Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (367. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
19.046
Cevap
215
Favori
1.969.105
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
20 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 365366367368369
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 19.9.2025)
Giriş
Mesaj
  • tam olarakta söylediğimiz buydu zaten.yukarıda yazdıklarımda zaten bunun açıklaması var.üreticinin onay verdiği yağı kullanın.cahil ustaların önerdiği farklı yağları koymayın.ve olaya düz mantık bakmayın.neden bu açıklamalara ihtiyaç duyulduğuna gelirsek:ben yetkili serviste yanlış yağ koyanı gördüm."yetkili servis" .özel servisleri siz düşünün.o yüzden işin mantığını açıkladık.donma noktası v.s ile ilgili yukarıda yaptığım açıklama aynı sae visko yağlarının farklı özellikte olduğunu anlatırken verirken kullandığım örnekti.iyi okumak gerek.çok parametre olduğu açıklarken üretici onayına bakmanız gerekir derken,yağın şu özelliğinden dolayı bunu seçmişlerdir kimse diyemez zaten....
  • bu açıklama yanlıştır ve düz mantıktır""".türkiye iklimi düşünüldüğünde genel gecer kis şartları icin erzurum gibi bölgeler istisna,en ideal yag 5 ile başlayan yağlar ve yaz şartları icinde antalya,ş.urfa gibi bölgeleri de istisna tutarsak 40 numara yağlar ideal yağlar diyebiliriz..cunku arac uretcileri mevsim şartlarına göre viskozite değerleri uygun yagi önerirler""

    türkiye şartları ne olursa olsun.aşırı beslemeli bir motor,lpg li bir motor,farklı oktanda yakıt kullanan bir motor,atmosferik motor,nitrojen kullabilen bir motor,beyin ayarları zamanlamalarının değiştirilip bg ve torku arttırlmış bir motor,benzinli motor,dizel motor(kendi içindede farklıdırlar)......v.s gibi çalışma sıcaklıklarının tamamen başka olduğu motorlarda türkiye şartlarında 5w kış için 40 yaz için ideal diyemeyiz.10w-60 yağa ihtiyaç duyan ve 4000cc atmosferik 8 silindirli motorun oluşturduğu sıcaklık ya da 3000cc 6 silindirli aşırı beslemeli ünitenin oluşturduğu sıcaklık o kadar yüksektirki trabzon.antalya fark etmeksizin isterse hava sıcaklığı 50c derece olsun şartları değiştirmez.değiştirmez çünkü motorda kısa süreli soğutmaya maruz kalmadan 1500C derece gibi bir sıcaklık oluşur silindirlerde ve soğur.dahada yüksek olabilir.adana ve trabzon da bu farklılaşmaz.farklışsada çok düşük olur.sıcaklık trabzonda yazın 30 olsa adanadada 45 olsada çokk ufak bir sıcaklıktır,motor içindeki farklı bölgelere göre.o sebebledirki türkiye şartlarında ideal yağ diye başlayan bir cümle yanlızca tez konusudur...




  • Furkaann F kullanıcısına yanıt
    Evet ifademde atladigim bir nokta olmus:) uzun uzun yazınca bazen gozden kaçırdığımız noktalar oluyor..ifademde yer alan "genel gecer" den kasıt günümüzun 1 ltden 2 ltye kadar olan atmosferik motorlu araclari içindi..en cok da 1.4 ve 1.6 lt hacimliler içindi..fakat size katılıyorum aşırı beslemeli araçlar gün geçtikçe arttı..dizel motorlarda turbo besleme kullanmayan kalmadı gibi..benzinli motorlarda hacim küçültme ile asiri besleme neticesinde dusuk hacim yuksek güç ve tork elde edilir oldu..dolayısıyla ihtiyaçlar farklılık arzediyor ancak yine de ıfade etmek isterim ki; her ne kadar 2 araçtan biri atmosferik diğeri turbo besleme olsa da ayni sartnameyi karşılayan yağı kullanabilmekteler..hatta zaman icinde uretici değişikliğe gidip,üretimin ilk yıllarında önerdiği yagi daha sonraki yıllarda onermeyebiliyor..gerek subap çalışma sistemlerinden gerekse başkaca sebeplerden..mühendislerin ne ongorduguyle de cok alakalı..bugun hangi üreticinin el kitabına bakarsanız,mevsimsel değerlere göre uygun yagi kullanabileceginizi ıfade eder..yeter ki sartnameyi karsilasin..viskozite+teknik şartname..yanlisim varsa kusuruma bakmayin,beyin fırtınası yapıyoruz..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • Estağfirullah.Ne yanlışı ne kusuru.olur mu öyle şey :).yanlış olsa bile kusur olmaz.hepimiz iyi niyetle bir şeyleri en doğru şekilde aktarmaya çalışıyoruz.iyi akşamlar;aydınlatıcı,öğretici forumlar :)
  • Arkadaslar accent era 1.4 benzinli aracima esp formula 5w30 yagimi bugun aldim.

    En son bakimimi hyundai yetkili servisinde 23.000 binde yaptirmistim su an 30 bindeyim.

    Yanliz bir yetkili servis nasil söylediği ve önerdiğinin tam tersini yapabilir.?

    Gecen bakimda bana castrol 5w40 yag koymuslar ve aracimin garantisinin bittigini disarda yaptirmak icin hangi yagi almalıyım dedigimde bana verdikleri cevap "5w30 benzinli araclara uygun kaliteli bir yag kullanabilirsiniz" dendi.

    Ikinci olarak hangi teknik standartlarda yag almaliyim dedigimde ise "tam sentetik olsun ve benzinli araclar icin olmasina dikkat edin" denildi.

    Simdi aracım icin en uygunu 5w30 ise neden 5w40 magnetec koyuluyor? Fazla viskolite farki yok ama 5w40 yag bildigim kadarıyla fiyati 5w30 dan daha uygun.

    Su an koydukları magnatec 5w 40 yag ile 7.000 km yaptim fakat yılımi doldurdum 20 gun sonra filtrelerimi de aldikan sonra aldigim yagi kullanacagim.

    motor yaglarinin viskolite degerinin tek basina yeterli bir teknik bilgi OLMADIGINI bu forumda sayenizde ogrendim arkadaslar

    servisin tutumu hakkinda ne düşünüyorsunuz arkadaslar?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yaman64 -- 5 Ocak 2015; 16:32:13 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________




  • yaman64 Y kullanıcısına yanıt
    Hocam çoğu servis işini öylesine yapıyor.
    Örneğin Toyota nın servisleri dpf li araçlara 10w 40 yağ koyarken kendi verdikleri kitapçıkta 0w30 yada 5w 30 avea C2 yağ kullanın diyor.
    Yani onlar için kısa sürede sorun olmayacağı ve maliyeti düşük olduğu için her yag kullanılabilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • yaman64 Y kullanıcısına yanıt
    klasik türk servisi tutumu maalesef.tam sentetik olsun demiş magnatec yarı sentetik koymuşlar.ayrıca 5w-30 aracın orijinal yağı iken 5w-40 koyuldu.her 5w-30 yağ bile bir değildir durumunu zaten açıkladık yukarıda.benim bulduğum size uygun olan mobil 1 5w-30 esp formula,motul x clean 5w-30 gibi yağlardı yanlış hatırlamıryosam.bu tarz olaylar profesyonelliğe önem vermeyen servisler tarafından çok yapılır.ama şanlısınız ki 5w-40 koymuşlar.daha kalın bir yağ koysalar(10w-40 magnatec gibi) soğukta arabanızın motoru farklı tepkiler verirdi.kıyametin küçük alametlerinden biride " işleri ehli olmayan insanların yapmasıdır" .ben yetkili servisteki ustalarla çok kavga etmişimdir,müşterinin mühendis olma ihtimali nedir sonuçta.ya da en azından bilen biri.son yaşadığım örnek.Abime aldığımız 2013 audi a3 ün bozulan ön poryasını çekiçle sokan audi yetkili servisi gördüm.çekiçle ön poryaya vura vura sokmak 30 sene önce yapılırdı.hidrolik pres olmadığı için.şimdi her yerde var.sıfır araba sıfır malzeme malzemeyi çize eze takıyor yerine.nasıl takılacağını bilmeyen biri nereden anlasın bunu.ya da anlamak zorundamıdır insanlar,yetkili servissin sen.bunun gibi nice örnekleri siz yaşamışsınızdır...o sebeple öğretici forumlar diliyorum herkese.son olarak yaman bey sizde mobil 1 5w-30 esp formula ile aracınız ömrü boyunca devam edebilirsiniz.şuan benimde aracıma koyduğum yağdır ve çok iyidir(215.000 km de aracım).düzenli bakımını yapın 10000 de bir.düzenli bakım yapılan bir motor için 100.000 -200.000 yapmış motor yenidir.100000de yağ yakar kalın yağ koy diyen ustalara aldırmayın,karşılaşırsınız mutlaka.aracı yıpratarak kullanan biri için böyle bir müdahale doğru olabilir.mutlaka yağ değişimiyle beraber yağ filtresini de değiştirin.arabanızda polen filtresi bakımı var mı bilmiyorum ama varsa polen filtresini de değiştirin.yukarıda polen filtresini yazmamışsınız o yüzden ekledim.araç için en önemli bakım ürünü hava filtresidir.hava filtresi pislenmiş,pis havayı içine alan bir motor ömründen kaybeder yıpranır.yağa odaklanmışken bunu göz ardı etmeyin.ben hava filtresini 1000 km de bir(hatta çok tozlu,toprak yollu bir yere gitmişsem,döndüğümde) söker kontrol ederim.kötü durumdaysa değiştiririm.orijinal bire birde takmıyorum.bosch takıyorum 15 liraya tanıdığım vw grup parçacısından.tabi bosch gibi kaliteli filtre her araç için üretilmemiş olabilir....iyi günler diliyorum herkese.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Köprülü37

    Hocam çoğu servis işini öylesine yapıyor.
    Örneğin Toyota nın servisleri dpf li araçlara 10w 40 yağ koyarken kendi verdikleri kitapçıkta 0w30 yada 5w 30 avea C2 yağ kullanın diyor.
    Yani onlar için kısa sürede sorun olmayacağı ve maliyeti düşük olduğu için her yag kullanılabilir
    0w-30 yağ isteyen bir motora 10w-40 gibi bir yağ koyuluyorsa durum dahada kötü.her soğuk çalıştırmada motorun her yerine o yağ pompalanamaz.kış boyu motor yıpranacak.eğer yaşanan yer - dereceleride görüyorsa yaklaşık 50 defa soğuk çalışan bir motor fazlasıyla zarar görür.dünyanın en çok araç satan firması bu hataya düşmez.o sebeple e-posta yoluyla ana firma ya da direk toyota ile şikayet için iletişime geçin.o yağın ücretsiz değiştirilmesi gerekir.tabi uğraşmanızı gerektirir maalesef....




  • Furkaann F kullanıcısına yanıt
    Ben bugun telefonla yanlis yag koyduklarini anlayinca hemen bakim yaptirdigim diger faturalara goz attim ne goreyim resmen kandirilmisim.
    2011 bakiminda 10w 40 yag
    2012 yilinda motor yagi (detaysiz)
    2013 yilinda 5w 40 yag
    2014 yilinda motor yagi (detaysiz)
    Bu yil da ozel servise gidecegim.

    Durum boyle furkan bey insallah herkes bilinclenir de boyle sağlıksız isler yapilmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman64

    Ben bugun telefonla yanlis yag koyduklarini anlayinca hemen bakim yaptirdigim diger faturalara goz attim ne goreyim resmen kandirilmisim.
    2011 bakiminda 10w 40 yag
    2012 yilinda motor yagi (detaysiz)
    2013 yilinda 5w 40 yag
    2014 yilinda motor yagi (detaysiz)
    Bu yil da ozel servise gidecegim.

    Durum boyle furkan bey insallah herkes bilinclenir de boyle sağlıksız isler yapilmaz.
    bu kadar teorik bilgiye görsel olarak çok faydalı olacağını düşündüğüm bu video linkini koyuyorum.yağın krank milinden egzantrik miline kadarki akışı,dönüşümü gösterilmiş...neden üreticinin onayladığı yağ? neden x marka 0w-30 y modeli yağın koyulmasını öneren üreticiye,10w-40 ya da başka bir yağ koyulmamalıdır.özellikle akmazlık direnci açısından(mm2/sn) "sae viskozite"(40C-100C) .izleyin..iyi geceler

    Automotive Basicsyoutube
    How Engine Lubrication System Works
    https://www.youtube.com/watch?v=mmmcj53TNic



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkaann -- 6 Ocak 2015; 3:44:50 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Köprülü37

    Hocam çoğu servis işini öylesine yapıyor.
    Örneğin Toyota nın servisleri dpf li araçlara 10w 40 yağ koyarken kendi verdikleri kitapçıkta 0w30 yada 5w 30 avea C2 yağ kullanın diyor.
    Yani onlar için kısa sürede sorun olmayacağı ve maliyeti düşük olduğu için her yag kullanılabilir
    Burada bir yanlış olmalı, toyota Türkiye'de dpf'ye yeni model araçlarında (yeni auris ve corolla) geçti ve servisleri 5w30 kullanıyor (ESP'li). Bunun öncesinde genel geçer 10w40 kullanıyorlardı, ama isteyene yine 5w30 sağlıyorlardı. Yetkili servisin dpf'li bir araçta 10w40 yağ kullanacağını zannetmiyorum, daha önceki uygulamayla karışmış olmalı.

    Kendi aracım auris dizel dpf yok, yağ konusuna özellikle dikkat ederim. El kitabında tavsiye edilen viskozite olarak 0w30 görünüyor, yağ standartları da ACEA B1,C2,olarak belirtilmiş. Ben de şimdiye kadar sadece mobil 1 0w30 kullandım, herhangi bir eksiltme yok.
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: borisgrey

    Burada bir yanlış olmalı, toyota Türkiye'de dpf'ye yeni model araçlarında (yeni auris ve corolla) geçti ve servisleri 5w30 kullanıyor (ESP'li). Bunun öncesinde genel geçer 10w40 kullanıyorlardı, ama isteyene yine 5w30 sağlıyorlardı. Yetkili servisin dpf'li bir araçta 10w40 yağ kullanacağını zannetmiyorum, daha önceki uygulamayla karışmış olmalı.

    Kendi aracım auris dizel dpf yok, yağ konusuna özellikle dikkat ederim. El kitabında tavsiye edilen viskozite olarak 0w30 görünüyor, yağ standartları da ACEA B1,C2,olarak belirtilmiş. Ben de şimdiye kadar sadece mobil 1 0w30 kullandım, herhangi bir eksiltme yok.

    Alıntıları Göster
    Geçen hafta 2011 model citroen c4 aldım. 1.6 vti benzinli araç. Daha önce 2 bakımıda yetkili serviste yapılmış ve sanırım 5-30 kullanıulmış. İki bakımda yıldan dolayı yapılmış, ilk bakım 10000 de 2. bakım 17000 km de yapılmış. Son bakım tarihi temmuz 2013. Araç şu anda 28500 km'de. Aslında senelik bakımın servis stratejisi olduğunu düşünsemde kafada soru işareti kalacağına 11500 km'deki yağı değiştireyim diyorum.

    Araca LPG bağlattım.5*30 yağ koyacağım. Kitapçıkta Total yazmakta. Bugün parçacıda total koy dedi ancak aklımda castrol edge 5*30 koymak var. Sizce hangi yağı kullanmak faydalı olur?
    _____________________________




  • mitto kullanıcısına yanıt
    Castrol edge 5w 30 kullandim oda iyi bir yag.ama onerim mobil 1 5w 30 esp formuladir.daha kaliteli bir yagdir castrolden.lpg de baglattiysaniz isiya daha dayanikli esp formula en iyi secenektir.castrol edge 5w30 un parlama noktası 202c derece iken,mobil 1 esp formula 5w 30 un parlama noktasi 254c derece.suda var castrol koysaniz kotumu olur hayir.sadece mobil1 daha iyidir.avrupada butun servislerin cogu mobil 1 kullanir o sebeple.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkaann -- 7 Ocak 2015; 3:41:00 >
  • Çok teşekkür ederim cevabınız için. Aslında aklımda olan bir yağ idi. Şimdiye kadar hiç denemedim ama bir de mobil 1 deneyelim bakalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furkaann

    Castrol edge 5w 30 kullandim oda iyi bir yag.ama onerim mobil 1 5w 30 esp formuladir.daha kaliteli bir yagdir castrolden.lpg de baglattiysaniz isiya daha dayanikli esp formula en iyi secenektir.castrol edge 5w30 un parlama noktası 202c derece iken,mobil 1 esp formula 5w 30 un parlama noktasi 254c derece.suda var castrol koysaniz kotumu olur hayir.sadece mobil1 daha iyidir.avrupada butun servislerin cogu mobil 1 kullanir o sebeple.
    Aracımı sıfır aldığım zaman ilk 10 bin bakımında serviste 15-40 yağ kullanılmış.Nissan genel merkezi aradığımda uygun yağın 5-40 5-30 olduğunu belirttiler.Servisin yağ anlaşmalarına karışamadıklarını belirttiler.Bende servise kendi aldığım 5-40 yağı götürdüm.2 sene sonrada serviste de 5-40 kullanmaya başladılar.
    Bende bu forum sayesinde bilgilendim.Yetkili servis olayı hikaye...

    Özel serviste aracıma kendi aldığım 0w-40 castrol edge yağ konuluyor.

    Şunuda belirteyim.5-40 yağlar içerisinde mobil 3000 x1 ve castrol edge tamamen sentetik yağlar değil.Hc sentetik yağlar.5-40 tamamen sentetik olarak motul x-cess 8100 ve Liqui Moly Synthoil hıgh tech örnek gösterilebilir.

    Turbolu araçlarda yağ eksilmelerinde bir numara büyük yağ önermek de doğru değil.

    Yağın turboyuda yağladığını düşünürsek yağ eksilmesi turboda buharlaşma ile oluşabilir.

    Aracımda 5-40 yağlar ile 5000 km de yarım litre ve daha fazla yağ eksilmesi oluşurken, tamamen sentetik yağ olan 0-40 edge ile 10000 kmde araç hiç yağ eksiltmedi.Ustaya sorsan 5-40 ince 10-40 kullan diyecektir, genelde böyle söylerler.Lastikçilerin bütün araçlara aynı ölçüde 30-31 hava bastığı gibi...

    Araç 1.5 dci Note



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kizashi -- 6 Ocak 2015; 22:28:51 >
    _____________________________




  • yağ eksilmesi ana ve subap yatakları,piston,segmanlardaki aşınmalardan olur.böylelikle yanma odasına yağ karışır ve yağ yakar.Turboda türbin şaftı ve yatakları yağlanır.Turboda egzoz gazının,havanın dolaştığı yerlere yağ girmez.Turboda arıza yoksa yağ eksiltmeye sebep vermez.Şöyle derseniz doğru olabilir;turbolu ünitelerde çalışma sıcaklıkları atmosferik araçlara göre çok daha fazla olduğu için aşınmada daha fazla olur.bakımsızlıktan,yanlış yağ koyulmasından daha fazla zarar görürler(kalın yağ koyulursa soğukta motorun her yeri iyi yağlanmaz ya da geç yağlanır,aşınma artar)(önerilenden ince yağ koyulursa yüksek ısıda viskozite kaybedebilir yağ filmi incelir,motorda aşınma olur).yani yağ eksiltme ya da yakma olayı yanma odasına yağın ulaşmasındandır.yüksek basınç altında çalışan motorlarda görülür daha çok.yalnız motorun belli bir bir miktar yağ yakması normaldir ve iyidir.çünkü silindirlerin etrafıda yağlanmaktadır.5w-40 yağlar bir kenara,aynı viskozitede ki yağlar aynı değildir zaten.örneğin mobil 1 esp formula 5w-40 ta yağ yaktı mı motorunuz,denediğiniz bir yağmıdır.0w-40 yağ ya da 5w-40 yağ demek(40 değerininverilme sebebi(sae viskozite)) 100C derecede ölçülen akmazlığın aşağı yukarı eşit demektir.0w(w:winter:kış) ve 5w(w:winter:kış) ya da 10w(w:winter:kış) 40C derecede ölçülen akmazlık direncine göre verilen değerdir.dolayısıyla soğuk havada motoru etkiler.0w-40 yağda eksilmemesi normal zaten,100C derecede hesaplanan sae değeri hepsinde 40.tek başına tabi bunlarda birşey ifade etmez orası ayrı.ama kullanıcılar zaten yüksek kaliteli(mobil1,castrol,motul...) yağları kullanıyor....

    özet olarak : yağ yaktıysa viskozite üzerinden konuşamamak gerek.düz mantıktır.5w-40 hangi yağ.0w-40 hangi yağ.eğer bu durum böyle devam ederse yanlışa sürükleniriz...0w-30 yakmaz 5w-30 yakar.0w-30 yağ vardır birçok sıcaklık aralığında başka bir 5w-30 dan daha kalındır.40C ve 100C sıcaklıkta ölçülerek verilen sae viskozitlerine bakmayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Furkaann -- 7 Ocak 2015; 3:39:52 >




  • Sayın 07note ,

    Tam sentetik yağlar düşük volatility ( uçuculuk )sahip olduğu için daha az yağ tüketimine meyillidirler. Viskositeler aynı olsa bile tam sentetik yağların daha dayanıklı olmalarının sebeplerinden birisi de düşük volatilitysahip olmasından kaynaklanmaktadır.

    Bu konuya da yeri gelmişken değineğim , dedim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 7 Ocak 2015; 13:20:32 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
    JUPİTER ve yörüngesindeki tüm UYDULARI ve doğal kaynakları ,madenleri Türkiye&amp;#39;nindir .

  • Herkese hayirli gunler dilerim;


    BP VISCO 7000 serisi motor yagi icin dusunceleriniz nedir?

    Fiyatina gore teknik detaylari güzel gibi geldi bana.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    _____________________________
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yaman64

    Herkese hayirli gunler dilerim;


    BP VISCO 7000 serisi motor yagi icin dusunceleriniz nedir?

    Fiyatina gore teknik detaylari güzel gibi geldi bana.
    Arkadaşlar merhabalar,

    Ford fiesta 1.0 ecoboost powershift kullanıcısıyım ve 15000 bakımım yaklaşıyor, bende bu nedenle fiyat araştırmalarına girdim ve serviste bana 5w-20 yağ için 260tl fiyat verdiler. Şaka gibi bir durum olduğundan
    asla onlarda değişim yaptırmayı düşünmüyorum. Bildiğim kadarıyla kullanılacak olan yağ castrol magnatec professional 5w-20, ben bu yağı şu ana kadar internette satan bir yer bulamadım. Amazon ve ebay'de
    olanlar da Türkiye'ye gönderim yapmıyorlar. Bu durumu göz önünde bulundurarak, castrol magnatec professional 5w-20 yağı nerede bulabilirim, fiyatlar ne düzeydedir. Diğer bir konu da bahsedilen yağı
    bulamadığımdan Amazon'dan Pennzoil Ultra Platinum 5w-20 alıp bunu kullanmayı düşündüm. Ancak bu yağ Ford'un 948-B standardını karşılamıyor bildiğim kadarıyla, bu konu da kafamı kurcalayan diğer bir olay.
    Sizlerin yorumu ne olur bu konuda



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyberjackal -- 7 Ocak 2015; 20:33:01 >
    _____________________________




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyberjackal

    Arkadaşlar merhabalar,

    Ford fiesta 1.0 ecoboost powershift kullanıcısıyım ve 15000 bakımım yaklaşıyor, bende bu nedenle fiyat araştırmalarına girdim ve serviste bana 5w-20 yağ için 260tl fiyat verdiler. Şaka gibi bir durum olduğundan
    asla onlarda değişim yaptırmayı düşünmüyorum. Bildiğim kadarıyla kullanılacak olan yağ castrol magnatec professional 5w-20, ben bu yağı şu ana kadar internette satan bir yer bulamadım. Amazon ve ebay'de
    olanlar da Türkiye'ye gönderim yapmıyorlar. Bu durumu göz önünde bulundurarak, castrol magnatec professional 5w-20 yağı nerede bulabilirim, fiyatlar ne düzeydedir. Diğer bir konu da bahsedilen yağı
    bulamadığımdan Amazon'dan Pennzoil Ultra Platinum 5w-20 alıp bunu kullanmayı düşündüm. Ancak bu yağ Ford'un 948-B standardını karşılamıyor bildiğim kadarıyla, bu konu da kafamı kurcalayan diğer bir olay.
    Sizlerin yorumu ne olur bu konuda
    İleride seçenek artacaktır.Bu onayı karşılayan Castrol ve Fuchs görünüyor.


    eBay
    Fuchs TITAN Supersyn F Eco-b 5w-20 Engine Oil Ford Eco Boost Enginefully Syn 1l for sale online | eBay
    http://www.ebay.com/itm/NEW-FUCHS-TITAN-SUPERSYN-F-ECO-B-5W-20-1-LITRE-for-FORD-ECOBOOST-ENGINE-OIL-/311048503943
    _____________________________




  • 
Sayfa: önceki 365366367368369
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.