Dizel Araçlarda Turbo Hakkında
34 Cevap34555 Görüntüleme
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


98 Mesaj
18 Nisan 2006; 14:09:17 

Arkadaşlar benim merak ettiğim konu dizel bi araç turbo açtığında mı yakıt az yakar açmadan mı?
Mesela 1.3 90 hp g.Punto altı vites ve bu araç 6. vites 90 km hızda 1700.1800 devir civarı seyrediyor bu araçta bu civarda turbo açıyor.
Yani biraz daha gaza basıp turbo açık mı seyretmek gerekir Yoksa biraz gazdan ayağı çekip açmadan mı?


_____________________________

İmza mimza yoook!!


10197 Mesaj
18 Nisan 2006; 14:17:28 

Dizel araçlarda sıkıştırma oranı sabit ve yakıt + hava alıkları birbirinden bagımsız oldugundan ötürü benzinli araçlardaki gibi sabit bir yakıt oanı tutturma kaygısı yoktur.

Yani Benzinli araçlarda patlamanın düzgün saglanması ve tekleme olmaması için 9hava : 1yakıt ile 15hava : 1yakıt oranları arasında yakıt oranını sabitlemek gerekir. Ve Yakıt, Hava ile aynı anda pistonlara iletilirler..

Ancak dizellerde hava alınıp sıkıştırıldıktan sonra yakıt enjektörü motorini püskürtür.. Yani hava - yakıt oranı çok daha esnektir.

Bu yüzden kimi Euro standardlarındaki dizel motorlar, 24 hava - 1 yakıt hatta kimi durumlarda 90 hava - 1 yakıt oranları arasında dahi sıkıştırma yapabilirler.

Yani dizellerde ne kadar çok hava , o kadar çok yakıt durumu tam anlamıyla sözkonusu degildir.

Sonuç olarak, Turbo açılıp da pistonlara daha çok hava girdiginde, ECU, daha fazla yakıt vermeye zorlamak yerine az bir farkal dengeli püskürtme siyeseti uygulayacagından ötürü, yakıt tüketiminde sorun olmaz, hatta performansına göre tasarruflu dahi denilebilir...



_____________________________



Jews are hard to be taken in...PSA,Renault and Fiat Alliances are proof of that..


1193 Mesaj
18 Nisan 2006; 15:25:07 

Selam acharad ! 1:9 benzinli 1:24 dizel bu değerler şunu ifade ediyor . Normal nefes aldığımız atmosferi 1 atü veya bar olarak kabul edersen. Benzinlide yanmadan önceki en yüksek sıkıştırma oranı normal atmosfere göre 9bar 10bar mislidir . Dizeldede 25 bar civarındadır. Bunada KOMPRESYON denir.


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


98 Mesaj
18 Nisan 2006; 15:31:38 

Açıklamalarınıza teşekkürler arkadaşlar.


_____________________________

İmza mimza yoook!!


 
31 Mesaj
18 Nisan 2006; 16:26:57 

Turbo, motoru çalıştırmak için marşa bastığınız anda motorla birlikte çalışmaya başlar!! Aman kimseye söylemeyin, diğerleri öğrenmesinler!!!

Tork eğrisinde artışın sağlandığı motor devir hızı, bilmeyenlerin Turbonun çalışmaya başladığı devir olarak tanımladığı, turbonun verimli çalışarak katkısını göstermeye başladığı motor devir hızıdır.

Genelde benzinli ve dizel motorlar, maksimum torkun elde edildiği motor devir hızı çevresinde en verimli olarak yakıtı yakarlar.

Günlük kullanımda ne kadar bu devir hızına yakın hızlarda motor devri hızını ayarlayarak kullanırsanız o kadar yakıt tasarrufu sağlanabilir. Bunun yanında gaz pedalına ve frene basarken ayağınızın altında yumurta varmış gibi basıp, trafiğe mümkün olduğunca uyarak kullanmanız tasarrufunuza yardımcı olacaktır.

Önünüzde durmuş trafiğe doğru gaz vererek gitmeniz yarar sağlamaz, ancak daha sert fren yapmanıza neden olup yaktığınız yakıtın, fren pabuçlarını daha hızlı eskiterek boşa gitmesine neden olacaktır.

Saygılarımla,


_____________________________



 
100 Mesaj
18 Nisan 2006; 18:55:41 

Merhaba
Motorlarda turbonun açması veya kapanması gibi bir olay zaten yoktur. Aşırı doldurma sistemlerinin birisi Turbo diğeride süperşarj(kopressör)dır. Turbonun çalışması için eksoz manifoldundan geçen atık gazların turbo pervanesini(kanatçıklarını) döndermesi yeterlidir. Ancak max torkun verildiğ değerlere yaklaştıkça silindirde yakıt-hava tam yanmaya başladığında eksozdan atılan atık gazların basıncı ve sıcaklığı da arttğından turbo kanatçıklarınıda daha hızlı döndürmeye başlar. İşte bu devirler civarında çekişte ki hissedilmeye başlanır. Yaklaşık max tork değerleride 1750-2000 dev/dk dır. Motor hızı arttıkçada max güc devrine gelinir bundan sonra devri artırmaya devam edersekte motor çekişinde azalma meydana gelecektir. En uygun kullanım devirleri max torkun ve max gücün alındığı devirler arasıdır.
Faydalı olması dileğiyle.


_____________________________

meraklısına www.obitet.gazi.edu.tr


2105 Mesaj
18 Nisan 2006; 22:13:49 


quote:

Orjinalden alıntı: drumbeat



Genelde benzinli ve dizel motorlar, maksimum torkun elde edildiği motor devir hızı çevresinde en verimli olarak yakıtı yakarlar.



hocam bu doğru ise
benim arabamı 4000 devir civarında kullanmam lazım
ve malumunuz bu pek tasarruflu bir kullanım olmaz heralde _?


_____________________________

Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

Renault Megane III Coupe 1.5 dci Dynamique 2011


 
31 Mesaj
18 Nisan 2006; 23:42:09 

crepassio'ya

verilen tork ve güç eğrileri ve maksimum değerleri tam yük altında, yani tam gaz yakıt verildiğinde motora uygulanan yük miktarının (tork olarak ölçülür) kayıt edilmesi ile elde edilen değerlerden oluşur.
İhtiyacınız yok ise yani atak veya seri kullanmak istemiyorsanız motor devrinizi düşük tutup yakıt tasarrufu yapabilirsiniz. Fakat ne kadar düşük tutacağınıza o anki koşullara göre, arabanız, yükünüz, trafik, yol şartları, . . . . dikkate alarak siz karar verirsiniz.

Ekonomi için arabanızı, sizi trafiğin akışına uygun gitmenizi sağlayacak derecede yüksek viteste kullanmanız yakıt tasarrufuna yararlı olacaktır. Ama gerektiğinde motorun gaz verdiğinizde devirlenmesi gecikecek kadar yüksek bir vites seçmeniz, gerektiğinde sizin vites küçültmenize sebep olur. Tercih sizindir her zaman.

Saygılar,



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drumbeat -- 18 Nisan 2006; 23:45:18 >


_____________________________



502 Mesaj
19 Nisan 2006; 8:24:12 

Drumbeat tam benim araba kullanışımı tarif etmişsin.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi playdead -- 19 Nisan 2006; 8:24:39 >


98 Mesaj
19 Nisan 2006; 8:50:19 

Bu açıklamalardan benim anladığım dizel bi aracı mümkün olduğu kadar 2000 ile 4000 devir aralığında kullanmak en mantıklısı heralde.


_____________________________

İmza mimza yoook!!


 
1667 Mesaj
19 Nisan 2006; 9:35:44 

3000 Devir üzerinde yakıtta kırmızı bölge başlar. İdeali aracın vites değişimlerini 2500 - 3000 devir aralığında yaparak kullanmaktır. 4000 devir ve sonrası vites değişimi arabayı serileştirir ancak yakıt tüketimini artırır. Tasarruf diyorsanız : 2500 - 3000 devir aralığında vites değişin ani kalkış yapmayın, sık vites değişmeyin. Ortalama 100 km de 4.1 - 5 lt yakarsınız.
Aklerasyon ve Performans Diyorsanız : 4000 - 5000 devir aralığı vites değişin ve bol bol mazot yakın. Ortalama 7 - 8 lt aralığı mazot yakarsınız.


_____________________________

Otofesor was here.


 
376 Mesaj
19 Nisan 2006; 12:02:29 


quote:

Orjinalden alıntı: OtoTurk

3000 Devir üzerinde yakıtta kırmızı bölge başlar. İdeali aracın vites değişimlerini 2500 - 3000 devir aralığında yaparak kullanmaktır. 4000 devir ve sonrası vites değişimi arabayı serileştirir ancak yakıt tüketimini artırır. Tasarruf diyorsanız : 2500 - 3000 devir aralığında vites değişin ani kalkış yapmayın, sık vites değişmeyin. Ortalama 100 km de 4.1 - 5 lt yakarsınız.
Aklerasyon ve Performans Diyorsanız : 4000 - 5000 devir aralığı vites değişin ve bol bol mazot yakın. Ortalama 7 - 8 lt aralığı mazot yakarsınız.


ortalama şu kadar yakarsınız demek yanlış bence.
değişik silindir hacimlerinde, değişik güçlerde birçok turbodizel motor var piyasada.


_____________________________



 
3478 Mesaj
19 Nisan 2006; 12:40:24 

dizelleri bilmiyorum ama turbolu volvo s40 t4 de 2500 devirden 4000 devire kadar yakıt tüketimi normal sayabileceyimiz 7-12lt arasında deyişiyor ama motor 2500d/d altında 15 den başlayıp 25 litreye kadar anormal bir yakıt tüketimi gösteriyor bu durumda ister istemez motoru orta devirlerde tutmaya çalışıyorum biraz güçlüde bi araç olduğundan orta devirlerde bile şehir içi için uygun olamayan hızlara çok kolay çıkıyor bu durumda yakıtını çekip düşük devirlerde kullanıyorum aynı şekilde passat 1.8t de benzer tüketim verileri gösteriyor anladığım üzere benzinli turbo araçlarda ne kadar düşük devir o kadar düşük yakıt tüketimi olayı geçerli deyil motor sadece orta devirlerde ekonomik oluyor buda trafikteyken yakıt tüketimini artırıyor

tabi bunlar yol bilgisayarı verileri yol bilgisayarına sahip bir turbo dizel araç sahibi varsa yazsın daha net bilgilere ulaşabiliriz havanın kütlesiyle çarpanıyla bişey anlaşılmıyor


_____________________________



1921 Mesaj
19 Nisan 2006; 13:34:54 

diğer dizel topiğinden alıntımdır...



-benzinlide de dizelde de az yakan devirlerin olduğu söyleniyor.
öncelikle vites değiştirilmesi gereken devir ne kadar olmalı?

aracın gücüne göre değişir,
aracın yüklülüğüne göre deişir,
yolun eğimine göre değişir,

bu nedenle sabit şurda değiştirlmeli demek bilgisizliktir.

peki bu devir kaç olmalı?

herkes kendi aracını tanır.bir bayırda kaçıncı viteste araç çeker onu bilir.bilmiyosa da kullanırken görür.
bu devir aracın vites değiştirdikten sonra bayılmadan gidebileceği devir veya 100-200altı kadar olmalıdır.

eğer buna uymaz da fazla devir veya düşük devirde değiştirirsek ne olur?
aracınız o viteste çekmiyorsa hemen vites küçültün,veya ayağınız gaza fazla yüklendiyse araç gidiyorsa vites büyültün ve yakıt tüketimini azaltın..

az yakıt tüketmenin şartı şu devir veya bu devirde kullanmak değildir.bunu tamamen unutun.
gaza ne kadar az basabiliyorsan da araç gidiyorsa en az yakan durum o dur.

2000devirde bayır yukarı az yakıcam diye gitmek için gaza yüklendiğinde kendini kandırıyorsun..

-böylece krankı da zorluyorsun ama krankın kırılması demek o aracın bitmesi ve yolculuk esnasında kırılması demek ise kazayla sonuçlanması çok büyük demektir.bu denli önemli bir parçanın kırılmasından korkmayın çünkü gayet sağlam bir parçadır.

-"biri demiş ki yakıt düşük devirlerde ve yüksek devirlerde çok yakıyor grafiği de var.."

bunu her topikte anlatıyorum.bunun ilmini okuyan arkadaşın veya okumamış görmüş arkadaşların yanlış tesbiti var.
o grafikteki indisler özgül yakıt tüketimi - devir indisleridir.
yakıt tüketimi devir grafiği değildir.

özgül yakıt tüketimi nedir?

aracın tükettiği yakıtın ürettiği güce oranıdır.
yani birim güçteki yakıt tüketimidir.

bu ne anlama gelir?

bu benzinli aracın 2500-3300devir/dk aralığında birim güce en az yakıt tükettiği anlamına gelir.(kam mili tasarımına göre değişir)

en fazla güç ürettiği anlamına da gelmez..





motorun verimli olması ayrı şeydir,az yakması ayrı şeydir..

biri 100 güçte 44birim yakıt tüketir.
öbürü 80 güçte 32 birim yakıt tüketir.(%40)

verim düştü ama yakıt tüketimi de düştü..


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


10197 Mesaj
19 Nisan 2006; 23:14:08 

quote:

Orjinalden alıntı: g.m.y.

Selam acharad ! 1:9 benzinli 1:24 dizel bu değerler şunu ifade ediyor . Normal nefes aldığımız atmosferi 1 atü veya bar olarak kabul edersen. Benzinlide yanmadan önceki en yüksek sıkıştırma oranı normal atmosfere göre 9bar 10bar mislidir . Dizeldede 25 bar civarındadır. Bunada KOMPRESYON denir.


Biz ne dedik ?


_____________________________



Jews are hard to be taken in...PSA,Renault and Fiat Alliances are proof of that..


 
118 Mesaj
9 Mayıs 2006; 20:07:32 

Dizel araç için benim aracım 1750 de maks torku 4000 devirde de maks gücü üretiyor.Yakıt tasarrufu için 2000 devir civarında kullansam uzun vadede motorda ne gibi problemler yaşarım?Çünkü kime sorsam dizel araç devirli kullanılmalı diyor.


_____________________________

GRANDE PUNTO 5K 1.3 MULTIJET 90 HP DYNAMIC ROCK SİYAHI+SKYDOME+MAŞALLAH (ADANA)


615 Mesaj
9 Mayıs 2006; 20:11:14 

bi soru da benden

arkadaşlar şu birçok firmanın kullandığı common rail diesel sistemi hakkında biraz bilgi istiyorum
özellikle dci ler için mesela bu common rail dieseller de turbo görevini ne görüyor
mesela aracı ikinci vitesten beşe attığım halde aracın kendini toplayıp yola devam ettiğine şahidim
arada sırada yanlışlıkla 2. vitesten 5e attığım oldu direk olarak(araç dci 80 clio)
aynı olayı dci 65 lik clio da da yaşadım birileri biraz bilgi verebilirse gerçekten sevinirim.


_____________________________

KulüPRenaulT
KulüPRenaulT

2005 Clio Sym. dci 140
1998 Ferrari 360 Modena F1


615 Mesaj
9 Mayıs 2006; 20:41:00 

fiatci kardeşiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmm nerdesin yaa


_____________________________

KulüPRenaulT
KulüPRenaulT

2005 Clio Sym. dci 140
1998 Ferrari 360 Modena F1


3444 Mesaj
9 Mayıs 2006; 21:24:38 


quote:

Orjinalden alıntı: no_fate

fiatci kardeşiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmm nerdesin yaa

Burdayım ya..........ilk önce common rail den başlayalım..bu sistemi ilk kullanan firma fiattır ve ilk olarak 97 senesinde marea1.9 jtd de kullanılmıştır.....Bu sistemi özetlersek.... eski nesil dizellerde enjeksiyon pompası denen bi pompa vardır ve bu gaza bastığın miktarda benzinli araçlaradki distribitör gibi ateşleme zamanı gelen silindirdeki enjektöre yüksek basınçla mazot göndererek çalışır.....common railde ise tüm enjektörler kütük adı verilen tek bir hattan beslenir ve gaza basma miktarına göre araç elektronik olarak en ideal mazot miktarını istenildiği anda gereken silindire püskürtür....bunun artıları neler dersen. püskürtme basıncı çok yüksek ve mazot daha fazla parçaya ayrılarak daha iyi yanıyor..... ses olayı eski dizellere göre daha az... ayrıca bi çok sensörle aracın ve motorun sürekli durumu işlenerek gerekli mazot miktarı ecu tarafından ayarlandığı için daha ekonomik ve daha seri diyebiliriz..........
Bu commonrail in basitçe açıklamsı daha detaylı bilgi isterseniz buralardayım...........



Senin dediğin toplama olayına gelince dizellerin devir sayısı malum az bunun için şanzıman ve son dişli oranları daha düşük...ayrıca dizeler tork yönünden daha avantajlı...bu yüzden 2 deyken 5 e atmadada toplar 2. viteste gaz vermedende kalkar..........


dcı sisteminide bi kaç teknik veriyle renaultteam bölümünde açıklıycam zaten.............


_____________________________



1233 Mesaj
9 Mayıs 2006; 21:35:45 


quote:

Orjinalden alıntı: g.m.y.

quote:

Orjinalden alıntı: Acharad

Dizel araçlarda sıkıştırma oranı sabit ve yakıt + hava alıkları birbirinden bagımsız oldugundan ötürü benzinli araçlardaki gibi sabit bir yakıt oanı tutturma kaygısı yoktur.

Yani Benzinli araçlarda patlamanın düzgün saglanması ve tekleme olmaması için 9hava : 1yakıt ile 15hava : 1yakıt oranları arasında yakıt oranını sabitlemek gerekir. Ve Yakıt, Hava ile aynı anda pistonlara iletilirler..

Ancak dizellerde hava alınıp sıkıştırıldıktan sonra yakıt enjektörü motorini püskürtür.. Yani hava - yakıt oranı çok daha esnektir.

Bu yüzden kimi Euro standardlarındaki dizel motorlar, 24 hava - 1 yakıt hatta kimi durumlarda 90 hava - 1 yakıt oranları arasında dahi sıkıştırma yapabilirler.

Yani dizellerde ne kadar çok hava , o kadar çok yakıt durumu tam anlamıyla sözkonusu degildir.

Sonuç olarak, Turbo açılıp da pistonlara daha çok hava girdiginde, ECU, daha fazla yakıt vermeye zorlamak yerine az bir farkal dengeli püskürtme siyeseti uygulayacagından ötürü, yakıt tüketiminde sorun olmaz, hatta performansına göre tasarruflu dahi denilebilir...



demişsinki 9 hava 1yakıt böyle bir şey yok. silindire giren karışım normal atmosfere göre 9 misli sıkıştırılıyor. 1 : 9 sıkıştırma oranında 1 yakıt demek değil. 1 demek valf açıkken silindir içindeki basınç ortamı ve valfler kapalı iken pistonun ÜÖN ulaştığındaki basınçta 9 bar'dır.


Arkadaş orada hiç bir biçimde sıkıştırma oranlarından bahsetmiyor. Sadece hava:yakıt oranlarından bahsediyor. Arada dağlar kadar fark var. Şöyle ki, sıkıştırma oranları herhangi bir motor için yük (devir) den bağımsız olarak sabittir, ister rolanti olsun ister 7000 devir olsun x:y olan sıkıştırma oranı her durumda x:y dir. Ancak hava:yakıt oranları farklı yük durumlarında farklı biçimde gerçekleşir, ki arkadaş bunu da açıklamış. Zaten araçlarda maf/mab (debimetre de deniyo) sensörlerinin bulunmasının sebebi ecu nun gerekli olan hava:yakıt karışım oranını tespit ederek gerekli miktarda yakıtın püskürtülmesini sağlamaktır. Karbüratörlü sistemlerde bu tamamen vakum tarafından ayarlanmakta idi ve dolayısıyla ne kadar yüksek devir o kadar fazla yakıt anlamına gelmekteydi. Modern motorların rampa aşağı giderken 0 veya 0 a yakın yakıt tüketebilmesine olanak sağlayan olgu da zaten farklı yük durumlarında farklı hava:yakıt oranlarının gerekmesidir.


_____________________________



615 Mesaj
9 Mayıs 2006; 21:40:11 

şimdi bu dci lerde turbo olayı varmı yokmu veya common raillerde


_____________________________

KulüPRenaulT
KulüPRenaulT

2005 Clio Sym. dci 140
1998 Ferrari 360 Modena F1


1193 Mesaj
9 Mayıs 2006; 21:53:49 

quote:

Orjinalden alıntı: yilmaz101


quote:

Orjinalden alıntı: g.m.y.

quote:

Orjinalden alıntı: Acharad

Dizel araçlarda sıkıştırma oranı sabit ve yakıt + hava alıkları birbirinden bagımsız oldugundan ötürü benzinli araçlardaki gibi sabit bir yakıt oanı tutturma kaygısı yoktur.

Yani Benzinli araçlarda patlamanın düzgün saglanması ve tekleme olmaması için 9hava : 1yakıt ile 15hava : 1yakıt oranları arasında yakıt oranını sabitlemek gerekir. Ve Yakıt, Hava ile aynı anda pistonlara iletilirler..

Ancak dizellerde hava alınıp sıkıştırıldıktan sonra yakıt enjektörü motorini püskürtür.. Yani hava - yakıt oranı çok daha esnektir.

Bu yüzden kimi Euro standardlarındaki dizel motorlar, 24 hava - 1 yakıt hatta kimi durumlarda 90 hava - 1 yakıt oranları arasında dahi sıkıştırma yapabilirler.

Yani dizellerde ne kadar çok hava , o kadar çok yakıt durumu tam anlamıyla sözkonusu degildir.

Sonuç olarak, Turbo açılıp da pistonlara daha çok hava girdiginde, ECU, daha fazla yakıt vermeye zorlamak yerine az bir farkal dengeli püskürtme siyeseti uygulayacagından ötürü, yakıt tüketiminde sorun olmaz, hatta performansına göre tasarruflu dahi denilebilir...



demişsinki 9 hava 1yakıt böyle bir şey yok. silindire giren karışım normal atmosfere göre 9 misli sıkıştırılıyor. 1 : 9 sıkıştırma oranında 1 yakıt demek değil. 1 demek valf açıkken silindir içindeki basınç ortamı ve valfler kapalı iken pistonun ÜÖN ulaştığındaki basınçta 9 bar'dır.


Arkadaş orada hiç bir biçimde sıkıştırma oranlarından bahsetmiyor. Sadece hava:yakıt oranlarından bahsediyor. Arada dağlar kadar fark var. Şöyle ki, sıkıştırma oranları herhangi bir motor için yük (devir) den bağımsız olarak sabittir, ister rolanti olsun ister 7000 devir olsun x:y olan sıkıştırma oranı her durumda x:y dir. Ancak hava:yakıt oranları farklı yük durumlarında farklı biçimde gerçekleşir, ki arkadaş bunu da açıklamış. Zaten araçlarda maf/mab (debimetre de deniyo) sensörlerinin bulunmasının sebebi ecu nun gerekli olan hava:yakıt karışım oranını tespit ederek gerekli miktarda yakıtın püskürtülmesini sağlamaktır. Karbüratörlü sistemlerde bu tamamen vakum tarafından ayarlanmakta idi ve dolayısıyla ne kadar yüksek devir o kadar fazla yakıt anlamına gelmekteydi. Modern motorların rampa aşağı giderken 0 veya 0 a yakın yakıt tüketebilmesine olanak sağlayan olgu da zaten farklı yük durumlarında farklı hava:yakıt oranlarının gerekmesidir.


yılmaz 101 selam !

Haklısın iki ayrı şeyden basetmişiz.

Acharad'ın yazısını dikkatli okumamışım . Birden 1 ve 9 rakamlarını görünce bende kompresyon

çağrıştırmış.

Bu arada acharad arkadaş kusurma bakmasın.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 9 Mayıs 2006; 21:58:43 >


_____________________________

NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE !


71 Mesaj
14 Haziran 2006; 12:08:53 

Arkadaşlar ben aracıma Blow-off takmak istiyorum ama bana aracımın turbo basınç değeri lazım. bilen warsa söyleyebilirmi? kaç bar basar bu velet


_____________________________

O_o


335 Mesaj
14 Haziran 2006; 12:23:22 

Turbo devredeyken bariz şekilde yakıt tüketimi düşer. Yol bilgisayarında anlık tüketimden kontrol edebilirsiniz...

Turbo dizel motoru 1500-1600 devirde zorlarsanız çok tüketir. Özellikle yokuşlarda 2000-2100 gibi tutmak en ideali


_____________________________



1234 Mesaj
19 Haziran 2006; 22:37:22 

TDCi ile CRDİ arasında ne fark vardır?


_____________________________


Bu ülkede ilgililer bilgisiz, bilgililer de ilgisizdir



1921 Mesaj
20 Haziran 2006; 0:26:29 


quote:

Orjinalden alıntı: troy mcclure

TDCi ile CRDİ arasında ne fark vardır?



bu kısaltmaların tamamının olduğu bi topik vardı istiyorsan aratabilirsin.

ama ikisi de aynı

opel hoca ali iyidir demiş,ford ali hoca iyidir demiş


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


1233 Mesaj
20 Haziran 2006; 0:56:52 

birini bi accentte veya getzde hayatta göremezsin diğeri de bi focusta veya fiesta da bulunmaz.

HDI, CDTI, CRDI, TDCI, CDI, dCI, inin herekesinin di felan hepsi aynı şeyden bahseder= common rail direct incection turbo diesel.
quote:

Orjinalden alıntı: troy mcclure

TDCi ile CRDİ arasında ne fark vardır?



_____________________________



 
27 Mesaj
30 Haziran 2006; 1:03:16 

turbo aracın çalışması ile dönmeye başlar fakat motor 2000-2500 devirlere ulaştığında vesgate in açılması ile motoru besler .


_____________________________



691 Mesaj
30 Haziran 2006; 1:42:14 

quote:

Orjinalden alıntı: no_fate

şimdi bu dci lerde turbo olayı varmı yokmu veya common raillerde


Turbo olayı(ne demekse, veya turbo diye bir olay(!) varsa) var Common Rail Direct Injection Diesel motorlarda.

Veya şu şekilde de ifade edebiliriz; DCI motorda Turbo SİSTEMİ vardır.

Sevgiler...


_____________________________



140 Mesaj
30 Nisan 2007; 23:04:01 

arkadaşlar öncelikle mrhb bende 2001 marea 1.9 jtd elx araç var bu araçta turbo herzaman devreye girmiyor sizce nededeni ne olabilir


_____________________________

BALIKESİRLİ
MAREA 1.9 JTD ELX TURBO



Intel ® Core ® 2 Duo İşlemci E4300-- Microsoft® Windows® Vista Basic Edition Türkçe-- 1 GB DDR2 ram--250 GB 7200 RPM SATA Harddisk--512 MB Turbocache 256 MB PCI-E ekran kartı--DVD-RW DVD Yazıcı


1418 Mesaj
1 Mayıs 2007; 1:58:46 

bir yillik konu geri gelmiste yazayim bariii


turbo acma kapatma kimden duymus millet anlamiyorum
sitede bir suru turbo semasi calisma prensibi var

turbo herzaman devrede devreden cikartmak icin stop etmek lazim devreye girmesi icinde motoru calistiman yeterli



_____________________________

D.H Mercedes-Benz Yıldız Kulübü


 
919 Mesaj
1 Mayıs 2007; 20:13:39 

Dizel araçlar devirli kullanılır diye bir şey yok.
Ancak dizel kullanırken söylebir durum var, özellikle de günümüz teknolojisindeki turbo dizel motorlar:

turbo dizel motorlarda genel olarak 1800-2200 arası maksimum tork elde edilir. Ayrıca turbo 1800 civarında devreye girer.
Tork arabanın taşıyabileceği yük olarak düşünülebilir.
Tok değeri 1800 devire kadar artar, 1800-2200 arası yaklaşı sabit kalır ve 2200'ün üzerinde azalmaya başlar.
Özellikle düşük devirlerde tork çok düşük olur. Bu nedenle araba hareket etmekte çok zorlanır.
En uygun seyir devri yine maksimum torkun elde edildiği 1800-2200 aralığıdır.
Dolayısıyla vites attıktan sonra devrin 1800'ün çok altına düşmemesi gerekir ki araba yeni atılan viteste ilerleye bilsin.
Örneğin 4'ten 5'e atacaksınız. Vitesi 2000 devirde atarsanız siz vitesi 5'e atana kadar motorun devri atıyorum 1500'e düşer. Tork çok düşüktür, ayrıca turbo da devrede değildir. Sonuçta araba çekmez, toplayamaz yani, vitesi tekrar 4'e belkide 3'e atmanız gerkir.
Bunu engellemek için vitesi biraz daha yüksek devirlere çıktıktan sonra atmak gerekir. 2200-2500 arası mesela.
Tabii burada yol şartları da önemlidir. Düz yolda giderken 2000'de dahi vites atsanız olablir.
Ancak yokuş yukarı çıkarken 3000 hata duruma göre 3500-4000'e kadar çıkmanız gerekebilir.

Normal seyir halindeyken mümkün olan en yüksek viteste ve en düşük devirde gitmeniz gerekir.
Yüksek devirde giderseniz hem yakıt tüketiminiz artar, hem motor gürültüsü artar, hem motor daha fazla aşınır, daha çok ısınır vs...


NOT: Turbo hareketini egzoz gazından aldığı için ve düşük devilerde gaz çıkışı az olduğu için düşük devirlerde turbonun etkisi yok gibidir, hissedilmez, bir işe yaramaz.

arz ederim

quote:

Orjinalden alıntı: curie

Dizel araç için benim aracım 1750 de maks torku 4000 devirde de maks gücü üretiyor.Yakıt tasarrufu için 2000 devir civarında kullansam uzun vadede motorda ne gibi problemler yaşarım?Çünkü kime sorsam dizel araç devirli kullanılmalı diyor.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi racai -- 1 Mayıs 2007; 20:18:57 >


_____________________________



140 Mesaj
1 Mayıs 2007; 20:15:08 

tamam dostum. kızma harbiden 1 sene önce açılmış bi konu nryse yinede saol


_____________________________

BALIKESİRLİ
MAREA 1.9 JTD ELX TURBO



Intel ® Core ® 2 Duo İşlemci E4300-- Microsoft® Windows® Vista Basic Edition Türkçe-- 1 GB DDR2 ram--250 GB 7200 RPM SATA Harddisk--512 MB Turbocache 256 MB PCI-E ekran kartı--DVD-RW DVD Yazıcı


 
133 Mesaj
29 Mart 2011; 11:55:16 

+1


_____________________________

*****YENİ FİESTA 1.25i TREND - FIRTINA GRİ*******


 
2 Mesaj
24 Ekim 2011; 18:28:41 

TURBOLARDA GÖRÜLEN MUHTELİF ARIZALAR
1- Kontrolsüz basınç hareketleri
2- Turbodan kaynaklanan yağ kaçakları
3- Pallerin eğilmesi ya da mil boşluğunun açtığı gürültüler
4- Turbonun aşırı ısınması nedeniyle motorda oluşan hasarlar
5- Turbo milinin kırılması
6- Turbo westgate valf diyaframının patlaması
7- Turbo salyangozunun çatlaması

1-KONTROLSÜZ BASINÇ HAREKETLERİ
- Valf diyaframının patlaması,valf iticisi vidasının kırılması,valf boru patlaması nedenleriyle gerçekleşebilen arıza türüdür.
- Bu arıza,araçta gaz verme esnasında ani kesikler şeklinde kendini gösteriyor.
-Aşınmaya ve aşırı yüklemeye bağlı olarak ortaya çıkar.
-Yağ Kaçakları
- Turbo milinin kesilmesi,mil çevresinde oluşabilecek aşırı boşluk sebebiyle,yağ tutamaması nedeniyle ortaya çıkan arıza rölantide çalışırken dahi egsozdan mavi renkli duman atılması şeklinde kendini gösterir.
- Motorda yağ eksilmesine yol açar.
- Motor yağ basıncını düşürdüğü için son derece önemli bir arızadır ve hemen giderilmelidir. -Aşırı Gürültü
- Kullanıcılar tarafından aracın gaz pedalına basıldığında vınlama ya da aşırı pedal sesi ve turbo gücünün azalması şeklinde kendini gösteren arıza;kötü kullanım,zaman içinde oluşan normal aşınma gibi nedenlerden ortaya çıkar.
- Turboların aşırı yüksek devirlerde görev yapması bu parçaların sorunlu hale gelmesine yol açmaktadır. -Aşırı Isınma
- Turbo salyangozu içinde gaz sıkışması nedeniyle oluşur.
- Kullanıcılar tarafından,araçta gerçekleşen aşırı güç kaybı ve egsoz sisteminin kızarmasıyla anlaşılır.
- Soruna egsoz sisteminde oluşan hasarlar katkı yapar.
- Katalizatörde oluşan birikmeler sonucu gaz geçişini sağlıklı yapamayan egsozlar turbo salyangozu içerisinde gaz sıkışmasına ve aşırı ısınmaya yol açar.
- Bu nedenlerle deforme olan salyangoz bir süre sonra görev yapamaz hale gelir.
- Bu turbonun komple değişmesini gerektirebilir.
-Turbo Milinin Kırılması
- Turbo yağlamasını zayıf olması nedeniyle oluşur.
- Motordan turboya yağ getiren hortumun tıkanması sebebiyle kuru kalan turbo fazla ısınır ve mil hızla aşınır.
- Egsoz gazında yoğunluk,mavi renkte çıkması ve araçta bariz güç kaybı şeklinde belirtiler göstererek anlaşılır.
-Turbo Westgate Valf Diyaframının Patlaması
- Aşırı basınca yol açacak hareketlerde ve aşırı gaza yüklenmelerde ortaya çıkabilecek bir arızadır.
- Kullanıcı tarafından gaz verildiğindeki kesikliklerden anlaşılır.
- Elektronik diagnostik cihazları aracılığıyla da tespit edilebilir.
- Turbonun aşırı yüksek devirlerde çalışmasından ve araç bakımlarının düzensizliği nedeniyle oluşur. -Turbo Salyangozunun Çatlaması
- Kullanıcılar tarafından egsoz patlama sesine benzer patlama hissedilebilecek olan arıza,aynı zamanda araçta aşırı performans kaybına yol açar.
- Genellikle uzun kulanım sonucu aşınma nedeniyle ortaya çıkar. Bu Arızaların Oluşmasını Engellemek ya da Geciktirmek İçin Öneriler
- Özellikle performanslı kullanımlar sonrasında,araç terk edilmeden önce motor bir süre rölanti devrinde bırakılmalıdır.Bu sayede aşırı devirli çalışırken kuruyan turbo sisteminin kendini yağlamasına izin verilmiş olur.
- Sürekli sağlanan performansta değişiklikler görüldüğünde araç hemen bir uzmanın kontrolünden geçirilmelidir.
- Motor hava filtresi sık sık kontrol edilmeli,temizlenmeli ya da değiştirilmelidir.Buradan geçebilecek partiküller aşırı hassas olan ve oldukça yüksek hızlarda görev yapan sisteme zarar verebilmektedir.
- En fazla 70bin km’de bir araç turbosu bir uzman tarafından gözden geçirilmelidir
- Motor yağının düzenli olarak kontrol edilmesi,her yağ değişiminde motor yağ filtresinin de değiştirilmesi;turboya giden yağın kalitesinin de yüksek kalmasına neden olacaktır.
- Rölantide uzun süre çalıştırılarak motorun aşırı ısınmasına olanak verilmemelidir.
- Mümkünse araca bir turbo basınç saati konularak turbonun ürettiği basınç sürekli kontrol altında tutulmalı,değerlerde oluşabilecek değişiklikler gözlenmelidir.
- Araç egsozlarında oluşacak arızalar turboları yakından ilgilendirmektedir.Bu arızalar giderilmeli ve egsoz bakımı ihmal edilmemelidir.
- Motora yapılan periyodik bakımlar (yağ ve filtre değişimi) ihmal edilmemeli,zamanında gerçekleştirilerek meydana gelebilecek turbo arızalarına olanak verilmemelidir.
DAHA FAZLASI İÇİN
EMEK TURBO
FATİH SULTAN MEHMET SANAYİ SİTESİ C BLOK NO:25-26 ÜMRANİYE
TEL 0216 632 99 88


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.484