Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (388. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.533
Cevap
202
Favori
1.864.666
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 386387388389390
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar 2011 dizel sembol aracım var aracım 63 binde bası balatayı değiştirdim usta tekrar aynı şanzıman yağını koydu önceden 1-2 vites geçişerinde bazen zorlanıyordu şidmi yine zorlanıyor şanzıman yağını değiştirmelimiyim değiştirsem kaç numara hangi yağı kullanmalıyım teşekkür ederim
  • bakkal34 B kullanıcısına yanıt
    Sorun yağdan olmayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Sorun yağdan olmayabilir.

    Ustama sordum normal dedi sürekli olmasada arada ittirmek zorunda kalıyorum vitesi dün 3 ustaya sordum internet üzerinden biri şanzımanı değiştirelim dedi biri 80 numara elf yağ koy geçmezse yanıma gel dedi diğeri 75 numara yağ koy 20 km gez sonra o yağı boşalt tekrar 75 numara tam sentetik yağ koy dedi 3. ustanın söylediği mantıklı geldi ama fiyatlarına baktığımda 75 numara yağın 1 litresi 35-40 tl civarı ortalama 3 litre alıyor 2 sefer doldur boşalt yapsam 200 tl civarı tutuyor ya birde olmazsa boşuna zarar etmiş olacağım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bakkal34 -- 7 Mayıs 2015; 11:29:45 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hocam 2006 clio symbol 1.5 dci araca Elf Evolutıon 700 Turbo D 10w40 4 Litre Motor Yağ ( Dizel ) bu yağ uygun mudur?
  • İyi akşamlar. 2009 model Peugeot 308 HDİ,90 hp aracım için netten Mobil 1 ESP 5w-30 yağ siparişi vermiştim. Mobilin kendi sitesinde de aracıma bu yağı önermiş. Fakat nette bu yağın DPF olmayan araçlara uygun olmadığını söylüyorlar ve benim dizel fakat aracımda da DPF yok.(DPF olmadığını sonradan öğrendim) Şimdi elimde 4L bu yağdan var.Aracıma koydurmamda bir sakınca olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akhoca -- 9 Mayıs 2015; 1:09:11 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DHHarezmi

    hocam 2006 clio symbol 1.5 dci araca Elf Evolutıon 700 Turbo D 10w40 4 Litre Motor Yağ ( Dizel ) bu yağ uygun mudur?

    Kilometre yazmamissiniz 5-40 deneyin. Km azsa bakimlar duzgunse 5-30 da da olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 9 Mayıs 2015; 6:53:50 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakkal34

    quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Sorun yağdan olmayabilir.

    Ustama sordum normal dedi sürekli olmasada arada ittirmek zorunda kalıyorum vitesi dün 3 ustaya sordum internet üzerinden biri şanzımanı değiştirelim dedi biri 80 numara elf yağ koy geçmezse yanıma gel dedi diğeri 75 numara yağ koy 20 km gez sonra o yağı boşalt tekrar 75 numara tam sentetik yağ koy dedi 3. ustanın söylediği mantıklı geldi ama fiyatlarına baktığımda 75 numara yağın 1 litresi 35-40 tl civarı ortalama 3 litre alıyor 2 sefer doldur boşalt yapsam 200 tl civarı tutuyor ya birde olmazsa boşuna zarar etmiş olacağım

    Castrol systrans 75-90 litresi 30 tl. 75 numara yag icin soylediginiz fiyat fazla. İsterseniz bir arastirin piyasayi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakkal34

    arkadaşlar 2011 dizel sembol aracım var aracım 63 binde bası balatayı değiştirdim usta tekrar aynı şanzıman yağını koydu önceden 1-2 vites geçişerinde bazen zorlanıyordu şidmi yine zorlanıyor şanzıman yağını değiştirmelimiyim değiştirsem kaç numara hangi yağı kullanmalıyım teşekkür ederim

    Baski balata degistiginde sanziman yagi da degisse iyi olur fakat sorununuzu cozme ihtimali dusuk. R9 aracimizin vitesinde de boyle bi problem vardi cok az degisiklik oldu yag degisimiyle. Yag degisimi yapmazsaniz sorununuz artabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 9 Mayıs 2015; 7:22:15 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 model opel corsa d sahibiyim. Aracım benzinli. Aracın garantisi bittikten sonra özel serviste bakımlarını yaptırmaya başladım. İlk özel servis bakımında acemilik olsa gerek yağın markasına hiç bakmadım. Tek bildiğim 10-40 yağ konduğu. Neyse araştırmalarım sonucunda aracım için mobil 1 esp 0-40 yağ tavsiye ediliyor. Hatta dexos2 onayınada sahip bu yağ. Fakat 10-40 dan direk 0-40 a inmek istemedim. O yüzden önce araca mobil 1 esp 5-30 koydum. Şuan bu yağla kullanıyorum. Şimdilik bir şikayetim yok. Bir sonraki bakımda kısmetse 0-40 yapmayı düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2012 Model Peugeot 308 1.6 E-hdi active aracım için hangi yağı kullanmalıyım. Yardımcı olursanız sevinirim.
  • Dizel cerato 15 bin km de bir 10/40 koyun diyor. 20 bin de 1 defa 5/30 koyarsak zararı olurmu? 6 ayda 25 bin km yol yapıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    Dizel cerato 15 bin km de bir 10/40 koyun diyor. 20 bin de 1 defa 5/30 koyarsak zararı olurmu? 6 ayda 25 bin km yol yapıyorum

    Olmaz aksine bukadar çok km. yapılan araçta tam sentetik serisi kullanılması gerekir ,tabii ki motor Aşınmadıysa.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 13 Mayıs 2015; 8:16:14 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar;
    Öncelikle soruları sabırla cevapladığınız için teşekkürler.2014 Model Seat ibiza 1.4 16V 63kW(85bg) benzinli aracım var.Bilindiği gibi bu motorlar vag grubunda uzun yıllar kullanılan atmosferik beslemeli (polo,bora,golf) motor tipi.Önceden bu araçlarda 10-40 yağ öneriliyor ve koyuluyordu.2004 model VW Bora sahibiydik.Önerilende servislerinde koyduğu yağ buydu.Fakat benim aracıma 5-30 yağ öneriliyor.Bu fark neden kaynaklanıyor.Bazı ustalar "5-30 çok ince pistonları çizer,o motorların yağı 10-40" diyor.Motorun yapısında bi değişiklik mi oldu?Aracımda 5-30 mu yoksa 10-40 mı kullanmalıyım?Bu konuyu açıklar ve hangi yağı kullanmam gerektiği konusunda yardımcı olursanız sevinirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi iridium -- 12 Mayıs 2015; 20:04:01 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: iridium

    Merhabalar;
    Öncelikle soruları sabırla cevapladığınız için teşekkürler.2014 Model Seat ibiza 1.4 16V 63kW(85bg) benzinli aracım var.Bilindiği gibi bu motorlar vag grubunda uzun yıllar kullanılan atmosferik beslemeli (polo,bora,golf) motor tipi.Önceden bu araçlarda 10-40 yağ öneriliyor ve koyuluyordu.2004 model VW Bora sahibiydik.Önerilende servislerinde koyduğu yağ buydu.Fakat benim aracıma 5-30 yağ öneriliyor.Bu fark neden kaynaklanıyor.Bazı ustalar "5-30 çok ince pistonları çizer,o motorların yağı 10-40" diyor.Motorun yapısında bi değişiklik mi oldu?Aracımda 5-30 mu yoksa 10-40 mı kullanmalıyım?Bu konuyu açıklar ve hangi yağı kullanmam gerektiği konusunda yardımcı olursanız sevinirim.

    castrol edge 5w-30 a devam ediniz. 1.4 vw motoru birkaç revizyon sonunda bu hale geldi. üst kapak, segman, subap olarak çok değişiklik geçirdi. o yüzden eski nesil 1.4 ile karıştırmayın.

    yağ fiyatından tasarruf amacıyla 10w-40 a geçmenizi kesinlikle tavsiye etmem. 5w-30 benzin tasarrufu ve sessizlik sağlayan bir yağ. ilk çalıştırmada motorun daha kolay yağlanabilmesini sağlaması da cabası.

    mesela 1.4 motor, 1.4 tsi motor blokunu kullanıyor. yani motor eski değil ucundan da olsa yeni teknolojiye sahip.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi K.Kahriman -- 12 Mayıs 2015; 20:29:33 >




  • mehmetyilmaz77 M kullanıcısına yanıt
    Hocam km 215000 km de usta 10-40 kullanıyor her 10.000 km de bakım yaptırıyorum. Sadece elf in bu serisi nasıldır araca uyar mı? 5-40 yada 5-30 un faydası nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DHHarezmi

    Hocam km 215000 km de usta 10-40 kullanıyor her 10.000 km de bakım yaptırıyorum. Sadece elf in bu serisi nasıldır araca uyar mı? 5-40 yada 5-30 un faydası nedir?

    Renault orijinal yagi zaten elf. 5-40 tam sentetik, daha dayanıklı ve motora daha faydalı. Fakat biraz daha ince olduğundan yağ yakabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • TheEvent kullanıcısına yanıt
    Castrol edge 5w-30 yada mobil 1 esp 5w-30 yada total ecs ineo 5w-30 yağ kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    Dizel cerato 15 bin km de bir 10/40 koyun diyor. 20 bin de 1 defa 5/30 koyarsak zararı olurmu? 6 ayda 25 bin km yol yapıyorum

    Olmaz aksine bukadar çok km. yapılan araçta tam sentetik serisi kullanılması gerekir ,tabii ki motor Aşınmadıysa.

    5/30 koymustum 15 bin km oldu 10/40 koydum. Çevre yolunda yine bastım aynı son hıza ulaşıyor ve filtrelerde değiştiği için motor sarsıntısı bşiraz azaldı gibi geldi. 5/30a devam o zaman bundan sonra 20-25 bin km bile gidermiş onu anlamış oldum. Teşekkurler cevap için. motorda aşınma yok yağ eksiltme yok çok sukur duzde 190 goruyor sıfır arabalarla kafa kafaya gidiyor hala biraz turbo sesi var onun dısında iyi durumda cok sukur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    Dizel cerato 15 bin km de bir 10/40 koyun diyor. 20 bin de 1 defa 5/30 koyarsak zararı olurmu? 6 ayda 25 bin km yol yapıyorum

    Olmaz aksine bukadar çok km. yapılan araçta tam sentetik serisi kullanılması gerekir ,tabii ki motor Aşınmadıysa.

    5/30 koymustum 15 bin km oldu 10/40 koydum. Çevre yolunda yine bastım aynı son hıza ulaşıyor ve filtrelerde değiştiği için motor sarsıntısı bşiraz azaldı gibi geldi. 5/30a devam o zaman bundan sonra 20-25 bin km bile gidermiş onu anlamış oldum. Teşekkurler cevap için. motorda aşınma yok yağ eksiltme yok çok sukur duzde 190 goruyor sıfır arabalarla kafa kafaya gidiyor hala biraz turbo sesi var onun dısında iyi durumda cok sukur

    uzun yol yapan araçlarda tam sentetik serisi yağ kullanılması motor ömrünü uzatır. Her motorun bir ömür eğrisi vardır ama bunu yükseltmek veya düşürmek hep bakımla alakalı konulardır.

    km işi için yüzdesel olarak örneklemek daha doğru bir saptama olacaktır .

    şöyle ki sizin gibi devamlı uzun yolda çok kmler yapan sürücülerin kullanma alışkanlıkları çok önemlidir.

    90-110 km /h bandında bir araç kullanan ve dik tırmanışlar yapamayan araçlar için yağ ömrü yüzde 50 ye kadar uzayabilir.
    çünkü araç devamlı sabit devride çalıştığı için yağlama ideal şartlar altında devam ediyordur, kısık ateşte yemek pişirmek gibi tüm mekanizmaya minimum hasar verilir. Km mevcusu hep aşırı şartlar dikkate alınarak verildiği için
    otomatik olarak daha uzun kmlerde motor yağı kirlenecektir. Yakıttan yana bir sıkıntı yok ise sabir hız (120 yi geçmeyen ) kullnımı 10000 km gidecek yağı 15-16 bine kadar sıkıntı çıkarmadan kullnımını sağlar .

    özellikle araç yeni ise daha da yüksek oranlar alınabilir mesela yüzde 70 gibi.

    araç eskidikçe bu oranlar düşecektir aynı yolu gitseniz bile ...

    yani kalatog değeri 10 bin ise belki kmye bağlı olarak %90 veya %80 bandına inmeniz gerekebilir (8-9 bin vb )

    ama araç yeni devamlı uzun yol ve tam sentetik kaliteli bir yağ 50.000 kmlere kadar bir yıl içinde değiştirmek kaydıyla gidebilir , tamamen kllnım araç kalitesi ve silindir hacmi vbir sürü bileşeni vdr .Ancak en önemlisi kullnım sitili ve koşuludur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    Dizel cerato 15 bin km de bir 10/40 koyun diyor. 20 bin de 1 defa 5/30 koyarsak zararı olurmu? 6 ayda 25 bin km yol yapıyorum

    Olmaz aksine bukadar çok km. yapılan araçta tam sentetik serisi kullanılması gerekir ,tabii ki motor Aşınmadıysa.

    5/30 koymustum 15 bin km oldu 10/40 koydum. Çevre yolunda yine bastım aynı son hıza ulaşıyor ve filtrelerde değiştiği için motor sarsıntısı bşiraz azaldı gibi geldi. 5/30a devam o zaman bundan sonra 20-25 bin km bile gidermiş onu anlamış oldum. Teşekkurler cevap için. motorda aşınma yok yağ eksiltme yok çok sukur duzde 190 goruyor sıfır arabalarla kafa kafaya gidiyor hala biraz turbo sesi var onun dısında iyi durumda cok sukur

    uzun yol yapan araçlarda tam sentetik serisi yağ kullanılması motor ömrünü uzatır. Her motorun bir ömür eğrisi vardır ama bunu yükseltmek veya düşürmek hep bakımla alakalı konulardır.

    km işi için yüzdesel olarak örneklemek daha doğru bir saptama olacaktır .

    şöyle ki sizin gibi devamlı uzun yolda çok kmler yapan sürücülerin kullanma alışkanlıkları çok önemlidir.

    90-110 km /h bandında bir araç kullanan ve dik tırmanışlar yapamayan araçlar için yağ ömrü yüzde 50 ye kadar uzayabilir.
    çünkü araç devamlı sabit devride çalıştığı için yağlama ideal şartlar altında devam ediyordur, kısık ateşte yemek pişirmek gibi tüm mekanizmaya minimum hasar verilir. Km mevcusu hep aşırı şartlar dikkate alınarak verildiği için
    otomatik olarak daha uzun kmlerde motor yağı kirlenecektir. Yakıttan yana bir sıkıntı yok ise sabir hız (120 yi geçmeyen ) kullnımı 10000 km gidecek yağı 15-16 bine kadar sıkıntı çıkarmadan kullnımını sağlar .

    özellikle araç yeni ise daha da yüksek oranlar alınabilir mesela yüzde 70 gibi.

    araç eskidikçe bu oranlar düşecektir aynı yolu gitseniz bile ...

    yani kalatog değeri 10 bin ise belki kmye bağlı olarak %90 veya %80 bandına inmeniz gerekebilir (8-9 bin vb )

    ama araç yeni devamlı uzun yol ve tam sentetik kaliteli bir yağ 50.000 kmlere kadar bir yıl içinde değiştirmek kaydıyla gidebilir , tamamen kllnım araç kalitesi ve silindir hacmi vbir sürü bileşeni vdr .Ancak en önemlisi kullnım sitili ve koşuludur.

    Sagolun guzel bilgiler için




  • 
Sayfa: önceki 386387388389390
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.