Şimdi Ara

SUBARU-XV Kullananlar Kulübü!!! (193. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
6 Misafir (1 Mobil) - 5 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12.029
Cevap
198
Favori
983.398
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 191192193194195
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kamusal

    Selamlar,

    Sürücü koltuğundan gıcırdama sesi geliyor mu? Aracı yeni aldım 1 ay oldu, yeni farketmeye başladım. Var mı böyle bir sorunu olan?


    Ben servise götürmüştüm (Cadde Motor), Koltuğun içinde metal bir aparat var o değişmesi gerekiyor dediler (garanti kapsamında) Fakat bir gece kalması lazım deyince vazgeçtim.
  • Arkadaşlar hani şu araç içine dışarıdan hava girmesini sağlayan, AC düğmesinin altındaki Hava Sırkülasyonu düğmesi var, basınca (ışığı yanınca) hava girişini kapatıyor. Onunla alakalı bir problem olduğunu düşünüyorum. XV'de klimayı Full Auto modunda devreye alınca, eğer AC devreye girdiyse, Hava Sirkülasyonu'nu da otomatik olarak kapatması gerekir (yani o düğme de aktif olmalı) ama genellikle kapatmıyor, ben kendim kapatıyorum. Outback'de denedim, Full Auto'ya alınca ve AC devreye girmişse Hava Sirkülasyonu da otomatik olarak kapanıyor.

    Zaten mantık olarak klima açıksa Hava Sirkülasyon'u da kapalı olması gerekmez mi hem tasarruf hem de klima performansı açısından? Yani bu Full Auto'nun yaptığı şu, evde klima açıp sonra da camları açmak gibi birşey. Sizce bu bir problem değil mi yoksa ben mi yanlış anlıyorum?
  • Link234 kullanıcısına yanıt
    Benim bildiğim kadarıyla dediğiniz gibi dışardan hava girişini kapatıyor dış sıcaklık iç sicakliktan fazlaysa.ama durum tam tersi ise kapatmayabilir..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Link234

    quote:

    Orijinalden alıntı: SXV



    Üstteki imzayı kullanmak istiyorum ama "(1) Koyduğunuz resmin genişliği izin verilen büyüklük olan 100 pikseli geçmektedir" uyarısı çıkıyor. İmzanın düzeltilebilme şansı var mı?

    Sn. ST4LK3R arkadaşımız yapmıştı imzalarımızı. Kendisi vakti olunca düzeltirse ben de ilk sayfaya yüklerim.

    Hocam zannediyorum forum imza kuralları değişmiş. çünkü bu eski üyeler bu imazalrı aktif olarak hala kullanıyor. Örnek:http://forum.donanimhaber.com/m_67821168/mpage_10/f_//tm.htm#82482071

    Bu arada bende bir Subaru almıştım Legacy, önce kaza ardından yatak sarması neticesinde aracımı sattım. Çok sıkıntı çıkardı meret. Artık Subaru ile sonsuza dek vedalaştık diyebilirim




  • merhabalar,

    kısa bir yakıt bilgisi vereyim.

    araç 2000 km.'de. 2 kişi dışında herhangi bir yük yok. klima kapalı.

    istanbul halkalı - kartal arası 65 km. yer yer akıcı fakat genelinde yoğun trafik ortalama 6.7 litre. (start stop sistemi toplamda yaklaşık 10 dk. boyunca çalıştı)

    kartal - halkalı 65 km. ışıklarda durmak haricinde tamamen açık trafik. 90 - 100 km sabit hız ile ortalama 5.9 litre.

    herkese iyi sürüşler. ;)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Link234

    Arkadaşlar hani şu araç içine dışarıdan hava girmesini sağlayan, AC düğmesinin altındaki Hava Sırkülasyonu düğmesi var, basınca (ışığı yanınca) hava girişini kapatıyor. Onunla alakalı bir problem olduğunu düşünüyorum. XV'de klimayı Full Auto modunda devreye alınca, eğer AC devreye girdiyse, Hava Sirkülasyonu'nu da otomatik olarak kapatması gerekir (yani o düğme de aktif olmalı) ama genellikle kapatmıyor, ben kendim kapatıyorum. Outback'de denedim, Full Auto'ya alınca ve AC devreye girmişse Hava Sirkülasyonu da otomatik olarak kapanıyor.

    Zaten mantık olarak klima açıksa Hava Sirkülasyon'u da kapalı olması gerekmez mi hem tasarruf hem de klima performansı açısından? Yani bu Full Auto'nun yaptığı şu, evde klima açıp sonra da camları açmak gibi birşey. Sizce bu bir problem değil mi yoksa ben mi yanlış anlıyorum?

    Araç içerisindeki hava miktarı kısıtlı olduğu için dışarıdan hava girişini tamamen kesmek çok tehlikeli olacaktır. Benim sahip olduğum arabaların hiç birinin klima sistemi daimi olarak sistemi sirkülasyonda tutmazdı...Hatta belli bir süre sonra açık olan sirkülasyon sistemini devreden çıkartırdı, yani dışarıdan hava girişini serbest bırakırdı...Doğrusunun bu olduğunu düşünüyorum...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Link234

    Arkadaşlar hani şu araç içine dışarıdan hava girmesini sağlayan, AC düğmesinin altındaki Hava Sırkülasyonu düğmesi var, basınca (ışığı yanınca) hava girişini kapatıyor. Onunla alakalı bir problem olduğunu düşünüyorum. XV'de klimayı Full Auto modunda devreye alınca, eğer AC devreye girdiyse, Hava Sirkülasyonu'nu da otomatik olarak kapatması gerekir (yani o düğme de aktif olmalı) ama genellikle kapatmıyor, ben kendim kapatıyorum. Outback'de denedim, Full Auto'ya alınca ve AC devreye girmişse Hava Sirkülasyonu da otomatik olarak kapanıyor.

    Zaten mantık olarak klima açıksa Hava Sirkülasyon'u da kapalı olması gerekmez mi hem tasarruf hem de klima performansı açısından? Yani bu Full Auto'nun yaptığı şu, evde klima açıp sonra da camları açmak gibi birşey. Sizce bu bir problem değil mi yoksa ben mi yanlış anlıyorum?

    Benim tahminimce full auto modda ac devreye girse bile sizin sectiginiz sicakliga ve dis ortam sicakligina bagli olarak sirkulasyonu acik veya kapali olarak kendisi belirliyor. Hatta bana da genellikle ac acikkenn disardan hava almaya daha yatkin programlanmis gibi gelmisti. Bir sikinti oldugunu zannetmiyorum ben de.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    quote:

    Orijinalden alıntı: Link234

    quote:

    Orijinalden alıntı: SXV



    Üstteki imzayı kullanmak istiyorum ama "(1) Koyduğunuz resmin genişliği izin verilen büyüklük olan 100 pikseli geçmektedir" uyarısı çıkıyor. İmzanın düzeltilebilme şansı var mı?

    Sn. ST4LK3R arkadaşımız yapmıştı imzalarımızı. Kendisi vakti olunca düzeltirse ben de ilk sayfaya yüklerim.

    Hocam zannediyorum forum imza kuralları değişmiş. çünkü bu eski üyeler bu imazalrı aktif olarak hala kullanıyor. Örnek:http://forum.donanimhaber.com/m_67821168/mpage_10/f_//tm.htm#82482071

    Bu arada bende bir Subaru almıştım Legacy, önce kaza ardından yatak sarması neticesinde aracımı sattım. Çok sıkıntı çıkardı meret. Artık Subaru ile sonsuza dek vedalaştık diyebilirim

    Hocam vosvosculara actigin savas sonrasinda subaru kullanmaktan vazgecmis olmana uzuldum! Hayirlisi olsun.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: firpir


    quote:

    Orijinalden alıntı: ST4LK3R

    quote:

    Orijinalden alıntı: Link234

    quote:

    Orijinalden alıntı: SXV



    Üstteki imzayı kullanmak istiyorum ama "(1) Koyduğunuz resmin genişliği izin verilen büyüklük olan 100 pikseli geçmektedir" uyarısı çıkıyor. İmzanın düzeltilebilme şansı var mı?

    Sn. ST4LK3R arkadaşımız yapmıştı imzalarımızı. Kendisi vakti olunca düzeltirse ben de ilk sayfaya yüklerim.

    Hocam zannediyorum forum imza kuralları değişmiş. çünkü bu eski üyeler bu imazalrı aktif olarak hala kullanıyor. Örnek:http://forum.donanimhaber.com/m_67821168/mpage_10/f_//tm.htm#82482071

    Bu arada bende bir Subaru almıştım Legacy, önce kaza ardından yatak sarması neticesinde aracımı sattım. Çok sıkıntı çıkardı meret. Artık Subaru ile sonsuza dek vedalaştık diyebilirim

    Hocam vosvosculara actigin savas sonrasinda subaru kullanmaktan vazgecmis olmana uzuldum! Hayirlisi olsun.

    Vosvoscuların nazrı değdi

    Teşekkür ederim, Allah sizlere kaza bela vermesin, aracınız güle güle kullanın.




  • Link234 kullanıcısına yanıt
    Hocam oradaki mantık biraz karmaşık. Araç içi sıcaklığı , dış hava sıcaklığı ve sizin ayarladığınız klima sıcaklık derecesine göre sistem kendisi karar veriyor. Hava alımını dışardan mı yoksa içerden mi yapacağına karar veriyor. Ki içerden alacak şekilde çalışsa bile bir süre sonra temiz hava almak için dışardan hava sirkülasyonunu açıyor. Bazı modellerde hava kalite sensörü var. Dışardan hava alma açıkken eğer şehir içinde seyrediyorsanız ve içeriye giren hava da egzoz gazı tespit ederse otomatik iç sirkülasyona dönüyor ve dışardan hava girişini kapatıyor.

    O sebeple sizin manuel olarak yapmanızı tavsiye ettiğim şey şehir içi trafikte seyrederken iç sirkülasyon açık şehirler arası giderken dışardan hava alımı açık şekilde kullanmanız en mantıklısı olacaktır.
  • YAKIT TÜKETİM BİLGİSİ

    Arkadaşlar hep az olan tüketim bilgilerini veriyorlar. Ben de arada veriyorum ki yanılmayın. Gerektiğinde 10-14 litre arası da yakıyor.
    Bunun için yukarıda bir arkadaşın dediği gibi, hep bir stres altında sürüyor oluyorsunuz.
    Resimlerde de göreceğiniz gibi, son depo 11 litre ortalama ile beni 455.4 km götürdü. Ama hesap makinasını alınca elime, 11.59 litre olduğunu hesaplıyorum.

    Son seyahatim ise, ikinci resimde de göreceğiniz üzere, 16 km , 18 dk' süre ile, tek kişi, klima kapalı 6.5 litre olarak gerçekleşti.
    Ancak benim genelde Yüzde doksan aracı kullandığım mesafe 2 km içinde gel gitler olduğu için tüketimim 11 litreden aşağı hiç düşmüyor. İstediğin kadar nazik davran.






  • Teşekkürler arkadaşlar. Ama hala tam oturmadı kafamda bu klima sistemi... :)

    Dediğim gibi, mesela Outback'de klima sistemini Full Auto'ya alınca, eğer ki sistem AC'yi açmaya karar vermişse, eş zamanlı olarak dışardan hava girişini kapatıyor ve bana doğru olan bu gibi geliyor. Ama XV'de bu böyle değil, sistem AC'yi açtığında bazen hava girişini kapatmıyor.

    Peki neden ''AC açıkken'' dışarıdan hava girişi kapalı olmalı; 1. Tasarruf için... (Mesela evde klima açıkken kapıyı, camı mutlaka kapalı tutarız ki klima çok elektrik tüketmesin) 2. Şehiriçi trafikte pis hava (egzos vb) içeri girmesin...

    Şehiriçi yoğun trafikte iken, XV klima sistemini Full Auto moduna aldığımızda eğer sistem AC'yi açmışsa, aynı zamanda kapalı olması gereken hava sirkülasyonunu da açarak dışardan içeri istenmeyen pis havayı pompalıyor ve içerisi egzos kokusu içinde kalıyor. Ya da yazın dışardaki sıcak havayı içeri pompalayarak AC'nin tüketimini arttırıyor. AC açıkken durağan trafikte önümdeki kamyon egzos gazı basarken neden dış hava sirkülasyonu açık durumda kalsın ki. Bu durumda hava girişini manuel olarak kapatmak zorunda kalıyorum ama bu aslında ''Full Auto'' prensibine uymuyor.

    Anlam karmaşası olmasın diye yazıyorum : Dışarıdan hava girişini kapatmak = Hava sirkülasyonu düğmesinin ışığı yanar pozisyona almak.




  • Link234 kullanıcısına yanıt
    Haklısınız. ..benim Actyon dada dediğiniz gibi kapatıyor. ..xvde de birazdan deneyip buraya yazacam. Muhtemelen yazılımla düzeltilir hata varsa.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Link234 kullanıcısına yanıt
    XV de henüz denemedim ama picasso ve scenic de AC açıkken dışarıdan hava girişini kapatmıyordu...

    Bir de evde klima açıkken kapı ve camların kapalı tutulması örneğinin otomobildeki sisteme uygun olduğunu düşünmüyorum sonuçta klima açıkken otomobilin de camını açmamalıyız tabi şunu belirteyim TEKNİK BİLGİ SAHİBİ DEĞİLİM. Mesela evde de klimanın dış ünitesi dışarıdan hava alıp içeri verir o yüzden klimaların bir kolu dışarıyla bağlantılı olur hep. Taşınabilir klimaların bile oda dışından hortumla hava alması gerekir. Yine hem dış ünite hem de iç ünite aynı oda havasını kullanamaz aksi klimaya zarar verir. Deneyimlerime göre de ev klimasının sadece iç sirkülasyonla çalıştırılması durumunda normal şekilde çalışması gibi hava istenilen ölçüde iklimlendirilemiyor. Sanırım otomobillerde de sistem bu şekilde işliyor yani dışarıdan hava alımının kapatılması klimanın randımanlı çalışmasını engelliyor olabilir.




  • Herkese kazasız belasız sürüşler...
    Arkadaşlar hafta sonu yaylaya gitmiştim. Rakım yüksek olması sebebiyle kar var. XV ile aralıklı karları yararak tamamen karla kaplı yere birazda hızlanarak sürdüm. Ancak kar kristalize olduğundan kışın karı gibi değil. Araç askıda kaldı, tekerlekler yere iyi temas edemedi.
    Benim dikkatimi çeken aracı vitese taktığımda tekerlekler dönmüyor. Pati çekmiyor. Neden böyle anlayamadım. Simetrik AWD böyle bir şey mi?
    Yine hafif rampa olduğundan ve geldiğim yönde fazla kar olmadığından geri vitese taktım, tekerlekler çaba göstermiyor çıkmak için. Ancak direksiyonu sağa sola çevirince nasıl oldu anlamadım ama araç hemen geri çıkıverdi.
    Bu konuda bilgisi olan cevaplarsa memnum olurum.
    Herhalde bu AWD ler elektronik bi şekilde yapıyor bunu ama nasıl.
    Ha bu arada 2 aylık XV kullanıcısıyım. Daha önce hiç bu tür bi aracım olmadı. Otomobildi öncekiler. Şimdiden açıklamalatınız için eşekkür ediyorum.




  • ramazan_1970 R kullanıcısına yanıt
    Sn. Ramazan_1970,

    Subaru'nun AWD'si, her yol şartında çekiş gücünü yolun durumuna göre ayarlayabilen bir sistem. Simetrik adı, sistem bileşenlerinin araçta fiziksel olarak tam simetrik biçimde yerleştirilmiş olmasından geliyor. Açıkçası sizin bu deneyiminizi çok anlayamadım. Bir şekilde bir talihsizlik olmuş sanırım. Özellikle aracın kardaki performansının çok iyi olmasıyla ilgili hem burada hem de Amerikan sitesinde sayısız yazı okuyoruz.

    XV yokuşlarda gaza basılmasa da kaydırmıyor. İkinci yazdığınız konu bu şekilde olmuş olabilir.

    Subaru AWD'sinin nasıl çalıştığı ile ilgili internette çok bilgi ve video var, yararlanabileceğiniz. Özellikle aynı sınıf araçlarla beraber yapılmış testler. Bence Subaru'nun ki en iyi AWD değilse bile ikincisidir.

    Daha önce burada paylaşılmış bir videoyu tekrar paylaşıyorum. Subaru farkı çok iyi anlaşılıyor.

    https://www.youtube.com/watch?v=fcKSbCq7lDA

    XV kullanılması gerçekten çok keyifli bir araç. Zaman geçtikçe daha da iyi anlıyor insan.

    Aracınız hayırlı olsun, kazasız, belasız kullanın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hmavunduk -- 30 Mart 2015; 21:01:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ramazan_1970

    Herkese kazasız belasız sürüşler...
    Arkadaşlar hafta sonu yaylaya gitmiştim. Rakım yüksek olması sebebiyle kar var. XV ile aralıklı karları yararak tamamen karla kaplı yere birazda hızlanarak sürdüm. Ancak kar kristalize olduğundan kışın karı gibi değil. Araç askıda kaldı, tekerlekler yere iyi temas edemedi.
    Benim dikkatimi çeken aracı vitese taktığımda tekerlekler dönmüyor. Pati çekmiyor. Neden böyle anlayamadım. Simetrik AWD böyle bir şey mi?
    Yine hafif rampa olduğundan ve geldiğim yönde fazla kar olmadığından geri vitese taktım, tekerlekler çaba göstermiyor çıkmak için. Ancak direksiyonu sağa sola çevirince nasıl oldu anlamadım ama araç hemen geri çıkıverdi.
    Bu konuda bilgisi olan cevaplarsa memnum olurum.
    Herhalde bu AWD ler elektronik bi şekilde yapıyor bunu ama nasıl.
    Ha bu arada 2 aylık XV kullanıcısıyım. Daha önce hiç bu tür bi aracım olmadı. Otomobildi öncekiler. Şimdiden açıklamalatınız için eşekkür ediyorum.

    Tekerlekler dönmüyorken gaza basınca devir saatine baktınız mı, devir yükseldi mi ?

    Araç askıda kaldı demişsiniz, yani tekerlekler zemine yeterli basıncı uygulayamayan bir duruma geldiyse belki sistemde bu durumda aktarmayı durduran bir uygulama vardır.
    Eğer bu var ise, tekerlekleri sağa sola oynattığınızda daha yüksek kar olduğundan yere basacak yüzey bulunca hareket etmiş olabilir...




  • Link234 kullanıcısına yanıt
    Bugün d3neme fırsatım oldu...araç kendisi karar veriyor havayı nereden alacağına. .ama ilk etapta dışarıdan aldı. ..hava sıcaklığı 9 dereceydi...belki o yüzden ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: calledman

    Bugün d3neme fırsatım oldu...araç kendisi karar veriyor havayı nereden alacağına. .ama ilk etapta dışarıdan aldı. ..hava sıcaklığı 9 dereceydi...belki o yüzden ...

    Eğer AC'yi açmadan dışardan hava girişini açmışsa bu olması gerekendir. Yoksa havasızlıktan buğu yapar bir süre sonra. Ama hem AC'yi açıp hem de dışardan hava girişini açması bana normal gelmiyor.
  • Bu kısa mesafelerde motorda kullansanız bu performansı görürsünüz... Uzun mesafede 11 lt yi 8,4 yaparsınız,

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 191192193194195
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.