Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (133. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.701
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 131132133134135
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Tavsiye etmiyorum demenin 2 anlamı var faydası yok yada zararlı. Faydayı kastetmediğine göre.
    neyse uzatmayalım
    adı gecen sahıs bu katkıyı satsaydı faydası yok dermiydi
    hala teklifime cevap alamadım
    Ne iş yapıyorsunuz kimsiniz
    yağ toptancısı değilmisiniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Tavsiye etmiyorum demenin 2 anlamı var faydası yok yada zararlı. Faydayı kastetmediğine göre.
    neyse uzatmayalım
    adı gecen sahıs bu katkıyı satsaydı faydası yok dermiydi
    hala teklifime cevap alamadım
    Ne iş yapıyorsunuz kimsiniz
    yağ toptancısı değilmisiniz
    uzun bir cevap yazmıştım ama maalesef silinmiş.
    Neyse kısa olarak TAVSİYE etmiyorum derken Yağ firmaların değişik alternatif ürünleri ile derde deva olmadan üstüne alternatif tıp ürünleri gibi KAtkılar ile çözüm bulunmasını tavsiye etmiyorum. Eğer yağ ile çare bulunamıyorsa arıza artık yağın eksilmesini durduramıyorsa motor açılmadan önce bu tür ürünler SON ÇARE olarak denenebilir ama daha yeni alınmış veya hiçbir sıkıntıı olmayan araçların öncelikle yağın içine bu tür katkıları koymasını tavsiye etmiyorum.

    Yağ toptancısı olmadığımı defalarca vurguladım ama halen aynı konuya takılmanızın sebebini anlayamıyorum.

    Makina mühendisiyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 9 Haziran 2011; 10:01:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    uzun bir cevap yazmıştım ama maalesef silinmiş.
    Neyse kısa olarak TAVSİYE etmiyorum derken Yağ firmaların değişik alternatif ürünleri ile derde deva olmadan üstüne alternatif tıp ürünleri gibi KAtkılar ile çözüm bulunmasını tavsiye etmiyorum. Eğer yağ ile çare bulunamıyorsa arıza artık yağın eksilmesini durduramıyorsa motor açılmadan önce bu tür ürünler SON ÇARE olarak denenebilir ama daha yeni alınmış veya hiçbir sıkıntıı olmayan araçların öncelikle yağın içine bu tür katkıları koymasını tavsiye etmiyorum.

    Yağ toptancısı olmadığımı defalarca vurguladım ama halen aynı konuya takılmanızın sebebini anlayamıyorum.

    Makina mühendisiyim

    Alıntıları Göster
    quote:

    ( ingilizce açiklamalar yerine yurdum insanının anlayacagi türden açıklamalarla sanki dahamı hoş olur tamam öylede havalı oluyor biliyorum ama)

    Türkçe yazdığım kelimeleri dahi farklı şekilde yazmışım gibi ifade edenler yüzünden orjinal linkleri veriyorum. Yorum farkı olmasın diye

    quote:

    verildi ise nasil oluyorda bir firma veya birileri zararlidir diyebiliyor ? tavsiye etmiyorum diyebilir anlarim ama zararlidir demek ürüne satiş onayını veren kuruluşları hiçe saymak olmuyormu ?


    bu ifadeyi kim kullandı lütfen açıklar mısınız sizin dışınızda ZARARLIDIR kelimesi sanırım kullnılmadı. Bir firma ile kasdettiğiniz hangi firmadır ? veya ekiyle bağladığınız birileri zararlıdır ifadesini kimin için yazdığınızı linkleriyle birlikte vermenizi istirham ederim.


    quote:


    ford dan gm ye opelden volvoya kadar birçok otomobil firması tavsiye eder
    ürünlerin yerli sermaye olanları var o ürünleri kullanırsanız ülke ekonomisine katkıda bulunursunuz


    bahsi geçen firmaların TAVSİYE ettiğini nereden biliyoruz. Kanıt veya bu konuda bir resmi firma belgesi var mıdır yoksa sadece satıcı firmaların reklam amaçlı kullndığı bir ifade midir. TAVSİYE varsa lütfen ilgili tavsiye mektuplarının linkini koyunuz .Motorsi** firmasının orjinal sitesinde kendilerine tavsiye ve yorum yapan firmaların mektupları konulmuş içlerinde bahsi geçen ford , opel , volvo fimasının bir tavsiye mektubuna rastlanmadım. Orjinal satış sitesinde olmayan şey Türk Motor*** siteinde ürününün reklamı olarak kullanılıp logoları kullanılabiliyor. Çelişki yok mu ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 9 Haziran 2011; 10:22:11 >




  • Yağ işiyle uğraşmayan hiçbir makina mühendisi sizin verdiğiniz bilgileri veremez çünkü mühendislerde okulda veya son 2 yılda alt dallara ayrılır. Talaşlı üretim-ısıtma sistemleri-üretim vs. En azından 10 sene önce böyleydi bizde yeni mezun olmadığımıza göre yani her makina mühendisi yağdan ve otomobilden anlamaz
    Diğer husus şimdi sizin mantığınız alıyormu benim almıyor bir katkı çıkaracak adamlar ve yağın üstne Veya internet sitesine ford volvo gm ve onlarca markanın amblemini basacak ve şirket bunları dava etmeyecek
    İllegal bassa adamlar porche mercedes bmw aston martin vs gibi markaları basardı
    bu olay bu kadar basitse yarın bir katkı çıkarayım üstüne mercedes bmw gibi markaların amblemlerini koyayım referanslarımız bu diyeyim valla açılan tazminat davalarını sülalem bir araya gelse ödeyemez
    bu kadar basit mi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 9 Haziran 2011; 12:15:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Yağ işiyle uğraşmayan hiçbir makina mühendisi sizin verdiğiniz bilgileri veremez çünkü mühendislerde okulda veya son 2 yılda alt dallara ayrılır. Talaşlı üretim-ısıtma sistemleri-üretim vs. En azından 10 sene önce böyleydi bizde yeni mezun olmadığımıza göre yani her makina mühendisi yağdan ve otomobilden anlamaz
    Diğer husus şimdi sizin mantığınız alıyormu benim almıyor bir katkı çıkaracak adamlar ve yağın üstne Veya internet sitesine ford volvo gm ve onlarca markanın amblemini basacak ve şirket bunları dava etmeyecek
    İllegal bassa adamlar porche mercedes bmw aston martin vs gibi markaları basardı
    bu olay bu kadar basitse yarın bir katkı çıkarayım üstüne mercedes bmw gibi markaların amblemlerini koyayım referanslarımız bu diyeyim valla açılan tazminat davalarını sülalem bir araya gelse ödeyemez
    bu kadar basit mi
    arkadaşlar madem burada yağ konuşuluyor bi sorum olacak sizlere burası antalya aracım toyota corolla d4d elegant 2008 model şimdiye kadar servis 10w40 yağ koydu arabama 50.000 bakımı yaklaştı öneriniz olan yağ tam sentetiklerden hangisi olur ? sessizlik yakıt ekonomisi ve performans açısından.(bu arada gölgede 35 oldu sıcaklık antalyada).




  • fnss direk cevap yazmak istemiyorum ama illaki ısrarlısın ve kendince yorumlar yapıyorsun. Karşındaki kişiyi kendince değerlendiriyor bir kalıba koyuyor sonra yargılıyor sonra kendinin bile inanmakta güçlük çekeceğin pozisyonlara karşı ''iste itiraf veya ... gibi '' yönelmeler yaşıyorsun.

    ilk mesajlarda ifade ettim ben senin sikletinde değilim dedim. Yine bu ifadeyi kendince nasıl algıladın merak etmiyorum ama burada tecrübe ,eğitim , araştırma , uzmanlık ve sonuç çıkarma gibi bir sürü konuda senden farklıyım. İnşallah 15-20 sene sonra sen de bilgi ve tecrübe dağırcığını artırarak olaylara benim baktığım gözlükten bakabilirsin.Neden sabır göstermiyorsun anlayamıyorum. 1senede okul bitmiyor , dolayııyla alt uzmanlık konuları da 3-5 senede kazanılamıyor. Araştırma ve sabır size son tavsiyem , lütfen önce değerlendirme ve sonuç değil , süphe konusunu öne çıkarın .Sizde bu şüphe konusu, sadece kişinin makamı mevkisi, statüsü veya her neyse maddi çıkarı için sarf ediyorsunuz , halbuki görünen dünyanın bir de görünmeyen yüzünde , teknik, sabır , ticari ilişkiler, hukuk mevzuat , kar veya zarar gibi ana etmeni belirleyecek OKULLARDA öğretilmeyen ama zamanla sistemi sizin de belirli açıdan çözebildiğiniz ! bakış açısı vardır.

    Ben OTÜ makina mezunuyum okul uzatmaları hariç 20 yıllık mühendisim yaşım 50 den az ama 40 da bayağı üstündeyim eğer merak ediyorsan direk soru sorunuz , dolaylı çıkarımlara çıkarımın gücü doğrultusunda yanıt veririm. UZmanlık alamların çok geniştir ama asla bu sitede nick aımı kendim almadım. Belki yöneticliler ilerde size de verirler bilemem .

    evet okullarda bahsettiğim alt uzmanlık konuları verilmez. ama tribology diye bir ders vardır son sınıfta alınan orada bu konulara detaylıca değinilir. Benim okuldaki yöneldiğim konu ısı transferi ve akışkanlar dinami idi. Dolayısıyla bu konularda daha detaylı yorum yapabilirim.

    Ancak üretimin her dalında piyasada detaylı fikir sahibi oldum. Sadece otomobil değil üretimin her dalında detaylı bilgi sahibiyim ve her adımda bir bilgiye rastlarsam bunu okurum internetten sonra bu benim başka bir hobim olduğu için bilgi katsayım katlanmış durumda sadece iyi bir eğitim aldığım için internette yazılanların içindeki hataları veya ticari çıkarları hem farkedebilirim.Ama karar vermeden önce araştırırım , emin olmak öyle basit bir şey değildir. Her zaman her aşamada sizi sınar kendinizle çelişkiye düşmemek için temel eğitiminizin çok sağlam olması veya sonradan sağlamlaştırılması gerekir.

    Kalite , satınalma , sipariş, stok sistemleri , üretim olsun veya jit içeriginde birçok eğitim aldım 20 yılın uzun bir zamanı bu gibi konularla geçtiği için düşünme sistemetiğini ve doğrusunun ne olduğu iyi bilirim. Bir tek satış işinde çalışmadım ama onu da siz bana yakıştırdınız ya ... hep şaşırmayı başarıyorsunuz .

    petrol sektörünü bilirim ,savunma sanayi , üretim , kalite , teknik resim okuma ,litaratür takip etme , projeden iyi düzeyde , kimyadan orta düzeyde anlarım , yakıt ve alt başlıklarını iyi derecede bilirim.

    arabalara gelince sadece hobim ama motor ve mekanik düzeyde o kadar , hiç otomotiv fabrikalarında çalışmadım ama imalat sektöründe zırhlı araç sektöründe uzun süre çalıştım , sanırım istediğiniz sorulara yanıt alabilmişinizdir.

    sizden ricam benimli ilgili emin olmadan bir sektör hakkında yakıştırma yapmamanızdır. Teknik düzeyde tartışalım ama çıkar ilişkilerini yıkmak için burada olduğumu defalarca birçok yerde bazen de edebi olarka yazdım ama ne çare yine anlatamadım. Ne demişler karşınızdakilerin anlayabileceği kadar anlatabilirsiniz , lafım meclisten dışarı

    quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Yağ işiyle uğraşmayan hiçbir makina mühendisi sizin verdiğiniz bilgileri veremez çünkü mühendislerde okulda veya son 2 yılda alt dallara ayrılır. Talaşlı üretim-ısıtma sistemleri-üretim vs. En azından 10 sene önce böyleydi bizde yeni mezun olmadığımıza göre yani her makina mühendisi yağdan ve otomobilden anlamaz
    Diğer husus şimdi sizin mantığınız alıyormu benim almıyor bir katkı çıkaracak adamlar ve yağın üstne Veya internet sitesine ford volvo gm ve onlarca markanın amblemini basacak ve şirket bunları dava etmeyecek
    İllegal bassa adamlar porche mercedes bmw aston martin vs gibi markaları basardı
    bu olay bu kadar basitse yarın bir katkı çıkarayım üstüne mercedes bmw gibi markaların amblemlerini koyayım referanslarımız bu diyeyim valla açılan tazminat davalarını sülalem bir araya gelse ödeyemez
    bu kadar basit mi





  • antalya için 5w40 yazın idealdir. Araç daha yeni olduğu için yağ eksiltmeyecektir diye umuyorum.
    araç için zorlayıcı olan nem ile beraber scıaklığın artmasıdır. Bu konuda sıcaklık açısından hissedilen sıcaklık hadisesi , yağın başetmekte uğraştığı durumu bize daha objektif ifade edecektir. linki daha sonra vereceğim



    quote:

    Orijinalden alıntı: murattrm

    arkadaşlar madem burada yağ konuşuluyor bi sorum olacak sizlere burası antalya aracım toyota corolla d4d elegant 2008 model şimdiye kadar servis 10w40 yağ koydu arabama 50.000 bakımı yaklaştı öneriniz olan yağ tam sentetiklerden hangisi olur ? sessizlik yakıt ekonomisi ve performans açısından.(bu arada gölgede 35 oldu sıcaklık antalyada).
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    antalya için 5w40 yazın idealdir. Araç daha yeni olduğu için yağ eksiltmeyecektir diye umuyorum.
    araç için zorlayıcı olan nem ile beraber scıaklığın artmasıdır. Bu konuda sıcaklık açısından hissedilen sıcaklık hadisesi , yağın başetmekte uğraştığı durumu bize daha objektif ifade edecektir. linki daha sonra vereceğim



    quote:

    Orijinalden alıntı: murattrm

    arkadaşlar madem burada yağ konuşuluyor bi sorum olacak sizlere burası antalya aracım toyota corolla d4d elegant 2008 model şimdiye kadar servis 10w40 yağ koydu arabama 50.000 bakımı yaklaştı öneriniz olan yağ tam sentetiklerden hangisi olur ? sessizlik yakıt ekonomisi ve performans açısından.(bu arada gölgede 35 oldu sıcaklık antalyada).


    Alıntıları Göster
    Marka olarak mobil1 veya castrol öneriniz ne olur?




  • her 2 marka da güvenilirdir ancak ben seri olarak mobil 1 yada castrol seçerseniz edge serisini mobil karşılığı olarak öneririrm. 5w40 size uyacaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: murattrm

    Marka olarak mobil1 veya castrol öneriniz ne olur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    her 2 marka da güvenilirdir ancak ben seri olarak mobil 1 yada castrol seçerseniz edge serisini mobil karşılığı olarak öneririrm. 5w40 size uyacaktır
    quote:

    Orijinalden alıntı: murattrm

    Marka olarak mobil1 veya castrol öneriniz ne olur?


    Alıntıları Göster
    mobil neyi garanti eder veya etmez .En doğrusu sitelerinden kendiniz okuyunuz kararı kendiniz veriniz .Başkalarının saptırma bilgileri ile ancak aracınızın arıza yapma olasılığınızı artırırsınız .

    Mobil 1


    Limited Warranty

    What the Warranty Covers
    ExxonMobil Lubricants & Petroleum Specialties Company, a division of Exxon Mobil Corporation (“ExxonMobil”), provides this limited warranty to the purchasers who use Mobil 1 lubricant in their vehicles. This limited warranty covers the lubricant and critical engine parts lubricated by the lubricant. ExxonMobil warrants its lubricants to be free from defects and that the lubricant you purchased will protect your vehicle’s critical engine parts from oil related failure.

    Be advised that if your vehicle is covered by a warranty, you should follow the vehicle’s oil life sensor or the oil change interval recommended in your owner’s manual to avoid a disruption in your vehicle warranty. Follow your owner’s manual if the vehicle is operated in any of the following severe services: racing or commercial applications including taxis, limousines, etc.; frequent towing or hauling; extremely dusty or dirty conditions; or under excessive idling conditions.
    What the Warranty Does Not Cover
    This Limited Warranty excludes:

    Mobil lubricants used in mechanically deficient equipment as a result of abnormal operation; negligence; abuse; damage from casualty, shipment or accident; or, equipment modification done without written authorization from the original equipment manufacturer (“OEM”).


    Situations where the OEM required lubricant standards do not match those stated by ExxonMobil without written approval from ExxonMobil.


    Mobil lubricants that have been used in conjunction with any other product or additive that has not been authorized for use by ExxonMobil.


    Failure of equipment due to a pre-existing condition that is unrelated to the use of Mobil lubricants.


    Repair or replacement of equipment due to normal wear.
    What the Period of Coverage Is
    The Mobil 1 limited warranty is valid for 10,000 miles or your vehicle’s OEM recommended oil change interval, whichever is longer.
    Additional requirements for all Mobil 1 products include:

    Oils must be put in service not later than five (5) years from the date of purchase; and
    an oil change must be completed every twelve (12) months.



    What We Will Do to Correct Problems
    ExxonMobil will replace any lubricant that is defective. In addition, if there is equipment failure due to the lubricant you purchased, and the engine was serviceable at the time the oil was installed, ExxonMobil will repair any equipment damage directly caused by a defect or malfunction of the lubricant, at no cost to you, provided that the lubricant was selected and maintained in accordance with specifications of the OEM or the written instructions (which includes product packaging) of ExxonMobil.

    How You Can Get Service
    To file a claim under this Limited Warranty, you must:

    Upon discovery of the damage (but not later than six (6) months from the date the damage occurred) call 1-800-AskMobil.


    Allow an ExxonMobil representative to examine the equipment and maintenance records, if available, and provide proof of purchase to determine the extent of the damage and to confirm that the lubricant was the cause.

    Allow an ExxonMobil representative to obtain an oil sample from the engine for oil analysis at no cost to you to assist in determining the cause of the equipment failure.
    How State Law Relates to the Warranty
    This warranty gives you specific legal rights, and you may also have other rights, which vary from state to state.


    The remedy provided here will be your only recovery against ExxonMobil. You will not be able to recover incidental damages (for example, transportation costs to and from the ExxonMobil representative for inspection of the equipment, loss of use, towing charges, bus fare, car rentals or other incidental damages) or consequential damages (the cost of repairing or replacing other property which was damaged when the lubricant was defective). Some states do not allow the exclusion of or limitation of incidental or consequential damages, so the above limitation or exclusion may not apply to you.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 9 Haziran 2011; 17:06:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: foperti

    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    Otomobil üreticileriyle kulanıcılar arasındaki yükümlülüklerin kapsamını tanımlyan bir sözleşme vardır. ABD'de -sanıyorım 70'lerde- yürürlüğe girmiştir ancak başka ülkelerde de teknik alanlardaki hukuki bağlayıcılıklar için model alınmıştır (Moss Magnusson Act).

    Hukuki boyutu şöyle: Moss Magnusson sözleşmesine aykırıdır. Hiç bir üretici üçüncü bir partiyi tavsiye edemez veya bakım/servis gibi gerekçelerle üçüncü partinin bir ürününü gerektiremez.

    Tavsiye rekabet yasalarına aykırıdır, üreticiler piyasadaki diğer üreticiler için hakem olamaz, piyasadaki ağırlığını kullanarak reklam edemez. Gerekli kılma ise üretici ve alıcı arasındaki sözleşmenin (satın almayla doğan karşılıklı garanti hakları, kullanım şartları gibi konular) taraflılık ilkesine aykırıdır. Yani Türkçe'si, A ürününü satın almış olmak otomatikman B ürününe bağımlı kılamaz. Satın almanın doğuracağı yükümlülükler satın alan ile A arasında kalmalıdır. A'nın B ile yaprtığı anlaşmalar satın alan için bağlayıcı olamaz. Eğer ki sağlıklı operasyon için "B markası" gerekiyorsa, A bunu servis ömrü boyunca ücretsiz karşılamak zorundadır.

    Firmaların yağ onayları aslında, özde bu sebeplerle doğmuştur, yine aynı sebeplerle de önemlidir. "Tavsiye" ile farklılıkları vardır yani. Onay (Mesela Ford xxx913 A) tüm firmalara açık olmalı ve şeffaf tutulan bilimsel esaslara dayanmalıdır. Böylece tedarikçiler arasında (B, C, Ç markaları) tüketici lehine bir rekabet tesis edilebilir.





    teşekkürler.. yanliz tavsiye ile zorunluluk ayri şeyler burda konu biraz farklilaşiyor gibi fiat otomobilleri selenia yag tavsiye edemze geliyor :) ben böyle anladım.

    basitçe burada önemli olan (ticari anlamda) x oto firmasinin x yag firmasi ile arasindaki çikarlar ....

    buradaki kıstas katkı maddesinin uluslar arasi kullanımına onay verilmişmi verilmemişmi ?


    verildi ise nasil oluyorda bir firma veya birileri zararlidir diyebiliyor ? tavsiye etmiyorum diyebilir anlarim ama zararlidir demek ürüne satiş onayını veren kuruluşları hiçe saymak olmuyormu ?


    rica ederim foperti...

    Evet, evet. Aynen öyledir. İlk bakışta ters geliyor belki ama nedenini açıklamaya çalışacağım. ABD'de Ford, Motorcraft tavsiye edemezdi. Bütün servislerinde Motorcraft bulundurabilir ama açık seçik bir şekilde tavsiye edemez. Kullanım kılavuzuna veya yağ kapağına yasal bir şekilde yazamaz. Eskiden bunlar yapılabiliyordu.

    Kaliper kızağı gibi yerlerde Ford'un kendi geliştirdiği yağlayıcılar için dahi "veya muadili" yazmak zorunda bırakılırlar. Neden? Çünkü sarf malzemesi, çünkü Moss Magnusson

    Yasal maddedeleri yazmak yerine çıkış mantığını anlatmaya çalıştım. Endüstri ilişkileri gelişip know-how rekabeti konusunda dirsekler temas etmeye başlayınca daha önce hiç düşünmediğimiz şeyler problem olarak ortaya çıkıyor. Tabii bu ABD'yi ve örnekten gidersek de Ford'un o ülkedeki faaliyetlerini bağlar. Bizde böyle Moss Magnusson sözleşmesi gibi açık-seçik bir yönetmelik veya kabul edilmiş bir temel-sözleşme yok ancak patent yasası (olarak biliinen fikri haklar yasası), rekabet yasaları, kartelleşmeye karşı getirilen yasal tedbirler dairesinde aynı konunun peşinden koşulabilir. Ne var ki bizde rekabet henüz yeterince teknik düzlemde değil, rekabet pazarlama üzerinden yapılıyor bu nedenle yasalar hazır bile olsa kullanımı, davalar, karşı-davalar ve karşı-yaptırımlar pek az. Neticede hukuk sistemi pek çok zaman şikayet üzerine harekete geçiyor. Piyasada herkes know-how'la, ar-ge'yle parasını kazansın, bakınız o zaman Bosch Calgonit tavsiye ederken tarafsız kalıp kalamayacağı sorgulanıyor mu.


    * * *

    Tabii ben hukukçu değilim, hukuki bilgilerim ancak muhattap olduğum ölçektedir. Son değişiklikler olabilir, incelikleri vardır boşluklarıvardır bunları bilemem. Patentler "kırılabilir"... Bu konuya şu yağ onayı nedir üzerinden geldik. Önemli aslında. Standartlar ve firma onayları farklı şeyler. Onayların kodu, test prosdürleri, test prosedürlerinin -tekrar- kodları vardır. Ford, Mercedes, Porsche onaylamış diye bir onay olamaz. Neden? Çünkü önceden yazdığımız gibi "şeffaf" olmak zorunda. Bu da ancak bilimsel olmasıyla mümkün. Bİlimsel olması da dökümantasyonla mümkün. Bu nedenle onayların açıklanmış, deklare edilmiş kodları olur. MB 229.1, VW 505.02, Porsche Approval, GM longlife, Dexron VI, Mercon V... gibi. Bunlar firma onaylarıdır. Bu testlerin prosedürlerine ulaşabilirsiniz. Bu testleri -imkanınız varsa- kendiniz de yapabilirsiniz. Böylece Shell, Mobil de; Koç, Sabancı da veya yerel, bilim ile çalışan küçük bir firma da kendi ürünlerini geliştirebilir. Performans ve testler tamamen şeffaftır, İçerikler değildir. Yani hangi firma büyük değil, hangisi bilimsel ve ne yapmış.

    Piyasa, satış izni ise çok farklı bir konu. Sağlık ve çevre bakımından güvenli olması yeterli.

    * * *

    Gelelim bor katkılarına. Piyasada verilen "nanoteknolojik" katkıların ortak özelliği katı yağlayıcılar olmasıdır. Bunlar grafit, molibden, talk gibi mineraller, PTFE gibi polimerler veya bor olabilir. Ne kadar küçük ve ince olurlarsa riskleri o kadar azalır, sıvı içinde emülsiyonda kalma süreleri o kadar uzar, maliyetleri ve etkileri de o denli artar. Nano teknolojik olmaları bu nedenle önemlidir ve yine aynı nedenle reklam ediliyor.

    Risk nedir peki? Farlı elektrikle yüklenerek topaklanma yapabilir. Başka bir sıvı içinde kullanıldığında çökelme yapabilir. Çökleme filtreleri ve kanalları tıkayabileceğinden büyük bir risktir. (Bu nedenle karterde kullanmadan önce çalkalanması tavsiye edilen bütün ürünler aynı zamanda bir risk ihtiva ederler.) Sıvılardan farklı olarak hareketleri beklendiği şekilde yuvarlanma veya kayma hareketleri olmayabilir. Bu durumda aşındırıcılıkları artar. Yani katı yağlayıcılar sürtünmeleri düşürebilir ama aşınmaları yükseltebilirler de. Şok yüklemelere karşı dirençli olabilirler ama belli aralıklardaki yüklerde pozisyonları değişebilir.

    Düşük sürtünme her zaman iyi yağlama demek değildir. Gevşek çakıl bir zemini model olarak düşünelim. Viraj dışına çıkmış bir arabayı yavaşlatıyorlar. Ama üzerinde giden bir aracın yoldan kolay çıkmasına, viraj tutunmasının düşmesine de neden oluyor. Her iki durumda da lastikleri en çok aşındıran bir yol kaplamasını oluşturuyor. Yani sürtünmenin az veya çok olması yeterli parametreler değildir. Sürtünme çok çeşitli hareketlerin nedeni olabilir ve farklı parametelere göre modifiye edilebilir. Mesela statik sürtünmeden dinamik sürtünmeye geçiş farklı ivmelerle ve kuvvetlerle gerçekleşebilir. Yani sürtünme var-yok ve az-çoktan daha karmaşık bir olgu.

    Şimdi, bu bor toplarını homejenliği garanti edildiği sürece mil yataklarında isterim. Ne güzel basit mil yataklarını rulman gibi yapıyor. Ama iğne yataklı külbütörlerde istemem. Çünkü yön değiştirme hareketi var, ivmeler devasa boyutta bu nedenle de halihazırda iğnelerin hareketinin %10-30'u yuvarlanma değil kayma şeklinde. Bu kayma hareketi biraz daha artarsa geometrileri bozulabilir. Bırakınız katkıları, bu komşu viskoziteye geçmekle bile mümkün. Buradaki sürtünmeyi hangi yönde modifiye ederseniz edin kayma hareketini artırabilirsiniz. İğnelerin geometrisi bir defa bozulduğunda da geri dönüşü olmaz. Peki, valf mekanizmasında sorunlar oluştuğunda bu katkılar veya yağlama probemi aklımıza geliyor mu? Yoksa yeni çıkan şu iğne yataklı iticilerin 200binde yaptığı normal bir şey midir?

    Katı yağlayıcılar endüstride kullanılıyorlar. Ama yeri ve zamanı var. Motor yağına katı yağlayıcı eklenerek pek tabii bazı avantajlar elde edilir ama yine pek-tabii bazı riskler karşılığında. Arşivlere baktığımda eskiden de grafitli veya çok yüksek molibdenli siyah motor yağlarının piyasaya çıktığını, hatta bunların bilindik büyük firmalar tarafından piyasaya sürüldüğünü görüyorum. Bunlardan o binde birlik riskler nedeniyle vazgeçilmiş. Belli bir frekans (akış), sıcaklık, basıçta topaklanma yapabilirler. Bunlar analiz edilemiyor. Çünkü iş artık visko-dinamiden çıkıp reolojiye giriyor.

    * * *

    Peki ne yapılabilir? Alın bu molibdeni, boru moleküllere bağlayın. Boşverin nano teknolojiyi, moleküler çalışın. Yağla karışabilecek (miscible), organik bir molekül. İşin know-how olan, can alıcı noktası bu. Böylece tekrar viskodinamiye dönüş yaparsınız, tecrübe yerine analizle ilerlersiniz. Homojenlik garanti edilir. Çökelme riski minimuma iner (yine de sıfır değil ama mukayese edilmeyecek kadar düşük). Aktive olacağı ısılar belli. Filtreye bulşamazlar. Basınç ve ısıyla yüzeye yapışmak üzere serbest kalırlar. Pahallı olan boru tek sıra hainde sadece kayma yapan yatakların işleyen kısmına dizebilirsiniz, sıcaklık yoksa aktive olmuyor çünkü. Hassas yataklara , soğuk rulmanlara ilişmez. Piyasada 40 ile 600ppm arası bor kullanan yağlar var. Genelde düşük viskoziteli veya düşük sürtünmeli yağlarda daha çok kullanılıyorlar.

    Burada karar bence şu. Çok yüksek oranda kullanılan bir katı yağlayıcı mı. Yoksa fiyatı 85-100 lira olan ekonomi tipi bir motor yağını, yine fiyatı 85-100 lira olan başka bir motor yağına tercih etmek mi.

    * * *

    Yağ teknolojisini biraz araştırınca katkıların dengelenmesi için 10ppm (ppm: milyonda bir (partikül) seviyesinde planlandığını görebiliriz. Her katkının biraz fazlası zararlı olabilir. En başta çökelme yapabilir. Çökelme çok büyük risk. Belki binde bir, ama eğer olursa %100 zarar verebilecek bir risk.

    Neticede sıvı yağların içine ince tozlar karıştırmak en az 50 senelik ama anlaşılır nedenlerden dolayı geniş uygulama alanı bulamamış bir hikaye. Bunun dinamikleri, fiziksel kısmı belirgin. Politik nedenler aramaya, piyasanın başka pek çok şeye bağlı dinamiklerini açıklama olarak kullanmaya gerek yok. Nano teknoloji kendi içinde bir ilerlemedir, gresler için faydalı olmuştur. Diğer kısmı ucuz-bilim.




  • Size uzun bir cevap yazdım ama sildirmiş veya site tarafından silinmiş olabilir kısaca kendinizi dev aynasında görmeyin ben matkabın uç açısını bilmeyen odtü mezunlarıylada çalıştım(çoğunu tenzih ederim) sizin durumunuzun ve tavırlarınızın tıpdaki adını yazmıştım silinmiş neyse uzatmayalım artık
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn

    Size uzun bir cevap yazdım ama sildirmiş veya site tarafından silinmiş olabilir kısaca kendinizi dev aynasında görmeyin ben matkabın uç açısını bilmeyen odtü mezunlarıylada çalıştım(çoğunu tenzih ederim) sizin durumunuzun ve tavırlarınızın tıpdaki adını yazmıştım silinmiş neyse uzatmayalım artık
    sayın karbon 12 ,

    elinize sağlık güzel bir bilgilendirme olmuş

    ama turboyu ,turbo milini ve yüksek devirdeki katkıların etkisini de unutmayalım . madem detaya girdik bana göre oldukça önemli bir nokta ta turbo performansı ve katkıların etkisidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 9 Haziran 2011; 17:29:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın karbon 12 ,

    elinize sağlık güzel bir bilgilendirme olmuş

    ama turboyu ,turbo milini ve yüksek devirdeki katkıların etkisini de unutmayalım . madem detaya girdik bana göre oldukça önemli bir nokta ta turbo performansı ve katkıların etkisidir.

    Alıntıları Göster
    Vezir hocam.2003 honda civic,km 133binde,benzinli.Castrol slx 0w-30 sentetik yağ koydu servis.bu yağ hakkında ne düşünürsünüz.?bir dahaki sefer gittiğimde yağı kendim götürsem,şu ondan iyidir diyebileceğiniz bir yağ var mı.?10.000 km/1 yıl diye yazmışlar yağ kartına.1 yılda bu kilometreyi yapmam zor.malum meemuruz.o zamanda yağın özelliği bozuluyor mu.ne dersiniz.yazılanların bir çoğunu okumakla beraber gene de sormak istedim.yaşadığım şehir kütahya.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın karbon 12 ,

    elinize sağlık güzel bir bilgilendirme olmuş

    ama turboyu ,turbo milini ve yüksek devirdeki katkıların etkisini de unutmayalım . madem detaya girdik bana göre oldukça önemli bir nokta ta turbo performansı ve katkıların etkisidir.


    hay hay Sn. Vezir... gayet tabii

    Çok çok farklı şartlarda çalışan yataklar var. Ve aynı yataklama da çok farklı şartlarda çalışabiliyor. O yazı biraz uzun oldu ama yine de tek kare bir resimden fazlası değildir.

    Bu sebeplerle başka başka katkılar var. Biri diğerinden önemli ya da önemsiz değil. Kalsiyumlu katkılar, çinko ihtivalı katkılar, farklı farklı devirlerde ardışık olarak devreye girmeleri için planlanmış. Aynı anda aktive olan katkılar yüzeylere tutunmak için birbiriylle yarışabilirler. Katkı çatışması (additive clash) diye de bir şey var. Bu da bir çökelme nedeni, veya karışımdan düşme nedeni olabilir.
    Bu nedenle katkı değil, sistem olarak "katkı paketi" önemli.




  • güzel bir yağ seçilmiş km olayı kadar süre de önemli ama tam sentetik olarak sınıfının en üst yağlarından birisi olan yağ ile rahatça 10,000 km devirebilirsiniz. YAni bir sınır konmak zorunda 13 ay deseler o sefer 14 ay süreye ulaşan diyecek acaba geç mikaldım diye . Yağınız kış şartlarını mükemmel şekilde sağlıyacağı için bir yılı geçince ama kış sonunda yağı değiştirmenizi öneririm tabii ki eksiltmemesi kaydıyla . Bunu her zaman kontrol edin.
    quote:

    Orijinalden alıntı: fatihorion

    Vezir hocam.2003 honda civic,km 133binde,benzinli.Castrol slx 0w-30 sentetik yağ koydu servis.bu yağ hakkında ne düşünürsünüz.?bir dahaki sefer gittiğimde yağı kendim götürsem,şu ondan iyidir diyebileceğiniz bir yağ var mı.?10.000 km/1 yıl diye yazmışlar yağ kartına.1 yılda bu kilometreyi yapmam zor.malum meemuruz.o zamanda yağın özelliği bozuluyor mu.ne dersiniz.yazılanların bir çoğunu okumakla beraber gene de sormak istedim.yaşadığım şehir kütahya.




  • peki motorsi** konusu ve turbo konusu hakkında düşünceleriniz nedir. Fİrma reklamlarında sık sık ürünün metal üzerinde kimyasal olarak bağlandığını bu nedenle aşındırmalara karşı özel bir etkisi olduğunu ifade ediyor . Bizim klasik diğer katkılar yüzeysel tutunmaları ile bu cls boron farklıymış okuduklarıma göre söylüyorum.
    Mil üzerine katkının yüzeysel kalınlığının dağılımı ne sağlayacak sorumun beni düşündüren kımı burasıdır.zaten mikron kalınmlığında yağ filminin içinde çalışıyor
    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın karbon 12 ,

    elinize sağlık güzel bir bilgilendirme olmuş

    ama turboyu ,turbo milini ve yüksek devirdeki katkıların etkisini de unutmayalım . madem detaya girdik bana göre oldukça önemli bir nokta ta turbo performansı ve katkıların etkisidir.


    hay hay Sn. Vezir... gayet tabii

    Çok çok farklı şartlarda çalışan yataklar var. Ve aynı yataklama da çok farklı şartlarda çalışabiliyor. O yazı biraz uzun oldu ama yine de tek kare bir resimden fazlası değildir.

    Bu sebeplerle başka başka katkılar var. Biri diğerinden önemli ya da önemsiz değil. Kalsiyumlu katkılar, çinko ihtivalı katkılar, farklı farklı devirlerde ardışık olarak devreye girmeleri için planlanmış. Aynı anda aktive olan katkılar yüzeylere tutunmak için birbiriylle yarışabilirler. Katkı çatışması (additive clash) diye de bir şey var. Bu da bir çökelme nedeni, veya karışımdan düşme nedeni olabilir.
    Bu nedenle katkı değil, sistem olarak "katkı paketi" önemli.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    peki motorsi** konusu ve turbo konusu hakkında düşünceleriniz nedir. Fİrma reklamlarında sık sık ürünün metal üzerinde kimyasal olarak bağlandığını bu nedenle aşındırmalara karşı özel bir etkisi olduğunu ifade ediyor . Bizim klasik diğer katkılar yüzeysel tutunmaları ile bu cls boron farklıymış okuduklarıma göre söylüyorum.
    Mil üzerine katkının yüzeysel kalınlığının dağılımı ne sağlayacak sorumun beni düşündüren kımı burasıdır.zaten mikron kalınmlığında yağ filminin içinde çalışıyor
    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın karbon 12 ,

    elinize sağlık güzel bir bilgilendirme olmuş

    ama turboyu ,turbo milini ve yüksek devirdeki katkıların etkisini de unutmayalım . madem detaya girdik bana göre oldukça önemli bir nokta ta turbo performansı ve katkıların etkisidir.


    hay hay Sn. Vezir... gayet tabii

    Çok çok farklı şartlarda çalışan yataklar var. Ve aynı yataklama da çok farklı şartlarda çalışabiliyor. O yazı biraz uzun oldu ama yine de tek kare bir resimden fazlası değildir.

    Bu sebeplerle başka başka katkılar var. Biri diğerinden önemli ya da önemsiz değil. Kalsiyumlu katkılar, çinko ihtivalı katkılar, farklı farklı devirlerde ardışık olarak devreye girmeleri için planlanmış. Aynı anda aktive olan katkılar yüzeylere tutunmak için birbiriylle yarışabilirler. Katkı çatışması (additive clash) diye de bir şey var. Bu da bir çökelme nedeni, veya karışımdan düşme nedeni olabilir.
    Bu nedenle katkı değil, sistem olarak "katkı paketi" önemli.



    Alıntıları Göster
    Merhabalar. 10w40 F/P oranı enyüksek yağ hangisidir ?

    Özel serviste bakım aralıklarını sordum da 10000 de bir total 10w40 koyuyoruz dedi.Eğer idare etmez ise başka markalara yonelebilirim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sevozgur

    Merhabalar. 10w40 F/P oranı enyüksek yağ hangisidir ?

    Özel serviste bakım aralıklarını sordum da 10000 de bir total 10w40 koyuyoruz dedi.Eğer idare etmez ise başka markalara yonelebilirim.

    Alıntıları Göster
    Karbon 12

    açıklamalarınız için çok teşekkürler belli oluyorki herkonuyu objektif bir gözle irdelemek sizide memnun ediyor

    lakin ben vezir bey için aynı hisleri taşımıyorum konu ne katku maddesi nede yag bence konu cevaplar politik ve kullanıcıdan öte firma kaygısı taşıyan tipde

    örnegin katkı maddesi kullanım amaçları içinde sadece soruna yönelik bir şözüm oldugu anlamı çıkmaz vezir bey hala cevap olarak aşagıdaki tutarsiz cevabı yazıyor yararlımıdır zararlımıdır nedir sorusuna bu cevabı vererek kendisini açıklamıştır

    açıklamaları dikkat ederseniz o kadar esnekki tavsiye etmemden girip son çare kullan a gidiyor e adama sorarlar bu tolaransı neye dayanarak veriyorsun ?

    quote:

    TAVSİYE etmiyorum derken Yağ firmaların değişik alternatif ürünleri ile derde deva olmadan üstüne alternatif tıp ürünleri gibi KAtkılar ile çözüm bulunmasını tavsiye etmiyorum. Eğer yağ ile çare bulunamıyorsa arıza artık yağın eksilmesini durduramıyorsa motor açılmadan önce bu tür ürünler SON ÇARE olarak denenebilir


    zaten asil sorun vezir beyin neyi önerdigi degil vezir beyin nedenini bir türlü açıkalayamadıgı kendi şahşi fikirleri yagı erken degiştirtmek vezir beye hiç bir zarar vermeyecek bunu biliyor bu kadar ucuz kahramanlık olmaz,bence esas uzmanlık erken degil tam zamanının ne zaman oldugunu belirtmektir

    fsnn beyi çok iyi anlıyorum gereksizligi farkedip sorgulamaya çalişmiş ama vezir bey hala şahşi görüşlerinden öte gidememiş bir kanıt gösterememiştir linkleri açıklamaları zaten üretici firmaların açıklamaları şimdi yine yuvarlak cevaplarla yok efendim şöyle yazacak

    neyse efendim erken degiştirin para sizin akıl sizin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tmaister

    Karbon 12

    açıklamalarınız için çok teşekkürler belli oluyorki herkonuyu objektif bir gözle irdelemek sizide memnun ediyor

    lakin ben vezir bey için aynı hisleri taşımıyorum konu ne katku maddesi nede yag bence konu cevaplar politik ve kullanıcıdan öte firma kaygısı taşıyan tipde

    örnegin katkı maddesi kullanım amaçları içinde sadece soruna yönelik bir şözüm oldugu anlamı çıkmaz vezir bey hala cevap olarak aşagıdaki tutarsiz cevabı yazıyor yararlımıdır zararlımıdır nedir sorusuna bu cevabı vererek kendisini açıklamıştır

    açıklamaları dikkat ederseniz o kadar esnekki tavsiye etmemden girip son çare kullan a gidiyor e adama sorarlar bu tolaransı neye dayanarak veriyorsun ?

    quote:

    TAVSİYE etmiyorum derken Yağ firmaların değişik alternatif ürünleri ile derde deva olmadan üstüne alternatif tıp ürünleri gibi KAtkılar ile çözüm bulunmasını tavsiye etmiyorum. Eğer yağ ile çare bulunamıyorsa arıza artık yağın eksilmesini durduramıyorsa motor açılmadan önce bu tür ürünler SON ÇARE olarak denenebilir


    zaten asil sorun vezir beyin neyi önerdigi degil vezir beyin nedenini bir türlü açıkalayamadıgı kendi şahşi fikirleri yagı erken degiştirtmek vezir beye hiç bir zarar vermeyecek bunu biliyor bu kadar ucuz kahramanlık olmaz,bence esas uzmanlık erken degil tam zamanının ne zaman oldugunu belirtmektir

    fsnn beyi çok iyi anlıyorum gereksizligi farkedip sorgulamaya çalişmiş ama vezir bey hala şahşi görüşlerinden öte gidememiş bir kanıt gösterememiştir linkleri açıklamaları zaten üretici firmaların açıklamaları şimdi yine yuvarlak cevaplarla yok efendim şöyle yazacak

    neyse efendim erken degiştirin para sizin akıl sizin

    Alıntıları Göster
    türkiyedeki servislerin yağ değişimi avrupanın en az yarısı bir yarıya bölmeyede gerek yok. sayfalarca bunu anlatmaya çalıştım anlamayanlar direndi para benim değilmi 100 liram eksik olsun kafam rahat olsun diyenler oldu. kafanız zaten rahat olacak aynı aracı avrupalı vezirin tavsiye ettiğinden 4 kat 5 kat sonra değiştiriyor çünkü firma öyle istiyor tüm sorumluluğu alıp.

    burda 3-5-7 binde yağ değişimi öneren şahsa yağ toptancısımısın deyince çıldırıyor. (çünkü başka birşey gelmiyor aklmıa) odtülüyümden giriyor siz çaylaksından çıkıyor.

    passatı 40 binde yağ değişimine çağıran avrupa da bizden ne fazla yakıt kalitesimi bizde shell,opet,bp,petrol ofisi vb yerlerde satılan yakıtlar avrupa standartlarında değilmi yollar bozuk diyenlere kaç kere avrupaya çıktınız yollarımız hiçde avrupadan aşağı kalmıyor merak etöeyin.
    biri bana açıklasın
    vezir 3-5-7 binde servise yağ değişimine yolladıkları adamın hakkını nasıl verecek
    ama o odtülü biz çaylağız biz hastayız o akıllı




  • 
Sayfa: önceki 131132133134135
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.