Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (136. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
16 Misafir (1 Mobil) - 15 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.709
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 134135136137138
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • yağ filtresini geçtim, allahaşkına 15bin km sonunda aracınızdan çıkan hava filtresine bakın ne hale gelmiş..
  • aynı şekilde bende de bir çağrışım uyandırdı :) adını hatırlayamadım filmin, hani bir adam vardı sürekli yalan yanlış milleti kandırırken kuyruğu sıkıştığında kendini geriye çekip fake hesabını salıyordu milletin önüne :)

    ateşli ergen demek, hot hatch gibi bişey olmuş beğendim, yaşlanıyor muyuz tam derken iyi geldi sağ olasın :)

    fıssnn'in özrünü bekliyorum ben hala. nereye kayboldu merak ettim..

    bu arada konunun içine ettik, ama bu şekilde yazmasak fsnn ve fake hesapları baltalayacaktı konuyu sürekli ve hala baltalıyorlar. subaru yada x firması, subaruyu buldum örnek verdim, sıfır araç alan arkadaşlara zaten muhtemelen firmalar ilk 2-3bin km içinde yağınızı değiştirin diyorlardır (sebebi daha önce verildiği üzere). milliyetçilikse milliyetçilik, forumda overclock/bilgisayar bölümünde takılırdım daha önce, beni tanıyan insanlar yağ işinde hiçbir çıkarım olmadığını, yabancı sermaye kazansın diye erkenden yağ değiştirin diyebilecek biri olmadığımı bilirler.

    şunu da belirteyim, forumda daha önce @vezir ile görüşmüşlüğüm değil, konuşmuşluğum yoktur. doğruları fsnn söylüyor olsaydı aynı bu şekilde onu savunurdum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Stranger -- 10 Haziran 2011; 22:20:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    kompresyon kaçağı yoksa yağın eksiltmemesi lazımdı. Başka marka yağ ile bir de farklı viskositede mesela 15w40 yağ deneyiniz. Ancak 15w40 kullanmadan önce mesela castrol , shell , mobil, PO g,b, firmaların 10 w40 yağını deneyin aynı sonuç verirse 15w40 sonra tekrar görüşelim

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysevinc


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    acaba hangi viskositede yağ kulnıldı ,bunu yazabilirseniz daha net bir cevap yazabilmek mümkün
    quote:

    Orijinalden alıntı: ysevinc

    Sn vezir Aracım 2002 model opel astra g 1,6 aracı yenialdım en son yağ değişiminde özel servis Wolf yağ diye bir yağ koydu arabama 3000 km de 1 litre eksiltme yaptı araçta duman atma yok. Serviste motor komresyonunuda ölçtürdüm sıkıntı yok , çok az motorun altında terleme şeklinde yağ sızıntısı oluyor. Ustanın dediği keçeden kaçırıyodur diye , yağ eksilmesi ile ilgilide motoru açmamız gerekiyor açmadan neden yağ eksilltiğini söyleyemeyiz , e tabi motor açılmasıda hiç bir şey çıkmasa bile dünya kadar masraf. Kocaelinde oturuyorum yağ eksiltmesi ile ilgili hangi yağı tavsiye edersiniz şimdiden teşekkürler.




    10 40 wolf yağ




    Sn Vezir yağın renginin karaması normalmidir aracım Lpg li bir ustada motor da kurum olabileceğini söylemişti. Castrol edge 10 40 almayı düşünüyorum bu motordaki kurum içinde ayrıyeten motorsilk gibi bir katkı koymamın faydası olurmu yoksa yağ ve benzin kurumları temizlemede yeterli olacakmıdır. Motorsilk yağ eksiltmeye de faydası olur diye sitesinde de yazıyordu. Şimdiden teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysevinc


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir


    kompresyon kaçağı yoksa yağın eksiltmemesi lazımdı. Başka marka yağ ile bir de farklı viskositede mesela 15w40 yağ deneyiniz. Ancak 15w40 kullanmadan önce mesela castrol , shell , mobil, PO g,b, firmaların 10 w40 yağını deneyin aynı sonuç verirse 15w40 sonra tekrar görüşelim

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysevinc


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    acaba hangi viskositede yağ kulnıldı ,bunu yazabilirseniz daha net bir cevap yazabilmek mümkün
    quote:

    Orijinalden alıntı: ysevinc

    Sn vezir Aracım 2002 model opel astra g 1,6 aracı yenialdım en son yağ değişiminde özel servis Wolf yağ diye bir yağ koydu arabama 3000 km de 1 litre eksiltme yaptı araçta duman atma yok. Serviste motor komresyonunuda ölçtürdüm sıkıntı yok , çok az motorun altında terleme şeklinde yağ sızıntısı oluyor. Ustanın dediği keçeden kaçırıyodur diye , yağ eksilmesi ile ilgilide motoru açmamız gerekiyor açmadan neden yağ eksilltiğini söyleyemeyiz , e tabi motor açılmasıda hiç bir şey çıkmasa bile dünya kadar masraf. Kocaelinde oturuyorum yağ eksiltmesi ile ilgili hangi yağı tavsiye edersiniz şimdiden teşekkürler.




    10 40 wolf yağ




    Sn Vezir yağın renginin karaması normalmidir aracım Lpg li bir ustada motor da kurum olabileceğini söylemişti. Castrol edge 10 40 almayı düşünüyorum bu motordaki kurum içinde ayrıyeten motorsilk gibi bir katkı koymamın faydası olurmu yoksa yağ ve benzin kurumları temizlemede yeterli olacakmıdır. Motorsilk yağ eksiltmeye de faydası olur diye sitesinde de yazıyordu. Şimdiden teşekkürler.

    motorsilk ürününü ile önceki sayfalarda yeterince bilgi verdiğimi sanıyorum ben tavsiye etmiyorum ama son çare olarak eğer yağ seçimleriyle bir sonuç alamazsanız kullnabilirsiniz. Ameliyat kaçınılmaz ise alternatif tıp da bir çare olarak değerlendirilebilir katkıları da öyle görüyorum. Tekarrrrrr ediyorum anlayışı kıt olanlar için KARŞI DEĞİLİM , çare varsa katkıya ne gerek var. Siz koşarak zayıflayabililecekseniz , ilaç kullanmaya ne gerek var , ilaç kullanarak sonuç alabiliyorsanız ,alternatif tıbın çarelerini araştırmaya ne gerek var. Ben katkıları alternatif tıp gibi yan veya lafta büyülü etkiler yapan ama sonuçları istenileni GARANTİ edemeyen (istatiksel olarak, firma garantisi değil )ürünleri tasvip etmiyorum. Kullananlara da aman kullanmayın demiyorum ,sadece acaba ilk önce gerekenleri doğru olarak yapıp uyguladınız mı , belki sizi yanlış yönlendirmişlerdir diye bir fikir veriyorum. Fikir ile zorla kabul ettirmek veya maddi çıkar hedeflemek farklı şeylerdir.
    Gelelim ustanızın dediğine (lafım sadece işini yapanlara değil)
    zaten hep bu ustalar ortalığı karıştıranlar tecrübelerine saygım var sonuçta emekçi insanlar , her liralarında alın terleri ve bedeni uğraşları söz konusu , havadan para kazanmıyorlar , rantla ilişkide olanları çok çok az . AMMA ,Lpgli aracın kurum yapsının zor olabileceğini kavrayamayan veya bilmeyen ustalar da çok .
    Siz önce tanınmış markalar (isminin önemi yok ama tanınmış olmasında fayda var) dan 10w40 kullnın sonra eksilme miktarı çok ise 15w40 kullanrak devam edin. Eğer bu da çok eksiltiyorsa (çok kelimesi kişiden kişiye göre değişir miktarı belirleyin) alternatif katkılara yönelebilirsiniz. Ama önümüz yaz katkıdan önce 15w50 yağı da denemekte yarar olabilir.Motor açılacaksa SIRA ile tüm çareler denenebilir ama SIRA ile , önce katkı sonra yağ viskositesinin değişimi değil)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Haziran 2011; 10:15:30 >




  • Burada çok şey yazdık ama bir konu hakkında neden yanlış kararlara varılabiliyor belki hiç yazmadım,

    Bir yorum yaparken altında sadece tecrübesi ile yorum yapan kişi bilimsel gerçekleri kendi keşfederek öğreniyorsa yanlış çıkarımlar yapması da normal .Herkesin toplumda bir görevi vardır. Bir kişi herşeyi ile bütün işlerini bir kişiye yaptıramaz. Sizin karşınızdakilere neden böyle bir şey oluyor diye sorduğunuzda , ustanın yapması gereken konu hakkında yeterli bilgim yok ama ben şöyle bir şeyden kaynaklanmış olabileceğini düşünüyorum, demesi gerekir idi. Yurt dışında böyle yaparlar , oralarda yaşamış olanınız veya göreniniz olursa hep böyledir. Herkes görevini yapmak için büyük bir çaba sarfeder ama bir farklı konuda kıllarını kıpırdatmazlar.Bize çok garip gelir ama işin doğrusu budur. Her insan herşeyi detaylıca teknik ,blimsel veya pratik olarak bilemez zaten bilmemesi gerekir ki işine odaklı olsun işinin verimlilği artsın. siz bir insana tüm yan işleri de onun işi olarak benimsetirseniz ve bu kişide verilen işi kanıtsar ise , verimliliği görece daha düşük olan bu yükün altında ezilir ve hata yapmaya başlar.
    Toplumuzun diğer gelişmiş avrupa ülkelerine göre en büyük ekisi budur. İş dağıtımı ve beklentisi çok yanlış olarak gelişmiştir ve toplum tarafından benimsenmiştir. Bizler de bunun içinde olanları normal karşılıyor ve sistemin kaotik işlemesine bir başka açıdan katkıda bulunuyoruz. Otobüs şöförüne yol soruyoruz , hemşireden tedavi için yardım talep ediyoruz. Mühendisten tamir işini yapmasını bekliyoruz ! çıraktan ustadan aracımız hakkında teknik ve bilimsel yorum yapsını bekliyoruz , bileni iyi bilmeyeni ise tukaka deyip yan cebimize koyuyoruz .

    Onların aslında gerçekte yaptığı işlerin üzerinde bir vasıf ve tecrübe bekliyoruz. İşte biraz uzattım ama hata veya yanlış şehir efsanelerine giden yöntem burada başlamaktadır.

    Yine Avrupa veya gelişmiş ülkeler diyelim bir mühendis farklı bir dalda yeterince bilgisi olsa bile bunu size aktarmaz ,çünkü bir hata veya varsayalım yaralanma olursa kazazede bunu ifade ettiğinde , karşısındaki yönlendirmeyi yapan kişi ile adliyelik olurlar , cezalar muazzamdır .Bizde herkes istediğini kendi yorumunu ifade eder, ama şunları hele iki satır yaz da imzala dediğinizde anında ortadan sıvışırlar .Sistem öylesine yozlaşmıştır ki siz böyle yazı bile alsanız adliyede sizin yazılarınızı karşıdaki bedensel bir yara , ölüm vs durumları olmamışsa kaâle almazlar. Daha açılmadan DAVA düşer. Açılmış olanlar yıllarca sürer ve siz de yapılan zararları sineye çeker. Ne yapalım dersiniz işin tuhafı bu sistemin içinde birilerinin her şeyi yolunda giderken diğerlerinki, şans bu ya hiç aksamaz .

    Önümüzde seçim var ama herşeyin değişeceğini sanmak bir büyük hayal ama işte bu hayal var ya insanı ayakta tutan ve yaşama bağlayan şey sanırım. İnsanların , kişilerin , sorunların artık azalacağını veya bir düzene gireceğini hayal etmek ,gelişmişlik işte bu olsa gerek. Son model araçlara binebiliyoruz ama gelişemeden , anlamadan , bir düzen yaratılmış bu düzenin neresinde olduğumuzu ,böylesine bir forumda iki satır yazı okuyarak çözdüğünü sanacak insanlar ve yargıya varırken fikri ve bilgisinin kıt olduğunu kavrayamayanlar hepsi toplumumuzun bir yansıması , tek sorun yeterince araştırmamak, önyargılı davranmak ve sabırımızın olmaması



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2011; 1:22:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Sayın set tabiki saygı duyuyoruz ama konuya vakıf olmayan arkadaşlarıda sürekli yanlış yönlendirmenin alemi yok yurt dışında 40 binde çağırılan passatı 15 binde çağırarak servis tüm bu etkenleri abzorve ediyor. Birde bunu bizim yarıya bölmemize gerek yok.
    Zaten ağır yük altında çalışan veya tozlu ortamda çalışan araçları tüm kitapçıklarda yazdığı gibi servis erken çağırıyor.
    Yağ uzmanı ve yakıt uzmanı hatta otomobil uzmanının :))))))) 3-5 binde servise gönderdiği adamları anlatırken benim aklıma siz gelmediniz şu an mobil sürümde 135 sayfa gözüküyor onlarca insanın vebalini sorguluyorum. Sizde lütfen onun tabiriyle yandaşları arasına girmeyin istediğiniz zaman değiştirin biz saygı duyuyoruz bizim amacımız sadece bilgilendirmek uyarmak. İsteyenler birkaç petrol dağıtım şirkeyine mail atarak normlarını ve standartlarını sorabilir. Ünlü odtülü otomobil uzmanının süper vezirin yazdıklarına itibar etmeyen akıllarında soru işareti kalanlar.
    unutmadan saygıdan bahsetmişken foberti arkadaşı ilk kez bu formda tanıdım hadi bana birşeyler yazıyorsun ya o arkadaşa bari yandaş vs yakıştırmaları yapma




    Herkes fikrini söyledi,lütfen uzatmayalım artık...




  • iyi günler.

    forumda ve örütbağda yağ ile ilgili pek çok şey okudum, en son arabamın kitapçığına baktım. (pejo 307 1.4 hdi) en düşük apı CF olmalı diyor. başka bir yerden api CF nedir diye baktım "CF : 1994 yılında yayınlanan, CD'ye göre daha yüksek piston depozit kontrolu ve yatak korozyonu önleme özelliği sağlayan, yüksek kükürtlü yakıtla çalışan, indirekt enjeksiyonlu, turbo ve süperşajlı, doğal emişli dizel motor yağı.
    CF-2 : CF performans taleplerini karşılayan; ek olarak iki zamanlı motorlarda silindir ve segman aşınmasına, depozit oluşumuna karşı daha etkili koruma sağlayan dizel motor yağı."
    sonra örneğin mobil 3000 5w 40 yağına baktım CF çıktı. mobilin bu standartı karşılayan yağı mobil delvak. bundan sonraki (CF'den) standartı tutturan yağ aradım, speedol diye hiç görmediğim bir yağın 15 kiloluk ambalajında çıktı. şimdi 4w40 veya 10w40 CF stnadartı çok esikey ait ve bunu doğru düzgün karşılayan yağ Türkiye'de yok, castrol dahil. (zaten castrol'un fabrikası dahi yok, bileşimini, formülünün hazırlayıp veriyorlar, başkaları fason üretiyor. tabi belirli bir kaliteyi tutturamayacağını göstermez.) Hemen belirteim bu işlerden pek anlamam, okuduklarımı değerlendiriyorum. Ama yurdumdaki yağların APİ CF standartından ileri gidememiş olmalarına şaşırdım.

    Bakın CF standartı "yüksek kükürtlü" diyor, euro dizeller ise kükürt oranı düşük yakıtlar, ee kükürtün yağlayıcı özelliği olduğuna göre, düşük kükürtlü yakıt kullanacak dizel motorlsarın daha fazla korunmaya ihtiyaçları olacak, bu iki şekilde olabilir, ya motor ona göre diğerinden daha dayanıklı olacak ve/veya daha iyi yağlanarak korunacak. CF standartı ise anladığım kadarı ile bunu karşılamayacak. O zaman düşük kaliteli (çağın gerisindeki teknoloji ile, 1994 yılında bizler şahini tofaşı araba sanıyorduk mesela.) yağ sattıkları için yurdumdaki tüm yağ satıcıları şüpheli duruma düşmüyor mu?

    Yorumlarınızı beklerim.




  • sayın yuhu ,
    sormış olduğunuz spesifikasyon oldukça eskide kalmıştır. Ama son halini görmek için listeye bakabilirsiniz history olrak tüm geçişler yazılmış,
    aracınız yeni model olmalı mobil delvac serisi size uygun yağ değildir. Bana araç katalogunda yazanları ve araç modeli hakkında bilgi verirseniz seçim yapabilriz.

    bileceğiniz gibi sulfur oranları oldukça düştü artık super temiz yakıt sistemine 2011 yılı itibariyle geçtik. rakkamların anlamını da özetlersek

    500 ppm demek milyonda 500 partikül demektrir
    500/ 1.000.000=0,0005 yani %0,05 ağırlıkça (weight ) demektir

    Buradan basit hesapla

    5000 ppm = %0,5
    500 ppm= %0,05
    50 ppm= %0,005
    10 ppm =%0,001 olduğunu görürüz.

    çok yakın zamana kadar euro dizel olarak aldığımız yakıt 50 ppm maksimum mertebesindeydi. Ama artık ultra düşük kükürtlü dönem başladı , birçok firma keyiften değil zorunluluk yüzünden bu yakıtı satmak zorundalar maksimum sınır 15 ppm olmuştur. Kırsal sınırları değişmiştir.Ama ilk aylarda ben yakınen takip ettim depoları bitene kadar eski yakıtı maalesef kakaladılar sonraki dolumlar buna göre yapılması gerekiyor. Zounlu olmasına zorunlu ama hepimizin birçok vakadan duyduğu gibi yakıt kaçakçılıkları dolayısıyla karıştırmalar ve yüksek oranlı kükürtlü ürünleri satanlar da çoğunlukta .Eh yakıt bu kadar pahalı olur da kaçakçılar durur mu ?

    quote:

    Orijinalden alıntı: yuhu

    iyi günler.

    forumda ve örütbağda yağ ile ilgili pek çok şey okudum, en son arabamın kitapçığına baktım. (pejo 307 1.4 hdi) en düşük apı CF olmalı diyor. başka bir yerden api CF nedir diye baktım "CF : 1994 yılında yayınlanan, CD'ye göre daha yüksek piston depozit kontrolu ve yatak korozyonu önleme özelliği sağlayan, yüksek kükürtlü yakıtla çalışan, indirekt enjeksiyonlu, turbo ve süperşajlı, doğal emişli dizel motor yağı.
    CF-2 : CF performans taleplerini karşılayan; ek olarak iki zamanlı motorlarda silindir ve segman aşınmasına, depozit oluşumuna karşı daha etkili koruma sağlayan dizel motor yağı."
    sonra örneğin mobil 3000 5w 40 yağına baktım CF çıktı. mobilin bu standartı karşılayan yağı mobil delvak. bundan sonraki (CF'den) standartı tutturan yağ aradım, speedol diye hiç görmediğim bir yağın 15 kiloluk ambalajında çıktı. şimdi 4w40 veya 10w40 CF stnadartı çok esikey ait ve bunu doğru düzgün karşılayan yağ Türkiye'de yok, castrol dahil. (zaten castrol'un fabrikası dahi yok, bileşimini, formülünün hazırlayıp veriyorlar, başkaları fason üretiyor. tabi belirli bir kaliteyi tutturamayacağını göstermez.) Hemen belirteim bu işlerden pek anlamam, okuduklarımı değerlendiriyorum. Ama yurdumdaki yağların APİ CF standartından ileri gidememiş olmalarına şaşırdım.

    Bakın CF standartı "yüksek kükürtlü" diyor, euro dizeller ise kükürt oranı düşük yakıtlar, ee kükürtün yağlayıcı özelliği olduğuna göre, düşük kükürtlü yakıt kullanacak dizel motorlsarın daha fazla korunmaya ihtiyaçları olacak, bu iki şekilde olabilir, ya motor ona göre diğerinden daha dayanıklı olacak ve/veya daha iyi yağlanarak korunacak. CF standartı ise anladığım kadarı ile bunu karşılamayacak. O zaman düşük kaliteli (çağın gerisindeki teknoloji ile, 1994 yılında bizler şahini tofaşı araba sanıyorduk mesela.) yağ sattıkları için yurdumdaki tüm yağ satıcıları şüpheli duruma düşmüyor mu?

    Yorumlarınızı beklerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Haziran 2011; 11:25:25 >




  • Onu bunu bırakalım asıl konumuza dönelim,ben sıkıldım,eminim benim gibi burayı takip eden herkes kimin ne olduğunu anladı ve sıkıldı
    @ vezir üstadım benim aracımın kitapçığında API CH-4 veya üzeri ACEA B4 veya üzeri ibaresi var ben yaklaşık 25 bin km.dir,castrol edge turbo diesel 5/40 yağ kullanıyorum.Onun özelliklerinde API/SL/CF ACEA C3 ibaresi mevcut,
    Mobil de ise şu yağ var Mobil 1 ESP Formula 5W-30 bunda da ACEA C2/C3 ibaresi var. anladığım kadarıyla bu iki yağ da benim aracımın istediği özellikleri fazlası ile karşılıyor.

    Daha önce konuşmuştuk 0/30 için ancak aracın kitapçığında yüksek hızlı kullanımlarda tavsiye edilmez deniliyor,bizde uzun yolda yüksek hızlara çıkıyoruz,kısacası bize uygun değil.

    castrol edge tam sentetik,ancak mobil sentetik galiba bir ibare göremedim.Ben mobil diyorum ama sizin görüşünüz benim için önemli edge 5/40 mı,Mobil 5/30 mu?Saygılarımla...




  • @ottoman ,

    A5/B5 anlamı şudur

    A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

    mobil 1 serisi yağlar tam sentetiktir. Edge serisi de öyle

    http://www.mobil1.com.tr/cms/Mobil-1-ESP-Formula-5W-30.aspx

    ben aracınızın yağ eksiltme durumunu bilmeden çok az fark olan 5w40 ile 5w30 arasında sağlıklı bir seçim yapamam. Ama riski azaltmak için 5w40 seçerim. Ama araba iyi kullnılmıış ve yeni gibi motor var ise 5w30 tercih ederim. Araç yaşlanmaya başladıkça 5w30 yerine 5w40 konulması daha uygundur, tam sentetik olamsı kaydıyla.


    tam sentetik olmayan bir 5w30 , tam sentetik olan 5w30 dan daha fazla eksiltebilir ince nokta burasıdır.
    teknik özellikleri http://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil1_ESP_Formula_5W-30.aspx

    bu yağın en büyük farkı DPF araçalr için özel olarak üretilmiş olmasıdır . filtrelerin ömrünü uzatır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: -ottoman-

    @ vezir üstadım benim aracımın kitapçığında API CH-4 veya üzeri ACEA B4 veya üzeri ibaresi var ben yaklaşık 25 bin km.dir,castrol edge turbo diesel 5/40 yağ kullanıyorum.Onun özelliklerinde API/SL/CF ACEA C3 ibaresi mevcut,
    Mobil de ise şu yağ var Mobil 1 ESP Formula 5W-30 bunda da ACEA C2/C3 ibaresi var. anladığım kadarıyla bu iki yağ da benim aracımın istediği özellikleri fazlası ile karşılıyor.

    Daha önce konuşmuştuk 0/30 için ancak aracın kitapçığında yüksek hızlı kullanımlarda tavsiye edilmez deniliyor,bizde uzun yolda yüksek hızlara çıkıyoruz,kısacası bize uygun değil.

    castrol edge tam sentetik,ancak mobil sentetik galiba bir ibare göremedim.Ben mobil diyorum ama sizin görüşünüz benim için önemli edge 5/40 mı,Mobil 5/30 mu?Saygılarımla...



    Ottoman arkadaşın araç kitapçığında "API CH-4 veya üzeri " yazıyormuş. API CH-4, CF den daha yeni bir standart. CF 1994'e, CH-4 ise 1998'e ait API standartları. Ancak belirttiği yurdumun popüler ve çok satılan yağları yalnıza CF standartı. Dolayısıyla kullanmayı düşündüğü yağ aslında API yönüyle araç kitapçığında yapılan öneriye uygun değil.

    Yanılıyor muyum?

    Aracım imzamda var 2004 model 1.4 hdi pejo, şu anda içinde castrol magnatek var. 9.000 km oldu. Araç 20.000 km de bakıma gitmelidir diye. Öte yandan yağ beni değiştir diye bağırıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysevinc

    Sn vezir Aracım 2002 model opel astra g 1,6 aracı yenialdım en son yağ değişiminde özel servis Wolf yağ diye bir yağ koydu arabama 3000 km de 1 litre eksiltme yaptı araçta duman atma yok. Serviste motor komresyonunuda ölçtürdüm sıkıntı yok , çok az motorun altında terleme şeklinde yağ sızıntısı oluyor. Ustanın dediği keçeden kaçırıyodur diye , yağ eksilmesi ile ilgilide motoru açmamız gerekiyor açmadan neden yağ eksilltiğini söyleyemeyiz , e tabi motor açılmasıda hiç bir şey çıkmasa bile dünya kadar masraf. Kocaelinde oturuyorum yağ eksiltmesi ile ilgili hangi yağı tavsiye edersiniz şimdiden teşekkürler.
    l

    merhaba..
    öncelikle sayın vezir var iken yanıt vermek bana düşmez ama yardımcı olmaya çalışayım..
    aynı araçtan bizde var 2000 model, LPG'li ve yaklaşık 6 yıldır kullanıyoruz. 97 model 1.6 lpg li olanı da
    kullandık 5yıl kadar. bu aracın motoru iyidir güzeldir ama yağ eksiltir. lpg biraz daha tetikliyor eksiltmeyi gözlemlediğim kadarı ile.
    değişim aralığı 7500km ve yarı sentetik
    10-40 kullanılıyor genelde. yağ değişiminden yaklaşık 3000km sonra eksilmeye başlar ve 5000den sonra 1litreye yaklaşır eksilme.
    tabi kullanım şartları, zorlama vs de etkiler miktarı. kompresyonu iyi olan ve duman atmayan araca motor açmak lazım diyen
    ustaya saygı duyarım ama başka birine de danışın. ama unutmayın motoru sıfırlasanız da araç yağ eksiltecek. her zaman bagajda 1lt yedek yağ
    bulundurun.
    (bu arada 10-40 GM marka yağ kullanıyordum sonra mobil 10-40 a geçtim. eksiltmeyi kessin diye
    bor katkılı üründen de kullandım sonuç değişmedi). şehir içi 8-9 lt lpg tüketimi var sakin kullanım ile. herşey yolunda,
    arada bir yağı kontrol ediyoruz o kadar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi keus35 -- 11 Haziran 2011; 19:06:32 >




  • Polo GTI 1.4 TSI 180 PS Tiptr. DSG

    araç için servisi aradim israrla

    castrol edge 5w 30 life time 3 dedi

    mobil 1 super 3000 5w 30 nasil bir yagdir 1 litre veya 500 gr ekleme yapacam
    çok düşünmeme gerek varmi ?

    castrol edge 5w 30 bulamiyorum 5w 40 castrol edgee veya 5w 40 magnetic var
  • 45 tl ye delphi 4w 40 buldum nasıldır acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yuhu

    45 tl ye delphi 4w 40 buldum nasıldır acaba?

    kaç litre ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus

    Polo GTI 1.4 TSI 180 PS Tiptr. DSG

    araç için servisi aradim israrla

    castrol edge 5w 30 life time 3 dedi

    mobil 1 super 3000 5w 30 nasil bir yagdir 1 litre veya 500 gr ekleme yapacam
    çok düşünmeme gerek varmi ?

    castrol edge 5w 30 bulamiyorum 5w 40 castrol edgee veya 5w 40 magnetic var




    Aracınızda büyük ihtimal en yeni vw onayı olan 507 isteniyor.Uzun servis aralıkları ve dpf li araçlar için.

    Castrol ile birlikte Bp visco 7000 5-30 , Mobil1 esp 5-30 ve Shell helix ultra extra 5-30 veya 504-507 onayı yazan 5-30 yağlar alınabilir.

    Fabrika dolum yağı Castrol ise ve bulunamıyorsa yine aynı firmanın Bp Visco 7000 5-30 olabilir bu seçeneğide bir araştırın

    http://ssl.delti.com/cgi-bin/DA.pl?Cookie=&CID=43160130.100.22424&dsco=100&DA=Z3Y0D100Q0L1X1001&EXTRA=LASTCMS

    http://www.opieoils.co.uk/c-754-vw-50700-oil.aspx#Filter=[Sort=5*ava=0]



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kizashi -- 11 Haziran 2011; 23:05:07 >




  • güzel bir bilgilendirme olmuş ,teşekkürler. Sonuçta aracı kullanandan daha iyi kimse aracı bilemez görüşündeyim. Çünkü sürücüler tüm dikkatini araçlarına vermekteler ve titizlendikleri için bu forumdalar , diye düşünüyorum.

    eğer üretimden kaynaklanan bir eksiltme varsa ilk tespitim doğru olmalı. yani yağı bir hatta gerekirse 2 kademe artırmak , bunun anlamı 15w40 veya 15w50 olur. eğer araç oldukça eski ve km yapmışsa eksiltmesi normaldir bunu 7500-8000 km de yağ değiştiren bir araç için 5000 kmde 1 litreye düşürdünüz mü kafaya takacak bir şey kalmaz. bakım aralığı içinde yağın min çizgisinin altına düşmemesini hedeflemek lazım. Hatta kışın çok soğğuk bölgede değilsek 20w50 bile kullnılabilir böylece 4-5 bin kmde bir yağ değişimi yapılacağı için yağ daha eksilmeden bakımı yapılmış olur. (mineral yağların değiştirme aralığı yarı sentetikler ve tam sentetiklerden oldukça düşüktür ) 20 w50 mineral bir yağ her zaman değilse bile beklenti olarak 10w40 dan veya 15w40 dana az tüketim eğrisi gösterir. Yağlama performasnı olarak hiçbir zaman bir tam sentetikle kıyaslamıyorum ama katkı kullanılmasından önce yapacaklarınızı da denemek lazım. Şahsi görüşüm 2000 yılı hiçbir araç lpgli olmasa fazla yağ tüketmemesi gerekir. Ama orjinalliği bozulmuş aracın nasıl davranacağını da önceden öngörmek güçtür.
    Orijinalden alıntı: ysevinc

    Sn vezir Aracım 2002 model opel astra g 1,6 aracı yenialdım en son yağ değişiminde özel servis Wolf yağ diye bir yağ koydu arabama 3000 km de 1 litre eksiltme yaptı araçta duman atma yok. Serviste motor komresyonunuda ölçtürdüm sıkıntı yok , çok az motorun altında terleme şeklinde yağ sızıntısı oluyor. Ustanın dediği keçeden kaçırıyodur diye , yağ eksilmesi ile ilgilide motoru açmamız gerekiyor açmadan neden yağ eksilltiğini söyleyemeyiz , e tabi motor açılmasıda hiç bir şey çıkmasa bile dünya kadar masraf. Kocaelinde oturuyorum yağ eksiltmesi ile ilgili hangi yağı tavsiye edersiniz şimdiden teşekkürler.
    l

    merhaba..
    öncelikle sayın vezir var iken yanıt vermek bana düşmez ama yardımcı olmaya çalışayım..
    aynı araçtan bizde var 2000 model, LPG'li ve yaklaşık 6 yıldır kullanıyoruz. 97 model 1.6 lpg li olanı da
    kullandık 5yıl kadar. bu aracın motoru iyidir güzeldir ama yağ eksiltir. lpg biraz daha tetikliyor eksiltmeyi gözlemlediğim kadarı ile.
    değişim aralığı 7500km ve yarı sentetik
    10-40 kullanılıyor genelde. yağ değişiminden yaklaşık 3000km sonra eksilmeye başlar ve 5000den sonra 1litreye yaklaşır eksilme.
    tabi kullanım şartları, zorlama vs de etkiler miktarı. kompresyonu iyi olan ve duman atmayan araca motor açmak lazım diyen
    ustaya saygı duyarım ama başka birine de danışın. ama unutmayın motoru sıfırlasanız da araç yağ eksiltecek. her zaman bagajda 1lt yedek yağ
    bulundurun.
    (bu arada 10-40 GM marka yağ kullanıyordum sonra mobil 10-40 a geçtim. eksiltmeyi kessin diye
    bor katkılı üründen de kullandım sonuç değişmedi). şehir içi 8-9 lt lpg tüketimi var sakin kullanım ile. herşey yolunda,
    arada bir yağı kontrol ediyoruz o kadar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 11 Haziran 2011; 23:56:34 >




  • quote:

    Ottoman arkadaşın araç kitapçığında "API CH-4 veya üzeri " yazıyormuş. API CH-4, CF den daha yeni bir standart. CF 1994'e, CH-4 ise 1998'e ait API standartları. Ancak belirttiği yurdumun popüler ve çok satılan yağları yalnıza CF standartı. Dolayısıyla kullanmayı düşündüğü yağ aslında API yönüyle araç kitapçığında yapılan öneriye uygun değil.

    Yanılıyor muyum


    evet haklısınız CH-4 cf den daha yeni standarttır ama piyasadaki yağlar araçlardaki gelişmeleri çok yakından takip edemiyor maalesef . İşin özünde araçların perfromasnları arttıkça özellikle dizel araçlarda silindir içi ısıları artıyor ve daha fazla kurum oluşması söz konusu oluyor yağın ağır şartlar altında ki bu daha çok pickup , veya yük taşıyan veya 4 x4 arazi araçları (ama arazide kullanılan) için zorlama altında kurumun artığını tespit eden üreticileir bua uygun filtreler ve katalitik filtreler yaptıklarında yağın da benzer bir ilerleme kaydetmesi gerektiğini tespit etmişlerdir. Eksozdan atılan paçayı kurtarıyor ama yağa karışan oran artıkça yağın kirlenmesi de artmaktadır. neyse uzun lafın kısası şu anda kamyonlar ,tırlar ve pick up gibi araçalr düşük kükürtlü dizel kullanmaya başladığından beri buna uygun DPF ve sistemler geliştirildiği için bu araçların CF standartlarını CH ,CI diye giden silsile ile yenilemek zorunda kalmışlarıdır. Yağ seçeneklerinde de benzer gelişmeleri bekliyoruz ama ürünler oldukça pahalı ve daha yavaş seyretmektedir.

    İsterseniz size linkteki tabloya bakarak hangi mobil 1 yağı hangi C ile başlayan standartı verebiliyor göz atabilirsiniz.

    http://www.mobiloil.com/usa-english/motoroil/synthetics/myths.aspx

    CF dışındaki tek seçeneğin Mobil 1Turbo Diesel Truck 5W-40, olduğu görülüyor aynı şekilde sisizn de bahsettiğiniz delvac serisinin super 1300 kontrol edilmesi gerekiyor.

    http://www.mobil.com/USA-English/Lubes/PDS/GLXXENPVLMOMobil1_Turbo_Diesel_Truck_5W-40.aspx



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 12 Haziran 2011; 0:45:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: keus35

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysevinc

    Sn vezir Aracım 2002 model opel astra g 1,6 aracı yenialdım en son yağ değişiminde özel servis Wolf yağ diye bir yağ koydu arabama 3000 km de 1 litre eksiltme yaptı araçta duman atma yok. Serviste motor komresyonunuda ölçtürdüm sıkıntı yok , çok az motorun altında terleme şeklinde yağ sızıntısı oluyor. Ustanın dediği keçeden kaçırıyodur diye , yağ eksilmesi ile ilgilide motoru açmamız gerekiyor açmadan neden yağ eksilltiğini söyleyemeyiz , e tabi motor açılmasıda hiç bir şey çıkmasa bile dünya kadar masraf. Kocaelinde oturuyorum yağ eksiltmesi ile ilgili hangi yağı tavsiye edersiniz şimdiden teşekkürler.
    l

    merhaba..
    öncelikle sayın vezir var iken yanıt vermek bana düşmez ama yardımcı olmaya çalışayım..
    aynı araçtan bizde var 2000 model, LPG'li ve yaklaşık 6 yıldır kullanıyoruz. 97 model 1.6 lpg li olanı da
    kullandık 5yıl kadar. bu aracın motoru iyidir güzeldir ama yağ eksiltir. lpg biraz daha tetikliyor eksiltmeyi gözlemlediğim kadarı ile.
    değişim aralığı 7500km ve yarı sentetik
    10-40 kullanılıyor genelde. yağ değişiminden yaklaşık 3000km sonra eksilmeye başlar ve 5000den sonra 1litreye yaklaşır eksilme.
    tabi kullanım şartları, zorlama vs de etkiler miktarı. kompresyonu iyi olan ve duman atmayan araca motor açmak lazım diyen
    ustaya saygı duyarım ama başka birine de danışın. ama unutmayın motoru sıfırlasanız da araç yağ eksiltecek. her zaman bagajda 1lt yedek yağ
    bulundurun.
    (bu arada 10-40 GM marka yağ kullanıyordum sonra mobil 10-40 a geçtim. eksiltmeyi kessin diye
    bor katkılı üründen de kullandım sonuç değişmedi). şehir içi 8-9 lt lpg tüketimi var sakin kullanım ile. herşey yolunda,
    arada bir yağı kontrol ediyoruz o kadar)


    Paylaşımın için teşekkürler.




  • Sn vezir 15 40W bilindik yağ markalarına baktığımda dizel araçlar için yazıyor. Örneğin castrol 15 40W dizel araçlar için yazıyor. Ben bu yağdanmı almalıyım yoksa benzinli araçlar içinde bilindik markaların yağı varmı.Teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 134135136137138
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.