Şimdi Ara

Dizel Otomatik Araç Tavsiyeleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
34
Cevap
0
Favori
21.810
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba,

    max. 45.000 tl civari 2.el yada sıfır dizel otomatik araç tavsiyeleriniz neler.
    Segment önemli değil 2. el tavsiyeniz varsal 2011-2012 model olmalı.



  • kafamı karıştıran 0 model bir kaç model örneği vereyim.

    2012 kasa kia c'eed
    2012 kasa wv polo
    2012 kasa citröen c4

    segmentler farklı görüldüğü gibi ama ikinci el değer kaybıda önemli ...
  • c4
    ceed
    polo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz39

    arkadaşlar merhaba,

    max. 45.000 tl civari 2.el yada sıfır dizel otomatik araç tavsiyeleriniz neler.
    Segment önemli değil 2. el tavsiyeniz varsal 2011-2012 model olmalı.

    dizel otomatik denildi mi sadece 3 20d geliyor aklıma nedense...:)
  • 3.20d denildimi de çok para geliyor akla hemen :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilhan032

    c4
    ceed
    polo

    peki hangisi daha avantajlı yada ikinci elde değer kaybı daha az. Bu modellerden başka tavsiyeleriniz varmı ?
  • en uygun dizel otomatik şu an punto 1.3 dualogic.
    donanım +
    performans+
    tüketim+
    ikinci el+
    marka - (yoruma açık)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz39

    ikinci elde değer kaybı daha az.

    galerici detected.
    Verelim gideceğin adresleri:
    astra cdti,corolla/auris d4-d,vw golf tdi,ford focus tdci.
    Diğerlerini direk geçiyosun,sağdan devam ediyosun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: shadowgeist

    quote:

    Orijinalden alıntı: deniz39

    ikinci elde değer kaybı daha az.

    galerici detected.
    Verelim gideceğin adresleri:
    astra cdti,corolla/auris d4-d,vw golf tdi,ford focus tdci.
    Diğerlerini direk geçiyosun,sağdan devam ediyosun.

    faydalı bir mesaj atmışsınız otomatik dizel araç tavsiyesi konusunda teşekkürler aydınlatıcı oldu.
    Fakat focus ve auris ve corolla konusunda ikinci el değer kaybı sanki fazla gibi geliyor ama siz uzmansınız.
    Ayrıca citröen c4 yeni kasa eski kasaya göre dahamı değerli sanki daha çok tutulacak ve daha az değer kaybedecek gibi gözüküyor.
    Astra golf konunda hem fikirim.
    Fakat yeni astralarda dizel otomatik sanırım yok golflerinde fiyatları yüksek ve golf kasa değiştiriyor.
    Başka marka modellerede bakmak lazım ama ikinci elde çok güvenli durmuyorlar seat leon, mazda gibi mesela
    Polo bana yeterli geldi fakat onda da en büyük - bence dizel otomatik var fakat yokuş kalkış destek sistemi yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deniz39 -- 27 Eylül 2012; 10:45:55 >




  • konu hakkında halen kararsızım arkadaşlar. Fikir verirmisiniz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz39

    Ayrıca citröen c4 yeni kasa eski kasaya göre dahamı değerli sanki daha çok tutulacak ve daha az değer kaybedecek gibi gözüküyor.


    galerici kafasındaki bir müşterinin c4le işi olmaz.
    galerici kafasındaki müşterinin çok tutulacak gibi geliyo bana cümlesiyle de işi olmaz.
    Auris ve corolla hele ki dizelse öyle aman aman değer kaybı olmaz,satışı da gayet hızlı olur.
    Verdiğim diğer plazalar da bu konuda size yardımcı olacaktır.
    Fikir istemişsiniz bence istemeyin,çünkü insanlar önce konfor donanım şöyledir böyledir farketmez ama ile başlayan;
    cümle sonunda da GALERİCi mantalitesi geçen konulara aynı şekilde yaklaşır,benim önerdiğim plazaları önerirler.
    Siz de açtığınız konunun başlığını değiştirip o modellerin isimlerini yazın,konunuz daha faydalı olur.
    Hatta o modellere ve aldığınız fiyatlara göre bir araştırma yapıp ona göre kararınızı verin.
    Şu aşamada astra ve focus ve golf modellerinin dizelleri sizin açınızdan avantajlıdır.
    Bu 3 model arasında konfor ve kalite bazında golf,tasarım bazında astra,sürüş dinamikleri ve motor özellikleri bazında da focus üstündür.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 4 Ekim 2012; 20:30:59 >




  • shadowgeist

    konu hakkındaki düşüncelerine kesinlikle saygı duyuyorum. Fakat sanırım yanlış anlaşılan bir konu var ona açıklık getireyim.Benim dizel otomatik araçlarla ilgili olarak değer kaybı ile ilgili belirttiğim veya sorguladığım hususlar yazmış olduğunuz yazıdaki "Galerici kafasıyla müşteri olmak" ile uzaktan yakından ilgisi yok. Benim bahsettiğim ve konu ile ilgili bilgi sahibi olmak istediğim konu aslında konfor+fiyat-performans+ en az değer kaybı otomatik dizel bir araç tavsiyesi almak. Bunun içinde üst limit 45.000 tl. Bundan dolayı ben ve diğer bu bilgiye ihtiyacı olan kişiler arabaya verdiği parasının iki sene içinde erimesini değer kaybetmesini istemez. Yoksa bugün piyasada bu fiyatlara 0km dizel otomatik ama aldıktan bir yıl sonra bile satamayacağınız satsanız bile büyük zarara uğratan araç modelleri mevcut. İşte amaç bukadar geniş bir araç yelpazesini sahip ülkemizde hangi aracın müşterisine en fazla kazançla (konfor-ekonomi-pazar payı-değer kaybı) geri döndüğüdür.




  • şimdi burda sizin aradığınız sanırım 1.6 hacimli dizel otomatik olanlar.
    bu yüzden dizel otomatikte çift kavramalar hariç önerebileceğim model c4 dür.
    bu iki özelliği yanında diğerlerine göre daha donanımlıdır. motoruda zaten ortaklaşa kullanılan bir ünitedir. bagajı geniştir vb.

    çift kavramalı şanzumanlar ile ilgili bir çok başlık var. kimi övüyor kimi arızalı yapılar olduğundan bahsediyor.
  • arabayı hemen alıp 3 ay kullanıp satmayı düşünüyorsanız polo..

    otomatik olsun, çok yakabilir, yol sesi de sorun değil yeterki aracım 5 yıl garantili olsun diyorsanız ceed..

    yarı otomatik daha önce kullandım benim için problem yok, 2. eli de çok sorun değil nasılsa min 3-4 sene kullanırım, konfor ve yalıtım, yolda sessizlik istiyorum diyorsanız C4..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz39

    shadowgeist

    konu hakkındaki düşüncelerine kesinlikle saygı duyuyorum. Fakat sanırım yanlış anlaşılan bir konu var ona açıklık getireyim.Benim dizel otomatik araçlarla ilgili olarak değer kaybı ile ilgili belirttiğim veya sorguladığım hususlar yazmış olduğunuz yazıdaki "Galerici kafasıyla müşteri olmak" ile uzaktan yakından ilgisi yok. Benim bahsettiğim ve konu ile ilgili bilgi sahibi olmak istediğim konu aslında konfor+fiyat-performans+ en az değer kaybı otomatik dizel bir araç tavsiyesi almak. Bunun içinde üst limit 45.000 tl. Bundan dolayı ben ve diğer bu bilgiye ihtiyacı olan kişiler arabaya verdiği parasının iki sene içinde erimesini değer kaybetmesini istemez. Yoksa bugün piyasada bu fiyatlara 0km dizel otomatik ama aldıktan bir yıl sonra bile satamayacağınız satsanız bile büyük zarara uğratan araç modelleri mevcut. İşte amaç bukadar geniş bir araç yelpazesini sahip ülkemizde hangi aracın müşterisine en fazla kazançla (konfor-ekonomi-pazar payı-değer kaybı) geri döndüğüdür.

    clio 4'ü bekleyebilirsin.. EDC şanzımanla sana hitap edebilir.. ya da yeni auris.. genelde Türk insanımızın "en az değer kaybı yaratır" algısı bu yönde..




  • aracın ikinci el değeri zaten o aracın motor/şanzıman, konfor/donanım, birkaç yıllık kullanım sonrası gösterdiği sağlamlık/dayanıklılıkla oluşur.
    piyasada insanların genel kanıları, beklenti ve görüşleri zaman içerisinde edinilen tecrübelerle şekillenmiş zaten, yani insanların ikinci elde pejoya rağbet etmez iken vw'nin çok az değer kaybetmesinin bir temeli var.
    dolayısıyla amerikayı da yeni baştan keşfetmenin bir gereği yok, araba ne kadar iyiyse ikinci elde o kadar az değer yitirir.

    Konfor ve kalitesiyle VW çok iyidir. Dizel DSG Golf veya Polo çok iyi bir seçim olabilir.
    Otomatik viteste Honda hep en sorunsuzlardan olmuştur, uygun olabilir ama maalesef dizel seçeneği yok.
    Yeni C4 çok şık, ama Citroen'in geçmişi belli. Ne yaparsa yapsın, onun da değeri diğerlerinden fazla düşecek, çünkü daha çabuk yıpranacak, daha çok arıza verecek vs.
    Yeni Astrada dizel otomatik seçeneği yok, eskisinin şanzumanı da yarı otomatik, göz önünde tutunuz.
    Auris dizel iyi bir araç, yalnız otomatik (tiptronik) sorunlu diye duymuştum. Yok yokuşta balata ısınıyor araç stop ediyor filan gibi şeyler söyleniyordu, araştırmakta fayda var.
    Bir de megane/fluence dizel+otomatik sunuyor ama, ben kişisel olarak reno ile pek iyi geçinemediğimden yorum yapmak istemiyorum.

    Not: yukarıda yaptığım "arıza verir" - "sorun çıkarmaz" tarzı yorumlar son 15 yıllık tecrübelerim ve otomobil markalarının arıza istatistikleriyle ortaya konan GENEL yargılardır. Elbette ki yıllarca hiç sorun çıkarmayan bir pejo olabileceği gibi, servisten hiç çıkamayan bir VW de olabilir. Benim kastettiğim arıza yüzdeleridir, sorun çıkarma olasılıklarıdır. Örneğin "bir Mercedes'in otomatik vitesinde arıza yüzdesi -atıyorum- %1 iken bir diğer markada %10 olabilir" gibi.




  • megan 3 edc 1.5 dcı motor
  • Punto 1.3 Dualogic
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deniz39

    shadowgeist

    konu hakkındaki düşüncelerine kesinlikle saygı duyuyorum. Fakat sanırım yanlış anlaşılan bir konu var ona açıklık getireyim.Benim dizel otomatik araçlarla ilgili olarak değer kaybı ile ilgili belirttiğim veya sorguladığım hususlar yazmış olduğunuz yazıdaki "Galerici kafasıyla müşteri olmak" ile uzaktan yakından ilgisi yok. Benim bahsettiğim ve konu ile ilgili bilgi sahibi olmak istediğim konu aslında konfor+fiyat-performans+ en az değer kaybı otomatik dizel bir araç tavsiyesi almak. Bunun içinde üst limit 45.000 tl. Bundan dolayı ben ve diğer bu bilgiye ihtiyacı olan kişiler arabaya verdiği parasının iki sene içinde erimesini değer kaybetmesini istemez. Yoksa bugün piyasada bu fiyatlara 0km dizel otomatik ama aldıktan bir yıl sonra bile satamayacağınız satsanız bile büyük zarara uğratan araç modelleri mevcut. İşte amaç bukadar geniş bir araç yelpazesini sahip ülkemizde hangi aracın müşterisine en fazla kazançla (konfor-ekonomi-pazar payı-değer kaybı) geri döndüğüdür.

    Dod da 2011 dizel dsg leonlar var 44-46 civarı onlardan birini tavsiye ederim. 54-55 sıfır alsan seneye direk 45-46 oluyor. Ama 45 civarı aldığın araç muhtemelen seneye yine aynı fiyatlarda olacak. Misal en donanımlı focus suan 63 bin tl , leon manuel dizel 49 bin tl yani aradaki fark 14 bin tl 5 yasına gelen iki araç arasındaki makas açılır mı yoksa daralir mı ? Bence daralır. Bu nedenle 0 km alınan araç ne kadar pahaliysa yıl geçtikçe daha çok deger kaybı yaşıyor kanımca. 2007 model focus ve leon arasında ne kadar fiyat farkı olabilir ki?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: saruhan33

    megan 3 edc 1.5 dcı motor

    +FLU edc
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.