Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.864.086
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ben motorun yağını biraz geciktirdim, yaklaşık 1000 km kadar... lakin havalar çok soğuk olmadığı için aşınma katsayısı daha düşecektir değil mi?
    bir soru daha
    dizel aracım vardı eskiden, onda yağın eksik olduğunu farkettim ve biraz yağ ilave ettiğimi anımsıyorum ve rölantisinde bir dengesizlik olmuştu. yağ ile alakalı olamaz değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi funkmaster -- 6 Mayıs 2008; 16:37:28 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    rakamlar artınca net sayı yazmaya insanın eli varmıyor ama 40 ın üstü diye bir tiyo atayım.




    bu forumda hocamız olduğu kadar abimiz de sayılırsınız o zaman,
    en azından benim için böyle artık,
    saygılar...
  • Funkmaster,

    Motor yağı ciddi olarak eksik aracın yağ tamamlanması sonrası rölantisinin az da olsa değişmesi normal bir durumdur.Teknik açıklaması ise söyledir,
    yağ özellikle yüksek numara taşıyan yağlar ,daha yüksek viskositeye sahiptirler, yani krankı ve ekipmanların çalışmasına karşı direnç gösterirler.Ne kadar fazla yağ olursa o kadar fazla direnç olacaktır.

    Normal bir motor yağı seviyesi olan araç ideal rölantisini buna göre ayarlatılmış durumdadır.Ancak aracınızda eksiklik uzun süredir devam ediyor ve yağ miktarını ekleyerek artırıyorsanız devirin düşmesi normal bir durumdur.Yapılması gereken ,yağ normal seviyesine tamamlandıktan devrin ideal aralıkta olup olmadığının gözden geçirilmesidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Mayıs 2008; 17:33:03 >
  • estagrurullah yuci,
    ''Akıl yaşta değil baş da''dır.Bu yüzden sadece tecrübe namında ,bilimsel yaklaşım ve mesleki tecrübe olarak oluşturacaklarınıza katkıda bulunmak için burada bulunuyorum.

    Günümüzün dünyasında bilgi çok kolay erişilebildiği halde (internet sayesinde), değerini eskisinden daha az görebildiğimiz bir olgu haline gelmiştir.Bunun böyle olmadığını ortaya çıkarırı ve bilginin ve birikimin değerini anlatabilirsek , bütün bilgi sahiplerinin sinerjisinden bizler de geri dönüşüm ile fayda sağlarız.

    şahsım olarak ben bu konuda birşeyler yazmak için çok iyi bilgiğim konularda dahi hatalı birşey yazmamak adına , internetten güvendiğim yerlere bakarak bilgilerimi tazeliyorum.Benim zamanımda üniversitelerde bilgisayar ancak kilitli kapılar arkasında profların veya öğretim üyelerinin erişebileceği bir makinaydı.Şimdi internet saywesinde dünyanın en büyük kütüphanleri ayagımıza geldi.İlk başlarda Bu durumda artık bilgisiz insan kalmaz ve kalkınmamız artar diye ümitli idim.Ancak 20sene sonra aynı gençliğimizin paranın kölesi haline getirilmiş bir toplum ferdi olarak , kıssadan kar ,en büyük ,en güçlü gibi anlamsızca değerleri bir güöç timsali olarak görmesinden büyük üzüntü duyuyorum.Bilgilerimizi yarıştırmak yerine araçların hızlarını veya güçlerini yarıştırarak daha aydınlık günlere gitmemiz çok zor görünüyor.Parası olan güçlüdürimajı arabası güçlü olan güçlüdür vb anlatılmayan ancak hissedilen değerlere ne yazıkk ki dönüşmüş durumdadır.

    Ancak ne kadar kötü ve yanlış olan bir yolda olursak olalım, bir çıkış her zaman vardır .

    Bir kişi herşeyi değiştirmeye muktederdir.

    Bu konuda sahip olağımız kudret Büyük Önderimiz ATATÜRK 'ün de dediği gibi damarlarımızda mevcuttur.




    quote:

    Orjinalden alıntı: yuci


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    rakamlar artınca net sayı yazmaya insanın eli varmıyor ama 40 ın üstü diye bir tiyo atayım.




    bu forumda hocamız olduğu kadar abimiz de sayılırsınız o zaman,
    en azından benim için böyle artık,
    saygılar...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 6 Mayıs 2008; 17:49:41 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: yuci


    quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    rakamlar artınca net sayı yazmaya insanın eli varmıyor ama 40 ın üstü diye bir tiyo atayım.




    bu forumda hocamız olduğu kadar abimiz de sayılırsınız o zaman,
    en azından benim için böyle artık,
    saygılar...


    Saygılar,hürmetler
  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    delphi büyük bir zi,ncirin halkası olan iyi bir markadır.Bu konuda süpheniz olmasın ancak markdan çok bahsetmiş olduğum yağ numaraları ve ihtiyaçları karşılaması esastır.

    birde yağlarda raf ömrü genelde 2-3 yıldır.Beklemiş yağları almamaya özen gösterin.Üretim tarihini anlamak oldukça zor olabiliyor.Sanki şifreleme yapılmış gibi farklı harf numaraları kullanan markalar var(castrol gibi) ama kafaya takılırsa mutlaka lot numaraından üretim tarihleri bulunabilinir.her zaman yeni yağı tercih edin.Özellikle 20-50 mineral yağlarda.,sentetiklerin raf ömürleri daha uzun olabiliyor 5 sene maksium diye hatırlıyorum.
    quote:

    Orjinalden alıntı: panisher

    Arkadaşlar C3 1.4 HDI kullanıyorum.Özel serviste Delphi marka yağ kullanıyorlar.Nedir ne değildir bu usta dedim.Alman malı merak etme iyidir dedi.1 hafta sonra yine bakıma gitcem bu yağla ilgili bilgisi olan var mı?Kötü derseniz kendi yağımı alıp gitcem.Teşekkür ederim





    Teşekkür ederim




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    Funkmaster,

    Motor yağı ciddi olarak eksik aracın yağ tamamlanması sonrası rölantisinin az da olsa değişmesi normal bir durumdur.Teknik açıklaması ise söyledir,
    yağ özellikle yüksek numara taşıyan yağlar ,daha yüksek viskositeye sahiptirler, yani krankı ve ekipmanların çalışmasına karşı direnç gösterirler.Ne kadar fazla yağ olursa o kadar fazla direnç olacaktır.

    Normal bir motor yağı seviyesi olan araç ideal rölantisini buna göre ayarlatılmış durumdadır.Ancak aracınızda eksiklik uzun süredir devam ediyor ve yağ miktarını ekleyerek artırıyorsanız devirin düşmesi normal bir durumdur.Yapılması gereken ,yağ normal seviyesine tamamlandıktan devrin ideal aralıkta olup olmadığının gözden geçirilmesidir.


    tamam da benim demek istediğim o değil, yani zaten dizel araçlar bosch kalemleri sayesinde çabucak ısınabiliyor ya da yağlanmayı sağlayabiliyorlar. benim aklıma ilk olarak yakıt gelmişti de %1 ihtimal yağdan da olabilir diye düşündüm, zaten aşırı besleme turbo motor, bizim ülkedeki dandik yakıttan etkilenmesi an meselesi...
    satmasaydım bu meseleyi araştırırdım ama yardımın için tekrar teşekkürler...




  • renault 1,4 16 w motorlara Elf Öneriyorlar ama castrol 10-40 magnetex bu motora en tatlısı aracın çalışıp çalışmadığı bile belli değil elf de rölantide bile sesi duyuyordum. şimdi tık yok.
  • bunun için konu açmışmıydım hatırlamıyorum ama bi ara tartışmıştık...

    genede değerli yorumlarınızı bekliyorum....


    şimdi 10.000 de yağ değiştiren 2 insan düşünün....

    1. si bütün gün istanbul trafiğinde gezer hiç uzun yola çıkmaz tam şehir içi arabasıdır...

    2. si sürekli uzun yol gider trafikle pek işi olmaz....



    2 si arasında yağ aşınması olarak ciddi fark olması gerekir
    biri 1. viteste 2. viteste 3000 devirle gidiyor ne kadar yol alıyor

    2. 5. 6. viteste 3000 devirde gidiyor ne kadar yol alıyor....

    yağ değişim periyodlarının bu 2 muhtemel kullanıcı için aynı olması normalmidir?...
    biri ya baya erken değiştiriyor yada biri çok geç değiştiriyor diyebilirmiyiz?
  • kesinlikle haklısınız.
    Verilen km yağın değişmesi gereken ilk km değil, son kmsidir.yani duruma göre kullnıcı aracını hangi durumda kullandığını bilir.Buna göre aracı ne kadar hızpalamışsanız km olayı düşecektir.YAĞ için en kötü durum bir soğutulup bir ısıtılmasıdır .Bu durum şehir içi için geçerli olduğu gibi mesela uzun yolda bir kamyonun arkasımna takılıp 50 km 30 ile gitmede de yaşanmaktadır.Bu kadar değişkenin olduğu durumda bir km konması normaldir ama anlaşılması gerekn şey bu km ilk değil son km olduğudur.yani artık yağ bu noktadan sonra görevini tam olarak yapamayacak ve aşınma olacaktır.Yoksa yağı hiç değiştirmeden 50000 km de digebilmek mümkündür tamamlama yapılmak kaydıyla ama yağ yağ lama özelliğini vasfıan yitirerek sadee soğutucu olarak göreev yapacaktır.Bu arada vurgulamak isterim ki ,yağlar soğutmak için ideal bir mineral sıvıdır, Bunun karşılığını görebilecek ucuza önzüm bulmak zordurç.Sadece soğutma amacıyla kullanılacak ise 10 yıl yağı hiç değiştirmeden kullanabilmeniz mümkündür , uygun nyumara olması kaydıyla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: Whisper911

    bunun için konu açmışmıydım hatırlamıyorum ama bi ara tartışmıştık...

    genede değerli yorumlarınızı bekliyorum....


    şimdi 10.000 de yağ değiştiren 2 insan düşünün....

    1. si bütün gün istanbul trafiğinde gezer hiç uzun yola çıkmaz tam şehir içi arabasıdır...

    2. si sürekli uzun yol gider trafikle pek işi olmaz....



    2 si arasında yağ aşınması olarak ciddi fark olması gerekir
    biri 1. viteste 2. viteste 3000 devirle gidiyor ne kadar yol alıyor

    2. 5. 6. viteste 3000 devirde gidiyor ne kadar yol alıyor....

    yağ değişim periyodlarının bu 2 muhtemel kullanıcı için aynı olması normalmidir?...
    biri ya baya erken değiştiriyor yada biri çok geç değiştiriyor diyebilirmiyiz?




  • Benim bir sorum olacak konuyla ilgili; aracımda bu güne kadar sadece shell 10 W-40 motor yağı kullandım. Şimdi magnatec 10 W-40 kullanmak istiyorum. Sizce herhangi bir zararı olurmu, yoksa aynı yağla mı devam edeyim? (Not: magnatec çok övülüyor, açıkçası ben de shell'den memnun değilim.)
  • aslında markanın b,r önemü yopktur ancak içindeki küçük ayrıntılar bazen fark edebiliyor.bu yüzden magnetec 10-40 öneriyorum.Ancak bu yağ geçişten sonra en az 40.000-50.000 km yağ değiştirmemeniz kaydıyla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Benim bir sorum olacak konuyla ilgili; aracımda bu güne kadar sadece shell 10 W-40 motor yağı kullandım. Şimdi magnatec 10 W-40 kullanmak istiyorum. Sizce herhangi bir zararı olurmu, yoksa aynı yağla mı devam edeyim? (Not: magnatec çok övülüyor, açıkçası ben de shell'den memnun değilim.)
  • şu sürati yaptım şöyle solladım böyle yanladım diyen insanlardansa
    bujimi şöyle temizledim şu yağı koydum bu hava filtresini temizledim acaba şunu kendim yapabilirmiyim filtreyi kendim değiştirebilirmiyim hidroliği şöylemi koysam böylemi koysam diyen arabasına bakım yapan ve imtina eden insanları görmek daha çok hoşuma gidiyor



     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


    mercedes benz world sitesinden resimler bunlar ve adamlar mercedes kullanıcıları için nasıl filtre değiştirilir onu anlatmışlar
    arabanın altına yatın ve bu işlemleri yapın siz yapabilirsiniz demeye getiriyorlar

    ekonomi iktisat herkese lazım sonuçta



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vw1303s -- 7 Mayıs 2008; 10:14:10 >




  • Mazotlu araçlarda nasıl yapılıyor, onun da rehberi var mı mazot filtresi falan?
  • b]Good Luck & have fun!

    eğer bu işlemi yağınızı filtrenizi kendiniz alıp yaparsanız yaparsanız bizzati kendiniz .. aklınızda arabanın yağı şumuydu acaba dökme yağmıydı hakettimi vs kalmaz ve aracınızın en kritik bakımını bizzati kendiniz yapmışo olursunuz


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vw1303s -- 7 Mayıs 2008; 10:38:02 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: vezir

    aslında markanın b,r önemü yopktur ancak içindeki küçük ayrıntılar bazen fark edebiliyor.bu yüzden magnetec 10-40 öneriyorum.Ancak bu yağ geçişten sonra en az 40.000-50.000 km yağ değiştirmemeniz kaydıyla.
    quote:

    Orjinalden alıntı: H-WALKER

    Benim bir sorum olacak konuyla ilgili; aracımda bu güne kadar sadece shell 10 W-40 motor yağı kullandım. Şimdi magnatec 10 W-40 kullanmak istiyorum. Sizce herhangi bir zararı olurmu, yoksa aynı yağla mı devam edeyim? (Not: magnatec çok övülüyor, açıkçası ben de shell'den memnun değilim.)









  • VEZİR ABİ ARADIĞIM ŞEYİ BULDUM
    BU KATKI ÖZEL BİR KATKI ESKİ YAĞ DEĞİŞİMİNDEN ÖNCE BUNU KOYUYORSUN ARACA 20 DAKİKA ÇALIŞTIRIYORSUN VE MOTOR YAĞINI CİLLOP GİBİ BİR MOTORA KOYUYORSUN KURUM TORTU NE VARSA ESKİ YAĞI DEĞİŞİRKEN ATIYOR

    FİRMA SAĞLAM BU KONUDA REFERANSLARI VAR


     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



     ...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fakker -- 7 Mayıs 2008; 14:52:45 >




  • fakker link verebilir misin.Beni mşirketin bilgisayarı forumdaki fotoları görmemi sanırım engelliyor ,ekran boş çıkıyor akşam 18,00 den sonra rsimleri görebiliyorum.IT nin de kendine göre teknolojisi var.
  • Arkadaşlar merhaba, ben imzamdaki aracın yağını pazartesi castrol magnatec 10W-40 ile değiştirdim. Daha önce 15W-40 shell vardı. Akşam dikkatli bir şekilde arabanın sesini dinlediğimde öncekine göre biraz gürültülü çalıştığını sanıyorum. bununla ilgili bilgisi olan arkadaşlar nasıl bir yorum yapar acaba.
  • evet yüksek numara yağ kullnımı viskositesi daha yüksek yağ olacağı için soğukken çalıştırmada ese farkı yapabilir.Çok az da olsa yakıt tüketiminin artması da mevzu olabilir.Ancka motor ısındıktan sonra veya belirli bir km yapmış aracın rölanti sesinde kulakla ayırt edilebilecek bir farkın olmamaması gerekir.
    Tabiiki senfoni orkestrası yöneticisi değilseniz. yoksa her sesin bir ayırt edilebilirliği vardır.
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.