Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (73. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
9 Misafir - 9 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.619
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • Sn Vezir Bey;
    ben 0 km 2010 model nissan micra 1.2 otomatik aldim.aracin kullanma kitapciginda 5w30 yag oneriliyor.antalya da yasiyorum.arac genellikle sehirici trafikte kisa mesafelerde kullaniliyor.yilda 3-4 kez uzun yola gidiyorum.yetkili servis 10w40 castrol kullaniyor.sizce ben ne yapmaliyim?servisin kullandigi 10w40 yagi mi kullanmaliyim?yoksa 5w30 bir yag alip bakimda servise onu mu koydurtmaliyim?garanti benim disaridan yag getirmemle bozulur mu?(biraz uzun bir soru oldu uzgunum :) bu benim 2. nissan micram.digeri uretim hatasi yuzunden dava sonucu cok ugrastirarak degisti.simdiki aracima uzun sure sorunsuz binmek istiyorum)cevabiniz icin simdiden tesekkurler...
  • Tekrar olmuş. Silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 27 Mart 2010; 1:49:49 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fuji

    Sn Vezir Bey;
    ben 0 km 2010 model nissan micra 1.2 otomatik aldim.aracin kullanma kitapciginda 5w30 yag oneriliyor.antalya da yasiyorum.arac genellikle sehirici trafikte kisa mesafelerde kullaniliyor.yilda 3-4 kez uzun yola gidiyorum.yetkili servis 10w40 castrol kullaniyor.sizce ben ne yapmaliyim?servisin kullandigi 10w40 yagi mi kullanmaliyim?yoksa 5w30 bir yag alip bakimda servise onu mu koydurtmaliyim?garanti benim disaridan yag getirmemle bozulur mu?(biraz uzun bir soru oldu uzgunum :) bu benim 2. nissan micram.digeri uretim hatasi yuzunden dava sonucu cok ugrastirarak degisti.simdiki aracima uzun sure sorunsuz binmek istiyorum)cevabiniz icin simdiden tesekkurler...

    sıfır bir japon aracında eğer özel bir durum mevcut değilse tam sentetik yağ kullnılması önerilir.Zaten size kitapçıkta tavsiye edilen yağ bu 5w30 ,

    Antalya yaz şartları AĞIR tabirini kullanabileceğimiz şartları içermektedir. Birde bunun üstüne kısa mesefe kulln ım dur kalk ve klima eklenince motr yağı maksimum derecede zorlanacaktır. Kışın ve bahar ayları için 5w30 yağı uygun bir seçim olmasına rağmen yazın ikinci hanedeki sayı en az bana göre 40 olmalıdır ki sağlam yağlama yapsın. Bu nedenele tam sentetik yağ seçeneklerinden 5w40 seçimi size en doğru uyacak seçimdir. Yaz kış problem yaratmaz. Eğer bu yağ yazın eksiltme yapar ise ki araç eskimeye başlayınca belirli seviyede eksiltme aslında normaldir bu takdirde 5w50 kadar sınırı yükseltebilirsiniz.

    ilk başlandıçta aralık dar tutulmalı ama gerekirse ikinci hane büyütülmelidir. hem keseniz için hem de fazla polimer iyi bir şey değildir.
    dar aralıktan kastım iki hane arasındaki farktır.
    5w30 ---- 30-5= 25
    5w40 ----- 40-5= 35
    10w40 ---- 40-10= 30




  • Merhaba Vezir hocam;

    Daha önceleri yazılmış olabilir, Tamamını okuyamadım..

    Admire 1,5 CRDİ motorda şimdiye kadar (168.000km) castrol 10/40 motor yağı kullanıldı, şimdi shell 10/40 motor yağı kullanılsa problem olurmu?

    Teşekkürler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H.SAHİN -- 30 Mart 2010; 20:00:41 >
  • hayır markanın çok bir önemöi yok belki katkıları fark edebilir o da zarar verecek seviyeye ulaşamaz API testlerinde bunları göz önüne alan zor aşamaları vardır
    Büyük markalar aşağı yukarı hepsi numaraları ve yarı sentetik sentetik sınıfları uyduğu sürece , aynıdır
    quote:

    Orijinalden alıntı: H.SAHİN

    Merhaba Vezir hocam;

    Daha önceleri yazılmış olabilir, Tamamını okuyamadım..

    Admire 1,5 CRDİ motorda şimdiye kadar (168.000km) castrol 10/40 motor yağı kullanıldı, şimdi shell 10/40 motor yağı kullanılsa problem olurmı?

    teşekkürler..
  • Bilgi için Tşk. Vezir hocam...

    Teknik veri olmayabilir, Bazı motor ustaları her zaman kullanılan motor yağ markasının kullanılmasını her marka yağının motor içerisinde kurum oluşmasının farklı olduğu ve marka değişikliğinde yeni yağın oluşturacağı kurumunun önceki oluşan kurum ile uyuşamadığından önceki kurumu sökmeye çalışacağı ve yeni kurum oluşuncaya kadar bu sürede motorda dengesiz çalışmaya yol acabileceği bilgisini vermekteler..

    Bu konuda düşünceleriniz nedir..

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    hayır markanın çok bir önemöi yok belki katkıları fark edebilir o da zarar verecek seviyeye ulaşamaz API testlerinde bunları göz önüne alan zor aşamaları vardır
    Büyük markalar aşağı yukarı hepsi numaraları ve yarı sentetik sentetik sınıfları uyduğu sürece , aynıdır
    quote:

    Orijinalden alıntı: H.SAHİN

    Merhaba Vezir hocam;

    Daha önceleri yazılmış olabilir, Tamamını okuyamadım..

    Admire 1,5 CRDİ motorda şimdiye kadar (168.000km) castrol 10/40 motor yağı kullanıldı, şimdi shell 10/40 motor yağı kullanılsa problem olurmı?

    teşekkürler..





  • yağların hepsi aşagı yukarı benzer yerlerden çıkmaktadır bu ndenle bahsedilen farklılık eğer mevcut ise esas itibarıyle yağın içindeki katkılardan kaynaklanmaktadır.
    örneğin temizleme maddesi hemen hemen benzer sınıf yağların hepsinde vardır ama A markası bu özelliği öne çıkarıyorsa belki yüzdesel olarak daha fazla diğer B markasına göre katkı koyabilir bunun sınırını bilemeyiz. işte A firması bunu çok koyuyor ise sökücü etki daha fazla olacak ve eeğr önceden bir kalıntı varsa ortaya çıkacaktır. olayı konsantre dünyasını bilenler daha iyi anlayacaktır. Detarjanların da konsatresi vardır . Burada ölçü önem arz eder. Kullnıcı için farkı yaratan yoğunluk ve yüzdesel katkıların oranıdır.

    işte bu durumlarda sizinki gibi yüksek kmlere ramak kalan araçları çok da deneme yanılma yöntemine tabii tutacak marka ve yağ arayışlarından kaçınmalarını ben de tavsiye ederim. aracın sahibi baştan beri siz iseniz her şeyini biliyorsanız yağ değişiminde marka olarak bir sakınca olmaz. Ama geçmişini bilmiyorsanız , şüphe varsa mühendislikte riski minimize etme kuralını işletmek gerekir. Memnun olduğunuz yağı değiştirmemek bu risk analizinde atılacak ilk adımlardan biridir. ha değişse ne olur belki giçbirşey olmaz ama kğüçük bir farklılık bile oluşsa suç değişen yağda kalacaktır.belki gerçekten başka bir olur ama siz bir kere kafaya takarsanız yağın aklanması çok zor olur. Bu nedenle memnunsanız yağınızı değiştirmeyin. Değiştirecek iseniz de carbon clean gibi kimyasal temizleme işlemi sonrasında adam gibi tam santetik yağa geçin huzuru bulun
    quote:

    Orijinalden alıntı: H.SAHİN

    Bilgi için Tşk. Vezir hocam...

    Teknik veri olmayabilir, Bazı motor ustaları her zaman kullanılan motor yağ markasının kullanılmasını her marka yağının motor içerisinde kurum oluşmasının farklı olduğu ve marka değişikliğinde yeni yağın oluşturacağı kurumunun önceki oluşan kurum ile uyuşamadığından önceki kurumu sökmeye çalışacağı ve yeni kurum oluşuncaya kadar bu sürede motorda dengesiz çalışmaya yol acabileceği bilgisini vermekteler..

    Bu konuda düşünceleriniz nedir..

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    hayır markanın çok bir önemöi yok belki katkıları fark edebilir o da zarar verecek seviyeye ulaşamaz API testlerinde bunları göz önüne alan zor aşamaları vardır
    Büyük markalar aşağı yukarı hepsi numaraları ve yarı sentetik sentetik sınıfları uyduğu sürece , aynıdır
    quote:

    Orijinalden alıntı: H.SAHİN

    Merhaba Vezir hocam;

    Daha önceleri yazılmış olabilir, Tamamını okuyamadım..

    Admire 1,5 CRDİ motorda şimdiye kadar (168.000km) castrol 10/40 motor yağı kullanıldı, şimdi shell 10/40 motor yağı kullanılsa problem olurmı?

    teşekkürler..







  • Aşağıda bulunan 2. ürün binek araçta kullanılabilir mi?

    CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W-40
    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/27E998D0F774BE728025718E003B98FF?OpenDocument

    PERFORMANS SEVİYELERİ

    * API CF

    * ACEA A3/B3
    SAE 10W-40

    ----------------------------------------

    CASTROL ENDURON 10W-40
    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/1DFAFE8638B7D658C2256C4D0046BBBD?OpenDocument
    PERFORMANS SEVİYELERİ

    * API CF

    * ACEA E4/E5/E7
    SAE 10W-40



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi H.SAHİN -- 2 Nisan 2010; 0:58:45 >




  • Arkadaslar elimde castrol edge 5-40 motor yagları var
    tanesini 60 tl den verebilirim 4 lt
    link

    http://urun.gittigidiyor.com/Castrol-Edge-Motor-Yagi-5W-40-4-Lt_W0QQidZZ25936439

    not: gittigidiyorda 66 olmasının sebebi yuzde 10 komisyon kesiyor site
  • Yeriniz nerede? Buradaki profiliniz görüntülenemiyor.

    İnternetten almak pek uygun olmuyor. Komisyon+kargo

    quote:

    Orijinalden alıntı: thekoch

    Arkadaslar elimde castrol edge 5-40 motor yagları var
    tanesini 60 tl den verebilirim 4 lt
    link

    http://urun.gittigidiyor.com/Castrol-Edge-Motor-Yagi-5W-40-4-Lt_W0QQidZZ25936439

    not: gittigidiyorda 66 olmasının sebebi yuzde 10 komisyon kesiyor site




  • burada ikinci yağ , ''Euro 4" araçlar için idealdir.Ama binek otomobiller için ilk yağ daha uygun görünüyor.
    dikkat edilirse yağ tanımlarında enduron için ağır hizmet yağı tabiri kullanılmaktadır. Tır, kamyomn tarzı ve emisyon için çeşitli kısıtlamalar bulunan araçlar için


    quote:

    Orijinalden alıntı: H.SAHİN

    Aşağıda bulunan 2. ürün binek araçta kullanılabilir mi?

    CASTROL MAGNATEC DIESEL 10W-40
    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/27E998D0F774BE728025718E003B98FF?OpenDocument

    PERFORMANS SEVİYELERİ

    * API CF

    * ACEA A3/B3
    SAE 10W-40

    ----------------------------------------

    CASTROL ENDURON 10W-40
    http://amtulld002.bp.com/bpglis/lubtds.nsf/0/1DFAFE8638B7D658C2256C4D0046BBBD?OpenDocument
    PERFORMANS SEVİYELERİ

    * API CF

    * ACEA E4/E5/E7
    SAE 10W-40






  • quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-

    Yeriniz nerede? Buradaki profiliniz görüntülenemiyor.

    İnternetten almak pek uygun olmuyor. Komisyon+kargo

    quote:

    Orijinalden alıntı: thekoch

    Arkadaslar elimde castrol edge 5-40 motor yagları var
    tanesini 60 tl den verebilirim 4 lt
    link

    http://urun.gittigidiyor.com/Castrol-Edge-Motor-Yagi-5W-40-4-Lt_W0QQidZZ25936439

    not: gittigidiyorda 66 olmasının sebebi yuzde 10 komisyon kesiyor site



    hocam profilim kapalıymıs sanırım actım simdi, bursadayım ama dukkanım yok bir kampanyaya katılmak icin almıstım ürünleri,
    su anda elimde epey miktarda var sadece castrol edge 5-40 var




  • vezir hocam merhaba

    2001 model citoren 1.6 140 000 km xsara 2 lpg li aracım var eskişehirde yaşıyorum total 10/40 kullandım yazın yağ seviyesi 8000 km sonra min. altına düştü kışa girerken elf moligraf 10/40 aldım şimdi değişim olalı 10000 km ye yaklaşıyor yağ seviyesi min. a yaklaştı gine eksillti ama totala göre daha az eksiltti.. şimdi yağ değiştirme zamanı geldi. elf in taxigas 10/40 diye lpg li araçlar için bir ürünü nü gördüm şimdi de bunu mu denesem yada costrol hiç denemedim onu mu alsam karar veremedim fabrika çıkışı totaldı.. şimdiden çok teşekür ederim iyi çalışmlar..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sertük -- 3 Nisan 2010; 14:36:02 >
  • 15w40 yağı denemeyi düşündünüzmü ? .Eksiltme miktarını kıyaslayın.Marka olarak güvenilir olanları tercih edebilirsiniz.
    quote:

    Orijinalden alıntı: sertük

    vezir hocam merhaba

    2001 model citoren 1.6 140 000 km xsara 2 lpg li aracım var eskişehirde yaşıyorum total 10/40 kullandım yazın yağ seviyesi 8000 km sonra min. altına düştü kışa girerken elf moligraf 10/40 aldım şimdi değişim olalı 10000 km ye yaklaşıyor yağ seviyesi min. a yaklaştı gine eksillti ama totala göre daha az eksiltti.. şimdi yağ değiştirme zamanı geldi. elf in taxigas 10/40 diye lpg li araçlar için bir ürünü nü gördüm şimdi de bunu mu denesem yada costrol hiç denemedim onu mu alsam karar veremedim fabrika çıkışı totaldı.. şimdiden çok teşekür ederim iyi çalışmlar..




  • 8000-9000 km de bir eksiltmesi pistonların aşınması anlamına gelmez dimi burası baya soğuk oluyor birde 15/40 la çalıştıramazsın bu arabayı dediler..
    taxigas ı tavsiye edermisiniz.. teşekür ederim vakit ayırdığınız için
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertük

    8000-9000 km de bir eksiltmesi pistonların aşınması anlamına gelmez dimi burası baya soğuk oluyor birde 15/40 la çalıştıramazsın bu arabayı dediler..
    taxigas ı tavsiye edermisiniz.. teşekür ederim vakit ayırdığınız için

    neden çalışmasın ki !!
    evet aşırı soğuklarda 15 numara oldukça yüksek gelir ama önümüz yaz bir deneyin bakalım.Kışın soğuk oluyorsa en az 10 olması faydalıdır ama önce neden eksiltiyor onu bulmak lazım.taxigas hakkında detaylı bilgim yok .
    Birde denemesi zor olacak ancak LPG de mi eksiltitor yoksa benzinde mi ?
  • Vezir Hocam İ30 CRDİ VGT 115PS aracımda şuana kadar Shell 10W-30 yağ kullandım ve 10.000km dolmadan iki defa değştirdim. Şuan aracım 30.000km ye yaklaştı ve 3. bakım zamanı geldi. Hangi yağı önerirsiniz? Servislerin birçoğu 10W-30 yağ kullanma konusunda ısrarlı davranıyor?
  • Arkadaş turbo dizel arabaya biniyon bi araştır bee 10-30 kamyon agır vasıta yagdır.0-40 veya 5-30 veya 5-40 kullanmalısın son nesil turbo dizellerde.Bu dediklerimi kullanınca aracın sesi ve ısınması ayrıyeten çekişide artar.Mobil 1 esp 5-30 al servise ver koysunlarr.
  • hyavuz beyfendi uzun zamandır araştırıyorum zaten, araştırıyor olmasak buraya herhalde birşeyler yazmayız. Bu arada sorum size değil vezir'e...
    quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    Arkadaş turbo dizel arabaya biniyon bi araştır bee 10-30 kamyon agır vasıta yagdır.0-40 veya 5-30 veya 5-40 kullanmalısın son nesil turbo dizellerde.Bu dediklerimi kullanınca aracın sesi ve ısınması ayrıyeten çekişide artar.Mobil 1 esp 5-30 al servise ver koysunlarr.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sertük

    8000-9000 km de bir eksiltmesi pistonların aşınması anlamına gelmez dimi burası baya soğuk oluyor birde 15/40 la çalıştıramazsın bu arabayı dediler..
    taxigas ı tavsiye edermisiniz.. teşekür ederim vakit ayırdığınız için



    lpg de eksiltiyor
  • 
Sayfa: önceki 7172737475
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.