Şimdi Ara

Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
294
Cevap
12
Favori
173.963
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • İyi günler arkadaşlar. Bu öğlen sevgili Haluk abi (haluk23) ile birkaç araç incelemesi yaptıktan sonra, sıra büyük bir istekle test sürüşü yapmak istediğim model olan Renault Clio'ya geldi.

    Renault Mais ile olan bir tatsızlık ve can sıkıcı durumdan ötürü test aracından indik ve doğruca Neziroğlu'na gittik, buradan Ahmet Bey'e teşekkür ederim öncelikle; ayrıca Mais de iki müşteri kaybetti, onlara da geçmiş olsun. 2 gün önce Anıl ve Görkem'in test edip video kaydı yaptıkları araçta kesinlikle video kaydı yapamazsınız, fotoğraf da çekemezsiniz diye bir uyarı ile karşılaşınca yeterince tadımız kaçtı ve gereksiz birkaç konuşma sonrasında daha fazla zaman kaybetmeden Neziroğlu'na geçtik.

    Tasarımı oldukça etkileyici olan araç, bakalım bizi diğer özellikleriyle de etkileyebilecek miydi?

    Konu başlığında olduğu gibi, araçtan oldukça etkilendim; bakalım Haluk abi de benimle aynı görüşte olacak mı?
     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
    #1 - Bize Clio test sürüşünü yaptıran Neziroğlu Renault'tan Ahmet Bey, test aracıyla birlikte

    DIŞ BOYUTLAR ve AĞIRLIK

    Bir önceki jenerasyona göre araç sağlam bir diyete girmişe benziyor. Aynı motora sahip versiyonlarda 180 kg civarında bir hafifleme söz konusu, bu da yakıt tüketimini azaltmakla birlikte hem performansın artmasına, hem de lastiklerin ve yürüyen aksamın daha uzun ömürlü olmasına katkıda bulunabilecek bir durum. Test aracımız 1009 kg boş ağırlığa sahipti.

    Araç Modeli:--Clio3--- Clio 4

    Uzunluk: 4027mm-----4063mm (+36mm)

    Genişlik: 1707mm-----1732mm (+25mm)

    Ding. Mes:2575mm----2589mm (+14mm)

    Yükseklik:1493mm----1448mm (-45mm)

    Yerden yüks.:120mm--120mm

    Görüldüğü üzere araç hem hafiflemiş, hem alçalmış, hem de genişlemiş, ayrıca dingil mesafesi de uzamış. Daha sportif bir karoser yapısına büründüğü çıkarımını yapabiliriz bu noktada.

     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
    #2 - Tce motorlu test aracımızın arkadan görünüşü

    DONANIM VE AKSESUARLAR

    Araç; Joy, Touch ve Icon adlı 3 farklı donanım ile piyasaya sunuldu. Test aracımız orta dolulukta diyebileceğimiz Touch donanımına sahipti ve opsiyonel olan "konfor paketi" ve "Look paketi ve Kırmızı Lake çıtalar" bulunuyordu.

    Standart donanım (Touch versiyon)

    Sürücü, yolcu, yan, baş ve gövde hava yastıkları
    ABS, ASR, AFU, ESP, CSV
    Emniyet kemeri ikazları
    Hız limitörü ve sabitleyici
    LED gündüz farları
    Radyo MP3 - 4x20 W
    USB Ipod Uyumlu Audio Bağlantı Girişi
    Bluetooth Müzik ve Telefon BağlantısÜ
    Türkçe Uyarı Ekranı ve yol bilgisayarı
    7" Dokunmatik Ekran
    Renault R-Nav Navigasyon Multimedya Sistemi (TR haritalı)
    Akustik Özel Hoparlörler, Renault Bass Reflex Sistemi
    Tam boy stepne
    Renault Kart
    Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
    Elektrikli ön camlar
    Yokuş kalkış destek sistemi
    Start-Stop sistemi
    Anahtarsız çalıştırma
    Sis farları
    Elektrikli aynalar
    Arka spoyler
    Deri direksiyon (Konfor paketi)
    Ön kol dayama (Konfor paketi)
    Arka park sensörü (Konfor paketi)

    Araç temel güvenlik donanımlarına en ucuz versiyonda bile sahip olduğu için Renault'u öncelikle tebrik ediyorum. Dokunmatik multimedya ekran bu sınıfta Peugeot 208 ile birlikte bir ilk, ve hoş bir donanım. 7 inçlik boyutu yeterli, ne çok büyük, ne çok küçük; ayrıca dışarıdan gelen ışıklar ekranda yansımalara neden olmuyor. Dijital hız göstergesi ve kadran grubu hoş bir birliktelik sergiliyor. Elektrikli arka camların bulunmaması ise her ne kadar önemsemediğim bir durum olsa da, özellikle çocuklu aileler için sürücü kapısından kontrol edilen çocuk kilidi bulunmamasından ötürü can sıkıcı bir durum. Aldığımız bilgiye göre Renault servisleri kendi imkanları ile arka camları elektrikli modele dönüştürmeyi planlıyormuş. 2012 yılında böyle bir tepki göreceğini tahmin etmeliydi Renault. Bu eksikliği göz ardı edersek; donanımda herhangi bir eksiklik görünmüyor, 2013 model yılı itibariyle de panaromik cam tavan, xenon far, otomatik vites gibi opsiyonlara kavuşacak modeli bu konularda eleştirmek istemiyorum. Neticede Avrupa ile benzer zamanlarda satışa sunulmuş ve yeni bir yerli otomobil.

     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
    #3 - Icon donanımlı ve kırmızı kaplamalara sahip bir Clio, çok canlı renklere sahip gerçekten.

    MOTOR - TEKNİK VERİLER - YAKIT TÜKETİMİ - PERFORMANS

    Yeni bir üretim olan 3 silindirli, 0.9 lt silindir hacmine sahip turbo beslemeli benzinli motor hakkında soru işaretlerimiz yok değildi. Kağıt üzerinde kabul edilebilir değerler sunan motorun sürüş esnasında size daha fazlasını sunduğu söyleyebilirim.


    Silindir hacmi: 898 cm3

    Maksimum güç: 90 bg (5000dd)

    Maksimum tork: 135 Nm (2500dd)

    Vites kutusu: 5 ileri manuel

    Çekiş sistemi: Önden çekiş

    CO2 salınımı: 105 g/km

    Yakıt tüketimi: 3,9 / 4,5 / 5,6 lt/100km

    Yakıt deposu: 45lt

    Maksimum hız: 182 km/s

    0-100 ivmelenme süresi: 12,2 sn


    Test aracımızı öncelikle Haluk abi kullandı. Yaklaşık 10,5 km olan test güzergahımızda, depo tam dolu ve araçtaki kişilerin ağırlık toplamı 280 kg civarındaydı.
    Güzergah boyunca başlangıç ve orta nokta arasında 105 metre civarında kot farkı var ve bir kez trafik ışığı var, ayrıca iki adet de kameralı trafik radarı bulunmakta.

    Test güzergahımızın uydu görüntüsü
     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi


    Haluk Abi'nin test sürüşü sonunda; test başında sıfırladığımız ortalama yakıt tüketimi yol bilgisayarında 4.5 lt olarak gördük. Kurallara uyarak, trafiği de aksatmayacak bir şekilde ve sakin bir sürüş sonucunda elde ettiğimiz değer bu.

     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
    #4 - Tam fotoğrafı çekecekken şaka yaparak 4.5'ten 4.6'ya yükselen ortalama tüketim. Dijital ve analog göstergelerin birbiriyle uyumlu olduğunu düşünüyoruz.

    Aynı güzergahta ufak bir değişiklik yapmama rağmen, mesafe olarak 500 metre daha az kullandığım yolda aracın performansını denemek istediğim için ve klimayı da kullandığımız için tüketim 6.7 seviyesine yükseldi (tekrar sıfırlamadım göstergeyi); bu da hesap yaparsak ortalama 9.0 lt civarında bir tüketime ulaştığımı gösterir performanslı kullanım sırasında.

    Sonuç olarak kısa bir güzergahta bu denemelerimizin sonucunda aracın yakıt tüketimini gayet başarılı buldum. Diğer Renault modellerinde alışmış olduğum anlık tüketim verilerinin neredeyse yarısını gördüğüm bu otomobil tüketim açısından gerçekten memnuniyet verici. Her ne kadar başarılı olsa da, günümüz petrol fiyatları nedeniyle şu an hiçbir otomobil ile gülümsemek memnun değil açıkçası petrol istasyonunda. Yine de, ben hep 50 liralık dolduruyorum diyen arkadaşlar 200 km civarında yol yapabilirler bu araçla.

    Aracın performansına gelirsek, daha önce 1.4 ve 1.6 araçlar ile aynı yokuşu 5.viteste 70-80 km hız ile tırmanamazken, turbo desteği sayesinde güçlü olan motor, uzun denilebilecek şanzıman oranına rağmen hızlanmayı başarabildi Haluk abinin kullanımı esnasında. Aracı üst devirlerde zorlayarak kullandığım esnada ise tatmin edici bir canlılığa sahip olduğunu gördüm aracın. Fakat 5000dd sonrasında atmosferik araçlardaki gibi bir canlanmadan ziyade, devirlenme isteği bariz bir şekilde düşüyor. Bu nedenle ani hızlanmalarda 5500dd civarında vites yükseltmenizi tavsiye ederim. Aracın vites değişim göstergesi de bazı araçlardaki gibi saçma sapan çalışmıyor, eğim sensörüne sahip olduğu için daha mantıklı direktifler veriyor. Başarılı bulduğumu söyleyebilirim. Bu arada motor 3 silindirli olduğu için titreşim olacağını düşünüyordum, fakat herhangi bir 4 silindirli otomobilden daha fazla titreşim hissetmedim. Fakat Haluk abi rölanti esnasında pedallardan titreşimi hissettiğini belirtti.

    Aracın şanzımanından pek memnun kalmadım, ama büyük beklentileri olmayan kullanıcılar için yeterli. 5. vites güzel, uzun oranlı; 2500d/d civarında 100, 3000d/d civarında ise 120 km/h süratle ilerliyor, uzun oranı ile düşük tüketime katkı sağlıyor. Ancak 5 yerine 6 oranlı, fakat birbirine daha yakın oranlara sahip bir şanzımanın bu araçla daha iyi bir uyuma sahip olacağını düşünüyorum (not: bir önceki clio gibi erekte olmuyor vites kolu). Vites yolları daha belirgin olabilirmiş, ama Renault kullanmaya alışmış birisi için bir sorun olmayacaktır.

    Sonuç olarak performans açısından gayet yeterli, yakıt tüketimi açısından ise gayet başarılı bir otomobil ile karşı karşıyayız.

    İÇ MEKAN - KONFOR - YALITIM

    Aracın iç mekanı piano black kaplama ile boğulmuş durumda. Icon donanıma sahip modellerde iç mekan daha canlı renklere sahip olduğu için hoş bir görünüm ortaya çıksa da, Touch donanımlı test aracımızda iç mekanı boğucu bir etkisi olmuş.

    Göğüs ve kapı içi kaplamaları, aracın B sınıfa ait olduğunu sonuna kadar hissettiriyor, kaliteli görünüm imajı kadran bölgesi ve ekran ile sınırlı kalmış.

     Renault Clio 0.9 Tce Touch Detaylı İnceleme ve Test Sürüşü - Videolar eklendi
    #5 - Touch donanımlı test aracımızın iç mekanı

    Aracın süspansiyon sistemi genel olarak yumuşak - orta sert bir yapıya sahip, ve gürültüsüz çalışmasıyla beğeni topluyor. Güzergahımız genel olarak düz bir güzergah olduğundan yol tutuşunu test etme imkanımız olmadı malesef. Ancak aracın düz gidiş kararlılığı başarılı.

    Ön koltuklar yeterli yan desteklere sahip, ve anatomik özellikler açısından gayet başarılı. Uzun boylu olmama rağmen en büyük sorunlarımdan biri olan bel desteği sorununu bu araçta yaşamadım. Uygun sürüş pozisyonunu bulmak kolay. Ancak sıra arka koltuklara geldiğinde diz mesafesi açısından bir önceki Clio'dan daha başarılı olmasına rağmen, yetersiz bir mesafe ile karşılaşıyoruz; bu da aracın 2 kişi + 1 çocuk kullanımına daha uygun olduğunu gösteriyor ki, Jazz, Note ve Modus dışındaki B sınıfı otomobillerde bu normal bir durum olarak karşılanabilir.

    Arka koltuklardaki konfor seviyesi ise bir önceki Clio modeline göre kısmen artış göstermiş. Arka koltuk sırtlıklarının eğimi Clio III modelinde 22-23 derece arasındayken, bu araçta 24-25 derece civarında. Bir fikir vermesi açısından; Fluence 27, Latitude ise 28 derecelik koltuk sırt eğimine sahip. Bu açıdan gelişme olduğunu görmek güzel. Ayrıca baş mesafesi konusunda araç yeterli, fakat cam tavan opsiyonlu modellerde arka koltuklarda 180 üzerindeki yolcuların rahatsızlık duyacağı da kesin. Son olarak arka koltuklarda emniyet kemer tokaları yolcuların kalça bölgesinde rahatsızlığa neden oluyor. Arka yan taraflarda oturma genişliği artırılıp, orta taraf biraz daha daraltılsaydı bu sorunu çözebilirlerdi diye düşünüyorum.

    Araç yol sesi açısından başarılı, 120 kmh civarında ise A sütunundan rüzgar sesi almaya başlıyor. Haluk abi sürerken desibelmetre ile yaptığım ölçümlerde 3.vites 50kmh ile giderken 57dB, 5.vites 80kmh ile ilerlerken 61dB sonuçlarına ulaştım. Bu da yalıtım açısından başarılı bir B sınıfı araç olduğunu gösteriyor.

    Motor sesi, Anıl ve Görkem arkadaşlarımın yaptığı testteki videoda duyduğum kadar içeriye gelmiyordu, bu da video kaydı yapan cihaz ile kulağımızın duyma yapılarının farkından kaynaklanıyor olabilir. Ayrıca içeriye gelen motor sesi 900cc'lik bir motordan bekleyeceğiniz vızıltı sesi değil, abarttığımı düşünebilirsiniz ama 2000cc'lik bir motor homurtusunu andırıyor; açıkçası çok hoşuma gitti.

    Aracın müzik sistemi de bir önceki Clio'ya göre çağ atlamış, daha kaliteli hoparlörler ve daha iyi yalıtım sayesinde daha keyifli bir müzik dinleme zevki sunacağından eminim.

    FİYAT

    Test aracımızın fiyatı 450TL'lik Look paketi dahil 34990 TL

    OLUMLU ÖZELLİKLER

    Aracın eksiksiz güvenlik donanımı, başarılı çarpışma testleri, yakıt tüketimi ve performansı başarılı motoru, Icon versiyonunda etkileyici iç mekan, kişiselleştirilebilir iç ve dış görünüm, standart multimedya ekran, başarılı gösterge grubu ve ergonomik iç mekan, 1.5 lt'lik su şişesinin rahatlıkla sığdığı torpido gözü ve torpido üstündeki eşya gözü, başarılı bagaj hacmi, etkileyici ön tasarım, Alfa 156 tarzı saklanmış arka kapı kolları, sürüş pozisyonu, geniş yan aynalar, başarılı çalışan start-stop sistemi, başarılı fiyat.

    OLUMSUZ ÖZELLİKLER

    Kısıtlı ve karanlık arka kısım, manuel arka camlar, Clio 3 Night & Day donanımına sahip araçtan daha kalitesiz iç döşemeler, kısa sürücü kolçağı, sıradışı ön tasarımın arka kısımda devam etmemesi, fiyatı 205/55/16 lastiklerden daha yüksek olan 195/55/16 lastikler, piano black kaplamalı direksiyonun eller biraz terlediği zaman tek el ile manevra yapmaya çalışırken elden kayması.

    SONUÇ

    Büyük beklentilerle incelediğim(iz) -Haluk abinin benim kadar heyecanlı olmadığından eminim- araç, beklentilerime fazlasıyla karşılık verdi, iç mekan arka kısmıyla beni hayal kırıklığına uğratsa da, gerek motoru gerek iç-dış tasarımı, gerek donanımıyla beni fazlasıyla memnun etti. Araç 2013 yılında EDC şanzımanlı versiyonuyla ve elektrikli arka camlar, panaromik cam tavan, xenon farlar gibi donanımlarla geldiğinde daha geniş bir kesime hitap edecektir. Piyasada çok büyük bir yer edineceğini düşünüyorum Clio'nun.

    Son tavsiyem ise, dizel düşünen normal kullanıcılara. Dizel versiyon ile aradaki 6000 TL'lik farkı kapatmak için ortalama fabrika tüketim verilerini aldığımızda ve daha düşük ödenecek MTV nedeniyle 100000 kilometreden daha fazla yol yapmak gerekiyor. Bu nedenle yılda 15-20 bin km yol yapan kullanıcılara, eğer yeni Clio almak isterlerse 0.9 tce versiyonunu tercih etmelerini tavsiye ederim.


    VİDEOLAR







    Umarım faydalı bir inceleme olmuştur, herkese iyi akşamlar dilerim, bu güzel gün için de Haluk Abi'ye teşekkür ederim.
    *****************************************************************************************************************************
    Haluk Abi'nin objektifine sağlık diyorum güzel fotoğraflar için


    Haluk Abi'nin görüşlerini de buraya ekliyorum:



    quote:

    Orijinalden alıntı: haluk 23

    Arkadaşlar video ve fotolar bu gece gelecek.

    İşyerinde aralarda fırsat buldukça yorumlarımı yazmaya çalışacağım. :)

    YAKIT TÜKETİMİ

    Birkaç gün önce Anıl'ın Mais'te yapmış olduğu testte tüketim ortalaması 9 küsur çıkmıştı ve ben de "bu araca 5 lt yaktıracak bir test sürüşü de ben yaptırayım" demiştim o konuda.

    Benim dünkü sürüşüm de "az yaktırma" üzerine idi.

    Test güzergahı Konya Yolu üzerindeki Neziroğlu Renault'dan çıkıp Dikmen Kavşağına kadar yokuş çıkmak, peşinden de biraz daha çıkıp İncek-Ahlatlıbel ayrımında yoncadan geri dönüp çıktığım yokuşu inmek şeklindeydi.

    Çıkışta mümkün olduğunca hız sabitleme ile çıktım ve 80 km hızı geçtiğimi hatırlamıyorum.

    İnişte de gaz pedalına neredeyse hiç basmadan sürüşü tamamladım.

    12-13 km civarı olan bu test sürüşü sırasında yokuşu çıktığımızda 9 küsurlarda olan tüketim test sonunda 4.5 lt çıktı.

    Mukayese edebilmek açısından benzer diyebileceğim (aslında aynı ama biraz daha uzun ) bir güzergahta Honda jazz 1.4 CVT otomatik vites ile test sürüşümde de maksimum sürat 100 km civarı olmak üzere ortalama tüketimim 5.0 lt çıkmıştı.


    Uzun yolda sabit hızlarda düşük bir tüketim elde etmek mümkün zira alet 5. vitesle giderken 3000 devirde 120 km hız yapıyor.

    0.9 lt motorda standart olan stop start sistemi ile şehiriçinde dur-kalklarda da ekonomi yapmak mümkün.



    PERFORMANS


    Araçtaki 3 silindirli motorun çalışma karakteri Vw modellerinde kullanılmakta olan 3 silindirli 1.4 lt'li PD TDI motorunkini andırıyor.

    Rahatsız edici bir sesi yok.

    Aksine keyif veren bir hırıltıyla çalışıyor alet.

    Benden sonra Can kullandı aracı ve de Kepekli Yokuşunda 120'li süratlere çıkarken araç nefessiz kalmıyor.

    Bu performansını atmosferik motorlu araçlara göre daha düşük devirlerde verdiği için keyifli sayılabilecek bir motor performansı ile veriyor.



    KONFOR

    Bu kısım bende tüketim ve performans kadar olumlu izlenim bırakmadı nedense.

    Ön koltuklarda yolculuk etmek keyifli olsa da arka koltuklarda seyahat emniyet kemeri bağlantı noktalarından dolayı keyifli değildi maalesef.

    Bu kısımla ilgili akşam daha fazla bilgi vermeye çalışırım.


    YALITIM


    Yalıtım olarak sınıfının beklentilerini ve limitlerini karşılayan bir araç olmuş.

    Ama belli hızlardan sonra rüzgar sesi alıyor alet.

    Asfaltımız çok kaliteli olduğu için çok hissettirmese de pütürlü asfaltta yol sesi bir miktar içeri sızacak gibi düşündüm test sırasında.

    Bu kısımla ilgili de daha fazla bilgi vermeye çalışırım.


    Akşam paylaşacağım fotolardan aracın iç mekan genişliği ile ilgili; videolardan da performans ve yalıtım ile ilgili bir fikir edinebilirsiniz. :)


    Selamlar.







    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi m.C.k. -- 11 Ekim 2012; 12:32:16 >







  • F1 de son yıllarda kendi tasarladığı motorlarla fırtınalar estiren, dizelleri sağlamlıkta ve az yakıtta referans niteliğinde olan, ncap'te başarılı sonuçlara imza atan renault a teneke denmesi garip, hele ki bunu diyen boyunduruk altındaki özgünlüğünü kaybetmiş bir firmanın arabasını kullanan kişi diyorsa olay dahada garip bir hal alıyor. önce adama benzinli ve dizel motor yapmayı öğren falan derler.

    Hem bu arkadaş bindiği 1.6 turbo beslemeli motorlu arabasını ferrari veya lamborghini gibi bir şey sanıyor herhalde. zira ona göre bindiği arabayı yürütmek "cesaret ve maddiyat" istermiş. sanki lamborghini gallardo sürüyor.Aslı astarı d segmenti 1.6 turbo benzinli bir araba ne oluyor yani, servis fiyatları 100-150 tl fazla , ş.içi yakıtı akranlarında 1-2 lt fazla diye ulaşılması zor ve elit bir araba mı oluyor insignia?



    "insignia 1.6 turbo alip yurutmek cesaret ve maddiyat ister. bence maddiyatin yetmeyecekse 1.6 turbo alma.

    olmadi 1.4 140 hp alabilirsin. az yakar cok kacar. "

    http://forum.donanimhaber.com/m_66711711/mpage_2/key_/tm.htm




  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdal86

    arkdaşlar şimdi bunların hangisi daha güçlü benzinli motor oluyor 1.2 70bg olanmı yoksa bu tce 09 dediklerimi fazla bilgim yokda aydınlatarısanız bizde benzinlisini düşünüyoruz

    http://www.renault.com.tr/araba/binek/yeni-clio/fiyat-ozellikler

    Buradan istediğiniz detayları öğrenebilirsiniz. 0.9 motorlu olan daha güçlüdür
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: erdal86

    arkdaşlar şimdi bunların hangisi daha güçlü benzinli motor oluyor 1.2 70bg olanmı yoksa bu tce 09 dediklerimi fazla bilgim yokda aydınlatarısanız bizde benzinlisini düşünüyoruz

    http://www.renault.com.tr/araba/binek/yeni-clio/fiyat-ozellikler

    Buradan istediğiniz detayları öğrenebilirsiniz. 0.9 motorlu olan daha güçlüdür

    teşekkürler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MrPride


    bu sitede suan motor seslerini dinleyebiliyormuyuz merak ettim eğer öyleyse özel mesajdan yada burdan link paylaşabilirmisiniz

    burada videolar var ama şirket pc'sisin Flash'ı henüz güncellenmediği için ben bakamadım.Videolarda Ses varmı yok mu bilmiyorum
    http://www.media.renault.com/global/en-gb/renault/MediaCentre/Videos.aspx

    Teknolojik oyuncaklardan hoşlanacaklar Andorid tabanlı R-link'i beklesin derin R-Nav upgrade edilebilirmi bilmiyorum
    ama R-link motor sesi değişiminden sesli komutlara(sesli telefon numarası arama,sesle navigasyon..vb)detaylı sürüş bilgilerine hızlanma,yavaşlama eco modu..vs çok değişik fonksiyonlara sahip olacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baybars_ -- 12 Ekim 2012; 9:16:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL

    @m.C.k. hocam yazdığınız vergi fazla değil mi maliyenin sitesinde daha düşük gösteriyor yoksa hesaba katmadığım başka ötv mötv katkı matkı payı felan mı var

    https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp?page=IVD_HSP_MTV

    0-1.3cc 480TL
    1.31-1.6cc 768TL




  • quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL

    @m.C.k. hocam yazdığınız vergi fazla değil mi maliyenin sitesinde daha düşük gösteriyor yoksa hesaba katmadığım başka ötv mötv katkı matkı payı felan mı var

    https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp?page=IVD_HSP_MTV

    0-1.3cc 480TL
    1.31-1.6cc 768TL

    Malum 2012 bitti sayılır, 2013 yılı vergileri yazdığım miktarlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL

    @m.C.k. hocam yazdığınız vergi fazla değil mi maliyenin sitesinde daha düşük gösteriyor yoksa hesaba katmadığım başka ötv mötv katkı matkı payı felan mı var

    https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp?page=IVD_HSP_MTV

    0-1.3cc 480TL
    1.31-1.6cc 768TL

    Malum 2012 bitti sayılır, 2013 yılı vergileri yazdığım miktarlar.

    yeni bir yıl için o kadarlık artışı nasıl bulduğunuzu sorsam çok değil mi ya 1litre ve altı araçlarda baya artacak gibi görünüyor ama ona da basarlar vergiyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL

    @m.C.k. hocam yazdığınız vergi fazla değil mi maliyenin sitesinde daha düşük gösteriyor yoksa hesaba katmadığım başka ötv mötv katkı matkı payı felan mı var

    https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp?page=IVD_HSP_MTV

    0-1.3cc 480TL
    1.31-1.6cc 768TL

    Malum 2012 bitti sayılır, 2013 yılı vergileri yazdığım miktarlar.

    yeni bir yıl için o kadarlık artışı nasıl bulduğunuzu sorsam çok değil mi ya 1litre ve altı araçlarda baya artacak gibi görünüyor ama ona da basarlar vergiyi

    İnanılmaz derecede yüksek vergilere sahibiz her alanda (Pırlanta hariç).

    Örneğin Rusya'da 100 bg güce kadar motorlu taşıtların yıllık vergisi 700 ruble, yani 40 TL.
    100-120 bg arası 140 TL
    120-200 arası 700 TL
    üzerindekiler ise 2400 TL.

    Bizdeki sisteme göre çok daha mantıklı.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    quote:

    Orijinalden alıntı: highgen

    quote:

    Orijinalden alıntı: m.C.k.

    Öncelikle araçlar arasındaki vergi farkına bakalım. 0.9 tce modelin yıllık vergisi 517 TL, 1.5 dci modelin 828 TL

    @m.C.k. hocam yazdığınız vergi fazla değil mi maliyenin sitesinde daha düşük gösteriyor yoksa hesaba katmadığım başka ötv mötv katkı matkı payı felan mı var

    https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp?page=IVD_HSP_MTV

    0-1.3cc 480TL
    1.31-1.6cc 768TL

    Malum 2012 bitti sayılır, 2013 yılı vergileri yazdığım miktarlar.

    yeni bir yıl için o kadarlık artışı nasıl bulduğunuzu sorsam çok değil mi ya 1litre ve altı araçlarda baya artacak gibi görünüyor ama ona da basarlar vergiyi

    İnanılmaz derecede yüksek vergilere sahibiz her alanda (Pırlanta hariç).

    Örneğin Rusya'da 100 bg güce kadar motorlu taşıtların yıllık vergisi 700 ruble, yani 40 TL.
    100-120 bg arası 140 TL
    120-200 arası 700 TL
    üzerindekiler ise 2400 TL.

    Bizdeki sisteme göre çok daha mantıklı.


    vergi sistemi kökten değişmeli aslında emisyona göre vergi ya da yeni araçlara düşük yaşlı araçlara yüksek tarifeli bir sistem ama onda bile gelir kaygısı olur bütçe düzeltme kalemlerinin en başlarında yer almaya devam eder ne yazık ki




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.