Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (337. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
18.526
Cevap
202
Favori
1.864.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
18 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 335336337338339
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 24.3.2024)
Giriş
Mesaj
  • vezir kullanıcısına yanıt
    motul gerçekten soğukta kalın, neredeyse 15w kadar değeri var.
    ama sıcak değerleri ve eski motora kalın yağ olayından dolayı motul cazip geliyor.
    shell iyi güzel yakıtımı oradan alırım ama 150yıllık motul ile yağ konusunda nasıl olur açıkçası epey ikilemdeyim

    iyi bayramlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    motul gerçekten soğukta kalın, neredeyse 15w kadar değeri var.
    ama sıcak değerleri ve eski motora kalın yağ olayından dolayı motul cazip geliyor.
    shell iyi güzel yakıtımı oradan alırım ama 150yıllık motul ile yağ konusunda nasıl olur açıkçası epey ikilemdeyim

    iyi bayramlar.


    soğukta kalın yağ değil ince yağ istiyoruz. Ancak motor ısındıktan sonra ise yağın ince kalmamasını eski motorlar icin düşünüyoruz.

    Bu nedenle 40 derecede viskosite değeri düşük olan daha iyidir. Ama 100 derecede de fark çok açılmaması lazım.

    Bunun Pratik anlamı motor ısınana kadar yağ yakma ve aşınma için ince yağın tercih edilmesinin daha uygun olduğudur.

    Çünkü yağ eksiltmeleri soğukta eksiltme , ısınırken eksiltme ve ısındıktan sonra diye kabaca 3 aşama üzerinden değerlendirilebilir.

    Ama aşınmış motorlarda kalın yağ ikinci hanedeki sayıdan belli olmaktadır.

    Motul çok iyi bir üründür ve verileri de uygun ama bana seçşm sorulmuş yukarıdaki nedenden dolayı shell değerleri daha uygun demiştim.




  • Golf7 1.2 tsi icin 5/30 da hangi yağı önerirsiniz veya 5/30 dışında alternatif var midir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam iyi bayramlar.

    Euro 4 emisyon normlarına sahip 2011 Mercedes Sprinter 315 CDI aracım var. 178.000 km'de.
    DPF probleminden dolayı yağ çoğaltma (motor yağına mazot karışması) problemini yaşıyoruz.
    Araç önceki sahibinde bu problemden dolayı 130.000 km'de motor revizyonu görmüş.
    Bu araçlarda yaygın olarak 10W-40 motor yağı tercih ediliyor. Ancak sözkonusu problemin çözümü adına DPF araçlar için üretilmiş 5W-30 motor yağı kullanımı öneriliyor.
    Yabancı forumlarda 315 CDI Sprinter için MB 229.31 veya MB 229.51 standardına uygun motor yağı kullanımından bahsedilmiş.

    Bu standartları karşılayan yağların yer aldığı linkleri mesajın sonuna ekledim. Aracımın yağ çoğaltma problemi ve km'sini de gözönünde bulundurarak hangi marka ve hangi tip (5W-30 / 10W-40) motor yağını kullanmamı önerirsiniz?

    http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.31&content_action=show

    http://bevo.mercedes-benz.com/bevolistenmain.php?navigation_path=bevolisten&blatt=229.51&content_action=show




  • Salih* kullanıcısına yanıt
    Mobil 1 ESP Formula M 5W-40 yağı kullanmalısınız .Araç yağ eksiltiyor ve DPf var

    shell isterseniz Shell Helix Ultra AT-L , bulunur mu bilmiyorum.

    veya Castrol EDGE FST 5W-40
  • quote:

    Orijinalden alıntı: splendidhdmi

    Golf7 1.2 tsi icin 5/30 da hangi yağı önerirsiniz veya 5/30 dışında alternatif var midir?

    Mobil 1 ESP Formula 5W-30 uygundur .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: splendidhdmi

    Golf7 1.2 tsi icin 5/30 da hangi yağı önerirsiniz veya 5/30 dışında alternatif var midir?

    Mobil 1 ESP Formula 5W-30 uygundur .

    Teşekkür ederim.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    Mobil 1 ESP Formula M 5W-40 yağı kullanmalısınız .Araç yağ eksiltiyor ve DPf var

    shell isterseniz Shell Helix Ultra AT-L , bulunur mu bilmiyorum.

    veya Castrol EDGE FST 5W-40



    Hocam sanıyorum gözden kaçan bir şey var. Araç yağ eksiltmiyor, çoğaltıyor. (Motor yağına mazot karıştırıyor)
  • öncelikle merhabalar
    aracım opel corsa c 2006 model 150000 km ye yaklaşıyor. aracım yağ eksiltmiyor zannediyorum şimdiye kadar yağ lambası hiç yanmadı ve bakım yapan ustalar da herhangi bir olumsuzluk söylemedi. ben neredeyse aldıpğımdan beri hep 5-30 yağ kullandım. castrol ve selenia kullanıldı.
    ama forumu okuduğumda ileri kilometreli araçlar için sonu 40 olan yağlar kullanılmalı deniyor turbo sağlığı ve yakıt tüketimi için.
    castrol sitesi 5-40 edge önerirken, Mobil 1 New Life 0W-40 öneriyor. hangi yağı tavsiye edersiniz? 5-30 a devam mı etmeliyim yoksa 40 lara geçmeli miyim?
  • Salih* kullanıcısına yanıt
    kusura bakmayın dikkatimden kaçmış, sizin işe yağ ile care bulunmaz ameliyat kaçınılmaz Geciktirmeyin
  • maniacpo M kullanıcısına yanıt
    mobil 1 new life serisi ile devam ediniz.
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Euro 4 Sprinter'larda bu kronik bir problem ve yetkili servisler çözüm bulamıyorlar.

    DPF rejenerasyon işlemi yaklaşık 700-800 °C sıcaklıklarda gerçekleşiyor malum. Özellikle kış mevsiminde araç ağırlıkla şehiriçinde dur kalk trafikte kullanıldığında rejenerasyon için gerekli sıcaklıklara ulaşılamıyor. Bu yüzden her 300-400 km'de bir çevreyoluna çıkıp 3 yada 4. viteste yüksek devirde 5-10 dakika kullanılmasını öneriyorlar.

    Aynı problemden muzdarip bazı kullanıcılar sorunu Shell'in DPF'li araçlara özel 5W-30 yağını kullanarak çözdüklerini söylüyorlar.

    Bir de size danışmak istedim.

    Bir sonraki yağ değişiminde DPF'li araçlar için üretilen bir yağ kullanacağım. 5W-30 mu 10W-40 mı önerirsiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Salih* -- 30 Temmuz 2014; 23:16:57 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FthGTI

    su an kullandigin yag magtanec 5w 30 dan daha kaliteli

    Aynen katiliyorum
  • Salih* kullanıcısına yanıt
    DPF artıları olduığu gibi eksileri de oldukça çok . Parça eskidikçe eksileri daha da ağır basacak maalesef .

    Kullanımdaki kurallara uyulursa uzun sure dayanması gerekiyor ama devrili kullnım ve uzun bir sure sabit devirde sürülmesi gerekiyor.

    yağ olarak DPF uygun yağ seçilmeli ki kurum az yapsın ve filtreyi az kirletsin. Bu konuda 10w40 şansı yok çünkü bu yağ viskositesi için üretilmiş bir dpf li yağ ben bilmiyorum. Zaman içinde çıkar belki ama önemli olan DPF araçlarda temiz yağ kullanmaktır .

    temiz yağ iase yandığında artık ve kül min bırakan özel üretim yağlardır.
  • 180000 de jetta comfortline 1.6 benzinli fsı araç için yağ tavsiyeniz nedir
  • vezir kullanıcısına yanıt
    Hocam ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.

    Son olarak; dediğiniz gibi 10W-40 DPF'ye uygun yağ bulunmuyor. 5W-30 DPF'ye uygun yağ kullanmam sorun teşkil eder mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Salih*

    Hocam ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.

    Son olarak; dediğiniz gibi 10W-40 DPF'ye uygun yağ bulunmuyor. 5W-30 DPF'ye uygun yağ kullanmam sorun teşkil eder mi?

    kullanabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: epoukya

    180000 de jetta comfortline 1.6 benzinli fsı araç için yağ tavsiyeniz nedir

    5w40
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: epoukya

    180000 de jetta comfortline 1.6 benzinli fsı araç için yağ tavsiyeniz nedir

    5w40



    Mobil 1 mi Castrol mu onerirsiniz?
  • epoukya kullanıcısına yanıt
    mobil 1 serisi veya castrol edge serileri aynı sınıftır alt sınıfları da var kıyası buna göre yapmak lazım.
  • 
Sayfa: önceki 335336337338339
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.