Şimdi Ara

Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
376
Cevap
13
Favori
90.205
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bugün yine ben ve aanil İstanbul yolu üzerinde kısa bir süre önce açılan Opis'e Mokka ve Astra Sedan gelmiş diye gittik. Astra Sedan bildiğimiz Astra diyerek Mokka'ya yanaştık. Astra Sedan'da küçük, Corsa'da ise koskocaman, cam tavan büyüklüğünde bir işçilik hatasını yakaladık ve tabii ki affetmedik. Yazının devamında onları da göreceksiniz.

    Nedeni tam çözemedim ama Mokka dıştan boyurlarını göstermeyecek kadar küçük gözüküyor. Qashqai'ın değil de Juke'un rakibiymiş gibi duruyor.

    Aracın çizgileri diğer Opel'ler gibi sportif bir yapıda.

     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.  Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Bunu destekleyen ayrıntılar da mevcut. Mesela ön farların altındaki şu küçük ızgaralar.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Sportfi yapıyı destekleyen başka bir unsur da bagaj kapağı camının devamıymış gibi uzanan piano black ayrıntılar.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Tavan rayları da farklı ve güzel duruyor. Arkadaki fotoğrafta Mokka daha da küçük gözükmüş.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Yan sinyaller için çamurluk üzeri uygun görülmüş.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Jantlar 18" ve araç üzerinde gayet büyük gözüküyor. Lastikler Conti PremiumContact 2
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Sis farları mercekli.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Farlar halojenken sis farlarının mercek olması ise garip gözüküyor. Tam tersi tüketicileri daha çok mutlu ederdi sanırım.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Büyük ön ızgara, sportif hava katma isteğinin bir ürünü olsa gerek.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Aracın içinde yeni dönem Opel çizgileri hakim.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.  Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Showroom personeli olan bayanlar elinde kamera ile araç inceleyen pek fazla insan görmediklerinden olsa gerek; uzun uzun bizi süzüyorlar.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Aracın hiçbir yerinde olmadığı gibi, ön konsolda da yumuşak plastik hiç kullanılmamış. Sadece mavi olan yerler kaplama.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Ön konsolla kapıları birleşik gibi gösteren gri renkli kaplamalar benim çok hoşuma gitti. Araçla ilgili en çok hoşuma giden kısım hatta.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Aracın kapı içlerinde çok fazla girinti çıkıntı var. Göz yoruyor.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.  Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Coupe formundaki kapı çizgileri sebebiyle arka koltuklarda çok ferah hissedemiyorsunuz.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Torpido gözünün üzerinde büyükçe bir saklama gözü daha konumlandırılmış.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    El freni tuşu çok pratik bir yere konulmuş. El freni adi plastik bu arada. İnsan bir deri falan kaplar.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Koltuklar da konsol ve kapılar gibi mavi renkten nasibi almış. Bu rengi kullanmalarına anlam veremedim; basit duruyor. Bu arada bu görüntü ön koltuğu kendime göre ayarladığımda arkada kalan boşluk. Tatminkar. Boyum genel forum ortalaması olan 1.90.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Araçta bol bol saklama gözü var. Bunlar da 2 tanesi.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.  Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Aux, USB ve çakmaklık girişleri kapakların altına gizlenmiş.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.  Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Bagaj yeterli büyüklükte gözüküyor. Yükle ağzı da oldukça geniş.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Bagajın normalde kilitli duran taban döşemesi isterseniz bu şekilde az bir şey
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    İsterseniz de tamamen kalkıyor. Stepne nerede bu arada?
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Bagajda da saklama gözleri var. Üniversite şenliklerine alkol sokmak için ideal.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu. Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Araçla ilgili olarak çektiğimiz bu videoyu kesinlikle izlemenizi tavsiye ederim. Çok çarpıcı çünkü. Videodaki kapı sol arka kapı. Sağ arka kapıda da benzer bir durum var ama bu kadar şiddetli değil.


    Araçla ilgi olumlular

    -İçi yeterli genişlikte
    -Gözle görülür bir işçilik hatası yok
    -Saklama gözleri bol
    -Dış tasarım hem genç, hem bayan işi.
    -koltuk dolguları ve yanal destekler başarılı.

    Olumsuzlar

    -Malzeme kalitesi bazı rakiplerine oranla yetersiz
    -Koltuk döşemeleri kalitesiz
    -Önde de, arkada da kolçak yok.

    Kişisel bazı durumlar da var ama onları saymaya gerek yok.




    Astra sedanın kapı plastiği boşluğu tam kapatmamış ve içerideki malzemeler gözüküyor.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.




    Bu da Corsa'daki sunroof büyüklüğünde hata.

    Sunroofu açan akıllı mühendisler, kesilen tavan döşemesinin kesik yerlerini gizlemeyi unutmuşlar.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.  Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu. Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.

    Tavanla döşeme arasında ne olduğunu merak edenler varsa bu araçta net görebilirler.
     Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu. Opel Mokka İnceledik. Bol Foto ve Videolu.







  • quote:

    Orijinalden alıntı: Source


    quote:

    Orijinalden alıntı: aanil

    quote:

    Orijinalden alıntı: Source

    4x4 varmi peki?

    Bilmem yok heralde , belki 1.6 turbo 190 hp'lik seçenekte vardır.

    Birde merak ettigim juke'ta bu kadar cesit donanim varmi? :) Siz pahali diyorsunuz ama bu donanimlara bu tarz bir arac icin bence normal bir fiyat eger bu araca talep olursa Opel Turkiye daha alt donanim versiyonlarinida getirir ve fiyati daha ucuz olur.

    5 farklı donanım , 3 farklı motor seçeneği (1 'i dizel ) , cvt şanzıman. Daha ne olsun.


    http://www.nissan.com.tr/nissan-juke-versiyon-donanim




  • aks aralığı 2,55
    ayrıca tartışmaya gerek yok
    opel noktayı koymuş: SUV-B segment demiş

    http://www.opel.com.tr/deneyim-opel/opel-haberleri/2012/january/yeni-mokka-kompakt-boyut.html
  • Performance.
    Yüzbaşı




    Mesaj: 902

    [X]



    3 Ekim 2012; 23:00:20
    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=66530534


    --------------------------------------------------------------------------------

    nissan qq ve juke malzeme kalitesizliği dillere destan bilmeyen yok iki aracıda inceledim tam kalitesizlik abidesi hondadan hiç bahsetmeye bile gerek yok mokka gerek işçilik olsun malzeme kalitesi

    valla parmaklarınıza sağlık ne diyeyim:))aynen öyle..
  • trust_company
    Yüzbaşı




    Mesaj: 259

    [X]



    Dün; 9:17:14
    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=67603575


    --------------------------------------------------------------------------------

    Ben cosmo donanımlı olanını inceledim, genel olarak vasat bir araç olmuş. Ayrıca aracın içindeyken tavana dokunduğunuzda bütün tavan oynuyor, sanki tavanla, tavan kaplaması arası boşluk var ve çok rahatsız edici boşluk sesi çıkıyor, hiç güven vermeyen bir durum.

    _____________________________


    aracımın hiçbiryerinden en ufak bir ses gelmiyor,ya da herhangi bir anormallik yok..üretim hatası olan araçlar yok mu?her araba firmasında var bu..ama sizin dediğiniz gibi bir durum 4 adet opel mokka inceledim ,görmedim..bugüne kadar onlarca kişi baktı inceledi aracımı,hatta avm lerde tanımadığım insanlar rica edip incelediler bir taneside olmamış,şurasında şu var burasında bu var şeklinde yorum yapmadılar..tam aksi çok çok beğenildi opel mokka..bayilerde yok satmasının sebebi de bu olsa gerek:))hayırlı sürüşler..




  • tolgaoktay777
    Er




    Mesaj: 9

    [X]



    Dün; 22:32:12
    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=67702445


    --------------------------------------------------------------------------------

    cumartesi günü öğleden sonra teslim aldım aracımı 1.4 cosmo sedef beyaz bence 10 numara olmuş malzeme kalitesi olsun gidişi olsun duruşu olsun start stopu farları rahatlığı valla almayı düşünüpte aklında soru işareti olan bişey varsa sorun cevaplamaya çalışıyım fakat araba şuanda 150 km de bundan dolayı yakıt konusunda çok bişey söyliyemeyeceğim ama en kısa zamanda paylaşıcam


    hayırlı olsun, kazasız belasız günlerde kullanın..darısı almak isteyenlere diyelim:))aracın fiyatı yükselmiş bu arada:)




  • Bugün; 17:26:22
    Seçtiğiniz mesajın linkini aşağıdaki kutudan kopyalayabilirsiniz.

    http://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=68055915


    --------------------------------------------------------------------------------

    Arkadaşlar merhaba,
    Opel Mokka 1.4T 4x4 Enjoy sedefli beyaz sahibiyim. Aracı 3 Ekimde eşimle birlikte bayide gördük ve hemen sipariş verdik, 10 Ekimde teslim aldık.(İstanbul Opel ATM) (Türkiye ye gelen ilk araçlardan biri) Opsiyonları beklemek istemediğim için hazırda ne araç varsa onu aldım, aracımda Opsiyon donanım yok. İç döşeme rengi mavi-kahve.
    Daha önce Mokka sahibi arkadaşların belirttiği artı - eksi tüm yorumlara katılıyorum. Tekrar aynı konulardan bahsetip vaktinizi çalmayacağım.
    Aracım 1909 km de. iki yol bilgisayarından birini her benzin alışta sıfırlıyorum, diğeri ise aldığım günden beri sıfırlanmadı. Sizlerle yakıt tüketimi hakkındaki tecrübelerimi paylaşacağım.
    Ekteki fotoda ilk günden beri sıfırlamadığım yol bilgisayarı var, aracı tanımayanlar için fotodaki sırasıyla anlatayım:
    ilk satır 1909,7 (bu kadar km dir yol bilgisayarı kayıt alıyor demek)
    2. satır 8,1 lt/100km ortalama yakıt tüketim (1909 km için)
    3. satır 38,9 km/h ortalama hız (1909 km için)
    en alt bölüm arabanın ana km sayacı 001909 km

    bu verilerin 800 km si bayramda yalova-manisa-yalova arası uzun yolda, diğer kısmı istanbulda şehir içi trafiğinde yapıldı.
    uzun yol için yol bilgisayarlarından birini sıfırladım ortalama tüketim 6,7 lt/100 km, ortalama hız 102,3 km/h olarak gerçekleşti. Yolun büyük bir kısmında cruise control 112 km/h olarak sabit gittim.
    Şehir içinde ise bu güne kadar gördüğüm en yüksek ortalama yakıt tüketimim 9,1 lt/100km olarak gerçekleşti. Genelde 8,7 lt/100km olarak geziyorum. (sürekli 50 tl lik yakıt aldığım için kullanım etkilerini net görebiliyorum) Aracı kullanırken sakin kullanırım 4000 dd yi pek geçmem.
    Performansından bahsetmem gerekirse araçta bursa çevre yolunda (kısa ve inişli-çıkışlı bir yoldur, düz bölümünde sadece denedim) max 205 km/h hız yaptım, yol uygun olmadığı için devam etmedim. Ama izlenimimi soracak olursanız düz bir otoyolda göreceği son hız 220 km/h civarında olacaktır. (6,7 lt tüketimimde bu denemem dahildir) Ara hızlanmaları 140 hp motor, düşük devirde max tork (turbo klasiği) ile birlikte çok iyi.
    Kısacası aracımı almanya sitesinde eylülden beri inceleyerek ve beğenerek aldım ve şuan da çok memnun olarak kullanıyorum.
    Forum ilk sayfalarındaki erken, önyargılı ve acımasızca eleştirileri doğru bulmuyorum.
    Hız sabitleme opsiyonu eklenmiş bir aracı getirebilmiş olsaydılar eylülde vw tiguan white night alacaktım. İyi kide bu şekilde olmuş, hem param cebimde kaldı hemde 4x4 ve her şeyiyle içime sinen bir aracım oldu.
    Mokka istediğim zaman çok sportif ve agresif, istediğim zaman çok ağırbaşlı ve heybetli.. bu da benim mokka tercih etmemim nedenlerinden biri.


    Saygılarımla,



    hayırlı olsun,iyi günlerde kazasız belasız sürüşler dilerim..bu arada isabetli bir tercih olmuş inanın..kullandıkça çok daha iyi anlayacaksınız..(tıguan almak üzereyken son anda caydım bu kararımdan ve mokka aldım)iyiki de almışım çok memnunum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ciddi kedi

    orada bir virgül koymayı unutmuşum.


    yok ben dolusununa cosmo dedim zaten.arz talep meselesi olabilir kanımca.

    fransadai fiyatlara bu linkten bakabilirsiniz
    http://www.opel.fr/content/dam/Opel/Europe/france/01_Vehicles/MA_tarifs_carline/Tarifs_FT_Mokka_MY13_5_08032013.pdf
  • OCAK AYINDA BENDE BİR MOKKA ALDIM,1.4 TURBO COSMO 140PS.OPEL TÜKETİCİYİ KANDIRIYOR.ŞEHİRLER ARASI 100 KM DE 8,3 LİTREDEN AŞAGIYA DÜŞMEDİ DAHA TÜKETTİĞİ YAKIT.http://www.opel.com.tr/opel-serisi/satis-alani/arabalar/mokka/modeller/modeller.html LİNKE GİDERSENİZ •Lastik Basıncı Takip Sistemi (TPMS) NİN ENJOY VE COSMO MODELİNDE STANDART OLDUĞU YAZIYOR.KIŞ LASTİKLERİ
    SERVİSTE BİLE YOK BU ARADA ONU DA BELİRTEYİM.ARAYA ARAYA ZORLA BULDUĞUM KIŞ LASTİKLERİNİ TAKTIRIRKEN Lastik Basıncı Takip Sistemi (TPMS) SENSÖRLERİNİN OLMADIĞINI GÖRDÜM.ARACI EREĞLİ TÜMARDAN ALMIŞTIM,DURUMU İLETTİĞİMDE BANA MÜŞTERİ TEMSİLCİSİ ARAÇTA STANDART OLARAK GÖRÜNDÜĞÜNÜ OLMASI GEREKTİĞİNİ SÖYLEDİLER,BURSADAKİ NESKARI ARADIM ONLAR DA EMİN OLAMADILAR ARAÇ YENİ GİREN BİR MODEL GETİRİN BİR BAKALIM DEDİLER.YANİ OPEL SATTIKLARI ARABANIN ÜZERİNDEKİ DONANIMIN VAR MI YOK MU OLDUĞUNU BİLE BİLMİYOR DAHA...EN SONUNDA TORBALI MÜŞTERİ HİZMETLERİNİ ARADIM ŞASİ NUMARASINI ALIP BANA BU GÜN DÖNÜŞ YAPTILAR VE ARAÇTA BU DONANIMIN HER NE KADAR HER YERDE YAZSA BİLE OPEL MOKKAYA BUNUN KONULMADIĞINI OPELİN SATIŞ KATOLOKLARINDA HER ZAMAN DEĞİŞİKLİK YAPABİLECEĞİNİ BELİRTTİLER.....AMA BU SATIŞ KATALOĞUNDA DEĞİL SİZİN RESMİ İNTERNET SİTENİZDE DESEM DE SİTE DE DÜZENLEME YAPILIR DEDİLER İŞİN İÇİNDEN ÇIKTILAR.. BU ARADA TELEFONDAKİ BAYANIN Bİ DÖVMEDİGİ KALDI BENİ .. BEN SİZE SADECE ENJOYDA OLDUĞNU İDDA ETTİKLERİ STANDART ÖZELLİKLERİ SUNUYORUM...BENDEKİ COSMO BU MODELDEKİLERİN FAZLASI VAR SÖZDE .... Enjoy için standart olarak şu özellikler sunuluyor:



    Motor Seçenekleri:

    •1.6 lt ECOTEC 115 HP Start & Stop 5 İleri Manuel
    •1.4 lt Turbo ECOTEC 140 HP Start & Stop 6 İleri Manuel


    Teknik Özellikler:

    •ABS
    •Aktif Devrilme Koruması (ROM)
    •Akıllı 4 Tekerlekten Çekiş Sistemi 4x4 (Akıllı AWD)*
    •Ani Fren Desteği (PBA)
    •Çekiş Kontrol Sistemi (TCS)
    •Düz Hat Denge Kontrolü (SLS)
    •Elektronik Fren Gücü Dağılımı (EBD)
    •Elektronik Kalkış Torku Kontrolü (EDC)
    •Gelişmiş Elektronik Stabilite Programı (ESPPlus)
    •Lastik Basıncı Takip Sistemi (TPMS)
    •Start & Stop Sistemi
    •Virajda Fren Kontrolü (CBC)
    •Yokuşta İniş Desteği (HDC)
    •Yokuşta Kalkış Desteği (HSA)


    Güvenlik Özellikleri:

    •3 noktalı emniyet kemerleri
    •4 yönlü koltuk kafalıkları
    •Alarm
    •Arka yan koltuklarda ISOFIX çocuk koltuğu sabitleme düzeneği
    •Emniyet Kemeri Uyarı Sistemi (ön ve arka)
    •Ön yolcu ve yan hava yastığı devre dışı bırakma özelliği
    •Sürücü ve ön yolcu hava yastığı
    •Yan hava yastıkları
    •Perde hava yastıkları
    •Katlanabilir Pedal Sistemi (PRS)


    Sürücüye Destek Özellikler:

    •Yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon
    •Elektrohidrolik direksiyon
    •Gündüz Farları
    •Hız Sabitleyici (Cruise Control)
    •Ön sis farları
    •Park sensörü (ön ve arka)
    •Sürücü Bilgi Ekranı
    •Yol Bilgisayarı


    Lastik Basıncı Takip Sistemi (TPMS)
    KESİNLİKLE MOKKADA OLMAYAN BİR ÖZELLİK ŞİMDİ ÇOK MERAK EDİYORUM.....ALIRKEN BENİM VAR OLDUĞUNU DÜŞÜNDÜĞÜM VE BENİ ALMAYA SEVK VE TAHRİK EDEN ,OPELİN STANDART DEDİĞİ BU ÖZELLİKLERİN HANGİLERİ VAR HANGİLERİ YOK .....TAMAMEN MÜŞTERİYİ YANILTMAYA YÖNELİK BİR SATIŞ POLİTİKASI BAŞKA BİR ŞEY DEĞİL...YALAN ..... KANDIRMACA ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimyaciyim

    Öncelikle merhaba arkadaşlar. Bir araştırma yaptım.
    Cosma 1.4 Turbo 140 ch 4X4 Start & Stop Fransada satış bedeli:23 530€ yaklaşık 55.000 Tl ye geliyor, bizde ki satış bedeli 67,250, fransaya göre bizde 12 250 tl daha pahalıya satıyorlar.
    Ford Kuga Trend 1.6 EcoBoost 150ch Fransadaki satış bedeli:24 590 € yaklaşık olarak 57.500 Tl ye geliyor, bizdeki satış bedeli ise 60.490 TL hatta pazarlıkla 58000 tl ye kadar iniyorlar. Arada fark yok neredeyse. Ford avrupayla aynı fiyata satarken opel üzerine fahiş bir ücret ekliyor.
    Bu fark ya opel almanyadan kaynaklanıyor yada opelin türkiye distribütöründen kaynaklanıyor.
    Kesinlikle bu işte bir terslik var, birileri türklerin sırtından gereğinden fazla para kazanıyor.


    İngiltere'deki fiyatlara bakınca da arada bahsettiğin kadar uçurum olmadığını göreceksin. Ha, genelinde Mokka'nın satış fiyatı yüksek diyorsan, o noktada haklısın. Ama Avrupa'daki satış fiyatları ile Türkiye arasında bahsettiğin kadar fark yok.CLICK. Misal benim aldığım araç bana 73.000 TL'ye malolmuşken yakın donanım Mokka İngiltere'de 70.000 TL'ye geliyor (yakın diyorum zira İngiltere için üretilen Mokka'larda açılır tavan yok. Gerçi bizde de Flex-Fix yok ama :) ).




  • Gazetevatan.com » Yazarlar » Oto vergisine yeni düzen 5’er puanlık vergi artışı
    Oto vergisine yeni düzen 5’er puanlık vergi artışı
    Yorum Yaz 26 Ekim 2014 Pazar
    Ercan İnan
    iletişim


    Otomobil vergileri motor hacmine göre 3 farklı kategoride alınıyordu. 1500 cc’nin altı yeni kategori olacak. ÖTV’ye de 5’er puanlık artış gündemde

    Maliye eski Bakanı Kemal Unakıtan’ın ‘yediveren gülü gibi’ dediği otomotiv sektöründe özel tüketim vergisinin yeniden düzenlendiği ve değişikliğin 1 Ocak 2015’ten itibaren uygulanmaya başlayabileceği konuşuluyor. Aldığım duyumlara göre Maliye bürokratlarının üzerinde çalıştığı taslağa son şekli verildi. Yeni sistemde otomotivden 3 yerine 4 farklı kategoride vergi alınacak.

    Daha önce silindir hacmi 1600 cm3’ü geçmeyen araçlar için alınan en düşük vergi dilimi yeni düzende 1500 cm3’ü geçmeyen araçlar olarak yeniden belirlenecek. 1500 ile 1600 cm3 silindir hacmine sahip araçlar farklı bir vergi diliminde değerlendirilecek. 2000 cm3’e kadar olan araçlar için farklı 2000 cm3’ün üzerindeki araçlar için de lüks kategoride farklı vergi oranı uygulanmaya devam edilecek.

    Motorlar küçüldü

    Yeni motor teknolojileri sayesinde son dönemde piyasaya çıkan araçlarda 1200 cm3’e kadar motor hacminde bile 120 hatta 130 HP yani beygir gücüne ulaşılabildiği dikkati çekiyor.

    Bu araçların satışında gözlenen artış Maliye bürokratlarını da harekete geçirmiş görünüyor. Maliye bürokratları yeni motor teknolojisi sayesinde artık 1600 cm3’lük silindir hacmine sahip araçların da neredeyse 2000 cm3 silindir hacmine sahip araçlar kadar güç üretebildiğini dikkate alarak yeni bir sınıflandırma yapılmasının ihtiyaç haline geldiğini dikkate aldılar. Taslağı hazırlayan kaynaklar “Elbette son karar Maliye Bakanı’nın ve Bakanlar Kurulu’nun. Ancak dördüncü bir kategori oluşturulmasında fayda var. 1600 cm3’e kadar olan araçlar tanımı da artık farklılaşmayı gerektiriyor” diye konuştu.

    Vergiye de rötüş

    Vergi dilimleri 3’ten 4’e çıkarken yeni düzende ÖTV oranlarının da yeniden şekillendirilmesi gündemde. Önce mevcut durumu hatırlatalım. 1 Ocak 2014’ten bu yana motor hacmi 1600 cm3’ü geçmeyen araçlardan yüzde 45 ÖTV alınıyor. Motor silindir hacmi 1600-2000 cm3 arasında olan araçlarda vergi oranı yüzde 80, motor silindir hacmi 2000 cm3’ün üzerinde olan araçlarda ise yüzde 130’luk ÖTV uygulanıyor.

    Taslak yasalaşırsa yüzde 45’lik ÖTV dilimi bundan böyle motor silindir hacmi 1500 cm3’e kadar olan araçlarda uygulanacak. 1500 ile 1600 cm3 silindir hacmine sahip araçlarda ÖTV yüzde 45 yerine 5 puanlık artışla yüzde 50 olarak hesaplanacak. Yine aynı şekilde 2000 cm3’lük araçlarda ÖTV yüzde 80’den 85’e çıkarılacak. 2000 cm3 üzeri araçlarda ise yüzde 130’luk ÖTV oranının değiştirilmemesi öngörüldü ancak son kararı Bakanlar Kurulu verecek. Şayet vergi dilimleri yeni halini alırsa 1600 cm3 ile 2 bin cm3’lük araçlara 3 ile 8 bin TL arasında vergi zammı yapılması gerekecek.

    Vergi dedikodusu

    Otomotiv sektöründe vergilerin artırılacağına yönelik dedikodular son 10 gündür piyasada satışlara da yansımış vaziyette. Pek çok otomotiv firmasının potansiyel müşterilerini arayarak ÖTV zammına yakalanmadan fırsatlardan yararlanmasını tavsiye ettiği dikkati çekiyor. Maliye Bakanlığı’nın hazırladığı 2015 bütçesinde büyüme öngörüsü değişmezken vergi gelirlerinde yüzde 12’nin üzerinde artış tahmini yapılması zaten belli başlı vergilerde artışlar olabileceğine dair kuşkuları beraberinde getirmişti.

    Kaynak :http://www.gazetevatan.com/ercan-inan-690744-yazar-yazisi-oto-vergisine-yeni-duzen-5-er-puanlik-vergi-artisi/




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.