- x
ACEMİLER İÇİN
134 Cevap12793 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1] 3      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


746 Mesaj
23 Nisan 2006; 22:31:30 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Selam arkadaşlar acemiler için püf noktaları verirseniz çok faydalı olacağını düşünüyorum.Ben acamiyim yardımlarınıza ihtiyacım var.


_____________________________



746 Mesaj
23 Nisan 2006; 22:48:48 

Örneğin bu gün arkadaş bana araba hareket ettikten 10-15 m gittikten sonra çek dedi ve araba durmadı artık .


457 Mesaj
23 Nisan 2006; 22:57:55 

neyi çek dedi

quote:

Orjinalden alıntı: mn.dede

Örneğin bu gün arkadaş bana araba hareket ettikten 10-15 m gittikten sonra çek dedi ve araba durmadı artık .



_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


2056 Mesaj
23 Nisan 2006; 23:00:24 

Arkadaşım neyi "çek" dedi yahu? Anlaşılmıyor buradan.


_____________________________

Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!


1002 Mesaj
23 Nisan 2006; 23:01:34 

debriyajdır heralde
:)


_____________________________



3035 Mesaj
23 Nisan 2006; 23:02:39 

arabada çekilecek 2 şey ya kapıdır yada el freni habide vites 2 ye çekilir

ama sen el frenini kastediyorsun heralde


_____________________________

KATATONIA



571 Mesaj
23 Nisan 2006; 23:02:40 

Kenara çek demiş olabilir.


_____________________________

2013 Passat 1.6 tdi dsg


1912 Mesaj
23 Nisan 2006; 23:03:05 

quote:

Orjinalden alıntı: mn.dede

Örneğin bu gün arkadaş bana araba hareket ettikten 10-15 m gittikten sonra çek dedi ve araba durmadı artık .


töbe töbe neyi çek dedi olm


571 Mesaj
23 Nisan 2006; 23:06:16 

Arabaya hakim olana kadar trafiğe kapalı alanlarda kullanmanı öneririm. Aynı durumdaki bir arkadaşım bu tavsiyeyi dinlememişti, şu anda sigorta firmaları kendisini kara listeye almış durumda, bir çok firma kendisine kasko yapmayı reddediyor. Hala hayatta olduğuna da şükretmeli aslında.


_____________________________

2013 Passat 1.6 tdi dsg


6784 Mesaj
23 Nisan 2006; 23:07:14 

bence el frenini dedi :D Yok mu baska tureten Tahmin ettigim olayı arabada yapmıosunuzdur insallah zor olur yane direksiyon basında


_____________________________



634 Mesaj
23 Nisan 2006; 23:09:47 


quote:

Orjinalden alıntı: ..dEnZeL..

bence el frenini dedi :D Yok mu baska tureten Tahmin ettigim olayı arabada yapmıosunuzdur insallah zor olur yane direksiyon basında




el frenidir kesin.


_____________________________

Kuyunun dibindeki kurbağa için gökyüzü, kuyunun çeperi kadardır.



746 Mesaj
24 Nisan 2006; 7:59:33 

Debriyaj.


2462 Mesaj
24 Nisan 2006; 8:16:39 

dikkat ol panik yapma


_____________________________

MİRAZ


6658 Mesaj
24 Nisan 2006; 9:18:23 

dikizlerinide iyi kullan.


_____________________________




2258 Mesaj
24 Nisan 2006; 9:54:45 

quote:

Orjinalden alıntı: seek and destroy

neyi çek dedi




KAFAYI ÇEK DEMİŞTİR BELKİ

quote:

Orjinalden alıntı: mn.dede

Debriyaj.


10-15 MT SONRAMI?? SENİN YENİ BİR FİKİR HOCASINA İHTİYACIN VAR



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackal78 -- 24 Nisan 2006; 9:56:50 >


_____________________________



6658 Mesaj
24 Nisan 2006; 9:57:33 

konuyu açarmısın nedemek istemiş arkadaşın.???
quote:

Orjinalden alıntı: mn.dede

Debriyaj.



_____________________________




2258 Mesaj
24 Nisan 2006; 10:01:43 

quote:

Orjinalden alıntı: serkes1

konuyu açarmısın nedemek istemiş arkadaşın.???



ANLADIĞIM KADARIYLA 1.VİTESTE ARACI KALDIRDIKTAN 10-15 M. SONRA AYAĞINI DEBRİYAJDAN ÇEK DEMİŞ



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Jackal78 -- 24 Nisan 2006; 10:02:39 >


_____________________________



3242 Mesaj
24 Nisan 2006; 10:03:20 

kardeş ilk başlarda yogun trafiğe cıkma sakın.
surekli çarpacam korkusu ile de oturma direksıyon başina.sankı yıllardır yaptıın işmiş giibi otur.
kendine guven yani.(kend,ine guven dediisem,
oole tem de makaslara falan da gir demedim ha )
aynalarını iyi kullanmayı öğren cunku cok onemlidir aynalar.
bos alanlarda bayırda dur kalk çalişmasi yap kendine.
durdugunda sağ ayağın frende ikeden,bas debriyaja vitesini al bire,soora ayaan hala frende iken debriyajını hafif kaldır.zaten kavramaya dooru gelldın de hissetceksin.işte o anda sağ ayaaanıda frenden kaldırıp gaza bas ama gaza cok yuklenme.zaten 1 -2 yapişta kavramayı hissetcekin ve aracı kaydırmadan kaldırcaksın.
park çaliş bol bol.
2 tane kuka bul yada ona benzer bişey.işte bir araba boyu(ortalama)aralıkla koy arasına devirmeden girmeye çaliş.
AMA EN ONEMLİSİ KURALLARA UY KARDEŞ.
HIZ SINIRINI AŞMA,KEMERİNİ TAK,KIRMIZIDA GEÇME.YASAK YERDE SOLLAMAYA CIKMA FALAN FALAN...


_____________________________



 
996 Mesaj
24 Nisan 2006; 10:03:51 

iki ye çek demiştir , araba hızlanmıştır ve artık durmamıştır , arkadaş durmayan arabadan atlamıştır , araba yuvarlanmıştır , arkadaç çekmemeye ayarlanmıştır , sonuçta buraya yazmıştır.


_____________________________

LAND ROVER FREELANDER HSE TD4


6658 Mesaj
24 Nisan 2006; 10:06:47 

cikleyi çekmekten bahsediyor zannettim bir an...
quote:

Orjinalden alıntı: Jackal78



ANLADIĞIM KADARIYLA 1.VİTESTE ARACI KALDIRDIKTAN 10-15 M. SONRA AYAĞINI DEBRİYAJDAN ÇEK DEMİŞ



_____________________________




 
996 Mesaj
24 Nisan 2006; 10:28:13 

Yada şöyle olabilir, acemi arkadaşla arkadaşı araç eğitimi için araca binip hareket etmişlerdir ,önlerine çıkan yayaya usta olan arkadaş çekil derken lafını tamamlamaya gerek kalmamış adamın üstüme çıkmışlardır ÇEK bize oradan yadigar kalmıştır geyik için


_____________________________

LAND ROVER FREELANDER HSE TD4


1002 Mesaj
24 Nisan 2006; 11:24:48 

ben kazandııııııımmmmmmm!!! debriyajmış..


_____________________________



 
1564 Mesaj
24 Nisan 2006; 11:35:29 

deli kuyuya bi taş attı 100 akıllı cıkaramadı


_____________________________

The Power of Dreams Honda



742 Mesaj
24 Nisan 2006; 11:51:14 


quote:

Orjinalden alıntı: Jackal78



ANLADIĞIM KADARIYLA 1.VİTESTE ARACI KALDIRDIKTAN 10-15 M. SONRA AYAĞINI DEBRİYAJDAN ÇEK DEMİŞ


bence de


_____________________________



2626 Mesaj
24 Nisan 2006; 11:57:45 

Özellikle hiç heyecan yapma sen yolunda devam et arkadan gelen yandan gelen seni ilgilendirmesin tabi tehlikeli bişeyler olmadığı sürece
Hız merakın çok olmasın


_____________________________

İnternetten Para Kazanma
clickbank nasıl kullanılır
Web Sitesi Kurma Rehberi Dijital Eğitim Kitabı


746 Mesaj
24 Nisan 2006; 12:28:53 

Rampada kalkış yaparken kavrama yapmadan kalıkış yapmamı tavsiye etti nedersiniz?


746 Mesaj
24 Nisan 2006; 12:32:01 


quote:

Orjinalden alıntı: gyrmann

kardeş ilk başlarda yogun trafiğe cıkma sakın.
surekli çarpacam korkusu ile de oturma direksıyon başina.sankı yıllardır yaptıın işmiş giibi otur.
kendine guven yani.(kend,ine guven dediisem,
oole tem de makaslara falan da gir demedim ha )
aynalarını iyi kullanmayı öğren cunku cok onemlidir aynalar.
bos alanlarda bayırda dur kalk çalişmasi yap kendine.
durdugunda sağ ayağın frende ikeden,bas debriyaja vitesini al bire,soora ayaan hala frende iken debriyajını hafif kaldır.zaten kavramaya dooru gelldın de hissetceksin.işte o anda sağ ayaaanıda frenden kaldırıp gaza bas ama gaza cok yuklenme.zaten 1 -2 yapişta kavramayı hissetcekin ve aracı kaydırmadan kaldırcaksın.
park çaliş bol bol.
2 tane kuka bul yada ona benzer bişey.işte bir araba boyu(ortalama)aralıkla koy arasına devirmeden girmeye çaliş.
AMA EN ONEMLİSİ KURALLARA UY KARDEŞ.
HIZ SINIRINI AŞMA,KEMERİNİ TAK,KIRMIZIDA GEÇME.YASAK YERDE SOLLAMAYA CIKMA FALAN FALAN...



 
82 Mesaj
24 Nisan 2006; 12:35:32 

debriyaj kavramadan frnden ayağini çekme, bide heyecen yapipda gaza yüklenme;
arabanin seni kullanmasina izin verme, söfer sensin sen arabaya hükmet, stop etmesine izin verme, nerede duracağini ve nerede hangi hizla hareket etmesi gerektiğini ona birakma...


_____________________________

İnsan Kıyafetiyle Karşılanır, Bilgisiyle Uğurlanır...


 
2133 Mesaj
24 Nisan 2006; 12:36:39 


quote:

Orjinalden alıntı: mn.dede

Rampada kalkış yaparken kavrama yapmadan kalıkış yapmamı tavsiye etti nedersiniz?


İyi de ne yapmamanı söyledikten sonra ne yapman gerektiğini de söyledi mi? En ufak bir eğimde bile el freni mi kullanacaksın? Yoksa kaydıra kaydıra, mehteran misali iki ileri bir geri mi gidip duracaksın? Kavramayı kavramazsan arabayı stop ettirip durursun, trafikte madara olursun valla


_____________________________

2012 Citroén C4 Exclusive MCP + Cam tavan


746 Mesaj
24 Nisan 2006; 12:45:33 

Debriyajdan ayağını çekmiyorsun ki.


 
2133 Mesaj
24 Nisan 2006; 13:08:37 


quote:

Orjinalden alıntı: mn.dede

Debriyajdan ayağını çekmiyorsun ki.


Debriyajdan sol ayağını kavrama seviyesine kadar çekmeden sağ ayağını frenden kaldırırsan araba geri kaçmaya başlar ve sen sağ ayağını gaz pedalına basıp arabayı kaldırana kadar arkadaki arabaya fransız öpücüğü verirsin. Ya da kaymaya başladığı anda panikleyip gaz-debriyaj dengesini kuramayıp arabayı bağırtır veya stop ettirirsin (çok yaptım da oradan biliyorum ).

Yol müsaitse geri kaçırma lüksün olabilir ama normal trafikte, yokuş ne kadar dik olursa olsun arabayı bir karıştan fazla geri kaçırmadan kaldırmayı başarman lazım. Yokuş çok hafif ise kavrama yapmadan da az bir kaydırma ile kalkarsın ama yokuş seçme şansın olmayacağı için her türlü yokuşu göz önüne almak lazım. Bu yüzden yokuşlarda kavrama yaptırmak, yokuş çok dik veya araba yüklü ise de el freni ile kalkmak bir zorunluluktur.


_____________________________

2012 Citroén C4 Exclusive MCP + Cam tavan


1214 Mesaj
24 Nisan 2006; 13:09:16 


quote:

Orjinalden alıntı: oflazca




İyi de ne yapmamanı söyledikten sonra ne yapman gerektiğini de söyledi mi? En ufak bir eğimde bile el freni mi kullanacaksın? Yoksa kaydıra kaydıra, mehteran misali iki ileri bir geri mi gidip duracaksın? Kavramayı kavramazsan arabayı stop ettirip durursun, trafikte madara olursun valla


dostum çok dik yokuşlar çek elfireni ama tam çekme araba duracak kadar çek arabayı kaldır ve sonra el frenini indir. bukadar ya şimdilik idare et böyle


_____________________________



3231 Mesaj
24 Nisan 2006; 13:10:41 

quote:

Orjinalden alıntı: mn.dede

Debriyajdan ayağını çekmiyorsun ki.


Baskı balatalarının halini çok merak ediyorum kok kömürü olmuştur onlar sen ayagını cekmediysen


_____________________________



274 Mesaj
24 Nisan 2006; 13:20:38 

1. yokuş yukarı kalkarken debriyajla kalkmaya çalış. araba biraz kaçarsa panik yapmadan ayağını debriyajdan çekmeye devam ederek gaza da basmaya devam et. aman hiç kaçmasın diye uğraşıp kendini sıkıntıya sokma arabanın biraz kaçması dünyanın sonu değildir. Sürücülerin çoğu biraz kaçırır çünkü kasmaya gerek yok öteki adam tamponunda durmuyo ne de olsa.

2. Acil bi durumda motoru stop etmemek için debriyaja basıp sonra frene basma olayına takılma. Acil bi durum olursa(50 km ile falan giderken mesela) direk frene asıl sen dur yeter, bırak motor stop etsin. Acemilikte böyle durumlarda debriyaja basıcam die vakit kaybetme(ben bu yüzden bi kaza yaptım da)


_____________________________

No pain no gain!!!(in ingiliş)
Acı yoksa gelişme de yok!!!(in törkiş)


 
2133 Mesaj
24 Nisan 2006; 16:04:12 


quote:

Orjinalden alıntı: kubilay84
2. Acil bi durumda motoru stop etmemek için debriyaja basıp sonra frene basma olayına takılma. Acil bi durum olursa(50 km ile falan giderken mesela) direk frene asıl sen dur yeter, bırak motor stop etsin. Acemilikte böyle durumlarda debriyaja basıcam die vakit kaybetme(ben bu yüzden bi kaza yaptım da)


Bu çok önemli bir konu. Yüksek hızlarda fren yapmadan önce debriyaja basmak, duruş mesafesini uzatmaktan başka bir işe yaramaz. Bu yüzden başlangıçta sadece frene, iyice yavaşladıktan sonra debriyaja da basmak doğrusudur. Debriyaj-fren şeklini sadece çok düşük hızlarda ve dur-kalk trafiğinde kullanmak lazım. Aracın stop etmesi hoş birşey olmamakla birlikte dünyanın sonu da değildir. Duramayıp öndekine girmekten iyidir. Zaten kısa sürede alışır, ne zaman debriyaja da basacağını saptarsın.

Hatta debriyaj olayını genellersek; sürüş şeklini debriyaj pedalına en az basacağın şekilde geliştirmen iyi olur. Hatta bana en çok verilen tavsiyelerden biri de şuydu; zırt-pırt debriyaja basmayı gerektirecek dur-kalk trafiğinde olmadığın sürece, ayağın debriyaj pedalının üzerinde değil, yanında duracak. Acemilik dönemlerimde ben de sol ayağımı sürekli debriyajın üzerinde tetikte bekletirdim. Bu tavsiyeler üzerine özellikle debriyajsız (tabi makul sınırlar içerisinde) kullanım üzerine pratik yaptım.

Aklıma gelen birkaç tavsiyeyi daha yazayım:

- Kaputu açınca neyin ne olduğunu kabaca bilecek kadar temel motor bilgin olsun. En azından radyatör suyu, motor yağı, cam suyu, vs. nasıl kontrol edilir, nasıl tamamlanır bilmek lazım. Benzer şekilde lastik değiştirme veya hava basma her an yapman gerekebilecek işlemlerdir. En ufak bir arızada sağa çekip eline telefonu almaktan başka birşey beceremeyen bayanlar gibi olmamak için bunların pratiğini ihtiyaç duymadan önce yap

- Altındaki araç kadar trafiği tanımak da önemlidir. Aracın tüm göstergelerinin ve kontrollerinin ne işe yaradığını, nasıl çalıştığını bilmek gerektiği gibi; trafik işaretlerinin anlamlarını da bilip trafik kurallarına hakim olmak iyi bir şöför olmanın ilk şartlarındandır. Bu yüzden sürücü kurs kitabını bir köşede saklamak ve zaman zaman bilgileri tazelemek iyidir.

- Hız sınırlamalarına sabrın elverdiği sürece uy. Kesinlikle uy diyemiyorum çünkü zaman zaman ben de uymuyorum. Ama bunu çılgınlık veya iddia üzerine değil, mantıklı sınırlar içinde yapmak lazım. Hıza bağlı olarak takip mesafesi çok önemlidir. İlk ve tek kazamı hafif yağmurlu bir havada takip mesafesini korumadığım için yapmıştım.


_____________________________

2012 Citroén C4 Exclusive MCP + Cam tavan


2626 Mesaj
24 Nisan 2006; 16:30:08 

yokuşta sorun yaşamamak için el freni kullanmak şart


_____________________________

İnternetten Para Kazanma
clickbank nasıl kullanılır
Web Sitesi Kurma Rehberi Dijital Eğitim Kitabı


2056 Mesaj
24 Nisan 2006; 16:55:58 

quote:

Orjinalden alıntı: tniaskrad

yokuşta sorun yaşamamak için el freni kullanmak şart


En sağlam yol özellikle yokuş çok çok dik ise ve araç dolu ise. Fakat normal bir yokuşta bile hemen el frenini çekmek biraz hantal bir iş. Öğrenene kadar eyvallah ama bu iş bir iki haftayı geçmemeli. Yani el freni amaç değil araç olmalı yokuşta kalkmak için.


_____________________________

Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!


 
3189 Mesaj
24 Nisan 2006; 19:53:38 

Her bayırdada el frenine güvenme. Güvenme derken; her geldiğin bayırda el frenine asılırsın bu sefer alışkanlık olur, normal kalkmassın.

El frenini zor durumlarda kullan.. Araba doluysa, bayır dikse vs. vs.



_____________________________



746 Mesaj
24 Nisan 2006; 21:33:59 

Yazdığınız her harfi dikkatlice okuyorum hepinize çok teşekkür ederim.


746 Mesaj
24 Nisan 2006; 21:53:47 

Halı sahadan gelirken altını taşa vurduk bişe olmuşmudur?


746 Mesaj
24 Nisan 2006; 22:08:41 

Özellikle acemiliğinizi atarken neler yaptınız?


1755 Mesaj
24 Nisan 2006; 22:28:01 

quote:

Orjinalden alıntı: trapezoid

deli kuyuya bi taş attı 100 akıllı cıkaramadı


ııh çıkmaaazz


_____________________________

En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir, birbirini anlamayan...


6658 Mesaj
24 Nisan 2006; 22:44:13 

besmelesiz yola çıkma...


_____________________________




746 Mesaj
24 Nisan 2006; 23:12:32 

Deneyimlerinizi aktarırsanız memnun olurum.


6658 Mesaj
24 Nisan 2006; 23:16:05 

bir çok araç kullandım ve sahibi oldum sana yardımcı olacam ama senin aracının markası yılı ..vs önemli
her aracın genel ihtiyacı aynıdır fakat özel ihtiyacı değişir....


_____________________________




746 Mesaj
24 Nisan 2006; 23:19:01 

93 Şahin aldım.


6658 Mesaj
24 Nisan 2006; 23:46:37 

hocam bunu özellikle sordum çünkü çok aracım oldu onlardan biride doğandı.....(bu arada hayırlı olsun.. )

şimdi yazayım..
1....asla viyadüklere ve rüzgar etkisindeki virajlara hızlı girme araç çok savruluyor.
2....aracını sürekli viteste bırak ve el freninide çek.(park halinde)
3....kesinlikle alarm taktır(hırsızlığı çok basit yapılıyor)
4....modifiye olaylarına girme tek modifiyesi tüp olsun onuda sürekli bakımdan geçir.
5....vites geçişlerin rahat ve aheste olsun.
6....yokuş aşşağı emniyetin için sürekli vitete in(asla tersi bilgilere kulak asma..)
7....yedek parçası çok ucuzdur sorunu erken farkedip gerekeni yap yoksa yolda bırakabilir.
8....kapıları bazı turumda kapanmayabilir buna dikkat et.
9....sabahları çalışma problemi varsa vede alışkanlığın olsun cikle çekerek benzinde çalıştır.(200 m sonra kapa)
10...aracın yağını suyunu sende kontrol edebil gerekiyorsa hava filitresini ve bujilerinide takabil.(ucuza gelir)
11...araç daha soğukken fazla gaz verme...kontağa gereksiz yere uzun basma
12...frenlerine güvenme ve sürekli kontrol ettir.
13...tekerlekler aracın en önemli organlarında biridir lastiklerine güvenmiyorsan değiştir ve asla büyük ebat alma..


_____________________________




274 Mesaj
25 Nisan 2006; 0:14:04 

3. Aracı ısıtmak için rolantide çalıştırma. vitese tak fazla devir vermeden sakin bi şekilde 1-2 km sür araba ısınır. Rolantide çok beklersin ve motora zararı olur.


_____________________________

No pain no gain!!!(in ingiliş)
Acı yoksa gelişme de yok!!!(in törkiş)


458 Mesaj
25 Nisan 2006; 1:13:55 

bende bisi ekliim bari herkez bisiler yazmis/ bunuda babam soluyodu bana

viyeduklere cok dikkat et cok soguk havalarda

nedenine gelince. viyeduklerin alti bildigin gibi bos. normal bi asvalt yolda 120 gibi halk arasinda normal kabul edilen bi hizla giderken bu alti bos olan viyeduge girdiginde soguk havalarda onun altindan esen civi gibi soguk ruzgar viyedukun ustundeki asvaltta DON olusmasina sebep oluyo. bu don olan bolgeye arac bu hizla girince cok rahaty kontrolunu kaybedebilirsin...


_____________________________



996 Mesaj
25 Nisan 2006; 13:54:56 

Trafiği yoğun olmayan yerlerde bol bol pratik yap Hocam. Başka araçların çok yakınına park etmeye kalkma. En tehlikeli döneme de dikkat et. Bu dönem birkaç ay geçtikten sonra "tamamdır ben bu işi öğrendim" dönemidir. Çok acemi iken hız yapmazsın, gözünü yoldan ayırmazsın vs. ama tamamdır dediğin dönemde hız yapmaya, seyir halinde radyo-teyp ile oynamaya başlarsın ki Allah muhafaza asıl o zaman daha dikkatli olmalısın. Kazasız belasız ustalaşmalar Hocam.


_____________________________




2266 Mesaj
25 Nisan 2006; 15:04:48 

Yanına senden daha acemi birini al ve ona boş bir eğitim pistinde (kesinlikle cadde ve sokaklar uygun değildir) araba kullanmayı öğret. Bu arada kendini de sınar, neleri bilmen gerektiğini görürsün. Kavrama, yokuşta kalkış, vites değişimi gibi bilgilerindeki eksiklikleri böylece görebilirsin. Kendimden biliyorum. Okuldaki ders çalışma metoduna benziyor aslında.

Soğuk veya sıcak havalarda camlar buğu yapar. Bunu gidermek için kalorifer ve fanların nasıl etki ettiklerini öğren. Klima olsa kolay ama, bazen cam rezistansı ve cama yönelik fanlarla hangi derecede ne etki olacağını öğrenerek görüşünü çabuk açman önemli. Arkadaşım bu kış buğuyu silmeye kalkarken ilk 50m içinde sağ önünü parketmiş bir kamyonun arkasına soktu.

Silecekleri de benzer şekilde etkili kullan, cam yıkamalar bazen kontrolü zorlaştırıyor. Hızlı ve takipte giderken saniyeler çok önemli.

Arka arka giderken hem dikizleri kullanmalı, hem de arkana dönüp bakmalısın. Aynalar tek başlarına mesafe tahmininde yanıltıcı olabilirler. Hızlı geriye gitmek de bir şey kazandırmaz. Aksine yoldaki gevşek kaplamayı veya mucuru, çamuru farkedemeszen ani ve acil durumda fren yapmakta geç kalabilirsin yoksa.

Eskiden ekmek teknesi vardı, orada Cengiz'in (Peker Açıkalın) söylediği bir iki laf var: 1-Arkanda gözün olmalı, 2-Yolcun ağzına kadar dolu sıcak kahveyi yudumlarken ne ağzını yakmalı, ne de üzerinde bir damla dökmeli.

Hatırlatmak için söylüyorum: Tofaş mekaniğine, özellikle de frenlerine sakın güvenme. Başka bir araba kullandığın zaman anlarsın farkı. Normal arabayla rahatça gidenler Tofaş kullanırken kavramayı yakalayamayıp stop da ettiriyorlar kolayca.

Geldikçe bir şeyler anlatıyoruz işte.

.oO°Oo.


_____________________________

Athlon II X3 450 - ASUS M4A78-VM - ATI Radeon HD 5750 - Samsung 226BW - Kingston 3GB - WDC WD20EARS-00MVWB0 - Lite-On Combo SOHC-5232K - Asus SDRW-08D2S-U External - AsusTA9 - A4Tech_F KR-73 - Logitech G500 - Inca6800i - Billionton BT - CanonMX340 - AirTies RT5341
Honda Civic Elegance 2012 Otm Füme + BRC 24MY11 - Navitech NX-220r - Samsung GT-I9300 Galaxy S III 32GB Pebble Blue +Sandisk 64GB Cl10 µSD - Panasonic P55ST50E NeoPlasma - LG BH6730T Home Theater - Next Minix HD Cool Sat. - Canon A510 - Kodak Z915 - Bursaspor - Galatasaray - Kdz.Ereğli


746 Mesaj
25 Nisan 2006; 17:40:04 

Arkadaşlar harikasınız hepinize çok teşekkür ederim.


457 Mesaj
25 Nisan 2006; 18:26:36 

hiçbir zaman ben bu işi kaptım,ben iyi sürüyorum gibi triplere girme...çok dikkatli ol,sen hata yapmasan bile başkalarının hata yapabileceğini düşünerek kullan


_____________________________

IMZANIZ KURAL DIŞIDIR | | Uymanız gereken imza kurallarını okumak icin tıklayınız.


2891 Mesaj
25 Nisan 2006; 18:40:44 

Yavaş git.
Kesinlikle sürat yapma.
Bu sadece acemilik dönemi için değil tüm sürücülük hayatın için bir tavsiyedir.
Gaz pedalında bir yumurta olduğunu düşün, onu kırmadan hızlanacaksın her zaman.

37 yaşındayım, bunca yıldır araba kullanıyorum bir Allahın kulu da bana sürat yaptığım için aferin demedi. Kimse madalya falan da takmadı. Bende artık sürat yapmıyorum.


_____________________________

Bazen yolculuk gidilecek yerden daha güzeldir


1990 Mesaj
25 Nisan 2006; 19:43:10 

Arkadaşım hangi şehirde olduğunu bilmiyorum ama bulunduğun şehirde üç şeritli yol varsa yanına usta bi şoförü al ve o yolda aracı kullan. ( Tabi bunu arabaya iyice hakim oldultan sonra yapacaksın) Aynı şekilde 3 şeritli bi otoban da olabilir. Bu sürüş sana sağ ve sol şeride girerken aynaları nası kullanacağını öğretecektir. Zaten araç kullanırken en zorlanacağın kısım da şerit değiştirmek olacaktır. Malum ön taraf akar gider fakat senin yapacağın hatalardan arka taraf etkilenir. Direksiyonu hareket ettirmeden önce aynaları kontrol etmen gerektiğini öğrenmelisin. İyi ustalaşmalar.


_____________________________



2056 Mesaj
25 Nisan 2006; 20:44:50 

ecar limon arkadaş doğru demiş. Aynalara dikkat etmek lazım. Hatta kalabalık trafikde üç, dört dakikada bir sol aynadan başlayarak kafanı oynatmadan sadece gözlerinle sonra orta ayna ve en son sağ aynaya bakarak arkanı kontrol et. Ama aynalara uzun uzun bakma hemen bak ve kaçır gözünü. Yani üç ayna toplam bir buçuk, iki saniye alsın. Gerçi ilk başlarda aynaya bakınca arabanın nerede olduğunu odaklayamayablirsin ama zamanla arabanın sana uzaklığını hemen algılıyorsun. Az öncede dediğim gibi aynalara uzun olarak sakın bakma yoksa bu sefer önünde akan trafiği unutursun allah korusun öndekide fren yapmışsa sonrasını düşünme bile. Sonuç olarak ön kadar arkanada bak ve aynalardaki kör noktaları kavraman yararına olacaktır. Seni sollayan bir arabaya yandan çarpmak büyük hata olur sonra.


_____________________________

Doğru zamanda doğru fren, HIZ kazandırır!!!


746 Mesaj
25 Nisan 2006; 23:27:28 

Bu bilgiler hayat kurtarır.


14841 Mesaj
26 Nisan 2006; 0:58:51 

Nedense ben araba kullanırken rahat olmaya çalışıyorum ama ne zaman babam yanımda olsa kıyamet kopuyor. Ya bilmiyor ki kendisi nasıl kullanıyor Birgün kameraya filan çekip göstericem.


_____________________________



</


 
5010 Mesaj