Şimdi Ara

Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
294
Cevap
12
Favori
173.926
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    exe_genesis, güzel bir konuya değinmişsiniz. Bu sorunuzun her nokta için başka bir yanıtı var.

    En önemli sebep "maliyet". Araçtaki birkaç liralık maliyet artışı bile, firma için ciddi bir rakamdır. O yüzden bazı ufak kusurlar, maliyet nedeniyle gözardı edilir.
    Diğer bir sebep ise, zamandır. Otomobil üretimleri bir "proje"dir ve belli bir zamanda bitirilir, otomobilin üretimine başlanır. Otomobili oluşturan o kadar çok parça var ki, projede çalışan firma üyesi ve yüklenici olarak pek çok katılımcısı/paydaşı var. Dolayısı ile projenin bazı evrelerinden sonra, zaman kısıtı nedeniyle değişiklikler yapmak imkansız hale gelir ve yine bazı kusurlar gözardı edilir.
    Bir başka sebep de üstteki arkadaşın da vurguladığı, subjektif tercihlerdir. Bazıları sportif his sever, bazıları konfor odaklı bakar. Firma bunlar arasında kendi belirlediği noktada bir denge kurar.
    Yine bir başka sebep; "denge" dir. Örneğin bir modelin yol tutuşu kabul edilebilir derecede zayıftır ancak yol tutuşu daha iyi yapmaya kalktığınızda, konfor kabul edilebilir sınırların altına düşer. Firma da bu durumda, yol tutuşun biraz zayıf olmasını gözardı eder.
    Aklıma gelen bir başka sebep de, tüketici üzerindeki ilk etkidir. Bunun en güzel örneklerinden birisi Clio IV ve Kia Ceed'de bolca gördüğümüz piano black kaplamalardır. Bu tip aksesuarlar, uzun vadede kullanışlı olmasa bile, tüketiciyi cezbeder, dolayısı ile araç satışlarına olumlu katkı yapar.

    Haklısınız tabi. Ama önce prototip üretilmiyor mu? Kendi mesleğimden örnek vermek gerekirse biz bile bi projeyi yaparken önce prototip hazırlıyoruz ona göre ilerliyoruz. Araba yaparken bi kaç örnekle önceden herşeyi incelemeleri gerekir diye düşünüyorum.

    Koltuğu yaptın baktın olmuyor arka koltuk kemer tokası(bugun nedense hep tokadan gidiyorum) sorun, koltuğu şöyle yapalım öyle seri üretimine başlayalım demiyorlar mı? Yada önce bi o koltuktan üretip rahat mı değil mi diye denemiyorlar mı? -Aaa toka rahatsız ediyor insanı söyle değiştirelim falan yapmaları lazım. Yeni koltuğu denerler baktılar bu iyi direk onla üretimini yapmaları lazım.

    P. black görünüm olarak hoş kabul ediyorum. Dezavantajlarıda çok. Kir tutması, parmak izi kalması, güneş vurunca üstündeki her lekenin görünmesi, kaygan oluşu... Tabi müşteri kazanalım hoş görünsün derken aynı oranla kayıpda yaşayabilirler. Ama niye pblack kullandın/kullanmadın diyemeyiz bu firmanın kişisel tercihidir. Kaldı ki araç sportif göründüğü için kullanmaları daha iyi olmuş. Estetik bazen konforun önüne geçer.

    Arka cam manuel oluşu. Clio 3 de olsa sorun etmem ama clio4 alırsam -arka camı hiç kullanmayacak bile olsam- arka camda kolu görünce gerçekten üzülürüm. Her tarafı değişikliğe gitmiş dışı resmen çağ atlamış bi araçda, en baz donanımda bile birçok şey olan bi araçta arka cam manuel. Görünümü büyük oranda baltalıyor. Sadece kol çevirme olarak bakmamak gerekiyor; çocuk kiliti, güvenlik(oturupda camı açık unutan elbet olacaktır her defasında kontrol etmek gerekir) vb. birçok unsuru beraberinde getiriyor. Evet belki satılacak tüm araçlara vurunca deli gibi bi para yapar. Ama %60 kazanıyorken, %55 kazanıp tüm eksikleri gidermek daha mantıklı bence. Piyasaya yeni girmiş bi çin vb. marka olsa önemsemez ama renault gibi bi marka bu kadarcık zararı göze almalı.

    Tabi bunlar illa da olsun demiyorum, niye yok niye bakmamışlar falan demiyorum. Sadece olsa iyi olurdu diyorum. Araç bu haliylede zaten çok alınası duruyor. Ama 4-5 yıl aynı kasayı değiştirmeden satacak bi model/tip yaratmışken, donanımı full koyalım, güvenlik olsum, sağlam olsun millet alsın vb diye düşünüp herşeyi yapmışken böyle ufacık şeyleri yapmaması insanı düşündürüyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: exe_genesis

    quote:

    Orijinalden alıntı: wolfien

    exe_genesis, güzel bir konuya değinmişsiniz. Bu sorunuzun her nokta için başka bir yanıtı var.

    En önemli sebep "maliyet". Araçtaki birkaç liralık maliyet artışı bile, firma için ciddi bir rakamdır. O yüzden bazı ufak kusurlar, maliyet nedeniyle gözardı edilir.
    Diğer bir sebep ise, zamandır. Otomobil üretimleri bir "proje"dir ve belli bir zamanda bitirilir, otomobilin üretimine başlanır. Otomobili oluşturan o kadar çok parça var ki, projede çalışan firma üyesi ve yüklenici olarak pek çok katılımcısı/paydaşı var. Dolayısı ile projenin bazı evrelerinden sonra, zaman kısıtı nedeniyle değişiklikler yapmak imkansız hale gelir ve yine bazı kusurlar gözardı edilir.
    Bir başka sebep de üstteki arkadaşın da vurguladığı, subjektif tercihlerdir. Bazıları sportif his sever, bazıları konfor odaklı bakar. Firma bunlar arasında kendi belirlediği noktada bir denge kurar.
    Yine bir başka sebep; "denge" dir. Örneğin bir modelin yol tutuşu kabul edilebilir derecede zayıftır ancak yol tutuşu daha iyi yapmaya kalktığınızda, konfor kabul edilebilir sınırların altına düşer. Firma da bu durumda, yol tutuşun biraz zayıf olmasını gözardı eder.
    Aklıma gelen bir başka sebep de, tüketici üzerindeki ilk etkidir. Bunun en güzel örneklerinden birisi Clio IV ve Kia Ceed'de bolca gördüğümüz piano black kaplamalardır. Bu tip aksesuarlar, uzun vadede kullanışlı olmasa bile, tüketiciyi cezbeder, dolayısı ile araç satışlarına olumlu katkı yapar.

    Haklısınız tabi. Ama önce prototip üretilmiyor mu? Kendi mesleğimden örnek vermek gerekirse biz bile bi projeyi yaparken önce prototip hazırlıyoruz ona göre ilerliyoruz. Araba yaparken bi kaç örnekle önceden herşeyi incelemeleri gerekir diye düşünüyorum.

    Koltuğu yaptın baktın olmuyor arka koltuk kemer tokası(bugun nedense hep tokadan gidiyorum) sorun, koltuğu şöyle yapalım öyle seri üretimine başlayalım demiyorlar mı? Yada önce bi o koltuktan üretip rahat mı değil mi diye denemiyorlar mı? -Aaa toka rahatsız ediyor insanı söyle değiştirelim falan yapmaları lazım. Yeni koltuğu denerler baktılar bu iyi direk onla üretimini yapmaları lazım.

    P. black görünüm olarak hoş kabul ediyorum. Dezavantajlarıda çok. Kir tutması, parmak izi kalması, güneş vurunca üstündeki her lekenin görünmesi, kaygan oluşu... Tabi müşteri kazanalım hoş görünsün derken aynı oranla kayıpda yaşayabilirler. Ama niye pblack kullandın/kullanmadın diyemeyiz bu firmanın kişisel tercihidir. Kaldı ki araç sportif göründüğü için kullanmaları daha iyi olmuş. Estetik bazen konforun önüne geçer.

    Arka cam manuel oluşu. Clio 3 de olsa sorun etmem ama clio4 alırsam -arka camı hiç kullanmayacak bile olsam- arka camda kolu görünce gerçekten üzülürüm. Her tarafı değişikliğe gitmiş dışı resmen çağ atlamış bi araçda, en baz donanımda bile birçok şey olan bi araçta arka cam manuel. Görünümü büyük oranda baltalıyor. Sadece kol çevirme olarak bakmamak gerekiyor; çocuk kiliti, güvenlik(oturupda camı açık unutan elbet olacaktır her defasında kontrol etmek gerekir) vb. birçok unsuru beraberinde getiriyor. Evet belki satılacak tüm araçlara vurunca deli gibi bi para yapar. Ama %60 kazanıyorken, %55 kazanıp tüm eksikleri gidermek daha mantıklı bence. Piyasaya yeni girmiş bi çin vb. marka olsa önemsemez ama renault gibi bi marka bu kadarcık zararı göze almalı.

    Tabi bunlar illa da olsun demiyorum, niye yok niye bakmamışlar falan demiyorum. Sadece olsa iyi olurdu diyorum. Araç bu haliylede zaten çok alınası duruyor. Ama 4-5 yıl aynı kasayı değiştirmeden satacak bi model/tip yaratmışken, donanımı full koyalım, güvenlik olsum, sağlam olsun millet alsın vb diye düşünüp herşeyi yapmışken böyle ufacık şeyleri yapmaması insanı düşündürüyor.

    Bakalım, zaten aracın öne çıkan kişiselleştirilebilme gibi özellikleri 2013 yılından itibaren olacak. Zaten beklenilenden daha erken piyasaya sürüldü araç, 2013 model yılı itibariyle daha başarılı bir araç ile karşı karşıya kalacağımızı düşünmekteyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    ne farkı var? R-link store muhabbeti mi?

    valla pek anlamıyorumda onlarınkinin açma kapama düğmesi aşağıda bizimki yukarıda bizimkinde usb girişi kabak gibi duruyor neden ?
  • Elinize sağlık çok bilgilendirici bir inceleme olmuş.
  • güzel bir inceleme olmuş.
  • Teşekkür ederiz arkadaşlar..
  • Arcı görmeden tüm detaylarını öğrenmiş olduk . Paylaşım için teşekkürler
  • Yollarda tek tük görmeye başladım Clio'ları kırmızı kırmızı, fazla dikkat çekiyor şu sıralar. Birkaç ay sonra etkileyici gelmez o ayrı mesele
  • Ben de siparişi verdim hata mı ettim diye arada hayıflanıyor insan. Ama ihtiyacıma b sınıfı araç yeterliydi ve benim için mekanik bir yana tasarım bir yana. Hani sırf toyota sorunsuzluk kavramı için toyota yaris almak kendi görüşüme ters. Araç dediğin yolda bir daha kendine baktırmalı. B sınıfında en çok beğendiğim tasarımlardan biri oldu clio4. Bugün birmot fiat'a gittiğimde alfa mito' yu gördüğümde ki gibi etkileyici geliyor yeni clio. Özellikle kırmızı rengi bambaşka bir hale çeviriyor.

    Gençseniz sportif bir araç bakıyorsanız b sınıfında pek de alternatif dizayn araçlar maalesef yok. Belki clio' ya ödenen para ile 2. el az kilometrede C sınıf ya da baz donanım atmosferik sıfır C sınıf araçlar alınabilir ki beni en çok düşündüren buydu. Zaman gösterecek bakalım memnuniyeti/memnuniyetsizliği.
  • @gyradel
    Hayırlı olsun şimdiden. Bence bundan sonra hesap kitap yapıp kafanızı ağrıtmayın. Yoksa o işin sonu yok. Yok şöyle olsaydı böyle yapardım vs.. bıoşverin. Canınızın istediği bir arabayı alıyorsunuz. Çok da güzel bir araç. Güle güle kullanın.
  • Arkadaşlar aracı teslim alalı 5 gün oluyor. (0.9 tce icon) Bazı arkadaşlar yakıt tüketimi hakkında bilgi vermemi istemişti. Bu konuda bir kaç kelime bir şey yazayım.

    Aldığımdan beri genelde 4-5 km' lik bol kasisli Beylikdüzü yollarında kullandım. Bol rampalı ve kasisli yollarda 9 lt civarı yakıyor. Bugün ise tüketim ortalamasını sıfırlayıp Beylikdüzü-Çamlıca-Beykoz git gel ortalama 6.5lt tüketim oldu. Giderken yol boştu 100-120km hızlarla dönüşte ise %70 dur kalk trafikte oluştu bu ortalama. Gidiş ortalamama bakmadım ancak 5.0lt civarıdır diye tahmin ediyorum.

    Az yakma endeksli bir çaba sarfetmediğimi belirtmek isterim. Benzinli araç alınmaz diyen dayımı bile şaşırttı diyebilirim bu tüketim.

    Bu sırada araçta gidişte 3 yetişkin ~270kg

    Dönüşte ise 5 yetişkin ~400kg ve yolculuk boyunca klima açıktı.

    Almayı düşünen arkadaşlara fikir verebildiysem ne mutlu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    Arkadaşlar aracı teslim alalı 5 gün oluyor. (0.9 tce icon) Bazı arkadaşlar yakıt tüketimi hakkında bilgi vermemi istemişti. Bu konuda bir kaç kelime bir şey yazayım.

    Aldığımdan beri genelde 4-5 km' lik bol kasisli Beylikdüzü yollarında kullandım. Bol rampalı ve kasisli yollarda 9 lt civarı yakıyor. Bugün ise tüketim ortalamasını sıfırlayıp Beylikdüzü-Çamlıca-Beykoz git gel ortalama 6.5lt tüketim oldu. Giderken yol boştu 100-120km hızlarla dönüşte ise %70 dur kalk trafikte oluştu bu ortalama. Gidiş ortalamama bakmadım ancak 5.0lt civarıdır diye tahmin ediyorum.

    Az yakma endeksli bir çaba sarfetmediğimi belirtmek isterim. Benzinli araç alınmaz diyen dayımı bile şaşırttı diyebilirim bu tüketim.

    Bu sırada araçta gidişte 3 yetişkin ~270kg

    Dönüşte ise 5 yetişkin ~400kg ve yolculuk boyunca klima açıktı.

    Almayı düşünen arkadaşlara fikir verebildiysem ne mutlu.

    hayırlı olsun ne kadara aldınız?




  • Hayirli olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcroses

    quote:

    Orijinalden alıntı: gyradel

    Arkadaşlar aracı teslim alalı 5 gün oluyor. (0.9 tce icon) Bazı arkadaşlar yakıt tüketimi hakkında bilgi vermemi istemişti. Bu konuda bir kaç kelime bir şey yazayım.

    Aldığımdan beri genelde 4-5 km' lik bol kasisli Beylikdüzü yollarında kullandım. Bol rampalı ve kasisli yollarda 9 lt civarı yakıyor. Bugün ise tüketim ortalamasını sıfırlayıp Beylikdüzü-Çamlıca-Beykoz git gel ortalama 6.5lt tüketim oldu. Giderken yol boştu 100-120km hızlarla dönüşte ise %70 dur kalk trafikte oluştu bu ortalama. Gidiş ortalamama bakmadım ancak 5.0lt civarıdır diye tahmin ediyorum.

    Az yakma endeksli bir çaba sarfetmediğimi belirtmek isterim. Benzinli araç alınmaz diyen dayımı bile şaşırttı diyebilirim bu tüketim.

    Bu sırada araçta gidişte 3 yetişkin ~270kg

    Dönüşte ise 5 yetişkin ~400kg ve yolculuk boyunca klima açıktı.

    Almayı düşünen arkadaşlara fikir verebildiysem ne mutlu.

    hayırlı olsun ne kadara aldınız?

    Alıntıları Göster
    @mcroses

    37.5 anahtar teslim. Kişiselleştirilmiş jant kapı kolu, çıta, kırmızı renk.




  • İnceleme için teşekkürler ;

    ben de bugün beyaz birine rastladım eski kasalar bunun yanında ucube kalır , çok sportif bir hal almış keskin hatlarla ,bence sınıfında en alınası araçlardan ve ülkemizin ürettiği bir araç nihayetinde, acaba cam tavan var mı ki bu araçta ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi golfçü_ -- 27 Ekim 2012; 0:14:30 >
  • teşekkür ederiz inceleme için. haluk abi'nin slr kamerası da videoda döktürmüş.

    clio 4'ün sinyal sesi çok cilveli
  • Arkadaşlar test kullanımda 4,5 gibi bir tüketim verisi verilmiş ama günlük trafikte aracı kullanan arkadaşların tüketim verilerini bilen var mı?
    Bu araçlar dizel yerine tercih edilebilir mi?
    Hem dizelden daha temiz bir yakıt olan benzini kullanmak hemde bakım maliyetlerinden kazanmak mümkün mü?
  • Oldukça fazla sayıda gelen PM'lerden dolayı ufak bir açıklamada bulunayım.

    Israrla söylüyorum, yılda 15000km ve altında araç kullananlar için kesinlikle benzinli modelleri öneriyorum bu araçta. Ayrıca aracın performansı kesinlikle yeterli, kalabalık kullanımda bile 1.6 araçlardan çekişi daha başarılı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Oldukça fazla sayıda gelen PM'lerden dolayı ufak bir açıklamada bulunayım.

    Israrla söylüyorum, yılda 15000km ve altında araç kullananlar için kesinlikle benzinli modelleri öneriyorum bu araçta. Ayrıca aracın performansı kesinlikle yeterli, kalabalık kullanımda bile 1.6 araçlardan çekişi daha başarılı.

    Anlıyorum, fakat satarkende verdiğinizin önemli bir kısmını geri almıyormusunuz.İkisi arasındaki 10.000 km yakıt maliyet farkı ne olur.Sakin kullanımı tercih eden biriyim.Bana rakamlarla açıklarsanız, çok yardımcı olursunuz.Bende artık 0.9 / 1.5 ikileminden kurtulurum.

    Oyak indirimli almayı düşünüyorum.Fark 5600 tl.
    0.9 için cebimden 35150 tl 1.5 için 40750 tl çıkacak.Icon kırmızı renk.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alonsoR25

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Oldukça fazla sayıda gelen PM'lerden dolayı ufak bir açıklamada bulunayım.

    Israrla söylüyorum, yılda 15000km ve altında araç kullananlar için kesinlikle benzinli modelleri öneriyorum bu araçta. Ayrıca aracın performansı kesinlikle yeterli, kalabalık kullanımda bile 1.6 araçlardan çekişi daha başarılı.

    Anlıyorum, fakat satarkende verdiğinizin önemli bir kısmını geri almıyormusunuz.İkisi arasındaki 10.000 km yakıt maliyet farkı ne olur.Sakin kullanımı tercih eden biriyim.Bana rakamlarla açıklarsanız, çok yardımcı olursunuz.Bende artık 0.9 / 1.5 ikileminden kurtulurum.

    Oyak indirimli almayı düşünüyorum.Fark 5600 tl.
    0.9 için cebimden 35150 tl 1.5 için 40750 tl çıkacak.Icon kırmızı renk.

    Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL. Aracı satarken benzinli model ile dizel model arasında kesinlikle 5600 TL gibi bir fiyat farkı olmayacak, bunu da unutmayın.

    Tüketim olarak iki aracın da fabrika verisi şehir içi tüketim verilerini ele alıyorum, 0.9: 5.6 lt, 1.5dci: 4.1 lt (bu değerleri tutturabilmek sizin elinizde ve trafik yoğunluğuna göre değişir, yine de resmi veri olduğu için kullanıyorum).

    10000km için yakıt tüketimi 21.11.12 tarihli P.O. pompa fiyatları - Ankara için

    0.9 Tce: 560LT 95 oktan benzin: 2570TL

    1.5 dci: 410 LT Vmax motorin: 1726 TL

    Vergilerle beraber

    0.9 Tce yıllık 10000km kullanım ücreti: 3087TL
    1.5 dci yıllık 10000km kullanım ücreti: 2554TL

    5600 TL'yi 360 günlük mevduat hesabına koyduğunuz zaman %5.75 orandan getirisi 270 TL

    0.9 Tce kullanım ücreti 3087-270= 2817 TL


    Araçların bakım ücretlerinin aynı olduğunu varsayıyorum ikisi de turbo beslemeli olduğu için.


    Bu hesaba göre yıllık 10000 km için 0.9 tce kullanmanın maliyeti yılda sadece 250 TL civarında daha pahalıya geliyor. 250 TL tasarruf için 5600 TL daha fazla ödemek, hele ki kredi ile alınacaksa bu tasarruf da ortadan kalkabileceği için mantıklı değil.

    Ayrıca mazot fiyatları gün geçtikçe benzin fiyatlarına yaklaşmakta, bir süre sonra da aynı fiyatlarda satılması öngörülmektedir.

    Seçim sizin




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.