Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (22. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.544
Cevap
202
Favori
1.864.924
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
33. Sırada  bugün en iyi #10
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 26.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • ben p.o maxima yarı sentetik aldım memnunum 3-4.000 km oldu eksilme falan yok (ARACIMA LPG TAKILI )
  • Orjinalden alıntı: vezir

    fiyatı çok uygynmuş daha ne olacak litresi 8,75 Tl geliyor benzin olmuş 3 lira kıyas olmaz.
    Orjinalden alıntı: JCRSO

    delphi 10w40 4 litreliğini 35 ytl aldım 5000 km kulanıyorum castroldan bi farkını göremedim güzel bence


    [/quote
    hocam ilginçtir casttrol 10w40 arabam 10 bin km de 1 litre eksiltirdi bunda 5000 km geçti hiç eksiltme yok anlamadım gitti,daha kalın bir yağmıdır acaba herikiside 10w40 olmasına karşın
  • 10w40 yağ ise viskositeleri aşagı yukarı eşittir bunu sağlamaları gerekir. en doğru kıyaslamayı yapabilmem için teknik tablolarına ulaşırsan görmüş oluruz. Onun dışında sadece markadan markaya katkılar fark eder ki, zaten birbirinden farkları odur.

    yağ eksilmesini kıyas yapmak çok zordur çünkü hava şartları ve aracın zorlanması durumları iel eksiltme değişebilir. En doğru saonucu ise pratik kullnımda izleyerek görebilirsiniz. eğer doğru yağı bulduğunuza inanıyorsanız değiştirmeden kullanmaya ve size verilen km den 3-4 bin km önce yağı değiştirin. Yağ değişimlerinde üst üste en az 5 kere aynı yağı kullnın ki araç iyice bu yağa alışsın. zırt pırt yağ değiştirildimi insanın midesi gibi aracın motorunun da bu yağa alışması gerekiyor. İlginçtir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 3 Nisan 2009; 12:08:41 >
  • iyi günler,

    sentetik motor yağlarının raf ömrü ne kadardır? elimde bir adet 3. ay 2007 üretimi castrol edge 5/40 yağ var bunu gelecek aylarda yaptıracağım bakımda kullanmak istiyorum. kulanırsam yağın eskiliğinden dolayı herhangi bir sorun olur mu?

    4 lt yağ aracıma fazla geliyor ve bir miktarı kendi şişesinde kalıyor. bu yağ şişede ne kadar süre bozulmadan durur? oksitlenme ne zamandan sonra tehlikeli olur?

    cevaplar için şimdiden teşekürler
  • eğer ağzı açılmamışsa 3 yıl dayanacaktır. Genelde 2 yılı bir sorun olmadan atlatacaktır sentetik olduğu için 1 veya aroı bir yıldaha dayanması muhtemeldir ancak buun için nem ve sıcak soğuk ortamda bulunmaması gereklidir. 2007/03 üretimi bir yağ açılmamışsa bu yıl içinde gönül rahatlığıyla kullanabilirsiniz.

    ama ağzı açılmış ise bir yıldan sonra risk olması muhtemeldir sentetik yağlar şu kadar dayanır diye bilimsel bir yazı olduğunu zannetmiyorum ama ağzı açıktan kasıt hava ve nem alıp almadığı ile alakalı bir durumdur . Bu koşul varsa en temel bakılacak şey aracın içinde yağın kaç sene kalmasına müsaade ediliyorsa o süreyi aşmamak lazımdır. bu süre genelde şu kadar km veya 1 yıl diye geçer
    quote:

    Orjinalden alıntı: ascha

    iyi günler,

    sentetik motor yağlarının raf ömrü ne kadardır? elimde bir adet 3. ay 2007 üretimi castrol edge 5/40 yağ var bunu gelecek aylarda yaptıracağım bakımda kullanmak istiyorum. kulanırsam yağın eskiliğinden dolayı herhangi bir sorun olur mu?

    4 lt yağ aracıma fazla geliyor ve bir miktarı kendi şişesinde kalıyor. bu yağ şişede ne kadar süre bozulmadan durur? oksitlenme ne zamandan sonra tehlikeli olur?

    cevaplar için şimdiden teşekürler




  • teşekkür ederim
    beni rahatlattınız ve masraftan kurtardınız.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    fiyatı çok uygynmuş daha ne olacak litresi 8,75 Tl geliyor benzin olmuş 3 lira kıyas olmaz.
    quote:

    Orjinalden alıntı: JCRSO

    delphi 10w40 4 litreliğini 35 ytl aldım 5000 km kulanıyorum castroldan bi farkını göremedim güzel bence




    delphi ucuz bir yag ama kullananlardan köpürme yaptığını okudum bir forumda.

    eger köpürüyorsa ucuzluğunu motora zarar vererek ortaya çıkarmaz umarım.

    Vezir'e bir kaç sorum olacak,

    1-mineral yağların değiştime periyodu nedir lpgli arabalarda?

    2-imzamdaki arabamda castrol magnatec10-40'a gectigimden beri 3500kmde 2,5 litre yağ eksiltti (onceden selenia 20k vardı 10-40 oda benzer sekilde eksilirdi) habire yag ekleyeceksem shellin 15-40 gas yagınımı yada bu sekilde ucuz mineral bir yağ mı koysam diyorum?

    gerci selenianın 15-40 yarı sentetigide varmış ama zırtpırt değiştirmemekde gerek deniyor...

    3-aslında olay su, duz yolda max 4000 devirle kullanınca 1gr eksiltme yok ama 5000-6000 devirlerde biraz kullanınca eksiliyor yağ lpg'de. herkez lpgde eksiltir diyor, ne dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 8 Nisan 2009; 15:29:46 >




  • 1-mineral yağların değiştime periyodu nedir lpgli arabalarda?

    mineral yağlar kilometreden bağımsı zaracınızda 1 yıldan uzun süre kalmaması gereklidir., genel olarak 2 kış geçirmemek gerekir.

    2-imzamdaki arabamda castrol magnatec10-40'a gectigimden beri 3500kmde 2,5 litre yağ eksiltti (onceden selenia 20k vardı 10-40 oda benzer sekilde eksilirdi) habire yag ekleyeceksem shellin 15-40 gas yagınımı yada bu sekilde ucuz mineral bir yağ mı koysam diyorum?
    evet yağın ilk numarasını biraz büyültmek sorunu çözebilir.eğer başka sorun yoksa,
    Araç lpg li ise 20/50 LPG liyağ eksiltme sorununu çözebilir.Ancak kışın ilk çalıştırma ve ısınma süresince problem yaratması muhtemeldir nerede yaşandığına bağlı olarak

    gerci selenianın 15-40 yarı sentetigide varmış ama zırtpırt değiştirmemekde gerek deniyor...

    3-aslında olay su, duz yolda max 4000 devirle kullanınca 1gr eksiltme yok ama 5000-6000 devirlerde biraz kullanınca eksiliyor yağ lpg'de. herkez lpgde eksiltir diyor, ne dersiniz?
    düşük devirlerde eksiltme yapmaması ince yağ kullanıldığının bir göstergesidir (derin analizde motor silindir segman veya motor yapımı görünmekte olabilir kontrol için iyi bir usta görmesinde fayda var) bunu şimdilik önümüzün yaz olduğunuvarsayarak mineral doğal lyağ olan 20/50 LPG li yağ ile çözebilirseniz size masraf çıkarmaz. 50 numara olması yüksek devir ve sıcaklıklarda viskosite değerini yükselteceği için eksiltme azalması düşünülebilir. Pratikte faysadı olup olmadığını ancak kullnarak anlayabilirsiniz. Ancak km olarka 20/50 yağı 3-4 bin km de bir değiştirmek gerekecektir. Bu size yaz bitmeden pratik fayda sağlayıp sağlamadığını test etme imkanı verecektir.

    şunu unutmayın yağı ne kadar sık değiştiriseniz yağın numarasından bağımsız olarak motorun ömrünü katlarsınız. yağın uzun süreler motorda kalmasını bakımcılar istemezler ama pazarlamacılar farklı noktalara dikkat çekiyorlar.Bu işin raconu en uygun (nerede yağadığını zve aracı nasıl kullandığınız ile alakalı) ve orta fiyattta güvenilir bir markla yağı kullanmaktır ve kısa sürede değiştirmektri. Bu koşulubulabilmeniz için 20/50 LPG aslında yazın yeterli bir yağdır daha incesine gerek yoktur. Ancak bazı araçlar özellikle dizeller turbo olması yüzünden ince yağ seçmek zorundadırlar. ama sizde turbo olmadığına göre araç da lpgli olduğuna göre tavsiyem bahsettiğim şekildedir.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    1-mineral yağların değiştime periyodu nedir lpgli arabalarda?

    mineral yağlar kilometreden bağımsı zaracınızda 1 yıldan uzun süre kalmaması gereklidir., genel olarak 2 kış geçirmemek gerekir.

    2-imzamdaki arabamda castrol magnatec10-40'a gectigimden beri 3500kmde 2,5 litre yağ eksiltti (onceden selenia 20k vardı 10-40 oda benzer sekilde eksilirdi) habire yag ekleyeceksem shellin 15-40 gas yagınımı yada bu sekilde ucuz mineral bir yağ mı koysam diyorum?
    evet yağın ilk numarasını biraz büyültmek sorunu çözebilir.eğer başka sorun yoksa,
    Araç lpg li ise 20/50 LPG liyağ eksiltme sorununu çözebilir.Ancak kışın ilk çalıştırma ve ısınma süresince problem yaratması muhtemeldir nerede yaşandığına bağlı olarak

    gerci selenianın 15-40 yarı sentetigide varmış ama zırtpırt değiştirmemekde gerek deniyor...

    3-aslında olay su, duz yolda max 4000 devirle kullanınca 1gr eksiltme yok ama 5000-6000 devirlerde biraz kullanınca eksiliyor yağ lpg'de. herkez lpgde eksiltir diyor, ne dersiniz?
    düşük devirlerde eksiltme yapmaması ince yağ kullanıldığının bir göstergesidir (derin analizde motor silindir segman veya motor yapımı görünmekte olabilir kontrol için iyi bir usta görmesinde fayda var) bunu şimdilik önümüzün yaz olduğunuvarsayarak mineral doğal lyağ olan 20/50 LPG li yağ ile çözebilirseniz size masraf çıkarmaz. 50 numara olması yüksek devir ve sıcaklıklarda viskosite değerini yükselteceği için eksiltme azalması düşünülebilir. Pratikte faysadı olup olmadığını ancak kullnarak anlayabilirsiniz. Ancak km olarka 20/50 yağı 3-4 bin km de bir değiştirmek gerekecektir. Bu size yaz bitmeden pratik fayda sağlayıp sağlamadığını test etme imkanı verecektir.

    şunu unutmayın yağı ne kadar sık değiştiriseniz yağın numarasından bağımsız olarak motorun ömrünü katlarsınız. yağın uzun süreler motorda kalmasını bakımcılar istemezler ama pazarlamacılar farklı noktalara dikkat çekiyorlar.Bu işin raconu en uygun (nerede yağadığını zve aracı nasıl kullandığınız ile alakalı) ve orta fiyattta güvenilir bir markla yağı kullanmaktır ve kısa sürede değiştirmektri. Bu koşulubulabilmeniz için 20/50 LPG aslında yazın yeterli bir yağdır daha incesine gerek yoktur. Ancak bazı araçlar özellikle dizeller turbo olması yüzünden ince yağ seçmek zorundadırlar. ama sizde turbo olmadığına göre araç da lpgli olduğuna göre tavsiyem bahsettiğim şekildedir.









    tekkur ederim.

    sorularimi numaralandirarak sormak istiyorum

    1-bana tum ustalarin soyledigi 1,6 16v 103hp fiat motorlarinda 20-50 kullanılırsa hidrolik olan sübap iticilerini bozacagi, zaten araba 122000kmde oldugundan 20-50 degil belki ama 15-40 yada varsa 15-50 yağmı kullansam, bu yağ mineral oldugunda devirli kullandıgımda özellikle yaz sıcaklarında eksiltme yapmasa bile motoru yeterince yağlayabilir mi sizce?

    2-aslınca eksilmyecegini bilsem castrolun 10-60ını bile dusundum ama eksilme zaten bastaki 10 rakamında kaynaklanıyor galiba. birde 10-40 la 10-60ın kaynama noktaları aynı nerdeyse

    3-sonuçta vardıgım kanı elimdeki yağ eksilip yag cubugundaki min seviyesine kadar dusunce 15le baslayan bir yağa gecmeyi dusunuyorum

    4-birde parlama nokasi konusu var, 15-40 mı 15-50 mi derken aracım icin soyle bir soruda olustu kafamda;
    parlama noktası 229 olan POnun Maxima 15-40'ı mı yoksa opetin parlam noktası 220 olan 15-50sini mi denesem?
    Beni dusunduren, simdiye kadar cevremde hic opet ve po yağı kullanan kimse gormemem, kalite yonunden pisman olurmuyum, yani markasından dolayı shell 15-40 daha mı iyidir?

    5-son olarak 2 gundur benzinde kullanıyorum ve zorlamıyorum, lpgde kullanırken zorlamadigimdaki hararet seviyesinde dusuk hararet. benzinde kullansam yağ eksiltme durumu azalırmı sizce?

    edit: duzeltmeler ve yeni aklıma gelen sorular



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 10 Nisan 2009; 9:36:38 >




  • quote:

    tekkur ederim.

    bana tum ustalarin soyledigi 1,6 16v 103hp fiat motorlarinda 20-50 kullanılırsa hidrolik olan sübap iticilerini bozacagi, zaten araba 122000kmde oldugundan 20-50 degil belki ama 15-40 yada varsa 15-50 yağmı kullansam, bu yağ mineral oldugunda devirli kullandıgımda özellikle yaz sıcaklarında eksiltme yapmasa bile motoru yeterince yağlayabilir mi sizce?

    aslınca eksilmyecegini bilsem castrolun 10-60ını bile dusundum ama eksilme zaten bastaki 10 rakamında kaynaklanıyor galiba. birde 10-40 la 10-60ın kaynama noktaları aynı nerdeyse


    sonuçta vardıgım kanı elimdeki yağ eksilip yag cubıgındaki min seviyesine kadar dusunce 15le baslayan bir yağa gecmeyi dusunuyorum

    son olarak 2 gundur benzinde kullanıyorum ve zorlamıyorum, lpgde kullanırken zorlamadigimdaki haharet seviyesinde dusuk hararet. benzinde kullansam yağ eksiltme durumu azalırmı sizce?


    öncelikle ustalar hidrolik iticiler bozulur diyorlarsa doğrudur çünkü pratik olarak bunu test edenlerin sonuçlarına bakaraksöylüyorlardır. 15w40 yağını deneyiniz , 15-50 yağ olduğunu hiç sanmıyorum ama 15w40 yağ piyasada var .Bununla bir yaz geçirin bakalım ne olacak .

    Ayrıca aracın benzinde mi yoksa LPg de mi eksiltiğinden emin olmalısınız çünkü her ikisinde de eksiltme varsa kompresyon testi ile silindir için kaçak var mı buna bakılması lazım. Var ise yağ ile bu işi aşmanız zor görünüyor.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    quote:

    tekkur ederim.

    bana tum ustalarin soyledigi 1,6 16v 103hp fiat motorlarinda 20-50 kullanılırsa hidrolik olan sübap iticilerini bozacagi, zaten araba 122000kmde oldugundan 20-50 degil belki ama 15-40 yada varsa 15-50 yağmı kullansam, bu yağ mineral oldugunda devirli kullandıgımda özellikle yaz sıcaklarında eksiltme yapmasa bile motoru yeterince yağlayabilir mi sizce?

    aslınca eksilmyecegini bilsem castrolun 10-60ını bile dusundum ama eksilme zaten bastaki 10 rakamında kaynaklanıyor galiba. birde 10-40 la 10-60ın kaynama noktaları aynı nerdeyse


    sonuçta vardıgım kanı elimdeki yağ eksilip yag cubıgındaki min seviyesine kadar dusunce 15le baslayan bir yağa gecmeyi dusunuyorum

    son olarak 2 gundur benzinde kullanıyorum ve zorlamıyorum, lpgde kullanırken zorlamadigimdaki haharet seviyesinde dusuk hararet. benzinde kullansam yağ eksiltme durumu azalırmı sizce?


    öncelikle ustalar hidrolik iticiler bozulur diyorlarsa doğrudur çünkü pratik olarak bunu test edenlerin sonuçlarına bakaraksöylüyorlardır. 15w40 yağını deneyiniz , 15-50 yağ olduğunu hiç sanmıyorum ama 15w40 yağ piyasada var .Bununla bir yaz geçirin bakalım ne olacak .

    Ayrıca aracın benzinde mi yoksa LPg de mi eksiltiğinden emin olmalısınız çünkü her ikisinde de eksiltme varsa kompresyon testi ile silindir için kaçak var mı buna bakılması lazım. Var ise yağ ile bu işi aşmanız zor görünüyor.




    opetin 15-50si var, ford servislerinde kullanılan yaglarıda opet yaptıgından kaliteli olur diye dusunuyorum

    sizcede lpgde eksiltme normal mi? eger oylesyse 15-40 yada 50 fayda etmeyebilir mi? cunku arabayı lpg kullanmak durumundayım ve lpgde eksiltmemesi onemli benim icin




  • quote:

    opetin 15-50si var, ford servislerinde kullanılan yaglarıda opet yaptıgından kaliteli olur diye dusunuyorum

    sizcede lpgde eksiltme normal mi? eger oylesyse 15-40 yada 50 fayda etmeyebilir mi? cunku arabayı lpg kullanmak durumundayım ve lpgde eksiltmemesi onemli benim icin



    eğer opetin 15w50 yağı varsa daha az eksiltmesi lazım ikinci rakkam 50 numara daha kalın bir viskositenin araç ısınınca olduğunu gösterir. Bu yağ daha kalın olarak ısınınca kalır. yani aklınıza takılan şeyi siz sromadan söyleyeyim

    15w40 yağ ile 15w50 arasındaki kışın yağın viskositelesi arasında ilk çalıştırmada fark olmaz ama 560 numara yağ yağ ısınınca koruduğu viskosite nedeniyle incelkme yapmaz.Görece olarak daha az yapar diyelim 60 olsa idi daha da az olur idi ama bu sefer sentetik oluyor başka şeyler oluyor .aslında 50 numara yağ araç ısındıktan sonra ideal bir yağ viskositesidir eeğrr araç aşırı zorlanmaz ve yük taşımaz (römork çekme) ise bu yağ aracınızın soğutma sistemi katkısoyla evsafını korur.ama araç hareket sınırlarında kalıyorsa daha kalın bir yağ için 60 numara gerekli oluyor genelde trubolu ralli tarzı araçlarda yani performasn arabalarında olan bu durum sizin aracınızda normal çalışan bir soğutma sistemi sayesinde olmayacaktır.
    Lpgde eksiltme normaldir denilir , doğruluk payı var çünkü aracını zbu na göre tasarlanmamıştır toleranslar ve açıklıklar benzine göre ayarlanmıştır. Lpgnin gaz fazında inceliği ve yanma hızları gibi durumlar yüzünden silindiröiçi ısısı ve sıcaklığında bazen aşırı şartlar oluşmaktadır bunlar yağın eksilmesiveya yanmasına (buhar fazındaki yağ) neden olabilmektedir.

    tüm şartlara rağmen 50 numara yağ ile biten seçeneklerin bu şarta dayanabileceğpini umuyorum. Yok dayanmıyor denirse ciddi bir revizyon olabilmesi düşündürür, daha ileri tetkikler gerekebilir. YAni yağ ile oynamak bazen durumu kurtarırı bazen aşırı yıpranma varsa kurtaramayacaktır.




  • cok tessekkuler, sunuda sorayim sizi bulmusken,
    benim durumumda, yani lpgdeki yag eksiltme 10w-40 daki 10 rakamındanmı yoksa 40danmı kaynaklanıyor,
    fikir vermesi acisindan asagida yag ozelliklerini veriyorum.

    opetin 15-50ye niyetliydim ama galiba bu cok koyu, degerleri neredeyse 20w-50 gibi, gene iticileri tehlikeye sokmaması icin shellin 15w-40ı daha iyi galiba, ne dersiniz?

    http://www.poas.com.tr/PO_pdf/madeni_yaglar/pdf/binek_araclar/Maxima_15_40.pdf

    http://www.cansevmadeniyag.com/index.php?lang=tr&mn=c81e728d9d4c2f636f067f89cc14862c&mid=069059b7ef840f0c74a814ec9237b6ec

    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/18A5ECA5595DB5A2802573600025FA37?OpenDocument

    http://www.opet.com.tr/opet-oil/Products.aspx?kategori=6




  • sonunda kararımı verdim,

    aslinda bu kararda hem vezir arkadasim baska bir konuda mineral yağların contalarda bazen sorun yarattıgını yazması, hemde bazen calistirip ( motor zaten sıcakken yani gun icinde 2., 3. calistirmalar) da hemen yola cıkmam gerekmesi ve ayrıcada bazen soguk motoru calistirip 1,5km gidip donmem gereken zamanlari hatirlamam etkili oldu.

    gene 10w-40 kullanacagim ama parlama noktası nispeten yüksek, viskosite degeri ise diger 10-40 lar ile 15-40 yağ arasına denk gelen asagidaki yağı kullanacagim bir ay icinde

    http://www.poas.com.tr/PO_pdf/madeni_yaglar/pdf/binek_araclar/Maxima_10W40.pdf




  • vezir bey forumu bıraktı galiba...
  • hayır sadece hafta sonları yaamıyorum. sadece hafta içi

    yağın inceleiği veya kalınlığını belirleyen numaraların birinci veya ikinci olması değil. Bu numaralar yağın viskositesini belirli bir sıcaklık için garanti etmesini gösteriyor.
    değerler farazidir;
    örnek olarak vereyim 10 w30 sadece bulunursa bu yağ -35 derece 3000 cst , +50 derecede 75 cst ise
    bunun eksi drecedeki sınırınıbelirleyen ilk iki sayı, artı drecedekini belirleyen sonraki iki sayıdır.
    yağlar aslında 2 tane viskosişte dairesinin kesişimi gibi hareket ederler. sadece 10w yağı olsa ki böyle satılan özel yağlar vardır bu yağ eksi sıcaklıklarda mükemml performasn sergilerken yağ ısındığında su gibi incelecek idi. Tam tersi sadece 30 w yağı olsa bu da artı derecelerde iyi bir kıvamda olacak ama eksi sıcaklıklarda yoğunlaşarak belki donacakidi.

    2 sayının avantajı iki ayrı viskosite sınırını değişen sıcaklıklarda gösterebilen demektir. Buna göre TEORİDE en iyi aralık en geniş aralıklı olan yağdır yani eğer münküm olsa 0W60 yağ olsa bütün şartlara ve bütün arabalara uyana tam sentetik bir yağ olurdu . Ama bunun için çok sayıda polimer kullnılacağı için yağ belki viskopsite şartını sağlayacak ve bozulmayacak ama akla hayale gelemeyen kalıntılar ile PRATİKTE birçok zararı olabilcek idi. Sır bu yüzden eğer aracınız için gerekli değilse tam sentetik yağlardan sakının diyoruz. Aynen hormonlu domatezler gibi kıvamı uygun ama bünyedeki etkleri önceden kestirilemeyen sonuçları UZUN vadede veriyor. Bir yağ seçerken sadece sisin gereksinmelerinize SINIRDA yaklaşan dar aralıklı yağ seçmeniz yağın içindeki polimer yüzdesini azaltacağı için uzun vadede yararları olacaktır. Yağ işinde bir nokta artı avantaj olurke bir noktası eksilir .Bunu satıcılar pek söylemzler ama benim söylemem gerekli diye düşünüyorum.
    Sizn sorunlarınızı ve isteklerinizi majorden minöre doğru sıralayıp yazacaksınız .örnek olarak

    1- yağ eksiltmesi istemiyorum , çünküaraç eski ve sorunlu
    2-Araç lpgli bunu göz önüne alınmasını istiyorum
    3-yağın parası önemli ucuz olsun veya olmasın
    4- yağı sık değiştirmek istiyorum veya istemiyorum
    5-a)kış şartları istiyorum
    b) ılıman iklimde yaşıyorum
    c) sıcak akdeniz iklimne uygun olmalı , Mersin adanana yaşıyorum

    diye devam eden silsileyi sıralamaya başladığınızda birinciye uyan seçenekler , ikinci şıkka uyan seçenekler diye yanına yazacaksınız sonra son soruya gelip yanlarına tyazmış olduğunuz yağların hepsine uyan en fazla tekrar eden seçenek isin için en uygun olandır şeklinmde bir cevap çıkacaktır.ben sizin için bir deneme yapıyorum

    1-ikinci hane sayısı yğksek olmalı X>40
    2-20w50 , 10w40 ,15w40
    3-a) ucuz olsun ise 20w50
    b) orta fiyat yarısentetik olandır 10w40 , 15w40
    c)pahalı olan tyam sentetik yağlardır 0w30 , 5w30 , castrol edge serisi ,mobil 1
    4- tam sentetik e uzun değişme süresi , yarı sentetik orta km , mineral sık değişmeli


    5- a) ilk hanesi 0 w veya 5 w olmalı ,
    b) ilkhanesi 10w veya 15 w olmalı
    c) ilk hanesi 20 w olmalı

    şimdi sizin için birinci sık en önemli madde olduğunu farz ederek 15w40 veya 20w50 LPG iş görür .diğer seçenekleri karşılayan tek seçeneğiniz 15 w40 olacaktır




  • hah, vallahi eski arkadasimlarimdan birini görmüş gibi sevindim:)))

    benim diyecegim su, arabayı yaklasık 200km eskiden lpgde kesin eksilttigi yer yer 5000-6000 li devirle yer yer sakin kullandım. 1 gram eksiltme yok. bu kosullarla lpg kullansan eksiltme yapıyordu, demmekki lpgde eksiliyor yag.

    onceki kullandıgım yag selenia 20k 10-40 ve selenia act ile su andaki magnatec 10-40 dan farklı daha kalın bir yag kullanmam gerek diye dusundum ama 20-50 hidrolik iticileri bozdugundan olmuyormus bu motora. 15-40 ise hem yarı sentetik degil hemde bazen cok kısa mesafelerde motoru 20sn calistirip yola cıkmam gerek dusuk devirde de olsa ve 55000 devirde bu yağın koruması koruması nasıl olur bilemedim ayrıca bu kalınlık 122000deki arabaya zarar verebilir hemde mineral yag contaları bozabilir diye vazgectim.

    son durumda 10-40 yaglarin castrol ve seleniadan daha kalını olan po maxima 10-40 yada elf moligraf 10-40 (belki totalinkinede bakıcam) mı kullansam diyorum? ne dersiniz?




  • 10w40 veya 15w40 arasında seçim yapmak zor benze her ikisini de deneyerek souca bakmak lazım. sizin de bahsetitğiniz gibi yağ eksiltme üst deverlerde oluyorsa bunun anlamı motor aşırı ısısı ile yağı çok inceltiyor ve hafif aşınmış motrda bunu kompresyonla kaçırıyor olmalı. yağın kalınlığı 15 ile başlayan ilk çalıştırmada çok az da olsa biraz daha az sessiz çalışacaktır. ilk sayı 10 veya 15 olması sadece soğuk çalıştırmalarda fark gösterecektir yağ ısındıktan sonra her ikiside aynı performasnı gösterir. ama ikinci sayı 40 yerine 50 olursa o zaman yüksek devirlerdeki yağ eksiltme problemi değişmesi muhtemel ama 15w50 veya 10 w50 diye bir yağ yok. İşte bütün sorun burada tam istediğinize uygun yağ bulmak güç piyasadakilere bakıp size tam uyanı biraz eksi noktaları oldsa da kabuletmekten başka çare kalmıyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    10w40 veya 15w40 arasında seçim yapmak zor benze her ikisini de deneyerek souca bakmak lazım. sizin de bahsetitğiniz gibi yağ eksiltme üst deverlerde oluyorsa bunun anlamı motor aşırı ısısı ile yağı çok inceltiyor ve hafif aşınmış motrda bunu kompresyonla kaçırıyor olmalı. yağın kalınlığı 15 ile başlayan ilk çalıştırmada çok az da olsa biraz daha az sessiz çalışacaktır. ilk sayı 10 veya 15 olması sadece soğuk çalıştırmalarda fark gösterecektir yağ ısındıktan sonra her ikiside aynı performasnı gösterir. ama ikinci sayı 40 yerine 50 olursa o zaman yüksek devirlerdeki yağ eksiltme problemi değişmesi muhtemel ama 15w50 veya 10 w50 diye bir yağ yok. İşte bütün sorun burada tam istediğinize uygun yağ bulmak güç piyasadakilere bakıp size tam uyanı biraz eksi noktaları oldsa da kabuletmekten başka çare kalmıyor


    anladım yani hangi 10-40 olursa olsun genede yag eksilecek diyorsunuz. maximanın kalınlık degeri daha iyi gibi bir bakarmısınız yukardaki linkten?

    15-50 bazı markalarda var ama motoru iyi korurmu bilemiyorum cunku organik yag, bu motor sport kullanımda isteyen bşr motor, nasılsa eksiltmiyor diye arasıra 5-6binlerde devirli kullanıp da 30-40000km sonra rektefiyeye sokmak gerekmesin motoru?

    mineral yaglarin contalari bozması konusu nedir, fiatin 1,6 103hp motorunda hep sentetik yag kullanılmıs olmali katalogdada yazan o, yarı sentetik yağa uygun yapılan contalar sorun yaratmasın?

    son durumda ne onerirsiniz, 15-50 yag arayayimmi (elf, opet, yukarda belirttigim shell, vb) yoksa daha kalın maxima elf 10-40mı?




  • 15w50 d,ye bi,r yok diye biliyorum bulursanız düşünmeden alabilirsiniz. mineral yağlar conta bozar mı bilemem ama sentetik yağlar birçok contayı buna uygun yapılmamışsa bozar. bazı mantar contalar için mineral yağ daha uygunldur. bunun için yapılması gereken aracın orjinal kataloğunda belirtilen aralıkta yağ kullanmaktır. eğer 20w50 yağ yazmıyorsa minaral yağ kullanılmaması esastır.

    markadan markaya faklılık gösterebilirbu yağın viskositesinin değişmesinden değil içine katılan katkıların etkisinden olmaktadır. bazı markalar katkıyı bolca kullnırlar ki motor temizliği bazı sibop yağlama gibi ektra özellkller ile satış yapmakisterler. Bu marka işini en iyi sizin aracın aynısını kullananlardan elde edeceğiniz bilgi ile bir öngörü yapmanız mümkün. Bzaen pratik alanda tecrübe yapıp bilgiyi hazmeden kullnıcılar , en doğru seçim konusunda birbirlerini yönlşendirmektedir. Forumların özel sitelerinde aynı marka ve tip motor kullnıcıların tecrübelerinden faydalanmak gerekir diye düşünüyorum . Sizişn de belirtiğini gibi tüm ustalar mineral yağ söyle zararı var diyorsa tecrübe ile durumu sabitlemişlerdir. Mühendislikte denemiş çalışmaların sonuçlaını kaale alamk gereklidir.




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.