Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (139. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
18.532
Cevap
202
Favori
1.864.734
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 137138139140141
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • bu elfin kutusunda yani benim şimdiye kadar serviste konulan yağda yarı sentetik diyo şimdi bu yağ kötümü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    @izzetguntalaz ,

    bujileriniz iyi görünüyor ama ilk kalkışlarda gaza yükleniyor olabilirsiniz.Ben öyle gibi gördüm bujiden ,ama yanılabilirim.
    Bujilerden daha gider gitmesine ama bileceğiniz gibi yakıt tasarrufunda en önemli unsur ateşleme perfromansıdır ve bujiler ilk sırayı alır. Yağ da önemlidir ama bujinin gerisinde yeralır. Bu nedenle sudan ucuz bakım parçalarınızı geciktirmeden değiştirmenizde bir sakınca yok . Bujiler 20 Tl diyorsunuz yüzde 2 bile yakıttan kazancınız olsa benzinin fiyatını tam hatırlamıyorum ama 4,20 civarında panolarda görmüştüm.

    4,20 x 0,02 =0,084 TL
    20 TL / 0,084 =238 litre yani 4-5 depoda kendini amorti edecektir. Bu hesabı %2 aldığımı düşünürseniz buna göre çok kısa sürede dahi amorti olabileceğini aklınızda tutunuz




    Size aynen katılıyorum.
    Yakıt tasarrufu için benimde aklımca birkaç sıralamam var.

    1.Hafif bir araç.
    2.Klima kapalı.
    3.Temiz hava filtresi.
    4.Yılda birkez değiştirilen bujiler. 2. buji değişiminde kabloları da değişmeli bence.
    5.Benim favorim ince yağ. 0w-30 (Motor iç sürtünmesini ciddi oranda düşürüyor.)
    6.Biraz fazla hava basılmış lastikler. 35-40psi arası. Mümkünse 175 vaya 165 lastik kullanmak.
    7.Camlar kapalı !
    8.Sakin sakin sakin bir sürüş tarzını alışkanlık edinmek.
    9.Kaliteli benzin kullanımı ve daima aynı üreticinin benzinini kullanmak.

    Benim aklıma gelenler bunlar.




  • quote:

    4.Yılda birkez değiştirilen bujiler. 2. buji değişiminde kabloları da değişmeli bence.


    yıla göre değil de kmye göre değiştirmeli.Sehir içi kullnılıyorsa 15.000 km de bir , şehirler arası 20.000 km de , karışık ise ona göre uygun sürede.

    Buji kabloları sık olarak değiştirilmesine gerek yoktur. ama eğer ateşleme arızaları söz konusu ise o zaman farklı durumlar olabilir.Çoğu zaman kablolar kemik gibi sertleşmiş ise değiştirilmesini öneririm. Çok kabaca 5 buji değişimde bir kablo seti değiştirmek yeterli oalcaktır.Tabiiki kablonun da kalite kalite çeşidi var ben kötüsüne göre yazdım
  • 180.000 km'de 2004 model otomatik dizel citroen c5'imiz var. Yağ bakımı yapıldıktan 5000 km civarı sonra motor soğukken baktığımda içinde yağ çubuğunun alt ve üst seviylerine göre alttan çeyrek kadar yağ kalmıştı. Uzun yola gideceğimiz için yağ ekleyip devam ettik. Ancak şimdi tekrar yağ bakımı gelecek ancak önceden kullandığımız özel servisin koyduğu total yağ gördüğünüz üzere çok çabuk eksiktmekte. Çözüm yıpranmış motor olduğu için daha sık yağ değiştirmek mi yoksa daha kalın bir yağ kullanmak mı olmalı?
    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: misery1903
    180.000 km'de 2004 model otomatik dizel citroen c5'imiz var. Yağ bakımı yapıldıktan 5000 km civarı sonra motor soğukken baktığımda içinde yağ çubuğunun alt ve üst seviylerine göre alttan çeyrek kadar yağ kalmıştı. Uzun yola gideceğimiz için yağ ekleyip devam ettik. Ancak şimdi tekrar yağ bakımı gelecek ancak önceden kullandığımız özel servisin koyduğu total yağ gördüğünüz üzere çok çabuk eksiktmekte. Çözüm yıpranmış motor olduğu için daha sık yağ değiştirmek mi yoksa daha kalın bir yağ kullanmak mı olmalı?
    Teşekkürler.

    Aracınızın ne kadar yağ eksilttigi ile alakalı, miktar az ise ekleyerek devam edilebilir .Ama eğer litrerce eksilttiyorsa bir üst kalınlık secilebilir.
  • Vezir Hocam bir soru takıldı kafama.

    Araca koyduğumuz yağ kullanıldıkça koyulaşırmı vizikozitesi artarmı vizikozitesi aynı mı kalır yoksa incelip vizikozitesi azalırmı ?

    Yağın ısı ve basınç altında buharlaştığını biliyorum. İlk tahminim koyulaşır diyorum.

    Tabiyki ikinci en iyi tahminim: Vizikozitesi değişmez olacak.

    Düşük bir ihtimalle incelir diycem.

    Hacam hangisi doğru ? Yoksa hiçbiri mi :-))
  • yağ eskidikçe yaşlanma veya bozulma diyoruz, yağın içinde hiçbir kalıntı veya istenmeyen durum olmasa dahi viskositesi artmaktadır yani daha kalın olmaktadır.Sonuç itibarıyle rengi koyulaşır molekül yapısı değişir bir sürü kimyasal olay olmaktadır. İşin alt detayları kimya bilimine girmekle birlikte yazğın en fazla kirlenmesini sağlayan şeylerin başında yanma odasından geçiş yapanlar ve asit seviyesi değişmesi vb birçok olay vuku bulmaktadır.

    Bunların olmadığı ortamlar yok mududr. vardır mesela şanzımanı düşünelim , görevi sadece dişlileri yağlamak olan şanzıman yağının ömrü bilindiği üzere oldukça uzundur ama hiç değiştrilmeyen şanzıman yağları kalınlaşır bunu sürücüler vites geçişi zorlaştı diye hissederler. Zaten uzun süre şanzıman yağ ı değişmemiş araçların eğer şanzıman aşınma problemleri yok ise değişimlerinde vites geçişleri ''pamuk gibi oldu '' ifadeelrini kullanmaların nedeni viskositesinin normal fab. aralığına yenilenerek inmiş olmasından kaynaklanmaktadır.

    quote:

    Orijinalden alıntı: izzetguntalaz

    Vezir Hocam bir soru takıldı kafama.

    Araca koyduğumuz yağ kullanıldıkça koyulaşırmı vizikozitesi artarmı vizikozitesi aynı mı kalır yoksa incelip vizikozitesi azalırmı ?

    Yağın ısı ve basınç altında buharlaştığını biliyorum. İlk tahminim koyulaşır diyorum.

    Tabiyki ikinci en iyi tahminim: Vizikozitesi değişmez olacak.

    Düşük bir ihtimalle incelir diycem.

    Hacam hangisi doğru ? Yoksa hiçbiri mi :-))





  • 5w 30 tam sentetik yağa geçtim, performans iyi, memnunum. Ancak şöyle bir sorun var sübaplarda şıkırtı sesi geliyor. Bu motora zarar verir mi, bunun için sübap ayarı mı yaptırmalı? Bu sorun nasıl çözülebilir? (10w 40 yarı sentetik vardı eskiden)
  • eki yağ olan 10w40 yok ise ve 5w30 da böyle bir ses gelmiş ise pek iyiye alamet değil , subap tarafında veya eksantrikte aşınma olabilir anlamına gelir.Bir dahaki seçiminizi 5w40 olarak değiştiriniz .

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9013690&contentId=7026656

    ekteki reklam ne derece doğrudur bilemiyoruz kendileri test ettirmişler ama en azından kendi ürünleri arasındaki fark ile eksantirik mili aşınması arasındaki bağıntıyı görmek açısından da bir fikir verecektir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: özdemir06

    5w 30 tam sentetik yağa geçtim, performans iyi, memnunum. Ancak şöyle bir sorun var sübaplarda şıkırtı sesi geliyor. Bu motora zarar verir mi, bunun için sübap ayarı mı yaptırmalı? Bu sorun nasıl çözülebilir? (10w 40 yarı sentetik vardı eskiden)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Haziran 2011; 9:24:13 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    eki yağ olan 10w40 yok ise ve 5w30 da böyle bir ses gelmiş ise pek iyiye alamet değil , subap tarafında veya eksantrikte aşınma olabilir anlamına gelir.Bir dahaki seçiminizi 5w40 olarak değiştiriniz .

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9013690&contentId=7026656

    ekteki reklam ne derece doğrudur bilemiyoruz kendileri test ettirmişler ama en azından kendi ürünleri arasındaki fark ile eksantirik mili aşınması arasındaki bağıntıyı görmek açısından da bir fikir verecektir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: özdemir06

    5w 30 tam sentetik yağa geçtim, performans iyi, memnunum. Ancak şöyle bir sorun var sübaplarda şıkırtı sesi geliyor. Bu motora zarar verir mi, bunun için sübap ayarı mı yaptırmalı? Bu sorun nasıl çözülebilir? (10w 40 yarı sentetik vardı eskiden)




    Bundan önceki yağ magnetech 10w 40 idi.




  • bazı dizel motor yağlarında
    API CI-4/CF/SL
    API CI-4 Plus/CI-4/CH-4/CG-4/CF-4/SL yazıları var SL ler benzinli araçlarda kullanımını gösteriyor ama dizel araçlar kullanılan br yağlayıcı bunların benzinli araçlarda kullanımı nasıl olur acaba?
  • evet benim vurgulamam da bu idi Eski yağınız 10w40 da ses yok ve eksiltme yok iken 5w30 yağında ses geliyorsa diye ekteki yorumu yapmıştım

    quote:

    Orijinalden alıntı: özdemir06


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    eki yağ olan 10w40 yok ise ve 5w30 da böyle bir ses gelmiş ise pek iyiye alamet değil , subap tarafında veya eksantrikte aşınma olabilir anlamına gelir.Bir dahaki seçiminizi 5w40 olarak değiştiriniz .

    http://www.castrol.com/castrol/genericarticle.do?categoryId=9013690&contentId=7026656

    ekteki reklam ne derece doğrudur bilemiyoruz kendileri test ettirmişler ama en azından kendi ürünleri arasındaki fark ile eksantirik mili aşınması arasındaki bağıntıyı görmek açısından da bir fikir verecektir.



    quote:

    Orijinalden alıntı: özdemir06

    5w 30 tam sentetik yağa geçtim, performans iyi, memnunum. Ancak şöyle bir sorun var sübaplarda şıkırtı sesi geliyor. Bu motora zarar verir mi, bunun için sübap ayarı mı yaptırmalı? Bu sorun nasıl çözülebilir? (10w 40 yarı sentetik vardı eskiden)




    Bundan önceki yağ magnetech 10w 40 idi.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 22 Haziran 2011; 9:57:26 >




  • Motul neden yok ???
  • Hepinize merhaba sayın vezir ilk sayfalarınızdakı bi yazınızda 10w-40 ile 5w-40 yağın son iki numarası aynı olmasına rağmen sentetik yağın biraz daha ince olduğunu belirtmişsiniz sorum şu castrol magnatec 1ow-40 parlama noktası 198 c' derece 100 c' viscozitesi 15.2 castrol edge 5w-40 parlama noktası 220 c' derece 100c'derecede viskozitesi 14 gözüküyo arasında ciddi bi fark var mıdır artı 2.olarak arabamın sıkıştırma oranı 10.1 olduğunu öğrendim sentetiğe geçeli 1000km oldu araç 67000 km de yağda eksiltme yok motor sessiz ve yakıt sarfıyatı baya düştü ama malum izmir iklimi sıcak ama sessiz çalışma ve ort yakt tüketimne bakınca iyiki sentetiğe geçmişim diyorum
  • @Bayram,
    incelikten çok önemli olan buharlaşma oranları ve dayanıklılık konuları önem arz etmektedir. Sizin de bahsettiğiniz gibi kaynama noktaları için 22 derce fark 5w40 lehine görünüyorsa , aynı sıcaklıkta 2 yağdan 5w30 daha az buharlaşır denilebilir. 100 C deki viskosite farkları önemsenmeyecek kadar azdır. Bu nedenle birbirlerine göre üztünlükleri bu noktada değildir. Mesela piston yakınlarında sıcaklık aşırı yüksektir . yağınız atıyorum 80 derece olsa bile piston içi ısısı ,aktarılırken yağın ilk tems ettiği noktadaki scıaklık fazla olacaktır bu aşamada bujarlaşma oranı önem arz eder. Mik ölçekte erken buharlaşanın yerini sıvı bazda olan yağ alırken zaman kaybı söz konusudur dolayısı ile küçüçük baloncuklar anlık olarak çeperlerin yağsız kalmasına nden olabilmektedir. Bunu basit olarak anlatmak gerekirse yağı ısıttığınız tavadaki durumu gözlemleyerek anlatabilirim. Yağı kızdırdığınızda eğer ocağın altına kapatmazsanız bir müddet sonra buharlaşma artmaya başlar tavanın iiçine yağdan daha soğuk bir şey attığınızda ısı farkından dolayı attığınız cismin kenarlarından balondan köpükçükler oluşur ve fokurdaya başlar evet tabii ki patatesten bahsetmiyorum içinde su ihtiva eden şeyleri. katı bir metal parçası atarsanız da bunun çevresinde mikro ölçekte kabarcıklar oluşur işte bizim yağlama kusurları bu küçük miro dünyasında bloncukları büyüklükleri ve sayısı ile baltalanmaktadır .Sıcaklıkları aynı olan 2 katı cisimin arasında ısı transferi olmayacağı için bu tür etkilerşim olmaz. Ama bizim motorun içinde miro ölçççekte her şeyin ısısı farklıdır. Pistonun içi aşırı sıcaktır , en basitinden krankın en üst dış yüzeyi ile 100 mikron aşağısındaki ısısı bile aynı değildir basınç varsa basıncın dikey olarak düştüğpü yüzey ile diğer çevresi arasıda ısı farkı söz konusudur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Hepinize merhaba sayın vezir ilk sayfalarınızdakı bi yazınızda 10w-40 ile 5w-40 yağın son iki numarası aynı olmasına rağmen sentetik yağın biraz daha ince olduğunu belirtmişsiniz sorum şu castrol magnatec 1ow-40 parlama noktası 198 c' derece 100 c' viscozitesi 15.2 castrol edge 5w-40 parlama noktası 220 c' derece 100c'derecede viskozitesi 14 gözüküyo arasında ciddi bi fark var mıdır artı 2.olarak arabamın sıkıştırma oranı 10.1 olduğunu öğrendim sentetiğe geçeli 1000km oldu araç 67000 km de yağda eksiltme yok motor sessiz ve yakıt sarfıyatı baya düştü ama malum izmir iklimi sıcak ama sessiz çalışma ve ort yakt tüketimne bakınca iyiki sentetiğe geçmişim diyorum




  • Sayın vezir insanların bilgi alışverişin de bulunması çok güzel kendi kanımca 5000 ila 10000 km sonra bi aksılık yoksa 5w-30 tam entetiğe geçmeyi düşünüyorum fakat buharlaşma ısısı hakkında bir bilgi bulamadım sorum 5w- 30 olduğunda araç katoloğunda (below 10 c') yazıyo olması fakat forumlarda 30 40 c' kadar yağın kullanılabilirliği + motor sıkıştırma oranının (10.1 ) yağ açısından önemini tam kavrayamadım hepinize saygılar....
  • buharlaşma oranı kaynama ısısı ile alakalı konudur. Bundan önceki mesajımda detayları iletmiştim.

    Buharlaşma flashpint kavramı ile ilgilidir.Aşağıya konu ile ilgili bir yazı koyuyorum

    Flash Point

    The Flash Point of an industrial lubricant is an important test to determine if light-end hydrocarbons are getting into the oil through seal leaks or other means. It is an effective way to monitor seal performance in light end hydro-carbon compressors. Low Flash Points pose a safety hazard in the event of component failure than can generate heat above the flash point of the oil, such as bearing failure. The Flash Point of most ISO VG 32 R&O mineral oils are in the 370 - 390° F range. Generally, the more viscous and the more additives in the oil, the higher the Flash Point. A typical automotive or diesel engine oil will have a Flash Point in the 425 to 460° F range.

    The test is conducted by slowly heating a sample of lubricant. Directly above the sample container is an ignition source, either an open flame or spark source. As the sample heats, the light-ends boil off and form flammable gasses. When there is enough gas built-up to be ignited by the ignition source, the gases will flash. The temperature at which the oil was heated to when this occurs is called the Flash Point. It is reported in degrees F or degrees C.

    If you continue to heat the sample after the flash point has been reached, eventually the oil will sustain a flame. This is known as the Fire Point and again reported as Degrees C. or F. The Fire Point is generally 10 or 20 degrees F above the Flash Point.

    If you remove the ignition source and heat the lubricant, eventually it will auto-ignite. This is called, you guessed it, the auto-ignition point. These are generally in the 750 to over 1000 degrees F. range.



    quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Sayın vezir insanların bilgi alışverişin de bulunması çok güzel kendi kanımca 5000 ila 10000 km sonra bi aksılık yoksa 5w-30 tam entetiğe geçmeyi düşünüyorum fakat buharlaşma ısısı hakkında bir bilgi bulamadım sorum 5w- 30 olduğunda araç katoloğunda (below 10 c') yazıyo olması fakat forumlarda 30 40 c' kadar yağın kullanılabilirliği + motor sıkıştırma oranının (10.1 ) yağ açısından önemini tam kavrayamadım hepinize saygılar....




  • Sayın vezir tüm bilgileri yazdım en önemli ayrıntıyı söylemeyi unuttum araç (lpg)' li daha önce lpg kullanan bi arkadaşa 5w-30 numarayı pek tavsiye etmemiştiniz bunu biraz daha açarmısınız çünkü mineral bazı yağlarda bknz :castrol 20w-50lpg ---shell helix 15w-40 lpg ibaresi görüyorum sentetik yağlar ve lpg gereksinimi hakkında görüşlerinizi almak isterim saygılar...
  • Lpg konusu ile ilgili önceki sayfalarda bolca yazım olacaktır. Konu hem basit hem de karmaşık.

    Basit çünkü LPG temiz yakıt ve yağı diğer yakıtlara göre daha az kirletiyor bu nedenle yarı sentetikler bile sentetik kadar dayanabiliyor.

    Karmaşık çünkü teori ile gerçek hayat arasında dağlar var. Her aracın benzine göre imal edildiği düşünülürse(özel olarak imal edilenleri kasdetmiyorum)
    başta segman toleranslarından tutun da yakırın yabnma ısısına kadar onlarca sayfalık alt detay var motor açısından iyi olmayacağı hakkında . Tersine olarak da onlarca belki yüzlerce sayfa pratik olarak yüzbinlerce kmyi devirmiş bir problemle karşılaşmamış araç fiyatını ikiye hatta üçe varan oranlarda katlamış ve motoru komple atsak ne olacak diyen , bana göre de haklı olan bir kesim var.

    Bizi ilgilediren kısmı motor yağması olduğuna göre ilk önce dikkat edeceğiniz nokta LPG li araçta eksiltme var mıdır hangi numara yağ kullnılırken ne kadar eksiltm e olduğu konusudur.Burası çok önemlidir çünkü karar noktasını burası belirliyor bir yol ayrımı gibi.

    Şöyle ki,

    Normal olarka tam sentetikler oldukça dayanıklıdır ve LPG ısısını çok rahatlıkla kaldırırlar ve km olarka da yüzde 30-50 arasında fazla yol yapabilirsiniz ancak eksiltme durumu var ie ince yağdan dolayı bu oran katlanır. ''Bana ne eksiltsin tamamlarız '' diyebilenler olacaktır ancak tam sentetikler eksiltikte mineral yağalra göre içindeki katkılar dolayısıyla motorda birçok noktada kalıntı birikinri , varnish denilen istenmeyen durumlar oluşturular. Yani yağ eksiltiyorsa ve oran fazla ise yağı inceltmek bizi ters abondene ederek beklemediğimiz yerden kroşe almamıza neden olur.

    mineral yağ 20w50 olursa kalıntı olayı eksilse bile az olmaktadır . Daha doğal diyelim ama bu da kısa sürede eksiltmekte ve flash point denilen yukarıda anlattığım nokta daha düşük olduğu için hem eksiltme miktarı fazlalaşmakta hemde yanan yağ silindir içinden birçok parçaya (yeni nesillerde katalitik konvektör arızların temel nedenlerinden birisidir. ) zarar verebilmektedir. Bu nedenle dikkat edilirse orta noktayı bulmaya çalışıyorum ve ilk sorum yağ ekdiltiyor mu araç yaşı km gibi temel şeyler olmaktadır. Kişiye özel seçim yapılırken genlleme yaparsak sonucu alamayız .kiminde 15w40 işini görür kiminde 5w40 görür, kiminde 20w50 herşey ayrıntılarda gizlidir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Bayram Volkan

    Sayın vezir tüm bilgileri yazdım en önemli ayrıntıyı söylemeyi unuttum araç (lpg)' li daha önce lpg kullanan bi arkadaşa 5w-30 numarayı pek tavsiye etmemiştiniz bunu biraz daha açarmısınız çünkü mineral bazı yağlarda bknz :castrol 20w-50lpg ---shell helix 15w-40 lpg ibaresi görüyorum sentetik yağlar ve lpg gereksinimi hakkında görüşlerinizi almak isterim saygılar...




  • Tam isabet ara bayı aldığımın 4.günü bakım yaptım 66000km bujiler dahil filtreler ve castrol 5w-40 edge +lastik havaları inikti max yük değerine ğöre kendim hava saatiyle ölçerek şişirdim 1 ay ve 1000 km de eksiltme yok yağ karardı yakıt tüketimi (2-3LT azaldı) tabi ama en önemlisi devir yükseldiğinde gelen hırıltı sesiydi şanzıman dan sandım sentetiği koyduktan bir hafta sonra ses kayboldu şu ankı sessizliği inşallah bozulmdan devam eder
  • 
Sayfa: önceki 137138139140141
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.