Şimdi Ara

Yeni Renault Clio 0.9 TCE Test Sürüş İzlenimleri (video + foto ) (13. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
435
Cevap
8
Favori
51.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamin aleykum gencler iyi test olmus. MuCuK ne zaman araba kullanmayi ogretecez sana
  • yeni clio da ağzımı açık bırakan tek birşey var.. belki garipsiyeceksiniz ama kabuttaki amortisör ben bunu devrim niteliğinde bir gelişme olarak görüyorum. hatta b segmenti tüm araçlarda amortisör kullanan tek araç clio sanırım. yeni mercedes a serisinde bile çubuk var.. hani jettayı bile saymıyorum
  • euro ncap 5 yıldız almış modelinin 09 tce touch modeli oldugu yazıyor gazetede, bunun bir önemi var mı? yani dizel icon almaz mı? buradan bunu mu çıkaracagız, peki teste giren araç bursa da mı yapılmış, fransa da mı?
    bunlar kafamı kurcalıyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku



    Ustam 10 numara 5 yıldız inceleme olmuş emeğine sağlık .
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • 0.9 motor olan modelde 5 ileri mi yoksa 6 ileri mi vites var?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mst105

    euro ncap 5 yıldız almış modelinin 09 tce touch modeli oldugu yazıyor gazetede, bunun bir önemi var mı? yani dizel icon almaz mı? buradan bunu mu çıkaracagız, peki teste giren araç bursa da mı yapılmış, fransa da mı?
    bunlar kafamı kurcalıyor...

    motorlar benzer ağırlıkta olduğu için farketmez diye düşünüyorum
    Bildiğim kadarıyla flins'de sadece icon ve üst donanımlar üretilecek o yüzden aracın Bursa'da üretilmiş araç olma ihtimali yüksek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mst105

    euro ncap 5 yıldız almış modelinin 09 tce touch modeli oldugu yazıyor gazetede, bunun bir önemi var mı? yani dizel icon almaz mı? buradan bunu mu çıkaracagız, peki teste giren araç bursa da mı yapılmış, fransa da mı?
    bunlar kafamı kurcalıyor...

    kafanı karıstırması normaldir. velhasıl, hyundai i20 ile euroncaptan hatrı sayılır bir puan almıştı ve euroncapta 2009 un en saglam 4. aracı seçilmişti. gelgelelim o araba hindistanda üretiliyordu, sakın hindistandaki üretilen i20 ler dandiriktir falan demeyin. burası başka bir konu elbette ama emin olun türkiyede üretilen i20 lerden çok daha kaliteliydiler. neymiş türkiyedeki hyundai fabrikası dünyanın en kaliteli işçiliğine sahip hyundai üretim fabrikasıymış. madem öyle, adama sormazlarmı o halde lüks arabaların olan genesis leri neden türkiyede üretmiyorsun ? cevapları o arabaları amerika pazarı öncelikli üretiyoruz tamam 2. sorum o halde yeni i30 u en iyi işçiliğe sahip ülkende neden üretmiyorsunda çek cumhuriyetinde üretiyorsun ? sen golfe rakip çıkarıyorsan onun kadar iyi bir işçilik ve malzeme kalitesi bekliyorsan onu en iyi işçiliğin oldugu türkiyedeki fabrıkanda üretmelisin. dogru değil mi ?

    işin aslı ise bence bu değil. ülkemi kötülemek için söylemiyorum asla. ama ortada bir sorun var. ben hyundai i20 troyun euroncaptan 5 yıldız alamayacagını iddia ediyorum. halbuki hindistan üretimi i20 5 yıldızı katmerli bir şekilde almıştı. aynı şekilde türkiyede üretilen clio nunda avrupadaki üretim clio dan farklı olacagını düşünüyorum. bu farklılıgında kalite işçilik ve guvenlık detaylarında belırecegını dusunuyorum.

    yeni clio ile ilgili okudugum haberlerin birinde, yeni clionun aslında türkiyede üretilmek istenmedıgı bununda sebebının fransa basbakanı sarkozy nin olduguydu. sarkozy yeni clio nun türkiyede üretilmesini istemiyordu ancak ortada renault için iyi giden birşey vardı. o da ucuz işçilik ve ucuz üretim maliyeti. ortada kar zarar dengesi ni iyi yakalamalıydı renault. ve sonuç olarak sarkozy'yi ikna ettiler. neticede yeni clio yu üreten 2 fabrikadan biride Türkiye oldu. hatta türkiye ana üretim üssü oldu. yani buradan üretilen clio lar dünyaya ihraç edilecek. fransadaki fabrika ise clio 3 kapı ve clio rs modelleri ( ayrıyetten baska versıyonları olursa ) üretilecek. gordugunuz uzere megane coupede oldugu gibi cliodada spor modellerini turkıyede uretımıne ızın verılmeyecek. eğer sizlerde reno bayilerinde yerli üretim megane ile ithal meganlar arasındaki farkı görenlerdenseniz, ilerde gelecek olan 3 kapı cliolar ile yerli üretimimiz clio lar arasındaki farkıda çok iyi göreceğiz.

    en basitinden, fransadaki clioların ekranlarının kullanım tuşları ve gizlenen usb girişi;





  • quote:

    Orijinalden alıntı: West 

    0.9 motor olan modelde 5 ileri mi yoksa 6 ileri mi vites var?

    5.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • takip
  • Aracı bugün denedim. 0.9 motorun performansı harika hele o sesi yok mu o ne yaa öyle bittim resmen. Ama araç tamamen spor araç mantığıyla tasarlandığı için arka taraf çok basık olmuş( en azından geçen hafta test sürüşü yaptığım punto ya göre ) Bayi 0.9 Turbo Icon için 37.495 TL fiyat verdi. Kesinlikle pazarlık yapmadılar. Fiyat Clio da standart hangi bayiden alırsanız alın fiyat değişmeyecek dedi.Bu arada araba yok. Gelenler satılmış. Şimdi alırsanız Aralık 15 gibi aracınız gelir dedi. Tabii fiyat da değişkenlik gösterebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ricopas -- 11 Ekim 2012; 20:04:06 >
  • Arkadaşlar bişi kafama takıldı bu Liste fiyatı neden hiç bir bayide yok? Bu adamlar bunu hava civa olsun diye mi yazıyor yoksa bilmeyenlere satmak için mi? Bugün Icon Dizel SS modeline 44.100 fiyat verdiler ohanza dedim !

    Birde sormak istediğim Icon 0.9 motor torku kafama takıldı benim. 135 tork nasıl acaba? Bulunduğum il çok yokuşlu bi bölge merak ediyorum kullandığım dizel gayet iyi ama benzinli hiç kullanmadım bilmiyorum bu konu hakkında bilgisi olan var mı? yani dizel 200 Tork Benzinli 135 tork fark çok hissedilir mi?
  • Fotoğraflar çok güzel olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dkc44

    quote:

    Orijinalden alıntı: 4ump4

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkc44

    quote:

    Orijinalden alıntı: _eRay

    quote:

    Orijinalden alıntı: dkc44

    slm arkadaşlar :)
    konu birazdan fena karışacak gibi o nedenle ben konun özüyle ilgili bir iki şey söyleyeyim dedim :) dün bizde bayideydik tes aracı garajdaydı sürüş yapmadık ama az biraz baktık nasıldır diye :)
    B sınıfı araç tabi öyle uçmadan baktık ama herkes demiş ya arka camlar haklılar biraz ayıp etmişler :))) bu arada varmı araç dedim kırmızı geliyo dedi 39300 tl tce 90 benzinli için !!! yok artık dedim 3 - 5 koyarım golf alırım dedim satıcı bile güldü :))) sitede anahtar teslim fiyat deniyor ama bayiye gelince yok şu yok bu deyip 1100 tl ekliyorlar anlayan beri gelsin !! bu konuda ne düşünüyorsunuz arkadaşlar ;)

    Aynı durumu ben de yaşadım, resmi sitedeki fiyatlar ile bayideki fiyatlar tutmuyor. 2 gün önce Çetaş'ta tam dolu Megane için 64bin lira liste fiyatı var size indirimle 61 olur dediler ben de internette zaten bu fiyat yazıyor nasıl indirimli hali diye sordum. İnternette bayi katılım payı, plaka masrafı vs vs. eklenmemiş hali diye geçiştirdi.

    hiç sorma üstadım :)) yaa vw de arkadaşım çalışıyor sitede ne ise o fiyat bunları anlamadım sanırım bayilerinde henüz tam olarak bir fikri yok bu araçlar ve fiyatları hakkında ! bekleyip görücez kasımda fuar var ama gerçekten benzinli B sınıfı için biraz fazla fiyat söylediler ;) ok araç donanım olarak iyi ama rekabet diye birşey vardı da bu arkadaşların pek haberi yok galiba :)))

    arkadaşlar bu çok normal bir durum tvlerde hep yazar 29.900 başlayan fiyatlar ama en boşu modelleridir ve cezbetmez insanı o da olsun bu da olsun 32ye masadan kalkarsın.Bu, yıllardan beri devam ediyor her araba için geçerli.

    selam üstadım,
    iki cevabın içinde teşekkürler öncelikle... benim de ilk tercihim b sınıfı clio tabiki ekonomik olması nedeniyle... yalnız garip olan şu renault un web sayfasında ki fiyatlar anahtar teslim diye geçiyor sadece trafik sigortasının birinci taksidini biz ödüyoruz ama bayiye gidince + 1100 tl istiyor :) tabiki biz aracı konfigüre ettikçe fiyat artacaktır ona sözüm yok zaten benim aklımda ki araç tce 90 icon + kırmızı + 17'' jant = 38150 gibi bir fiyat oluyor bayide ki arkadaş bana kırmızı gelicek dedi jant nedir bilmiyoruz fiyatı 39300 dedi :))) yani resmi internet sitesinden farklı :)

    sonuç olarak ya resmi sitesi yalan söylüyör ya da bayi ( hadi yanlış biliyor diyelim ayıp olmasın ) durum bu en sağlıklısı beklemek hatta buradaki arkadaşlara da tavsiyem istanbul da olanlar için tabiki 3 hafta sonra ki fuarı beklemeleri olacak...

    walla arkadaşım sende almayı düşünenlerdensin sanırım.2 kere incelemedim clio 4'ü.Sadece size değilde genel olarak şunu söyleyim arabayı çok pahalı satılıyorlar şuan.Piyasadaki diğer b segmenti araçlara göre ekstra özellikleri standart donanımda vermesi kişiyi buna almaya zorluyor.buda arabayı pahalı kılıyor.
    Yokuş kalkış destek sistemi
    start & stop özelliği
    Direksiyondan kumandalı hız ayar ve sınırlayıcı
    deri direksiyon
    dokunmatik multimedya ekran
    navigasyon
    vs.. bunlar eklenesi güzel özellikler ama açıkçası bunları standart olarak eklemesi fiyatı biraz yükseltmiş.Renault internet sitesinde yazılan bir aracı kesinlikle o fiyata alamyorsunuz en az 1500 artıyor.Burada bir kandırmaca mevcut.42bin küsür olan en donanımlı dizel aracı (icon) bile sitede belirtilen LOOK PAKET DIŞ GELİŞTİRME ve JANT hariç 44bin küsürden aşağı alamıyorsunuz.Sitede lanse edilen jantla ve dış geliştirme paketiyle araç görünümü baya bir değişiyor ama eğer bunları yaptırmazsanız 40-42bine verilen bir b segmenti araç kimse kusra bakmasın ENAYİLİKTİR. Hatta kendiniz Renault sitesinde Clio 4ü konfigüratör ile yaratın.Fiyatın nasıl arttığını görüceksiniz.
    Clio iyi araçtır ama bi POLO değildir.Kesinlikle bu paraya POLO veya benzeri segmente başka araç alınabilir.
    En basiti 40-42bine girdikten sonra sıkı bir pazarlıkla 45bine C segmenti bir dizel bitirilebilir.
    Yada Polo BLuemotion'u 40bine, Ford Fiesta'yı aynı fiyata bitirilebilir.

    Tabi bunlar benim görüşlerim.Cilo 4 cidden güzel araç hala da beğeniyorum hatta fiyatı düşerse yada pazarlık payı olursa almayı düşünüyorum (ben peşin almayı düşünüyorum) ama pazarlık olmaması çok saçma.Bu tavırlarıyla satamazlar kesinlikle.Ayrıca yukarıda dediğim gibi eğer ki o jantı, o dış geliştirme paketini taktırmıycaksanız yeni clio 4'ün hiç bir cazibesi kalmıyor.Yani aracı konfigüre ettirmiycekseniz sade bir clio 4 inanki 36-37-38-39bin etmez.Tek cazibesi alınan bir dizel aracın tasarufu olur.

    birde negatif yönlerinden bir kaçını yazmak isterim.
    1-Şansen Clio standarta piano kaplama yapması çok garip şansen ben sevmiyorum piano ve illa zorluyor seni bunu böyle kullanmaya.
    2-Açıkçası kocaman dokunmatik ekran koyuyorsunuz.Ama opsiyonel özellik olarak geri dönüş kamerası ekleme yok.Üst sınıf arabalardaki gibi eşşek kadar 18cmlik ekran koyup bu özellii eklememek eşekle atın farkı gibi.
    3-Açıkçası bir arabayı en çekici kılan özelliklerden biri BENCE sunroof tur ama oda yok opsiyonelde.
    4-Koltuklar çok rahat hatta 1.90 boyundayım ve arkaya çok rahat oturdum ama 3 kişi nasıl sığar bilemiyorum.
    5-Vites değiştirirken kütür kütür ses geliyo diyenleri görüyorum.Sanırım hayatınızda ilk kez Renault'ya biniyorsunuz.Renault'da yıllardan beri olan bir sıkıntı bu.
    6-Kesinlikle test ettim 140 km çıktım ve sağlam bir rüzgar sesi geliyor.Bu da rahatsızlık veriyor. (140 demişken ilave etmeden geçemiycem..1.4lük turbo kullanan biri bunu kullanınca arabanın kendini zorladığını hissediceksiniz,buda canınızı sıkıcak önemli bir unsur)
    7-Yıl olmuş 2012 ve kimseylede bunu tartışmam bile kendimce haklı olduğumu düşünoyurm nedir arkadaş o arkadaki manuel camlar ya.Tam bir alay konusu.Yok neymiş icon alırsanız onlar otomatik oluyormuş.Onda da 38-42bine çıkıyorsunuz.Yemişim icon'u nu yani o paraya çıktıktan sonra sıkıysa koymasınlar.Yani burada araba bir yana manuel cam bir yanadır benim için.

    Ayrıca yeni 0.9 motor için 39bin diyorsunuz.Eğerki 1.4 motor ve üstü araç kullanıyorsanız şunu sizde bilirsiniz (ben buarada 1.6 astra sedan benzinli kullanıyorum) 1.2 motor bile performans konusunda bir soru işaretidir.Kaldı ki 0.9 motora yöneliyorsunuz.Bu araç istediği kadar turbo olsun.Bence piyasası oturmadan girilmemesi lazım. 0800 silindir motor ne demek allah aşkına yazık 39binler yüksek rakamlar. c segmentine girilir valla o fiyata.tabi kendi fikirlerim bunlar para sizin zevk sizin tercih sizin ;)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 4ump4 -- 12 Ekim 2012; 1:34:20 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz®



    Arkadaşlar bişi kafama takıldı bu Liste fiyatı neden hiç bir bayide yok? Bu adamlar bunu hava civa olsun diye mi yazıyor yoksa bilmeyenlere satmak için mi? Bugün Icon Dizel SS modeline 44.100 fiyat verdiler ohanza dedim !

    Birde sormak istediğim Icon 0.9 motor torku kafama takıldı benim. 135 tork nasıl acaba? Bulunduğum il çok yokuşlu bi bölge merak ediyorum kullandığım dizel gayet iyi ama benzinli hiç kullanmadım bilmiyorum bu konu hakkında bilgisi olan var mı? yani dizel 200 Tork Benzinli 135 tork fark çok hissedilir mi?




    tork torktur. arada 65 nm lik fark var. ben 150 nm lik atmosferik 1.6 arabadan inip 1.4 tsi leona bindiğimde hissettiğim 200 nm lik gerçekten başka. bununda en büyük etkisi turbo elbette. cliodada turbo var ama hacimden dolayı tork 135 nm seviyesinde kalmış bu da klasik bir b segment aracın 1.4 motoruyla hemen hemen aynı güçte oldugu anlamına geliyor. ancak yüksek hızlara 1.4 motor daha istekli çıkacakken 0.9 luk motor çok daha fazla zorlanacaktır.. zaten herkesin dediği 120 den sonra arabanın gücü neredeyse bitiyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz®



    Arkadaşlar bişi kafama takıldı bu Liste fiyatı neden hiç bir bayide yok? Bu adamlar bunu hava civa olsun diye mi yazıyor yoksa bilmeyenlere satmak için mi? Bugün Icon Dizel SS modeline 44.100 fiyat verdiler ohanza dedim !

    Birde sormak istediğim Icon 0.9 motor torku kafama takıldı benim. 135 tork nasıl acaba? Bulunduğum il çok yokuşlu bi bölge merak ediyorum kullandığım dizel gayet iyi ama benzinli hiç kullanmadım bilmiyorum bu konu hakkında bilgisi olan var mı? yani dizel 200 Tork Benzinli 135 tork fark çok hissedilir mi?




    tork torktur. arada 65 nm lik fark var. ben 150 nm lik atmosferik 1.6 arabadan inip 1.4 tsi leona bindiğimde hissettiğim 200 nm lik gerçekten başka. bununda en büyük etkisi turbo elbette. cliodada turbo var ama hacimden dolayı tork 135 nm seviyesinde kalmış bu da klasik bir b segment aracın 1.4 motoruyla hemen hemen aynı güçte oldugu anlamına geliyor. ancak yüksek hızlara 1.4 motor daha istekli çıkacakken 0.9 luk motor çok daha fazla zorlanacaktır.. zaten herkesin dediği 120 den sonra arabanın gücü neredeyse bitiyor



    Hmm yani bu Tork mevzusunun eksikliği yüksek hıza çıkarken ve sonrasında mı hissediliyor? Ben yokuş ve rampaları merak etmiştim aslında. Hayatımda hiç hız yapmadım aslında okuyanlara komik gelebilir ama 90 Km hızı çok nadir geçmişimdir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz®

    quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    quote:

    Orijinalden alıntı: RuLazz®



    Arkadaşlar bişi kafama takıldı bu Liste fiyatı neden hiç bir bayide yok? Bu adamlar bunu hava civa olsun diye mi yazıyor yoksa bilmeyenlere satmak için mi? Bugün Icon Dizel SS modeline 44.100 fiyat verdiler ohanza dedim !

    Birde sormak istediğim Icon 0.9 motor torku kafama takıldı benim. 135 tork nasıl acaba? Bulunduğum il çok yokuşlu bi bölge merak ediyorum kullandığım dizel gayet iyi ama benzinli hiç kullanmadım bilmiyorum bu konu hakkında bilgisi olan var mı? yani dizel 200 Tork Benzinli 135 tork fark çok hissedilir mi?




    tork torktur. arada 65 nm lik fark var. ben 150 nm lik atmosferik 1.6 arabadan inip 1.4 tsi leona bindiğimde hissettiğim 200 nm lik gerçekten başka. bununda en büyük etkisi turbo elbette. cliodada turbo var ama hacimden dolayı tork 135 nm seviyesinde kalmış bu da klasik bir b segment aracın 1.4 motoruyla hemen hemen aynı güçte oldugu anlamına geliyor. ancak yüksek hızlara 1.4 motor daha istekli çıkacakken 0.9 luk motor çok daha fazla zorlanacaktır.. zaten herkesin dediği 120 den sonra arabanın gücü neredeyse bitiyor



    Hmm yani bu Tork mevzusunun eksikliği yüksek hıza çıkarken ve sonrasında mı hissediliyor? Ben yokuş ve rampaları merak etmiştim aslında. Hayatımda hiç hız yapmadım aslında okuyanlara komik gelebilir ama 90 Km hızı çok nadir geçmişimdir.

    ben motor hacmının kucuklugunun yuksek hızdakı etkısınden bahsettım. torkta ise 50 60 nm gıbı farklılıkların bıle gunumuzun sehır ıcı araclarında bıle onemlı bır fark oldugunu belırttım. 135 nm 1.4 atmosferık motorun verecegı gucle asagı yukarı aynı. 1.4 benzınlı bır b segment arabayla bayırda zorlanırmısınız ? bayırın dikliğinede baglı olmakla beraber öyle ahım şahım bi yıgılma olmaz. en kötü 2. vitesle devam edersiniz. ankaralı degılım ama bir ara ankaraya ugramıstım bi bayır var dikmen bayırımıdır ne bayırıdır arkadaş öyle korktumki bi an dedim araba duracak ardından geri geri kaymaya baslıyacaz. öyle kar buz değil bildiğin yaz ayıydı. velhasıl 1. vites lastık ceke ceke cıktık bayırı. araba octavia 1.6. yani diyecegım şu ki bu motor ıcın bence bıraz beklemek lazım. önce kullananların yorumlarını ülkemizdeki testlerini dünyadaki testleri iyi bir şekilde incelemek, youtuba düşecek 0.9 motorun 0-100 kmh hızlanması ve top speed videolarınıda incelemek ardından saglıklı bir karar vermek gerekır dıye dusunuyorum.




  • Anladım ustam eyw sağolasın .Sanırım bekleme konusunda haklısın .EDC kavrama çıkacağı söyleniyor biraz daha beklemek lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona

    yeni clio da ağzımı açık bırakan tek birşey var.. belki garipsiyeceksiniz ama kabuttaki amortisör ben bunu devrim niteliğinde bir gelişme olarak görüyorum. hatta b segmenti tüm araçlarda amortisör kullanan tek araç clio sanırım. yeni mercedes a serisinde bile çubuk var.. hani jettayı bile saymıyorum

    Lada vega Amortisörlü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nanoona


    kafanı karıstırması normaldir. velhasıl, hyundai i20 ile euroncaptan hatrı sayılır bir puan almıştı ve euroncapta 2009 un en saglam 4. aracı seçilmişti. gelgelelim o araba hindistanda üretiliyordu, sakın hindistandaki üretilen i20 ler dandiriktir falan demeyin. burası başka bir konu elbette ama emin olun türkiyede üretilen i20 lerden çok daha kaliteliydiler. neymiş türkiyedeki hyundai fabrikası dünyanın en kaliteli işçiliğine sahip hyundai üretim fabrikasıymış. madem öyle, adama sormazlarmı o halde lüks arabaların olan genesis leri neden türkiyede üretmiyorsun ? cevapları o arabaları amerika pazarı öncelikli üretiyoruz tamam 2. sorum o halde yeni i30 u en iyi işçiliğe sahip ülkende neden üretmiyorsunda çek cumhuriyetinde üretiyorsun ? sen golfe rakip çıkarıyorsan onun kadar iyi bir işçilik ve malzeme kalitesi bekliyorsan onu en iyi işçiliğin oldugu türkiyedeki fabrıkanda üretmelisin. dogru değil mi ?

    işin aslı ise bence bu değil. ülkemi kötülemek için söylemiyorum asla. ama ortada bir sorun var. ben hyundai i20 troyun euroncaptan 5 yıldız alamayacagını iddia ediyorum. halbuki hindistan üretimi i20 5 yıldızı katmerli bir şekilde almıştı. aynı şekilde türkiyede üretilen clio nunda avrupadaki üretim clio dan farklı olacagını düşünüyorum. bu farklılıgında kalite işçilik ve guvenlık detaylarında belırecegını dusunuyorum.

    yeni clio ile ilgili okudugum haberlerin birinde, yeni clionun aslında türkiyede üretilmek istenmedıgı bununda sebebının fransa basbakanı sarkozy nin olduguydu. sarkozy yeni clio nun türkiyede üretilmesini istemiyordu ancak ortada renault için iyi giden birşey vardı. o da ucuz işçilik ve ucuz üretim maliyeti. ortada kar zarar dengesi ni iyi yakalamalıydı renault. ve sonuç olarak sarkozy'yi ikna ettiler. neticede yeni clio yu üreten 2 fabrikadan biride Türkiye oldu. hatta türkiye ana üretim üssü oldu. yani buradan üretilen clio lar dünyaya ihraç edilecek. fransadaki fabrika ise clio 3 kapı ve clio rs modelleri ( ayrıyetten baska versıyonları olursa ) üretilecek. gordugunuz uzere megane coupede oldugu gibi cliodada spor modellerini turkıyede uretımıne ızın verılmeyecek. eğer sizlerde reno bayilerinde yerli üretim megane ile ithal meganlar arasındaki farkı görenlerdenseniz, ilerde gelecek olan 3 kapı cliolar ile yerli üretimimiz clio lar arasındaki farkıda çok iyi göreceğiz.


    hocam siz çok yanlış gelmişsiniz.
    Bir markanın üretim fabrikasında, hangi araç üretilecekse ona göre gerekli kurulumlar yapılır. Bir Üretim bandına dur şunda i20 üretlim sonrada i30 üretelim olmaz. Atıyorum A şehrindeki fabrika i20 ve i30 üretimi için kurulmuş olsun. siz gelip bunda genesis ya da sonata üretemezsiniz. Mesela Reno fabrikasında Clio 4 üretmek için bir çok yatırım yapılmıştır (kalıp, montaj üniteleri v.s v.s.)

    GÜvenlik mevzusuna gelince. İster hindistanda olsun ister Türkiye'de olsun aynı donanım seviyesinde üretilen her iki aracında Ncap testinden alacağı puan aynıdır. Güvenlik işçilik kalitesi ile belirlenen bir durum değildir çünkü. Ha hindistanda üretilen i20'nin Türkiye'dekine göre işçilik hatası azdır (işçilik hatasından kasıt iç trim aksamlarından bahsediyorum) derseniz eyvallahta diğer yazdıklarınız olmaz.

    Her işletmenin kapasite planlaması ve bu planlara etki eden faktörleri vardır. Firmalarda bu planlara göre bazı fabrikalarında bazı araçları üretirler diğerlerinde bazılarını üretirler. Bu durum güvenlik gibi hayati unsurlarda değişiklik göstermez. Dediğim gibi işçilik kalitesi farklı güvenlik farklı birşey.

    Velasım kelam biraz araştırın. Bu tarz konular sanrılarla ya da düşüncelerle olmuyor.




  • Arabayı dün bende inceledim. Kırmızısı harika. Ancak kırmızı ambiyanslı ön konsoldansa siyahı tercih ederim. Piano Black bana görede kullanışsız geldi. Titiz biriyim, toz olur, el izi olur ve güneş vurunca kabak gibi ortaya çıkar bütün hataları. Mat versiyonunu yapsalar iyi olur. Onun dışında stepnenin bagajın altında olması eksi bir durum. Arka cam küçük ama o kadarda rahatsız edici değil. Arka cam manuel ama 50 bin liralık C segmenti Ford Focusda bile arka cam manuel olan jant kapaklı paket mevcut. 0.9 TCE motoru bugün bende kullandım. Test parkuru kısaydı. Zaten Esentepe ABC''ye gidip test ettim ve Mecidiyeköy trafiğinde çok bir şey anlamadım. Ama Mecidiyeköyden Esentepeye geri dönerken ki boşlukta biraz ivmelendirdim arabayı hoşuma gitti. Direksiyon şık olmuş. Start/stop özelliğini pek sevemedim ama neyse ki istersen devre dışı bırakabiliyormuşsun. Kullandığım araba orta donanım paketti ve 34 bin liraya bırakırız size dediler. Bence alınır. Beyaz - kırmızı ve bakır rengi bu arabada favori renklerim. Baz donanımda bile ESP var daha ne olsun.

    Ama şu arka cam manuel diye arabaya laf edenlere bir yorumum olsun.

    Ne zaman ESP konusu açılsa denirki yok işte bizim millet janta bakar, sis farına bakar, otomatik klimaya bakar vs. vs. İsterse dört cam manuel olsun ama ESP olsun diyenlerde gördüm. Ama ne hikmetse arka camlar manuel diye laf edenler var. Olabilir, arka cam otomatiklerini takan departman belki izne çıkmıştır ve onlar izindeyken araba piyasaya sürülmüştür ve onlarda şimdi iş başı yaptıklarından arka cam otomatik versiyonu 2013'de çıkacaktır. (Bu tabi bir espri)

    Birde yine biri demişti, hangi konuda bilemiyorum ama 0.9 motora bizi mecbur eden devlet utansın. İyide arkadaş bu araba zaten şehir içi ekonomi arabası ve şehirler arası yoldada turbo özelliği ile sollamalarda ve rampa çıkışlarında sürücüsünü zor durumda bırakmayacak bir araba. Hem ne hikmetse ne zaman hız ile ilgili bir konu açılsa herkes genelde hız sınırına uyup 120'yi ve 90'ı geçmez. Hemde motor 0.9 diye laf ederler. Ne güzel motor işte. Pazar günü birde Kemal Teprete gidip asıl orada E-5'e çıkarak test edeceğim.

    Sonuç olarak B segmenti arabalar içerisinde bence en şık Hb diyebilirim. Ancak 44 bin liralık fiyat taş çatlasın 41 bin lira olsun. Genelde Renault malzemeden çalan ve donanımdan kırpan bir firmadır ve bu arabayla bolca cömert davranmış. İnşallah ilerleyen yıllarda bazı özellikleri kaldırıp kırpıp boş pakete çevirmez.

    Birde POLO her zaman POLO'dur diyenleri anlamıyorum. Yahu nedir bu POLO? Çok şükür Polo'nun ne olduğunuda gayet iyi biliyoruz evel Allah. Bana göre diğer B sınıfı arabalardan hiç bir farkı ve aman aman özelliği olmayan sıradan çizgilere sahip bir araba.




  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.