Şimdi Ara

Opel Corsa Yakıt Tüketimi 1.3 CDTI Dizel (28. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.582
Cevap
16
Favori
639.449
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sungurbey

    arkadaşlar corsa 2007 1.3 dizel arabamı yeni aldığımiçin yakıt tüketimini ölçmek istedim. yola çıkmadan taki mazotu depo kapağına kadar görmek kaydıyla doldurttum.

    170 km yol aldım. tekrar aynı şekilde mazotu görene kadar doldurttum. tam olarak 19 tl alabildi.

    yöntem: depo fulleme :)
    yol: kayseri sivas karayolu bölünmüş. yaklaşık 25 km çalışma var.
    hava: 40 km yağmurlu
    hız: 95-105 arası ortalama 100 km
    kat edilen yol:170 km
    verilen mani:19 tl
    litre olarak: 4,94 lt
    alınan petrol: petrol ofisi euro dizel (3.84 tl)
    100 km: 11,1 tl
    100 km de: 2,90 lt

    evet arkadaşlar yazdıklarımda yanlışlık yok. acaba hesaplamada yanlışım varmı bilmiyorum. eğerki varsa lütfen söyleyin.

    ben inanamıyorum bu kadar az yakmasına. eğerki ben hesaplamasam yine inanmazdım.

    Gittiğiniz güzergahda gidiş geliş sonrası ölçüm yapsaydınız daha normal sonuçlar alırdınız muhtemelen.

    Mesela Gerede-bolu arası gibiyse gittiğiniz güzargah gayet normal Bazı yollar vardır hep iniştir. Bu da yakıtı direkt etkiler. Böyle bol inişli yollarda(İlle dimdik yokuş olmak zorunda değil, çok tatlı uzun rampalarda da durum nerdeyse bu şekilde olur) Kompresyon ön planda olur bu yüzden çok az yakıt çeker enjektörler




  • sungurbey dostum
    vallahi alkışlamak istiyorum gerçekten süper bir yakıt tüketimi. celenlee dostumun da söylediği gibi aslında gidiş dönüş hesaplasanız daha doğru olurdu heralde..
    ama eğer gerçekten de bunu yakaladıysanız o araba öpülür vallahi.
    ben uzun yolda 3.6-3.7 yakaladım çok mutlu olduydum. tabii ki bu dediğim gizli menüden erişilen gerçek hıza göre 75km/saat hız ile elde edildi. ve arabada da ben ve eşim seyahat ediyoruz ve fazla da yükümüz olmuyor (taş çatlasın 30-40 kg gelir diye düşünüyorum)
    benim araba genelde aynı yolun gidiş dönüşünde (ankara çorum) 18-19 litre filan yakıyor toplam. ama dediğim gibi çok akıllı sürmek kaydıyla. bu da 3.7-3.8 litre eder.
    aksi halde mümkün değil ben aracımla o rakamları göremem.
    tebrikler
    Saygılarımla
  • son 45 litre ortalamam 6,1 lt
    ben demiyorum yol b,lgisayarım diyor.
    istanbul şehir içi çevre yolu da var 10 km yi 1 buçuk saatte gittiğim bayram trafiğide=)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee

    quote:

    Orijinalden alıntı: sungurbey

    arkadaşlar corsa 2007 1.3 dizel arabamı yeni aldığımiçin yakıt tüketimini ölçmek istedim. yola çıkmadan taki mazotu depo kapağına kadar görmek kaydıyla doldurttum.

    170 km yol aldım. tekrar aynı şekilde mazotu görene kadar doldurttum. tam olarak 19 tl alabildi.

    yöntem: depo fulleme :)
    yol: kayseri sivas karayolu bölünmüş. yaklaşık 25 km çalışma var.
    hava: 40 km yağmurlu
    hız: 95-105 arası ortalama 100 km
    kat edilen yol:170 km
    verilen mani:19 tl
    litre olarak: 4,94 lt
    alınan petrol: petrol ofisi euro dizel (3.84 tl)
    100 km: 11,1 tl
    100 km de: 2,90 lt

    evet arkadaşlar yazdıklarımda yanlışlık yok. acaba hesaplamada yanlışım varmı bilmiyorum. eğerki varsa lütfen söyleyin.

    ben inanamıyorum bu kadar az yakmasına. eğerki ben hesaplamasam yine inanmazdım.

    Gittiğiniz güzergahda gidiş geliş sonrası ölçüm yapsaydınız daha normal sonuçlar alırdınız muhtemelen.

    Mesela Gerede-bolu arası gibiyse gittiğiniz güzargah gayet normal Bazı yollar vardır hep iniştir. Bu da yakıtı direkt etkiler. Böyle bol inişli yollarda(İlle dimdik yokuş olmak zorunda değil, çok tatlı uzun rampalarda da durum nerdeyse bu şekilde olur) Kompresyon ön planda olur bu yüzden çok az yakıt çeker enjektörler

    aslında gidiş dönüş yapmadığıma pişmanım. daha gerçekçi veriler elde edilebilirdi.

    sizin söylediğinize katılıyorum ancak kayseri sivas karayolunda genel itibariyle rakım artıp daha çok yokuş yukarı gidiliyor. şuan dönüş yaptım param az olduğu için depo tekrar dolduramadım :) yinede 170 km de aldığım sonuç beni mutlu etti.

    yakında şehiriçi yakıt tüketimi hesaplayacağım. o zaman yine yazarım sonuçları

    teşekkürler




  • Arkadaslar yardm lutfen! 2011 ocak cikisli 1.3 75 bg corsam var. Arac su anda 7000 km. Araci istanbul sehir icinde kullaniyorum. Sabah 2,5 km esimi isine birakip 2,5 km donuyorum hafta ici. Hafta sonu avm lere vs gidiyorum gidis gelis (40-50 km). Işık yanınca depoyu fulle yorum (39-41 lt).
    Bu kullanımda bugüne kadar 590 kilometreyi gecemedim. Ortalama tüketimim 7.1 ile 7.4 arasında değişiyor. Arabayı 2500 3000 devir arasında vites değiştirerek daha sonra 2000 2500 devir arasında sabit. kullanıyorum. Yakıt tüketimimle ilgili yardım ve yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpgiz

    Arkadaslar yardm lutfen! 2011 ocak cikisli 1.3 75 bg corsam var. Arac su anda 7000 km. Araci istanbul sehir icinde kullaniyorum. Sabah 2,5 km esimi isine birakip 2,5 km donuyorum hafta ici. Hafta sonu avm lere vs gidiyorum gidis gelis (40-50 km). Işık yanınca depoyu fulle yorum (39-41 lt).
    Bu kullanımda bugüne kadar 590 kilometreyi gecemedim. Ortalama tüketimim 7.1 ile 7.4 arasında değişiyor. Arabayı 2500 3000 devir arasında vites değiştirerek daha sonra 2000 2500 devir arasında sabit. kullanıyorum. Yakıt tüketimimle ilgili yardım ve yorumlarınızı bekliyorum teşekkürler

    Birinci vites dışında diğer vites geçişlerinde, 2500rpm civarı vites büyütürsen etkisini göreceksin.

    Sürüş devrini düz yolda 1500rpmlere kadar düşürebilirsin,problem teşkil etmez
    Önceki sayfalarda tablo olarak yazmıştım 75BGlik araçlarda optimum vites değiştirme olaylarını bir karıştır istersen faydasını görenler oldu




  • ben 1500rpm den ziyade en az 1750rpm en fazla da 2000rpm aralığını tavsiye ediyorum. 1750 den önce turbo devreye girmiyor ve bu da biraz yakıt tüketimine olumsuz yönde etki ediyor. 2000 devir ve üzeri ise yakıt ekonomisi peşindeki biri için gereksiz yüksek.
    ben uzun yolda filan 5. vites 1800-1850 dev/dak ile 75km hız ile seyahat ediyorum yakıt tüketimimden de çok memnunum.
    Saygılar
  • Düz yolda 1500 devir motoru randımanlı bir şekilde götürür.
    Ama yolun meyline göre aracınızı dinleyerek, motor isteğine göre devrinizi ve vitesini ayarlamnız lazım düşük devirde kullanırken,1200lere kadar yolu var düz yolda ya da yama aşağı Ama dediğim gibi aracınızı iyi tanımanız lazım, iyi ayar vermeniz lazım. Homurdatmamak lazım :)

    Buyrun olay budur:
    Yokuş çıkarken kırmızı işaretli yerlerde vites büyütürseniz turuncu devre
    Düz yolda yeşil işaretli yerlerde vites büyütürseniz sarı devirlere düşersiniz.
    Yolun durumuna göre Bu işaretlerime uyarsanız hem aracınıza zarar gelmez, hem de yakıt değeriniz düşer
     Opel Corsa Yakıt Tüketimi 1.3 CDTI Dizel



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celenlee -- 14 Kasım 2011; 15:00:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ppzrg

    ben 1500rpm den ziyade en az 1750rpm en fazla da 2000rpm aralığını tavsiye ediyorum. 1750 den önce turbo devreye girmiyor ve bu da biraz yakıt tüketimine olumsuz yönde etki ediyor. 2000 devir ve üzeri ise yakıt ekonomisi peşindeki biri için gereksiz yüksek.
    ben uzun yolda filan 5. vites 1800-1850 dev/dak ile 75km hız ile seyahat ediyorum yakıt tüketimimden de çok memnunum.
    Saygılar

    Bu arada yanlış anlaşılmış sanırım ben 1500de vites büyütün demiyorum, 1500 devirde düz yolda seyredebilirsiniz diyorum
    2100rpmin altında hiçbir şartta vites değiştirmeyin diyorum hatta
    Tabloyu da ona göre hazırlamıştım.




  • anladım dostum. ben de düz yolda kullanım devrinizin en az 1750 devir olmasını kastettim verimli yanma için. ama tabii ki gaza basıyorsanız. basmıyorsanız buna gerek yok. istediğiniz devirde akabilir araba.

    bunu zamanında turbosuz dizel bir araç da kullanmış bir insan olarak söylüyorum. turbo açık olmalı ve çalışmalı, özellikle de yakıt ekonomisi için.
    Saygılarımla

    quote:

    Orijinalden alıntı: celenlee
    Bu arada yanlış anlaşılmış sanırım ben 1500de vites büyütün demiyorum, 1500 devirde düz yolda seyredebilirsiniz diyorum
    2100rpmin altında hiçbir şartta vites değiştirmeyin diyorum hatta
    Tabloyu da ona göre hazırlamıştım.




  • Arkadaslar cevaplar için teşekkürler. Depoyu yeni doldurdum. Bu ay söylediklerinize uyarak kullanıcam. Sonucu paylaşırım teşekkürler.
  • Kısa mesafe gidiyorsun hocam 2.5 km yol gidip kontak kapatırsan dizel motor daha hala soğuktan titriyor olur :)
    Fazla yakman normal bence,en fazla 6,5 a düşer.
  • sungurbey ben sivaslıyım konyada ikamet ediyorum o güzergahı çok çok iyi biliyorum bende senede en az 1 adedi kışın zor şartlarda olmak üzere konyadan başlayarak aksaray,nevşehir,kayseri ve sivasta noktalanan memleket gezilerinden 3-4 kez yapıyorum.yakıt konusunda mühendislik ya da ustalık yapmayacağım ukalalık da yapmayacağım sadece otomobil kullanıcısı olarak kendi tecrübelerimden örnekler vereceğim ki sanırım durumu daha iyi kavramamızı sağlayacaktır. birinci şu anda dünyadaki herhangi bir aracın 100 km de 2.9 lt yakması imkansız(bu verilerle aracınızın 1 depo ile 1500 km nin üstünde yapması gerekiyor) yani bu veri sizin hatalı ölçümlerinizden kaynaklanıyor. çünkü depoyu tıka basa doldurmanız biraz kullandıktan sonra yeniden tıka basa doldurmanız doğru ölçüm vermez(yakıtın yoğunluğu,pompanın oluşturacağı basınç,hava sıcaklığı,oluşacak köpüklenme vs..). doğru ölçüm için ya tam boş depoya litre hesabı ile bilinçli dolum yapacaksınız(ki bunu sadece profesyoneller yapabilir) ya da depoyu tam fulledikten sonra deponuzu araç depo boşalıp titremeye stop etmeye başlayana kadar bitirip yeniden dolduracaksınız, çünkü şamadıralarımız özellikle de opellerde bir miktar değişken hatalar yapabiliyor sadece kendi aracımda değil tanıdığım bildiğim hemen her ahbabımda bu durum böyle. kırmızı ışık yanar yanmaz fulleyin bazen 39 lt alır bazen 42 alır bazen 36 bile olabiliyor yani asla biri birini tutumuyor bu önemlidir.

    -ikincisi daha önceden 2007 model 1.4 tdi 3 silindirli o bildiğiniz çok gürültülü dizel seat cordobam vardı, aracımla konya-sivas yolculuğu yaparken genellikle hız sabitleyici ile 100 km hıza sabitleyerek 100 km de 4 lt gibi bence muazzam bir uzun yol ekonomisi sağlıyordum (hemen hemen yolun %80 inde 5.vites ile), eğer cruise control kullanmıyorsam da gerek ş.içinde gerekse uzun yolda çok düşük devirlerde kullanıyordum en ekonomik durumda anlık yakıtımın 2.1 lt seviyelerine düştüğünü gördüm ama adı üstünde anlık yakıt, ortalama değerlerim hiç bir zaman 3.5 lt lerin altında olmadı, cordoba torku yüksek turbosu etkili ve özellikle tırmanma,hızlanma ve sollama performansı son derece tatminkar bir araç hele de 70-75 hp lik corsalarla kıyaslarsak.

    -şimdiki aracım 2006 model standart 70 hp lik 1.3 cdti essentia opel corsa c. 98 bin km.de aldım şuanda 118 bin.de, aracımın standart halinde 1 depo ile yaklaşık 800 km gidiyordu, aracın ş.içi ile ş.dışı arasında dolu ve boş olması arasında aşırı rakamların oynadığını görmedim ve yaşamadım(bence küçük motorlu araçlar hele de motoru güçsüz olanlar uzun yolda daha fazla gaz istiyor ve hemen hemen ş.içindekiyle aynı hatta zaman zaman daha fazla yakabiliyor) ancak hız olayından aşırı etkilendiğini söyleyebilirim, 80-90 km hızlarla kullanılan bir corsa kesinlikle 120-10 km ile kullanılan bir corsadan 100 km.de en az 2-3 lt daha az yakıyor bunu da bizzat test ettim.

    -benim opel corsalarda sevmediğim mevzuu şu;aracımın fabrika verilerine uzun yolda 3.7 lt gibi komik bir değer verilmiş, keşke opelin bu husustaki en yetkili değerli şahsiyeti her kim ise acaba hangi şartlarda bu değerler elde ediliyormuş onu da bi açıklasaymış, acaba yokuş aşağı mı ölçüm yapılmış fabrikada ya da zaman zaman çekiciyle mi yol almışlar, gerçekten çok gülünç bir rakam. aracımı aldığımda 800 kmlik menzil hatta 900 hatta ve hatta 1000 km lik menzil beni tatmin etmedi, zaten ortlama 4 lt yaksa 45 lit ile 1100 km.yi devirmesi lazım ama maaaaaalesef bu km.yi görebilen corsa sahibi yok!!!!!!! kabaca söyleyenler var ama sıkıyorsa bi denesinlerde benim gibi mazotu bitirip çekici çağırsınlar:) bizzat denedim.

    -opel corsa ve comboların en büyük eksikliğinin fabrika çıkışı şuursuzca yapılmış hava filtresi ve filtre kabini olduğunu düşünüyorum, motor nefes alamıyor...denemesi de bedava yaz sıcaklarında öğlen saatlerinde uzun yolda 210 krş yakan aracım gece aynı yolda düşük sıcaklıkta 165-175 krş seviyelerine düşüyor, yani havadaki oksijen yoğunluğuna karşı çok ama çok hassas, bu tespitimden hemen sonra üşenmedim k&n açık hava filtresi aldım aynı sıcak havada gündüz öğlen kliması açık olarak aracım aynı yolda 160 krş yaktı,tesadif olabilir diyerek yeniden denedim ve yine aynı, gece ile gündüz,sıcak ile soğuk farkını bu şekilde hallettim.

    -1.3 cdti motor bence eleştirilebilir ancak çok kötülenecek bi motor değil hatta tdi lar kadar olmasa da başarılı bi motor, yalnız opel 1.3 cdti motorlarda kullanılan şanzımanlar tam bir rezalet, eğer vites aralıkları daha düzgün olsa daha az yakar,daha iyi ivmelenir,daha seri solama yapabilir ve daha yüksek son süratlere ulaşabilir, çünkü cdtiler klasik tdi motorlardan yaklaşık 500 devir kadar daha fazla son devir yapabiliyor ama opel berbat şanzımanlarla bu avantajını iyi kullanamıyor. hele de 1.vites yani neredeyse olmasa da olurmuş,sanki altımdaki otomobil değil de yük taşıma aracı (5 vites manueller için söylüyorum)

    -esas konuya odaklanarak yakıt ile ilgili konuşacaklarımı söyleyip yazımı bitiriyorum. aracıma chiptuning ile yazılım yaptırdım ve 69 hp den 86 hp ye 170 nm torktan 210 nm lere çıktı, üstüne bir de powerbox aldım ve onu da kendim bağladım (cr chipbox marka) dynodan 98 hp 245 nm gibi bir değer ölçtüm, bu şartlarda aracımda neler mi değişti?
    1.ilk aldığım 170 km hızlara zorlanarak çıkan aracım düz yollarda 195 km hızı görüyor
    2.yokuşlarda vites düşür vites düşür diye bağıran aracım az biraz gaza basrak hız kesmeden çıkıyor
    3.torkunu o kadar net hissedebiliyorum ki devir göstergesine hiç bakmadan maksimum tork aralıklarında olduğumu aracın sert tepkilerinden anlayabiliyorum
    4.ölü olan düşük devirler tamamen bitti
    5.aynı sürati elde etmek ya da aynı deviri elde etmek için gaz pedalına daha az basıyorum
    6.tüm bunlar gerçekleşirken 100 km.de 4 lt nin altında yakması gerektiğini düşünürken hayal kırıklığına uğruyorum araç hala aynı miktar mazotla aynı menzile sahip, hala 800 km civarlarında yapıyor.ben 800 km kelimesinden nefret ediyorum:(

    -şimdi arkadaşlar bişey daha eklemek istiyorum bazı arkadaşlar yazılarında aracın düşük devirlerde kullanılmasını böylece turboyu açmayacağını(yanlış bir tanımdır) ve daha az yakacağını tavsiye etmişler.turbolu araç alıyorsunuz ve turbosunu açmamak için mi uğraşacaksınız bu sizce ne derece mantıklı? turbonun belli bir devirde açılması ya da kapanması söz konu değildir, gaza ve eksoz veriminize bağlıdır, kaldı ki turbo fevkaladenin fevkinde bir icat,turbosuz dizellere binenler beni iyi anlar (mesela 80 model 1.6 turbosuz dizel golf gibi) hem bakın zaman değişti artık araçlara çift turbo koyuyorlar birisi daha düşük devirlerde diğeri daha yüksek devirlerde etkin oluyor yani keşke elimizde olsada her devirde turboyu etkin biçimde kullanabilsek. (tsi motorlar, sanırım açılımı twin supercharger injection gibi bişeydir ama emin olduğum çift turbolu olması). hem sonra sürekli düşük devirde kullanırsanız aracınız zamanla teklemeye başlıyacak ustaya gideceksiniz kurum birikmiş diyecek, turbonuz enjektörleriniz vs. tamir veya değişim isteyecek, performans düşecek o çok sevdiğiniz aracınızdan soğuyacaksınız vs vs vs.. ne gerek var?

    -en iyi tork değerleri hangi devirlerdeyse aracınızı o devirlerde kullanmanızı tavsiye ederim, ancak daha seri hızlanacağım düşüncesiyle mecbur kalmadıkça asla gazı köklemeyin bunu çok insan yapıyor ve aracın canına okuyorlar.gaz pedalına yavaş yavaş hemen hemen yarı değeri geçirmeyecek kdar basın ve aracınızın devirlenmesi için ona zaman tanıyın, vites oranlarınıza göre bir üst vitese atacağınız devir değişebilir, örneğin 5 vites manuel corsalarda 2.vitese attığınızda iyi bir devirden başlamak istiyorsanız 1.viteste yaklaşık 2900-3200 devirleri görmeden vites atmamalısınız, ama 2.vitesten 3.ye de bu devirler olacak diye bi şart yok mesela 2500-3000 arasında atabilirsiniz. yani bazı şeyleri deneyerek kendiniz bulun bence.


    -tüm yazdıklarımın özetini tek cümle ile açıklıyorum ve bana güvenebilirsiniz, opellerdeki cdti motorlar sürücüsüne çok duyarlı değil, genellikle aracın kullanımı fazla önemli olmaksızın menzili belli değerler arasında(750-850 aralığı bence en makul ortalama menzil değeridir 45 lt deposu olanlar için) ancak sürat yapayım derseniz araç mazotu su gibi içiyor. kesinlikle 80 km hızı ideal üst sınırı ise 90 km olarak düşünmüşler.

    -opellerin dışına çıkarak otomobilleriniz için 2 tane kritik ekonomi kriteri tavsiyem olacaktır,kesinlikle işe yarıyor
    birinicisi; aracınız ne marka model olursa olsun mutlaka maksimum tork devirlerini öğrenerek olabildiğince büyük viteste o devir aralıklarında kullanmalsınız,
    ikincisi ise;hangi viteste olursanız olun aracınızın gazına motorun tepki vereceğinden fazla basmayınız (mesela farz edelim yarım gaz ile 2.viteste 70 km maksimum hıza çıkıyorsa tam gaz basmanız hızı değiştirmeyeceğine göre sadece aşırı yakıt tüketecektir ve cebiinize maliyet çıkartacaktır başka bi işe yaramaz veya bir yokuşu 5.viteste gazı kökleyerek 110 km hızla çıkıyorsanız ve aynı yokuşu 4.viteste yarım gaz ile 100-110 ile çıkabiliyorsanız 5.viteste gaz pedalına tam basmanız yine aşırı yakıt sarfiyatına neden olacaktır)


    sabrınız için teşekkür ediyorum




  • ilave olarak son konuya da değinmeliyim, bezinli lpgli veya dizel hiç fark etmez aracınızı kısa mesafelerde kullandığınız sürece çok yakacaktır hele hele de şu soğuk kış mevsiminde. her sabah ve her akşam şehir içinde 8 sabah 8 akşam olmak üzere 16 km düz hesap 20 km farz edelim bir menzilim var, bu sürede 3 kez bekleme alıyorum, bebeğimizi evden alıp kayınvalideme götürüp orada 5-10 dk kadar bekliyorum, sonra eşimi işe bırakıp oradan kahvaltımı alırken 5 dk bekliyorum, sonra iş arkadaşımı alırken de 3-4 dk kadar daha bekliyorum bu beklemelerde aracımı hiç stop etmiyorum, bana yakıt açısından faydası olacağını sanmıyorum.yaz aylarında evet muhakkak stop edilmeli ama bu soğukta etmiyorum özelliklede 2-3 km içinde kaloriferin sıcak üflemesine her sabah hayran kalıyorum :) kayınpederimde 2004 model combo 1.7 dti var ş.dışında uzun yolda 17 krş yakıyor, ş.içinde sıcak kullanımda 23-25 krş yakıyor ama ş.içinde kısa mesafede(soğuk kullanımda) yaklaşık 28-30 krş yakıyor. mesafe açısından yakıt bu derece fark edebiliyor. kendi aracım içinde kısa mesafe ısınmadan yol alsam 1 depo ile 650 km.yi geçebileceğini pek sanmıyorum (2006 corsa 1.3 cdti) ama çok şükür minimum 760km.nin altına düşmedim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain58

    ilave olarak son konuya da değinmeliyim, bezinli lpgli veya dizel hiç fark etmez aracınızı kısa mesafelerde kullandığınız sürece çok yakacaktır hele hele de şu soğuk kış mevsiminde. her sabah ve her akşam şehir içinde 8 sabah 8 akşam olmak üzere 16 km düz hesap 20 km farz edelim bir menzilim var, bu sürede 3 kez bekleme alıyorum, bebeğimizi evden alıp kayınvalideme götürüp orada 5-10 dk kadar bekliyorum, sonra eşimi işe bırakıp oradan kahvaltımı alırken 5 dk bekliyorum, sonra iş arkadaşımı alırken de 3-4 dk kadar daha bekliyorum bu beklemelerde aracımı hiç stop etmiyorum, bana yakıt açısından faydası olacağını sanmıyorum.yaz aylarında evet muhakkak stop edilmeli ama bu soğukta etmiyorum özelliklede 2-3 km içinde kaloriferin sıcak üflemesine her sabah hayran kalıyorum :) kayınpederimde 2004 model combo 1.7 dti var ş.dışında uzun yolda 17 krş yakıyor, ş.içinde sıcak kullanımda 23-25 krş yakıyor ama ş.içinde kısa mesafede(soğuk kullanımda) yaklaşık 28-30 krş yakıyor. mesafe açısından yakıt bu derece fark edebiliyor. kendi aracım içinde kısa mesafe ısınmadan yol alsam 1 depo ile 650 km.yi geçebileceğini pek sanmıyorum (2006 corsa 1.3 cdti) ama çok şükür minimum 760km.nin altına düşmedim

    bilgi ve emeğin için çok teşekkürler hemşerim.

    aracımı yeni aldığım için henüz bütünleşmeye başladım denebilir. söylediklerinin hemen hemen hepsine katılıyorum. ve daha önceki mesajımdaki verilerin artık çokta gerçeği yansıtmadığını zaten anladım.

    özellikle şunu belirtmek istiyorum. seninde söylediğin gibi vites geçişlerinide gaz pedalını köklemek yerine zaman tanımak gerekiyor. en büyük kayıplardan birincisi bu. diğerlerinide söylemişsin zaten :)




  • bence otomobil kullanıcıları olan bizlerin 2 tane içiçe hatamız söz konusu. araçlarımızı severken de eleştirirken de bazen acımasız oluyoruz. lafı şuraya getirmek istiyorum; özellikle opel corsalar dünya genelinde çok tutulan otomobiller bunun birçok nedeni var, bazılarımız araştırarak bazılarımız ise tesadüfen bu araçlardan satın aldık, ancak nasıl olursa olsun aracımıza bakım yapmalıyız,bence araçlarımızı severek binmeliyiz ki böylece araçlarımızdan soğumamış oluruz. eleştirirken de yerden yere vurmamalıyız. olay basit opel corsalar küçük, pratik, orta seviye malzemelerden üretlimiş, yedek parçası pahalı olmasa da pekte ucuz sayılmayacak seviyelerde,yani ekonomi amaçlı üretilmiş bir araç .bu araçlara bu düşüncelerle binmek lazım. misal aracın orjinal lastik ebatları 175/65/14 olduğu halde bir çok kullanıcı değiştiriyor ince yanaklı, geniş tabanlı büyük jantlı lastikler kullanıyorlar, tamam zevk meselesidir ona sözüm yok ama bu arabalar ekonomik o ebatlarla orjinal ebatları arasında çok büyük fiyat farkı var, hem sonra aracın lastik yanaklarını incelttiğinizde evet daha az yakıyor daha sportif kullanılıyor ama maalesef bu sert amörtüsörlerle rahat edilebileceğini ve yol gürültüsünün engellenebileceğini hiç sanmıyorum. chip yaptıranlara da hiç kızmıyorum eğer benim gibi uzun yolda araba sollama sıkıntısından ötürü taktırıyorlarsa, ama önceki mesajlarda söylediğim gibi sürekli gaz pedalını köklemeye hiç bi araba dayanamaz. çok dizel araç görürsünüz arkasından deli gibi kara dumanı verir, yazık ediyoruz yazık. aeo hemşerim.




  • aynı yolun gidiş gelişi olmak üzere uzun yolda fabrika verisinin bir miktar altını yakaladım gerçek veri olarak. bilgisayar ortalamada 3.2l/100km gösteriyordu ama pompada biraz sapma oldu 3.6 civarı bir şey çıktı. araç 2011 1.3 cdti 75bg. aracın max tork bandı 1750-2500 dev/dak.
    benim kullanımım ise 1850dev/dak,. hız olarak da 75km/saat civarında seyahat ettim.

    bunu yakaladığımda aracım 8000-10000km arasında bir yerdeydi. şu an 14000de.(rodaj hakkında fikir vermesi açısından)

    önerim
    - max tork bandının hemen üstünde, alt sınırına yakın sürüş yapın
    - ani hızlanmalardan ve ani duruşlardan kaçının
    - kırmızı lambayı gördüğünüzde veya lambayı yakalayamayacağınızı düşündüğünüzde ayağınızı gazdan çekin.
    - sürüş esnasında muhafaza edebileceğiniz hızlar seçin. mesela yüksek hızda seyrettiğinizde önünüze bir araç çıkıp yavaşlamak zorunda kalacağınızı düşünün.
    - ve mazotu POdan veya BPden alın.
    şimdilik aklıma gelenler bunlar

    Saygılarımla




  • güzel bir değer yakalamışsınız öncelikle tebrik ediyorum, nihayet fabrika değerlerine yakın bir değer görmüş olduk. tabiki bu değerlerin devamlılığı yakalamaktan daha önemli, istikrar olması lazım. dikkat ederseniz ilk mesajımda seat cordobanın bir standardından söz ettim 4lt/100 km gibi bir değeri sürekli sergileyebiliyor yani yedek depo ile sanırım 52 lt civarı olsa gerek uzun yolda cruise control ile 100 km sabit hızda 1300 km yi defalarca yaptım, yedek depo olmaksızın ise 45 lt ile sürekli 1100 km leri görebiliyordum, dolayısıyla istikrar bence çok önemli. elbette sürücü özellikleri yol şartları akaryakıt ve hava durumu gibi lastiklerinizin durumu gibi bir çok faktör etkili ama yinede herhangi bir opel corsanın uzun yolda istikrarlı bir şekilde 1100-1200 km gibi menzil değerlerini görememesi oldukça düşündürücü. aracımın yakıtından genel olarak memnunum çünkü ş.içi kullanımında da uzun yolun aksine fabrika verilerinden daha ekonomik kullanılabiliyor. umarım opel bundan sonra bazı standartları yakalamadan piyasaya yeni arabalarını sürmez. corsaların (bindiğim araç olan corsa c ler için) kronik sıkıntılarından çok kısa bahsetmek istiyorum


    -fabrika yakıt değerlerine ulaşmak çok zor aşırı titizlikle bile gerçekten zor
    -corsa c kasaların hemen hemen tamamında direksiyondaki korna butonları veya airbag üstü kaplaması kısa sürede deforme oluyor
    -hem benzinli hem de dizellerde rölantinin düzgün olmaması gibi bir problem zamanla mutlaka görülüyor (hatta bir çok kişi aracın kendiliğinden gaz verme ve gaz kesme sıkıntılarını yaşıyor)
    -ön düzen çok kolay ses yaptığı gibi çok erken km.değerlerinde değişim veya tamir istiyor
    -aracın klima sistemi vites boşta iken tuhaf bi şekilde çalıyor,gelen seslerden ötürü çoğunlukla kırmızı ışıklarda veya dur kalklarda klimayı kapatıyorum
    -bir de hayatımda gördüğüm en berbat yetkili servis hizmeti maalesef opellerde(konya özkaymaktan opel bayiliği kesinlikle alınmalı en azından servis alınmalı,çok ama çok yetersiz, çalışanları ilgisiz bilgisiz ve beceriksiz ama muhasebe bölümü süper fazlasıyla hesap çıkartabiliyor)
    -özel servislerinde çok ucuz olan yan sanayi parçalar kullanılmasına rağmen değerinden fazla hesaplar çıkartılıyor (bu yüzden parçalarımı kendim alıp kendi ustamda yaptırmayı bundan sonrası için tercih edeceğim)


    diğer taraftan da güzel artıları var kısaca özetleyim;
    -mesela çok başarılı yol tutuşu var
    -düzgün bir gidişi var (ok gibi derler ya aynen öyle)
    -malzeme kalitesi bir çok emsal marka modellerden üst (peugeot 206,ford fiesta,clio,palio vb.)
    -ısıtma ve soğutma konusunda gayet yeterli
    -bakım maliyeti ve yedek parça açısından hatta aksesuar açısından alternatifleri fazla
    -ş.içinde çok pratik,kullanımı kolay,ekonomik
    -maddi sıkıntınız olursa servis bakımını yaptıramazsanız 30 bin km gibi hiç bir sıkıntı çıkartmıyor yani bakımı aşırı hassas değil (şuanda kayınbabamın opel combosundan biliyorum, arabası bozulmadıkça periyodik bakımları da dahil bakım yaptırmıyor ki maşallah mazot şamandırası hariç hiç arızasını görmedim)
    -ses yalıtımı rüzgar açısından oldukça başarılı
    -amörtüsör sertliği türkiye koşulları için şahane uyumlu(ortadan biraz sert ama aracın ağırlığı ile çok dengeli)
    -aksesuar açısından mükemmel alternatifleri var

    aklıma gelenler bunlar, konumuz yakıt olduğu için corsaları ben ne olursa olsun ekonomik araçlar kategorisinde ilk 5 araç arasına kesinlikle alırım.ekonomik olduğu için corsa dizel almak isteyenler hiç tereddüt etmesinler.




  • trafik, aracın doluluğu, mazotu aldığım firma, yolun ıslaklığı vs hep bu tüketimi etkilemekte ama benzer verileri hep elde edebiliyorum.
    ama tabii ki sabırlı olmanız lazım uzun yolda.
    şehir içi verilerim ise dediğiniz gibi çok değişken. bazen 4.5-5 arası yakabilirken bazen de 6 litreyi geçiyorum.
    Saygılar
    quote:

    Orijinalden alıntı: captain58
    güzel bir değer yakalamışsınız öncelikle tebrik ediyorum, nihayet fabrika değerlerine yakın bir değer görmüş olduk.
  • evet sabırlı olmak lazım, hem de çok sabırlı. dur-kalk yönünden corsalar güzel arabalar, titreme, sıyırma falan hiç yaşamadım, dizel olması da tabi aşırı sarfiyatı engelliyor. ist.trafiğinde bulundum ama kendim hiç kullanmadım, özellikle o tarz trafikte cidden iş baya zor. ben seat cordobanın kullanma klavuzundaki ekonomik kulllanım için yer alan bazı tavsiyeleri sizlerle paylaşmak istiyorum:

    1.aracınızı hangi mevsimde olursa olsun çalıştırdıktan sonra ısıtmak için beklemeyiniz,anında yol alabilirsiniz
    2.soğuk motor ile yol alırken yüksek devirlere çıkmayınız
    3.tavsiye edilen yakıtlar dışında yakıt kullanmayınız
    4.mümkün olduğu kadar düşük devirlerde yüksek viteslerde kullanınız
    5.periyodik bakımlarını aksatmadan yaptırınız
    6.kesinlikle gaz pedalına tamamen basmayınız,bu yakıt sarfiyatını fazlaca artıracaktır

    bu cümleler tam olarak oradakiler değil ama bunları anlatmışlar, bir de ilave edebileceğim klima, kalorifer, farların açık olması, camların açık olması, orjinalinden farklı far ve far ampulleri kullanılması, farklı değerlerde lastik-jant ve akü gibi ekipmanların kullanılması da mutlaka yakıtı etkileyecektir. herkese kazasız belasız ekonomik sürüşler.




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.