Şimdi Ara

Opel Corsa Yakıt Tüketimi 1.3 CDTI Dizel

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.582
Cevap
16
Favori
639.513
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Corsa'yı sattım astra aldım. Almaya gittğimde detaylıca inceleme fırsatı buldum corsayı.Gördüğüm kadarıyla eski ve yeni arasında ciddi bir fark yok. Ön tarafı eh fena değil ama arkası çok çirkin olmuş. Ön gösterge paneli ve direksiyon haricinde içeride bir değişiklik yok. Hala manuel arka camlar. içerideki kapı kolları aynı gibi geldi bana. Arka kapağa bağlı bagaj kapağı, bagajdaki yan kapaklar filan birebir aynıydı. Açıkçası yeni corsa'da hissedilebilir bir fark görmedim. Bence önceki kasanın devamı gibi. Yani C'den D'ye, B'den C'ye geçiş gibi ciddi hissedilir bir geçiş yok. Anlaşılan GM 2006 yılında duyurduğu D kasayı en az 2025'e kadar evirip çevirip satmayı planlıyor. Otomobil uzmanı değilim ama benim gözlemim bu şekildeydi. Daha önceki aracım da Corsa olduğu ve yeni kasa da eskisine bu kadar benzediği için, yine B sınıfı alacak olsam kesinlikle ve kesinlikle corsa düşünmezdim. Ayrıca, bence Corsa'nın en güzel kasası benim sattığım D makyajlı kasa idi.

    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: capo di capi

    Ah şu bagaj açma düğmesi Tofaş modelleri gibi olmasa ilk tercihim aslında. Ama yıl 2015 olmuş eski kasan bile yeni kasaya 10 basar. Yapılan iş amatörce.




  • mysticus M kullanıcısına yanıt
    Partikül filtresi temizliği yapıyor aracınız. Normal bir durum. Temizleme işlemini farkettiğinizde aracı devirli kullanın 10 dk içinde temizliği bitirecektir. Siz uzun yol yaptığınızdan pek farketmemişsiniz. Ben tamamen şehir içi kullanıyorum her ay 1 yada 2 kez DPF temizliği denk geliyor. Bu temizliği bitirmeden 5-6 kez aracınızı stop ederseniz sarı bir yay işareti olan uyarı çıkıyor. Korkulacak bi durum değil 10-15 km devirli kullanınca bu ışıkta sönüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmettt81


    quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL


    quote:

    Orijinalden alıntı: ahmettt81


    quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL



    4 kisi, bagaj dolu, mp3 calar tamamen acik, klima kapali. Yolun yarisi gece, yarisi gunduz.

    mp3 çalar açık derken? yakıta etkisi olduğunu mu düşünüyosunuz ben mi yanlış anladım?

    Valla hoparlorler gum gum ettikce yakita etkisi de vardir diye dusunuyorum, normalden yuksek bir sesle dinliyorduk.

    O zaman müjdee :)
    artık istediğiniz kadar ses açabilirsiniz çünkü yakıta etkisi "0" sıfır litre


    Guzel de akuden guc cekerken sonucta fazladan yakit sarfiyati gerekmeyecek mi?



    Arac simdi bostayken denedim anlik yakit tuketimi 0,1 artti. 😂




  • Uzunyolda 120 nin üstüne çikmazsan 1000 km yi rahat devirirsin gibi geliyor.
    Bende Focus TDCİ var uzun yolda denedim 110-120 arası 1000 km yi buluyor
    sehriçi 700 km yapmama ragmen depo 53 lt ama sonuna kadar hiç kullanmadım
  • quote:

    Orjinalden alıntı: M A R E Ş A L


    quote:

    Orjinalden alıntı: keynes666

    Devir konusunda haklısın ama aracın devirini max 2500 de tutuyorum.

    bakımlarda filan da sordum teknik servise ama onlardan da sadece geçiştirdiler.
    biz oyle bir sey demedik satıştaki arkadaşlar demiş onlarla konusun gibi cevaplar geldi





    2500 dk/d 'de nasıl gidiyor o araba şatım bu işe,yüksek devirlerde vites arttırmak yakıt tüketimini arttırır ancak düşük devirlerde kullanmakta motoru öldürür... min 3000 dk/d ideal olandır..



    abi araba dizel ne war
    2500 devirde gitmek gayet normal bence
  • Arkadaşlar,
    Bence yakıt tüketimi tamamen kişiden kişiye değişir. Ben yeni nesil 1.3 dizel araçlarla 450 km ancak yapan insanlar tanıyorum. Eğer ağırlıklı olarak şehiriçi kullanıyorsanız, ya da ani hızlanmalar ani frenler yapıp öndeki aracın tamponuna teğet gidiyorsanız, yüksek hızlara çıkıyorsanız, sık sık şerit değiştiriyorsanız altınızdaki araç ne olursa olsun çok yakarsınız.
    Bende 2.5 sene boyunca 1.4 benzinli Punto vardı. Hergün 45 km kullanımla İstanbul E5'te kışın 680 km, yazın 750 km nin altına hiç inmedim (47 lt depo). Yazın tatile gittiğimizde ise tam 910 km yol yaptım 1 depo ile. Bu demek değildir ki her Punto kullanan bu değerleri tutturabilir. 910 km yaptığımda hafta içi gündüz yola çıkmıştım ve hızım 100'e bile çıkmamıştı. Sürekli saatlerce 90 la gitmiştim. Şehirdeki kullanımım ise genelde E5'te ve trafiğin kalabalık olmadığı diğer yönde oluyor. Yani sürekli dur kalk yapmadan ama genelde 60-70 km hızla yapılan bir yol.
    Özetle sürekli sıkışık trafikte gidiyorsanız yapılacak tek şey kalkışlarda ani hızlanma ve ani frenlerden kaçınmak, uzun yollarda ise sabit bir şeritten öndeki araçla takip mesafesini koruyarak gitmek.
    Bu sebeple bence sizin 1.3 dizel Corsa aracınız uygun şekilde kullanılırsa çok rahat 1000 km'yi geçer diye düşünüyorum.
    Saygılarımla.




  • SLM ARKADAŞLAR.
    BAKINIZ BU ARAÇLARIN KULLANIMI TAM BİLİNMEDİĞİNDEN HERKESİN YAKIT TÜKETİM DEĞERİ FARKLI. BEN MOTOR ÖĞRETMENİYİM VE AYNI ZAMANDA ALANIMDA YÜKSEK LİSANS YAPIYORUM. ARAÇLARIN ÖZGÜL YAKIT TÜKETİM MAKSİMUM TORK ÜRETTİĞİ DEVİRLERDE EN DÜŞÜK DEĞERDE OLUR. BU ARACIN TORK-GÜÇ EĞRİSİNE BAKARSANIZ 1750-2000 DEVİR ARALIĞINDA MAXİMUM TORK ÜRETTİĞİNİ GÖRCEKSİNİZ YANİ BU SİZİN VİTES DEĞİŞTİRME ARALIĞINIZDIR. ZATEN 2000 DEVİR CİVARINDA 5.VİTESTE ARACIN 90 KM HIZ YAPTIĞINI GÖRECEKSİNİZ. YAKIT TÜKETİMİ DE BU DEVİR VE HIZA GÖRE HESAPLANIR. SİZ 120 İLE GİDERSENİZ 90 KM YE GÖRE YÜZDE 30 DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİRSİNİZ. AYRICA ANİ OLARAK GAZA BASMALAR VE ANİ FRENLEMELERDE YAKIT TÜKETİMİNİ ÖNEMLİ DERECEDE ARTIRAN FAKTÖRLERDİR. CORSANIN BU MODELİ PERFORMANS ARACI DEĞİL. MÜTEVAZİ HIZLARLA SEYAHAT ETMEK İSTEYEN VE AZ YAKMAK İSTEYENLERE GÖRE BİR MODEL. SİZ ARAÇ KULLANIRKEN 3000-3500 DEVİR ARALIĞINDA VİTES DEĞİŞTİRİRSENİZ YANLIŞ İŞ YAPARSINIZ BU DA SİZİN YAKIT TÜKETİMİNİZİ ARTIRACAKTIR. BENİM ARABAM DA CORSA 1.3 CDTİ ŞUAN 36 BİN KM DE. ARAÇ İLK 15 KATALOG DEĞERİNDEN BİRAZ FAZLA YAKIYORDU. ANCAK ŞUANDA TAM OLMASADA KATALOG DEĞERİNE YAKIN YAKIT TÜKETİMİ VAR. DÜN UZUN YOLA GİTTİM. YAKIT TÜKETİM DEĞERİNİ HESAPLADIM.
    104 YKRŞ YAKIYOR 1 KMDE.
    DEPOSU 44 LİTRE ALIYOR.
    1 LİTRE EURODİESEL 2.480 YTL. OLDUĞUNA GÖRE
    BİR DEPO YAKIT 109,12 YTL EDER. BUNU 1 KMDE YAKTIĞI YAKITA BÖLERSEK
    109,12/0,104 = 1049 KM YOL YAPIYOR DEMEKTİR.
    100 KM DE 10,40 YTL YAKIT HARCIYOR BUNU 2.48 BÖLELİM
    10,40/2,48 = 4,19 LİTRE /100 KM YAKIT TÜKETİYOR.

    BENİM SÖYLEDİĞİM ŞARTLARA DİKKAT EDEREK KULLANIRSANIZ HEPİNİZ BU DEĞERLERE ULAŞIRSINIZ.
    ANCAK LASTİK HAVA BASINCI, ARACIN ÜSTÜNDEKİ AKSESUARLAR, JANT TÜRÜ, LASTİK ÇAPI ARACIN BOYASI CİLASI. FABRİKA ÇIKIŞINDAKİ GİBİ OLMALIDIR. AEORODİNAMİK BİLENLER BİLİR. ARACIN ÜZERİNDE CİLA BİLE YAKIT TÜKETİMİNE ETKİ ETMEKTEDİR.

    SON OLARAK ŞUNU SÖYLEMEM GEREKECEK. YAKITINIZI KESİNLİKLE TOTAL DEN ALMAYIN. KESİNLİKLE YÜZDE 20-30 DAHA FAZLA YAKARSINIZ. BİZZAT DENEDİM. ÇOK KÖTÜ YAKITLARI VAR. BEN SHELL V POWER EURODİESEL KULLANIYORUM. VE EN İYİ PERFORMANSI BU YAKIT İLE ALDIM. YUKARDA BELİRTTİĞİM DEĞERLEREDİ DE BU YAKIT İLE HESAPLADIM.




  • arkadaslar arkadasta opel vectra comfort 2004 model araç var
    gecen hafta Atiker İtalyan yazılımlı tüp taktırdı.zaman zaman araçta lpg ve benzin olmasına rağmen bilgisayarda benzin ikaz lambası, park lambası gibi ikazlar vermektedir.

    Diğer sorun ise kapılardan ses gelmesi ve araç tümsek şeklindeki kasislerden geçerken kağnı arabası gibi gajj diye ses geliyor.Bu ses için ustaya gittiğinde bu araçlar kış aylarında bunu yapıyor.Bir jonta var onu değiştirsek bile bir süre sonra tekrar yapar diyerek yağlayıp gönderiyorlar.
  • Yaklaşık 10 yıldır dizel araç kullanıcısı olarak yakıt konusunda görüşlerimi belirtmek istiyorum. Yakıt tasarrufu için dizel aracın devirsiz kullanılarak yakıt ekonomisi yapmaktan bahsetmiş arkadaşlar. Dizel araçlar yapıları gereği devirsiz kullanılmayacak araçlardır. yani 2000 devirde sürekli vites değiştirmeye başlarsanız belli bir müddet sonra araçta katalitik konvektör tıkanması, enjektörlerin tıkanması, motor bloğunun kurum bağlaması ve aracın sağırlaşması gibi problemler le karşılaşma ihtimaliniz kesinlikle olacaktır.
    Yakıt ekonomisi için mümkün olduğunca aracı kısa sürede hızlandırmak, en büyük vitese geçerek ekonomiyi sağlamaktır. 1-2-3 ncü viteslerde en az 3000 devir çevrilmeli, 5 nci vitese atınca gaza hafif dokunuşla hız sabitlenmeli ve yola devam edilmelidir. Vites değiştirmek için gaza ani ve çok miktarda basmak da doğru değildir. Vitesi değiştirdiniz, tatlı gaz verdiğiniz, ayağınızı gazda sabit tutun araç kendiliğinden devirlensin ve ondan sonra vites büyütün.
    Geçenlerde wolkwagen golf'ün en az yakıtla en çok kilometre yapması ile ilgili Almanya'da bir yarışmasına ait bir belgesel vardı. hatta bir Türk takımı sanırım 3 ncü olmuştu. Yakıt tasarrufu için önerilen sistem oradada şu şekilde anlatılmıştı. Bir an önce yüksek vitese geçişe kadar hızlanmak, yüksek viteste hızı sabit tutmak idi.
    Ben şahsen kendi kullandığım dizel aracımda eğer istersem km.de 200-205 kuruş yakabiliyorum. ama bunu yaparken 90 km.hızı asla geçmiyorum, 5 nci vitese çok kısa sürede çıkıyorum, gaza ani basmalardan sakınıyorum, önümde kırmızı ışığı gördüğümde ayağımı gazdan çekiyorum vb., ama şu da bir gerçekki günümüz şehir içi koşullarda bu şekilde araba kullanınca da akan trafikte problemler le karşılaşma ihtimaliniz çok oluyor, diğer sürücüler ile de sinir harbi yaşayabiliyorsunuz.
    Normal kullanımda ise 300-320 kuruş arası yakıyorum.
    İlk dizel aracımda bilinçsiz kullanma sonucu, yani düşük devirde kullanma, motor ısınmadan ani gaz verme, yüksek devir çevirmeme gibi nedenlerden dolayı katalitik konvektörüm kurum ile tıkandı, maliyeti yaptığım yakıt ekonomisinin kat ve kat üstünde idi. araç içi kurum bağlamış, motoru açınca ben bile şok olmuştum, aracın çekişi ve devirlenmeme problemleri başlamıştı. Daha sonra bu işin ustalarından öğrendiğim şekilde kullanmaya başladıktan sonra hiç bir problem ile karşılaşmadım.
    Ayrıca düm dizel kullananlara hatırlatmak isterim. Motor soğuk iken çalışma sesi çok gürültülüdür. Çekişi çok düşüktür, motorun ısınma süresince ani gaz vermelerden her zaman kaçınmak gereklidir. Dizel motor ısındıkça açan ve maksimum veriminini ortaya koyan muhteşem bir motordur.
    Ayrıca gelelim yakıt sorunlarına. Dizel yakıt kalitesi hem performansı, hem ekonomik yakmayı, hemde motor ömrünü etkileyen en önemli faktör. Maalesef ülkemizde ki yakıt kalitesi ile birde insanımızın üçkağıtçı ve ahlaksız olması sonucu düzgün yakıt bulmak hemen hemen imkansız. En dürüst bayi bile şu üç kağıdı yapıyor. Normal mazotu eurodiesel gibi satıyor.
    Aracımda yakıt matik takılı, tüm şirket araçları gibi bende aynı istasyondan yakıt alıyorum. 5 senedir hiç bir problemle karşılaşmadık. Ama aynı markanın başka istasyonunda bile yakıt alsam hep problem yaşadım. Araç çekişden düşdü, siyah duman atmaya başladı, yakıtta su çıktı vb. Bu nedenle sadece yakıt istasyonunun markasına değil bayinin kendisine de güvenmek lazım.
    Geçen Ankara'ya giderken PO Afyon bayisinden mazot aldım. Ankara'ya kadar kamyon misali arkadan siyah duman atarak gittim. Araç nerdeyse yaktığı yakıtın iki katı yakıt yaktı, Opet'den aldığım bir yakıtın sulu olmasından dolmayı yolda kaldım, araç çekici ile servise gitti, yakıt sistemi tamamen temizlendikten sonra araç normale döndü. Shell den aldığım yakıttan dolayı araç öyle bir çekişten düştüki, azıcık rampaları ikinci viteste zar zor çıktım. Yani marka önemli değil, önemli olan bayinin dürüst olması.




  • Corsa D 1.3cdti color edition 75 hp euro4 170 tork olan modelini kullanıyorum.Araç şuan 18 bin km dir.
    Uzun yolda 90km/sa sabit olarak 500 km yol yaptım araç 3,7 lt yakıt tüketimi ile yolu tamamladı.
    1200 km Ankara şehir içi trafiğinde yol yaptım, yakıt tüketimi 5,4 lt ortalama oldu.
    Aracın ağırlığıda göz önünde bulundurulduğunda (1160kg) yakıt konusunda beklentilerimi karşıladığını söyleyebilirim.
    Genel izlenimlerim ;Araç gaza basınca kayıp gitmiyor, yani seri sayılmaz. Bunun yakıt ekonomisi sağlamak adına yapılmış olduğunu düşünüyorum.
    Rampada benzinli olan eski aracım ile vites düşürürken bu araçla vitesi daha da artırıyorum, tırmanması çok iyi.
    Ayrıca aracın yerden biraz yüksek oluşu ülkemiz koşullarında kullanım kolaylığı sağladığını düşünüyorum.
    Şehir içinde kullanımı , park etme vs. pratiklik yönünden çok iyi bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pacificline -- 30 Ocak 2015; 23:36:14 >




  • 1.3 cdti 75 hp aracımla bursa izmir arası 3.4 ortalama ile gittim. yolun %80'i 95-105 km arası cc ile ara sıra klima açık araç 2 kişi 2 bavul. yol bilgisayarı bozuk diyecem ama aldıgım yakıt ilede tutarlı gitti. ama aynı yolun dönüşünde basınca 8basmaktan kastım 115-130 arası) sanırım 5leri geçti, toplam 1650 km yol yaptım hemen hepsi şehriler arası dönüşte ortalama 4.1 litre idi.
  • Motoru bilemem ama 1.5 dci motorlu araçlar genelde az yakıyor. Tabi genelde Renault arabalar çok hafif olduğundan bu fark oluşuyor.
    mesela symboller 1000kg civarında ve 1.3 cdti corsadan 200kg kadar hafif. her ne kadar katalog verilerinde corsa daha az yakıyor gözükse de gerçek kullanımda yine de farkın symbol lehine olacağını düşünüyorum. Ama şunu da iddia ediyorum, corsa aynı ağırlıkta olsa kesinlikle dcidan daha az yakar. Fazla bile yaksa multijet motor her zaman dci'a tercih edilir.
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: capo di capi

    Beyler acaba Renault 1.5 dci motor mu yoksa Opel 1.3 Cdti mi az yakar sizce?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mysticus

    arkadaşlar yeri değil biliyorum ama acil bilgi lazım. bende 1.3 dizel corsa 2014 model active model var. 1 sene doldu sigorta yenileyeceğim ama trafik sigortası katlanmış. 35 yaşındayım hiç kazam yok. en ucuz 600'e yakın çıkıyor. kasko kadar neredeyse. sizler kaça yaptırdınız benim durumumda olanlar acaba?

    bende hasarsızlık olduğu halde geçen sene sigortam 350 iken bu sene 700 oldu. yaşım 44. en ucuzu sampo japan verdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: capo di capi

    Fabrika verileri tutmaz ki. En az 1 lt eklemek lazım. Gerçi 5 lt bile yaksa otomatik bi araç için (kendi segmentinde) gayet makul.

    Haklısın kullanıcı verisine en az 1 litre eklenmeli ama diğer arabalarında fabrika verilerine ilave olacağını düşünürsek yine 1. Olur :)
  • 2013 model 1.3 cdti de bende var.

    Yakit performansindan hic memnun degilim.

    Bakim yapildi dahada cok yakmaya basladi.



    44 lt depo isik yandiginda alirim hep 40 lt ye tekabul edeiyor.



    İstanbul trafiginde kullaniyorum maglum , 40 lt de 540-550-560 km yapiyor max.



    550 desek ortalama 7.2 lt yapar 100 km de.



    Ayni araca sahip arkadaslarim sehir ici 5.5-6.0 lardan bahsediyorlar sanirim yaza dogru satacagim cozemezsem.
  • 3,5 lt'yi görmek için klimayı kapatmanız,80 km yi ve 2000 devri geçmemek,hız sabitleyici ile birlikte sakin kullanmak lazım.Tabi araçta da tek kişi ve az bir bagaj olması şart.Kolay değil o kadar az tüketimleri tutturmak.

    80-100 km aralığında giderek uzun yolda klima açık 4,5 lt tutturabilirsiniz,fakat daha aşağısı kesinlikle için çaba göstermeli,genel olarak da özellikle ani hareketlerden kaçınmak lazım.Şöyle örnek vereyim ben araç otomatik olduğu halde ön fren diskimi 200 bin km de değiştirdim ne kadar az fren kullandığımı oradan hesap edin.Arka fren balataları orjinal 400-500 bin km ye kadar yolu var aşınmamıştı bile.

    Tek kişi 4,5 lt, araçta 3 kişi olduğunda 5,5 lt,şehir içi de yine 5,5 lt maksimum değerlerini tutturuyordum. Sakin kullanımda da 4 lt, altını pek görmedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: laruz


    quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL


    quote:

    Orijinalden alıntı: laruz

    Arkadaşlar bu motorun ikinci elde satışı hiç yok neden acaba? yakıt yönünden çok cazip geldi...POLO 1,4 TDI araştırıyordum. Sonra bunu düşünmeye başladım fakat ikinci el hiç yok.. Ayrıca yakıt tüketiminde tutarsız yazanlar var.. Bir kullanıcı 45 litre mozot ile 750 km yol gitmiş.. Başka bir kullanıcı aynı depo mazot ile 1150km yol gittiğini yazmış hangisi doğru..

    Normaldir. Araclarin degerleri kis kosullarinda mi, yaz kosullarinda mi? Trafik durumu nedir? Mesela ben kis aylarinda Antalya'da sehirici 5 lt yakarken Alanya'da sehirici 4 lt yakiyorum.

    Peki acaba neden 2.eli hiç yok?

    Satan mi yok yoksa tutulmuyor anlaminda mi sordunuz?



    Satan yok diyorsaniz var; ancak yakit, vergi, fiyat/performans gibi konularda avantajli.



    Tutulmuyor derseniz, buyuk sehirlerde fazla sayida Corsa gorebilirsiniz. Zira yakit yonunden avantaj sagliyor. Antalya'daki ayni trafikte i20 1.4 otomatik benzinli 8-9 litre arasinda yakiyor.




  • Polo 1.4 TDI'ler 3 silindirli, zaten dizel olan motor 3 silindir ile daha fazla ses cikaracaktir. Yalitim iyi degilse iceride gurultu daha fazla olur.



    1.2 TDI Polo'ya bindim fazlasiyla gurultuluydu arac Corsa'ya nazaran.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL


    quote:

    Orijinalden alıntı: laruz


    quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL

    Opel Corsa 1.3 CDTI Eastronic - Color Edition paket.

    kaç model.. km kaçta?

    2016 model, 8 bin kusur km.

    https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=123807417&fromZero=yes&fromDotNet=1

    Su konuda fotograflari koydum inceleyebilirsiniz.

    Teşekkür ederim. Sizin bu yazınızdan sonra Opel Corsa 1.3 CDTI Eastronic de araştırmalarım yoğunlaşacak. Peki aracınızı ilk aldığınızda da aynı değerleri yakıyor muydu? yoksa giderek kullandıkça mı düşmeye başladı..
    - önemli bir soru daha siz bu değerleri neye göre yazdınız araç göstergesine bakarak mı ? aracınıza kaç litre mazot ile kaç km yol gidiyor.?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmettt81


    quote:

    Orijinalden alıntı: danGerfuLL



    4 kisi, bagaj dolu, mp3 calar tamamen acik, klima kapali. Yolun yarisi gece, yarisi gunduz.

    mp3 çalar açık derken? yakıta etkisi olduğunu mu düşünüyosunuz ben mi yanlış anladım?

    Valla hoparlorler gum gum ettikce yakita etkisi de vardir diye dusunuyorum, normalden yuksek bir sesle dinliyorduk.




  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.