Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (292. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir (2 Mobil) - 5 Masaüstü2 Mobil
5 sn
12.031
Cevap
199
Favori
982.524
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 290291292293294
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hknshn22

    Bugün bir nokian bayisini arayıp zline için fiyat ve bilgi istediğimde lastiğin sadece asfalt kullanıma müsait olduğu , subaru xv için uygun olmayacağını ve başka bir tercih yapmam gerektiği söylendi. aracınızı araziye sokup ( hafif çamur , toprak yol gibi ) lastiklerinizi deneme fırsatınız oldu mu ?? Lastik değiştireceğim çok kararsız kaldım.

    Hafif çamur ve asfalt olmayan yollarda hiçbir şekilde sıkıntı yaşamadık, ancak uygun olmama konusunda evet, bu lastikler arazi lastiği değil. Deseninden de farketmişsinizdir. Şöyle bir durum var ki orjinal kendi üstünde gelen Yokohama lastikler de aynı şekilde asfalt lastiğiydi. Offroad'a çıkılacak bir lastik değil. Onun haricinde aracınızı genellikle asfaltta kullanıyorsanız gönül rahatlığı ile tercih edebilirsiniz. Nokian'ın sitesinde lastik seçici'den Subaru XV seçildiğinde önerdiği yaz alstiği Nokian zLine (https://www.nokiantyres.com/tyreselector/summer-tyres/ ). Kışın da Nokian WR D4 kullanıyoruz. Ancak tabii tercih sizin, daha araziye yatkın bir desene, daha 4 mevsime dönük bir lastik de seçebilirsiniz. Tabii bu konforunuzu azaltacak ve tüketiminizi de arttıracaktır. Onu da belirtmek isterim. En ideali yazlık / kışlık lastiklerin bulunması, özellikle de XV gibi bir araç için.




  • Merhabalar,

    dün şunu fark ettım.. Aracın ön tampon'dan yere olan mesafe ile aracın 2 tekerle arasındaki mesafesi ve aracın arka tampon mesafesi hiç uyuşmuyor.. ön tampondan yere olan mesafe 20 cm mesela(ölçtüm).
    arka tampondan olanı ise nerdeyse 30 cm.. neden böyle fark var ? araç yandan bakıldığından arkası havada önü daha alçak gözüküyor ??

    kendi teknik verilerinde yere olan yüksekliği 22 cm.. ama ben baktığımda ön daha alçak orta ve arkası daha yüksek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xsentus20 -- 3 Mayıs 2016; 16:21:23 >
  • Aslında tüm araçların bu değerleri farklıdır. Yani ön tampondan yere olan mesafeye bağlı olarak yaklaşma açısı ve
    arka tampondan yere olan mesafeye bağlı olarak da uzaklaşma açısı denilen değerler vardır. Bu değerler, söz konusu aracın
    ne seviyede engelleri aşabileceği, hangi açı ile değişen eğimleri çıkıp inebileceğini gösterir.

    Ancak sizin de ölçtüğünüz gibi teknik verilerdeki 22cm yerden yüksekliğin, kapılar tarafında daha fazla olduğunu
    bende fark ettim. Bu değer ortalama alınarak mı yoksa başka bir çeşit ölçümle mi belirlendi bilemiyorum.
  • Thai-Fun kullanıcısına yanıt
    22cm minimum yerden yukseklik olarak verilmistir. Yani neresinden olcerseniz ölçün, yere en yakin yerin 22cm olmasi gerekir.

    Fakat siz on tarafin 20cm oldugunu soyluyorsunuz. Subaru mu yanlis veri veriyor, yoksa ben mi 22cm`in tanimini yanlis biliyorum bilemedim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba, dün 21000 km deki aracımızın ikinci yani 30000 bakımı yapıldı İstinye Bayraktar'da. Rutin bakım işleminin yanı sıra ses gelen bazı yerleri belirtmiştim, sağolsunlar ilgilendiler. Fiyat olarak 607 tl ödedim. Balatalar için 6000 km sonra gelin kontrol edelim dediler. Bu balata meselesini biraz tuhaf buluyorum, ben neredeyse fren kullanmam, Bahçeköye giden bir orman yolu vardır bilenler vardır belki, o yolu çoğunlukla hiç frene basmadan biririm. Balatalar 25000 de nasıl bitiyor anlamadım.

    Diğer taraftan fikirlerinizi almak istediğim bir konu var. Aracın ön yolcu hava yastığının olduğu yer biraz belirgin. Yani ışık altında hava yastığı yerinin izi belli ve elinizi yüzeyde gezdirirseni hafif bir dalgalanma hissediyorsunuz. İstersem garantiden değişebileceklerini söylediler ancak tabii komple göğüs değişecek. Sonrasında trim sesleri vs olası. Siz olsanız ne yapardınız? Paylaşırsanız sevinirim. Bu arada İstinye servisinin daha önce gittiğim servise göre hem daha ilgili olduğunu hem de daha uygun fiyat verdiğini söylemeliyim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yolgezer_7k Y kullanıcısına yanıt
    Sadece görsellikle ilgili bir konu olsa gereksiz diyeceğim ama işin içinde hava yastığının olması bence kritik. İşlem biraz özenli yapıldığı takdirde herhangi bir ses oluşacağını zannetmiyorum. Bence ihmal edilmeden değiştirilmeli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yolgezer_7k Y kullanıcısına yanıt
    Hocam ben XV`nin 30bin bakimini, 28700 kmde yaptirdim. Araci babam kullaniyor ve emin olun trafikte en çok fren kullanan insanlardan biridir kendisi.

    Herseyi risk olarak algilar ve bol bol sert fren yapar. Fakat bu bakimda bize disk balata degisimine ihtiyac olmadigi soylendi.

    Bilginize.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: udeskota

    Hocam ben XV`nin 30bin bakimini, 28700 kmde yaptirdim. Araci babam kullaniyor ve emin olun trafikte en çok fren kullanan insanlardan biridir kendisi.

    Herseyi risk olarak algilar ve bol bol sert fren yapar. Fakat bu bakimda bize disk balata degisimine ihtiyac olmadigi soylendi.

    Bilginize.

    Hocam benim ön balatalar 30 binde İstinye'de değişti. mm olarak ölçmedim, teknisyen arkadaşın yanındaydım, abi değişmesi lazım dedi, olur dedim. Arka balatalara baktı onlar iyiydi doğal olarak. XV ağır bir araç, frenler benim eski aracıma göre çok daha fazla yük altında, ben kullanırken bunu hissediyorum. Durumu normal görüyorum. 1,5 tonun ataleti biraz da frenlere dikkat etmiyorsanız tükenebilir diye düşünüyorum.
  • Yolgezer_7k Y kullanıcısına yanıt
    İyi günler,

    Mesajınızdan sonra bende bugün dikkat ettim aynen dediğiniz gibi sağ ön tarafın konsol kısmında hafif bir dalgalanma benim araçta da var. Elle yokladığımda konsol yumuşak bir plastik ile kaplı, altı dolu ise sadece kaplama plastik esnemesi var fakat torpido üstüne gelen konsol tarafında dalgalanmanın olduğu yerde kaplama plastiğin altı boş gibi elle bastırınca daha fazla esniyor. Bu kısmın altı boşluk olduğundan ve plastiğin yumuşak olması nedeniyle o kısım zamanla mı bu hale geldi yoksa başından beri böyleydi de biz mi yeni farkettik enteresan. Yeni kasa araç sahipleri veya eski kasa sahipleri bu durumu kontrol ederek paylaşırlarsa genel tablo ortaya çıkabilir. Gelen bilgilere göre de ortak akıl ile hareket edilebilir. Yabancı forumları araştırmadım henüz kendi adıma.

    Balata konusunda bugün kılavuzu biraz karıştırdım. İkaz göstergeleri arasında fren ile ilgili olarak balataların durumuna göre uyarı yanabileceğine dair net olmayan(ben tam anlayamadım) ifadeler bulunmakta. İkaz ışığı yanabilir ve ses uyarısı verir yazıyor. Bazı balatalar sensörlü olup balata belli bir aşınmaya gelince araç uyarı veriyor galiba. Bizim araçlarda bu sistem var mı tam anlayamadım. Bir arkadaşım lastiklerde fren hidroliğinin hortumunun yanında bir kablo daha varsa bu sensörün kablosu olabilir dedi, daha kontrol edemedim. Servisi arayıp net bilgi almakta fayda var. Normalde eski kasalarda lastik basıncı ikaz göstergesi var fakat sensörleri yok. Balatalar içinde durum böyle midir bilemedim.

    Herkese selamlar saygılar.




  • Yolgezer_7k Y kullanıcısına yanıt
    12 sene once corollamin orjinal balatarini 100.000kmde degistirmistim ki yetkili servis inanamamisti.Simdiki arabalarin nasil bu kadar cabuk asiniyor anlayamiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yolgezer_7k Y kullanıcısına yanıt
    Bende 58000 km oldu 2 fran balatası değiştirdim,balata kalitesiyle ilgili bir konu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba
    Uzun zamandır abime 4x4 arayışındayız ancak bir türlü karar veremedik. Ben xv çok hoşuma gittiği için önerdim. Nette araştırdığımız kadarıyla da 4 çekeri en iyi marka Subaru. Kendisi sıfır almayı düşündüğü için forestere gücü yetmiyor, xv fiyat olarak bütçesine uygun gidip test edecek. İkinci El derdi yok çünkü Allah nasip ederse en aşağı 5-6 sene biner arabaya. Kendisi bu güne kadar lpg olmadan direk benzinli araca binmediği için biraz çekiniyor. Belki Subaru severleri biraz kızdıracak bu soru ama xv de lpg uyumu var mı? Bir de performansı haricinde eksi gördüğünüz noktaları nelerdir?
    Yardımcı olabilirseniz sevinirim teşekkürler.

    Not: yılda 30-35 bin km yol yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg kullanan az da olsa var, uyumluluğu onlarla görüşmek lazım. Yıllık 30-35bin bence çok ciddi km. Ben o kadar yol yapıyor olsam mutlaka dizel bakarım. Xv kullanıcısı olarak gayet memnunum, performans dahil normal kullanım koşullarında gayet iyi bir araçtır. Ama dediğim gibi yıllık 30-35bin km için 4x4 ve otomatik vites şart değilse aynı paralara dizel alternatif bulunabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Evet çok km yaptığı için lpg ya da dizel olsun istiyor haklı olarak. Abim işi sebebiyle arazide sıkça araç kullanıyor ve köyde çiftliğe gidip gelir sürekli. Yani haftanın yarısını arazide dağda bayırda geçiriyor diyebilirim. Şu anki kullandığı araç 2010 skoda octavia, resmen aracın hurdasını çıkarttı, çok yıprandı araç. Bu yüzden yerden biraz yüksek ve 4 çeker olsun istiyor. Dustera baktık ama o da çok kalitesiz geldi. Lpg uyumu olsa xv yi çok beğendi direk alır sanırım. Biraz da ben etkiliyorum Subaru alması için aklına giriyorum sürekli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yolgezer_7k Y kullanıcısına yanıt
    Ben olsam ön konsola kesinlikle dokundurtmazdım. Konsol değişimi az iş değil.
    Ayrıca bunun tamamen kozmetik bir konu olduğunu, güvenlikle ilgili bir sorun yaratmayacağını düşünüyorum.
  • Yılda 30-35 bin km için ben de öncelikle dizel araçlara bakardım. Tabi mümkünse dizel bir Subaru.
  • Yaklaşık olarak 2 yıldır Xv kullanıcısıyım.2 yıl önce yılda 20 bin km kullanımım vardı ve Xv'yi çok beğenerek yakıt farkını düşünmeden satın almıştım.
    Yıllık kullanımım 30-35 bine çıktığından bende dizel bir araba almayı düşünmeye başladım.
    2 yıla yakın bir zamanda 62 bin km ve dizel bir araca göre fazladan yakıt farkı yaklaşık 10 bin TL.
  • hmavunduk H kullanıcısına yanıt
    Malesef dizel forestere gücü yetmiyor.
    Sanırım xv de lpg sıkıntılı çünkü kullanıcı yorumlarında net bir şey bulamadım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mkpli kullanıcısına yanıt
    Evet benzinde yıllık 30 bin km üzeri çok masraflı olur o yüzden vazgeçeceğiz sanırım xv den. Ş.içi yakıt tüketiminiz nedir acaba

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fazla trafik yoğunluğu olmayan bir ilçede olduğumdan 8-8,5 lt civarı.
    Toplam kilometrenin yaklaşık %70'i şehir dışı kalanı şehiriçi.
    Son 10 bin yakıt tüketimim 7,2.
    Aracımı tarzım olmamasına rağmen yakıttan dolayı çok sakin kullanıyorum ve yukarıdaki oranlara göre genel ortalama7,2 diyebilirim.
    Bu şartlarda ortalama olarak daha az yakması neredeyse mümkün değil.(yoğun kullanım tecrübesi ile söyleyebilirim)
  • 
Sayfa: önceki 290291292293294
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.