Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (127. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18.548
Cevap
202
Favori
1.864.994
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
13. Sırada  bugün en iyi #10
Sayfa: önceki 125126127128129
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 26.4.2024)
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    SUBARU araçları gerçekten sınıfının en iyi motoruna sahip araçlardandır ama dizelleri hakkında fazla malumatım yok benzinli olanları için mobil 1 serisi 5w30 ideal olur. Servislerin koydukları yağları bende beğenmiyorsum 99 model imprezam için o zamanlar castrol magnetec 10w40 sonradan mobil serisi 5w30 kullanmıştım . servis katalogundaki bilgileri benimle paylaşırsanız daha net bir tavsiyede bulunabilirim

    sizin vermiş olduğunuz yağ Dizel partikül filtreli araçlar için uygun olduğu ifade ediliyor sizin araçta DPF var mıdır?

    http://www.total.com.tr/os/content/NT00031102.pdf

    quote:

    Orijinalden alıntı: yutuna

    Sayın Vezir
    Dizel Forester aracıma serviste yapılan son iki bakımda önce kullanılan markayı değiştirip Total-QUARTZ-INEO-ECS-5w30 motor yağı kullanmaya başladılar. Garanti süresinin bitmesinden sonra mobil 1 kullanmayı düşünüyorum. Konu ile ilgili düşünceleriniz ve ne sıklıkta değiştirmem gerektiği hususunda değerli katkılarınızı bekliyorum. saygılarımla.



    Vezir Üstadım aracın kataloğunda ACEA sınıfı C2 veya C3 yağı öneriliyor. Araçta DPF mevcuttur.

    araçta DPF vara iş değişir . size önerilen yağ doğrudur buna karşılık gelen MOBIL serisinde dikkat edeceğiniz nokta DPF için özel olarak üretilen yağ seçimi yapmanızdır. uzun vadede diğer yağlar filtreleri tıkar , bu özel sınıf yağların içindeki kül miktarı ve dieğr istenmeyen maddeler min seviyeye çekilmiştir. Bu nedenle fiyatları da pahalıdır. Yapacak birşey yok size her yağ uymaz birkaç seçenek dışında . Her markanın tam sentetik DPF uygun en az bir yağı var genelde artık bunları birbiriye kıyaslamak lazım.

    mobil 1 içinhttp://www.mobil.com/Turkey-Turkish/Lubes/PDS/GLXXTRPVLMOMobil1_ESP_Formula_5W-30.aspx

    shell helix içinhttp://www.shell.com.tr/home/content/tur/products_services/on_the_road/oils_lubricants/shell_helix/product_range_new/helix_ultra_extra/

    kısacası piyasanın en pahalı yağları size ancak uyuyor ama siz de son nesil boxer motor almışsınız buna uygun yağ ve yüksek kalitede yakıt (shell GTL) konulması gerekir. yakıt kalitesi oldukça önemlidir yağı kirleten unsurlar yağınız kaliteli bile olsa zaman içinde bakım aralığının sonlarına doğru birikim yapar filtreniz bunu engeller.
    Normalde boxer subarular 350-400 bin den önce problem çıkarmazdı, bu yeni nesillerin durumunu bilmiyorum ama dizel ve kaliteli yakıt ve yağ ile en az 500.000 kmde önce bir ciddi problem çıkarmamalı gibi geliyor 400.000 km altında da aracı satmayın yazık olur. (fakat uzun kmler için turbo problemlerini kestimek zordur)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Mayıs 2011; 11:27:48 >




  • sayın vezir,2010 fiat dizel fiorinom var...km;16.000 de..orjinal yağı 5w40 tır..bem ow30 yada 0w40 kullanmak istiyorum..yardımlarınızı bekliyorum...acil.
  • kimse bi şey söylememiş yardımcı olacak kimse yok mu

    quote:

    Orijinalden alıntı: denyar

    arkadaşlar merhaba 2010 corolla benzinli aracım var lpg taktırdım Ankarada yaşıyorum ve aracın 30000 bakımı geldi yağını kendim götürmek istiyorum servise yağ konusunda yardımınıza ihtiyacım var acil hangi yağı kaç lt lik almalıyım ve ankarada en uygun nerden alabilirim yardım ederseniz çok sevinirim.
  • 6 tane ford transit var birde symbol herzaman tek motor yağı tercih ettik mobil 1 tam sentetik
  • araç sıfır olduğu için her 2 yağ da kullnılabilir. Yük taşımıyorsanız 0W30 tercih ediniz araç daha yeni ancak aşınma olunca 0w40 olabilir.
    quote:

    Orijinalden alıntı: titan32

    sayın vezir,2010 fiat dizel fiorinom var...km;16.000 de..orjinal yağı 5w40 tır..bem ow30 yada 0w40 kullanmak istiyorum..yardımlarınızı bekliyorum...acil.
  • yeni araçlara LPG uygulaması oldukça yaygınlaştı aslında orjinalliği bozulan araca katalog tavsiyesi değişebiliyor. Ancak aracın çok km yapmadığını versayarak MOBİL , shell , castrol vb markaların 5w40 veya 5w30 yağlarını tavsiye ederim. LPG nedeniyle bazı araçlarda beklenmeyen durumlar olabildiği için önce 5w30 denenmesini eğer eksilme oluyor ve ciddi oranları buluyorsa 5w40 tavsiye ederim
    quote:

    Orijinalden alıntı: denyar

    kimse bi şey söylememiş yardımcı olacak kimse yok mu

    quote:

    Orijinalden alıntı: denyar

    arkadaşlar merhaba 2010 corolla benzinli aracım var lpg taktırdım Ankarada yaşıyorum ve aracın 30000 bakımı geldi yağını kendim götürmek istiyorum servise yağ konusunda yardımınıza ihtiyacım var acil hangi yağı kaç lt lik almalıyım ve ankarada en uygun nerden alabilirim yardım ederseniz çok sevinirim.






  • teşekkürler sayın vezir.
  • 2004 model, otomatik,chevrolet-daewoo :) lacetti marka 72000 km'de ki aracım için motor yağı bakarken linkte ki tanıtımdan ötürü -maxima AUTO LPG 10W-40 adlı ürün dikkatimi çekti.Özellikle lpg'li araçlar için özel olarak formüle edilmiş sentetik motor yağı şeklinde açıklama yapılmış.

    Bu ürün hakkında bilgisi olan ya da kullanan arkadaşlar tavsiye ederlermi? Bir diğer konuda motor yağının motorun çalışma sesine bir ekisi varmıdır?

    İLGİLİ LİNK



     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...




  • Değerli katkılarınız için çok teşekkür ediyorum Vezir Üstadım. Saygılarımla.
  • polo 2005, 96.000 km. 5w 30 shell helix ultra extra yağ koydurdum. Daha önce 10w 40 yarı sentetikten 5w 40 castrol edge (tam sentetik)ye geçmiştim. Şu anda, dediğm gibi 5w 30 a geçtim. Araçta gözle görülür değişimler oldu, yağın bu kadar fark edeceğini hiç düşünmüyordum. Gözlemlerim şunlar:

    1. Vites geçişleri çok rahatladı, titreşimsiz sarsıntısız,
    2. İvmelenme arttı,
    3. Her zaman üç ile girip ikiye alarak çıktığım yokuşu üçüncü vitesle rahat çıkıyorum,
    4. Gaz pedalına verilen tepki daha hızlı şu anda,
    5. Sessiz ve titreşimsiz komforlu ve performanslı bir sürüş oluyor,
    6. Yakıt tüketimini azaltacağı sinyallerini de alıyorum,
    7. pololar kalkışta genelde hantal olur, düşük viteste ağırdır; ama bu yağla ilk hareket daha rahat oluyor, daha az gaz veriyorsunuz,
    8. İlk çalıştırmanın rahat olması, ilk çalıştırma anındaki yağlamanın da çok iyi olduğunun bir göstergesi herhalde (Motordaki yıpranmanın en fazla bu dönemde olduğu söylenir).

    VW Polo için kesinlikle 5w 30 tam sentetik öneririm. Markanın ne kadar etkisi var onu açıkçası kestiremiyorum. Ama servislerde neden hep 10w 40 yarı sentetik koyarlar anlamıyorum. Hele sıfır arabalarda neden hala 10w 40 ta ısrarlılar anlamıyorum. Arkadaşım Corolla aldı sıfır fabrika dolumu 10w 40 yarı sentetik, nedense?




  • quote:

    VW Polo için kesinlikle 5w 30 tam sentetik öneririm. Markanın ne kadar etkisi var onu açıkçası kestiremiyorum. Ama servislerde neden hep 10w 40 yarı sentetik koyarlar anlamıyorum. Hele sıfır arabalarda neden hala 10w 40 ta ısrarlılar anlamıyorum. Arkadaşım Corolla aldı sıfır fabrika dolumu 10w 40 yarı sentetik, nedense?


    ifadelerinizden yağ konusunun araç ve kullanımına ne kadar etki ettiğini daha iyi kavrıyoruz. Zaten amacımızda bu .100.000 kmye dayanmış araçta bile fark yaratabiliyor. keşke araç yıpranmaya başlamadan bu geçişleri yapsaydınız demekten kendimi alamıyorum ,kusura bakmayın.

    Fabrika yağları genelde kaliteli olur ki bir problem çıkmasın ama VW bu konuda küçük hesapları yapıyorsa artık diyecek birşey kalmıyor. Eskiden paspas var yok hesabı olurdu şimdi de tam senttik yarı sentetik 50 TL kar etmek için bu tür uygulama yapan firma varsa , çok yazık yanlış bir pazarlama taktiği olur.

    sevislere gelince, o rası ayrı bir karmaşa .Ama bu işin kuralına göre sınırlar içinde en çok para kazanacakları yağı koyarlar. Hangi marka ve sınıf yağda en çok kar verilmişse onu koyacaklardır , senin arabanı senden daha iyi düşünen birisini bulamazsınız .Bu yüzden bunca sayfadır yazıyoruz. İnsanlarımzı bilinçlensin kararlarını kendilerini en çok kar /fayda güvenlik ve uzun vadede min motor bakım masrafı vererek ,yapsın diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özdemir06
    polo 2005, 96.000 km. 5w 30 shell helix ultra extra yağ koydurdum. Daha önce 10w 40 yarı sentetikten 5w 40 castrol edge (tam sentetik)ye geçmiştim. Şu anda, dediğm gibi 5w 30 a geçtim. Araçta gözle görülür değişimler oldu, yağın bu kadar fark edeceğini hiç düşünmüyordum. Gözlemlerim şunlar:

    1. Vites geçişleri çok rahatladı, titreşimsiz sarsıntısız,
    2. İvmelenme arttı,
    3. Her zaman üç ile girip ikiye alarak çıktığım yokuşu üçüncü vitesle rahat çıkıyorum,
    4. Gaz pedalına verilen tepki daha hızlı şu anda,
    5. Sessiz ve titreşimsiz komforlu ve performanslı bir sürüş oluyor,
    6. Yakıt tüketimini azaltacağı sinyallerini de alıyorum,
    7. pololar kalkışta genelde hantal olur, düşük viteste ağırdır; ama bu yağla ilk hareket daha rahat oluyor, daha az gaz veriyorsunuz,
    8. İlk çalıştırmanın rahat olması, ilk çalıştırma anındaki yağlamanın da çok iyi olduğunun bir göstergesi herhalde (Motordaki yıpranmanın en fazla bu dönemde olduğu söylenir).

    VW Polo için kesinlikle 5w 30 tam sentetik öneririm. Markanın ne kadar etkisi var onu açıkçası kestiremiyorum. Ama servislerde neden hep 10w 40 yarı sentetik koyarlar anlamıyorum. Hele sıfır arabalarda neden hala 10w 40 ta ısrarlılar anlamıyorum. Arkadaşım Corolla aldı sıfır fabrika dolumu 10w 40 yarı sentetik, nedense?

    Ben 1. maddedeki vites geçişleri rahatladı kelimesini anlayamadım çünkü değişen motor yağı şanzıman yağı değil ama aracı en ideal vtes değişim aralığında devirde değiştirmeye bşladıysanız ona bişey diyemem ve doğru bir seçim yaptığınızı düşünüyorum ve kimsenin lfın bakmadan dünyanın en kaliteli yğlarından birni kullanırken 20 bin km den önce yağ değişimine gtmemenizi tavsiye ediyorum sadece cebinizden fazla para çıkacaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yeni araçlara LPG uygulaması oldukça yaygınlaştı aslında orjinalliği bozulan araca katalog tavsiyesi değişebiliyor. Ancak aracın çok km yapmadığını versayarak MOBİL , shell , castrol vb markaların 5w40 veya 5w30 yağlarını tavsiye ederim. LPG nedeniyle bazı araçlarda beklenmeyen durumlar olabildiği için önce 5w30 denenmesini eğer eksilme oluyor ve ciddi oranları buluyorsa 5w40 tavsiye ederim
    quote:

    Orijinalden alıntı: denyar

    kimse bi şey söylememiş yardımcı olacak kimse yok mu

    quote:

    Orijinalden alıntı: denyar

    arkadaşlar merhaba 2010 corolla benzinli aracım var lpg taktırdım Ankarada yaşıyorum ve aracın 30000 bakımı geldi yağını kendim götürmek istiyorum servise yağ konusunda yardımınıza ihtiyacım var acil hangi yağı kaç lt lik almalıyım ve ankarada en uygun nerden alabilirim yardım ederseniz çok sevinirim.






    Teşekkürler.araçla 1 senede yaklaşık 20000 km yapmışım bu durumda yine tavsiyeniz aynı mı olur yoksa mobilin 0w 40 olanını mı alsam daha iyi olur ne dersiniz?




  • çok km yapan araçlar için zaten tamsentetikler biçilmiş kaftandır. 40 numara denemeden önce aracınız yeni sayılacağı için 30 ile biten sentetikleri deneyiniz. LPG olması küçük de olsa bir riski barındırır bu nedenle 5w30 veya 0w30 dan birrisini deneyin eksiltme var mı oranı ne kadar bakın ondan sonra kanî olmazsanız 5w40 veya 0w40 denersiniz. Aracın zor koşullar altı deyimi için o kadar çok etmen var ki , hangileri size uyuyor bilmeden en geniş aralıklı yağı tavsiye etmek biraz geniş spektrum antibiyotik vermeye benziyor .Önce daha dar aralıklı yağları denemekte fayda var, araç yeni olduğu için
    quote:

    Orijinalden alıntı: denyar


    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yeni araçlara LPG uygulaması oldukça yaygınlaştı aslında orjinalliği bozulan araca katalog tavsiyesi değişebiliyor. Ancak aracın çok km yapmadığını versayarak MOBİL , shell , castrol vb markaların 5w40 veya 5w30 yağlarını tavsiye ederim. LPG nedeniyle bazı araçlarda beklenmeyen durumlar olabildiği için önce 5w30 denenmesini eğer eksilme oluyor ve ciddi oranları buluyorsa 5w40 tavsiye ederim
    quote:

    Orijinalden alıntı: denyar

    kimse bi şey söylememiş yardımcı olacak kimse yok mu

    quote:

    Orijinalden alıntı: denyar

    arkadaşlar merhaba 2010 corolla benzinli aracım var lpg taktırdım Ankarada yaşıyorum ve aracın 30000 bakımı geldi yağını kendim götürmek istiyorum servise yağ konusunda yardımınıza ihtiyacım var acil hangi yağı kaç lt lik almalıyım ve ankarada en uygun nerden alabilirim yardım ederseniz çok sevinirim.






    Teşekkürler.araçla 1 senede yaklaşık 20000 km yapmışım bu durumda yine tavsiyeniz aynı mı olur yoksa mobilin 0w 40 olanını mı alsam daha iyi olur ne dersiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fsnn


    quote:

    Orijinalden alıntı: özdemir06
    polo 2005, 96.000 km. 5w 30 shell helix ultra extra yağ koydurdum. Daha önce 10w 40 yarı sentetikten 5w 40 castrol edge (tam sentetik)ye geçmiştim. Şu anda, dediğm gibi 5w 30 a geçtim. Araçta gözle görülür değişimler oldu, yağın bu kadar fark edeceğini hiç düşünmüyordum. Gözlemlerim şunlar:

    1. Vites geçişleri çok rahatladı, titreşimsiz sarsıntısız,
    2. İvmelenme arttı,
    3. Her zaman üç ile girip ikiye alarak çıktığım yokuşu üçüncü vitesle rahat çıkıyorum,
    4. Gaz pedalına verilen tepki daha hızlı şu anda,
    5. Sessiz ve titreşimsiz komforlu ve performanslı bir sürüş oluyor,
    6. Yakıt tüketimini azaltacağı sinyallerini de alıyorum,
    7. pololar kalkışta genelde hantal olur, düşük viteste ağırdır; ama bu yağla ilk hareket daha rahat oluyor, daha az gaz veriyorsunuz,
    8. İlk çalıştırmanın rahat olması, ilk çalıştırma anındaki yağlamanın da çok iyi olduğunun bir göstergesi herhalde (Motordaki yıpranmanın en fazla bu dönemde olduğu söylenir).

    VW Polo için kesinlikle 5w 30 tam sentetik öneririm. Markanın ne kadar etkisi var onu açıkçası kestiremiyorum. Ama servislerde neden hep 10w 40 yarı sentetik koyarlar anlamıyorum. Hele sıfır arabalarda neden hala 10w 40 ta ısrarlılar anlamıyorum. Arkadaşım Corolla aldı sıfır fabrika dolumu 10w 40 yarı sentetik, nedense?

    Ben 1. maddedeki vites geçişleri rahatladı kelimesini anlayamadım çünkü değişen motor yağı şanzıman yağı değil ama aracı en ideal vtes değişim aralığında devirde değiştirmeye bşladıysanız ona bişey diyemem ve doğru bir seçim yaptığınızı düşünüyorum ve kimsenin lfın bakmadan dünyanın en kaliteli yğlarından birni kullanırken 20 bin km den önce yağ değişimine gtmemenizi tavsiye ediyorum sadece cebinizden fazla para çıkacaktır


    İşte vites değişim aralığı genişlemiş durumda, araç kendisini çok rahat bir biçimde toplayabiliyor. Vites değiştirecem diye üst devirlere çıkarak arabayı bağırtanlar için diyorum özellikle. Yani bir sonraki vites değiştirme aralığına araba, çok rahat bir şekilde geliyor, motoru da yormuyorsunuz, gaza da yüklenmiyorsunuz, yumuşak bir sürüş oluyor vb.




  • motoruma 5 bin km ömürlü motor yağı koydurmuştum 7binlere geldim hala değiştirmedim. Herhangi bir sorun olurmu?
  • yağın detaylarını yazmamışsınız ama bir problem olacağını sanmıyorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    motoruma 5 bin km ömürlü motor yağı koydurmuştum 7binlere geldim hala değiştirmedim. Herhangi bir sorun olurmu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    yağın detaylarını yazmamışsınız ama bir problem olacağını sanmıyorum

    quote:

    Orijinalden alıntı: ~Lion King~

    motoruma 5 bin km ömürlü motor yağı koydurmuştum 7binlere geldim hala değiştirmedim. Herhangi bir sorun olurmu?



    yağın detayını bilmiyorum hocam sadece elf marka oldugunu biliyorum.
  • Merhabalar 2002 model Peugeot 206 Color Line arabam var şimdiye kadar hep total 10w-40 yağ koydular ben şimdi Mobil 1 New Life 0w-40 koydurmak istiyorum herhangi bir problem yaşarmıyım.. Ufak bir şehirde oturduğum içinde günde git gel yaklaşık 15km tutuyor günlük fiks kilometrem 15km anlıcağınız.. Ve Ayda 1 kere uzun yolda git gel 400km yapıyorum yaklaşık olarak.. Herhangi bir problem yaşarmıyım bu yağ ile..?
  • aracınız yağ eksiltmiyorsa bir problem yaşayacağınızı sanmıyorum.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Morgue

    Merhabalar 2002 model Peugeot 206 Color Line arabam var şimdiye kadar hep total 10w-40 yağ koydular ben şimdi Mobil 1 New Life 0w-40 koydurmak istiyorum herhangi bir problem yaşarmıyım.. Ufak bir şehirde oturduğum içinde günde git gel yaklaşık 15km tutuyor günlük fiks kilometrem 15km anlıcağınız.. Ve Ayda 1 kere uzun yolda git gel 400km yapıyorum yaklaşık olarak.. Herhangi bir problem yaşarmıyım bu yağ ile..?
  • 
Sayfa: önceki 125126127128129
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.