Şimdi Ara

Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı? 1863-1974

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
3
Favori
5.913
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • New York Amerika Birleşik Devletlerinin en kalabalık şehri ve dünyanın en kalabalık metropolitan alanlarından New York metropolitan bölgesinin merkezidir.Şehir bir parçası olduğu New York Eyaleti ile karıştırıldığı için İngilizcede New York City veya The City Of New York olarak da anılır. Şehir, ticaret, finans, medya, sanat, moda, araştırma, teknoloji, eğitim ve eğlence sektöründe önemli katkı yaptığından dolayı küresel kent olarak anılmaktadır. Önemli bir uluslararası diplomasi merkezi olan kent Birleşmiş Milletler genel merkezine de ev sahipliği yapmaktadır ve dünyanın kültür başkenti olarak tanımlanır.

    1904 yılında New York şehir metrosunun açılması yeni şehrin bir araya gelmesini sağladı. New York şehri 20. yüzyılın ilk yarısında dünyanın ticaret, sanayi ve iletişim merkezi haline geldi. Peki hiç düşündünüz mü, böyle muazzam bir şehrin metrosunun nasıl yapıldığını?

    1904 yılında açılışı yapılmış olan New York metrosu günümüzün, dünyanın en eski, en uzun (yaklaşık 1400 km) ve en kapsamlı metro hattıdır. Yüzyıl sonra (1974) 9 farklı tren üzerinde 16 farklı hat ve toplam da 468 istasyon ile hizmetine devam etmektedir.


    NewYork metrosunun altyapı çalışmaları 1863 yılında başlamıştır.


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


    New York City içerisinde neredeyse tüm sokaklara ulaşabileceğiz kadar istasyona sahip olan metro hattının toplam ray uzunluğu 1354 km'dir.

     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974



    Proje devam ederken 1915 yılında üzücü bir kaza meydana gelmiştir.Göçükte 10 işci hayatını kaybetmiştir.

     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


    Metronun bazı istasyonlarında 3 katta 3 farklı hattın kesiştiği oluyor. Manhattan gibi büyük binaların bulunduğu bir şehrin altında her sokağın altı kazılmış durumda.

     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


    Dünyanın en büyük yeraltı trafik örgüsü olan New York metrosu elektrikli yeraltı trenleri, çağdaş uygarlık düzeyinde ve bugünkü büyük şehirlerin ağır, yoğun trafik yükü açısından, en güvenilir, en hızlı ulaşım sistemidir.New York, Londra, Paris, Moskova gibi büyük ve kalabalık şehirlerdeki metrolar, yeraltında kesişen tüneller,geçitler,paralel çalışan hatlarla gerçekten akıl almayacak kadar karmaşık, fakat o ölçüde de düzenli bir örgü halindedir.Metronun tarihi boyunca geri gidecek olursak, bu tür ilk yeraltı treninin 1863 yılında Londra’da çalışmaya başladığını öğreniriz. Ancak o tarihte çalışan metronun tam anlamıyla ilkel olduğunu özellikle belirtelim. Londra’da 1863 yılında çalışan metro, buharlı makinesi dolayısıyla dumanın kolay çıkaçağı menfezler bulunması için yeryüzüne yakın bir derinlikte işliyordu. 1890 yılında bunların yerine elektrikli trenlerin kullanılmasına başlandı. Elektrikli trenler, yapıların temelleri, gaz ve elektrik ana borularıyla sakıncalı bir ilişkiye meydan kalmamasını sağlayacak kadar derinde çalışmaktaydı. O zamandan bugüne Londra metrosu büyük ölçüde gelişmiş, teknolojinin ve son buluşların uygulandığı bir metro örgüsü olmuştur.

     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


    New York Metrosu Nasıl Kullanılır?

    Eğer yolunuz birgün NewYork'a düşerse, en hızlı ve ucuz ulaşım seçeneği metro olduğu için mutlaka kullanmak isteyeceksinizdir.Öncelikle havaalanı, tren istasyonu veya otelinizden metro güzergahını gösteren bir harita edinin.NewYork metrosuna metrocard ile binebilirsiniz. Metro durağının önünde yeşil küre varsa, o duraktan metrocard alabileceğinizi ve karta para yükleyebileceğinizi gösterir.Expres ve Local olarak 2 tür metro treni bulunuyor. Eğer gitmek istediğiniz durak, içi beyaz yuvarlak ile gösterilmişse o duraklarda hem expres hem de local trenler durur. Ancak içi siyah dolu işaretlenmişse o duraklarda yalnızca local trenler durur. Varmak istediğiniz caddedeki metro durağını bulun, böylece expres trene mi, yoksa local trene mi binmeniz gerektiğini belirleyebilirsiniz.

    Metroya indiğinizde yönlendirme tabelalarında genellikle hattın Downtown (Brooklyn) ve Uptown olarak ikiye ayrıldığını göreceksiniz. Eğer bulunduğunuz durak, gitmek istediğiniz durağın kuzeyinde (yukarısında) ise, metro hattının downtown tarafına eğer güneyinde (aşağısında) ise hattın uptown tarafına gideceksiniz. (Örneğin siz 42. caddedesiniz ve kırmızı 1,2,3 hatları ile 59. caddeye gitmek istiyorsanız uptown 1,2,3 kırmızı hat tabelalarını takip etmelisiniz) Bir de gri L hattı gibi doğu-batı boyunca uzanan hatlar var. Bunlarda gitmek istediğiniz yönün haritada ne tarafta kaldığını bulmanız gerekiyor. Ama genel olarak kuzey-güney metro hatları Manhattan bölgesinde işinizi görecektir.Bazı metro duraklarında birden fazla hattın treni kesişebiliyor. Bu duraklarda hatlar arasında geçiş yapabilirsiniz. Ayrıca bazı duraklar arasında yer altından yürüyüş mesafesinde bağlantılar bulunmaktadır.


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974


     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974







  • adamlar gerçekten çok uğraşmışlar
    aynı noktadan altlı üstlü 3 4 hat geçen yerler var
  • Bir elzemsin klasiği.
  • Yine elzemsin,yine bomba bir konu
  • herifer ne zaman ne teknolojileri kullanarak metro yapmışlar.helal olsun.bu yüzden bu adamları takdir etmek lazım.konuyu açan arkadaşın ellerine sağlık.
  • konu çok güzel eskişehirde şehri ortadan ikiye ayıran demiryolunu yer altına indirmek için 4 yıldır çalışma yapıyorlar dahada yarısı bitmedi trafik içinden çıkılmaz bir halde bir türkiye klasiği
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Dh'nin en iyi konularini acan insandan yine bomba gibi bir konu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam senin açtığın tüm metro konularını okumak isterim ama profilin gizli olduğu için bakamıyorum
    Ellerine sağlık gene harika konu bundan 1 öncekini okumuştum sadece isviçre metrosuydu yanlış hatırlamıyorsam.
  • Bir konu açsana oradan yönlendir bunları profil falan kapalı çünkü
  • Elzemsin
  • Takip
  • Evet , gerçekten uzun ve kullanışlı bir metro fakat gözüme takılan birkaç eksiği var.

    -Havalandırma sistemi çok eski ve yenilenmemiş hatta klima sistemi yok sadece havalandırma pek işe yaradığıda söylenemez.
    -Duraklar pek olmasada durakların gordugu ray kısımları çok pis bir temizlik yapılsa hiçte kötü olmaz
    -Son olarak bana pahalı geldi ,yanlış hatırlamıyorsam 1 kullanmlık 2.25$ veya 2.75$ gibi bir para öd*emiştim.

    Dipnot:Bu yaz bulundum newyork/manhattan da bilgiler tazedir yani
  • Elzemsin senden İzmir-Üçkuyular metrosunu da bekliyorum
  • Elzemsin

    Tüm paylaşımlarının toplandığı bir konu yapabilirsen çok iyi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _deadmaster

    Elzemsin

    Tüm paylaşımlarının toplandığı bir konu yapabilirsen çok iyi olur

    Hazirlayacagim dostum. Konu arastirip ve hazirlamaktan onu bi turlu yapamadim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dursun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OzanEvliyaoglu

    Evet , gerçekten uzun ve kullanışlı bir metro fakat gözüme takılan birkaç eksiği var.

    -Havalandırma sistemi çok eski ve yenilenmemiş hatta klima sistemi yok sadece havalandırma pek işe yaradığıda söylenemez.
    -Duraklar pek olmasada durakların gordugu ray kısımları çok pis bir temizlik yapılsa hiçte kötü olmaz
    -Son olarak bana pahalı geldi ,yanlış hatırlamıyorsam 1 kullanmlık 2.25$ veya 2.75$ gibi bir para öd*emiştim.

    Dipnot:Bu yaz bulundum newyork/manhattan da bilgiler tazedir yani

    Aynen öyle.

    2.25$ tek binimlik. Aylık sınırsız kartda 104$. Türkiyede 150 TL olduğu düşünülürse türkiyeden ucuz bile :)



    -Duraklar çok kötü. Hatta metronun gittiği yerlerde fareler cirit atıyor. Tamam belki yanımızda yürümüyor fare ama o rayların orda farelerin olması saçmalık. Koskoca ny de bi çözüm bulunamamış. İnsan bi temizler.

    -Havalandırma dediğin gibi çok kötü. Kaldı ki şehirde her rögar kapağından çıkan pis kokulu duman bu şehre hiç yakışmıyor.

    Ama herşeye rağmen şehrin başından sonuna kadar araca ihtiyaç olmadan metroyla gidebiliyorsunuz. Her taraf için metro var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: OzanEvliyaoglu

    Evet , gerçekten uzun ve kullanışlı bir metro fakat gözüme takılan birkaç eksiği var.

    -Havalandırma sistemi çok eski ve yenilenmemiş hatta klima sistemi yok sadece havalandırma pek işe yaradığıda söylenemez.
    -Duraklar pek olmasada durakların gordugu ray kısımları çok pis bir temizlik yapılsa hiçte kötü olmaz
    -Son olarak bana pahalı geldi ,yanlış hatırlamıyorsam 1 kullanmlık 2.25$ veya 2.75$ gibi bir para öd*emiştim.

    Dipnot:Bu yaz bulundum newyork/manhattan da bilgiler tazedir yani

    Aynen öyle.

    2.25$ tek binimlik. Aylık sınırsız kartda 104$. Türkiyede 150 TL olduğu düşünülürse türkiyeden ucuz bile :)



    -Duraklar çok kötü. Hatta metronun gittiği yerlerde fareler cirit atıyor. Tamam belki yanımızda yürümüyor fare ama o rayların orda farelerin olması saçmalık. Koskoca ny de bi çözüm bulunamamış. İnsan bi temizler.

    -Havalandırma dediğin gibi çok kötü. Kaldı ki şehirde her rögar kapağından çıkan pis kokulu duman bu şehre hiç yakışmıyor.

    Ama herşeye rağmen şehrin başından sonuna kadar araca ihtiyaç olmadan metroyla gidebiliyorsunuz. Her taraf için metro var.

    Kirli olduğu ve her tarafta (her taraf derken rayların üzerinde) farelerin cirit attığı doğru. Ayrıca metro istasyonlarının kendisi gibi vagonları da kirlidir genelde. Vagonların her tarafı çiziklerle, yırtıklarla doludur. İstasyonlar her daim rutubet kokar, insan kendisini bir kanalizasyon şebekesinin içindeymiş gibi hissedebilir bazı zamanlar 80'li yıllarda ise vagonlarında ve istasyonlarında breakdance yapan zencilere çokca rastlanırdı. Vagonların çoğun da graffiti bulunurdu zaten. Bkz: alttaki foto

     Dünyaca Ünlü New York Metrosu Nasıl Yapıldı?  1863-1974




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.