Şimdi Ara

TBS Trafik Bilgi Sistemi deneyimleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
130
Cevap
2
Favori
9.757
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi akşamlar.

    Bugün IGO Primo TBS deneme fırsatım oldu. Güzergahım E5 üzerinden Avcılar --> Şişli idi. Merter -> Yenibosna arasında trafik aktığı halde cihaz üzerinde tıkanık (kırmızı) gösteriyordu. Perpa önünden köprüye kadar tıkanık olduğu halde, tıkanıklığa 100-200mt kalana kadar uyarı vermedi. Oysa tıkanıklıktan kaçınmak için 1-2 kavşak öncesinden haber vermesi gerekmez miydi? Sanki bilgi akışında ve değerlendirilmesinde bir eksiklik var gibi geldi. Beklentimin doğru olduğunu düşünüyorum. Cihaz ayarları ile ilgili olabilir mi? Yoksa radyo yaını ile ilgili br sorun mu var?

    Deneyimi olan arkadaşlardan yardım rica ediyorum. Teşekkürler

    Not: Cihaz YE-G555, harita en son yayında olan sürüm.



  • İkinci gün deneyiminde, TBS'nin sağlıklı çalışmadığını düşünmeye başladım. Sıkışık olan yolları gerçek zamanda göstermediğini, sıkışık gösterdiği yollarda hızın 60-70 km olabildiğini yaşayarak gördüm. Bu sistemin şimdilik oturmadığını düşünmeye başladım. Deneyimi olan arkadaşların fikrini öğrenmek istiyorum. 316 tane trafik verisi olduğu gösteriliyor ama benim bulunduğum güzergaha hiç bir veri yansıtılmıyor.

    Yandex'in trafik yoğunluğu haritası çok daha detaylı gibi göründü gözüme.
  • Yoğunluk haritası başka TMC-TBS başka alakası olmayan 2 sistem Veriyi sağlayan Başarsoft en iyi yanıtı verir ama keşke görseler konuyu :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: master90

    İkinci gün deneyiminde, TBS'nin sağlıklı çalışmadığını düşünmeye başladım. Sıkışık olan yolları gerçek zamanda göstermediğini, sıkışık gösterdiği yollarda hızın 60-70 km olabildiğini yaşayarak gördüm. Bu sistemin şimdilik oturmadığını düşünmeye başladım. Deneyimi olan arkadaşların fikrini öğrenmek istiyorum. 316 tane trafik verisi olduğu gösteriliyor ama benim bulunduğum güzergaha hiç bir veri yansıtılmıyor.

    Yandex'in trafik yoğunluğu haritası çok daha detaylı gibi göründü gözüme.


    Maalesef ben de böyle düşünmeye başladım.

    Dün akşam saatlerinde (yani trafiğin "prime time" kısmında) Optimum'dan çıkıp Ankara Kazım Karabekir caddesinden geçtim. TBS'li Next YE-G 555 kullanıyorum ve gideceğim güzergah tamamen cihazda işliydi. ASKİ'nin önündeki ve Keçiören'deki 2-3 ayrı noktadaki (Mecidiye, Fatih Stadyumu ve Dutluk denen yer sanırım) metro inşaatı yüzünden aylardır trafiğe kapalı olan noktalar vardı...

    Hani beklerdim ki "BAŞARSOFT büyükşehir belediyeleriyle entegre olup mutlaka yol yapım çalışmalarını ve trafiğe tamamen kapalı yolları onlardan öğreniyor ve TBS ile bildiriyordur! Büyükşehirlerde böyle bir teknoloji yoksa bile Başarsoft bu bilgiyi manuel olarak belediye görevlilerinden alıp işliyordur!"
    Yok!

    Hadi onu da geçtim... Beklerdim ki: "Kazım Karabekir caddesi gibi önemli iş merkezlerinin üzerinde olduğu bir caddede, Keçiören'nin ana arterlerinde mutlaka o saatlerden ilerleyen GPS takipli kiralık araçlar vardır ve o yollardaki yavaşlamalar rapor edilir!"

    Koca Ankara'da tüm akşam saatlerinde sadece 2 olay rapor ediliyordu ve biz ASKİ-Keçiören Aktepe arasını kağnı hızıyla gittik. Hani yolun tıkanmış olduğu rapor edilse hiç üşenmeyip ara yollardan veya toplam rotayı %30-35 uzatıp "Çevre Yolundan" gidecektim.

    Bakalım... Bu kışı da TBS kullanarak deneme yanılma yaparak geçireceğim. Yaza kadar düzelmezse TBS'yi söker atarız artık... Boşuna cihazı yavaşlatmasın. TBS'yi cihaza takınca biraz yavaşlatıyor...



    NOT: Kimse sormadan ben söyleyeyim. TBS aparatının çevresinde Next navigasyon cihazı dışında "radyo sinyalerini" almasını engelleyecek veya zayıflatacak şekilde hiç bir şey hiç bir cihaz yoktu. Ön camda ortada konsolun üstünde duruyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ulaş-ım -- 20 Ekim 2012; 15:40:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    Maalesef ben de böyle düşünmeye başladım.

    NOT: Kimse sormadan ben söyleyeyim. TBS aparatının çevresinde Next navigasyon cihazı dışında "radyo sinyalerini" almasını engelleyecek veya zayıflatacak şekilde hiç bir şey hiç bir cihaz yoktu. Ön camda ortada konsolun üstünde duruyordu.


    Yine Ankarada Hat gitmiştir belki

    Düzelir düzelir daha yeni yeni, kaç yıllık harita güncellemesi bile yavaş işliyor kaldıki bu TMC adam akıllı işlesin, ya radyodandır ya başarsofttandır yada TrafficNav dandır :) Alıcınızın ayarları ile oynamayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-calibur

    Yine Ankarada Hat gitmiştir belki

    Düzelir düzelir daha yeni yeni, kaç yıllık harita güncellemesi bile yavaş işliyor kaldıki bu TMC adam akıllı işlesin, ya radyodandır ya başarsofttandır yada TrafficNav dandır :) Alıcınızın ayarları ile oynamayın

    Bazen de çok güzel çalışıyor. Çetin Emeç bulvarındaki bir kazadan tutun, Sincan'daki Etimesgut'taki ana arterlerdeki yavaşlamalara kadar her şeyi bildiriyor.

    Her yerdeki sıkışmayı yani trafik yoğunluğunu bildirememesi sanırım biraz da Ankara Büyükşehir Belediyesinin UKOME kararlarıyla ilgili...

    Günün belirli saatlerinde ve özellikle yoğun saatlerde her türlü ticari araç, kamyon, kamyonetin merkezi yerlere girmesi yasak!
    Hal böyle olunca kiralık ticari araçlardaki GPS vericileri de merkezi yerlerden bilgi aktaramıyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım

    Bazen de çok güzel çalışıyor. Çetin Emeç bulvarındaki bir kazadan tutun, Sincan'daki Etimesgut'taki ana arterlerdeki yavaşlamalara kadar her şeyi bildiriyor.

    Her yerdeki sıkışmayı yani trafik yoğunluğunu bildirememesi sanırım biraz da Ankara Büyükşehir Belediyesinin UKOME kararlarıyla ilgili...

    Günün belirli saatlerinde ve özellikle yoğun saatlerde her türlü ticari araç, kamyon, kamyonetin merkezi yerlere girmesi yasak!
    Hal böyle olunca kiralık ticari araçlardaki GPS vericileri de merkezi yerlerden bilgi aktaramıyor...


    Hocam birşey sorcam,

    Bu TMC de trafik yönleri değişen yollarıda işliyorlarmı? Mesela bir yol var gidiş geliş ve bu yolun bir şeridini kapatıp tek yön yapıyorlar, bu gibi durumlarda yeni harita beklemeye gerek kalmadan bu TMC ile idare edilebiliyormu hiç böyle bir şeye denk geldiniz mi?

    Birde şu var tamam veri geliyorda ne kadar sağlıklı geliyor veri size ulaşana kadar acaba o yoldaki kaza hali devam etmiş oluyormu? gerçekten size bildirildiği gibi kazadan dolayı trafik kapanmış oluyormu? Hiç buna denk geldiniz mi? çek edebildiniz mi? Belki yol açıldı işlemeye devam ediyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-calibur
    Hocam birşey sorcam,

    Bu TMC de trafik yönleri değişen yollarıda işliyorlarmı? Mesela bir yol var gidiş geliş ve bu yolun bir şeridini kapatıp tek yön yapıyorlar, bu gibi durumlarda yeni harita beklemeye gerek kalmadan bu TMC ile idare edilebiliyormu hiç böyle bir şeye denk geldiniz mi?

    Birde şu var tamam veri geliyorda ne kadar sağlıklı geliyor veri size ulaşana kadar acaba o yoldaki kaza hali devam etmiş oluyormu? gerçekten size bildirildiği gibi kazadan dolayı trafik kapanmış oluyormu? Hiç buna denk geldiniz mi? çek edebildiniz mi? Belki yol açıldı işlemeye devam ediyor?

    Öncelikle şunu belirteyim: TBS'yi fazla kullanan biri değilim, Etimesgut Optimum AVM yakınlarında oturuyorum. Haftada 2-3 defa Ankara'ya gittiğimde TBS'yi deneme imkanım oluyor.

    Çift yönlü işlemeye başlayan yolların işlendiğini hiç görmedim.

    Trafik yoğunluğunun aktif olarak bildirildiği bir yere denk geldim. Sincan tren istasyonu önündeki ışıklarda 2 defa sıkışma olduğunu gördüm, her ikisinde de gerçekten de sıkışma vardı. Hatta birisinde 20 dakika kadar sonra sıkışma uyarısı kalktı ve oradan geçtiğimde trafik gerçekten de akıcıydı.

    Kaza olmuş yerden de maalesef hiç geçmedim. O yüzden kaza yeri toparlanınca uyarı kalkıyor mu kalkmıyor mu bilmiyorum hocam. Ama önümüz kış. İstanbul yolunda kazalara denk geldikçe bakmaya çalışırım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ulaş-ım


    Çift yönlü işlemeye başlayan yolların işlendiğini hiç görmedim.

    Kaza olmuş yerden de maalesef hiç geçmedim. O yüzden kaza yeri toparlanınca uyarı kalkıyor mu kalkmıyor mu bilmiyorum hocam. Ama önümüz kış. İstanbul yolunda kazalara denk geldikçe bakmaya çalışırım.

    teşekkürler,

    Haritada Tek yönlüyken çift yönlüyü biraz zor halklederler TMC ilede Haritada çift yönlü olan bir yolu Tek yöne çevirebilirler diye düşünmüştüm En azından yeni harita düzenlemesine kadar.

    Aman Allah kaza bela vermesin kimselerede TMC de hiç br olay göstermesin hocam




  • Bu TMC/TBS Muhabbetlerinden ben, Historical TMC'nin anlık TMC'e göre daha stabil çalıştığı anlamını çıkarıyorum giderek. Teknoloji mi yetersiz, veri akışı daha mı hızlı olması gerekiyor, data sağlatıcılarının daha mı önem/özen göstermeleri gerekiyor anlayamıyorum.

    Neden?

    Şimdi TomTom cihazı alıyorum elime; Aynı noktalar arasında sabah 09:00 da ve Akşam 17:00'de rota çizdiriyorum. Farklı rotalar çiziyor. Pekala bu adamlar neyi keşfetmişler de bizimkiler keşfedememiş daha; dolanıyorlar etrafında?
  • Tomtom da historical data var ha, hemde Türkiye için Afferim adamlara zaten 2010 lu yıllarda bulduğumuz Tabelaları Tomtom çoktan çıkartmıştı TR için

    TMC yi biz keşfetmedikmiydi yahu Cep Telefonu şirketleri gibi %99.9 kapsama alanında deyipte şehrin göbeğinde evin salonunda telefonla görüşememek gibi bişi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-calibur

    Tomtom da historical data var


    Daha ne denilebilir ki...
    Bu garmin ve tomtom firmalarının yazılım kalitelerini beğeniyorum. Çünkü hata bildirme sistemler otomatik bir şekilde işliyor (tomtom için, garminde de yok)http://tr.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/9691/~/harita-hatas%E4%B1n%E4%B1-bildirme
    Historical data da eklemişler, Tek kelime ile tebrikler.
    Gelecek cevaplara şimdiden cevap vereyim Evet başarsoft haritasına göre daha fazla hata var, ancak 2012.07 tarihli 2012 senesinin 2. güncellemesini Ekim ayı ortalarında aldık (nokta)




  • Son mesajlarla bu konunun alakasını bilen varmı yazılan birçok şeyi buralarda başarsoft görmüyor bile.

    Hatta NNG nin bu lakayıtlığı nedeniyle bazı major firmaların aynı harita ile bu konuda sorun yaratmayacak yazılım arayışında oldukları kulağıma geliyor.

    Sonuçta arabada VR de bir halta yaramıyor ama tbs daha yeni ve hala sorunları var genel olarak bilgileri doğru primo 2 kullananlar bu konuda biraz daha şanslı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gps.navigation

    ...
    Hatta NNG nin bu lakayıtlığı nedeniyle bazı major firmaların aynı harita ile bu konuda sorun yaratmayacak yazılım arayışında oldukları kulağıma geliyor.

    ....

    Doğru yolu buluyorlar mı, ne?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DD252Admin

    quote:

    Orijinalden alıntı: gps.navigation

    ...
    Hatta NNG nin bu lakayıtlığı nedeniyle bazı major firmaların aynı harita ile bu konuda sorun yaratmayacak yazılım arayışında oldukları kulağıma geliyor.

    ....

    Doğru yolu buluyorlar mı, ne?



    Evet bencede doğru olan yapılmaya çalışılıyor bende bir yazılım üzerinde çalışmalar olduğunu duydum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: navhs
    Bu garmin ve tomtom firmalarının yazılım kalitelerini beğeniyorum. Çünkü hata bildirme sistemler otomatik bir şekilde işliyor (tomtom için, garminde de yok)http://tr.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/9691/~/harita-hatas%E4%B1n%E4%B1-bildirme
    Historical data da eklemişler, Tek kelime ile tebrikler.



    Evet bu yönden TOMTOM gerçekten güzel, ah birde şu haritasını adam edebilse

    Tomtomun TMC si de var herhalde HD tMC gibi bişi okumuştum hatta artık TMC den geçip TPEG olayına girmiş yabancılar :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: x-calibur

    quote:

    Orijinalden alıntı: navhs
    Bu garmin ve tomtom firmalarının yazılım kalitelerini beğeniyorum. Çünkü hata bildirme sistemler otomatik bir şekilde işliyor (tomtom için, garminde de yok)http://tr.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/9691/~/harita-hatas%E4%B1n%E4%B1-bildirme
    Historical data da eklemişler, Tek kelime ile tebrikler.



    Evet bu yönden TOMTOM gerçekten güzel, ah birde şu haritasını adam edebilse

    Tomtomun TMC si de var herhalde HD tMC gibi bişi okumuştum hatta artık TMC den geçip TPEG olayına girmiş yabancılar :)

    TomTom TMC'ye girmedi Türkiye'de. Ondaki sistem çift yönlü çalıştığından bu yatırımı yapmadılar Türkiye'de.

    Sistem şu şekilde çalışıyor. Her cihazın veri aktarma özelliği var, trafikteki hız bilgisi şehir içindeki belli sensörlere aktarılıyor. Her cihaz aslında bir verici; toplanan veri bu sensörlerden uyduya, oradan da ana serverlere gönderiliyor. Data sonra bu serverlerde derlenip aynı anda cihaza geri gönderiliyor.

    Tam anlık trafik bilgi sistemi yani... İnsan veya yayın faktörü yok işin içinde. Mekanizma otomatik ve sürekli işliyor.

    Bu sistemi (ki bence mükkemmel olan bu sistemi) getirmiyorlar Türkiye'ye... Kimbilir belki ileride gelir




  • Veri aktarma kısmı yanlış anlaşılabilir, bu sadece TomTom Home a cihazı bağladığınızda toplanan verilerin sunucuya gitmesi ve orada olanlarında cihaza gelmesi o kadar. Bu aslında Toolbox tada var ama %1000000 zaten ellerine yüzlerine bulaştıran NNG bunu para ile satar suyu fazla ısındı nng nin vallaha bu ara

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ingilizce bilgim çok iyi olmayabilir, yanlış anlama da söz konudur belki. Referans aldığım kaynağı paylaşayım; incelemek isteyenler için...

    http://www.youtube.com/watch?v=vS2gVd7Lxn8
  • Aynen anlatmış :) bu mesela Piri Reis te yapılır çünki online bağlı ama nng nerde burada bilinmez. Tomtom güzel reklam yapmış ama orada telefona eşleştirilen cihaz collect edilmiş dataları alıp HD olarak (historical data) cihaza yolluyor. Yapılmayacak şey değil ama uyumamak lazım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.