Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (103. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
12 Misafir (2 Mobil) - 10 Masaüstü2 Mobil
5 sn
18.537
Cevap
202
Favori
1.864.855
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Popüler Konular listesinde
75. Sırada  bugün en iyi #23
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • teşekkür ederim cevap için ...

    yani yakıt ekonomisi içinde 0w40 yerine 5w30 veya 5w40 kullanmak daha mantıklı ve eekonomik olacak ...

    doğru yorumlamışımdır umarım ...
  • mobil süper 3000 5w30 tam sentetik yağ iyidir. ben hep onu kullanıyorum. fiyatı da 55TL. gayet güzel yağ
  • mobil esp 5w30 veya castrol edge 5w40 almayı düşünüyorum ...
  • o yağlar 100 tl kardeş ne gerenk var 1.2 16v clio için? turbo yok bişey yok üstün performanslı bir araç değil. sen bilirsin yine de ama bence gerek yok.
    symbol 1,4 için süper 3000 5w30 yetiyor bana
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BorAsi

    yani yakıt ekonomisi içinde 0w40 yerine 5w30 veya 5w40 kullanmak daha mantıklı ve eekonomik olacak ...

    doğru yorumlamışımdır umarım ...


    "Yakıt ekonomisi yağları" bir kategoridir. Tanım gereği SAE-30 veya daha düşük viskoziteli yağlar ekonomi tipi yağlar olabilir. Her 0W-30 ekonomi tipi yağ olmadığı gibi bazı 10w-30 yağlar da yakıt ekonomisi sağlayabilirler. Tabii ancak en azından 30'luk yağlara izin veren motorlar bu yağlardan istifade edebilir.

    Pratik olarak piyasada bazı 0w-30 ve 5w-30'lar yakıt ekonomisi amaçlıdır. Sentetik ve 5W-30, ekonomi tipi olarak piyasada benim bildiğim bir yağ yok.

    Castrol Edge serisi de böyle bir yağ değil. Tıpkı Mobil ESP gibi. Dinamik viskoziteleri yüksek olan bu yağlar geniş çalışma toleransları olan motorlar içindir.

    Eğer ki yakıt ekonomisi hedefleniyorsa (Mobil için) FE serisi, Mobil1 0W-30 fuel economy serileri (sentetik olarak) tercih edilmelidir. Bu tip yağlar sentetik olarak 5w-30 viskozitede piyasada bulunmuyorlar. Veya yarı sentetik Elf Evolution SXR 5W-30 (veya Total marka muadili) yine düşük sürtünmeli yağlardır. Elf/Total sentetik düşük sürtünmeli yağlar da var. Eskiden Castrol'de de "Lite" serisi vardı ama artık göremiyorum yerine bir şey koymadılar veya ithal edilmiyor. Bu saydığım yağlar veya başka markalardaki muadilleriyle ölçülebilir bir ekonomi gözlemlenebilir.

    Yağlarda marka modele dikkatlice bakın, artık çok fazla versiyon var. Sonra etiketi takip edin. Ekonomi tipi yağlar bir yerinde mutlaka belirtilir. Genellikle de model isimlerinde "F", "FE", "fuel economy", "energy conserving" gibi ibareler olur.

    edit: buradan devam edelim

    Yukardaki karışıklığı engellemek için API standardına göre şişelerin üzerinde "energy conserving" işareti olmak zorunda. Avrupa ise bunu standartların içinde çözmüş:

    ACEA A1/B1, ACEA standardındaki ekonomi tipi olanlardır. ACEA A5/B5 ise yüksek performanslı ekonomi tipidir. İhtimal ki sentetik ekonomi tipleri ACEA A5/B5'i karşılar. Bu normlarla, yüksek performans normu olan ACEA A3/B3'ü aynı anda karşılayan bir yağ olamaz. Bir yağda ACEA A3/B3'ü görüyorsanız SAE "kinematik viskoziteleri" düşük görünse de, yakıt sarfiyatıyla en iyi irtibatı gösteren "dinamik viskoziteleri" yüksek olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 16 Aralık 2010; 1:41:05 >




  • benim yağda FORMULA FE yazıyor. fe fuel economy mi demekmiş? öğrenmiş oldum..
  • ^ evet... Mobil'in en eski serilerinden, çok uzun süre kullandım
  • teşekkür eder,m sayın karbon detaylı açıklamanız için ...

    aracımın 1.2 motorlu olması , 0w30 veya 0w40 yağ kullandığımda istedigim performansı yada ekonomiyi sağlaya bilirmiyim ..

    yani senin araba zaten kucuk motor, performan aracı degil , boyle kapsamlı bir yağ kullanmana gerek yok ...

    sen git şu yağı al mı dıyorsunuz yoksa araç motor buyuklugu gözetmeksizin iyi yağ kullanmakta faydamı vardır ?

    not.. araçta şuan mobil1 new life 0w40 var ...




    quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    quote:

    Orijinalden alıntı: BorAsi

    yani yakıt ekonomisi içinde 0w40 yerine 5w30 veya 5w40 kullanmak daha mantıklı ve eekonomik olacak ...

    doğru yorumlamışımdır umarım ...


    "Yakıt ekonomisi yağları" bir kategoridir. Tanım gereği SAE-30 veya daha düşük viskoziteli yağlar ekonomi tipi yağlar olabilir. Her 0W-30 ekonomi tipi yağ olmadığı gibi bazı 10w-30 yağlar da yakıt ekonomisi sağlayabilirler. Tabii ancak en azından 30'luk yağlara izin veren motorlar bu yağlardan istifade edebilir.

    Pratik olarak piyasada bazı 0w-30 ve 5w-30'lar yakıt ekonomisi amaçlıdır. Sentetik ve 5W-30 olan ekonomi tipi yağ piyasada benim bildiğim bir yağ yok.

    Castrol Edge serisi de böyle bir yağ değil. Tıpkı Mobil ESP gibi. Dinamik viskoziteleri yüksek olan bu yağlar geniş çalışma toleransları olan motorlar içindir.

    Eğer ki yakıt ekonomisi hedefleniyorsa (Mobil için) FE serisi, Mobil1 0W-30 fuel economy serileri sentetik olarak tercih edilmelidir. Bu tip yağlar sentetik olarak 5w-30 viskozitede piyasada bulunmuyorlar. Veya yarı sentetik Elf Evolution SXR 5W-30 (veya Total marka muadili) yine düşük sürtünmeli yağlardır. Elf/Total sentetik düşük sürtünmeli yağlar da var. Eskiden Castrol'de de "Lite" serisi vardı ama artık göremiyorum yerine bir şey koymadılar veya ithal edilmiyor. Bu saydığım yağlar veya başka markalardaki muadilleriyle ölçülebilir bir ekonomi gözlemlenebilir.

    Yağlarda marka modele dikkatlice bakın, artık çok fazla versiyon var. Sonra etiketi takip edin. Ekonomi tipi yağlar bir yerinde mutlaka belirtilir. Genellikle de model isimlerinde "F", "FE", "fuel economy", "energy conserving" gibi ibareler olur.





  • bence yüksek performanslı, yüksek sıkıştırma oranına sahip olmayan, turbosuz, ekonomik küçük motorlu otomobillerde Mobil 1 ya da castrol edge gibi pahalı yağlar gereksiz. sentetik olmak şartıyla daha ucuz ürünler alınabilir.ki ben öyle yapıyorum.
    şayet TDI yada benzeri turbo benzinli orta sınıf bir aracım olsaydı o dediğiniz yağlardan düşünürdüm..
    mobil süper 3000 5w30 55tl
    mobil süper 3000 5w40 65 tl
    po maxima 5w30-5w40 da 50-60 tl civarı.. clio albea hyundai gibi araçlar için yeterli bence bu tip yağlar. daha fazlasına gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BorAsi

    teşekkür eder,m sayın karbon detaylı açıklamanız için ...

    aracımın 1.2 motorlu olması , 0w30 veya 0w40 yağ kullandığımda istedigim performansı yada ekonomiyi sağlaya bilirmiyim ..

    yani senin araba zaten kucuk motor, performan aracı degil , boyle kapsamlı bir yağ kullanmana gerek yok ...

    sen git şu yağı al mı dıyorsunuz yoksa araç motor buyuklugu gözetmeksizin iyi yağ kullanmakta faydamı vardır ?

    not.. araçta şuan mobil1 new life 0w40 var ...




    rica ederim

    Renault 12 dahi (70'lerde) düz 30'lara izin veriyormuş. Fakat motor motor, sene sene tabii ki bilmiyorum, kullanma kılavuzunu bir kontrol edin. Eğer orada ACEA A1/B1 veya 30'luk yağlara izin veriyorsa ve ekonomi amaçlı yağ kullanmak isteniyorsa (ki 1.2 motorla pilav üzeri kuru gibi bir şey olacaktır) o zaman bahsettiğimiz yağlar kullanılabilir.

    Sentetik konusuna gelince... Bir ara yarı sentetiklerin fiyatları 75'leri geçti. Ben de 80-90 civarında sentetik aldım, bir daha da geri dönmedim. Karter havalandırması hava filtresi civarında yağ buharı yapardı, senteik yağa geçince (0W-30) kalmadı, ki ince bir yağda daha çok buharlaşma kaybı beklenir normalde.

    Bence aracınızı düzenli olarak değiştiriyorsanız sentetik yağa gerek yok, ama seviyorsanız ve uzun süre kullanmak planlanıyorsa bu fiyatlarla ben sentetik alırım. Bakımlarını kendim yaptığım için farkı daha yakından görüyorum, karbürasyon bile (dolaylı olarak) farkediyor. Fiyatı amorti eder mi bilmiyorum. Filo yöneticisi olsam filo yağları var... çok başka türlü. Benim için sürüş zevki için senede verdiğim 20 liralık bir fark, bir de araba da yeniyse parı parıl kalacak valf bölgesi demek sentetik.

    Damonbounce'ın yadıklarını ben de yapıyordum. O da bir yöntem, şimdiki yağlar zaten çok kaliteli, özellikle Mobil 3000 , Eski S veya FE ye seneler önce verdiğimiz fiyata satılıyor ki kalite olarak çok daha iyi olmasına rağmen. Aklımı çelmiyor değil. Fakat bence Türkiye'de yarı sentetik fiyatları hala yüksek (çünkü arabalar pahalı korumak aksatmamak isteyecesiniz, zaten motorun istediği şartlara bakılırsa yarı-sentetikten daha ucuz bir opsiyonumuz yok, talep yüksek). Sentetik fiyatları ise (talep azlığından olabilir) nispeten Avrupa standartlarında.




  • evet..kabaca bir hesap yaparsak araç sahiplerinin neredeyse %50den fazlası yarı sentetik sae10w40 dereceli yağları kullanıyor..
    fiyatı da telep çok olduğu için yüksek galiba...bana sorarsan magnatec 10w40ın ederi en fazla 45tl ama 75ten satıyorlar..
  • sanırım yanlış hatırlamıyorsam yarı sentetik yağ yazıyordu katalogta ,bakınız

    10w40 uygun olur ama motor aşınmış ise 15w40 kullanınız
    quote:

    Orijinalden alıntı: ozcandurak

    VEZİR KARDEŞ

    KIŞ ŞARLARINA GÖRE YAĞ DEĞİŞİM ARALIĞI 4000 KM VEYA 5000 KM
    MITSUBISHI L 300 PANEL VAN
    KULLANILAR YAĞ İSTANBUL ŞARTLARINA GÖRE HANGİSİ OLMALI

    HANGİ NUMARA YAĞLARDAN RANDIMAN ALIRIM

  • Sayın VEZİR selamlar.
    bir konu hakkında fikrinizi almak istiyorum.

    arac 1.2 16V Clio HB yılda 5000km yol yapıyor.Soğuk bir iklimde yaşıyoruz.

    Şu an motor yağı değişmesi gerekiyor.katedilen km 34000

    Mobil Super 3000 X1 5W40 yada
    Mobil super 3000 Formüla 5W40 hangisini önerirsiniz.

    Ayrıca Mobil'de Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 kodlu bir yağ var soğuk bir iklimdeyiz bu yağı bu motorda kullanabilirmiyiz.Yağın spesifikasyonları
    API SL/SJ/CF
    ACEA A1/B1
    A5/B5
    Ayrıca yağ hiçbir yerde yok sanırım yeni gelmiş.fiyatını dahi bilmiyorum.

    Araçta şu anki yağ 10W40 Elf yarı sentetik olabilir..
  • hangi ilde iseniz oradaki mobil bayisinde mutlaka vardır ...

    ben uşak ilindeyim ve buradaki bayide 1 yıldır var ... isterseniz buradan alıp kargoyla yollayabilirim de size ... ki illa bu yağı istiyorsanız ...
  • VEZİR HOCAM ARACIM 1996 MODEL E34 KASA BMW 5.20İA MOTOR YAĞI OLARAK NE ÖNERİRSİNİZ? SAYGILAR
    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sanırım yanlış hatırlamıyorsam yarı sentetik yağ yazıyordu katalogta ,bakınız

    10w40 uygun olur ama motor aşınmış ise 15w40 kullanınız
    quote:

    Orijinalden alıntı: ozcandurak

    VEZİR KARDEŞ

    KIŞ ŞARLARINA GÖRE YAĞ DEĞİŞİM ARALIĞI 4000 KM VEYA 5000 KM
    MITSUBISHI L 300 PANEL VAN
    KULLANILAR YAĞ İSTANBUL ŞARTLARINA GÖRE HANGİSİ OLMALI

    HANGİ NUMARA YAĞLARDAN RANDIMAN ALIRIM



  • bahsettiğiniz her iki yağ da kullanılabilir. Ama 0w30 yağda daha çok yakıt tasarrufu yaparsınız. Motorunuz daha aşınmamış olacağı için hem performans hemde soğuk çalışması için 0w30 iyi olacaktır fiyatını karşılayabilirseniz tabii ki
    quote:

    Orijinalden alıntı: altrea

    Sayın VEZİR selamlar.
    bir konu hakkında fikrinizi almak istiyorum.

    arac 1.2 16V Clio HB yılda 5000km yol yapıyor.Soğuk bir iklimde yaşıyoruz.

    Şu an motor yağı değişmesi gerekiyor.katedilen km 34000

    Mobil Super 3000 X1 5W40 yada
    Mobil super 3000 Formüla 5W40 hangisini önerirsiniz.

    Ayrıca Mobil'de Mobil 1 Fuel Economy 0W-30 kodlu bir yağ var soğuk bir iklimdeyiz bu yağı bu motorda kullanabilirmiyiz.Yağın spesifikasyonları
    API SL/SJ/CF
    ACEA A1/B1
    A5/B5
    Ayrıca yağ hiçbir yerde yok sanırım yeni gelmiş.fiyatını dahi bilmiyorum.

    Araçta şu anki yağ 10W40 Elf yarı sentetik olabilir..





  • BMw araca yakışan 5w30 aşınma varsa 5w40 dır bunun üzerinde viskosite ancak yağ eksiltirse kullnılmalıdır. MOBİL 1 serisi her yağ size uyar 0w30 ile ama motor aşınmamışsa eksozdan yağ kokuksu gelmiyorsa
    quote:

    Orijinalden alıntı: yvz83

    VEZİR HOCAM ARACIM 1996 MODEL E34 KASA BMW 5.20İA MOTOR YAĞI OLARAK NE ÖNERİRSİNİZ? SAYGILAR
    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sanırım yanlış hatırlamıyorsam yarı sentetik yağ yazıyordu katalogta ,bakınız

    10w40 uygun olur ama motor aşınmış ise 15w40 kullanınız
    quote:

    Orijinalden alıntı: ozcandurak

    VEZİR KARDEŞ

    KIŞ ŞARLARINA GÖRE YAĞ DEĞİŞİM ARALIĞI 4000 KM VEYA 5000 KM
    MITSUBISHI L 300 PANEL VAN
    KULLANILAR YAĞ İSTANBUL ŞARTLARINA GÖRE HANGİSİ OLMALI

    HANGİ NUMARA YAĞLARDAN RANDIMAN ALIRIM









  • Vezir Hocam görüşünüz nedir;

    Elf Evoluatıon 5-40 konuldu yaklaşık 5500 km ve 6 ay oldu yağı bugün kontrol ettiğim siyahlaşmaya başladığını (çok fazla değil gibi) farkettim. Bundan önceki yağ Castrol Magnetec 10-40 idi onda böyle bir kararma ancak 8000 km de olmuştu. Sebep ne olabilir castrol 10-40 daha mı iyi bir yağ acaba. (Psikoljikmi bilmiyorum ama bu motor yağları kararmaya başladımı sinir oluyorum hemen değiştirme hissine kapılıyorum.)
    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sert19 -- 19 Aralık 2010; 23:15:15 >
  • daha çabuk kararan yağ, daha iyi temizlik gibi bir düz mantık oluştu kafamda...
  • S.A
    VEZİR BEY YAZILARINIZ TAKİP ETTİM,KAFAMDA YAĞLA İLGİLİ BİŞEYLER OLUŞU.
    AMA Bİ SORU SORMADAN EDEMEYECEĞİM.
    20-50 YAĞ KULLANMAYA BAŞLADIM.YAĞ YAKMASI OLDUĞU SÖYLEDİ USTA.BUNU KULLANALIM DEDİ.AMA ÇOK AZYAKIYOR DEDİ.
    1.6 NİSSAN SUNNY VAR,VE KM DE LPG DE 300 KURUŞ YAKIYOR.
    YAĞI BİRAZ İNCEE KULLANSAM YAKIT DÜŞERMİ(LPG AYARLARI TAM,BİLGİSAYARA SOKTUM.)VE RAMPALARDA ÇEKİŞİ DÜŞÜK,ARTARMI.
    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER.
  • 
Sayfa: önceki 101102103104105
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.