Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (205. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
11 Misafir (2 Mobil) - 9 Masaüstü2 Mobil
5 sn
19.013
Cevap
213
Favori
1.928.453
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 203204205206207
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 15.6.2025)
Giriş
Mesaj
  • LPG li araçlar için yapılacak tavsiyeler fabrikasyon olarak LPG li araç üretilmedi için genel olarak daha kalın film kalınlığı olan yağlar seçilerek bunların kullanımı önerilmekte.

    İşin özünde teori ve pratik yağ kullanımından kaynaklanan sorunları göğüsleyebilecek donanımda yağ kullanmak olmalı.
    LPG silindir içi içi fazla oluşturmanın en büyük sakıncası buna uygun seçilmemiş yağın buharlaşma oranını artırmasıdır. Tam sentetik seri yağlar aynı viskozite değerine sahip olsalar da kimyasal içerik farklılığı yüzünden buharlaşma ve bir sürü özellik açısından daha fazla dayanım gösterirler.

    işin özünde dikkat edilmesi gereken şey yağın ne kadar uzun km ler gideceği değildir. Kullnım esnasında yağın buna dayanabilip dayanamadığının irdelenmesidir.
    Aynı araç olabilir ancak aşınmış motor ve yüklü bir dağ tırmanışı sonucunda aşırı şartlar sunulduğunda yağın buna ne cevap verdiği göz önünde tutulmalıdır.

    Oysa LPG temiz yakıt olduğu için yağı kirleten etmenler nedeniyle zaten daha uzun yağ ömrü sunmaktadır. Bu nedenle en ucuz yağ bile olsa 20w50 mineral yağ , gereken değiştirme süreleri için istenen film kalınlığını verebilmektedir.

    Düşünülenin aksine LPG li araçların düşük devir ve ilk kalkışlarda yağ üzerinde maksimum yıpranmayı sağladığı görülmüştür. Çünkü rölantide araç soğutma sıvısının hızı düşer devri daim pompası daha az devir yapar bu nedenle ısı transferi zorlaşır. Sıcaklık ve ISI kavramları genelde birbirine sıkça karıştırılmaktadır. ISI transferinde ısının bertaraf edilmesi için en önemli parametrelerden birsi soğutma sıvının çevirim hızıdır. Bu azaldığı zaman rölantide su ısısını atamamakta ve böylece yağ sıcaklığı hızla lokal olarak yükselmektedir. Bezer şekilde yağ pompası hızı da düştüğünde benzer sorun metal üzerinde artarak lokal yağ buharlaşma hızını artırmaktadır ve bu mikron mertebesinde yanma olarak adlandırılabilir. yağ sirkülasyon yaptığı için bu yanma bütün yağa karışmaktadır.

    sonuç olarak araçlarınızda gözlem yapmanız gereken şey yağın nasıl bir eksilme ve hangi koşullarda eksilme gösterdiğinin iyice anlaşılmasıdır. sonuçta eksilme kesindir ancak bu hangi şart dolayısıyla olmuştur. Bu anlaşıldığında yağ seçimi çok kolaylaşacaktır.

    Bu yıl iç Anadolu ve doğu Anadolu oldukça soğuk bir kış geçirdi. İlk hanesi 20 w veya 15 w ile başlayan araçlar zaten ilk çalıştırmada sesli çalışma ve yağlama yetersizliklerini vuruntu veya ses ile ifade ettiler. Ses geçtiğinde veya azaldığında yağ zaten kritik eşiği aşarak viskozitesinin ilk hane şartlarını yerine getirerek ikinciyi sağlamaya doğru bir hamle yapmaktadır. İkinci hanenin büyüklüğü bir nivi yüksek amperli sigorta kullanmak gibidir.

    Hem iyi yanı hem kötü yanı vardır. Birçok kişinin tahmin edeceği gibi yüksek amperli sigortalarda yüksek yük çekildiğinde bir problem çıkarmamakta ve sanki daha az sorun çıkarıyor gibi görünmektedir. Ama olayın teknik yanında gerektiğinden fazla amper sigorta ana hattın kablo sistemin yük meydana getirerek sistemin daha başka yerlerinde arızalara neden olabileceği için hiçbir teknik kişi gerektiğinden çok fazla amper sigorta sisteme koymaz.

    Benzer şey yağ için de geçerlidir .Burada ikinci hanenin yüksek seçilmesi araç için belirli amaçları karşılar ama gereksiz ise size bu konuda geri dönüşüm yapmayacak , daha dayanımı yüksek sıcaklıklara çıkılabilmesini tetikleyerek sistemin başka yerlerinden önceden öngörülemeyen arızları tetikleyebilecektir.

    Sağlıklı bir motorun dar aralıklı yağların dışında yağlara ihtiyacı yoktur. Ancak araç eskidikçe , LPG gibi fabrikanın düşünmediği sistemeler araçlara eklendikçe ek riskleri karşılamak için daha geniş aralıklı yağlara yönelme olmaktadır. ikinci hanesi 60 olan bir yağ birçok koşula dayanacaktır ama her araç için gerekli olduğunu düşünmüyorum. araç yüksek beygir , yüksek devir yüklü durumlar gibi silindir içi sıcaklığı aşırı yükselten durumların dışında bu yağa motorun talebi olmayacaktır 2-3 saniye yaşanacak gerekli durumlar için yağ zaten bu şartı karşılayacaktır. Tam sentetiğin farkı işte bu beklenmeyen şartlar oluşursa size bir ek faydadan başka bir şey değildir. Ama koşullar devamlı yüksek ısı , aşınmış motor , boğaz trafiği gibi motoru zorlayıcı şartları devreye aldığında ikinci hane önem arz eder ve LPG li araçlara 50 numara gereklilik arz edebilir veya 10w40 gibi yarı sentetikler biraz yağ eksiltebilir. Burada kararı kullanıcı verecek ya yağı tamamlayacak yada bir kalın versiyona geçmesi gerekecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 30 Nisan 2012; 16:40:12 >




  • Bu kadar emek verip uzun uzun yazdınız hepsini dikkatlice okudum ve hersey aslında cok netlesti su anda. ancak yine de size sunu sormak isterim 10w-50 bir yag yok. 50 numara yagı secmem icin w degerini 5w dusurmem gerekiyor. 5w bu yapıda bir sorun yada sıkıntıya sebep verecek midir? istanbulda oldugum göz önüne alındıgında 5w-50 tavsiye eder misiniz? yoksa hiç riske etmeden 10w-40 da kalıp eksiltiği miktarı sonra takviye mi edeyim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uisik34

    Bu kadar emek verip uzun uzun yazdınız hepsini dikkatlice okudum ve hersey aslında cok netlesti su anda. ancak yine de size sunu sormak isterim 10w-50 bir yag yok. 50 numara yagı secmem icin w degerini 5w dusurmem gerekiyor. 5w bu yapıda bir sorun yada sıkıntıya sebep verecek midir? istanbulda oldugum göz önüne alındıgında 5w-50 tavsiye eder misiniz? yoksa hiç riske etmeden 10w-40 da kalıp eksiltiği miktarı sonra takviye mi edeyim?

    aracı iyi tanımak lazım Benim kabaca olarak yorumum yarı sentetik altında bir yağ seçimi yapmamanız oalcak. Hatta ilk hane küçük de seçilebilir burada tam sentetik benim araca yaraşır kataloglarında yazıyor derseniz 5w40 dahi uygun olabilir. lk hane size daha sessiz bir ısınma sağlayacaktır. Ama mototr aşınmış ise o zaman eksilme ile kendini belli eder 10 w40 ideal olur. Bu da kesmezse 15w40 öneriyorum.

    Diğer bir yöntem ise birçok LPG cinin de yaptığı 20w50 yağ koymak .Ancak bu biraz yüksek sigortayı koymka gibi, gerekip gerekmediği araştırılmadan konulması aşınmayı hızlandırabilir.




  • Cevaplar için teşekkür ederim. 5W-40 düşüneyim eksilme durumunu anlamaya çalışıp kontrol edeyim. Sanırım 10w-40 dan sonra buna geçmem bir sıkıntı yaratmayacaktır. bu arada motorun kondisyonuna güveniyorum. Isınmaya yardımcı oluyorsa keşke kışın bu yağı tercih etseydim daha erken LPG ye gecer ve daha fazla tasarruf saglardım.
  • @vezir nasılsın başkan iyisindir inşallah.. diğer tüm arkadaşlarıma da selamlar..
    şimdi ne dicem;
    2008 lpg 1,4 8v symbol renault var bende bilirsin..
    oldum olası mobil super 3000 formula fe5w30 kullanırım. 62,000 km oldu arabam. yanlız şu son zamanlarda bu süper3000 5w30u üretmiyor galiba mobil.
    sitesine baktığımda super 3000 serisi formula fe ((X1)) 5w30 görüyorum. yani x1 denen bir isim eklemişler ve normal 5w30da olan acea a1/b1 olmuş sana acea a5/b5.. ne diyosun başkan? viskozite aynı ama spesifikasyon değişmiş. yeni x1 serisi ile devam etmeli mi sence ?
    neden a1/b1 de ısrar ediyosun ki dersen kullanıcı kitabında okuduğuma göre bu motor için ilk tercih acea a1/b1..
  • konu dışı bilgilendirme yapayım.

    yaklaşık 5bin km önce 99 Model 1.2 (motor kodu D7F) Renault Twingo aracıma 0w-40 Mobil1 yağ koymuştum. 5bin km içerisinde herhangi bir eksilme yada ters bir durum yaşamadım. Fazla kullanılan bir araç olmadığı için tam bir bilgi bulamamıştım ilk araştırdığımda, bir sorun olmadığını belirtmek için buraya yazdım.

    herkese iyi forumlar
  • günaydın arkadaşlar benim sorum 2004 model 120 bin km de chavrolet lacetti 1.6 16v aracım hakkında. mobil 1 de arcıma göre yağ seçimimde Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 yağ tavsiye ediyor ancak ben daha fazla koruma sağlasın diye Mobil 1 ESP Formula 5W-30 kullandım.

    sorum; mobil veya castrol (Magnatec 5W-30 A1) gibi sitelerde aracıma göre yağ seçimlerinde daha düşük performans seviyelerinde yağlar tavsiye ederken benim Mobil 1 ESP Formula 5W-30 gibi benzin ve dizellerde kullanılan DPFli yüksek performanslı bir yağ kullanmam doğru bir kararmıdır. ikinci sorum aracımda yağ yakma eksiltme gibi sorun yok bu durumda istanbul trafiğinde ve sehirler arası uzun yolda yazın kullanmak için kullandığım vizkosite yağ uygunmudur.

    ustatlarım cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pitmer

    günaydın arkadaşlar benim sorum 2004 model 120 bin km de chavrolet lacetti 1.6 16v aracım hakkında. mobil 1 de arcıma göre yağ seçimimde Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 yağ tavsiye ediyor ancak ben daha fazla koruma sağlasın diye Mobil 1 ESP Formula 5W-30 kullandım.

    sorum; mobil veya castrol (Magnatec 5W-30 A1) gibi sitelerde aracıma göre yağ seçimlerinde daha düşük performans seviyelerinde yağlar tavsiye ederken benim Mobil 1 ESP Formula 5W-30 gibi benzin ve dizellerde kullanılan DPFli yüksek performanslı bir yağ kullanmam doğru bir kararmıdır. ikinci sorum aracımda yağ yakma eksiltme gibi sorun yok bu durumda istanbul trafiğinde ve sehirler arası uzun yolda yazın kullanmak için kullandığım vizkosite yağ uygunmudur.

    ustatlarım cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

    DPF araçlar için üretilmiş yağlar aynı sınıf ve viskositedeki yağlardan daha pahalı satılmaktadır. Parasal anlamda bir sıkıntı yoksa kullanılablir ama daha ucuza seçeneği varsa mobil 1 0w30 gibi bunu tercih etmek de mantıklıdır.bu yorumu yaparken sizde DPF araç olmadığını varsayıyorum.

    evet 0w30 bu sınıfın en üst yağlarından biridir eksiltme problemi yoksa LPG yoksa aslında en ideal veya performans veren yağdır diyebilirim. LPG işi sadece 30 yerine 40 yaparak önlem alınabilir. Bundana sonra araç eskidikçe ilk haneyi yükseltmek bir yöntem olarak seçilebilir. yani 0 seçilmiş ise bunun yerine 5 seçilir baktınız o da olmuyor 10 olabilir zaten bu kmdeki araç 250 bin civarına gelmiş olur ki sonrası mechul olur zaten .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    @vezir nasılsın başkan iyisindir inşallah.. diğer tüm arkadaşlarıma da selamlar..
    şimdi ne dicem;
    2008 lpg 1,4 8v symbol renault var bende bilirsin..
    oldum olası mobil super 3000 formula fe5w30 kullanırım. 62,000 km oldu arabam. yanlız şu son zamanlarda bu süper3000 5w30u üretmiyor galiba mobil.
    sitesine baktığımda super 3000 serisi formula fe ((X1)) 5w30 görüyorum. yani x1 denen bir isim eklemişler ve normal 5w30da olan acea a1/b1 olmuş sana acea a5/b5.. ne diyosun başkan? viskozite aynı ama spesifikasyon değişmiş. yeni x1 serisi ile devam etmeli mi sence ?
    neden a1/b1 de ısrar ediyosun ki dersen kullanıcı kitabında okuduğuma göre bu motor için ilk tercih acea a1/b1..

    yağ nede buluınmuyor , üretimden mi kalkmış merak ettim. Bence bilmeden değiştirmek yerine eski satıcılardan ısrarla memnun olduğunuz yağı arayınız.

    şimdi internetten arattım birçok satıcı var , stoklar 3-5 seneden önce bitmez .



    harflerin anlamlarını aşağıya kopyalıyorum

    A1/B1 Oil intended for use in gasoline and car + light van diesel engines specifically designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate viscosity of 2.6 to 3.5 mPas.s. These oils may be unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

    A3/B3 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and car + light van diesel engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity oils, and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.

    A3/B4 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and direct injection diesel engines, but also suitable for applications described under B3.

    A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline and car + light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils may be unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or
    handbook if in doubt.
    --------------------------------------------------------------------------------



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 1 Mayıs 2012; 12:48:21 >




  • @vezir hocam gecen gun bakima gittim yagimi kendim aliyorum hep , lpg var aracimda 5-40 castrol tam sentetik aldim. Yag eksiltme gibi bi sıkıntı olur mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    @vezir hocam gecen gun bakima gittim yagimi kendim aliyorum hep , lpg var aracimda 5-40 castrol tam sentetik aldim. Yag eksiltme gibi bi sıkıntı olur mu ?

    araç aşınmamışsa olmaması lazım. en iyi yeni motor seçeneğidir LPG için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    @vezir hocam gecen gun bakima gittim yagimi kendim aliyorum hep , lpg var aracimda 5-40 castrol tam sentetik aldim. Yag eksiltme gibi bi sıkıntı olur mu ?

    araç aşınmamışsa olmaması lazım. en iyi yeni motor seçeneğidir LPG için

    50.000 km'de aracim. Ben ve servisteki ustada sanmiyorum oyle birsey olacagini dusunmuyorum. Ama servisteki ustanin soyledigi su laf cok garibime gitti. Lpg ile en uyumlu honda diyorlar ama en uyumsuz motorlardan biri dedi. Dayanikli olmasiyla , uyumlu olmasini karistirmayin , honda motorlari dayaniklidir ama lpg ile uyumsuzdur demesi sasirtti beni.




  • LPG uzmanları daha iyi bilebilirler bu uyum işinde euro normlaları yükseldikçe LPG sıkıntı yaratıyır. Euro 5 den sonra euro 6 araçları iyice sorun çıkarır gibi geliyor.
    ama euro 2 , 3, 4 artık sorunsuz yapılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: damonbounce

    @vezir nasılsın başkan iyisindir inşallah.. diğer tüm arkadaşlarıma da selamlar..
    şimdi ne dicem;
    2008 lpg 1,4 8v symbol renault var bende bilirsin..
    oldum olası mobil super 3000 formula fe5w30 kullanırım. 62,000 km oldu arabam. yanlız şu son zamanlarda bu süper3000 5w30u üretmiyor galiba mobil.
    sitesine baktığımda super 3000 serisi formula fe ((X1)) 5w30 görüyorum. yani x1 denen bir isim eklemişler ve normal 5w30da olan acea a1/b1 olmuş sana acea a5/b5.. ne diyosun başkan? viskozite aynı ama spesifikasyon değişmiş. yeni x1 serisi ile devam etmeli mi sence ?
    neden a1/b1 de ısrar ediyosun ki dersen kullanıcı kitabında okuduğuma göre bu motor için ilk tercih acea a1/b1..

    vezir hocam cevaplamış ama bende Türkçesini kopyalayayım


    MOTOR YAĞLARI ACEA KALİTE SINIFLANDIRILMASI
    Avrupa Otomobil İmalatçıları Birliği ACEA (Association des Constructeurs Europèens d’Automobile),eski CCMC organizasyonuna ait sınıflamanın yerini alan yeni bir motor yağları kalite sınıflamasını 1996 yılında uygulamaya koydu. Bu sınıflamaya göre benzinli motor yağları A, hafif dizel motor yağları B, ağır hizmet motor yağları E, harfleri ile gösterilmişti. Kasım 2004 tarihinde kalite sınıflaması tekrar düzenlenmiştir. Buna göre benzinli ve hafif hizmet dizel motor yağı sınıflamaları birleştirilerek A/B, özel filtre donanımlı benzinli ve hafif dizel motor yağlan C, Ağır hizmet motor yağları E harfiyle gösterilmiştir.

    Benzinli ve Hafif Hizmet Dizel Motor Yağları ACEA Kalite Sınıflandırılması:
    A1/B1 : Viskozitesini koruma özelliği CCMC G-4 ile CCMC PD -2 limitlerini aşanr yakıt ekonomisi sağlayan, düşük viskozite sınıfları için geçerli motor yağı.
    A2/B2: Genelde CCMC G-4 ve CCMC PD-2 oksidasyon kararlılığı G-5 e eşdeğer, viskozitesini koruma özelliği gelişmiş konvansiyonel motor yağıdır.
    A3/B3: Viskozitesini koruma özelliği ve oksidasyon kararlılığı CCMC G-5 ile CCMC PD-2 limitlerini aşan, yoğun kurum altında viskozite artışı kontrol edilen, düşük tüketimli yüksek performanslı motor yağıdır.
    A3/B3/B4: A3/B3 ilave olarak direk enjeksiyonlu motorlar için revize edilmiş motor yağıdır.
    A5/B5: Yüksek performans, düşük viskoziteli ve sürtünmeli özeliklerde uzun yağ değiştirme periyoduna sahip indirek ve direk enjeksiyon yakıt ekonomisi sağlayan motor yağıdır.




  • @vezir , @yuci eyvallah..
    internette var istediğim yağ gerçi ama görmeden alınca bi bakıyosun sitedeki ürün ile sana gelen farklı.. az gelmedi başıma
  • vezir hocam iyi günler.
    imzamdaki araca sahibim. bu sene garanti olayı biteceği için bakımı dışarıda yaptırmaya karar verdim. yağ mevzusu önemli olduğu için sizin de fikirlerinizi almak istedim. ben yeni çıkmış olan bizim araçlara uygun(dexos2 specifikasyonlarını içeren) castrol edge fst 5w-40 yağ kullanmayı düşünüyorum. gm yağına ne hikmetse içim bir türlü ısınmadı gitti. bu yağ şuan bir sitede 69 tl ye satılıyor kargo dahil. uygun mu alayım mı? bakım temmuz da. alayım kalsın mı bir köşede.

    az önce castrol müşteri hizmetlerini aradım. sağolsun çok samimi biri ile bayağı muhabbet ettik kendisinde de aynı araç varmış. bana 0-30 yağı önerdi. daha akışkan olduğunu ve memnun kalacağımı söyledi. bu yağın kesinlikle kötü olamdığını ama 0-30 u tavsiye ettiğini söyledi. kendi sitelerinde sorgulatınca 5-40 öneriyor ama samimiyetine güvendiğim çalışan bana şiddetle 0-30 u önerdi. hatta örnekledi. 5-40 ın -39 dereceye kadar 0-30 un ise -55 dereceye kadar akışkanlığını koruyabildiğini söyledi. fikirlerinizi bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi omergenc23 -- 3 Mayıs 2012; 16:49:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omergenc23

    vezir hocam iyi günler.
    imzamdaki araca sahibim. bu sene garanti olayı biteceği için bakımı dışarıda yaptırmaya karar verdim. yağ mevzusu önemli olduğu için sizin de fikirlerinizi almak istedim. ben yeni çıkmış olan bizim araçlara uygun(dexos2 specifikasyonlarını içeren) castrol edge fst 5w-40 yağ kullanmayı düşünüyorum. gm yağına ne hikmetse içim bir türlü ısınmadı gitti. bu yağ şuan bir sitede 69 tl ye satılıyor kargo dahil. uygun mu alayım mı? bakım temmuz da. alayım kalsın mı bir köşede.

    az önce castrol müşteri hizmetlerini aradım. sağolsun çok samimi biri ile bayağı muhabbet ettik kendisinde de aynı araç varmış. bana 0-30 yağı önerdi. daha akışkan olduğunu ve memnun kalacağımı söyledi. bu yağın kesinlikle kötü olamdığını ama 0-30 u tavsiye ettiğini söyledi. kendi sitelerinde sorgulatınca 5-40 öneriyor ama samimiyetine güvendiğim çalışan bana şiddetle 0-30 u önerdi. hatta örnekledi. 5-40 ın -39 dereceye kadar 0-30 un ise -55 dereceye kadar akışkanlığını koruyabildiğini söyledi. fikirlerinizi bekliyorum

    sayın omergenc23 ,

    dexos 2 referansı altında firmanın önerdiği yağ seçenekeleri ektedir. Bunlarda herhangi birisi standartı sağlayacaktır.

    sitesi mobil için Mobil 1 ESP 0W-40 tavsiye edilmekte , demek ki 0w30 konusu yoruma bağlı bir konu .Ancak mobil 1 0w30 benzinli araçlar için bir numara yağlardan biridir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 3 Mayıs 2012; 16:57:39 >




  • @vezir
    Bu yağlarda benzinli veya dizel ayrımı oluyor. Bunun bir özelliği var mı acaba yoksa pazarlama yöntemimibu durum.
    Örneğin
    benzinli
    Diesel

    ikisinin de özelliklerine baktığımızda bir fark yok.
    Yada magnateclere baktığımızda 10W40 larda ürün açıklamaları tamamen aynı.

    Bu durum iki yağında aynı olduğunu mu gösterir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: omergenc23

    vezir hocam iyi günler.
    imzamdaki araca sahibim. bu sene garanti olayı biteceği için bakımı dışarıda yaptırmaya karar verdim. yağ mevzusu önemli olduğu için sizin de fikirlerinizi almak istedim. ben yeni çıkmış olan bizim araçlara uygun(dexos2 specifikasyonlarını içeren) castrol edge fst 5w-40 yağ kullanmayı düşünüyorum. gm yağına ne hikmetse içim bir türlü ısınmadı gitti. bu yağ şuan bir sitede 69 tl ye satılıyor kargo dahil. uygun mu alayım mı? bakım temmuz da. alayım kalsın mı bir köşede.

    az önce castrol müşteri hizmetlerini aradım. sağolsun çok samimi biri ile bayağı muhabbet ettik kendisinde de aynı araç varmış. bana 0-30 yağı önerdi. daha akışkan olduğunu ve memnun kalacağımı söyledi. bu yağın kesinlikle kötü olamdığını ama 0-30 u tavsiye ettiğini söyledi. kendi sitelerinde sorgulatınca 5-40 öneriyor ama samimiyetine güvendiğim çalışan bana şiddetle 0-30 u önerdi. hatta örnekledi. 5-40 ın -39 dereceye kadar 0-30 un ise -55 dereceye kadar akışkanlığını koruyabildiğini söyledi. fikirlerinizi bekliyorum

    sayın omergenc23 ,

    dexos 2 referansı altında firmanın önerdiği yağ seçenekeleri ektedir. Bunlarda herhangi birisi standartı sağlayacaktır.

    sitesi mobil için Mobil 1 ESP 0W-40 tavsiye edilmekte , demek ki 0w30 konusu yoruma bağlı bir konu .Ancak mobil 1 0w30 benzinli araçlar için bir numara yağlardan biridir.



    vezir hocam teşekkürler. bende mobil kullanmak istiyordum ama şöyle ki mobil e new life 0w-40 uygun mu diye soruyorsun hayır diyorlar uygun olan hangisi diye soruyorsun o zamanda sizin dediğiniz esp 0w-40 ı öneriyorlar. soruyorsun ben bu yağı piyasada bulamıyorum diyorsun ozamanda ben sadece teknik bilgi verebilirim diyorlar. yani ilk önce bu yağı bulmaya çalışacağım ama olmazsa o zaman castrol ün hangi yağını alayım. fst 5w-40 mı yoksa bana ısrarla tavsiye ettiği 0w-30 yağı mı? sizden tekrar fikir alabilirsem çok sevinirim. şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: omergenc23

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: omergenc23

    vezir hocam iyi günler.
    imzamdaki araca sahibim. bu sene garanti olayı biteceği için bakımı dışarıda yaptırmaya karar verdim. yağ mevzusu önemli olduğu için sizin de fikirlerinizi almak istedim. ben yeni çıkmış olan bizim araçlara uygun(dexos2 specifikasyonlarını içeren) castrol edge fst 5w-40 yağ kullanmayı düşünüyorum. gm yağına ne hikmetse içim bir türlü ısınmadı gitti. bu yağ şuan bir sitede 69 tl ye satılıyor kargo dahil. uygun mu alayım mı? bakım temmuz da. alayım kalsın mı bir köşede.

    az önce castrol müşteri hizmetlerini aradım. sağolsun çok samimi biri ile bayağı muhabbet ettik kendisinde de aynı araç varmış. bana 0-30 yağı önerdi. daha akışkan olduğunu ve memnun kalacağımı söyledi. bu yağın kesinlikle kötü olamdığını ama 0-30 u tavsiye ettiğini söyledi. kendi sitelerinde sorgulatınca 5-40 öneriyor ama samimiyetine güvendiğim çalışan bana şiddetle 0-30 u önerdi. hatta örnekledi. 5-40 ın -39 dereceye kadar 0-30 un ise -55 dereceye kadar akışkanlığını koruyabildiğini söyledi. fikirlerinizi bekliyorum

    sayın omergenc23 ,

    dexos 2 referansı altında firmanın önerdiği yağ seçenekeleri ektedir. Bunlarda herhangi birisi standartı sağlayacaktır.

    sitesi mobil için Mobil 1 ESP 0W-40 tavsiye edilmekte , demek ki 0w30 konusu yoruma bağlı bir konu .Ancak mobil 1 0w30 benzinli araçlar için bir numara yağlardan biridir.



    vezir hocam teşekkürler. bende mobil kullanmak istiyordum ama şöyle ki mobil e new life 0w-40 uygun mu diye soruyorsun hayır diyorlar uygun olan hangisi diye soruyorsun o zamanda sizin dediğiniz esp 0w-40 ı öneriyorlar. soruyorsun ben bu yağı piyasada bulamıyorum diyorsun ozamanda ben sadece teknik bilgi verebilirim diyorlar. yani ilk önce bu yağı bulmaya çalışacağım ama olmazsa o zaman castrol ün hangi yağını alayım. fst 5w-40 mı yoksa bana ısrarla tavsiye ettiği 0w-30 yağı mı? sizden tekrar fikir alabilirsem çok sevinirim. şimdiden teşekkürler.

    vermiş olduğum linkte bir sürü alternatif var. Mesela Mobil Super 3000 XE 5w30 oldukça uygun fiyatlı ve dexos 2 standartını sağlayan bir yağ olduğu görülüyor , tek bir seçeneğe takılmayın, verdiğim linkin dışındaki fikirler doğru olabilir ama referans verilmemiş ise , tekrar gözden geçirilmelidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 4 Mayıs 2012; 9:11:31 >




  • 
Sayfa: önceki 203204205206207
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.