- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ Twitter DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
271 Cevap64020 Görüntüleme11 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Linkli Mesajlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<     1 2 [4]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


878 Mesaj
12 Ekim 2012; 15:30:14 

quote:

Orijinalden alıntı: wolfien

exe_genesis, güzel bir konuya değinmişsiniz. Bu sorunuzun her nokta için başka bir yanıtı var.

En önemli sebep "maliyet". Araçtaki birkaç liralık maliyet artışı bile, firma için ciddi bir rakamdır. O yüzden bazı ufak kusurlar, maliyet nedeniyle gözardı edilir.
Diğer bir sebep ise, zamandır. Otomobil üretimleri bir "proje"dir ve belli bir zamanda bitirilir, otomobilin üretimine başlanır. Otomobili oluşturan o kadar çok parça var ki, projede çalışan firma üyesi ve yüklenici olarak pek çok katılımcısı/paydaşı var. Dolayısı ile projenin bazı evrelerinden sonra, zaman kısıtı nedeniyle değişiklikler yapmak imkansız hale gelir ve yine bazı kusurlar gözardı edilir.
Bir başka sebep de üstteki arkadaşın da vurguladığı, subjektif tercihlerdir. Bazıları sportif his sever, bazıları konfor odaklı bakar. Firma bunlar arasında kendi belirlediği noktada bir denge kurar.
Yine bir başka sebep; "denge" dir. Örneğin bir modelin yol tutuşu kabul edilebilir derecede zayıftır ancak yol tutuşu daha iyi yapmaya kalktığınızda, konfor kabul edilebilir sınırların altına düşer. Firma da bu durumda, yol tutuşun biraz zayıf olmasını gözardı eder.
Aklıma gelen bir başka sebep de, tüketici üzerindeki ilk etkidir. Bunun en güzel örneklerinden birisi Clio IV ve Kia Ceed'de bolca gördüğümüz piano black kaplamalardır. Bu tip aksesuarlar, uzun vadede kullanışlı olmasa bile, tüketiciyi cezbeder, dolayısı ile araç satışlarına olumlu katkı yapar.

Haklısınız tabi. Ama önce prototip üretilmiyor mu? Kendi mesleğimden örnek vermek gerekirse biz bile bi projeyi yaparken önce prototip hazırlıyoruz ona göre ilerliyoruz. Araba yaparken bi kaç örnekle önceden herşeyi incelemeleri gerekir diye düşünüyorum.

Koltuğu yaptın baktın olmuyor arka koltuk kemer tokası(bugun nedense hep tokadan gidiyorum) sorun, koltuğu şöyle yapalım öyle seri üretimine başlayalım demiyorlar mı? Yada önce bi o koltuktan üretip rahat mı değil mi diye denemiyorlar mı? -Aaa toka rahatsız ediyor insanı söyle değiştirelim falan yapmaları lazım. Yeni koltuğu denerler baktılar bu iyi direk onla üretimini yapmaları lazım.

P. black görünüm olarak hoş kabul ediyorum. Dezavantajlarıda çok. Kir tutması, parmak izi kalması, güneş vurunca üstündeki her lekenin görünmesi, kaygan oluşu... Tabi müşteri kazanalım hoş görünsün derken aynı oranla kayıpda yaşayabilirler. Ama niye pblack kullandın/kullanmadın diyemeyiz bu firmanın kişisel tercihidir. Kaldı ki araç sportif göründüğü için kullanmaları daha iyi olmuş. Estetik bazen konforun önüne geçer.

Arka cam manuel oluşu. Clio 3 de olsa sorun etmem ama clio4 alırsam -arka camı hiç kullanmayacak bile olsam- arka camda kolu görünce gerçekten üzülürüm. Her tarafı değişikliğe gitmiş dışı resmen çağ atlamış bi araçda, en baz donanımda bile birçok şey olan bi araçta arka cam manuel. Görünümü büyük oranda baltalıyor. Sadece kol çevirme olarak bakmamak gerekiyor; çocuk kiliti, güvenlik(oturupda camı açık unutan elbet olacaktır her defasında kontrol etmek gerekir) vb. birçok unsuru beraberinde getiriyor. Evet belki satılacak tüm araçlara vurunca deli gibi bi para yapar. Ama %60 kazanıyorken, %55 kazanıp tüm eksikleri gidermek daha mantıklı bence. Piyasaya yeni girmiş bi çin vb. marka olsa önemsemez ama renault gibi bi marka bu kadarcık zararı göze almalı.

Tabi bunlar illa da olsun demiyorum, niye yok niye bakmamışlar falan demiyorum. Sadece olsa iyi olurdu diyorum. Araç bu haliylede zaten çok alınası duruyor. Ama 4-5 yıl aynı kasayı değiştirmeden satacak bi model/tip yaratmışken, donanımı full koyalım, güvenlik olsum, sağlam olsun millet alsın vb diye düşünüp herşeyi yapmışken böyle ufacık şeyleri yapmaması insanı düşündürüyor.


_____________________________

Yazilim Gelistirme Uzmani
Microsoft Certified Solutions Developer (MCSD : Web Applications)
Microsoft Certified Professional Developer (MCPD)
( MVC / C# / Oracle / SQL / ASP.NET / Telerik / Ajax / Jquery / Java / Android )


3357 Mesaj
12 Ekim 2012; 18:50:55 

quote:

Orijinalden alıntı: exe_genesis


Haklısınız tabi. Ama önce prototip üretilmiyor mu? Kendi mesleğimden örnek vermek gerekirse biz bile bi projeyi yaparken önce prototip hazırlıyoruz ona göre ilerliyoruz. Araba yaparken bi kaç örnekle önceden herşeyi incelemeleri gerekir diye düşünüyorum.

Koltuğu yaptın baktın olmuyor arka koltuk kemer tokası(bugun nedense hep tokadan gidiyorum) sorun, koltuğu şöyle yapalım öyle seri üretimine başlayalım demiyorlar mı? Yada önce bi o koltuktan üretip rahat mı değil mi diye denemiyorlar mı? -Aaa toka rahatsız ediyor insanı söyle değiştirelim falan yapmaları lazım. Yeni koltuğu denerler baktılar bu iyi direk onla üretimini yapmaları lazım.

P. black görünüm olarak hoş kabul ediyorum. Dezavantajlarıda çok. Kir tutması, parmak izi kalması, güneş vurunca üstündeki her lekenin görünmesi, kaygan oluşu... Tabi müşteri kazanalım hoş görünsün derken aynı oranla kayıpda yaşayabilirler. Ama niye pblack kullandın/kullanmadın diyemeyiz bu firmanın kişisel tercihidir. Kaldı ki araç sportif göründüğü için kullanmaları daha iyi olmuş. Estetik bazen konforun önüne geçer.

Arka cam manuel oluşu. Clio 3 de olsa sorun etmem ama clio4 alırsam -arka camı hiç kullanmayacak bile olsam- arka camda kolu görünce gerçekten üzülürüm. Her tarafı değişikliğe gitmiş dışı resmen çağ atlamış bi araçda, en baz donanımda bile birçok şey olan bi araçta arka cam manuel. Görünümü büyük oranda baltalıyor. Sadece kol çevirme olarak bakmamak gerekiyor; çocuk kiliti, güvenlik(oturupda camı açık unutan elbet olacaktır her defasında kontrol etmek gerekir) vb. birçok unsuru beraberinde getiriyor. Evet belki satılacak tüm araçlara vurunca deli gibi bi para yapar. Ama %60 kazanıyorken, %55 kazanıp tüm eksikleri gidermek daha mantıklı bence. Piyasaya yeni girmiş bi çin vb. marka olsa önemsemez ama renault gibi bi marka bu kadarcık zararı göze almalı.

Tabi bunlar illa da olsun demiyorum, niye yok niye bakmamışlar falan demiyorum. Sadece olsa iyi olurdu diyorum. Araç bu haliylede zaten çok alınası duruyor. Ama 4-5 yıl aynı kasayı değiştirmeden satacak bi model/tip yaratmışken, donanımı full koyalım, güvenlik olsum, sağlam olsun millet alsın vb diye düşünüp herşeyi yapmışken böyle ufacık şeyleri yapmaması insanı düşündürüyor.

Bakalım, zaten aracın öne çıkan kişiselleştirilebilme gibi özellikleri 2013 yılından itibaren olacak. Zaten beklenilenden daha erken piyasaya sürüldü araç, 2013 model yılı itibariyle daha başarılı bir araç ile karşı karşıya kalacağımızı düşünmekteyim.


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


436 Mesaj
12 Ekim 2012; 19:13:53 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.

ne farkı var? R-link store muhabbeti mi?

valla pek anlamıyorumda onlarınkinin açma kapama düğmesi aşağıda bizimki yukarıda bizimkinde usb girişi kabak gibi duruyor neden ?


_____________________________



 
1150 Mesaj
12 Ekim 2012; 21:20:27 

Elinize sağlık çok bilgilendirici bir inceleme olmuş.


_____________________________

FORD FOCUS 180 PS ECOBOOST TİTANİUM- FORD CONNECT 110 PS GLX
SONY A57 SONY 50 MM 1.8 SAM SONY 55-200MM


2415 Mesaj
13 Ekim 2012; 11:26:43 

güzel bir inceleme olmuş.


_____________________________



3357 Mesaj
13 Ekim 2012; 15:53:40 

Teşekkür ederiz arkadaşlar..


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


1930 Mesaj
13 Ekim 2012; 17:05:56 

Arcı görmeden tüm detaylarını öğrenmiş olduk . Paylaşım için teşekkürler


_____________________________

2010 Mercedes C 220 CDI Siyah
2013 VW GOLF 7 1.2 TSI COMFORTLİNE Tungsten Gri


3357 Mesaj
18 Ekim 2012; 16:16:22 

Yollarda tek tük görmeye başladım Clio'ları kırmızı kırmızı, fazla dikkat çekiyor şu sıralar. Birkaç ay sonra etkileyici gelmez o ayrı mesele


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


1599 Mesaj
19 Ekim 2012; 19:24:12 

Ben de siparişi verdim hata mı ettim diye arada hayıflanıyor insan. Ama ihtiyacıma b sınıfı araç yeterliydi ve benim için mekanik bir yana tasarım bir yana. Hani sırf toyota sorunsuzluk kavramı için toyota yaris almak kendi görüşüme ters. Araç dediğin yolda bir daha kendine baktırmalı. B sınıfında en çok beğendiğim tasarımlardan biri oldu clio4. Bugün birmot fiat'a gittiğimde alfa mito' yu gördüğümde ki gibi etkileyici geliyor yeni clio. Özellikle kırmızı rengi bambaşka bir hale çeviriyor.

Gençseniz sportif bir araç bakıyorsanız b sınıfında pek de alternatif dizayn araçlar maalesef yok. Belki clio' ya ödenen para ile 2. el az kilometrede C sınıf ya da baz donanım atmosferik sıfır C sınıf araçlar alınabilir ki beni en çok düşündüren buydu. Zaman gösterecek bakalım memnuniyeti/memnuniyetsizliği.


_____________________________

PENTAXÇI
Canon EOS5D


369 Mesaj
19 Ekim 2012; 20:26:41 

@gyradel
Hayırlı olsun şimdiden. Bence bundan sonra hesap kitap yapıp kafanızı ağrıtmayın. Yoksa o işin sonu yok. Yok şöyle olsaydı böyle yapardım vs.. bıoşverin. Canınızın istediği bir arabayı alıyorsunuz. Çok da güzel bir araç. Güle güle kullanın.


_____________________________

Cahillerle tartışmayın; ben hiç galip gelemedim. (Gazali)
Ben Tanrı'nın cezasıyım! Eğer çok büyük günahlar işlememiş olsaydınız, Tanrı benim gibi bir cezayı size göndermezdi.(Cengizhan)


1599 Mesaj
26 Ekim 2012; 19:57:25 

Arkadaşlar aracı teslim alalı 5 gün oluyor. (0.9 tce icon) Bazı arkadaşlar yakıt tüketimi hakkında bilgi vermemi istemişti. Bu konuda bir kaç kelime bir şey yazayım.

Aldığımdan beri genelde 4-5 km' lik bol kasisli Beylikdüzü yollarında kullandım. Bol rampalı ve kasisli yollarda 9 lt civarı yakıyor. Bugün ise tüketim ortalamasını sıfırlayıp Beylikdüzü-Çamlıca-Beykoz git gel ortalama 6.5lt tüketim oldu. Giderken yol boştu 100-120km hızlarla dönüşte ise %70 dur kalk trafikte oluştu bu ortalama. Gidiş ortalamama bakmadım ancak 5.0lt civarıdır diye tahmin ediyorum.

Az yakma endeksli bir çaba sarfetmediğimi belirtmek isterim. Benzinli araç alınmaz diyen dayımı bile şaşırttı diyebilirim bu tüketim.

Bu sırada araçta gidişte 3 yetişkin ~270kg

Dönüşte ise 5 yetişkin ~400kg ve yolculuk boyunca klima açıktı.

Almayı düşünen arkadaşlara fikir verebildiysem ne mutlu.


_____________________________

PENTAXÇI
Canon EOS5D


2415 Mesaj
26 Ekim 2012; 20:09:13 

quote:

Orijinalden alıntı: gyradel

Arkadaşlar aracı teslim alalı 5 gün oluyor. (0.9 tce icon) Bazı arkadaşlar yakıt tüketimi hakkında bilgi vermemi istemişti. Bu konuda bir kaç kelime bir şey yazayım.

Aldığımdan beri genelde 4-5 km' lik bol kasisli Beylikdüzü yollarında kullandım. Bol rampalı ve kasisli yollarda 9 lt civarı yakıyor. Bugün ise tüketim ortalamasını sıfırlayıp Beylikdüzü-Çamlıca-Beykoz git gel ortalama 6.5lt tüketim oldu. Giderken yol boştu 100-120km hızlarla dönüşte ise %70 dur kalk trafikte oluştu bu ortalama. Gidiş ortalamama bakmadım ancak 5.0lt civarıdır diye tahmin ediyorum.

Az yakma endeksli bir çaba sarfetmediğimi belirtmek isterim. Benzinli araç alınmaz diyen dayımı bile şaşırttı diyebilirim bu tüketim.

Bu sırada araçta gidişte 3 yetişkin ~270kg

Dönüşte ise 5 yetişkin ~400kg ve yolculuk boyunca klima açıktı.

Almayı düşünen arkadaşlara fikir verebildiysem ne mutlu.

hayırlı olsun ne kadara aldınız?


_____________________________



436 Mesaj
26 Ekim 2012; 23:33:54 

Hayirli olsun



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________



1599 Mesaj
27 Ekim 2012; 0:02:52 

@mcroses

37.5 anahtar teslim. Kişiselleştirilmiş jant kapı kolu, çıta, kırmızı renk.


_____________________________

PENTAXÇI
Canon EOS5D


3630 Mesaj
27 Ekim 2012; 0:14:02 

İnceleme için teşekkürler ;

ben de bugün beyaz birine rastladım eski kasalar bunun yanında ucube kalır , çok sportif bir hal almış keskin hatlarla ,bence sınıfında en alınası araçlardan ve ülkemizin ürettiği bir araç nihayetinde, acaba cam tavan var mı ki bu araçta ?



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi öyle değil mi olric -- 27 Ekim 2012; 0:14:30 >


_____________________________



3220 Mesaj
27 Ekim 2012; 0:22:03 

teşekkür ederiz inceleme için. haluk abi'nin slr kamerası da videoda döktürmüş.

clio 4'ün sinyal sesi çok cilveli


_____________________________

DH FOSİL GRUBU:2001-2005 ÜYELERİ
Ford Focus HB 1.6 TDCI Collection
GENÇLERBİRLİĞİ



 
384 Mesaj
7 Kasım 2012; 20:58:52 

Arkadaşlar test kullanımda 4,5 gibi bir tüketim verisi verilmiş ama günlük trafikte aracı kullanan arkadaşların tüketim verilerini bilen var mı?
Bu araçlar dizel yerine tercih edilebilir mi?
Hem dizelden daha temiz bir yakıt olan benzini kullanmak hemde bakım maliyetlerinden kazanmak mümkün mü?


_____________________________

http://psikiyatricocuk.com/


3357 Mesaj
14 Kasım 2012; 16:39:27 

Oldukça fazla sayıda gelen PM'lerden dolayı ufak bir açıklamada bulunayım.

Israrla söylüyorum, yılda 15000km ve altında araç kullananlar için kesinlikle benzinli modelleri öneriyorum bu araçta. Ayrıca aracın performansı kesinlikle yeterli, kalabalık kullanımda bile 1.6 araçlardan çekişi daha başarılı.


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


194 Mesaj
21 Kasım 2012; 9:37:04 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.

Oldukça fazla sayıda gelen PM'lerden dolayı ufak bir açıklamada bulunayım.

Israrla söylüyorum, yılda 15000km ve altında araç kullananlar için kesinlikle benzinli modelleri öneriyorum bu araçta. Ayrıca aracın performansı kesinlikle yeterli, kalabalık kullanımda bile 1.6 araçlardan çekişi daha başarılı.

Anlıyorum, fakat satarkende verdiğinizin önemli bir kısmını geri almıyormusunuz.İkisi arasındaki 10.000 km yakıt maliyet farkı ne olur.Sakin kullanımı tercih eden biriyim.Bana rakamlarla açıklarsanız, çok yardımcı olursunuz.Bende artık 0.9 / 1.5 ikileminden kurtulurum.

Oyak indirimli almayı düşünüyorum.Fark 5600 tl.
0.9 için cebimden 35150 tl 1.5 için 40750 tl çıkacak.Icon kırmızı renk.


_____________________________

BENİM NAÇİZ VÜCUDUM ELBET BİRGÜN TOPRAK OLACAKTIR; FAKAT TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLELEBET PAYİDAR KALACAKTIR.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


3357 Mesaj
21 Kasım 2012; 18:17:33 

quote:

Orijinalden alıntı: alonsoR25

nlıyorum, fakat satarkende verdiğinizin önemli bir kısmını geri almıyormusunuz.İkisi arasındaki 10.000 km yakıt maliyet farkı ne olur.Sakin kullanımı tercih eden biriyim.Bana rakamlarla açıklarsanız, çok yardımcı olursunuz.Bende artık 0.9 / 1.5 ikileminden kurtulurum.

Oyak indirimli almayı düşünüyorum.Fark 5600 tl.
0.9 için cebimden 35150 tl 1.5 için 40750 tl çıkacak.Icon kırmızı renk.

Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL. Aracı satarken benzinli model ile dizel model arasında kesinlikle 5600 TL gibi bir fiyat farkı olmayacak, bunu da unutmayın.

Tüketim olarak iki aracın da fabrika verisi şehir içi tüketim verilerini ele alıyorum, 0.9: 5.6 lt, 1.5dci: 4.1 lt (bu değerleri tutturabilmek sizin elinizde ve trafik yoğunluğuna göre değişir, yine de resmi veri olduğu için kullanıyorum).

10000km için yakıt tüketimi 21.11.12 tarihli P.O. pompa fiyatları - Ankara için

0.9 Tce: 560LT 95 oktan benzin: 2570TL

1.5 dci: 410 LT Vmax motorin: 1726 TL

Vergilerle beraber

0.9 Tce yıllık 10000km kullanım ücreti: 3087TL
1.5 dci yıllık 10000km kullanım ücreti: 2554TL

5600 TL'yi 360 günlük mevduat hesabına koyduğunuz zaman %5.75 orandan getirisi 270 TL

0.9 Tce kullanım ücreti 3087-270= 2817 TL


Araçların bakım ücretlerinin aynı olduğunu varsayıyorum ikisi de turbo beslemeli olduğu için.


Bu hesaba göre yıllık 10000 km için 0.9 tce kullanmanın maliyeti yılda sadece 250 TL civarında daha pahalıya geliyor. 250 TL tasarruf için 5600 TL daha fazla ödemek, hele ki kredi ile alınacaksa bu tasarruf da ortadan kalkabileceği için mantıklı değil.

Ayrıca mazot fiyatları gün geçtikçe benzin fiyatlarına yaklaşmakta, bir süre sonra da aynı fiyatlarda satılması öngörülmektedir.

Seçim sizin


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


834 Mesaj
21 Kasım 2012; 18:36:42 

güzel inceleme tşk.


_____________________________

Medium is The Massage


3173 Mesaj
21 Kasım 2012; 19:37:39 

bugün denizlide sadık otomotive gittim inceledim gerçekten resimlerde göründüğünden çok canlı renkler kullanılmış karşıdan belli ediyor en çokta mavi kırmızı renkli araçlar vardı baya da stok yapmışlar


_____________________________



194 Mesaj
21 Kasım 2012; 23:05:40 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.


Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL. Aracı satarken benzinli model ile dizel model arasında kesinlikle 5600 TL gibi bir fiyat farkı olmayacak, bunu da unutmayın.

Tüketim olarak iki aracın da fabrika verisi şehir içi tüketim verilerini ele alıyorum, 0.9: 5.6 lt, 1.5dci: 4.1 lt (bu değerleri tutturabilmek sizin elinizde ve trafik yoğunluğuna göre değişir, yine de resmi veri olduğu için kullanıyorum).

10000km için yakıt tüketimi 21.11.12 tarihli P.O. pompa fiyatları - Ankara için

0.9 Tce: 560LT 95 oktan benzin: 2570TL

1.5 dci: 410 LT Vmax motorin: 1726 TL

Vergilerle beraber

0.9 Tce yıllık 10000km kullanım ücreti: 3087TL
1.5 dci yıllık 10000km kullanım ücreti: 2554TL

5600 TL'yi 360 günlük mevduat hesabına koyduğunuz zaman %5.75 orandan getirisi 270 TL

0.9 Tce kullanım ücreti 3087-270= 2817 TL


Araçların bakım ücretlerinin aynı olduğunu varsayıyorum ikisi de turbo beslemeli olduğu için.


Bu hesaba göre yıllık 10000 km için 0.9 tce kullanmanın maliyeti yılda sadece 250 TL civarında daha pahalıya geliyor. 250 TL tasarruf için 5600 TL daha fazla ödemek, hele ki kredi ile alınacaksa bu tasarruf da ortadan kalkabileceği için mantıklı değil.

Ayrıca mazot fiyatları gün geçtikçe benzin fiyatlarına yaklaşmakta, bir süre sonra da aynı fiyatlarda satılması öngörülmektedir.

Seçim sizin


Çok teşekkür ederim, çok güzel çalışma olmuş.
0.9 almaya karar verdim.Hesap ortada...


_____________________________

BENİM NAÇİZ VÜCUDUM ELBET BİRGÜN TOPRAK OLACAKTIR; FAKAT TÜRKİYE CUMHURİYETİ İLELEBET PAYİDAR KALACAKTIR.
MUSTAFA KEMAL ATATÜRK


3173 Mesaj
21 Kasım 2012; 23:25:45 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.

Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL

@m.C.k. hocam yazdığınız vergi fazla değil mi maliyenin sitesinde daha düşük gösteriyor yoksa hesaba katmadığım başka ötv mötv katkı matkı payı felan mı var

https://intvd.gib.gov.t...ex.jsp?page=IVD_HSP_MTV

0-1.3cc 480TL
1.31-1.6cc 768TL


_____________________________



3357 Mesaj
21 Kasım 2012; 23:29:14 

quote:

Orijinalden alıntı: highgen


@m.C.k. hocam yazdığınız vergi fazla değil mi maliyenin sitesinde daha düşük gösteriyor yoksa hesaba katmadığım başka ötv mötv katkı matkı payı felan mı var

https://intvd.gib.gov.t...ex.jsp?page=IVD_HSP_MTV

0-1.3cc 480TL
1.31-1.6cc 768TL

Malum 2012 bitti sayılır, 2013 yılı vergileri yazdığım miktarlar.


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


3173 Mesaj
21 Kasım 2012; 23:36:41 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.


Malum 2012 bitti sayılır, 2013 yılı vergileri yazdığım miktarlar.

yeni bir yıl için o kadarlık artışı nasıl bulduğunuzu sorsam çok değil mi ya 1litre ve altı araçlarda baya artacak gibi görünüyor ama ona da basarlar vergiyi


_____________________________



3357 Mesaj
21 Kasım 2012; 23:42:14 

quote:

Orijinalden alıntı: highgen


yeni bir yıl için o kadarlık artışı nasıl bulduğunuzu sorsam çok değil mi ya 1litre ve altı araçlarda baya artacak gibi görünüyor ama ona da basarlar vergiyi

İnanılmaz derecede yüksek vergilere sahibiz her alanda (Pırlanta hariç).

Örneğin Rusya'da 100 bg güce kadar motorlu taşıtların yıllık vergisi 700 ruble, yani 40 TL.
100-120 bg arası 140 TL
120-200 arası 700 TL
üzerindekiler ise 2400 TL.

Bizdeki sisteme göre çok daha mantıklı.


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


3173 Mesaj
22 Kasım 2012; 0:01:12 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.


İnanılmaz derecede yüksek vergilere sahibiz her alanda (Pırlanta hariç).

Örneğin Rusya'da 100 bg güce kadar motorlu taşıtların yıllık vergisi 700 ruble, yani 40 TL.
100-120 bg arası 140 TL
120-200 arası 700 TL
üzerindekiler ise 2400 TL.

Bizdeki sisteme göre çok daha mantıklı.


vergi sistemi kökten değişmeli aslında emisyona göre vergi ya da yeni araçlara düşük yaşlı araçlara yüksek tarifeli bir sistem ama onda bile gelir kaygısı olur bütçe düzeltme kalemlerinin en başlarında yer almaya devam eder ne yazık ki


_____________________________



420 Mesaj
22 Kasım 2012; 0:08:51 

teşekkürler.


_____________________________


The Spirit of Competition


3357 Mesaj
11 Aralık 2012; 15:50:43 

Bu ay içerisinde Renault'tan uzun dönem test sürüşü için talep ettiğim otomobil için cevap geldi, 17-19 Aralık arasında 3 günlük bir test sürüşü yapıp daha detaylı ölçümler yapacağım, ayrıca hava şartları el verirse slalom testi, yanal ivmelenme ölçümü de yapacağım


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
11 Aralık 2012; 20:17:23 

Heyecanla bekliyorum yol tutuş testinizi. Gercekten dergi tadında okudum. Cok nesnel bir şekilde bilgi vermişsiniz, piyasada bundan kötü dergiler var. Elinize emeğinize sağlık. Arabaya bayılmıştım, daha da hoşuma gitti diyebilirim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
701 Mesaj
14 Aralık 2012; 22:39:38 

Sports tourer 1.2 tce ıcın beklemedeyim ıyıce ınceledıkten sonra begenırsem ve tabiki fıyatıda abartılı olmazsa almayı dusunurum


1154 Mesaj
15 Aralık 2012; 4:44:21 

Tebrik ediyorum; Haluk beyi de, sizi de. Gerçekten incelemeniz çok başarılı. Renault yu hiç sevmem (spider hariç). Ama sanki bir şeyler değişiyor gibi, bende de, onlarda da.


_____________________________

CLS 550


16716 Mesaj
15 Aralık 2012; 4:46:27 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.

Yollarda tek tük görmeye başladım Clio'ları kırmızı kırmızı, fazla dikkat çekiyor şu sıralar. Birkaç ay sonra etkileyici gelmez o ayrı mesele

hocam sarı rengide gayet hoş bir tane gördüm trafikte üstünde stickerleri falan vardı çok beğendim açıkcası


_____________________________

Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
150 ps 320 nm 6 ileri Active Select

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
15 Aralık 2012; 10:57:31 

Fabrika verileri bir tarafa gerçekten bu 0,9 turbo motoru kullanan arkadaşlarımızdan yakıt harcama değerlerini paylaşacak olan var mı ?
şehir içi ve şehir dışı ?


 
216 Mesaj
24 Ocak 2013; 21:48:34 

Birkaç gün önce arkadaşıma dacia duster bakmak için bayiye gittiğimizde clio 4 e iyice baktım inceledim..boyum 181 kilom 88 araca binmemle birlikte ruhum daraldı her modelde bir öncekine göre daha geniş v.s diye tanıtım yapılırken clio 4 clio 3 e göre çok bariz şekilde daralmış...hele arka diz ve baş mesafesi yok denecek kadar az diyemiyorum çünkü kısaca yok...gençler ve çocuksuz aileler için düşünülebilir ama kesinlikle bir aile arabası olarak düşünülmemesi gereken bir araç...tipi güzel özellikleri güzel v.s anlarımda bu araçta 5 kişinin yolculuk etmesi neredeyse imkansız ..


_____________________________

HYUNDAİ İ20 1.4 CVVT SELECT - KYMCO SUPER 8 - KADIRGA KD-125


518 Mesaj
1 Şubat 2013; 17:34:58 

Elinize sağlık


_____________________________

Renault Fluence 1.5 DCİ EDC Privilege+Navigasyon


 
4 Mesaj
2 Şubat 2013; 22:41:50 

Merhaba Arkadaşlar bende 3 gün önce 2012 model 0 bir Clio 4 0,9 Touch aldım.
Açıkçası onca farklı model ve marka bakmama rağmen bir anda bu arabayı görüp aşık oldum ve hiç araştırmadan aldım.
Araba ile ilgili bir kaç yorum yapmak istiyorum :

Genişlik :
Boyum :1.88 Araç B segment olmasına rağmen gerçekten kullanımı ve iç hacimi çok geniş.
benim gibi boyu uzun olanlara tavsiyem en az touch modelinden alsınlar çünkü joy pakette asansör koltuk yok biraz sıkıntı yaşayabilirler.
Bagaj genişliği ve arka koltukların durumu yine b segment araçlara göre çok geniş. Aynı sınıf araç olan "i20","Polo","ibiza" araçlardan hacim olarak çok daha iyi . Rahatlık olarak da polo ile yarışır.

Malzeme kalitesi : Clio 4 ile bence Renault kendini biraz aşmış. Clio 3 ile çok farklı bir araç üretmiş.

Performans : İlk kalkış gayet iyi ancak araç 90 dan sonra hızlanmada biraz sorun yaşıyor. Yine de gayet iyi.
Aracın maksimum hızı 176 km benim ölçümüme göre.

Yakıt durumu : Bana aracı aldığımda 15 kuruş şehir dışı 25 kuruş şehir içi yakacağını söylediler.
Ancak , Şehir dışı Konya-Gemlik arasında deneme yaptığımda 510 km yolu 140 milyona geldim.
Bu da Km'de 280 kuruş anlamına geliyor. Benzinli araç için az ancak aracın broşürlerine göre çok bir değer.
Şehir dışı 5,4 litre yaktı .

SİZİN YAKIT DURUMLARI NE CİVARDA?

Yorum sizin.



_____________________________



3357 Mesaj
2 Şubat 2013; 23:54:57 

quote:

Orijinalden alıntı: SORMA_NEDEN

Birkaç gün önce arkadaşıma dacia duster bakmak için bayiye gittiğimizde clio 4 e iyice baktım inceledim..boyum 181 kilom 88 araca binmemle birlikte ruhum daraldı her modelde bir öncekine göre daha geniş v.s diye tanıtım yapılırken clio 4 clio 3 e göre çok bariz şekilde daralmış...hele arka diz ve baş mesafesi yok denecek kadar az diyemiyorum çünkü kısaca yok...gençler ve çocuksuz aileler için düşünülebilir ama kesinlikle bir aile arabası olarak düşünülmemesi gereken bir araç...tipi güzel özellikleri güzel v.s anlarımda bu araçta 5 kişinin yolculuk etmesi neredeyse imkansız ..

Açıkçası bırakın Clio'yu, Megane sınıfındaki araçlarla bile 5 kişi yolculuk işkence. Daha önceden Laguna II sahibiydim, onda bile 5 kişilik yolculuk işkenceydi.

2 kişi ve zoraki durumlar için arkaya 1-2 kişi binmesi için ideal araçlar bunlar. Zaten çoğu insan artık aracını 1-2 kişi olarak kullanıyor, aile arabası için MPV'lere yönelmekte fayda var.


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.


1719 Mesaj
3 Şubat 2013; 0:56:27 

çok güzel olmuş ellerinize sağlık


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
3 Şubat 2013; 1:02:02 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.

Bu ay içerisinde Renault'tan uzun dönem test sürüşü için talep ettiğim otomobil için cevap geldi, 17-19 Aralık arasında 3 günlük bir test sürüşü yapıp daha detaylı ölçümler yapacağım, ayrıca hava şartları el verirse slalom testi, yanal ivmelenme ölçümü de yapacağım

Abi 3 günlük test nasıl oluyor ?


3357 Mesaj
3 Şubat 2013; 1:31:20 

quote:

Orijinalden alıntı: cihanair


Abi 3 günlük test nasıl oluyor ?

Özür dileriz, aracımız müsait değil, uygun aracımız yok vs vs 2-3 kere ertelendi, ben de vazgeçtim uğraşmaktan. Biraz tanıdık işi, biraz da uzun yıllardır müşterileri olduğumuz için bazı konularda yardımcı oluyorlar. Bundan 6-7 sene önce de 3 günlüğüne Modus'u almıştım.


_____________________________




Hilti. Outperform. Outlast.

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
3 Şubat 2013; 1:32:31 

quote:

Orijinalden alıntı: m.C.k.


Özür dileriz, aracımız müsait değil, uygun aracımız yok vs vs 2-3 kere ertelendi, ben de vazgeçtim uğraşmaktan. Biraz tanıdık işi, biraz da uzun yıllardır müşterileri olduğumuz için bazı konularda yardımcı oluyorlar. Bundan 6-7 sene önce de 3 günlüğüne Modus'u almıştım.

Anladım


 
1609 Mesaj
3 Şubat 2013; 1:55:43 

clio4 lerin kapı kapanma olayı ne durumda.. bi gelişme varmı ?


_____________________________

Nissan Juke 1.6 Tekna Gümüş Gri


ilk bakışta aşık oldun oldun adamım yoksa ikinci bakışta kimin ne mal olduğunu anlarsın ( bob marley ) [
new life in America..


1566 Mesaj
3 Şubat 2013; 12:34:43 

Yok 4 kapı açık geziyoruz yollarda

Kapılar bayan gibi serçe parmakla ittirince kapanmıyor , araçta kapılar böyle almayı düşünen arkadaşlar kapıları tutarak kapatmak zorunda üfleyince kendi haline bırakınca kapanmıyor -pek çok araçta da olduğu gibi-


_____________________________



 
2001 Mesaj
5 Şubat 2013; 10:44:46 

Ben de eşime 1.2 Joy modelini aldım. Haftasonu aracı ben kullandım, kesinlikle yaptığım tercihten çok ama çok memnunum.

Son dönemde defalarca Polo 1.2 kiraladım, o yüzden Polo ile kıyaslamak istiyorum... Çok kısaca söyleyeyim, öyle armudun sapı, üzümün çöpü ile uğraşmaya gerek yok. Clio IV varken Polo almak için 1 tane bile mantıklı neden göremiyorum. Hani standart donanımdaki fazladan 2 havayastığı, ESP, ASR, bluetooth, CC, hill holder'ı geçtim, kaputun amortisörlü olması, yol bilgisayarı, direksiyondan kumanda vb pek çok ufak detayda da Clio Polo'ya göre avantajlı. Daha da önemlisi aracın sürüş özellikleri de Polo'nun çok önünde. Süspansiyon konusunda Renault gerçekten çok iyi iş çıkarmış, süspansiyonlar sert ama darbe emişi yeterli ve sessiz çalışıyor. Kesinlikle B segmentinin üstünde bir his veriyor. Direksiyon hisli ve sertliği iyi ayarlanıyor, malzeme kalitesi de Polo'dan pek farklı değil.

Motor olarak Polo'nun çekişi daha iyi, zaten teknik veriler de bunu doğruluyor. Ancak Clio IV kısa vites oranlarıyla şehiriçinde yeterli performansı sunuyor. Eğer performans beklentiniz varsa ve benzinli araç alacaksanız, performansı beklenenden de iyi olan 0.9 motoru tercih edin, biz şehiriçi kısa mesafe kullanacağımız ve Joy donanım yeterli olduğu için fazladan 7.000 lira vermeyi gereksiz gördük. Ayrıca uzun yola sık çıkacaksanız, kısa vites oranları nedeniyle ya 100km/s hızı geçmeyeceksiniz ya da artan gürültü ve tüketime razı olacaksınız.

Aracın gerçekten önemli olabilecek tek negatif yanı darlığı, aracın arka koltukları gerçekten dar. Ancak bazılarının kasıtlı olarak abarttığı kadar değil (arka koltukta 1-2 cm diz mesafesi olduğunu iddia edenler bile var!), Fiesta gibi bazı rakiplerinin de aynı durumda olduğu unutulmamalı. Ekonomik krizle birlikte araçlarda yeniden eski boyutlara dönüş başladı diye düşünüyorum... Sonuçta B segmenti araçlar 4-5 kişilik aileler için uygun değil, eğer aracı 4-5 kişi kullanacaksanız ya C segmentine ya da B segmentinin sedan üyelerine (Accent Blue, Linea, 301 vb) yönelmenizi tavsiye ederim.

Ufak tefek ve bence göz ardı edilebilir negatif yönlere gelirsek, yol bilgisayarı ekranının aptalca tasarlanmış olması ile başlayabilirim. Aynı anda hem anlık yakıt tüketimi hem de saat ve hava sıcaklığını görmek mümkün değil. Oysa ekran bunu yapmaya müsait. Bunu dışında kapıların kapanması için az da olsa kuvvet uygulamak gerekiyor ve kapılar açılırken sanki vakumluymuş gibi araçtan pat diye açılarak ayrılıyor. Sanırım kapı ayarları iyi yapılmıyor. (Yaşasın yurdum işcisi!)



4074 Mesaj
16 Şubat 2013; 19:26:57 

-13 l normal dedi ya la


_____________________________

Defender 100km/12lt disel


 
2554 Mesaj
16 Şubat 2013; 19:47:57 

Bence bu araba alınacaksa ya turbo benzli ya da 1.5 dizel alınmalı. 1.2'yi birçok forumda ve yazıda pek tavsiye etmiyorlar.


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


 
2554 Mesaj
16 Şubat 2013; 19:49:03 

quote:

Orijinalden alıntı: ibrahim40

Merhaba Arkadaşlar bende 3 gün önce 2012 model 0 bir Clio 4 0,9 Touch aldım.
Açıkçası onca farklı model ve marka bakmama rağmen bir anda bu arabayı görüp aşık oldum ve hiç araştırmadan aldım.
Araba ile ilgili bir kaç yorum yapmak istiyorum :

Genişlik :
Boyum :1.88 Araç B segment olmasına rağmen gerçekten kullanımı ve iç hacimi çok geniş.
benim gibi boyu uzun olanlara tavsiyem en az touch modelinden alsınlar çünkü joy pakette asansör koltuk yok biraz sıkıntı yaşayabilirler.
Bagaj genişliği ve arka koltukların durumu yine b segment araçlara göre çok geniş. Aynı sınıf araç olan "i20","Polo","ibiza" araçlardan hacim olarak çok daha iyi . Rahatlık olarak da polo ile yarışır.

Malzeme kalitesi : Clio 4 ile bence Renault kendini biraz aşmış. Clio 3 ile çok farklı bir araç üretmiş.

Performans : İlk kalkış gayet iyi ancak araç 90 dan sonra hızlanmada biraz sorun yaşıyor. Yine de gayet iyi.
Aracın maksimum hızı 176 km benim ölçümüme göre.

Yakıt durumu : Bana aracı aldığımda 15 kuruş şehir dışı 25 kuruş şehir içi yakacağını söylediler.
Ancak , Şehir dışı Konya-Gemlik arasında deneme yaptığımda 510 km yolu 140 milyona geldim.
Bu da Km'de 280 kuruş anlamına geliyor. Benzinli araç için az ancak aracın broşürlerine göre çok bir değer.
Şehir dışı 5,4 litre yaktı .

SİZİN YAKIT DURUMLARI NE CİVARDA?

Yorum sizin.



O zaman şehir içinde 35-40 kuruşu bulur.


_____________________________

2011 Ford Fiesta Titanyum X Paket 1.4
Canon Eos 650D + 18-55mm IS


375 Mesaj
17 Şubat 2013; 14:12:48 

Her malın bir alıcısı var dedikleri bu olsa gerek. Alanlara hayırlı uğurlu olsun.


_____________________________



 
2001 Mesaj
21 Şubat 2013; 16:07:57