15 dakika rolantide çalıştırıyorsunuz, yağ değişiminde boşaltıp yeni yağ koyuyorsunuz, motoru tertemiz yapıyor. Sizce bu uygun olurmu?...

    olabilir ama yağı temizleme işini en iyi yine yağ yapar , mesela 10 numara gibi. Neyse sanırım siz en zararız katkıyı bulmayı hedefliyorsunuz.

    Katkıların en büyük riski yağ ile beraber çalıştığında bilinmeyenlerin yüzdesel olarak artmasıdır. Yani ürünün iyi olması değil motora yağ ile beraber yapacaüı etki önemlidir. Aynen ilaçların yan etkileri gibi düşünülebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Haklısınız Vezir hocam, ama şunu uygulayacağım, stp nin yağ değişiminden önce uygulanan bir katkısı var, 10 lira civarında satılıyor, yağ değişiminden önce koyuyor 15 dakika rolantide çalıştırıyorsunuz, yağ değişiminde boşaltıp yeni yağ koyuyorsunuz, motoru tertemiz yapıyor. Sizce bu uygun olurmu?...

    olabilir ama yağı temizleme işini en iyi yine yağ yapar , mesela 10 numara gibi. Neyse sanırım siz en zararız katkıyı bulmayı hedefliyorsunuz.

    Katkıların en büyük riski yağ ile beraber çalıştığında bilinmeyenlerin yüzdesel olarak artmasıdır. Yani ürünün iyi olması değil motora yağ ile beraber yapacaüı etki önemlidir. Aynen ilaçların yan etkileri gibi düşünülebilir.

    Aslında karar veremedim,en zararsızı dediğiniz gibi yağ... Ama deterjan etkisi daha yoğun zararsız bir katkı?... Bilemiyorum,kafam karışık. Dizel motor ne yaparsanız yapın yinede kurum yapıyor, bu kurumu en aza nasıl indirebilirim düşüncesi. Erken km lerde alınan önlemler daha faydalı, ileri km lerde kurumu araçtan sökmek çok zor, ancak tam anlamı ile fiziksel olarak yapılabiliyor. Carbon clean bence kesin olarak çözmüyor, ultrasonik temizlik daha güzel mesela...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    Haklısınız Vezir hocam, ama şunu uygulayacağım, stp nin yağ değişiminden önce uygulanan bir katkısı var, 10 lira civarında satılıyor, yağ değişiminden önce koyuyor 15 dakika rolantide çalıştırıyorsunuz, yağ değişiminde boşaltıp yeni yağ koyuyorsunuz, motoru tertemiz yapıyor. Sizce bu uygun olurmu?...

    olabilir ama yağı temizleme işini en iyi yine yağ yapar , mesela 10 numara gibi. Neyse sanırım siz en zararız katkıyı bulmayı hedefliyorsunuz.

    Katkıların en büyük riski yağ ile beraber çalıştığında bilinmeyenlerin yüzdesel olarak artmasıdır. Yani ürünün iyi olması değil motora yağ ile beraber yapacaüı etki önemlidir. Aynen ilaçların yan etkileri gibi düşünülebilir.

    Aslında karar veremedim,en zararsızı dediğiniz gibi yağ... Ama deterjan etkisi daha yoğun zararsız bir katkı?... Bilemiyorum,kafam karışık. Dizel motor ne yaparsanız yapın yinede kurum yapıyor, bu kurumu en aza nasıl indirebilirim düşüncesi. Erken km lerde alınan önlemler daha faydalı, ileri km lerde kurumu araçtan sökmek çok zor, ancak tam anlamı ile fiziksel olarak yapılabiliyor. Carbon clean bence kesin olarak çözmüyor, ultrasonik temizlik daha güzel mesela...

    Ultrosonik temizlik kesin çözümdür ancak kirlenme taö olmadan karbon temizleme de karbon birikiminin oluşmasını engelleyecektir. Genelde 60.000 km civarında carbon temizliği öneriliyor. Nasıl bu km buluyorlar bilemiyrum ancak temiz yakıt seçmek bu işin proaktif hareketidir. GTL bu konuda karbon birikimini geciktiren bir yakıttır . Temiz yakıt olunca yanma daha iyi ve yüksek ısıda olur ve karbon birikimi azalır.

    Sobaların ilk yanarken yaptığı sumanıu düşünün alev ve scıaklık belirli ısıya gelince yanma sıcaklığı artar ve duman azalır. Çok benzer mekanizmalar bunda da geçerli .
    Talaş yerine kalın odun parçası atılırsa duman fazla olur. aynen geçerli teknik mevzular




  • 
Sayfa: önceki 248249250251252
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.