- x
...debriyaj baskı balatasının bittiğini nasıl kontol edersiniz...
177 Cevap292780 Görüntüleme6 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: <<      [2]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Konu içi arama ayarları
Sadece Arananın bulduğu yerler
Arama terimleri En önemli Üst minimum sıralama: /1000

Arama tercihlerinizi belirlediyseniz yukarıdaki kutuya arama terimini yazıp "Konu içi ara" butonuna tıklayınız.
Giriş
Mesaj


 
20 Mesaj
22 Kasım 2006; 17:16:19 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Artık benide belediye otobüsleri solluyor Baskı balata bitikse motor fazla yakıyormuş Umarım 1yılda balata parasını çıkarırız benzin farkından..

Bitmeyen debrijay baskı balatası istiyoruz. Yetkililer duysun sesimizi..


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
22 Kasım 2006; 17:24:19 

ya benim arabada da 2 ve 3. viteslere geçerken bazen gacırtı oluyo acaba baskı balatada bi sorun olabilirmi ?

konu açılmışken sorayım


2339 Mesaj
22 Kasım 2006; 19:54:29 


quote:

Orjinalden alıntı: Wolverine

Bir yakınıma 2 kez aracımı verdim. Acemiydi. Aldığımda debriyajın eskiye göre biraz daha yukarda kavramaya başladığını fakettim ve debriyaj biraz da olsa sertleşmişti. Toplam en fazla 1 saat sürmüştür aracı. Arabanın bu durumu beni rahatsız ediyor şu anda. Kalkış yaparken birazcık daha çekmek zorunda kalıyorum ayağımı debriyajdan ve gaza az daha basıyorum mecburen. Yukardaki testlerden el frenini çekip 1. vitese atıp kalkmaya çalıştım. Biraz ayağımı debriyajdan çektiğimde araç hemen hafif sallayarak tepki verdi. Ortaya geldiğimde çok sallamaya başladı. Kavrama yerini azcık geçtim ve anında büyük bir sallantıyla stop etti. Sanırım benim olay o kadar kötü değil ama debriyaj biraz yukarı gelmiş. Aracım accent, bunu serviste düzeltmem mümkün mü? Yoksa bu haline alışman lazım, yoksa komple yenilemen gerekir mi diyceksiniz?

aynı olay benim başımada geldi bi arkadaşa verdim arabayı baskı balatayı 2 gün önce değiştirmiştim anasını ağlatmış 1 günde benim arabada focus debriyaj otomatikmiş benimde içime sinmedi bidaha değiştittirdim hani şöyle bi söz var aynen katılıyorum VERİPTE KÖTÜ OLCAĞINA VERME KÖTÜ OL.bundan sonra çok samimiyse dicem kardeşim gel 30-40da ben vereyim araba kiralayalım.


_____________________________

H A W K


254 Mesaj
24 Kasım 2006; 0:12:06 

hidrolik debriyaj sisteminin hava yapma olasılğı varmıdır eğer varsa debriyajı sertleştirip pedalı aşağıya düşürürmü


_____________________________

Ben şahı almışım veziri kim takar...


1300 Mesaj
24 Kasım 2006; 3:22:27 

bende buradan öğrendikten sonra kontrol ettim
kaçırıyor abi benimki
hemde bayaaa kaçırıyo


_____________________________

Psn: HaktanOk

Galatasaray


 
54 Mesaj
3 Mayıs 2007; 14:56:33 

Bu bölümdeki bilgiler çok işime yaradı herkese teşekkürler.


_____________________________



 
51 Mesaj
1 Haziran 2007; 8:52:44 

evet.. bilgilerini esirgemeyen arkadaşalr sonsuz tşk..


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
1 Haziran 2007; 13:31:39 

quote:

Orjinalden alıntı: roverci

3. BİR YOKUŞTA ARAÇ PARK EDİLDİĞİNDE 1. VİTESE TAKILIR. EL FRENİ ÇEKİLMEZ. KAYMA OLURSA BALATA İYİCE BİTİK DEMEKTİR. EĞER BALATA SAĞLAMSA MOTOR BİTİK (KOMPRESYON YOK) DEMEKTİR....



Böyle yaparak motorun bloktaki aşınmadan mı yoksa sadece sekmandan mı bitik olduğunu anlarız? aynı şekilde sübap lastiklerinde sorun olan arabada böle yapar mı? Yani dediğiniz gibi araba yokuşta viteste kayıyor yada ufak ufak atlıyorsa bu ne demektir? Ayrıca yağ eksilten bi arabada sübap lastikleri, bloktaki aşınma, sekmanlar, yada karterden sızdırma dışında başka ne olabilir? volandan yağ kaçar mı? Sorularımın sebebi Corsamın yağ eksiltmesine rağmen ne blokta aşınma olduğuna dair bir belirti, ne sekmanlarda sorun olduğuna dair bi belirti var. Dik bir yokuşta bile viteste duruyor atlama yapmıyor, kompressyonu gayet iyi. Subap lastiklerine bakamıyoruz tabi.. kısa bir süre sonra motor açılıcak ama aynı arabaya sahip kişiler istediği kadar yağ yaksın bişe yoktur bunlar 0 ken bile buna yakın yağ yakıyorlar diyorlar motorun yapısından ötürü. Benimde araştırmalarım sonucunda bunu gördüm ama açıkçası yağ eksiltmesi rahatsız ediyor o yüzden üst kapağı açtırıcam bakalım ne çıkıcak. Birde son bir soru motor km ilerledikçe yağ kalınlaştırılır bildiğim kadarı ile, 130 000 de 15/40 koyuyorum ama 20/50 koysam çok mu kalın gelir?


496 Mesaj
13 Haziran 2007; 23:31:50 

Arac ilerlerken 2. vitese atıp ayağımı debriyajdan cektikten sonra bir sürtünme sesi geliyor kayış sesi gibi bunun baskı balata ile ilgisi olabilir mi?Ayrıca debriyaj bayağı yukarda kavrıyor yokuş yukarı cıkarken vites gecişlerinde aracın hızı bir hayli düşüyor yani debriyaj kavrayana kadar arac yavaşlıyor hızlı kaldırınca da feci sallıyor sonra motorda yığılma oluyor.Baskı balatada kesin bir sorun var ama 2. vitese gecince gelen kayış sesi neyin nesidir bununla ilgisi olabilir mi?


_____________________________

2005 Volkswagen Passat 1.6 Exclusive Refleks Gri


 
2211 Mesaj
15 Haziran 2007; 8:39:54 

3- 5. viteste kalkisa zorlamak sakat istir, tavsiye edilmez. Arac stop edene kadar yataklar, keçeler vuruntudan yipranabilir.


_____________________________



 
23 Mesaj
27 Eylül 2007; 21:52:58 

herkese sağolu ya hiçbişey yapmadım ama benim arabanın da debriyaj baya bi yukarda kavrıyor demek oluyoki balata bitik durumda ve de 3, viteste çok rahat kalkıyo utanmasam bide dik bi ramapada denicem şu 3. vites olayını heralde orada da kalkarsa vay benim halime
bu forumu seviyorum baya zevkli oluyo bazen


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
20 Ekim 2007; 9:19:32 


quote:

Orjinalden alıntı: serkes

DEBRİYAJ BASKI BALATA MONTAJ GÖRÜNÜM RESİMLERİ.

0

1



baskı bilyası ,baskı , balata, volan.....




bunlar bitmiş dimi


3901 Mesaj
20 Ekim 2007; 10:22:32 

otomatik viteste nasıl anlıycaz peki. Tam otomatik viteslerde var mı bask balata?


_____________________________

Keçi, bu sakalları boşuna ağartmadı.


 
100 Mesaj
20 Ekim 2007; 17:35:29 

renault clio symbol 2005 disel arac var bende bugun ustaya gittim debriyaj setinin degismesi gerekiyormus.
sorun ise:debriyaj pedalı sertlesmeye basladı.(100.000km oldu)
orjinal debriyaj seti 220ytl ona yakın olan debriyaj seti 170 ytl en ucuz olanı 120 ytl.fiyatları vereyim istedim
komple işcilik ise 120 ytl civarı.
degistiren arkadaslar bunlarıda paylassalar iyi olur.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi breaklock -- 20 Ekim 2007; 17:37:45 >


_____________________________



427 Mesaj
13 Ocak 2008; 21:36:04 

Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....


_____________________________

Trabzonluyuz biz
İstemez para puL
Her zaman her yerde ANTİ-İSTANBUL


 
3325 Mesaj
13 Ocak 2008; 22:46:05 

arkadaşlar başlığa baktım bazı arkadaşlar sıfır baskı balata ile arabalarını birilerine emanet ettiklerini 1 günde o kişilerin debriyajın canına okuyup geri verdiklerini söylemişler. yani arabayı nasıl kullanırsak bu kadar zarar veriririz araabaya? en çok nelere dikkat etmek lazım kullanırken? ben araba kullanmayı öğrenirken arabada 7 senelik baskı balata vardı öğrenene kadar toplam çok rahat 25 30 kere stop ettirmişimdir arabayı aradan 3 yıl geçti arabada hala aynı set duruyor ama hala araba kalkışta tık diye kalkıyor 2. vitese falan hiç sorunsuz şekilde geçiyor. yani kısaca debriyajı en çok ne yıpratır?


_____________________________

Bu memleket dünyanın beklemediği, asla umut etmediği ayrıcalıklı bir varoluşa sahne oldu. Bu sahne en az 7 bin senelik bir Türk beşiğidir. Beşik doğanın rüzgarıyla sallandı; beşiğin içindeki çocuk doğanın yağmurlarıyla yıkandı, o çocuk doğanın şimşeklerinden, yıldırımlarından, kasırgalarından evvela korkar gibi oldu sonra onlara alıştı; Onların oğlu oldu. Birgün o doğa çocuğu, Doğa oldu; şimşek, yıldırım, güneş oldu; Türk oldu... Türk budur. YIldırımdır, kasırgadır, dünyayı aydınlatan güneştir.


2693 Mesaj
14 Ocak 2008; 1:32:30 


quote:

Orjinalden alıntı: bmnankara

Yeni aldığım VW Bora'nın baskı balatasının bitik olduğunu 3 gün gecikmeli de olsa anlamış bulunmaktayım. Bunda " Bu aracın debriyajı daha yukarda kavrar haaa diyen" arkadaşların da payı büyük tabi. Anlamama sebep olan hareketleri özetlemem gerekirse; Vites değiştirmeleri kemikli, El freni çekikken araba yay gibi kalkar normalde bende öyle olmuyor yığılyor, gaz versem de devir saatindeki atiklik arabada yok ciddi bir hantallık var ve debriyaj bayağı yukarıda kavrıyor. Eski Hyundai'mi götürdüğüm servis 290 ytl'lik bir fiyat verdi (işçilik dahil) . Ancak kafamdaki soru işareti malzemenin kalitesi. Ayrıca test sürüşü yapmamıştım galeriden alırken daha doğrusu henüz üstüme almadım arabayı yarısını ödeyip protokol yaptım. Cazgırlık yapayı mı bilmem. Sonuçta adamların şoförleri var kesin anlamışlardır balatanın bittiğini satarken söylemeleri gerekmez mi? Ekstra masraf....


dostum VW lerin debriyajı ünlüdür zaten...40,000 de bir biter genelde...ama sen arabayı yeni almışsın...ve henuz ALMAMIŞSIN

sana tavsiyem hakkını istemektir...bunun adı "cazgırlık" değildir. Eğer sana "sorunsuz" dedilerse bu senin en buyuk hakkındır.

deselerdi 290 ytl lik rakam ise uygun bir fiyat...ben kendi aracıma ( proton ) 230 YTL ye orijinal olarak taktırmıştım...Sen gitsen yetkili servise sana 1100 YTL çıkarırlar baskı balata için...Parça fiyatı için çok endişelenme...tamir ettirdiğin yerden de söz al...en baştan konuşmak en iyisi...290 uygun fiyat...

ama uygun diye de extra masrafa girmen lazım değil tabi...alırken diceksin bunu yaptırın verin bana , yada "almıyorum bu arabayı"...

kolay gelsin


_____________________________

Fikrin kadar varsın!


2693 Mesaj
14 Ocak 2008; 1:35:36 


quote:

Orjinalden alıntı: bahrikutlu

arkadaşlar başlığa baktım bazı arkadaşlar sıfır baskı balata ile arabalarını birilerine emanet ettiklerini 1 günde o kişilerin debriyajın canına okuyup geri verdiklerini söylemişler. yani arabayı nasıl kullanırsak bu kadar zarar veriririz araabaya? en çok nelere dikkat etmek lazım kullanırken? ben araba kullanmayı öğrenirken arabada 7 senelik baskı balata vardı öğrenene kadar toplam çok rahat 25 30 kere stop ettirmişimdir arabayı aradan 3 yıl geçti arabada hala aynı set duruyor ama hala araba kalkışta tık diye kalkıyor 2. vitese falan hiç sorunsuz şekilde geçiyor. yani kısaca debriyajı en çok ne yıpratır?


en çok yarım debriyajda kullanmak ,şehir içi dur-kalk trafiğidir...

senin araçta 7 yıllık parça ise yavaş yavaş zamanı geliyor demektir...

belkide hep yarı bitik kullandın değiştirdiğin vakit performans ve yakıt tasarrufu gözlemliyeblirsin ...


_____________________________

Fikrin kadar varsın!


427 Mesaj
14 Ocak 2008; 11:36:55 


quote:

Orjinalden alıntı: mr.big




dostum VW lerin debriyajı ünlüdür zaten...40,000 de bir biter genelde...ama sen arabayı yeni almışsın...ve henuz ALMAMIŞSIN

sana tavsiyem hakkını istemektir...bunun adı "cazgırlık" değildir. Eğer sana "sorunsuz" dedilerse bu senin en buyuk hakkındır.

deselerdi 290 ytl lik rakam ise uygun bir fiyat...ben kendi aracıma ( proton ) 230 YTL ye orijinal olarak taktırmıştım...Sen gitsen yetkili servise sana 1100 YTL çıkarırlar baskı balata için...Parça fiyatı için çok endişelenme...tamir ettirdiğin yerden de söz al...en baştan konuşmak en iyisi...290 uygun fiyat...

ama uygun diye de extra masrafa girmen lazım değil tabi...alırken diceksin bunu yaptırın verin bana , yada "almıyorum bu arabayı"...

kolay gelsin


Bosch Car Service'de sordum 350-400 arası dediler kredi kartına da taksit var 110 ytl fazla verip daha güvenilir biryerde yaptırayım diyorum. " Cazgırlık" konusuna da gelince, protokolu yapmışım arabayı aldık diye mesela muayenesi yapılmamıştı aracın , LPG taktıracağım için çok da umursamıyorum ama biraz düşürürmüyüm diye deneyim dedim. Abi zaten 17-18.000 ytllik arabayı 15.750'ye aldın hiçbişey yapamayız dediler. Bir de şöyle birşey var arabanın bu tip şeylerini yaptırıp fiyattan düşsem zaten bu fiyata satılmaz ki.Falan filan neyse....


_____________________________

Trabzonluyuz biz
İstemez para puL
Her zaman her yerde ANTİ-İSTANBUL


 
1498 Mesaj
14 Ocak 2008; 12:48:45 

Bende vitesi 1 e takıyorum ve hiç gaza dokunmadan ayağımı yavaşça debriyajdan çekiyorum ve kalkıyorum. bu normalmidir yoksa debriyaj bitti mi demek oluyor.?


_____________________________



427 Mesaj
14 Ocak 2008; 13:16:17 


quote:

Orjinalden alıntı: superxp

Bende vitesi 1 e takıyorum ve hiç gaza dokunmadan ayağımı yavaşça debriyajdan çekiyorum ve kalkıyorum. bu normalmidir yoksa debriyaj bitti mi demek oluyor.?

Hocam jigle çekikse o dediğin olur zaten. araç kendisi yüksek rölantide çalıştığından...Baskı balata problemi olsa kalkmaz zaten...diye düşünüyorum


_____________________________

Trabzonluyuz biz
İstemez para puL
Her zaman her yerde ANTİ-İSTANBUL


 
1498 Mesaj
14 Ocak 2008; 13:52:26 

jikle çekikse derken hangi jikleden bahsediyorsunuz birde arabanın rolantisi 700 lerde normalmidir.


_____________________________



427 Mesaj
14 Ocak 2008; 15:39:57 

Hocam sabah soğukta araç ilk çalışmasında otomatik jigle ile çalışır yani rölantisi yüksek olur. Yani gaza basıyormuşsun gibi...Aracın benim bildiğim rölantide normal devri yazın 900 kışın 1000 olmalı. 700 devir ben hiç ne gördüm ne duydum...


_____________________________

Trabzonluyuz biz
İstemez para puL
Her zaman her yerde ANTİ-İSTANBUL


3719 Mesaj
14 Ocak 2008; 16:22:37 


quote:

Orjinalden alıntı: bmnankara



Hocam jigle çekikse o dediğin olur zaten. araç kendisi yüksek rölantide çalıştığından...Baskı balata problemi olsa kalkmaz zaten...diye düşünüyorum



kalkar ve gider hiç sorun olmaz. ben balata bitikkende denedim değiştirdikten sonrada denedim. düz yolda gaza basmadan rölanti ile 1 le kalkıyor. hatta debriyajı yeter kadar yumuşak bırakırsanız 2. ve 3. vitese kadar gidebiliyor.

700 devirde yani sıcak rölantide denedim. hemde kaç kere. ha şu var, balata bitikken araç rölantide hafif rampa bile çıktı 1. viteste gaza basmadan


_____________________________

Mobil imza versek?


 
1498 Mesaj
14 Ocak 2008; 16:24:02 

yani ben yukarı doğru gaza basmadan çıkabilirsem bitmişmi demektir.


_____________________________



 
1498 Mesaj
14 Ocak 2008; 19:58:11 

bu akşam bi deneme yaptım rampa yukarı durdum arabayı stop ettim. sonra vitesi 1 e taktım el freni indirdim ayağımı debriyajdan çektim.

arabam hafifçe aşağı kaydı sonra durdu 2sn sonra tekrar az bişe geri kaydı tekrar durdu yani muhtemelen debriyaj kaçırıyor. acaba kesin olarak debriyajm bitmişmi oluyor yoksa biraz daha idare edermi yada bitmek üzeremi yoksa bu deneme yontemi yanlış bi yontemmi?


_____________________________



3652 Mesaj
15 Ocak 2008; 12:01:22 


quote:

Orjinalden alıntı: superxp

bu akşam bi deneme yaptım rampa yukarı durdum arabayı stop ettim. sonra vitesi 1 e taktım el freni indirdim ayağımı debriyajdan çektim.

arabam hafifçe aşağı kaydı sonra durdu 2sn sonra tekrar az bişe geri kaydı tekrar durdu yani muhtemelen debriyaj kaçırıyor. acaba kesin olarak debriyajm bitmişmi oluyor yoksa biraz daha idare edermi yada bitmek üzeremi yoksa bu deneme yontemi yanlış bi yontemmi?


Benim bildiğim bu manuel vitesli her arabada olur, motorda kompresyon olmadığından araç kendini yavaş yavaş bırakır.

Hızlı kalkışlarda araba pati çekmediği halde devir saati artıyorsa debriyajda problem vardır, ben böyle anlarım.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



 
212 Mesaj
27 Ocak 2008; 20:06:47 

benim arabamin da debriyaji yukarida birakiyor. 96 model passat kullaniyorum bir keresinde arabayi stop ettirmistim ve arabadan indikten sonra cevredekiler arabadan hafif duman yukseldigini soylemislerdi. 2. vitese atarken 1. vitesten tam asagiya sola dogru kuvvet uygulayarak geciremiyorum sanki bir kollari asagiya bakan u harfi cizermis gibi giriyor ve bu islem bana vites degisiminde zaman kaybettiriyor dolayisiyla devir kaybettiriyor. Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?


_____________________________

∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

Every process must be optimized


3567 Mesaj
27 Ocak 2008; 23:43:38 


quote:

Orjinalden alıntı: roswellx

benim arabamin da debriyaji yukarida birakiyor. 96 model passat kullaniyorum bir keresinde arabayi stop ettirmistim ve arabadan indikten sonra cevredekiler arabadan hafif duman yukseldigini soylemislerdi. 2. vitese atarken 1. vitesten tam asagiya sola dogru kuvvet uygulayarak geciremiyorum sanki bir kollari asagiya bakan u harfi cizermis gibi giriyor ve bu islem bana vites degisiminde zaman kaybettiriyor dolayisiyla devir kaybettiriyor. Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?


hocam passatlarda ve diğer çoğu vw lerde debriyaj biraz yukarıda kavrar. ancak aracı uzun süredir kullanıyorsanız, ve önceki haline göre daha da yukarıya gelmişse bu balatanın bitmeye yakın olduğunu gösterir.

ancak bu araçlarda debriyaj balatası bitse bile baskı volanı zorlar ve diğer araçlara göre fazla kaçırma belirtileri göstermez. ama bu arada volanı bozar. tabi volan debriyaj balatasından çok daha pahalı bir parçadır.

eğer vitese zor geçme, kalkışlarda silkeleme ve pedalın yukarıda kavraması gibi sorunlar yaşıyorsanız aracınızı muhakkak bir vw özel veya yetkili servisine gösteriniz.

eğer balata tükenmiş ve baskı, volanı zorluyorsa, volan değişmesini gerektirecek, masraflı durumlar ortaya çıkabilir.

kolay gelsin...



_____________________________



 
212 Mesaj
28 Ocak 2008; 0:48:26 


quote:

Orjinalden alıntı: O.B.K




hocam passatlarda ve diğer çoğu vw lerde debriyaj biraz yukarıda kavrar. ancak aracı uzun süredir kullanıyorsanız, ve önceki haline göre daha da yukarıya gelmişse bu balatanın bitmeye yakın olduğunu gösterir.

ancak bu araçlarda debriyaj balatası bitse bile baskı volanı zorlar ve diğer araçlara göre fazla kaçırma belirtileri göstermez. ama bu arada volanı bozar. tabi volan debriyaj balatasından çok daha pahalı bir parçadır.

eğer vitese zor geçme, kalkışlarda silkeleme ve pedalın yukarıda kavraması gibi sorunlar yaşıyorsanız aracınızı muhakkak bir vw özel veya yetkili servisine gösteriniz.

eğer balata tükenmiş ve baskı, volanı zorluyorsa, volan değişmesini gerektirecek, masraflı durumlar ortaya çıkabilir.

kolay gelsin...




hocam araci uzun suredir kullanmiyorum aslinda ne kadar uzun bir sure kastettiginiz ? alali yaklasik 10 ay oldu ve ilk arabam tecrubesizim acikcasi. Volanin bozulmakta oldugunu nasil anlayabilirim. Bosch servise goturdugumde on takimlarini degismesini tavsiye etmisti yuksek suratte iyi yol tutamayacagimi soylediler. Ben otobanda 150 ile giderken herhangi bir anormallik sezmedim aracta. Volan ile on takimlar baglantili midir ? Direksiyonumda araba yerinde dururken sert lastiklerin (15" 205/50) kalin olmasina yada hidrolikte bir sorun var diye yorumluyorum bu olaylari. Bu belirtiler volanin bozulduguna dair gostergeler midir ?


_____________________________

∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

Every process must be optimized


 
212 Mesaj
28 Ocak 2008; 0:53:32 

baska bir belirti olarak ; arabamin sehir icinde 9.5 litre ile 70,80 km yapmasi beni acikca rehatsiz ediyor bu dogalmidir sizce arabam 96 model passat 1600 cc 101 bg station agirlik 1400 kg. Ben bulgaristan'da yasiyorum ve burasi soguk bir ulke. Bu degerlerin sogukla bir baglantisi var midir sizce ?


_____________________________

∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

Every process must be optimized


9706 Mesaj
28 Ocak 2008; 13:58:32 

normalde bir aracın tekerleri patinaj çekiyorsa bu gücün iyi iletildiğinin habercisidir.baskı balata biterse güç iletimi azalır ve bir süre sonra hiç gitmeme durumu hasıl olacaktır.Ancak O.B.K aradaşımızın uyarıları da spesifik olarak sizdeki marka araçla alaklı olduğu için buna göre artık bir değerlendirme yaparsınız.
quote:

Orjinalden alıntı: roswellx

benim arabamin da debriyaji yukarida birakiyor. 96 model passat kullaniyorum bir keresinde arabayi stop ettirmistim ve arabadan indikten sonra cevredekiler arabadan hafif duman yukseldigini soylemislerdi. 2. vitese atarken 1. vitesten tam asagiya sola dogru kuvvet uygulayarak geciremiyorum sanki bir kollari asagiya bakan u harfi cizermis gibi giriyor ve bu islem bana vites degisiminde zaman kaybettiriyor dolayisiyla devir kaybettiriyor. Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?



_____________________________




 
1498 Mesaj
28 Ocak 2008; 15:06:08 

arabamın el frenini çektim vitesi 1e taktım kalmaya çalıştım araba hafiften kalkacak gibi geldi bana ama el freni çekik olduğu için hafif ileri gidebildi. bu normalmidir.


_____________________________



427 Mesaj
28 Ocak 2008; 15:56:18 

Aracın baskı balatasının değişim istediği bir nokta da şudur. Devir saatiniz yukarı doğru çıkarken hızınız aynı oranda artmıyorsa balatanız bitik demektir. Bu durumlarda zaten 60-70lerden fazla sürate çıkamazsınız debriyaj arabayı bırakmaz.


_____________________________

Trabzonluyuz biz
İstemez para puL
Her zaman her yerde ANTİ-İSTANBUL


 
212 Mesaj
28 Ocak 2008; 16:56:14 

oooo ben 120 bile basiyorum saka maka basiyorum ama benim arabada volan varmis heralde onun ustune bindiriyorum yuku bazi belirtiler var saniyorum benim arabamda. neyse baktiracam yarin bakalim ne yaramazlik yapmis kerata sakatlamis mi kendini


_____________________________

∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

Every process must be optimized


3567 Mesaj
28 Ocak 2008; 17:28:23 


quote:

Orjinalden alıntı: roswellx

baska bir belirti olarak ; arabamin sehir icinde 9.5 litre ile 70,80 km yapmasi beni acikca rehatsiz ediyor bu dogalmidir sizce arabam 96 model passat 1600 cc 101 bg station agirlik 1400 kg. Ben bulgaristan'da yasiyorum ve burasi soguk bir ulke. Bu degerlerin sogukla bir baglantisi var midir sizce ?


hocam yakıt normal görünüyor. hele ki bulgaristan soğuğu da eklenince fazla değil.

yalnız eğer tahminlerimiz doğru ise ve baskı balatanız bitmişse yakıt bir miktar artar.

volan derken her araçta balata bitince baskı volana yüklenir. ancak bu araçların baskısının yapısından kaynaklı olarak balata bitince baskı volanla sürtünür ve aşındırır. ve diğer araçlar gibi debriyaj sıyırma belirtilerini fazla göstermez. yani yolda bırakmaz. ancak bu sürtünem-aşınma volanı bozar...

kolay gelsin...



_____________________________



 
212 Mesaj
28 Ocak 2008; 21:32:31 

performansta artis gormuyorum.soguk havada oksijen orani yuksek olur dolayisiyla yanma daha fazla olur tamam da performans artisi hissedilmeyecek kadar az midir bu hava kosullarinda ? suphelerim enerjinin performans olarak degilde baska yollarla ortaya ciktigi yonunde. cok mu supheciyim acaba


_____________________________

∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

Every process must be optimized


3652 Mesaj
28 Ocak 2008; 22:11:56 


quote:

Orjinalden alıntı: roswellx
Hafif egimli bir yokus dahi olsa arabaya cok gaz vermesemde patenajla kalkiyorum.. Bu debriyajin bittiginin isaretimidir yoksa lastikler mi kabak ? Patenaj ceken bir arabanin balatasi saglam midir ?


"Araba patinaj çekiyorsa debriyaj sağlamdır" demek yüzde yüz doğru olmayabilir ama debriyajı biten aracın da patinaj çekmesi zordur; fazla güç tekerleğe gelmeden önce tabiri caizse debriyaja patinaj çektirir Sürekli patinaj lastik özellikleriyle, zeminle ve aracın yüksek torkuyla daha fazla ilgili. Yine de debriyaj önemli düzeyde sorunlu olsaydı çok gaz vermeden tekerleklerin patinaja kalması kolay kolay olmazdı.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



 
212 Mesaj
29 Ocak 2008; 1:48:26 

araba patenaj cekerken yukari asagi sekme olur mu ?


_____________________________

∫ ∫ DH Mühendisler ve Mühendis Adayları Odası ∫ ∫

Every process must be optimized


3652 Mesaj
29 Ocak 2008; 21:17:24 


quote:

Orjinalden alıntı: roswellx

araba patenaj cekerken yukari asagi sekme olur mu ?


Zıplama yapar.


_____________________________


Ford Focus TDCi güncel ortalama yakıt tüketimim :



427 Mesaj
3 Şubat 2008; 21:28:16 


quote:

Orjinalden alıntı: bmnankara

Aracın baskı balatasının değişim istediği bir nokta da şudur. Devir saatiniz yukarı doğru çıkarken hızınız aynı oranda artmıyorsa balatanız bitik demektir. Bu durumlarda zaten 60-70lerden fazla sürate çıkamazsınız debriyaj arabayı bırakmaz.

Bir örnek vereyim; 2. viteste gidiyorsunuz gazı veriyorsunuz hızınız bir türlü artmıyor veya az artıyor ama devri saati coşmuş 5000-6000 falan gidiyor arabayı 3e alıyorsunuz ama bu seferde hızınız düşük olduğundan araba titriyor falan...Artık bu noktaya geldiğinizde aracın balatası bitmiştir hemen servisinize gidin yoksa yolda kalabilirsiniz.


_____________________________

Trabzonluyuz biz
İstemez para puL
Her zaman her yerde ANTİ-İSTANBUL


27 Mesaj
4 Şubat 2008; 13:34:29 


quote:

Orjinalden alıntı: niko_jr

otomatik viteste nasıl anlıycaz peki. Tam otomatik viteslerde var mı bask balata?


Gördüğüm kadarı ile herkezın sorunu var debrajından,birtek senin sorunun yok kardeş çünkü senin debrajın yok'ki Seninki direk bağlı...

Şunu kafam birtürlü almıyor,yok 5nci vites,yok enson vites,yok rampaymış,bunlara gerek yok..
Vasıta 1 nci vitese takılır, eğer elfireni çalışıyorsa ki ülkemizde elfireninin fazla ehemmiyeti olmadığından fazla önemsenmediğinden faal olmaya bilir,onun için sağ ayakla hem hafif gaza basmalı hemde firene,sol ayakla debrajı yavaş yavaş bırakmalı,bu arada tabi dikkatlice motorun sesini ve harekete bakılmalı,eğer debraj pedalı tamamen salıksa motor hala çalışıyorsa debraj bitmiş demektir.
Yok motor zorluyorsa hala debraj görevini yapıyor demektir,ha bunu bazen yolda aracı kullanırkende farkına varabiliriz, binaenaleyh bazı arkadaşlar belediye otobüsü benden hızlı diye yazmışlar,bazılarıda rampada araç çekmez ve anveleye kalkar araç,tabi bu araçlar fazla yakıt yakar,illaki
Bazı araçların debrajları hidrolik ayarlamalı olur,debraj sertleşebilir,hava yapma ihtimali olabilir'de cünkü hirolik seviyesi azalırsa veya merkezde kaçırma olursa yapabilir,kavramayı az yapar...
Debrajın azaldığınıda pedaldan anlayabilirsiniz,ki aracın kilometresi uzadıkça,yani fazlalaştıkça debrajda kimi vasıtada yükselir,kimi vasıtada düşer?(bunun cevabı) her aracın debrajı aynı monte edilmez,bazısı asılır bazısı bastırır debrajdır,eksik kaldıysa bazı arkadaşlarda eklesin lütfen...
Umarım bazı arkadaşlara yardımı olur bu yazdıklarım,gerçi konuyu açan arkadaş bu debraj konusunda yardımmı istiyor yoksa tercübeli bir arkadaşmı anlıyamadım...
Herkeze saygılar sunarım...


_____________________________

Aklın var"sa bir başka Akıllı dost olda,işlerini danışarak yap.



192 Mesaj
4 Şubat 2008; 14:43:12 


quote:

Orjinalden alıntı: KARAMOLLAOGLU




Gördüğüm kadarı ile herkezın sorunu var debrajından,birtek senin sorunun yok kardeş çünkü senin debrajın yok'ki Seninki direk bağlı...

Şunu kafam birtürlü almıyor,yok 5nci vites,yok enson vites,yok rampaymış,bunlara gerek yok..
Vasıta 1 nci vitese takılır, eğer elfireni çalışıyorsa ki ülkemizde elfireninin fazla ehemmiyeti olmadığından fazla önemsenmediğinden faal olmaya bilir,onun için sağ ayakla hem hafif gaza basmalı hemde firene,sol ayakla debrajı yavaş yavaş bırakmalı,bu arada tabi dikkatlice motorun sesini ve harekete bakılmalı,eğer debraj pedalı tamamen salıksa motor hala çalışıyorsa debraj bitmiş demektir.
Yok motor zorluyorsa hala debraj görevini yapıyor demektir,ha bunu bazen yolda aracı kullanırkende farkına varabiliriz, binaenaleyh bazı arkadaşlar belediye otobüsü benden hızlı diye yazmışlar,bazılarıda rampada araç çekmez ve anveleye kalkar araç,tabi bu araçlar fazla yakıt yakar,illaki
Bazı araçların debrajları hidrolik ayarlamalı olur,debraj sertleşebilir,hava yapma ihtimali olabilir'de cünkü hirolik seviyesi azalırsa veya merkezde kaçırma olursa yapabilir,kavramayı az yapar...
Debrajın azaldığınıda pedaldan anlayabilirsiniz,ki aracın kilometresi uzadıkça,yani fazlalaştıkça debrajda kimi vasıtada yükselir,kimi vasıtada düşer?(bunun cevabı) her aracın debrajı aynı monte edilmez,bazısı asılır bazısı bastırır debrajdır,eksik kaldıysa bazı arkadaşlarda eklesin lütfen...
Umarım bazı arkadaşlara yardımı olur bu yazdıklarım,gerçi konuyu açan arkadaş bu debraj konusunda yardımmı istiyor yoksa tercübeli bir arkadaşmı anlıyamadım...
Herkeze saygılar sunarım...



dostum çok haklısın...
seninde dediğin gibi yok 5. vitese tak bilmem ne yap bunlara hiç gerek yok balatanın bittiğini normal trafikte araç kullanırken anlamamak elde değil işte km fazlalaştıkça debriyaj pedalında değişiklik olur. vs yani boşuna arabayı saçma testlere sokmaya gerek yok


_____________________________



 
601 Mesaj
22 Şubat 2008; 20:30:23 

Banada bir usta debriyaj setin ölmüş dedi ben inanamadım da başka ustaya gösterdim.
adam deneme sürüşüne çıktı, 1. viteste 60, 2. de 115, 3.de 150 bastı tabi benim gözlerim ayrıldı.
hiç debriyaj kaçırsa böyle gidemi dedi. 3 yıl oldu hala sorunsuz.
O aç gözlü ustaya inanıp değişseydim debriyajı durup dururken boşa masraf edecektik ve kimbilir ayarlayabilecek miydi hınzır.


_____________________________

derin olan kuyu değil, kısa olan iptir.(kofüçyus)


4115 Mesaj
22 Şubat 2008; 22:10:29 

bu topic çok faydalı geldi bana


 
3 Mesaj
24 Şubat 2008; 12:46:22 

Bu konu gerçekten yararlı olmuş. Bende de 2000 Opel Astra 1.6 var. Sanırım baskı balatayı değiştirmem gerekiyor. Aranızda daha önce değiştiren varsa ne kadara mal olduğunu yazarsa sevinirim. Bakalım kaç YTL bayılıcam...


_____________________________



278 Mesaj
15 Nisan 2008; 9:27:52 

arkadaşlar benim araba 5. vitesde dahi kalkış yapıyor. şimdi baskı balata değişmelimi




143 Mesaj
29 Nisan 2008; 0:53:30 

ustam ben el freni gaz olayını yaptım araba zıplıyor fakat eskiden 2500devirde tam olarak 100km saat giderken şimdi 2500devirde 97-96km saat gitmeye başladı bu nedemek?volana mı dayanmışız yoksa?biraz da yukarda kavrıyor klasik nissan primera gibi.


_____________________________

Ooo bir tüpsüz sipeşın...
Primera Special Edition 99

Toyooo Toyotoooo yu gördükçe Nissan'a şükrediyorum...
Yakında Wir Leben Autos!


771 Mesaj
8 Mayıs 2008; 11:47:13 

arkadaşlar bunu da unutmayın baskı balatası bitmen araç hem belirgin bir şekilde çok yakar hemde vites geçişlerinde sorun yaşamaya başlarsınız


_____________________________



301 Mesaj
13 Mayıs 2008; 23:07:43 

BEN DE DE VAR AYNI SORUN BİLİNÇLENDİĞİM İYİ OLDU


_____________________________



 
10 Mesaj
15 Temmuz 2008; 11:56:32 

Aynı sorun bendede var. Kesin değişmesi gerekiyor.

Bunun en iyi anlaşılan özelliği; pedal en sonda alır, hatta ayak tamamen çekildiğinde bile hala tam çekilmediği hissi verir. İlk kalkışta araba zor kalkar ve 3 sn sonra kendine gelir ve hızlanır. özellikle 3.vitese kadar çok devirli geçersin ama nekadar devirli geçersen geç araba sanki tam devrini almamış gibi olur. Ayrıca yakıtı çok fazla etkiler !!! Basarsın gitmez zaten o ayrı bi durum

Servis olayına gelince; bu konu için değil ama genellikle servisler hiçbi zaman tamir olayına girmezler. Tek dedikleri şey değişmesi lazım Asla hiçbirşeyi tamir etmezler. Zamanında benim karbüratörde sorun vardı. 1.4 motor Km ye 420 ytl yakıyodu. çiğ benzin atıyodu ve bujiler yeni değişmesine rağmen marş zor basıyodu.. servis standart yine "karbüratörün değişmesi gerek" dedi!!! Tanıdık tamirci vardı. Sadece 6 saat bende kalması gerek dedi. Ve aracı aldığımda anahtarı sadece "çevir bırak" hareketiyle çalıştı, performansı %50 arttı.ve yakıt yarıya düştü. Ve sadece 40 ytl verdim

Yani anlatmak istediğim servis iyidir hoştur ama parça değiştirmek gerektiğinde gidilecek yerdir. Tamir yapmazlar.


_____________________________



 
148 Mesaj
2 Ağustos 2008; 20:42:22 





Ford fiesta 1,4 tdi baskı balata bitmiş sanırım araç hareket etmiyor hiç kaç para maliyeti olur bilen varmı


_____________________________



1569 Mesaj
3 Ağustos 2008; 17:46:38 


quote:

Orjinalden alıntı: celaluygur



ssüppersinn valla hiç güleceğim yoktu.



_____________________________



3939 Mesaj
8 Ağustos 2008; 22:59:26 

arkadaşlar bizim palio weekend2002 model aracımız var bursadan artvine geldik

yaklasık 1300 km yol

bursadan gelirken araçta sorun eser yoktu


fakat burası bi köy ve aşırı yüksek + dar bir yol var yaklasık 2 km


babam geçen gece bu yoldan assagı dogru inerken karşıdan gelen bir acaç oldugu görmüş ve yol vermesi gerekliymiş

birazda tatlı naz hesabı


geri vitese takmış o yokuşta!!!!!


araç dolu tabi insanla

geri geri çıkmaya çalısıyorken araç haraket etmiyor o rampada bunlarda zorlamıslar biraz

arabada bi koku duman filan çıkmış

neyse bi şekilde geçmişler

bu gün gezmeye gittik dag yolu gene rampalı bir yol ve şok araç rampada bayıldı

hararet yükseldi araçta gene bi koku bi duman saga çekip dinlendirdik biraz sonrada klima açıp yola dewaa ettik yavaş yavaş

geri dönerken fark ettimki

düz yolda araç motor devri yükselmesine ragmen geç hızlanıyor

ama ben yinede 5, viteste 160-170 e kadar cıkabiliyorum

sizce problem nedir


_____________________________

Samsung Galaxy Note3 32+16gb CANON EOS 6D 24-105 f4L Canon Ef 50mm f1.8-Prime ,METZ 50 AF1 TTL HSS Flash--toyota corolla 2013 HakanLevent Bursa/Osmangazi http://500px.com/hakanlevent

Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
17 Şubat 2009; 21:14:00 

lada samaranın debriyajnı değiştirdim . baskı balata set orjinal (çelik motor) 55 lira 80 lirada değişimi için işçilik verdim. 20 lirayada 3 lt 20W50 şanzıman yağını değiştirdim samaraların şanzıman yağı 20W50 miş.


4319 Mesaj
17 Şubat 2009; 22:04:29 

Benimki bitmiş o zaman,anlatılanların hepsi aynen benim arabayı anlatıyor.Özelliklede devir 4000 e gelmesine rağmen 90 ı geçmeyen benim balkız acil baskı balata istiyor.


_____________________________

K.Atatürk


3777 Mesaj
22 Şubat 2009; 23:12:53 

aracım 98tipo, tüplü...
bende bazen kalkışlarda titreme yaşıyorum, ama bu ayda bir yaparsa yapıyor
rampada kalkarken, geri kaçma değilde geç kalkma gibi problem var
özellikle rampa yukarı kaptırdığım zaman ani bir çekiş düşüklüğü başgöstermekte
sizce ben debriyajı bi kontrol ettirsem mi?


_____________________________

geçme namert köprüsünden alırsa sel alsın seni,yatma çakal gölgesinde yerse aslan yesin seni...