Şimdi Ara

VOLKSWAGEN TRANSPORTER - CARAVELLE (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
987
Cevap
10
Favori
588.466
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Artık 2012 de yeni kasa yapcaklar bu pek tutulmadı


    Arkadaşlar fiyatlar çok fahiş ayrıca 200 hp çıkacakmış meraklısına duyurulur dikkat ederseniz sadece d ve i harfi kırmızı sıra t yede gelince 200 hp olacakmış şimdi 180 hp versiyona dikkatli bakarsanız t siyah renk 200 hpde dahası kadran 260 km olacak.
    Hızlanma saniye 9,5 olur galiba azami hızsa 250 km mi desem nedesem..

    http://www.youtube.com/watch?v=B5yIfiLQwwY

    http://ticariarac.vw.com.tr/fiyat_listesi/default_yeni_tr_crv.aspx

    http://ticariarac.vw.com.tr/popups/yenitransporter/yeni_transporter.html


     VOLKSWAGEN TRANSPORTER - CARAVELLE




  • transporter ve caravelle hakkında az çok bilgilerim var 1997 den buyana toplam 3 caravelle ve 2transporter aldık. 100bin km yol kesin bu araçlarala yapmışımdır. 2.4 86hp çok vasat bir performansı vardı. 2.5 102hp
    oldukça performanslı. 1.9 105hp ben beğenmedim alt devirlerde cansız. 2.5 130hp performansı mükemmel
    ve daha performanslısına gerek yok. 2.5 174hp benzinli bir civic kadar performanslı. kalabalık aileler için
    ideal bir araç diyebilirim. debraj balatalarının ömrü minimum 100bin km. 2.5 130hp lerde sorunlar giderilmiş
    2006ya kadar 80bin km lerde motorda bazı sorunlar çikabiliyordu daha sonra giderildi (130hp)
    full donanımlı bir caravelle virajli bir yolda hala beşik gibi sallaniyor süspansiyon konusunda mercedesin çok
    gerisinde kalmış. 2001 model caravelle vito süspansiyon arasında çok fark vardı. 2008 model caravelle ile
    viano arasında yine aynı fark devem ediyor




  • transporter kullanıcılarına önemli bir açıklamada bulunmak istiyorum
    abs siz araçlar yağışlı ve kaygan zeminlerde panik frenlemeyle (ani fren)
    aracın lastikleri hemen kilitlenip araç stop ediyor ve kötü şekilde kontrölsüz
    kayıyor. kuru havadaki yaptığınız frene yağmurlu havada güvenmeyin.
    sert bir frende abs nin devreye gireceği frenlemede hızınız 60km bile olsa
    aracı durdurmak imkansız. kaygan yolda lastikleri kilitleyecek fren yapmayın
    newerdais demişti dersiniz. hele buzda lastikler klitlendi hızınız 70km ise 120km ye
    çıkacaktır ist yıldız yokuşunu inerken sert bir fren yapiyorum araç
    neredeyse dolma bahçeyekadar gidecek hızım 40km




  • quote:

    Orijinalden alıntı: newerdais

    transporter kullanıcılarına önemli bir açıklamada bulunmak istiyorum
    abs siz araçlar yağışlı ve kaygan zeminlerde panik frenlemeyle (ani fren)
    aracın lastikleri hemen kilitlenip araç stop ediyor ve kötü şekilde kontrölsüz
    kayıyor. kuru havadaki yaptığınız frene yağmurlu havada güvenmeyin.
    sert bir frende abs nin devreye gireceği frenlemede hızınız 60km bile olsa
    aracı durdurmak imkansız. kaygan yolda lastikleri kilitleyecek fren yapmayın
    newerdais demişti dersiniz. hele buzda lastikler klitlendi hızınız 70km ise 120km ye
    çıkacaktır ist yıldız yokuşunu inerken sert bir fren yapiyorum araç
    neredeyse dolma bahçeyekadar gidecek hızım 40km


    makyajlı kasada fren disklerinin büyütüldüğü ve daha iyi bir tutunma sağladığı söyleniyor. Ancak söylediğiniz durumu ben yaşamıyorum, belki BAS (frenleme asistanında) bir sorun mevcuttur. Ben daha çok yüksek hızlarda frenlemeden şikayetçiyim. Yani düşük hızlarda sert frenlerde ve araç yüklü iken iyi tutsa da, 140-160km/s hızlarda frene sert bassanız daha yavaşlama tatmin edici değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Elrohir


    quote:

    Orijinalden alıntı: newerdais

    transporter kullanıcılarına önemli bir açıklamada bulunmak istiyorum
    abs siz araçlar yağışlı ve kaygan zeminlerde panik frenlemeyle (ani fren)
    aracın lastikleri hemen kilitlenip araç stop ediyor ve kötü şekilde kontrölsüz
    kayıyor. kuru havadaki yaptığınız frene yağmurlu havada güvenmeyin.
    sert bir frende abs nin devreye gireceği frenlemede hızınız 60km bile olsa
    aracı durdurmak imkansız. kaygan yolda lastikleri kilitleyecek fren yapmayın
    newerdais demişti dersiniz. hele buzda lastikler klitlendi hızınız 70km ise 120km ye
    çıkacaktır ist yıldız yokuşunu inerken sert bir fren yapiyorum araç
    neredeyse dolma bahçeyekadar gidecek hızım 40km


    makyajlı kasada fren disklerinin büyütüldüğü ve daha iyi bir tutunma sağladığı söyleniyor. Ancak söylediğiniz durumu ben yaşamıyorum, belki BAS (frenleme asistanında) bir sorun mevcuttur. Ben daha çok yüksek hızlarda frenlemeden şikayetçiyim. Yani düşük hızlarda sert frenlerde ve araç yüklü iken iyi tutsa da, 140-160km/s hızlarda frene sert bassanız daha yavaşlama tatmin edici değil.


    vw t5 hakkında eleştiri ve daha önce sunulan aktif güvenlik opsiyonlarının şimdi sunulmaması;
    Gözüme çarptı ama fren diskleri ve kaliperleri sadece 180 ps de 17 inç olarak tasarlanmış diyerlerininki malesef vasat yani küçük çapta. (sadece 180 ps de büyük disk var)
    Ayrıca aktif güvenliklerden opsiyonları olmayan yeni modelde sunulmayan bikaç özellik olduğunu duydum bi arkadaşımdan.
    Demekki yenilikleri koyup başka güvenlik opsiyonlarından iptal etmişler.
    Fiyatının yüksekliğide ayrı problem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cançevik -- 25 Kasım 2009; 20:45:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: şekocan

    Gözüme çarptı ama fren diskleri ve kaliperleri sadece 180 ps de 17 inç olarak tasarlanmış diyerlerininki malesef vasat.
    Ayrıca aktif güvenliklerden opsiyonları olmayan yeni modelde sunulmayan bikaç özellik olduğunu duydum bi arkadaşımdan.
    Demekki yenilikleri koyup başka güvenlik opsiyonlarından iptal etmişler.


    Doğrudur, ben disklerin büyütüldüğünü bir makaleden okumuştum, tekrar elime geçiremediğim için referanssız yazdım. Frenler kötü değil, ama binek araçtan sonra çok da iyi gelmiyor insana.
  • quote:

    transporter kullanıcılarına önemli bir açıklamada bulunmak istiyorum
    abs siz araçlar yağışlı ve kaygan zeminlerde panik frenlemeyle (ani fren)
    aracın lastikleri hemen kilitlenip araç stop ediyor ve kötü şekilde kontrölsüz
    kayıyor. kuru havadaki yaptığınız frene yağmurlu havada güvenmeyin.
    sert bir frende abs nin devreye gireceği frenlemede hızınız 60km bile olsa
    aracı durdurmak imkansız. kaygan yolda lastikleri kilitleyecek fren yapmayın
    newerdais demişti dersiniz. hele buzda lastikler klitlendi hızınız 70km ise 120km ye
    çıkacaktır ist yıldız yokuşunu inerken sert bir fren yapiyorum araç
    neredeyse dolma bahçeyekadar gidecek hızım 40km


    evet abs siz t4 te yaşadığım bir problemdi şu anki aracım t5 de ise böyle bir sorun yok....
    birincisi absli araçlarda panik fren ani fren yaptığınız zaman mutlaka debriyaj ve freni aynı anda kullanmalıyız fren pedalına ayağımızı basabildiğimiz kadar sert basıp araç durana dek yada kaza atlatılana dek ayağımızı frenden çekmemeliyiz...
    çünki:
    abs sistemi fren mesafesini kısaltan bir sistem değildir kaygan zeminde ani frende tekerlerimizin kilitlenmemesini ve bu sayede manevra yapabilmemizi sağlar bunun içinde sistemin tam çalışması için 1 debriyaj ve firene aynı anda ve tam güçle basmak şartı gerekmektedir...

    transporterin frenleri hakkında t5 için söylüyorum 190 km hızla giderken tepe üstünde karşı şeritte iki kamyonun birbirini solladığını gördüğüm an ölümün soğuk nefesini ensemde tek hatırladığım abinin aha.........aaaa..... kelimesiydi frene öyle bir asıldımki anlatamam fren pedalı takı takır vuruyo direksiyonla hafif bankete doğru kaçamak yaptım ama bizden taraf şarampol şarampole gitsek parçamızı bulamazlar frene bastığım yerle durduğumuz yerarasındaki sapmam 1 mt gibi tahimi söylüyorum biz durduk kamyon diğer kamyonu geçti ve tık yok sanki hiç birşey olmamış gibi 2 ye taktım başka bir zaman olsa o kamyoncuyu orda vururdum ama neye uğradığımızı şaşırdık yanımdaki abinin dediği tek kelime bizimki olsa miksen durmaz dedi...
    inanın altımızdaki araçlar sınıfının 1 numarası eğer audi daha iyisini yapmazsa en iyisi bu arkadaşlar...
    saygılarımla




  • yeni nesil transporterler otomobilden bile daha konforlu ve ayni zamanda güvenli araclardir...
    yol tutusu ve frenleri iyi...
    pahali ve aslen bir ticari arac ünvanina sahip olan olan vw minibüslerin ( T4 ,T5 )önden cekisli
    olmasi bir dezavantaj diye düsünüyorum

    saygilar

     VOLKSWAGEN TRANSPORTER - CARAVELLE
  • yeni nesil transporterler otomobilden bile daha konforlu ve ayni zamanda güvenli araclardir...
    yol tutusu ve frenleri iyi...
    pahali ve aslen bir ticari arac ünvanina sahip olan olan vw minibüslerin ( T4 ,T5 )önden cekisli
    olmasi bir dezavantaj diye düsünüyorum

    saygilar

    [guote]

    öndn çekiş olmasının tek dezavantajı kaygan zeminde ilk kalkışlarda yüklü halde iken daha iyi olmasıdır ...

    bunu şu şekilde açıklamam gerekse 1986 model arkadan itişli bir şahinim vardı karda buzda çamurda ne olursa olsun problem aşamadım daha sonra önden çekişli fiat siena 1.6 hl aldım ve inanın sürekligidip geldiğim o yolda kar yağdığı zaman sürekli zincir atmam gerekti şahini 2 sene kulandım sienayı 1 sene ve şahinimi arar olmuştum tabi o yola transporterle hiç gitmiyorum çünki aracıma kıyamıyorum....

    bu güne kadar bi dolu araç kullandım arkadan itişli önden çekişli ve 4x4 olmak üzere ...
    ama mesela kışın yaşadığım bir olayı anlatıyım
    uzun ve dik bir rampa olan kayseri mimar sinan rampası yer cam gibi buz ankara dan geliyorum benim araç boş süratim 130 civarı ilerde önümde bir aracın orta refüje düştüğünü gördüm yaklaştığımda kırmızı bir vito 115 ti arkadan itişliaracı kullanan kişi hele helede aracı kuvvetli bir makinaysa çok usta olması gerek ve gene aynı gün uzun yaylada ziyaret tepesinde yolda kalmış bir bmv için durdum adamları araçtaki arkadaşlarla bmv yi çok büyük güçlüklerle ittire ittire tepeye çıkardık... bmv nin lastikler yazlıktı...
    benim araca bindim t5 yerinden 10 cm oynamıyo yerinden kakmıyo hemen olduğum yerde aracı geri çevirdim ve geri vitse taktım aynı yerden ön ön 10 cm oynamıyan araç geri geri yokuş yukarıya tepeye kadar çıktık ....




  • alem transporter görsünn......

     VOLKSWAGEN TRANSPORTER - CARAVELLE
  • vw alırken dikkat edilmesi gerekenler ve gözden kaçanlar üçüncü paragrafta

    transporter alırken önce nelere dikkat etmek gerekir

    dürüst açıklama

    quote:

    Orijinalden alıntı: hakan44444444

    Arkadaşlar sizlere aracımı aldığımdan bu yana başımdan geçenleri anlattığım ve bugün bütün doğuş oto ve internetteki tüketici sitelerine yazmış olduğum mektubu yayınlıyorum.

    Sayın yetkililer,


    04.11.2009 tarihinde Vw Denizli bayisi Batı Otomotiv’den 253842 fatura no, 2009169911 sipariş no, WVWZZZ3CZAP020824 şasi no, BSE 893728 motor no ve 41424,64 TL fatura bedeli ile satın almış olduğum refleks gümüş rengindeki Volkswagen marka passat 1.6 102 hp trendline manuel modelindeki aracımı yaşadağım yer olan Kuşadasına getirdim. Ertesi gün yani 05.11.2009 tarihinde aracımı kullanırken autohold fonksiyonunun bir süre çalıştıktan sonra devreden çıktığını ve aracın gösterge tablolarında yer alan park arıza ikaz lambasının yandığını gördüm. Aracın plakaları bile takılmadan yaşadığım yer olan Kuşadası’nda bulunan Vw yetkili servisi Lena Otomotivde aracımı sözkonusu arıza bildirimini yaparak servise soktum. Aracımı servisde bulunan teknik servis bilgisayarına bağlayarak arızayı gördüler. Bilgisayarda görünen arıza “artıdan eksiye doğru kısa devre arasıra” mesajıydı. Sözkonusu arızayı silerek aracı ilgili servis personeli ile denemeye çıktık. Autohold fonksiyonun çalışabilmesi için gerekli şartı yerine getirerek yani emniyet kemerini taktıktan sonra autohold düğmesine basarak yola koyulduk, yaklaşık 300-500 metre ilerledikten sonra autohold fonksiyonu devreden çıkarak tekrar park arıza ikaz lambası yandı. Tekrar servise döndük. Araç tekrar bilgisayara bağlandı ve aynı arıza mesajı ekranda görüldü. Aynı arıza mesajını silerek tekrar denemeye çıktık. Ama yine 500 metre gitmeden autohold fonksiyonu yine devreden çıktı. Tekrar servise dönüp araç yine bilgisayara bağlandığında aynı arıza uyarısıyla karşılaştık. Daha sonra servisteki personel tarafından aracın güncellemeleri ve kodlamalarıyla ilgili bir problem olabileceği ve hem servis hem de benim için uygun olan geniş bir zamanda detaylı olarak araştırılması gerektiği söylenerek servisten çıktım. Daha sonra yoğun iş tempomdan dolayı kurban bayramı ertesinde 01.12.2009 tarihinde servise tekrar gittim. Aracım gerekli bütün incelemeleri yapılmasına rağmen o gün içinde arızanın nereden kaynaklandığı tespit edilemedi. Bu gidişimde aracımla başından sonuna kadar çük büyük özveri ile ilgilenen Vw yetkili bayisi ve servisi Lena Otomotiv de çalışan teknik personel arkadaş tesadüfen ertesi günü 1 günlük eğitime istanbula gideceğini ve sözkonusu arıza ile ilgili bütün bilgileri yanına alarak orada bulunan eğitmenlere danışacağını ve geri döndüğünde aldığı bilgileri değerlendirerek aracı tekrar servise sokarak arızayı tekrar incelemek istediğini söyledi. 01.12.2009 tarihinde yine aynı arıza devam eder halde servisten çıktım. 03.12.2009 tarinde Lena otomotiv servisden arayarak 07.12.2009 tarinde pazartesi günü aracı servise almak istediklerini söyleyerek pazartesi günü için randevulaştık. 07.12.2009 pazartesi günü sabah saat 09.00 da aracımı servise teslim ettim. Gün içinde aracıma yapılan bütün işlemlerle ilgili bilgi verilmiş olup akşam saatlerine kadar hala arızanın nerden kaylandığı tespit edilemediğini söylemişlerdir. Aynı gün servisdeki teknik personel arkadaş gece sadece bu işle ilgili mesaiye kalacağını ve internetten gerekirse Almanya merkeze bağlanarak arıza ile ilgili bütün verileri merkeze göndereceğini ve arızanın nereden kaynaklandığını bulmaya çalışacağını söyledi. Aracın arızası ile ilgili bütün süreçte sözkonusu arkadaşın büyük özverisi ve çabası için gerçekten kendisine teşekkürü bir borç biliyorum. 08.12.2009 tarihinde yani bugün saat 11.00 gibi servis beni arayarak aracın arızasının nereden kaynakladığını tespit ettiklerini ve arızanın park kontrol ünitesinden kaynaklandığını söyleyerek sözkonusu parçayı sipariş edeceklerini ve 09.12.2009 tarihinde parçanın ellerinde olacağını ve montajını tamamlayıp aracımı bana teslim edeceklerini söylediler. Daha sonra bugün öğleden sonra servis müdürü arkadaş arayarak sözkonusu parçayı sipariş etmeden önce Vw Almanyanın ve Doğuş otonun sözkonusu arızayla ilgili DIS kaydı istediği yani sözkonusu parça değişiminden önce arıza ile ilgili bilgi sahibi olmak istedikleri ve sözkonusu parça değişiminin kendi onaylarından sonra gerçekleşmesini istedikleri bildirildi. Bu işin 3-5 gün sürebileceği de bana bildirildikten sonra bu süreçte arzu edersem aracın servis de kendileri tarafından muhafaza edilebileceğini ya da aracın yürümesi ve emniyeti ile ilgili hiçbir problem olmadığı için gerekirse bu süreçte aracımı teslim alıp kullanabileceğimi söylemiş olup tercihen işlerimin yoğunluğundan dolayı aracı servisden teslim almayı yeğlemiş bulunmaktayım. Şimdiye kadar yazımda anlatmış olduğum olayları toparlayacak olursam; 08 mart 2006 tarihinden bu yana vw kullanıcısıyım ve şu anda ayıplı mal olarak görmüş olduğum aracımı almak için 2006 model 1.4 tdi Polo aracımı 21.000 TL’ye sattım, yetmedi üzerine 9.000 TL değerinde 2006 model Suzuki Burgman An 400 motosikletimi sattım ve yine yetmedi üzerine kredi kullandım. Yaklaşık olarak 42.000TL’ye bana mal olan şu andaki aracım 35 günlük olmasına rağmen doğru dürüst kullanamamış bulunuyorum. Bizim gibi bütçesi düşük insanlar için 42.000 TL çok yüksek bir miktar ve bu arabaya sahip olabilmek için birçokşeyden feragat ve fadakarlık etmem gerekti. Bilinçli bir tüketici olarak sözkonusu aracın bütün arızaları giderilerek bana teslim edilse dahi bu aracın arızası ile ilgili -sadece bir autohold arızası nasıl olsa- diye düşünmek yerine bunun elektronik bir arıza olduğu ve aracın tüm elektronik sistemlerini bir şekilde etkileyebileceğini ve daha sonra bu arızanın çok daha büyük ve trafikte hayati tehlike yaratabilecek arızalara neden olabileceği ihtimalini göz önünde bulunudurarak Vw Almanya merkezinin Doğuş Otomotive, Doğuş Otomotiv’inde dolaylı yollarla bana satmış olduğu bu AYIPLI MAL’ın en kısa süre içinde değiştirimesi istediğimi sizlere bildiyorum. Yukarıda yazmış olduğum bütün hususları bugün Doğuş Oto Diyalog’a bildirmiş bulunmaktayım. Kendileri problemi kayda aldıklarını ve en kısa zamanda bir yetkilinin bana ulaşacağını söylemişlerdir.

    şekocanın cevabı
    Bende 2006 da yeni transporter aldım durum yargıya intikal etti arabamda kaporta aksamında ve diyer yerlerinde üretim hatası olduğu kanıtlandı sonuç hüsran yaklaşık 2500 liram boşuna gitti , zaman aşımı önemli bu konularda ayrıca birinden ehil kişiden akıl alın bunlar boşuna çabalar ben nelerle uğraştım almanya wolfsburga tercüme ederek mektuplar yazdım hepsi boşa gitti artık çok geç oldu ve transporterimi satıp ondan kurtulmaya karar vermiştim ve malesef ettiğim masraflar bir tarafa , işimden kalmam birtarafa , arabamı aksesuar yaptıramam bitarafa , ruh sağlığımın bozulması derken zararına acilen sattım ve ondan kurtuldum.
    verdikleri sözler yerine getirilmedi almanlarda artık bozulmuş boş verin gerisini ne varsa yine bizim insanımzda var en iyisi yine biziz.
    mektubumun birine nezaketen bir cevap gönderdiler dedilerki bir cümle ile; biz sizin probleminizi vw olarak çözmeye ve memnun kalacağınıza söz veriyoruz dediler ama yalan oldu.
    bunu geçin trafiğe çıkın bakın transporterlerin en az 10 arabanın 5 inde tavan sacında o çirkin gölgeler çukurlar mevcut hala 2007 2008 2009 2010 bu millet neden bukadar basiretsiz anlam veremiyorum adamlar hala dalga geçercesine aşağılamaya devam ederek bu insanları aldatıyor ve hatalarını düzeltmiyorlar. vw nin kusuru neyazıkki.
    sıfır acanta araba alırken yanınızda bilir kişi exper yada kaportası v.s tamirci götürün.(fatura kesilmeden arabayı görün mutlaka)
    önce öğrenin ilk adım nedir boşuna masraf etmeyin saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: özbekli35

    PERFORMANSI TABİKİ ÇOK DAHA İYİDİR....
    RESMEN UÇAK YAA BAŞKA DİYECEK YOK.....O ARABALAR UZUN YOL ARABASI DEVAMLI UZUN YOLA GİDİYORSAN ALACAN Bİ TANE 174 LÜK....DİYORUM GÖNÜL İSTİYOR AMA .....SORUNU BENİ BIKTIRAN......
    2,5 174 BG 400 TORK......2,5 130 BG 340 TORK BU BİLGİLERİDE VEREYİMDE....

    130 LUK ŞU ANDA ŞEHİR İÇİNDE 500 KG YÜKLE 35 YKR NET YAKIYOR.....
    174 LÜK 500 KG YÜKLE TAHMİNEN 40 YKR YAKAR......
    2 TON YÜKLE ......BİLEMİYORUM ARTIK....HA TRANSPORTER KULLANMIŞSIN HA ESKİ 57 CHEVROLET(BENZİNLİ) KULLANMIŞSIN....YAKIT AÇISINDAN AYNI DEĞERLERİ KORUR DEMEK İSTİYORUM.....

    130 LUK ÇOK ÇOK ÇOK SORUNLU BİR ARABA ....BUNU DAHA HALA KABUL ETMEYEN ARKADAŞLAR VAR....YANİ VW FANATİKLERİ.....
    174 LÜĞÜNDE AYNI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜYORUM.....KULLANAN BİRİNE SOR....AMA VW FANATİGİNE SORMA......

    BEN ARABAMI EYLÜL 2006 DA YOLDA KALIP REZİL OLDUKTAN VE 54 ÜNCÜ ARIZASINI YAPTIKTAN SONRA VERDİĞİM GALERİDEN GELİP BİR ADAM BENİM ARABAMI SATIN ALDI....GÖRÜNÜŞÜ CEZBEDİCİYDİ...2 GÜNDE SATILMIŞ....VE ALAN ADAM 1,5 AY ÖNCE AYNI GALERİYE GERİ GÖTÜRÜP VERMİŞ....VE ARABANIN GARANTİSİDE BİTİNCE 1,5 AYDIR GALERİDE YATIYOR....NETTEDE VAR .....
    http://arabam.milliyet.com.tr/ikinciEl/detail.aspx?sid=871589
    BU ARABAYI BU HALE GETİREN BENİM ALAN ADAM HİÇBİŞEY YAPMADAN VERMİŞ SENCE CEZBEDİCİ DEĞİLMİ GÖRÜNTÜSÜ.......

    VW T5 İ ÇIKARMAKLA ÇOK BÜYÜK HATA YAPTI VE BU YÜZDENDE GÜZELİM VW MARKASINI KÖTÜLETTİRDİ......

    T5'i çıkarmakla büyük hata yaptığını söylemişsiniz bende de 2008 1.9 105 cıtywan kısa şase transporter mevcuttur ama bi kaç defa yorumlarınızda özellikle eklemişsiniz hata yaptı diye nedenini öğrenebilirmiyim.Sadece merak bildiğiniz bişey varsa şahsımlada paylaşırsanız sewinirim şimdiden teşekkürler




  • Arkadaslar ben subat 2009 da 2007 model cityvan 174'lük aldım ilk3 ay problem olmadı sonra sadece sabahları calıstırırken 1 saniye kadar calısıp stop ediyordu sonra 1-2 dakika marş bastıktan sonra (3kez stop ikazı cıkıyor) calısıyordu özel servis anlamadı hiç baslarına gelmemiş.yetkili servir araba serviste kalsın inceleyelim dediler ben de bırakmadım.simdi ise arıza iyice fazlalastı arabayı stop ettirip 5 dakika sonra marş bastığımda az calısıp hemen stop ediyor sonra habire marş basmak zorunda kalıyorum.daha önce böyle bi problem yasayan varsa lütfen beni aydınlatsın tesekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: schmariq78

    alem transporter görsünn......

     VOLKSWAGEN TRANSPORTER - CARAVELLE




    kardeş arka çamurluklarada tozluk taktır bu şekilde bütün görüntüyü bozuyo saygılarımla
  • Bir VW Dramı
    Olay 2000-2009 senelerinde cereyan etmektedir.Bir aile babası olan Ali bey 2000 senesinde büyük bir ailesi olması sebebiyle 2000 model yeni bir Transporter alır.İç dizaynını zamanının ünlü firmalarından olan Ertex de yaptırır.Aracını 150.000km boyunca hiç arıza çıkartmadan 6 sene boyunca kullanan Ali bey VW’in yeni caravelle aracını oğlununda baskıları sonucu almaya karar verir.Sonunda 2006model 174ps bir araç alan Ali bey eski aracı gibi yeni aracınıda ailesi için 7+1 şeklinde dizayn ettirir ve aracını teslim alır.Aracından çok memnun olan Ali bey aracın gücünede hayran kalmıştır.Etrafındaki servis görevlileri ve tamircilerin yeni transporter-caravelle’lerin çabuk arıza çıkaran araçlar olduğu sözünü de göz ardı ederek Caravelle alan Ali bey aracını gayet rahat bir şekilde 10.000km ve 1sene kadar kullanmıştır.2007 senesi açık bir cumartesi akşamı akraba ziyaretinden gelen Ali bey yolda 60-70km gibi makul bir süratte seyrederken araçdan gelmeye başlayan ani sesden irkilmiş ve aracı yolun kenarına çekmiştir.Arabalar hakkında bilgili olan Ali bey belli başlı ses çıkarabilecek yerleri konrol edip aracın direksiyon sebebiyle ses çıkardığını tespit etmiştir.Aracı ertesi gün VW Doğuş Ankara servise çektiren Ali bey servisin kontrolü sonucu direksiyon kutusunun dağıldığı ve garantiden değiştirileceği bilgisini almıştır.2 hafta sonra aracını teslim alan Ali bey fabrikasyon hatadır binde bir oranın kendisine rastgeldiği telkinleri ile kendini rahatlatmıştır.Lakin kader ağlarını örmektedir.Aracını sadece kendisi hafta sonu gezilerinde kullanan Ali bey aracın servise gitme zamanlarınıda geciktirmemektedir.2009 yılında tatil için gittiği Didimdeki otelden Pazar sabahı çıkmış mutlulukla Ankaradaki evine doğru dönmektedir.Ancak 50-60km sonra aracı vites geçişlerinde sarsılmaya ve sesler çıkartmaya başlamıştır.Ali bey evine daha çok uzak olduğu için vw yol yardımı arayıp araba hakkında bilgi almaya çalışmıştır.Görüşmeler sonucu aracı aydın lena servise götürmesi yol yardım aracınında servise doğru gitmeye başladığı söylenmiştir.Korkuyla geçen 25km sonra aracını zorda olsa servise çekmeyi başarabilmiştir.Servisde yapılan kontroller sonucu aracın Pazar olamsı sebebiyle gün içinde yapılamayacağı ve aracın VW Lena da kalması gerektiği 2 saat süren incelemeler sonunda söylenmiştir.7 kişilik ailesi ile birlikte evinden 700km uzakta kalan Ali bey araç kiralamaya karar vermiş ve araba aramaya başlamıştır.4 saat serviste bekleyiş sonucu bir adet Fiat Doblo araç bulunmuş ve sadece gerekli olan eşyalarını alıp bavullarını bırakarak 7 saat sonra yola çıkılabilmiştir.Gece saat 5 sularında Ali bey gayet yorgun ve gergin bir şekilde evine ulaşmıştır.Ertesi gün öğlen saatlerinde VW Lena dan gelen telefonla aracının şanzımanın dağıldığını ve 3senelik parça garantisinden değiştirebilmek için VW Almanya ile görüşmelerin başladığı haberini almıştır.Şanzıman Almanyaya gönderilmiş ve sonuçlar beklenmektedir.2 hafta sonunda onayın geldiğini şanzımanın parça garantisine sokulacağını ancak %30 masrafı tüketicinin karşılaması gerektiği söylenmiştir.Özel VW servisinde 900tl fiyatla çıkma şanzıman bulmasına rağmen Ali bey VW’servis politikası gereği sevisde taktığı orijinal parçalara 2 sene garanti verdiğini öğrenmiş ve garantili olsun düşüncesiyle 1300tl ücret ödiyerek aracını 30gün sonunda şanzımanı değişmiş olarak aydından teslim almıştır.Aracının artık 50.000km boyunca bir masraf çıkarmayacağını düşünen ali bey büyük bir yanılgı içindedir.6.000km sonra evine doğru seyretmekte olan ali bey evine 1km kala eski sesleri tekrar duyması ve aracın viteste değilken bile ilerlemek de zorluk çektiğini görerek yolun kenarına çekmişdir.Aracını VW doğuş oto ankara servisine çeken Ali bey 3 gün sonra şanzımanın parçalandığı haberini almıştır.VW’in aldığı tüketici ödüllerine güvenen ali bey şanzımanının 2 senelik garantiden değişeceğini zannetmektedir.VW almanya ile yapılan görüşmeler sonucu 15gün sonra aldığı telefon sonucu VW Almanyanın değişim onayını verdiğini ancak İstanbul Doğuş Otonun aracın parça garantisinin bittiğini ve tüm masrafların araç sahibine ait olduğu araç sahibinin isterse hurdacıdan şanzıman alıp servisde ücreti karşılığında taktırabileceği söylenmiştir.

    Yorum sizin arkadaşlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifgokcen

    Bir VW Dramı
    Olay 2000-2009 senelerinde cereyan etmektedir.Bir aile babası olan Ali bey 2000 senesinde büyük bir ailesi olması sebebiyle 2000 model yeni bir Transporter alır.İç dizaynını zamanının ünlü firmalarından olan Ertex de yaptırır.Aracını 150.000km boyunca hiç arıza çıkartmadan 6 sene boyunca kullanan Ali bey VW’in yeni caravelle aracını oğlununda baskıları sonucu almaya karar verir.Sonunda 2006model 174ps bir araç alan Ali bey eski aracı gibi yeni aracınıda ailesi için 7+1 şeklinde dizayn ettirir ve aracını teslim alır.Aracından çok memnun olan Ali bey aracın gücünede hayran kalmıştır.Etrafındaki servis görevlileri ve tamircilerin yeni transporter-caravelle’lerin çabuk arıza çıkaran araçlar olduğu sözünü de göz ardı ederek Caravelle alan Ali bey aracını gayet rahat bir şekilde 10.000km ve 1sene kadar kullanmıştır.2007 senesi açık bir cumartesi akşamı akraba ziyaretinden gelen Ali bey yolda 60-70km gibi makul bir süratte seyrederken araçdan gelmeye başlayan ani sesden irkilmiş ve aracı yolun kenarına çekmiştir.Arabalar hakkında bilgili olan Ali bey belli başlı ses çıkarabilecek yerleri konrol edip aracın direksiyon sebebiyle ses çıkardığını tespit etmiştir.Aracı ertesi gün VW Doğuş Ankara servise çektiren Ali bey servisin kontrolü sonucu direksiyon kutusunun dağıldığı ve garantiden değiştirileceği bilgisini almıştır.2 hafta sonra aracını teslim alan Ali bey fabrikasyon hatadır binde bir oranın kendisine rastgeldiği telkinleri ile kendini rahatlatmıştır.Lakin kader ağlarını örmektedir.Aracını sadece kendisi hafta sonu gezilerinde kullanan Ali bey aracın servise gitme zamanlarınıda geciktirmemektedir.2009 yılında tatil için gittiği Didimdeki otelden Pazar sabahı çıkmış mutlulukla Ankaradaki evine doğru dönmektedir.Ancak 50-60km sonra aracı vites geçişlerinde sarsılmaya ve sesler çıkartmaya başlamıştır.Ali bey evine daha çok uzak olduğu için vw yol yardımı arayıp araba hakkında bilgi almaya çalışmıştır.Görüşmeler sonucu aracı aydın lena servise götürmesi yol yardım aracınında servise doğru gitmeye başladığı söylenmiştir.Korkuyla geçen 25km sonra aracını zorda olsa servise çekmeyi başarabilmiştir.Servisde yapılan kontroller sonucu aracın Pazar olamsı sebebiyle gün içinde yapılamayacağı ve aracın VW Lena da kalması gerektiği 2 saat süren incelemeler sonunda söylenmiştir.7 kişilik ailesi ile birlikte evinden 700km uzakta kalan Ali bey araç kiralamaya karar vermiş ve araba aramaya başlamıştır.4 saat serviste bekleyiş sonucu bir adet Fiat Doblo araç bulunmuş ve sadece gerekli olan eşyalarını alıp bavullarını bırakarak 7 saat sonra yola çıkılabilmiştir.Gece saat 5 sularında Ali bey gayet yorgun ve gergin bir şekilde evine ulaşmıştır.Ertesi gün öğlen saatlerinde VW Lena dan gelen telefonla aracının şanzımanın dağıldığını ve 3senelik parça garantisinden değiştirebilmek için VW Almanya ile görüşmelerin başladığı haberini almıştır.Şanzıman Almanyaya gönderilmiş ve sonuçlar beklenmektedir.2 hafta sonunda onayın geldiğini şanzımanın parça garantisine sokulacağını ancak %30 masrafı tüketicinin karşılaması gerektiği söylenmiştir.Özel VW servisinde 900tl fiyatla çıkma şanzıman bulmasına rağmen Ali bey VW’servis politikası gereği sevisde taktığı orijinal parçalara 2 sene garanti verdiğini öğrenmiş ve garantili olsun düşüncesiyle 1300tl ücret ödiyerek aracını 30gün sonunda şanzımanı değişmiş olarak aydından teslim almıştır.Aracının artık 50.000km boyunca bir masraf çıkarmayacağını düşünen ali bey büyük bir yanılgı içindedir.6.000km sonra evine doğru seyretmekte olan ali bey evine 1km kala eski sesleri tekrar duyması ve aracın viteste değilken bile ilerlemek de zorluk çektiğini görerek yolun kenarına çekmişdir.Aracını VW doğuş oto ankara servisine çeken Ali bey 3 gün sonra şanzımanın parçalandığı haberini almıştır.VW’in aldığı tüketici ödüllerine güvenen ali bey şanzımanının 2 senelik garantiden değişeceğini zannetmektedir.VW almanya ile yapılan görüşmeler sonucu 15gün sonra aldığı telefon sonucu VW Almanyanın değişim onayını verdiğini ancak İstanbul Doğuş Otonun aracın parça garantisinin bittiğini ve tüm masrafların araç sahibine ait olduğu araç sahibinin isterse hurdacıdan şanzıman alıp servisde ücreti karşılığında taktırabileceği söylenmiştir.

    Yorum sizin arkadaşlar.



    aslında konu direk doğuş otonun rezilliğinden başka birşey deildir...
    t4 kasa araçlar şimdikierden daha sorunsuzdu triger seti ve üst kapak temizliğini saymazsak. evet...
    aslında 174 hp bir aracın şanzıman arızası vermesini anlayamıyorum?
    nedeni motoru çok güçlü olan bu makinanın tüm yükünü baskı balata çeker sonra akisler şanzıman ise en son elemandır benim için...
    hatalı kullanım şartlarında önce baskı balata sonra akis kesme olayları meydana çıkar...
    şanzıman hatası fabrikanın problemidir diye düşünüyorum lakin almanya vw sorunu kabul ediyor...

    valla ilk aracımız t4 dü şuan t5 130 hp kullanıyorum ikinci el aldım 7 bin km deydi 42 milyara almıştık sene 2005 te şuan 110 binde yağı suyu herşeyi serviste deişti sadece uzun yol kullanıldı sert süspansiyon haricinde hiçbir şikayetim yok allah nazardan esirgesin şeytan kulağına kurşun burdaki yazılanları okudukca hayretler içinde kalıyorum...

    artı bu olaylar gerçekleşirken belgeleri olur yazışmalar felan olur bunları anlatırken belgeleriyle bizleri aydınlatırsanız daha iyi olur daha inandırıcı olur...
    sonra sorunun nasıl çözüldüğünden bahsetmemişsiniz oda ayrı bir konu yani olayı alatıp sonucunuda yazarsanız çok memnun oluruz...
    geçmiş olsun dileklerimle saygılar...




  • Merhabalar,

    Bende 2000 T4 efsane transporter var. Arabam su an 135,000 Km de ve su ana kadar hava akış sensörü hariç hic bir sorun çıkarmadı, ki bu hava akış sensörü sorununu herkes iyi bilir. Arabam su ana kadar hiç kaza bela ile karşılaşmadı cok saglam ve tek kelimeyle evladiyelik bir araba. VW bu işi çok iyi biliyor.

    Dün yeni makyajlı T5 REFLEXGRİ 102 BG aldım, araba suanda ALMANYA da subat ayının ilk haftası gelecek. Benim sizden ricam bu yeni kasa , özellik ve donanımlar hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum. Ben daha önce kısa bir süre makyajsız kasa surdum 130 BG acıkcası pek begenmedım. Benim efsane kasa guc performans rahatlık ondan cok daha guzel geldı. Yeni transporterlerda normalin cok üstünde standart olarak sunulan özellikler var. Özellikle frenleme durumu inanılmaz geldi bana. Saydıgımız zaman 7-8 tane fren ve yardımcı özelligi mevcut. Eger kullanan inceleyen varsa bana yardımcı olmanızı rica ediyorum. Arabamı yenilemek 10 yılımı aldı. Her ne olursa olsun VW diyorum.vazgecmem.Birde sunu sormak istiyorum yeni modellerde gösterge panelinde hararet durumunu gösteren göstergelere rastlamadım.

    Bilgi ve yorumlarınız için şimdiden cok tesekkür ederim.

    Saygılar...

    İbrahim




  • @murat067
    Evet konu doğuş oto rzilliğinden başka bir şey değil.Alırken 174lüğü arızasız olması sebebiyle almıştık.105 çok güçsüz geleceği için ve 130luklarda da kronik turbo problemi olduğu için 130bg almadık.
    Şanzıman arızasını neden verdiğini yazdığım halde anlayamadığınızı yazmışsınız tekrar edeyim tamamen fabrikasyon hata.İkinci kırılmasıda şanzıman kutusunun değişmemiş olmasından kaynaklanıyor.Zaten 174bg lik olan modellerin çoğu parçası alt modellerden daha sağlam.Motor içi,yürüyeni vs gibi parçaları farklıdır eğer araştırdıysanız.Ayrıca hatalı kullanım mümkün değil eğer hatalı kullanım olsaydı önceki transporterda da baskı balata problemi yaşanırdı(6 sene problemsiz bir şekilde transporter kullandıktan sonra kullanıcı hatası mümkün değildir nedenini açıklamama gerek yoktur herhalde).
    Size göre baskı-balata sonra akisler sonra şanzıman şeklinde sıralandırmışsınız.Bu sıralandırma kısmen doğru.Ancak akis kesme olayının meydana gelmesi bu araçlar için çok ekstra bir durumdur.Verebileceğiniz zarar akis kafalarını aşındıra bilirsiniz yada daha nadir olarak akis kafası çıkar.Kaldiki bu bahsedilen arızaların hepsi daha 30.000km yi geçmemiş ve sadece haftasonu kullanılan bir araç için fabrikasyon hata dışında mümkün değildir.
    Olaylar gerçekleşirken mesajlaşmaları servisle vw almanya arasında olur.Bu sebeple belgeleri olmadığı için sizle paylaşamayacağım.İnanmak veya inanmamak sizin vicdanınıza kalmış bir durumdur.Zaten benide çok ilgilendirmez bana soran biri olsa gidipde starex, transit almasını söylemem.Çünkü bu aracın konforuna sahip değiller.Başka bir seçenek bir seçenek olmadığı için doğuş oto böyle davranabiliyor(vito dan bahsedecek arkadaşlar olabilir havalı süspansiyonu çok sesli ve çıkma parçası bulunmuyor.)
    Sorunun nasıl halledildiğini yazmadığım doğru ancak anlaşılır diye yazmaya gerek görmedim.Zaten sizden başkada anlamadığını iddia eden çıkmadı ancak ben genede yazayım özel servisde konu içinde yazdığım gibi çıkma şanzıman takıldı şu anda problemsiz.
    Tüm sorularınızı cevaplandıra bilmişimdir umarım.
    Yazınızı gereksiz bir biçimde şüpheci ve rahatsız edici bulduğumu belirmeliyim.Sizce benim oturup bu yazıyı yazmakdan ne amacım olabilir bunuda düşünmenizi tavsiye ediyorum.




  • arif bey gerekten cok enteresan bir hikaye...insan ilk okudugu zaman aklına ilk gelen tabiki kullanım hatası oluyor ancak dediklernize inanarak gercekten cok özel bir durum oldugunu düşünüyorum. Bende daha once 97 model mıtsubıshı panelvan vardı. Ondada diferansiyel sorunu vardı ki fabrıkaya gonderdıler ama sorunu cozememıslerdı. En sonunda yenılemekte care bulmuşardı.(Sorun : diferansiyelden 80 KM hızda ınce bır ugultu gelıyordu.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arifgokcen

    @murat067
    Evet konu doğuş oto rzilliğinden başka bir şey değil.Alırken 174lüğü arızasız olması sebebiyle almıştık.105 çok güçsüz geleceği için ve 130luklarda da kronik turbo problemi olduğu için 130bg almadık.
    Şanzıman arızasını neden verdiğini yazdığım halde anlayamadığınızı yazmışsınız tekrar edeyim tamamen fabrikasyon hata.İkinci kırılmasıda şanzıman kutusunun değişmemiş olmasından kaynaklanıyor.Zaten 174bg lik olan modellerin çoğu parçası alt modellerden daha sağlam.Motor içi,yürüyeni vs gibi parçaları farklıdır eğer araştırdıysanız.Ayrıca hatalı kullanım mümkün değil eğer hatalı kullanım olsaydı önceki transporterda da baskı balata problemi yaşanırdı(6 sene problemsiz bir şekilde transporter kullandıktan sonra kullanıcı hatası mümkün değildir nedenini açıklamama gerek yoktur herhalde).
    Size göre baskı-balata sonra akisler sonra şanzıman şeklinde sıralandırmışsınız.Bu sıralandırma kısmen doğru.Ancak akis kesme olayının meydana gelmesi bu araçlar için çok ekstra bir durumdur.Verebileceğiniz zarar akis kafalarını aşındıra bilirsiniz yada daha nadir olarak akis kafası çıkar.Kaldiki bu bahsedilen arızaların hepsi daha 30.000km yi geçmemiş ve sadece haftasonu kullanılan bir araç için fabrikasyon hata dışında mümkün değildir.
    Olaylar gerçekleşirken mesajlaşmaları servisle vw almanya arasında olur.Bu sebeple belgeleri olmadığı için sizle paylaşamayacağım.İnanmak veya inanmamak sizin vicdanınıza kalmış bir durumdur.Zaten benide çok ilgilendirmez bana soran biri olsa gidipde starex, transit almasını söylemem.Çünkü bu aracın konforuna sahip değiller.Başka bir seçenek bir seçenek olmadığı için doğuş oto böyle davranabiliyor(vito dan bahsedecek arkadaşlar olabilir havalı süspansiyonu çok sesli ve çıkma parçası bulunmuyor.)
    Sorunun nasıl halledildiğini yazmadığım doğru ancak anlaşılır diye yazmaya gerek görmedim.Zaten sizden başkada anlamadığını iddia eden çıkmadı ancak ben genede yazayım özel servisde konu içinde yazdığım gibi çıkma şanzıman takıldı şu anda problemsiz.
    Tüm sorularınızı cevaplandıra bilmişimdir umarım.
    Yazınızı gereksiz bir biçimde şüpheci ve rahatsız edici bulduğumu belirmeliyim.Sizce benim oturup bu yazıyı yazmakdan ne amacım olabilir bunuda düşünmenizi tavsiye ediyorum.



    slm arif bey yazımı sizden şüphelendiğim için yazmadım ...
    en baştan doğuş otonun rezilliği olduğunu belirttim çünki cady kullanan biton arkadaşımız doğuş otonun bu sıkıntısını yaşamıştır baskı balata problemi yüzünden....
    ülkemizde volkswagenin en büyük sıkıntısı doğuş otonun servis hizmetleri ve garanti kapsamına girmeyen yedek parçalarıdır...
    almanya olayı kabul ederken türkiyenin aracı garantiye sokmaması çok vahim bir konudur...
    benim niyetim sizi şüphe altında bırakmak deildir burdan bilgi edinen arkadaşların konuyu daha net anlaması için yazdığınız yazıda eksik olan noktalara dikkat çektim...
    kendi açımdan olayın üzerine gitmek yerine sorunu cebinizden çözmüş olmanız ve çıkma bir transporter şanzımanıyla şuan sorun yaşamamanız olayın yetkili servisin ne denli başı boş bir durumda olduğunu göstermektedir...
    sizin yerinizde olsam ben olayı iyice irdelerdim diyorum en azından almanyaya mail atardım doğuşu tüketici mahkemesine verirdim en azından olayın üzerine giderdim ve sonucu buraya yazardım olumlu yada olumsuz....
    önceki yazımın sonundada saygılarımla demiştim bu kelime saygı duyulduğunuz anlamını taşır benim için lafın gelişi söylenen bir kelime deildir tekraradan saygılarımla...




  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.