- x
...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...
6981 Cevap662493 Görüntüleme74 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     40 [42] 44 45 46 47 48 49      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
[Poll]

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


castrol
  48% (1280)
mobil
  24% (641)
shell
  8% (217)
elf
  7% (189)
selenia
  5% (143)
petrol ofisi
  3% (85)
total
  2% (58)
esso
  0% (18)


Toplam oy : 2631


(en son oy tarihi : 17 Eylül 2014; 14:34:11) 
Giriş
Mesaj


9648 Mesaj
15 Nisan 2011; 0:22:11 

quote:

How often should you change your oil? A recent survey by Valvoline of 300 of the nation's top ASE certified Master Technicians found that most reject the notion that oil can go 5,000 miles or more before it needs to be changed.

Technicians view oil as the lifeblood of the car engine, with 84 percent saying not getting a regular oil change can cause the most problems for a vehicle, when compared to other maintenance issues.

Sixty percent of the ASE certified master techs said the oil should be changed at 3,000 miles, the long recommended standard.

Only 29 percent said between 3,000-5,000 miles is okay.

Less than two percent said oil change intervals of 5,000 to 10,000 miles are acceptable.

According to the same survey, Valvoline remains the number one brand choice of ASE Master Automobile Technicians for use in their own cars and trucks, and is the brand of motor oil most recommended by them to customers, friends and relatives.

"The message from the top mechanics in the country comes out loud and clear," said Valvoline Marketing Director Bryan Emrich. "Changing oil with quality motor oil, like Valvoline, at regular intervals is the best way to prevent damage to your car's engine and keep more money in your pocket."

Emrich said regular oil changes protect the engine and reduce sludge, which can impact engine performance and avoid costly repairs.



Delayed Car Maintenance

While car owners know, intellectually and intuitively, that regular maintenance is important to keeping their four-wheeled investment in safe condition and working order, the reality is more and more Americans are not listening to conventional and proven wisdom. The vast majority of mechanics (87 percent) said they believe American car owners are putting off routine maintenance, mostly for cost reasons. Ironically, they overwhelming said (97 percent) that delayed care will cost an owner much more in the long run, as problems left unattended can multiply and lead to other issues.

About the Survey Respondents

The 300-plus ASE Certified Master Automobile Technicians surveyed were certified for 14 years on average; more than one in four of those surveyed had been certified for more than 20 years. Participants in the survey are ASE Certified Master Automobile Technicians, currently employed as an automotive technician on a full-time or part-time basis


ref: http://www.aa1car.com/library/tech_survey_2006.htm


_____________________________




 
562 Mesaj
15 Nisan 2011; 19:04:11 

NEYSE KİMSE KİMSEYİ İKNA EDEMEYECEK BOŞVER ama şunu söylemeden geçemeyeceğim dünyada 80 den fazla otomobil üreticisi var ve yeni çıkardıkları otomobillerin yağ değişim aralığı 15 000 - 55 000 bandı arasında şimdi bu fabrikalarda çalışan binlerce makina müh motor müh birşey bilmiyor BU MOTORU ONLAR ÜRETMEMİŞ CASTROL VE MOBİL REKLAMLARDA İNSANLARI KANDIRIYOR verilen linkteki mühendisler ve onu savunan formdaki 2-3 kişi en iyisini biliyor. UZATMICAM YETERİNCE UZATTIK

TAKTİR FORMDAKİ OKUYUCULARIN.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 16 Nisan 2011; 12:34:07 >


_____________________________



9648 Mesaj
16 Nisan 2011; 12:48:00 

yine yukarıya koymuş olduğum yazıdan bir alıntıyı alıp ne diyorlar bakalım
quote:


The oil reminder systems estimate oil life based on engine running time, miles driven, ambient temperature, coolant temperature and other operating conditions. On some of these vehicles, the light may not come on until 10,000 miles or higher! But keep in mind that most of these engines are factory-filled with higher quality synthetic oil, so be sure to replace same with same when the oil on these engines is changed if you are going to rely on the oil reminder light alone rather than a mileage/time interval.


biraz çeviri ve kendi yorumlarımı ekleyeyim '' '' içine alınanlar benim ifadelerimdir.
yağ uyarı lambası , motorun çalışma zamanı , sürülen mil (km) , dış hava sıcaklığı , soğutma soyu sıcaklığı ve diğer kullanma koşulları göz önüne alınarak
quote:

tahmini yağ ömrü
göz önüne alınarak verilmiştir.
''yani verilen otomobil üreticilerin service ışığı yanması sabir km olarak verilmesi bu koşulların en zor şartları veya bir veya birden fazla faktörün göz önüne alınrak verilmiştir ,DENEMEZ. Normal sürüş şartları altında uzun yol sabit motor sıcaklığı vb yazmaya gerek yok herkes bunların ne olduğunu sanırım öğrenmiştir''
Bu araçların bazıları için otomobil üreticileri 10000 mil ve yukarı dan sonra servis ışığını yanmayabilir.Aklımızda tutmamız gereken fabrikadan çıkan birçok motor yüksek kalitede sentetik yağlarla doldurulmuş olmasıdır ve böylece yağ değişimlerinde bu yüksek kalite sentetik yağın aynı period da yağ değişim lambası yandığında ,değiştirilmesi gerektiğini unutmayın.

Özetle motor üreticilerinin vermiş olduğu servis lambası ışıkları doğru sürüş ve sabit motor sıcaklıkları göz önüne alınarak uzun yol sürüş şartları altında yüklü olmayan motor ve sakin sürüş altında geçerli olduğu garanti edilmektedir.Çok muğlak olan bu ifadedeler motor üreticilerin olabilecek arızalara karşı üreticileri zan altında bırakmayan ama yaptıkalrı işi de savunan normal bir şeydir. Eğer sıfır araç alıp da her şeye ciddi dikkat edebilen bir kişiyseniz tabiiki yağ değişimleri verilen servis ıskıklarında hatta yüzde 20 -25 fazlasını da sürerek motorunuzu verilen şartlarla uzun süreler kullnabilirsiniz. Buna zaten kimsenin itirazı yok ve de iDEAL şartlar sağlanıyorsa yağın kaliteli sentetik olması bunu sağlamada garanti şartını verebilecektir. Bizi ilgilendiren konu kişisel olarak hepimizin sürüş ve ideal şartlardan uzaklaşma durumlarımız mevcut olduğunda nasıl bir yöntem izlememiz gerektiğidir.

YÖNTEM söz konusu olduğunda geri dönüş verileri ve arıza sıklığı arızada çıkan masraflar gibi bir çok istatiksel olarak izlenmesi gereken veri olduğudur.
Motor üreticileri çıkan arıza sıklıklarına ve dağılımına göre değil TEORİK motor şartları ve Lab. ortamlarında belirli noktalara bakarak karar verirler. Bu kararalar sabir ve değişmez değildir. Pratikte çıkan sorunların çoğu önceden öngörülmeyen noktaların sonradan gözden geçirilerek risk analiz , tamir masrafı ve zamanı gibi noktaları ele alınarak yeniden değerlendirilebilinir. Uzatılan servis ısığı kmleri de bu kapsamlardan birisi ama tek koşulu değildir.

Uzatılmış motor yağı değişim perodlarının birçok nedeni vardır.

bunlardan EN ÖNEMLİLERİNDEN BİRİSİ YAKITLARDA SON YILLARDA UYGULANAN İYİLEŞTİME ve bunun euro normları ile tüm avrupada uygulanmaya başlaması ile yağların kirlenmesinin soot , varnish gibi motor içi istenmeyen koşulların yakıt kalitesi artışı ile ineceğinin öngörülmesidir. Belki gözlerden kaçabilir ama 2011 ylından itibaren yüksek sülfur içeren yakıt kullanılmasının zorunlu hale gelmesidir. Artık kırsal motorin devri kapanmıştır halen satılanlar ise bu yıl içinde satışı tamamen yasaklanmıştır.

ikinci önemli bir neden DPF leri ile araçların emisyonlarının kontrol altına alınarak temiz yakıt temiz atık prensipleri ve bunun sonucunda motor ların da buna uygun düşük kükürtlü ve sülfurlu ve kül oranı içeren yeni nasil saflaşmış yağların piyasaya sürülmesidir. dip not olarak bu noktaların hepsi birden olmazsa risk analizi nedeniyle yine km de azalma getireceğini vurgulamam gerekiyor.

üçüncü neden yağ filtreleri partikül tutma yüzdesinin daha sıkı lifli veya yapıda diyelim filtreler kullnılarak motorun içinin temiz tutulma oranının artırılmasıdır. Farkında olmasak da yağ filtelerinde iyileştirmeler yağ ömrünün artırılmasında büyük bir katkısı vardır.Bununda farklı eksi yönleri de vardır ama tüm faktörler kontrol altında tutulursa viskositesi düşük yağlar negatif yönlerini aşabilmektedirler.(soğuk havalar için şu an için çaresi yoktur webasto ıslak tip motor suyu ısıtıcı kullnılmıyorsa )

her neyse her sorunu bir cevabı varıdr ama cevaba bakıp genelleme yapmılması ! işte üzerinde durulması gereken şey budur


_____________________________




9648 Mesaj
16 Nisan 2011; 12:51:35 

WHY OIL NEEDS TO BE CHANGED

Regardless of what type of oil you use (conventional, synthetic or synthetic blend), all motor oils eventually wear out and have to be changed (actually, it's the additives that wear out more so than the oil). As the miles add up, motor oil loses viscosity and gets dirty. The oil no longer has the same viscosity range it had when it was new, and it contains a lot of gunk (moisture and acids from combustion blowby, soot, dirt and particles of metal from normal wear). You can't really tell much about the condition of the oil by its appearance alone because most oil turns dark brown or black after a few hundred miles of use.

The oil filter will trap most of the solid contaminants, and the Positive Crankcase Ventilation (PCV) system will siphon off most of the moisture and blowby vapors, if the engine gets hot enough and runs long enough to boil the contaminants out of the oil. Even so, after several thousand miles of driving many of the essential additives in the oil that control viscosity, oxidation, wear and corrosion are badly depleted. At this point, the oil begins to break down and provides much less lubrication and protection than when it was new.

If the oil is not changed, the oil may start to gel or form engine-damaging varnish and sludge deposits. Eventually this can cause your engine to fail! Oil sludge can damage engine bearings, piston rings, cylinder walls, valve guides and lifters.

ref: http://www.aa1car.com/l...ow_often_change_oil.htm


_____________________________




9648 Mesaj
16 Nisan 2011; 13:31:43 

How Long Should You Wait To Change Oil?


If you read the fine print in your owners manual scheduled maintenance section, you will often discover that many extended oil change intervals (those beyond 5,000 miles) are for vehicles that are driven under "ideal" operating conditions. What most of us think of as "normal" driving is actually "severe service" driving as far as the oil is concerned.


Severe service driving includes:
ağır ve ya sert kullnım koşulları şunlardır


Frequent short trips (less than 10 miles, especially during cold weather)
kısa sürüş (15 kmden az , özellikle soğuk hava )


Stop-and-go city traffic driving
dur kalk şehir içi sürüş


Driving in dusty conditions (gravel roads, etc.)
tozlu artamlarda sürüş (çakıllı vb)


Driving at sustained highway speeds during hot weather.
Sıcak havalarda otobanlarda yüksek süratli sürüşler


For severe service driving (which is what most of us do), the most common recommendation is to change the oil every 3,000 miles or six months (which ever comes first). This is especially important on older, high mileage (over 100,000 miles) engines.

Ağır sürüş koşulları (çoğumuz için ne olduğunu) altında en çok tavsiye edilen yağınızın 3000 mil veya 6 ay (hangisi önce gelirse) değiştirilmesidir ''burada yağ sınıfı belirtilmediği için yarı senteitk yağ için yazıldığını düşünüyorum'' .Bu durum özellikle 160.000 km üstündeki uyaşlı araçlar için ÖNEMKLİDİR.

'' yani araç yeniyken proeblem olmayacak şeyler , motor km si artıkça motor elemanlarında birikecek ve istenmeye koşullar ancak yağın erken değiştirilmesi ile bakım şartları düzgün olarak devam ettirilebilir denmek isteniyor '' birçoğumuzun aracı belki 200000 km ve üstünde olabilir bu kişilere servis aralıklarına uy 20000 km bir değiştir demek ,bu işlerden anlayan kişilere yakışmaz veya özel bir anlamı vardır . Servisler para kazansın motor arızalarının yeni nesil araçlar için ne kadar pahalı olduğunu anlatmaya gerekk yok sanırım .Başlarına gelenler , bizlerle tecrübelerini paylaşabilirler.
şimdi TOFAŞ ın mühendislerini ve ürettikleri araçların değiştirme maliyeti ile bir mercedes vey audi aracın tamir masrafını kıyasmak çok da akıllıca olmayackatır. Hele ki böylesinie motor forumunda ...

For maximum protection, many people change their oil every 3,000 miles or three to six months regardless of what kind of driving they do. But some would say this is excessive maintenance. Changing the oil every 3,000 miles is probably not necessary on a newer vehicle with a low mileage engine, especially if it is driven more than 10 miles one-way daily or is used primarily for highway driving or long distance commuting.

maksimum motor koruması için , ne koşulda kullnıldığına bakılmaksızın birçok kişi yağlarını 3000 mil (5000 km civarı)yada 3,6 ayda bir değiştirmektedirler. Fakat BAZILARI (''aramızda mevcut olanlar var'')bunun aşırı bakım olduğunu söyleyebilirler.3000 mil (''bu konu şehir efsanesidir ve 3000 mil miti olarak bilinir internetten konu başlığı ile araştırma yapılabilinir'' ) yağ değiştirme işlemini YENİ ARAÇLAR ve üdüşük kmli araçlar için, özellikle günde 15-16 km tek yönlü sürüşten fazla kullananlar yada otoban kullanımı yapanlar veya uzun mesafe kullananlar İÇİN MUHTEMELEN gerekli değildir.

A newer engine with little or no wear can probably go 5,000 to 7,500 miles between oil changes with no harm. But in my opinion, pushing the oil change interval beyond 7,500 miles is asking for trouble, especially if an engine has more than 75,000 miles on it, or it operated under "severe" conditions as described above. Several vehicle manufacturers (Chrysler and Toyota) who have recommended longer service intervals have run into problems with sludge forming inside some engines, causing expensive damage

''bu kısmını özellkle çevirmiyorum anlayan adamların ne demek istediğini anlayacaktır''



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Nisan 2011; 13:33:55 >


_____________________________




9648 Mesaj
16 Nisan 2011; 13:50:05 

itirazı olanlar siteye yorum yapabilirler sonuçta bu s
kişilerden az eğitimi ve birikimi olanların benim aktardıklarıma itirazları .ancak ilgili siteye yazmalarıdır .

KONU benim için kapanmıştır. Karşılıklı olarak yazdıkça karşıdakinin cahilliği çıkıyor. bunun farkedilmesi de ülkemizin insanlarının ne kadar fanatik ve bilgiyi taraflı aldıklarını gösteriyor .zaten beni üzen konu budur kişiler değil .

“Sana bir şeyi nasıl bilebileceğini öğreteyim mi?
Bildiğin zaman bildiğini anla, bilmediğin zaman ise bilmediğini anla.”
Konfüçyüs


“ Bilmediğini bilmek en iyisidir. Bilmeyip de bildiğini sanmak tehlikeli bir hastalıktır.”
Lao-Tzu

“Eğer gerçeği gerçekten bilmek istiyorsan yaşamında bir kez olsun bütün şeyler hakkında şüphe et.”
Rene Descartes


“Biz hiçbir şey bilemeyiz. Doğru ancak gerçeğin derinliğinde bulunabilir.”
Democritus

“Düşüncenin doğruluğu pratik doğrulamayla kanıtlanır.”
Bernardino Telesio


“Bilgiye sahip oldum mu? Bilmiyorum.”
Konfüçyüs
________________________________________
“Bir şey bilmediğim dışında başka bir şey bilmiyorum.”
Sokrates

“Bilebileceğimiz bir şey varsa o da hiçbir şey bilmediğimizdir ve az bilgi tehlikeli bir şeydir.”
Chuang-Tzu



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 16 Nisan 2011; 18:36:21 >


_____________________________




4917 Mesaj
16 Nisan 2011; 14:26:48 

Prista Ultra TD 10W40 motor yağına Daimler Crysler'in tavsiye ettiği yağ değişim aralığı 100.000km'dir. Ağır vasıta grubu araçlara tavsiye edilmektedir. 20'lik bidon formunda satılıyor.


_____________________________

dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü



 
15 Mesaj
16 Nisan 2011; 16:32:04 

5w 30 tam sentetik yağ mı yoksa 0w 40 tam sentetik yağ mı daha incedir.


_____________________________



 
3123 Mesaj
16 Nisan 2011; 17:02:15 

quote:

Orijinalden alıntı: özdemir06
5w 30 tam sentetik yağ mı yoksa 0w 40 tam sentetik yağ mı daha incedir.


sentetik, madeni farketmeksizin kesin olarak

100°C'de 5W-30 daha incedir.
40°C ve altında 0W-40 daha incedir.


4917 Mesaj
16 Nisan 2011; 21:54:11 

0


_____________________________

dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü



 
3123 Mesaj
17 Nisan 2011; 1:20:48 

Aslında teorik hatta pratik olarak yağı hiç değiştirmemek mümkün. Eğer ki bozulan kısmı filtreyebilir ve kullanılmış katkıları doğru oranlarıyla takviye ederseniz. Bildiğime göre kapasitesi 200 litreden daha büyük, bazen çok daha büyük olan güç santrallerinde, dev jeneratörlerde yağlar yakından gözlemleniyor, arıtılıyor, azalan katkılar takviye ediliyor ama değiştirilmiyor.

Tır çekicilerinde 100bin km gibi değişim aralıklarını daha önce duymuştum. Ancak otomobillere göre filtre değil filtrasyon sistemleri var. Bildiklerimde karter kapasiteleri 30-50 litre civarıydı, silindir kağıt filtreler yerine çok daha etkili santrifüjlü arıtma sistemleri vardı. Hava da çok daha iyi filtre ediliyor, bunun da etkisi var. Şöyle ki yağ analizlerinde silisyum olarak kendisini gösteren toz bir şekilde kartere girmenin yolunu buluyor.

Yani filtrasyon ve karter kapasitesi önemli.


4917 Mesaj
17 Nisan 2011; 8:05:54 

Biz 100binlik yağları MAN, Mercedes Axor gibi araçlara veya otobüslere satıyoruz. Bizde bu araçların yağ ve hava filtreleri de mevcut, yağ filtreleri sanrifujlu falan değil otomobil filtresinin büyüğü şeklindedir. Hava filtresi de aynı şekilde...


_____________________________

dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü



9648 Mesaj
17 Nisan 2011; 12:42:13 

bahsedilen yağ ağır hizmet yağı yanlış hatırlamıyorsam yarı sentetik bir yağ olmalıdır. devir aralıkları ve uzun yol koşulları söz konusu olduğu için otomovbil sınıfı yağlarla kıyas yapılmasının doğru olmadığını düşünüyorum aynı markanın tam sentetik Ultra plus 5w40 vaya 5w30 seçenekleri düşünülmelidir. Hatta ve hatta daha yeni serisi var daha detaylı olarka bakamadım ama yeni sınıf yağlardan olmalı
ULTRA RN 5w30 dpf araçlar için uygun


_____________________________




4917 Mesaj
17 Nisan 2011; 13:16:35 

Vezir, tam sentetiktir. Resimden de görülüyor. Binek grubu için demedim zaten...


_____________________________

dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü



 
1229 Mesaj
17 Nisan 2011; 14:33:00 

üstadlar ben size bi soru soracağım. geçen yıl memleketimde özel serviste bi yağ değişimi yaptırdım.aracıma adını unuttuğum ve hiç duymadığım bi yağ konuldu.neyse bana 10 bin km sonra gel dedi.

Ben 12 bin km sonra bu özel servisin antalyadaki (antalyanın en tanınmış vw özel servisi) merkezine gittim yağ değişimi için.Oradaki usta karter tapasını açtı ve bana sen bu yağı yeni mi koydun dedi.Yağ 12 bin km sonra doğru dürüst kararmamıştı bile.Tabiki ilk konulduğu gibi sarı değil ama öyle siyah falan da değildi.Ben de 12 bin km önce bucaktaki şubenizde bu yağı koydum dedim adam bana şaşırdı.Ve aracıma castrol 10*40 konuldu antalyada. Şimdi 11 km oldu yağım baya bi siyahlaştı.ve bu hafta nasipse ya elf moligraf yada shell 10*40 yağ ile değişimi yaptırcam bi ustaya.

Merak ettiğim 12 bin km de neden yağ siyahlaşmadı.Sonuçta az bi km değil ve genel olarak 10 bin de ben genelde az çok siyahlaştığını görürüm yağımın.

Acaba konulan yağ çok mu kaliteli bi yağ?
yada yağ işini göremedi mi motorda?

vezir usta yağ siyahlaştıkça yağın motorda kurumları temizlediğini söyler.Ama 12 bin km sonra araçtan çıkan yağ daha yeni gibiydi...

cvb verenlere şimdiden teşekkürler...


_____________________________

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK


4917 Mesaj
17 Nisan 2011; 18:48:14 

Alpergndz, ismini vermek istemediğim yan sanayi 20w50 bir yağ satıyoruz. Bizim patrona bu yağ ile ilgili tamirciden şikayet gelmiş bizimkiler de gitmişler bakmışlar. Yağ kartelin içinde tertemiz duruyormuş. Bizimkiler yağa yeterli deterjan maddesi konulmadığını söylediler. Üretim hatası... Sizin yağın temiz kalması da benzer bir durumdan olabilir.

Bizde Renault Trafic, Peugeot 407 araçlar var. Prista Leader 10w40 yarı sentetik yağ kullanıyoruz. 10bin km'de bir değiştiriyoruz yağlarını. Araçlar şehir trafiğinde kullanıldığından 10bin km ideal diye düşünüyoruz. Uzun yol aracı olsa 15bin falan idealdir. Uzun yolda araç temiz hava ve belli bir devirde çalışacağından motor ve yağ daha az yıpranır. Tam senetikler daha uzun km'ler gidecektir.

Düzeltme; Prista yan sanayi değildir. Prista sattığımız için burada Prista reklamı yapacak değilim ama Castrol, Shell'den aşağı bir yağ değildir. Arkasında dünyanın en iyi yağlarından olan Valvoline vardır. Markaya boşuna para vermeyin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalok -- 17 Nisan 2011; 18:51:10 >


_____________________________

dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü



 
1229 Mesaj
17 Nisan 2011; 20:56:46 

sayın metalok bu sattığınız Prista yağ internette satılıyor mu?


_____________________________

Kadın mezarlığa girerken başını kapıyor, dışarı çıkarken açıyor. Ölüye karşı kapayıp, diriye karşı açmak akıl almaz...N.Fazıl KISAKÜREK


9648 Mesaj
17 Nisan 2011; 21:45:01 

quote:

Orijinalden alıntı: metalok

Vezir, tam sentetiktir. Resimden de görülüyor. Binek grubu için demedim zaten...


@metalok
tam sentetik yazmakla tam sentetik olması arasında fark vardır. TAM SENTETİK olduğundan emin misiniz. Bazı uyanık üreticiler TAM sentetik yerine sadece ''Sentetik yazarak '' olayı karombole getirmeye çalışırlar bunu Mobil de başka markalar da yapmakta ama kutunun üstüne tam sentetik yazabilmektedirler. Bu nedenle konuyu araştırmanızı ve satıcısı olduğunuz ürün hakkında daha teknik yanıt verebilmenizi eğer müsaade ederseniz talep edeceğim.

Bu konu hakkında teknik nedenlerim aşağıdadır , inceleyip firmanıza sorabilrisiniz veya cevabını biliyorsanız cevaplayabilirsiniz.

1- Bahsettiğiniz yağ API group III sınıfında bir yağ mıdır.
2- referans verdiğiniz yağ için kendi kataloğunda özellikle TAM kelimesi geçmemiş ve diğer tam sentetik yağlar için TAM SENTETİK kelimesini rahatça yazdıkları gözlemlenmiştir. Bir yağ için TAM kelimesini yazabilirken neden bahsedilen yağ için sentetik yazılmıştır.

http://www.lubrizol.com...eanEngineOils/E408.html

http://www.prista-oil.c...pdf/prista-otomotiv.pdf sayfa 11 , . Önceki sayfalardaki fark için bakılması durumunda TAM sentetikler için TAM yazılmıştır.

tanım şu şekildedir:ULTRA YÜKSEK PERFORMANSLI SENTETİK MOTOR YAĞIdır


3-Eğer API group III baz yağı ise nasıl oluyor da tam sentetik olabiliyor . Aşağıdaki tam sentetik tanımının nasıl verildiğine göz atalım.

Hydrocracked/Hydroisomerized = API Group III base oils. Chevron, Shell, and other petrochemical companies developed processes involving catalytic conversion of feed stocks under pressure in the presence of hydrogen into high quality mineral lubricating oil. In 2005, production of GTL (gas-to-liquid) Group III base stocks began, the best of which perform much like polyalphaolefin. Group III base stocks are considered synthetic motor oil only in the United States;[13] elsewhere they are not allowed to be marketed as "synthetic".
[edit] Semi-synthetic oilSemi-synthetic oils (also called 'synthetic blends') are blends of mineral oil with no more than 30% synthetic oil. Designed to have many of the benefits of synthetic oil without matching the cost of pure synthetic oil. Motul introduced the first semi-synthetic motor oil in 1966.[14]

Lubricants which have synthetic base stocks even lower 30%, high performance additive packs consisting of esters can also be considered as synthetic lubricants. Ratio of the synthetic base stock is generally used to define commodity codes among the customs declarations of tax purposes

ref. http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_oil



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Nisan 2011; 21:50:15 >


_____________________________




4917 Mesaj
17 Nisan 2011; 22:05:29 

Hafta içi musait zamanda isteğiniz doğrultusunda gerekli araştırmayı yapmaya çalışacağım. Şu an yanımda olan katalogda ilgili ürün için tam sentetik yazıyor.


0



Alpergndz, internetten satışının olmadığını biliyorum.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metalok -- 17 Nisan 2011; 22:13:13 >


_____________________________

dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü



 
3123 Mesaj
17 Nisan 2011; 22:15:52 

quote:

Orijinalden alıntı: vezir

@metalok
tam sentetik yazmakla tam sentetik olması arasında fark vardır. TAM SENTETİK olduğundan emin misiniz. Bazı uyanık üreticiler TAM sentetik yerine sadece ''Sentetik yazarak '' olayı karombole getirmeye çalışırlar bunu Mobil de başka markalar da yapmakta ama kutunun üstüne tam sentetik yazabilmektedirler. Bu nedenle konuyu araştırmanızı ve satıcısı olduğunuz ürün hakkında daha teknik yanıt verebilmenizi eğer müsaade ederseniz talep edeceğim.

Bu konu hakkında teknik nedenlerim aşağıdadır , inceleyip firmanıza sorabilrisiniz veya cevabını biliyorsanız cevaplayabilirsiniz.

1- Bahsettiğiniz yağ API group III sınıfında bir yağ mıdır.

...



Sn Vezir,

İçeriği anlamak için yasal zorunluk nedeniyle şeffaf şekilde dolaşımda olması gereken güvenlik kağıtlarını kullanıyorum (MSDS - material safety data sheet). Anladığıma göre de Rusya ve Japonya çok sıkı davranıyorlar ve terimlerin etrafında dolaşılmasına, bilimselmiş gibi görünene kaçamak tanımlara pek izin vermiyorlar. Bu ülkelere ait sitelerden alınabilecek güvenlik kağıtları, içeriği neredeyse tamamen gösteriyor.

http://mtt-bg.com/downl...ra%20%20TD%2010W-40.pdf


Görüldüğü üzere tam tahmin ettiğiniz gibi Grup III bazyağları vardır.

Petroleum lubricating oil, hydrotreated neutral based C20-C50 <56% (wt)
Distyllates (petroleum), solvent-dewaxed heavy paraffinic. <44% (wt)
Polyolefin polyamine succinimide, polyol <3.4%

Sentetik denilebilecek, ağırlıkkça sadece %3.4 bulunan polimer ve bazı %1'den az polimer ve ester gruparı vardır. Muhtemelen katkı maddesi olarak kullanılmışlardır.

%3'ün altında DMSO (IP 346) dediği rafinasyon işleminden arda kalan kimyasallar, madeni esaslı olduğunu ayrıca doğrulayıcıdır.


9648 Mesaj
17 Nisan 2011; 23:29:18 

peki bu veriler altında TAM SENTETİK diyebilir miyiz sayın Karbon12, buna Tam sentetik dersek E6 , E7 veya E9 ne dememiz gerekiyor , lütfen açıkça sonucu yazınız ki teknik olmayan arkadaşlar da olayı kavrasınlar .



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Nisan 2011; 23:30:46 >


_____________________________




9648 Mesaj
17 Nisan 2011; 23:59:32 

acea 2010 katalogu ekte daha ne vereyim bilmiyorum

http://www.acea.be/imag..._ACEA_Oil_Sequences.pdf


_____________________________




 
3123 Mesaj
18 Nisan 2011; 0:16:15 

Gayet tabii ki tam sentetik diyemeyiz. Madeni esaslıdır. Bence sentetik de demesek iyi olur zira bunun sonu yok. Endüstri (daha doğrusu piyasa) bugün sentetik için kullandığı kelimeler neyse yarın gelişmiş madeni esaslılar için kullanıyor.

Bunu aslında beklemiyor değildim. Son zamanlarda "tam sentetik" ibaresini de grup-III üzerinde gördük. Piyasayla tekniğin yöntemleri ve terimleri giderek -malesef ki- ayrışıyor. (Ama tabii, başka konular... Zamanı geldiğinde siz de başka şekillerde anlatmıştınız.)


 
3123 Mesaj
18 Nisan 2011; 0:20:32 


quote:

Orijinalden alıntı: vezir

acea 2010 katalogu ekte daha ne vereyim bilmiyorum

http://www.acea.be/imag..._ACEA_Oil_Sequences.pdf



maksadım sadece yağın içeriğini en çabuk şekilde açığa çıkmasına yardım etmekti. Asıl konuyu kaçırmış olabilirim. Kusuruma bakmayın.

iyi akşamlar


477 Mesaj
18 Nisan 2011; 1:21:51 

206 40bin kilometredeki arabam için hangi yağı önerirsiniz..? Mobil 0w-40 tam sentetik yağ önerir misiniz..?


_____________________________




 
10734 Mesaj
18 Nisan 2011; 11:24:07 

Aklıma takılan bir soru, yeni araç alındığında 1000 1500 km kullanıp yağ değişimi yapılması iyimi olur?


_____________________________



4917 Mesaj
18 Nisan 2011; 13:35:34 

Vezir, Karbon12 verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.


_____________________________

dıgıdık dıgıdık dıgıdık iihühühü



9648 Mesaj
18 Nisan 2011; 17:36:29 

teşekkürler ben be aynı kanıdaydım ama bunu sizden de duymak istedim .
quote:

Orijinalden alıntı: Karbon 12

Gayet tabii ki tam sentetik diyemeyiz. Madeni esaslıdır. Bence sentetik de demesek iyi olur zira bunun sonu yok. Endüstri (daha doğrusu piyasa) bugün sentetik için kullandığı kelimeler neyse yarın gelişmiş madeni esaslılar için kullanıyor.

Bunu aslında beklemiyor değildim. Son zamanlarda "tam sentetik" ibaresini de grup-III üzerinde gördük. Piyasayla tekniğin yöntemleri ve terimleri giderek -malesef ki- ayrışıyor. (Ama tabii, başka konular... Zamanı geldiğinde siz de başka şekillerde anlatmıştınız.)




_____________________________




9648 Mesaj
18 Nisan 2011; 17:39:11 

evet
quote:

Orijinalden alıntı: Morgue

206 40bin kilometredeki arabam için hangi yağı önerirsiniz..? Mobil 0w-40 tam sentetik yağ önerir misiniz..?



_____________________________




9648 Mesaj
18 Nisan 2011; 17:41:40 


quote:

Orijinalden alıntı: set

Aklıma takılan bir soru, yeni araç alındığında 1000 1500 km kullanıp yağ değişimi yapılması iyimi olur?


Bu soruya cevap çok farklı şekilde verilebilir. Yağın değişimden amacın ne olduğuna bağlı bir olay.İlk yağ değişimleri için radajın fabrikada yapıldığına dair birçok yazı bulunabilir. Ancak gerçek rodaj , değişken yük altında gerçek araç sürüşüyle elde edilmektedir. Önemli olan teknolojinin ilerlemesi ile daha hassas parçların üretilmesi değildir eskiden de bu yapılabilirken şimdi değişen nedir. 4 zamanlı motor teknolojiasinde malzeme ve işleme konularında CNC tezgahların daha yüksek standartlara erişdiği doğrudur ama burada bşrçok parçanın senkranizasyonu ile ulaşılacak bir performasn söz konusu olduğunda tek tek kalitede belirli bir aralık yakalayan parçalar bir araya getirildiğinde artı veya eksi yönde sapmalar söz konusu olmaktadır. Tasarımcılar bunu öngörerek belirli tolerans aralığında kalan parçanın OK olduğunu çizimlerinde ifade ederek kalite kontrol aşamasında bunun testini yaparak parçaya onay vermektedirler. her üretilen parçanın mükemmel veya mükemmelden sapan aralıkta birçok alt elemanı bulunmaktadır.2 parça çalışması söz konusu olduğunda ise bu sapmaların mutlak farkı önem arz etmektedir. İşte tamemen şans olayı bu noktada devreye girmektedir yani üretim hattında işçilerin kutusundaki parçaların hepsi toleranslar içinde olsa bile bunların içinde tam orta değerden sapanları artı veya eksi yönde bulunmaktadır.REd mekanizması ancak çizimde veirlen toleranslar dışına çıkanlar için geçerlidir ama ucunan da olsa toleranslar içinde kalan parça OK olarak kutusunda gideceği motoru bekler. İşte bütün parçaların tamamen tesadüfi ancak toleranslar içinde seçilimden ortaya çıkan motorların da kendi içlerinde mükemmel olanları ve mükemmele yakın olanları mevcut olmaktadır. İleride çıkacak sorunların temel nedenlerinden birisi bu küçük ayrıntıların uzun zaman içinde aşınma ile boşluk toleransını aşmasıdır.

bunu basit bir örnekle daha kavramsal olarak açıklamaya çalışayım.
A parçası 2mm-+0.02 mm kabul kriteri olsun.
B parçasının 2mm-+0.05 mm kabul kriteri olsun.

A parça kutusundaki 2.01 , 2.02 , 1.98, 1.99 mm parçalarının hepsi kalite kontrolden OK olarak geçecektir. Ama tam 2.00 olabilen parça mükemmele en yakın olandır. aslında her şey ölçülebilir nitelikte onda bir toleransla yine hatalı parçadır. yani 2.00 dediğiniz parça da siz daha hassas ölçüm yaptığınız gerçek değeri 2.009 da olabilir 2.001 de olabilir neyse konu üretim felsefesi ve kabul kalite değerleri ile belirlenir (mercedesi , audiyi , BMW gibi markaları kaliteli yaoan toleransların mümkün olduğunca dar olmasıdır ve red oranı artıkça parçanın üretim maliyeti yükselmektedir.)

B parça kurusundaki parçalardan 2.01 2.02, 2.03 , 2.03, 2.04 olabileceği gibi 1.95, 1.96, 1.97, 1.98, 1.99 ve 2.00 da kabul parçalardır. tabii ki 2.00 olan mükemmele en yakın üretimdir.

şimdi A parçası ve parçasından işçilerimizin seçtiği parça 2.02 ile 4.95 eşleştiğini düüşünün , gerçekte de böyle bir eşleşme söz konusu olabilmektedir. Yüzbinlerce üretim olan araçta istatiksel olarak seçilim prensipleri işler. Peki iyi olasılıkta olan 2 mükemmelin yan yana gelmesi midir yani 5.00 ile 2.00 mııdr .
cevap hayır veya evet demeden önce parçaların nasıl ve nerede kullanıldığının incleenmesi gerekir. Bu 2 parça bir piston ve gömlek olabileceği gibi farklı mafsal ve pin de olabilir (rakkamsal değerlere takılmayınız , zaten birbirne yakın sayılar seçilmez ki belirli bir boşluk toleransı olsun)

analtmaya çalıştığım şey bir parçanın artı toleransı ile diğerinin min tolaransı aynı ikilide eşleşebilir ve büyük bir boşluk ama kabul toleransı içinde kalan bir seçilim olur. Bnezer şekilde diğer bir motorda ise tam tersi durum söz konusu olursa MİN darlıkta bir tolerans yani boşluk kalacaktır.

işte yağın görevleri arasında bu küçük aralıkta yağlama yapılaması söz konusuysa boşluğun daha fabrikasyon çok olması yağın performasnını etkileyecektir. ar aralıktaki elemanların yağlanması ile geniş aralıktaki yağlama performansı aynı değildir veya mükemmel tolerans aralığını yakalayan eşleşmiş parçaların çalışması ve ömürleri fark edecektir. yağ bir bakıma hataları dolduran ve her şeyin mükemmele yakın olamsını sağlayan bir ayar sistemidir. mikron mertebesinde aralıkta çalışan yağ filminin kalınlığının üstünde bir toleransta 2 parça varsa yağ burada ince kalmakta ve eksilme ile kendisini belli edecektir. Terisne yağ filminin kalınlığının altında bir ikili parça çalışması varsa yağ bu 2 sıkı parçanın içine giremeyecek veya stabil kalacak dolayısı ile sürtünmeden ısınarak kaynama noktasına gelerek varnish denilen bir katman meyadana getirerek parçaların yüzeyinde istenmeyen bir kalıntı olarak parçanın güvenlik katsayısını düşürecek ve sürtünme neniyle aşınmayı hızlandıracaktır.

şimdi soruya bu noktadan bakarsanız motorunuzdaki parçaların nasıl eşleştiğini bilmeden nasıl olsa super marka , super mühendisler , super klite kontrol vb güven içeren ama aslında seçilimin neden olacağı bir gerçekle süreceğiniz motorun yağının erken değişmesi (ne kadar erken olacağı konusu ayrı bir başlıkta tartışılmalıdır) yaralı veya gereksiz midir.
yine bakış açısına göre değerlendirelim
Eğer araç ucuz ise bu kalite aşamasında daha toleranslı bir eşleşme ile bir araya gelebilir varsayımı ile hareket ederek , yağ parasına değer sonucunu bulmak hatalı bir yaklaşım değildir. Evet ismi kensini kanıtlamış hiçbir fabrika üretim kalitesinden taviz vermez 5 sigma 6 sigma kalite prensibiyle hata oranını minimuma çeker ama seçilimi asla engelleyemez. (hepimiz de bu küçük olasılıklar ile hayata geldik ve yine küçük olaslıklar ile yaşamımızı idare ettiriyoruz)

pahalı bir araç ve motor almışsak da değişecek yağ fiyatı ile araç fiyatının oranı gerçekten deyip değmeyeceği satın alanın insiyatifindedir. Yine ingilizce yazılarda geçiyor (bazı markalar ilk konan yağı kaliteyi yükselmek için piyasada bulunan en iyi yağı koyar ki risk minimize edilsin) değişim sırasında bu kaliteyi sağlamak ülkemiz servis şartlarında her zaman garanti olamamaktadır.
Burada da fabrika yağı en doğrusudur bakıma kadar değişime gerek yoktur deniyorsa , sürüş ve çevre şartların da bubakım aralığını ortalama olarak aldığını artık anlatabilmişimdir sanırım. Uzun yol ideall şartlarda iyi bir motorun yağının değişmesine gerek OLMAYABİLİR , ama bakış açısında göre değer veya değmez de denilebilir. AMa yağ değişimi gereksizdir dmek içinde bir riski barındırır bunu her araç sahibi sağlayabilir mi , en doğrusunu araç sahipleri bilirler.

işin özü 100 tl yi geçmeyecek bir şey için ben kişisel olarak sıfır araçlar için bu riski almıyorum ve alanlara da kendileri bilirler ama değmez diyorum.
Peki kaç km burası çok tartışmalı bir konu olabilir ama asla 1000 -3000 km flaan değil , basit bir pratikle yöntem olarak verilen yağ değişim periodunun yarısı riski yok etmek için yeterli olabilir .Daha erken olsun da demek ayrı bir çalışma gerektirir. Çünkü aşınmasını tamamlamamış bir motorun yağını değiştirince aşınma veya alışma diyelim devam ediyor ise tekrar yağ değişmesi gerekebilir. Araç kataloglarına bakınız hangi kmye kadar dikkatli kullnın diyorsa o kmden önce yağı değiştirme olayına girmeyiniz derim.

belki ileride faklı bir şekilde yağ analiz sensorları yaygınlaşır ve yağın ne zaman kirlendiğini bize tam olarak bildirir ve ideal zamanda yağ değişimi sağlanır diyorum. gidişat bu yöndedir bir marka koyarsa diğer markalar da ardı ardına bu analizörü motora yerleştirip bize doğru bilgiyi verecektir. sanırım o zamana kadar method konusunda tartışma olabilir ama risk varsa riski yok etmek bakımın en önemli davranış kalıplarından birisidir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 19 Nisan 2011; 21:24:43 >


_____________________________




2270 Mesaj
20 Nisan 2011; 0:09:43 

Castrol Edge 5w-40 ın spefikasyonları ülkeden ülkeye değişiyormu?

İngiltere sitesinden:
http://datasheets.bp.co...$file/BPXE-85KN8C_0.pdf

Türkiye sitesinden:
http://datasheets.bp.co...$file/BPXE-85KPCN_0.pdf

Birde Castrol Edge 5w-40 yağının HTHS 150 C deki viskozite değerlerini hiç bir yerde bulamıyorum,ustalar yardımcı olabilir mi?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zoom-Zoom -- 20 Nisan 2011; 0:52:01 >


_____________________________

Kıran Kırana "TÜRK-AMERİKAN SAVAŞI" Belgeseli İçin:

TIKLA


3092 Mesaj
20 Nisan 2011; 1:41:43 

1990 model renault 25 aracım ıcın mobıl Mobil 1 New Life 0W-40 tam sentetık motor yağı kullanmayı dusunuyorum mobıl sıtesındede aracım ıcın bu yağ bırıncı oncelıklı olarak gosterılıyor

suana kadar aracımda elf molıgraf 10w 40 yarı sentetık motor yağı kullandım ve herhangı bır sıkıntı yada yağ eksılmesı gıbı bır program yasamadım

bu yağı aracımda kullanmamım bır sakıncası olurmu acaba ?



0


Ekteki dosya (1)


_____________________________



 
10734 Mesaj
20 Nisan 2011; 7:59:53 


quote:

Orijinalden alıntı: vezir




Bu soruya cevap çok farklı şekilde verilebilir. Yağın değişimden amacın ne olduğuna bağlı bir olay.İlk yağ değişimleri için radajın fabrikada yapıldığına dair birçok yazı bulunabilir. Ancak gerçek rodaj , değişken yük altında gerçek araç sürüşüyle elde edilmektedir. Önemli olan teknolojinin ilerlemesi ile daha hassas parçların üretilmesi değildir eskiden de bu yapılabilirken şimdi değişen nedir. 4 zamanlı motor teknolojiasinde malzeme ve işleme konularında CNC tezgahların daha yüksek standartlara erişdiği doğrudur ama burada bşrçok parçanın senkranizasyonu ile ulaşılacak bir performasn söz konusu olduğunda tek tek kalitede belirli bir aralık yakalayan parçalar bir araya getirildiğinde artı veya eksi yönde sapmalar söz konusu olmaktadır. Tasarımcılar bunu öngörerek belirli tolerans aralığında kalan parçanın OK olduğunu çizimlerinde ifade ederek kalite kontrol aşamasında bunun testini yaparak parçaya onay vermektedirler. her üretilen parçanın mükemmel veya mükemmelden sapan aralıkta birçok alt elemanı bulunmaktadır.2 parça çalışması söz konusu olduğunda ise bu sapmaların mutlak farkı önem arz etmektedir. İşte tamemen şans olayı bu noktada devreye girmektedir yani üretim hattında işçilerin kutusundaki parçaların hepsi toleranslar içinde olsa bile bunların içinde tam orta değerden sapanları artı veya eksi yönde bulunmaktadır.REd mekanizması ancak çizimde veirlen toleranslar dışına çıkanlar için geçerlidir ama ucunan da olsa toleranslar içinde kalan parça OK olarak kutusunda gideceği motoru bekler. İşte bütün parçaların tamamen tesadüfi ancak toleranslar içinde seçilimden ortaya çıkan motorların da kendi içlerinde mükemmel olanları ve mükemmele yakın olanları mevcut olmaktadır. İleride çıkacak sorunların temel nedenlerinden birisi bu küçük ayrıntıların uzun zaman içinde aşınma ile boşluk toleransını aşmasıdır.

bunu basit bir örnekle daha kavramsal olarak açıklamaya çalışayım.
A parçası 2mm-+0.02 mm kabul kriteri olsun.
B parçasının 2mm-+0.05 mm kabul kriteri olsun.

A parça kutusundaki 2.01 , 2.02 , 1.98, 1.99 mm parçalarının hepsi kalite kontrolden OK olarak geçecektir. Ama tam 2.00 olabilen parça mükemmele en yakın olandır. aslında her şey ölçülebilir nitelikte onda bir toleransla yine hatalı parçadır. yani 2.00 dediğiniz parça da siz daha hassas ölçüm yaptığınız gerçek değeri 2.009 da olabilir 2.001 de olabilir neyse konu üretim felsefesi ve kabul kalite değerleri ile belirlenir (mercedesi , audiyi , BMW gibi markaları kaliteli yaoan toleransların mümkün olduğunca dar olmasıdır ve red oranı artıkça parçanın üretim maliyeti yükselmektedir.)

B parça kurusundaki parçalardan 2.01 2.02, 2.03 , 2.03, 2.04 olabileceği gibi 1.95, 1.96, 1.97, 1.98, 1.99 ve 2.00 da kabul parçalardır. tabii ki 2.00 olan mükemmele en yakın üretimdir.

şimdi A parçası ve parçasından işçilerimizin seçtiği parça 2.02 ile 4.95 eşleştiğini düüşünün , gerçekte de böyle bir eşleşme söz konusu olabilmektedir. Yüzbinlerce üretim olan araçta istatiksel olarak seçilim prensipleri işler. Peki iyi olasılıkta olan 2 mükemmelin yan yana gelmesi midir yani 5.00 ile 2.00 mııdr .
cevap hayır veya evet demeden önce parçaların nasıl ve nerede kullanıldığının incleenmesi gerekir. Bu 2 parça bir piston ve gömlek olabileceği gibi farklı mafsal ve pin de olabilir (rakkamsal değerlere takılmayınız , zaten birbirne yakın sayılar seçilmez ki belirli bir boşluk toleransı olsun)

analtmaya çalıştığım şey bir parçanın artı toleransı ile diğerinin min tolaransı aynı ikilide eşleşebilir ve büyük bir boşluk ama kabul toleransı içinde kalan bir seçilim olur. Bnezer şekilde diğer bir motorda ise tam tersi durum söz konusu olursa MİN darlıkta bir tolerans yani boşluk kalacaktır.

işte yağın görevleri arasında bu küçük aralıkta yağlama yapılaması söz konusuysa boşluğun daha fabrikasyon çok olması yağın performasnını etkileyecektir. ar aralıktaki elemanların yağlanması ile geniş aralıktaki yağlama performansı aynı değildir veya mükemmel tolerans aralığını yakalayan eşleşmiş parçaların çalışması ve ömürleri fark edecektir. yağ bir bakıma hataları dolduran ve her şeyin mükemmele yakın olamsını sağlayan bir ayar sistemidir. mikron mertebesinde aralıkta çalışan yağ filminin kalınlığının üstünde bir toleransta 2 parça varsa yağ burada ince kalmakta ve eksilme ile kendisini belli edecektir. Terisne yağ filminin kalınlığının altında bir ikili parça çalışması varsa yağ bu 2 sıkı parçanın içine giremeyecek veya stabil kalacak dolayısı ile sürtünmeden ısınarak kaynama noktasına gelerek varnish denilen bir katman meyadana getirerek parçaların yüzeyinde istenmeyen bir kalıntı olarak parçanın güvenlik katsayısını düşürecek ve sürtünme neniyle aşınmayı hızlandıracaktır.

şimdi soruya bu noktadan bakarsanız motorunuzdaki parçaların nasıl eşleştiğini bilmeden nasıl olsa super marka , super mühendisler , super klite kontrol vb güven içeren ama aslında seçilimin neden olacağı bir gerçekle süreceğiniz motorun yağının erken değişmesi (ne kadar erken olacağı konusu ayrı bir başlıkta tartışılmalıdır) yaralı veya gereksiz midir.
yine bakış açısına göre değerlendirelim
Eğer araç ucuz ise bu kalite aşamasında daha toleranslı bir eşleşme ile bir araya gelebilir varsayımı ile hareket ederek , yağ parasına değer sonucunu bulmak hatalı bir yaklaşım değildir. Evet ismi kensini kanıtlamış hiçbir fabrika üretim kalitesinden taviz vermez 5 sigma 6 sigma kalite prensibiyle hata oranını minimuma çeker ama seçilimi asla engelleyemez. (hepimiz de bu küçük olasılıklar ile hayata geldik ve yine küçük olaslıklar ile yaşamımızı idare ettiriyoruz)

pahalı bir araç ve motor almışsak da değişecek yağ fiyatı ile araç fiyatının oranı gerçekten deyip değmeyeceği satın alanın insiyatifindedir. Yine ingilizce yazılarda geçiyor (bazı markalar ilk konan yağı kaliteyi yükselmek için piyasada bulunan en iyi yağı koyar ki risk minimize edilsin) değişim sırasında bu kaliteyi sağlamak ülkemiz servis şartlarında her zaman garanti olamamaktadır.
Burada da fabrika yağı en doğrusudur bakıma kadar değişime gerek yoktur deniyorsa , sürüş ve çevre şartların da bubakım aralığını ortalama olarak aldığını artık anlatabilmişimdir sanırım. Uzun yol ideall şartlarda iyi bir motorun yağının değişmesine gerek OLMAYABİLİR , ama bakış açısında göre değer veya değmez de denilebilir. AMa yağ değişimi gereksizdir dmek içinde bir riski barındırır bunu her araç sahibi sağlayabilir mi , en doğrusunu araç sahipleri bilirler.

işin özü 100 tl yi geçmeyecek bir şey için ben kişisel olarak sıfır araçlar için bu riski almıyorum ve alanlara da kendileri bilirler ama değmez diyorum.
Peki kaç km burası çok tartışmalı bir konu olabilir ama asla 1000 -3000 km flaan değil , basit bir pratikle yöntem olarak verilen yağ değişim periodunun yarısı riski yok etmek için yeterli olabilir .Daha erken olsun da demek ayrı bir çalışma gerektirir. Çünkü aşınmasını tamamlamamış bir motorun yağını değiştirince aşınma veya alışma diyelim devam ediyor ise tekrar yağ değişmesi gerekebilir. Araç kataloglarına bakınız hangi kmye kadar dikkatli kullnın diyorsa o kmden önce yağı değiştirme olayına girmeyiniz derim.

belki ileride faklı bir şekilde yağ analiz sensorları yaygınlaşır ve yağın ne zaman kirlendiğini bize tam olarak bildirir ve ideal zamanda yağ değişimi sağlanır diyorum. gidişat bu yöndedir bir marka koyarsa diğer markalar da ardı ardına bu analizörü motora yerleştirip bize doğru bilgiyi verecektir. sanırım o zamana kadar method konusunda tartışma olabilir ama risk varsa riski yok etmek bakımın en önemli davranış kalıplarından birisidir.


Teşekkür ediyorum,sağolun...


_____________________________



9648 Mesaj
20 Nisan 2011; 11:33:50 

yağ değişimi problem yaratabilir, aracınız eski ve içindeki contalar ve kauçuk bazlı contalar eski standartara göre üretim yapılmış olma olasılığı oldukça yüksek .o tarihlerde tam sentetikler yaygınlaşmadığı için bunlara karşı tedbir alınmamış olacağı için aracın da oldukça eski olmasını göz önüne alarak aynı yağı kullanmanızı tavsiye ederim yağınızı bir problem yoksa değiştirmeyin. Eğer eksiltme fazla ise 15w40 kullanabilirsiniz.


eğer bulabilirseniz aracınızın orjinal kataloğunu temin edin veya internet sitelerinden indirin , yabancı dilde de olsa fark etmez bakacağımız yer yağ referansları ve standartlarının olduğu sayfa olacak. Orada yazan bilgiler sizin için daha önemlidir.


quote:

Orijinalden alıntı: FRED BAKER

1990 model renault 25 aracım ıcın mobıl Mobil 1 New Life 0W-40 tam sentetık motor yağı kullanmayı dusunuyorum mobıl sıtesındede aracım ıcın bu yağ bırıncı oncelıklı olarak gosterılıyor

suana kadar aracımda elf molıgraf 10w 40 yarı sentetık motor yağı kullandım ve herhangı bır sıkıntı yada yağ eksılmesı gıbı bır program yasamadım

bu yağı aracımda kullanmamım bır sakıncası olurmu acaba ?



0





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 20 Nisan 2011; 11:41:25 >


_____________________________




 
1556 Mesaj
20 Nisan 2011; 22:19:45 

Yağ konusunda bu başlık altında çok bilgilendik ve yol gösterici oldu

Syn
Karbon 12 ve Vezir in katkısı emeği çok.
Bende aklımdaki bazı soruları sorma gereği duydum
Yeni nesil dizellerde,araç kısa mesafeli kullanılıyorsa, dizel motor geç ısındığı için ince yağ önerildiğini okudum
Bunun dışında grup 3 denilen sentetik yağlara tam sentetik deniliyor çoğu ülkede
Grup 3 yağlar bildiğim kadarıyla madeni esaslı yağın hidrocrack yöntemiyle sentetic bazyağlar oluşturulması ve içine az miktarda pao ve ester bazyağlar ve diğer katkılar eklenmesi ile oluşuyor
Örneğin yabancı bazı siteler castrol edge 0w-40 ve 0w-30 'a tam sentetic derken edge 5w-40'a sentetik,hafif yağ , avantajlı yağ gibi ibareler kullanılıyor

Bunun dışında grup4 yağların (mobil1 0-40 vb) polimer değilde , bazyağının kaliteli olmasından dolayı çok düşük sıcaklıklarda madeni esaslı sentetik gibi çamurlaşmadığı için 0w ibaresini taşıdığını okudum.Tabi içindeki pao ve ester oranı belli değil.

Yani yarış araçlarında ve uçak motorlarında kullanılan ester bazyağı ve Pao bazyağı oranı 0w viskozitesini etkiliyormu?
0w ile baçlayan yağlarda kaliteli bazyağ oranı artıyormu?
5w-40 yerine 0w-40 motor yağı almak, hem yakıt ekonomisi hemde bazyağı kaliteli olduğu için dahamı mantıklı oluyor?

Yanlışım varsa kusura bakmayın. Teşekkürler


_____________________________



9648 Mesaj
21 Nisan 2011; 13:33:32 

madeni yağlar konusunda yeni tebliğ yayınlandı. Bundan sonra tüketicileri aldatıcı bidon üstünde ayrı teknik dökümanda ayrı şeyleri yazan için en azından karşılarında bir tebliğat var.Dikkat edersek büyük üreteciler de dahil olamak üzere bu sentetik kelimesini kötü amaçla kullanıp da bazı yere TAM SENTETİK bazı yere sentetik bazen de geliştirilmiş sentetik gibi bir sürü yere çekilebilen sündürme lafları hem bizde hem de dünya piyasalarında görmeye başladık. Öyle ki çok yakın viskosite değerlerine sahip ürünler arasında ciddi fiyat farkları oluşabiliyor. pahalı olan genelde tam sentetik oluyor ama bu bir gelenek değil .A firması yarın tam snetetik olmayan ürününe bir kılıf bulur ''ultra sentetik ''der , millet de birşey sanır. Bizleri bu konuda en çok uyaran noktalar teknik dökümanlardaki goruplama ve harflerin anlamları dışında elimizde pahalı olan bir ürünün tem sentetik olmadığına dair bir kanıt bulunmamaktadır. İsteyen test ettirsin denilebilir ama ciddi analizler çok büyük yekunler tuttar ve elli türlü yorum yapılabilir. Bir arkadaşımız PM atmıştı ona yazdığım şeyi buraya da yazmakta bir akınca görmüyorum.

Elimizde sade bir kahve var , içine ne kadar şeker atınca şekerli oluyor , ne kadar süt atınca sütlü kahve oluyor . Bir standartı var mı . Tamamen satıcı ve talep eden arasıdnaki anlayışa bakar. yani bir kaşık şekieer bir kesme şeker mi , kesme şekerin gramaşı , büyüklüğü vb elli tane tartışma yaratan sözler vardır. Birii sade kahve istiyora istediği çok açıktır , ''bana içinde şeker süt ve katkı maddesi olamayan bir kahve ver lütfen '' anlamına gelir. tadına bakan bunun sade mi yoksa yarı sade mi ! , azıcık şeker atılmış kahve mi anında bilebilir.Ama konu yağ olduğunda tadına bakacak değiliz öyle değil mi ama fiyatına bakıyoruz ki bir fikirversin , onu da suistimal etmedikleri sürece

http://www.istasyonlaw.com/922/

Baz yağlar oldukça pahalıdır dolayısıyla katıksız olduğu zaman yağın bidonunun satış fiyatı ve kalitesi artar. Bunu bilmek yeterlidir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 21 Nisan 2011; 13:35:03 >


_____________________________




9648 Mesaj
21 Nisan 2011; 13:38:44 

sorularınız çok güzel ,demek ki bu işleri daha ileri seviye takip edenler var aramızda, bu nedenle bilginin bedava olduğu internetten baz yağlar ve katkıların teknik tanımları ve görevlerini özetleyen bir link koyuyorum .ayrı ca bbu sitede bu işin fiyatını da piyasa şartlarına göre takp etmek isteyenler olabilir. base yağ fiyatı artınca fiyatı ya yükseltmek gerekir, yada daha ucuz olan katkıları artırmak veya değiştirmek , başka şekilde aynı fiyattan satış satıcıyı zarar ettirir. Dolar petrol baz yağ hep birbiriyle ilişkilidir.

http://www.baseoilmarket.com/oil.php

quote:

Orijinalden alıntı: 07 note

Yağ konusunda bu başlık altında çok bilgilendik ve yol gösterici oldu

Syn
Karbon 12 ve Vezir in katkısı emeği çok.
Bende aklımdaki bazı soruları sorma gereği duydum
Yeni nesil dizellerde,araç kısa mesafeli kullanılıyorsa, dizel motor geç ısındığı için ince yağ önerildiğini okudum
Bunun dışında grup 3 denilen sentetik yağlara tam sentetik deniliyor çoğu ülkede
Grup 3 yağlar bildiğim kadarıyla madeni esaslı yağın hidrocrack yöntemiyle sentetic bazyağlar oluşturulması ve içine az miktarda pao ve ester bazyağlar ve diğer katkılar eklenmesi ile oluşuyor
Örneğin yabancı bazı siteler castrol edge 0w-40 ve 0w-30 'a tam sentetic derken edge 5w-40'a sentetik,hafif yağ , avantajlı yağ gibi ibareler kullanılıyor

Bunun dışında grup4 yağların (mobil1 0-40 vb) polimer değilde , bazyağının kaliteli olmasından dolayı çok düşük sıcaklıklarda madeni esaslı sentetik gibi çamurlaşmadığı için 0w ibaresini taşıdığını okudum.Tabi içindeki pao ve ester oranı belli değil.

Yani yarış araçlarında ve uçak motorlarında kullanılan ester bazyağı ve Pao bazyağı oranı 0w viskozitesini etkiliyormu?
0w ile baçlayan yağlarda kaliteli bazyağ oranı artıyormu?
5w-40 yerine 0w-40 motor yağı almak, hem yakıt ekonomisi hemde bazyağı kaliteli olduğu için dahamı mantıklı oluyor?

Yanlışım varsa kusura bakmayın. Teşekkürler




_____________________________




 
393 Mesaj
21 Nisan 2011; 19:29:26 

imzamdaki aracıma şimdiye kadar hep 10w40 yarı sentetik denen yağlardan kullandım. Marka olarak; Castrol, Valvoline, Maxima, Delphi, BP koydum. Hiçbir sıkıntımda olmadı yani yağ eksiltme felan olmadı. ancak elime çok uygun fiyata Shell in LPG li araçlar için ürettiği 15w40 yağ geçti. Ne dersiniz arkadaşlar bu yağı kullansam bi sorun çıkarmı? yoksa çokda farketmezmi?.

Araç içanadolu ikliminde ve uzun yolda kullanılıyor genelde. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


_____________________________



9648 Mesaj
21 Nisan 2011; 21:23:36 

kullandığınız yağa yakın bir yağ ve yaza girerken neden olmasın denecek kadar uygun fiyat ise , olabilir. Ancak yakıt sarfiyatı biraz artabilir
quote:

Orijinalden alıntı: fiat2001brava

imzamdaki aracıma şimdiye kadar hep 10w40 yarı sentetik denen yağlardan kullandım. Marka olarak; Castrol, Valvoline, Maxima, Delphi, BP koydum. Hiçbir sıkıntımda olmadı yani yağ eksiltme felan olmadı. ancak elime çok uygun fiyata Shell in LPG li araçlar için ürettiği 15w40 yağ geçti. Ne dersiniz arkadaşlar bu yağı kullansam bi sorun çıkarmı? yoksa çokda farketmezmi?.

Araç içanadolu ikliminde ve uzun yolda kullanılıyor genelde. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.



_____________________________




 
393 Mesaj
22 Nisan 2011; 18:47:28 


quote:

Orijinalden alıntı: vezir

kullandığınız yağa yakın bir yağ ve yaza girerken neden olmasın denecek kadar uygun fiyat ise , olabilir. Ancak yakıt sarfiyatı biraz artabilir




Cevabınız için teşekkürler. Peki 10.000 km de yakıt sarfiyatı 10-20 TL kadar artarmı?.

Son olarak sonradan tekrar 10w40 yağa dönebilirmiyim?


_____________________________



 
562 Mesaj
22 Nisan 2011; 22:22:22 

quote:

Orijinalden alıntı: set

Aklıma takılan bir soru, yeni araç alındığında 1000 1500 km kullanıp yağ değişimi yapılması iyimi olur?


ÖNCEDEN 3000 KM DE YAĞ DEĞİŞİM TAVSİYESİNDE BULUNUYORLARDI BASKILARIMIZ SONUNDA YAĞDEĞİŞİM ARALIĞININ YARISI DEMEYE BAŞLADILAR
AMA HİÇ BİR OTOMOBİL FİRMASI ARAÇ AĞIR ŞARTLAR ALTINDA ÇALIŞMIYORSA ERKEN YAĞ DEĞİŞİMİNİ ÖNERMEZ. SİZ OTOMOBİL FİRMASI OLSANIZ BU ÇOK ERKEN DEĞİŞİM FAYDALIYSA ARACA VE BİNLERCE MÜHENDİSİ VARKEN BU DEĞİŞİM ÖNERMEZMİSİNİZ
BU EXTRA CEBİNİZE MALİYETTİR. DEĞİŞTİRMEK İSTERSENİZ DEĞİŞTİRİN OTOMOBİL FİRMALARI KENDİNİ HER ZAMAN GARANTİYE ALIR YAP DEPİŞİM ARALIĞI 20 BİN DYORSA BİLİNKİ O YAĞ EN AZ 25BN GİDER TRİGER DEĞŞİMİNE 60 BİN DİYORSA EN AZ 70-80 BİN KM GİDECEK ŞEKİLDE YAPILMIŞTIR YAN ŞUNU DİYECEĞİM SİZE 20 BİN KM SONRA GEL DİYORSA ZATEN O ZAMANIN İÇİNDE KENDİ EMNİYET PAYINI KOYMUŞTUR 2 SENE BU İŞ YAPTIM DEFALARCA KURSA GİTTİM SANAYİDEKİ ÇIRAKLAR YAĞ DEĞİŞİMİNDEN SONRA 3000 KM SONRA GEL ABİ DEVRİ KALMADI KİMSEYE KANMAYIN SOYULMAYIN SERVİS ÇAĞIRMIYORSA ERKEN YAĞ DEĞİŞİMİNE VS GİTMEYİN
AYNI MARKA AYNI ARACIN AVRUPADA EN AZ 2 KATI KM SONUNDA ÇAĞIRILDIĞINI BİLİYORMUYDUNUZ
ONLAR APTAL MI?
BİZ ÇOKMU ZEKİYZ
SİZE 2KAT SONRA GİDN DEMİYORUM BU YAĞ İŞİYLE UĞRAŞANLARIN OYUNUNA GELMEYİN DİYORUM
BENİ TANIYANLAR BİLİR TECRÜBEDEN ZİYADE KANIT VE BELGEYLE KONUSURUM
YAZDIKLARIMIN HEPSİ BELGELİDİR

AĞIR ŞARTLAR ALTINDA ÇALIŞMAK NEDİR PEKİ

ARAÇ AĞIR YÜK ALTINDA ÇALIŞIYORSA
SÜREKLİ YÜKSEK DEVİRDE KULLANILIYORSA
SÜREKLİ ÇOK SOĞUK VEYA ÇOK SICAK YERLERDE KULLANILIYORSA
ARAÇ SÜREKLİ YOKUŞ VS ŞEKLİNDE KULLANLIYORSA
VS VS sadece yeni araca ilk 1000 km tam gaz yapmayın zorlamayın o kadar
SAYGILAR
KANMAYINNNNNNNNNNNNN
3000-5000 km yağ deişimine yönlendirilen arkadaşlar tam sentetik yağ kullanan arkadaşlar
bakınız bu adrese en alttaki yağ ömrüne

http://www.hepsiburada....652071&categoryId=26005

55bin-70bin yazıyor siz 20-25 binde değiştirin arkadaşlar ama yazık günah 5-7-10 binde bu yağlar değişmez milli servet
şu an tr de 30 binde çağrılan araçlar var bmw mercedes, 20 binde fiat citroen pegugeot aynı fiat italyada 30 binde almanyada bmw 55 binde mercedes 60 binde çağrılıyor
bunların içinde tabiki yol şartlarıda var ama bir kısmıda servis politikası ve şirketlerin çok kazanma hırsı size 10 değilde 15 binde gel dese kazançlaru %50 azalacak



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 24 Nisan 2011; 10:42:44 >


 
3123 Mesaj
23 Nisan 2011; 21:38:23 

quote:

Orijinalden alıntı: 07 note

Yağ konusunda bu başlık altında çok bilgilendik ve yol gösterici oldu

Syn
Karbon 12 ve Vezir in katkısı emeği çok.
Bende aklımdaki bazı soruları sorma gereği duydum
Yeni nesil dizellerde,araç kısa mesafeli kullanılıyorsa, dizel motor geç ısındığı için ince yağ önerildiğini okudum
Bunun dışında grup 3 denilen sentetik yağlara tam sentetik deniliyor çoğu ülkede
Grup 3 yağlar bildiğim kadarıyla madeni esaslı yağın hidrocrack yöntemiyle sentetic bazyağlar oluşturulması ve içine az miktarda pao ve ester bazyağlar ve diğer katkılar eklenmesi ile oluşuyor
Örneğin yabancı bazı siteler castrol edge 0w-40 ve 0w-30 'a tam sentetic derken edge 5w-40'a sentetik,hafif yağ , avantajlı yağ gibi ibareler kullanılıyor

Bunun dışında grup4 yağların (mobil1 0-40 vb) polimer değilde , bazyağının kaliteli olmasından dolayı çok düşük sıcaklıklarda madeni esaslı sentetik gibi çamurlaşmadığı için 0w ibaresini taşıdığını okudum.Tabi içindeki pao ve ester oranı belli değil.

Yani yarış araçlarında ve uçak motorlarında kullanılan ester bazyağı ve Pao bazyağı oranı 0w viskozitesini etkiliyormu?
0w ile baçlayan yağlarda kaliteli bazyağ oranı artıyormu?
5w-40 yerine 0w-40 motor yağı almak, hem yakıt ekonomisi hemde bazyağı kaliteli olduğu için dahamı mantıklı oluyor?

Yanlışım varsa kusura bakmayın. Teşekkürler



Kısa mesafeli kullanımlarda yakıt yüklemesi de daha fazladır. Çünkü toplam çalışma zamanının büyük kısmı soğuk, yani zengin karışımlarla geçer. Bu durumda değişim aralığında viskozite kaybı görülebilir. Burada iki fikir var. Biri sizin aktardığınız, soğuk çalışmada motor için uygun olanı kullanmak. Diğeri de kalın yağlar yakıt yıkamasını daha iyi tolere eder, zaten kullanım sırasında inceliyor fikrinden yola çıkıp daha kalın yağ kullanmak. Ben de birinci fikre daha yakınım ama ters yönde de bir fikir var. Böyle kararlar için motorun zayıf yönlerini tanımak çok önemli diye düşünüyorum.


* * *


Viskozite indeksi bir kalite göstergesidir. Bunun mantığını birim, hesap vs. gibi detaylara girmeden en iyi bir grafik anlatabilir. Bu grafikte aynı viskozitede (SAE-30) ama viskozite indeksleri birbirinden farklı iki yağ var.
0

Oil A, diğerinden hem soğuk hem de sıcak uçlarda diğerine göre daha az etkileniyor. Bu yağın viskozite indeksi daha yüksektir. Bazı kaliteli yağlarda 0W'nin otomatik olarak gelmesi kısmen bu sebepledir. (Kısmen de 0W almaya bu denli yaklaşmışken bir iki "ıslatıcı : surfactant : wetter" katkı maddesi ile pazarlama yönünden daha cazip hale getirmenin, madeni yağların alamayacağı, herkesin şişe üzerinde gördüğü bir rakam yazmanın düşünüldüğünü zannediyorum.) Ters olarak, şu anda piyasada var mıdır bilmiyorum ama geçmişte kullanım kılavuzlarına ters düşmemek için 0W alabileceği halde 5W olarak etiketlenen yağların da olduğunu duymuşluğum var.

Bu yazdığınızı kısmen doğrular. 0W madeni yağ hiç duymadım. Ama 5W sentetikler de vardır. Az önce paranteze aldığım gibi nedenlerden dolayı her 0W sentetik, her 5W sentetikten mutlaka daha kalitelidir diyemeyiz. Fikrim, sadece aradığımız sentetik yağ 5W olarak bulunamıyorsa 0W kısmına pek takılmamaktır. Çünkü sentetik geniş viskozite aralığı ile madeni olan farklıdır. Sentetiklerde polimer katkı konusu farklı işliyor. En başta yukardaki grafikteki eğim farklılığından dolayı. Bazen sadece bazyağın kendisi ile 0W ve 30 aynı anda viskozite artırıcı katkı olmadan alınabiliyor. Bu 0W-30 sentetik yağ, madeni bir düz SAE-30 kadar stabil demektir.

(Karasızlık durumunda 0W'nin yüksek ısılardaki dayanımına bakmıştık, 5W'li alternatiften daha kötü olmadığını görünce 0W'li alternatife ulaşmıştık. Bu her zaman böyle olmayabilir.)


* * *


Ağırlıkça %100 senentik bir motor yağı sanırım yok. Çünkü sentetikten kastettiğimiz grup-IV, yani PAO bazyağlara sahip motor yağları yine de katkı maddelerine ihtiyaç duyarlar. Ne var ki PAO, katkıları çökelmeden taşıyabilmek için iyi bir çözücü değildir. Madeni yağlar, organik esterler iyi çözücülerdir (bkz. tereyağı ile zift ve sticker lekesi çıkarmak). WD-40, CRC gibi isimlerle satılan temizleyiciler (penetrasyon yağları) organik esaslıdır. Bu nedenle sentetik yağlar içinde daha az miktarlarda organik veya sentetik esterler bulunur (duymuş olduğum %15'dir). Böylelikle katkı maddeleri homojen bir şekilde çözeltide kalabiliyorlar.

Sentetik esterlerde ise bu zaaf yok. Böylece sentetik içerik oranı daha da yukarı taşınabilir. Ancak açık ortamda (karter) uzun süre stabilizasyonunun sağlanması ve conta uyumuyla (iyi bir çözücü) ilgili problemler var diye biliyorum. Bazıları bunların aşılabilir problemler olduğunu asıl sorunun arz-talebin başlatılması olduğunu söyler. Klima kompresörleri gibi kapalı sistemlerde kullanılıyorlar. Veya yazdığınız gibi çabuk yağ değiştiren yarış arabalarında. Jet motorlarında keçe, lastik, conta bizim motorlardaki gibi fazla değil veya yok. Motul markasının ester esaslı olduğunu iddia ettiği bir serisi var (V 300) ancak oranını açıklamıyorlar.


* * *


Ben de teşekkür ederim Sn. 07 note . Aslında internette olmayan çok az şey yazıyorum. Bence iyi soruların da konuya katkısı büyük.


 
562 Mesaj
24 Nisan 2011; 10:12:08 

quote:

Orijinalden alıntı: fiat2001brava

imzamdaki aracıma şimdiye kadar hep 10w40 yarı sentetik denen yağlardan kullandım. Marka olarak; Castrol, Valvoline, Maxima, Delphi, BP koydum. Hiçbir sıkıntımda olmadı yani yağ eksiltme felan olmadı. ancak elime çok uygun fiyata Shell in LPG li araçlar için ürettiği 15w40 yağ geçti. Ne dersiniz arkadaşlar bu yağı kullansam bi sorun çıkarmı? yoksa çokda farketmezmi?.

Araç içanadolu ikliminde ve uzun yolda kullanılıyor genelde. Cevaplar için şimdiden teşekkürler.


ben olsam 15w40 koymazdım

1.motor daha gürültülü çalışır(yağ filmi kalınlaşır sürtünme artar)
2.çok km yapmadın ve ekim kasım geldi yağını değiştirmezsen soğuk bir yerde araç rüzgarda alıyorsa yağ bal kıvamına gelir ve ik çalıştırmada motor daha çok yıpranır,buna bağlı akü zorlanır
3.10 bin km sonunda emin ol 20 tl den fazla sana maliyet çıkacaktır



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fsnn -- 24 Nisan 2011; 10:44:18 >


_____________________________



9648 Mesaj
24 Nisan 2011; 13:17:51 

parasal karşılığını söylemek çok güç tamamen teorik bir çalışma olur. Normal de başka bir etmen yoksa yağ kademesi bir üst seçildiğinde yüzde 1-3 arası yakıt tüketiminde artış olur. Ancak bu artışın da bir eğrisel çalışması var. Yani uzun yolda giderlen yağ ısınacağı için aradaki fark kapanır ama her sabah soğuk motorun ısınma periodunda yakıt farkı hissedilebilir oranı kademe bakına min %1 -3 arasında değişebilir. Kmde kaç kuruş yaktığınız kesin olarak belli ise buradan yüzsedel artış oranı veya farkını bulup bunju bakım periodu boyunca yapacağınız tahmini km ler ile çarparsanız size bir fikir verecektir. Bu sayılar genelde yağ fiyatı arasındaki farklara yakın çıkmaktadır. Bu durumda yanıtı zor olan soru gelir para yağ değişimi için gerekli farkı oluşturmuyorsa neden yağı değiştireyim!! cevabı sanırım bunca sayfadır verebilmişimdir.



quote:

Orijinalden alıntı: fiat2001brava




Cevabınız için teşekkürler. Peki 10.000 km de yakıt sarfiyatı 10-20 TL kadar artarmı?.

Son olarak sonradan tekrar 10w40 yağa dönebilirmiyim?



_____________________________




 
1556 Mesaj
30 Nisan 2011; 0:43:47 

Daha önce yağ konusunda bu başlık altında bilgi almıştım.
Syn karbon 12 çok aydınlatıcı bilgiler vernişti.
Kalitesinden dolayı Mobil 1 0-40 a karar vermiştim.Aracın bakımını vakit ayırıp yaptıramadım ve sanayide yağ aramak yerine , sadece Selenia ve Petronas bulunan yapı marketten , dci motor b3,b4 5w-40 standardında yağ istenen aracım için aşağıdaki belirttiğim motor yağını aldım.Edindiğim bilgilere göre Grup3 5w-40 sentetik yağların özellikleri birbirine çok yakın.
4 lt 45 TL
1 lt 12 TL
5 litresi 57 TL ye gelmiş oldu



PETRONAS SYNTIUM 3000 5W-40
Top tier lubricant for the latest petrol and diesel engines of any brand. It reduces consumption and allows the upmost exterior_styling under high operating temperature conditions.

Its fomula fully allows:
•Heat balance to the oxidation
•Wear exterior_styling
•Long life service
•Reduction of oil consumption
•Fuel economy
•Syntium 3000 is particularly indicate for the Common Rail engine

SAE 05W-40

Additive Performance:

API SM CF

ACEA A3 B3 B4

BMW LL01

MB 229.5

VW 502.00-505.00

Porsche

GM-LL-B-025


Product Typicals

Characteristics SAE 5W-40
Density @ 15 °C, kg/l 0.8520
Pour Point, °C -42
Flash Point, °C 220
Kinematic Viscosity, cSt
@ 40 °C 79.2
@ 100 °C 13.6
Viscosity Index 177
Cold Cranking Visc, cP
@ - 30 °C 4.884
Sulphated Ash, %wt 0.95
TBN, mg KOH/g 9
ASTM Colour 2.5








0


local://upfiles/887585/638D2F1988BF41AB8F2A5628D8FD0D7A.jpg


Ekteki dosya (1)


< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 07 note -- 7 Ocak 2012; 13:09:14 >


_____________________________



9648 Mesaj
30 Nisan 2011; 9:01:39 

sayın note07,

petronas sanırım malezya yağı diye bu forumda bir yerlerde geçmişti veya okumuştum. Deneyin bakalım fiyatı oldukça uygun yağlama değerleri de gerçekten iyi ama sonuç için pratik olarak denemek her zaman gereklidir. Eğer olumlu sonuçlar alınırsa neden olmasın yağlarda fiyat kalite oranı önemlidir. parayı verince iyi yağ almak kolaydır zor olan UYGUN (ucuz değil) FİYATA kaliteli yağ temin edebilmektir. Pazara yeni giren firmalar ilk başlarda tutunabilmek için fiyatlarını uygun yapıyorlar eğer böyle bir durum varsa kaçırmamak gerek. Ama fiyatı artınca da zamanında terk edebilmek gerek


_____________________________




 
1556 Mesaj
30 Nisan 2011; 9:29:16 

Syn Vezir bende aynı sizin gibi düşünüyorum.İngilterede mobil 5-40 tan ucuz olan Shell Helix Ultra bizde mobilden 30 TL civarı daha pahalı örneğin
Arabayı yıkattığım yerde bu yağın bayisi ve 4 litresine 85 TL demişti.Yağı aldığım yerde büyük bir yapı marketi. Petronasın 10-60 racer ve 5-30 dpfli araçlar için olan ürünleride var.Birde Mb 229.5 vb gibi iyide onaylar almış
Castrol Edge turbo dizel 5-40 eksi olarak performans anlamında tatmin edici olmadı.Bu yağla ilgilide deneyimlerimi ilerleyen zamanlarda aktarırım


_____________________________



11435 Mesaj
3 Mayıs 2011; 9:47:17 


quote:

Orijinalden alıntı: 07 note

Syn Vezir bende aynı sizin gibi düşünüyorum.İngilterede mobil 5-40 tan ucuz olan Shell Helix Ultra bizde mobilden 30 TL civarı daha pahalı örneğin
Arabayı yıkattığım yerde bu yağın bayisi ve 4 litresine 85 TL demişti.Yağı aldığım yerde büyük bir yapı marketi. Petronasın 10-60 racer ve 5-30 dpfli araçlar için olan ürünleride var.Birde Mb 229.5 vb gibi iyide onaylar almış
Castrol Edge turbo dizel 5-40 eksi olarak performans anlamında tatmin edici olmadı.Bu yağla ilgilide deneyimlerimi ilerleyen zamanlarda aktarırım



edge 5/40 da ne gibi eksikliklikler gördünüz,paylaşırsanız memnun olurum.


_____________________________



 
1556 Mesaj
3 Mayıs 2011; 14:22:48 


quote:

Orijinalden alıntı: -ottoman-





edge 5/40 da ne gibi eksikliklikler gördünüz,paylaşırsanız memnun olurum.


Edge Turbo dizel normal edge den farklı idi.Yalnız ingilterede yeni formül diye bahsediliyor ve özellik olarak her iki modelide aynı.Türkiye de yeni formüle geçildimi bilmiyorum, benim beğenmediğim yönü aracın ilk hızlanmasındaki performans kaybı.Turboyu soğutması iyi ama bu yağ ile araçta performans kaybını hissettim.Tabi benim söylediğim benim kendi aracım için geçerlidir.Bunun dışında özellikle dizel motorda TBN değerinin yüksek olmasının gerektiğini biliyorum.0-30 da yüksek ama 5-40 Edge de Tbn düşük.

http://www.uleiauto.ro/...bo%20Diesel%205W-40.pdf

http://www.opieoils.co....-Turbo-Diesel-5W-40.pdf


_____________________________



11435 Mesaj
3 Mayıs 2011; 14:27:14 

Teşekkürler,ben bu değişimde 5/30 edge turbo dizele dönmeyi düşünüyorum.Benim için en büyük sıkıntı özellikle kışın yakıt tüketiminde ki aşırı artış


_____________________________



 
15 Mesaj
5 Mayıs 2011; 0:56:31 

Arkadaşlar XADO Jel diye bir ürün varmış denediniz mi? Önerir misiniz? Ben katkı ürünlerine pek itibar etmiyorum ama bu ürün TÜV sertifikalı olduğundan aklımı çelmeye başladı. Aracım 2005 1.4 polo ) 96.000 km.de. Ürün bilgileri şöyle.


XADO` nun diğer katkılara göre üstünlükleri ve faydaları

Gelişmiş teknoloji ürünü benzersiz seramik-metal (CERMET) bileşimi, motordaki aşınmaları metalden 10 kata kadar daha sağlam bir alaşımla onarır.
İçinde baz yağ bulunmaması nedeniyle, motorun içindeki motor yağının kimyasal dengesini bozmaz , işlevini engellemez.
XADO ile onarılıp düzleşen motor yatakları nedeniyle kompresyon kaçakları azalır, motor iç basıncı tekrar olması gereken değerlere çıkar ve bunun doğal sonucu olarak, motorun gücü XADO kullanımı öncesine göre artar.
XADO ile düzleşen yüzeylerde sürtünme azalır ve sürtünme nedeniyle oluşan güç kaybı ve ısı artışı engellenmiş olur.
Azalan kompresyon kaçakları ve sürtünme kayıpları nedeniyle motordan birim litre yakıtla daha çok güç alınır ve daha uzun mesafe gidilir, uygulama miktarına göre %5 ile %20 arası değişen yakıt tasarrufu sağlanır. Sağlanan bu yakıt tasarrufu nedeniyle, birkaç depo sonra XADO bedavaya gelir.
XADO motorumu nasıl yeniliyor ?

XADO, motorunuzun ve şanzımanınızın içindeki parçalarda oluşan mikroçizik ve yıpranmaları, içeriğinde bulunan ve ileri teknoloji seramik motorların üretiminde kullanılan magnezyum-silikat nano kili bileşimi ile, metalden 10 kata kadar sağlam bir CERMET (seramik-metal) alaşımı ile onarır.




Motorumu yenilemek için kaç tane XADO` ya ihtiyacım var ?

Koruma Amaçlı Kullanım :

Aracınızın kilometresi 30,000 km.* den azsa XADO` yu, ileride olabilecek hasarlara karşı koruma amaçlı kullanmanızı önemle tavsiye ederiz.

Bunun için 1 adet XADO uygulaması yeterli olur.

Yenileme (Onarma) Amaçlı Kullanım :

Aracınızın kilometresi 30,000 km.* den fazlaysa, XADO` yu yenileme amaçlı kullanmanızı tavsiye ederiz.

Aracınızın motor hacmi 1600 cc den küçükse, 2 adet XADO gereklidir. Başarılı bir uygulama için, 200 kilometre aralıkla iki kez, 1 + 1 şeklinde uygulamak gereklidir.

Aracınızın motor hacmi 1600 cc den büyükse, 3 adet XADO gereklidir. Uygulamayı her seferde 1 adet olmak üzere, 200 kilometre ara ile, toplam 3 adet XADO ile yapmanız, daha iyi bir sonuç almanıza yardımcı olacaktır.

Benzinli, LPG ve Dizel motorlarda, her uygulama şu şekilde olmalıdır;

Motor ısınana kadar çalıştırılır ve kontak kapatılır.
1 tüp XADO Gel, motor yağ kapağından içeri sıkılır.
Sonrasında motor 2 dakika rölantide çalıştırılır.
Birden çok uygulama öneriliyorsa, uygulamaların aralarında en az 200 kilometre olmalıdır. Şanzıman ve Motosiklet uygulama yöntemleri için lütfen ilgili ürünün sayfasına bakın.

* Türkiye koşulları dikkate alınarak belirlenmiş ortalama bir değerdir. Bu değer, aracın kullanımına göre değişiklik gösterebilir.
Motorların neden yenilenmeye ve korunmaya ihtiyacı vardır?



_____________________________



9648 Mesaj
5 Mayıs 2011; 17:40:56