Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (19. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
18.532
Cevap
202
Favori
1.864.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • herkez kendine göre bir değerde test etmiş .Güvenilir değil gibi duruyor. Sonuçta bütün yağlar min ASTM şartlarını sağlamak zorundalar. Önemli olan kıyasta birden fazla sıcaklık ve viskositenin değişim eğrisidir.Kim neresinden isterse veriyi alabilir.Ama tutup da belirli bir sıcaklıkta değer göz önüne alınırsa birisinin daha öne çıkması normal içinde kimyasalı basanın iyi çıkabilir.Belki araca daha fazla zararı olabilir bunları yazmıyorlar. Yazamazlar

    yani demek istediğim eğri olsa değerler zaten çıkacaktır üst üste çakıştırıp hangisi optimum performans verir bulunur. ama kimi -35 yazar kimi -40 yazar bir değer verirse bütün markaların CCS değerlerini yansıtması lazım.Testleri amsoil firması hazırlar ise güvenilir olmaz.Bu kötüdür demek değil ama tarafsız test merkezlerinde yorum yapabilmek için eğrilerinin alınması lazım.

    mesela pur point testi de öenmlidir.Bu akma noktası dediğimiz şey ne kadar düşük sıcaklıkta olursa yağın donmaması şartı sağlanır. Aksi takdirde mazot donması gibi benzer bir durum yağda olur ki çok tehlikelidir.Direk metal metal kontak olur.




  • Sonuc olarak, bence MOBIL1, CASTROL ve MOTUL kullanan arac sahipleri aracina dogru viskozite degerlerinde yag alirlarsa sorun yasamayacaklari kanaatindeyim. Bir de tecrube tabi. Deneyerek de bu yaglardan hangisinin kimin aracina daha iyi gittigi belli olacaktir.

    Zaten diger firmalari ben hesaba katmiyorum bile. Zira onlar yag ureticisi degildir. Tabi bazi araba ureticileri ticari hesaplari oldugu icin servislerde onermektedir. Bence yukaridaki markadalardan sasmamak en dogrusudur, tabiiki aracina ve motoruna deger verenler, uzun sure saglikli kullanmak isteyenler icin.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    arkadaşlar kimse 0w-30 kullanmıyormu bir tek benmi kullanıyorum yanlıs mı yapıyorum yanılgısı oldu şimdi herkes 10w kullanıyormus
    geçri 25 bin km oldu 2 seferdir değiştiriyorum çok şükür 1 gram yağ eksiltmedi....(120 binde araç)
    lpg li araç 6 litre yağ alıyor....
    bide biras pahalı yağ..yerine bal koysam daha ucuza geliyor...

    yanlış diye birşey olmaz.Ama 0 w yağı turbolu araçlar ve aşırı soğuk iklim yağıdır. Sıcak havalarda yağlama işi tehlikeye girebilir.
    Olaya iyi yönden bakarsak viskositesi düşük olacağı için %1-3 arasında yakıttan tasarruf edersiniz. Buradan kazandıklarınıza sayınız.

    aydınlattığınız için teşekkür ederim sayın vezir....

    bir sorum olacak....sıcak havalardada bir problem olmadığını varsayarsak en ince yağ kullanmak aşınma açısından en iyisi değil midir?




  • yaw arkadaşlar takmıssınız yağa arabanın motor ömrünü bitirecek kimde para var (300.000-500.000 kmden bahsediyorum . )fazla detaya girince akıllar karışır normal seviyede yağı alır geçersin arabana göre ister minaral ister yarı sentetik ister tam sentetik koyarsın istersen paran fazlaysa hacı muroya da tam sentetik koyarsın .
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okis

    yaw arkadaşlar takmıssınız yağa arabanın motor ömrünü bitirecek kimde para var (300.000-500.000 kmden bahsediyorum . )fazla detaya girince akıllar karışır normal seviyede yağı alır geçersin arabana göre ister minaral ister yarı sentetik ister tam sentetik koyarsın istersen paran fazlaysa hacı muroya da tam sentetik koyarsın .


    Hakikaten, doğru söze ne nedir
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    arkadaşlar kimse 0w-30 kullanmıyormu bir tek benmi kullanıyorum yanlıs mı yapıyorum yanılgısı oldu şimdi herkes 10w kullanıyormus
    geçri 25 bin km oldu 2 seferdir değiştiriyorum çok şükür 1 gram yağ eksiltmedi....(120 binde araç)
    lpg li araç 6 litre yağ alıyor....
    bide biras pahalı yağ..yerine bal koysam daha ucuza geliyor...

    yanlış diye birşey olmaz.Ama 0 w yağı turbolu araçlar ve aşırı soğuk iklim yağıdır. Sıcak havalarda yağlama işi tehlikeye girebilir.
    Olaya iyi yönden bakarsak viskositesi düşük olacağı için %1-3 arasında yakıttan tasarruf edersiniz. Buradan kazandıklarınıza sayınız.

    aydınlattığınız için teşekkür ederim sayın vezir....

    bir sorum olacak....sıcak havalardada bir problem olmadığını varsayarsak en ince yağ kullanmak aşınma açısından en iyisi değil midir?

    yağ filmi kalınlığının korunması en önemli konudur. Yağ filmi çok kalın olursa sürtünme artar güç kaybı olur .Çok ince olursa yağ filmi kopma olasılığıartar özellikle 0w30 yağı soğuk havada ilk çalıştırmada mükemmel performans gösterse de motor ısındıkta ve ibre tam artya geldikten sonra yağ lama açısında 20w-50 yağının gerisine düşme olasılığı vardır. Sakin kullnımda değil de yüklü bir aracın yokuş yukarı kullanılmasında ve devrili bir yokuş çıkma olayında yağ filmi kopabilme durumu olursa bunun karşılığınıaşınma olarak ödersiniz.Olay saniyeler mertebesinde olmaktadır ve kalıcıdır. Sakin bir kullımda ve motor çok güçlüyse bu tür problemler çokça olmaz. V8 efsanesi boşuna değildir. Ama motor hacimleri iyice küçüldü ve limitte beygir gücüyle hız merakı olan genç arkadaşlarımız habire gazı topuklamaktalar. 1400 1200 motor araç çok küçük hacimli motor katagorisine girmektedir.Şimdi araç yüklü iken 100 beygir civarında bir araç yokuşta zorlanırsa yağ filmi kopma olasılığı yüksek olur çünkü birim alana gelen yük maksimum olur. Bu tür sorunları engellemek için edge tarzı yüksek performasa dayalı yağlar çıkarıyorlar son rakkmı 60 ile biten ama ne gerek var diyorum mis gibi 20w-50 bedavaya almak varken (50 numara yetmiyor mu ki )ne gerek var tartışma konusudur.




  • izmirdeyim 2008 civic eleganceım var castrolün edge serisi bir yağı koydurayım diyorum.nasıl yapayım?.hangisi uyar? bu konuda bir fikrim yok yardımcı olursanız sevinirim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir


    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    arkadaşlar kimse 0w-30 kullanmıyormu bir tek benmi kullanıyorum yanlıs mı yapıyorum yanılgısı oldu şimdi herkes 10w kullanıyormus
    geçri 25 bin km oldu 2 seferdir değiştiriyorum çok şükür 1 gram yağ eksiltmedi....(120 binde araç)
    lpg li araç 6 litre yağ alıyor....
    bide biras pahalı yağ..yerine bal koysam daha ucuza geliyor...

    yanlış diye birşey olmaz.Ama 0 w yağı turbolu araçlar ve aşırı soğuk iklim yağıdır. Sıcak havalarda yağlama işi tehlikeye girebilir.
    Olaya iyi yönden bakarsak viskositesi düşük olacağı için %1-3 arasında yakıttan tasarruf edersiniz. Buradan kazandıklarınıza sayınız.

    aydınlattığınız için teşekkür ederim sayın vezir....

    bir sorum olacak....sıcak havalardada bir problem olmadığını varsayarsak en ince yağ kullanmak aşınma açısından en iyisi değil midir?

    yağ filmi kalınlığının korunması en önemli konudur. Yağ filmi çok kalın olursa sürtünme artar güç kaybı olur .Çok ince olursa yağ filmi kopma olasılığıartar özellikle 0w30 yağı soğuk havada ilk çalıştırmada mükemmel performans gösterse de motor ısındıkta ve ibre tam artya geldikten sonra yağ lama açısında 20w-50 yağının gerisine düşme olasılığı vardır. Sakin kullnımda değil de yüklü bir aracın yokuş yukarı kullanılmasında ve devrili bir yokuş çıkma olayında yağ filmi kopabilme durumu olursa bunun karşılığınıaşınma olarak ödersiniz.Olay saniyeler mertebesinde olmaktadır ve kalıcıdır. Sakin bir kullımda ve motor çok güçlüyse bu tür problemler çokça olmaz. V8 efsanesi boşuna değildir. Ama motor hacimleri iyice küçüldü ve limitte beygir gücüyle hız merakı olan genç arkadaşlarımız habire gazı topuklamaktalar. 1400 1200 motor araç çok küçük hacimli motor katagorisine girmektedir.Şimdi araç yüklü iken 100 beygir civarında bir araç yokuşta zorlanırsa yağ filmi kopma olasılığı yüksek olur çünkü birim alana gelen yük maksimum olur. Bu tür sorunları engellemek için edge tarzı yüksek performasa dayalı yağlar çıkarıyorlar son rakkmı 60 ile biten ama ne gerek var diyorum mis gibi 20w-50 bedavaya almak varken (50 numara yetmiyor mu ki )ne gerek var tartışma konusudur.

    tekrar teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için....
    bu konuda servisle görüşmem gerekiyor galiba




  • araç katalogunda yazan yağ sınıfı nedir. bakarsanız yardımcı olmaya çalışayım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gilth

    izmirdeyim 2008 civic eleganceım var castrolün edge serisi bir yağı koydurayım diyorum.nasıl yapayım?.hangisi uyar? bu konuda bir fikrim yok yardımcı olursanız sevinirim...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    araç katalogunda yazan yağ sınıfı nedir. bakarsanız yardımcı olmaya çalışayım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gilth

    izmirdeyim 2008 civic eleganceım var castrolün edge serisi bir yağı koydurayım diyorum.nasıl yapayım?.hangisi uyar? bu konuda bir fikrim yok yardımcı olursanız sevinirim...




    şuanda tahminimce castrol magnatec yarı sentetik 10w40 var...edge serisi tam sentetik yağdan koydurayım diyorum hangisi gider...0w30 olmaz herhalde yazın çok sıcak oluyor buralar malum.edgede 5w40 var o uyar mı? yoksa aynı yağa devam mı edeyim?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Gilth -- 27 Aralık 2008; 0:37:59 >
  • turbonuz olmadığını varsayarak 10w40 yeterli bir yağ.Ancak sıkıştırma oranınız eğer yüksekse 5w40 daha iyi performasn verir. yakıt harcamanız da düşer.0W30 sizin olduğunuz yer için çok ince kalacak bir yağdır.Gerek yok
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gilth

    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    araç katalogunda yazan yağ sınıfı nedir. bakarsanız yardımcı olmaya çalışayım.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Gilth

    izmirdeyim 2008 civic eleganceım var castrolün edge serisi bir yağı koydurayım diyorum.nasıl yapayım?.hangisi uyar? bu konuda bir fikrim yok yardımcı olursanız sevinirim...




    şuanda tahminimce castrol magnatec yarı sentetik 10w40 var...edge serisi tam sentetik yağdan koydurayım diyorum hangisi gider...0w30 olmaz herhalde yazın çok sıcak oluyor buralar malum.edgede 5w40 var o uyar mı? yoksa aynı yağa devam mı edeyim?




  • Vezir kardeşim,

    arabam marea 1,6 lpgli. Performansı ve tüketim değerleri mükemmel olmasina ragmen 2500kmde 1 litre civarı yağ eksilmesi var (önceki sahibi ne yağ kullandı bilmiyorum). İşin ilginci, benim güzergahım dısında trafiksiz ve gunde 60km max 100km hız ile kullanıldıgı güzergahta nerdeyse hic yag yakmamasina ragmen benim gunde 35km trafikli yolum ve devirli uzun yol kullanımım sonunda bu ortaya cıktı.

    Kullandıgım yağ serviste konan selenia 20k. yaklasık 11000km oldu eksildikce üzerine yağ ekledim.

    Bu yağ değişiminde opet'in lpgli arabalar icinde ürettigi formula oxt 10-40 ile Ford icin ürettiği Ford formula xr arasında kaldım.

    http://www.opet.com.tr/opet-oil/Products.aspx?kategori=24

    benim sorum şu, lpgdeki yağ yakma olayı lpgnin daha güçlü yanmasından kaynaklı ise almam gereken yağın parlama noktasının mümkğn oldugunca yüksek olmasi mi gerekiyor?

    OpetOXT 10w40 parlama noktası 220 decerece
    Ford Formula XR 10w40 parlama noktası: 234derece

    bu motorlarda iticileri bozacagi icin kesinlikle 20w50 kullanılamıyor, belki 15w40 kullanılabilirmis.




  • sayın bond777,

    parlama derecesini yüksek olması anlamı şudur,

    Eğer elinizdeki yağ daha yüksek sıcaklıkta parlıyor yani yanıyor ise bu yağın buharlaşma yüzdesi aynı sıcaklıkta daha düşük anlamına gelir.Ayni Fprd formula XR 10w40 yağı mesela 175 derecede daha az buhar fazında bulunur.

    özet olarak aynı motor sıcaklığına Ford formula XR 10w40 yağı diğerine göre daha az buharlaşır demektir.yağ eksilmesini buhar faında olduğu göz önüne alınırsa teorik olarak daha az eksiltmesini beklemek doğru bir yaklaşımdır.

    Ancak yağ yakma olayı denilen şey aslında eksiltme olarak da öngürülürse burada daha kalın bir yağ viskositesi seçilmesi eksiltme işlevini etkin olarak gerçekleştirecektir. Bu nedenle 15w40 yağı eğer mekanik aksama zarar vermiyor ise tercih edilebilinir.
    Veya bu yağ yazın 15w40 şekilnde kışın XR 10w40 şeklinde custom yağ seçimi ile kullanmak en doğru seçim olabilir , diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    sayın bond777,

    parlama derecesini yüksek olması anlamı şudur,

    Eğer elinizdeki yağ daha yüksek sıcaklıkta parlıyor yani yanıyor ise bu yağın buharlaşma yüzdesi aynı sıcaklıkta daha düşük anlamına gelir.Ayni Fprd formula XR 10w40 yağı mesela 175 derecede daha az buhar fazında bulunur.

    özet olarak aynı motor sıcaklığına Ford formula XR 10w40 yağı diğerine göre daha az buharlaşır demektir.yağ eksilmesini buhar faında olduğu göz önüne alınırsa teorik olarak daha az eksiltmesini beklemek doğru bir yaklaşımdır.

    Ancak yağ yakma olayı denilen şey aslında eksiltme olarak da öngürülürse burada daha kalın bir yağ viskositesi seçilmesi eksiltme işlevini etkin olarak gerçekleştirecektir. Bu nedenle 15w40 yağı eğer mekanik aksama zarar vermiyor ise tercih edilebilinir.
    Veya bu yağ yazın 15w40 şekilnde kışın XR 10w40 şeklinde custom yağ seçimi ile kullanmak en doğru seçim olabilir , diye düşünüyorum.


    cok tesekkurler,

    diger bir husus, opetin sitesinde 15w40 ve 15w50 var, ancak bu yağların özellikleri bölümünde "LPG" kelimesi gecmiyor, acaba opetin 10w40ında ve ford xr yağlarında üstüne basa basa LPGli araclara uyumlu denirken bu yağlar icin denmemesi normalmidir?

    Birde, umarım gerek olmaz ama, eger fordun yada opetin 10w40ından memnun kalmassam 15w40mı yoksa 15w50inimi seçmeliyim sizce?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bond777 -- 2 Ocak 2009; 13:24:36 >




  • diger bir husus, opetin sitesinde 15w40 ve 15w50 var, ancak bu yağların özellikleri bölümünde "LPG" kelimesi gecmiyor, acaba opetin 10w40ında ve ford xr yağlarında üstüne basa basa LPGli araclara uyumlu denirkes bu yağlar icin denmemesi normalmidir?

    Bide, umarım gerek olmaz ama, eger fordun ayda opetin 10w40ından memnun kalmassam 15w40mı yoksa 15w50yemi geçilmeli sizce?

    LPG li araçlar için uygundur ibaresi artı bir avantajdır .Çünkü buna uygun katkı var demektir.
    15w40 yoksa 15w50 olması daha avantajlıdır.aralığın büyük olması yağlama performansı açısından bir avantajdır.
  • http://www.hepsiburada.com/formula-shell-10w-40-5-litre-motor-yagi/productDetails.aspx?categoryid=266031&productid=otbt10w40#tablnk

    hocam bende 2004 bora en son yağını temmuzda değiştirdim öğretmenim ve şimdi Yozgattayım malum buralar kışın çok soğuk -25 yada -30 lara kadar inebiliyor.İnce yağ kullanmak istemiyorum.yaklaşık 6000 km oldu.ben yağın ömrünü 10000 km olarak biliyorum ama bu süreyi beklemek istemiyorum.En fazla 7000 lerde sürekli yağı değiştirmek istiyorum.Şimdi araçta castrol 10*40 vardı.Yukarıdaki verdiğim linmkteki shellin yağı çok uygn geldi.Ben yazın casrtolün 4 lt sine 65 ytl vermiştim.Şimdi bu yağı kullanmak istiyorum

    yorumlarınıız bekliyorum.

    Sizin gibi kişilerin forumda bilgiler vermesi çok güzel.
    Sizin gibi arkadaşların sürekli bilgilerinden faydalanmak dileğiyle...




  • Ben sizinle Hollanda'da bir gazetede CASTROL yada başka bir markanın emekli CEO'su ile röportajdan bir alıntı yapmak istiyorum aklımda kaldığı kadarıyla. O CEO arabasının yağıı 300.000kmdir hiç değiştirmemiş. Gazetede röportajda yağ işinin bir tüketim oyunu olduğunu söylüyordu. Ne derece doğrudur bilemem ama ben o gazetenin yalancısıyım.
  • maalesef doğru değil. yani bir yağı değiştirmeden kullanmak mümkün ama aracın motoruna hiç zarar gelmiyor demek çok iddalı bir yaklaşım olur. Yağın en büyükl görevi yağlama ile aşınmayı engellemektir.yağ parasından tasarruf edeceğinizin 10 katına motorun arızalarını engelemeniz mümkün değil. Ama özel ibr motor tasarımı yapılır ve yağlama işi çözülürse belki hiç değiştirme yapmadan uzun yıllar aynı yağ kullanılabilir. Unutmayın ki vucudumuzda bile kolestrol diye bir yağlama sistemi varken bu gereksiz gibi bir yargıya varmak çok doğru bir ifade değildir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: bkurt

    Ben sizinle Hollanda'da bir gazetede CASTROL yada başka bir markanın emekli CEO'su ile röportajdan bir alıntı yapmak istiyorum aklımda kaldığı kadarıyla. O CEO arabasının yağıı 300.000kmdir hiç değiştirmemiş. Gazetede röportajda yağ işinin bir tüketim oyunu olduğunu söylüyordu. Ne derece doğrudur bilemem ama ben o gazetenin yalancısıyım.






  • yağ uygun görünüyor ama bahsettiğniz aşırı soğuklar için 5 w ile başyan bir yağ seçimi öneririm. Herkesin aynı yağı kullnması gibi bir doğru yok. YOZGAT iç anadolu'nun en soğuk ve sertkışlarının yaşandığı bir ilimizdir. Soğuk ortalamaları İstanbul veya İzmir ile kıyaslanamaz.Bu nedenle en azından kışın min 5 w xxx ile başlayan bir yağ seçimini uygun görüyorum. İlk çalıştırmada 10W yağ sibop vuruntusu sesi yapabilir özellikle -25 altında ciddi bir ses gelir.Bu aşınmanın sesidir.

    Ama yağa çok para vermek istemiyorum ve ince yağ da sevmiyorum veya istemiyorum derseniz geriye tek seçenek olarak 10W40 bırakırsanız ilk çalıştırma yapınca gaza basmadan -20 altında en az 2-3 dakika aracı çalıştırmanızı öneririm. Motor ısınması ile alakalı yazmıyorum sibop vuruntusu başta olmak üzere krank yağlamasının düzgün olarak başlaması için
    quote:

    Orjinalden alıntı: alpergndz

    http://www.hepsiburada.com/formula-shell-10w-40-5-litre-motor-yagi/productDetails.aspx?categoryid=266031&productid=otbt10w40#tablnk

    hocam bende 2004 bora en son yağını temmuzda değiştirdim öğretmenim ve şimdi Yozgattayım malum buralar kışın çok soğuk -25 yada -30 lara kadar inebiliyor.İnce yağ kullanmak istemiyorum.yaklaşık 6000 km oldu.ben yağın ömrünü 10000 km olarak biliyorum ama bu süreyi beklemek istemiyorum.En fazla 7000 lerde sürekli yağı değiştirmek istiyorum.Şimdi araçta castrol 10*40 vardı.Yukarıdaki verdiğim linmkteki shellin yağı çok uygn geldi.Ben yazın casrtolün 4 lt sine 65 ytl vermiştim.Şimdi bu yağı kullanmak istiyorum

    yorumlarınıız bekliyorum.

    Sizin gibi kişilerin forumda bilgiler vermesi çok güzel.
    Sizin gibi arkadaşların sürekli bilgilerinden faydalanmak dileğiyle...




  • teşekkürler vezir hocam ben yağın bu kadar önemli olduğunu bilmiyordum araç için.İnşallah gelecek kışa aracıma 5*30 gibi bir yağ koyacağım

    Artık bundan sonra yozgatta görev yaptığım sürece Ekim-Mart ayları arasında 5*30 Nisan-Ekim ayları arasında 10*40 yağ koymayı düşünüyorum.Yıllk ortalama 12-13 bin km yol yapıyorum.Bu şekilde yaparsam kışa ince yağ ile yaz mevsimine ise normal bir yağ ile girmiş olurum.

    Araç Haziran-Eylül ayları arasında Burdur da oluyor.Malum sıcak memleket 10*40 fazlasıyla işimizi görür..
    yılda 2 kere de yağ değişimi yapmak hem araç için hem benim için iyi olur.en azından alım motorda kalmaz...
  • 
Sayfa: önceki 1718192021
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.