Şimdi Ara

Marea Motor arıza lambası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
6
Favori
34.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Araç: 2003 MAREA LİBERTY 1.6 - 103 hp benzinli
    Sorun1: Arada bir 3-5 saniyeliğine sarı motor ikaz lambasını yakarak motor tekleme yapıyor ve çekişten düşüyor.
    Sorun2: Klasik bir Marea problemi, rölanti devri oynama yapıyor, gaz verip bıraktığınızda devir geç düşüyor.

    Selam arkadaşlar,

    Son birkaç aydır 2003 Marea Liberty 1.6 - 103 hp. aracımda bir problemle karşılaşmaktaydım. Araç normal çalışırken bazen 3-5 saniyeliğine sarı motor ikaz lambasını yakıyordu ve o esnada gaza yüklensemde gaz yemiyordu, malumunuz seyir halindeyken oldukça problem yaratabilecek bir durum. Sanırım arıza esnasında motor 3 piston çalışıyordu ve tahminimce ateşleme ile ilgili bir sorundu. Bujiler, buji kabloları ve ateşleme bobinini alıp değiştirmekle işe başladım. Sorunda bir düzelme olmayınca sırada ateşleme kontrol ünitesi ECU olduğuna karar verdim. Malum servislerde bu araçların uzmanı fazla bulunmadığından ve rastgele parça değiştirip cüzdanımı yakmamak için bir sıra belirledim ve işleme kendim devam ettim. Bu arada devamlı şirket aracı kullandığımdan ve Marea kapıda yattığından pek te acelem yoktu.

    Bu noktada uyarmak istiyorum, mesleğim elektronik olduğundan çok zorlanmadım ancak yeterli el beceriniz yoksa ve daha ağır masraf açmak istemiyorsanız bu işlemleri bir bilene yaptırınız. Sorumluluk size aittir.

    İşleme ECU'yu söküp kapağın açılmasını zorlaştıran dört kenarındaki fabrikasyon silikonları ince bir tornavidayla kazımakla başladım. Bu silikonları dikkatlice temizlemek sonraki işlemlerde kolaylık sağlıyor.

    4 köşedeki tork alyen vidaları sökerek kapağı biraz zorlayıp açtım. Bu esnada ve sonraki aşamalarda sabırlı olmanız gerekiyor. Lakin silikonla yapıştırılmış kapağı bir köşeden kaldırıp yavaşça güç uygulamak gerekiyor. Silikon ağır ağır kapaktan ayrılıyor. İçerdeki elektronik karta tornavida vs. ile zarar vermeyin. Sadece tek köşeden kargaburunla kaldırarak çalışın. Kapağın köşesi biraz yamulabilir ama bu sorun değil, sonradan kolayca düzeltilebiliyor.

    Kapak açıldıktan sonra göreceğiniz şey içindeki elektronik kart ve daha fazla silikon Kartın tüm etrafı boyunca, ayrıca soketlerin kenarında dikkatlice falçata veya ince tornavida ile karta zarar vermeden silikon temizleme işlemi uygulanacak. Bunu da başardıktan sonra soket kısmı sağlam olduğundan bu taraftan hafif güç uygulayıp silikonun kendisini salmasını bekledikten sonra kartı çıkartıyoruz.

    Hedefim direkt olarak ateşleme entegrelerini bulmaktı. Bunları kolayca buldum ve yorgan iğnesiyle entegre bacaklarına "hafifçe" güç uygulayıp lehim çatlağı kontrolü yaptım. Bu arada kuvvetli ışık ve büyüteç kullandım. Hafifçe güç uygulamak önemli aksi taktirde kartın üzerindeki baskılı devre yollarını kopartabilirsiniz.

    Sonuçta en başta tahmin ettiğim şey çıktı. ECU ünitesi motora oldukça yakın monte edildiğinden ve yılların verdiği hava şartlarına bağlı yorulmadan dolayı lehimlerde kuruma ve çatlama farkettim. Dilerseniz iğne kontrolü yapmadan direk lehimler tazelenebilir. Ancak ben kesin problemi görmeden rahat uyuyamam o yüzden ince analiz yaptım.

    Rölanti devriyle ilgili elektronikçilerin kullandığı yağsız, artık bırakmayan ve kendiliğinden uçan kontakt spreylerden aldım. Boğaz kelebek motorunun altındaki potansiyometre soketini sökerek (3 uçlu soket) hem potansiyometre tarafına, hemde soketin iç kısmına sprey sıkarak 5 dakika bekledim ve soketi yerine taktım. Bu temizlik benim rölanti problemimi çözdü ancak ilerde tekrarlarsa bu soketin siyah kablosunda bir kuvvetlendirme yapabilirim. Şu anda düzelmiş görünüyor.

    ECU ve potansiyometrenin yeriyle ilgili fotoları peşpeşe yüklüyorum. Herkese zevkli sürüşler dilerim.




     Marea Motor arıza lambası


     Marea Motor arıza lambası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertanc -- 22 Eylül 2012; 20:09:08 >







  •  Marea Motor arıza lambası


     Marea Motor arıza lambası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertanc -- 22 Eylül 2012; 19:56:13 >
  •  Marea Motor arıza lambası


     Marea Motor arıza lambası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertanc -- 22 Eylül 2012; 19:56:24 >
  •  Marea Motor arıza lambası


     Marea Motor arıza lambası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertanc -- 22 Eylül 2012; 19:56:34 >
  •  Marea Motor arıza lambası


     Marea Motor arıza lambası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertanc -- 22 Eylül 2012; 19:57:11 >





  • < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertanc -- 22 Eylül 2012; 20:07:36 >
  • Öncelikle geçmiş olsun...

    Resimlerle anlatım için tüm arkadaşlar adına teşekkür ederim...

    Benim arabanın bobinden 2 nolu çıkışından zayıf elektirik geliyor bazende gelmiyodu.Bobin değiştirdim olmadı.Bi kaç tamirciye götürdüm beyin dediler.Ama ondan önce sizin yaptığınız yerlere kendim bakayım bende...
  • O günden bu yana aracı kullandım ve problemin tamamen düzeldiğini gördüm. Araç eski güzel günlerine döndü resmen Umarım sizin problem de böyle lehim çatlağı gibi basit bir şeyden çıkar, çıkmazsada ben olsam bu 2 entegreyi değiştirirdim herhalde. Kolay gelsin.
  • geçmiş olsun, ayrıca bilgiler için tşk. küçücük şeyler can sıkıcı sonuçlara neden olabiliyor
  • Bende de 2003 marea exclusive var.daha önce ki excelusice de motor arıza lanbası yanıyordu tamirci arkadaşlar ecu ve tesisat değişecek dediler.bende satmıştım.Ama bu tarz bir arıza olduğunu tahmin ediyordum uğraşmayayım diye sattım.şimdi yine 2003 excelusive aldım.sizinki liberti imiş acaba ecu da entegrelerde vs farklılıklar varmıdır.şu an sorun yok ama bilgi olsun.birde şu an rolanti gezinmesi var.dediğiniz gibi önce bir kontak sipreyiyle temizlik yapacam ondan sonra kablo ilacesi eğer çözülmezse.
  • Bu gün kontak spreyiyle soketi ve dişi kısmını temizledin rolanti düzelmedi kablo mu denemek lazım yoksa yapacağımız bir işlem varmı acaba
  • Sn Dilefkar, rölanti gezinmesi probleminin potansiyometre kablosundan olup olmadığını anlamak lazım çünkü başka ihtimaller de olabilir (örneğin potansiyometrenin hemen üzerindeki boğaz kelebeği servo motoru ve soketi sökülüp temizlenebilir).

    Potansiyometrenin siyah kablosu ECU üzerindeki cam tarafına yakın olan ufak soketin içine bağlantılı. Bu soket te çıkartılıp sprey temizliği yapılabilir. Ancak kesin emin olmak için potansiyometredeki siyah kablo ile ECU soketindeki ucu arasında ölçü aletiyle omaj ölçmek iyi olur. Bu kabloda düşük omaj okumak lazım (0,5 ohm).

    ECU'daki elektronik kartta fark olduğunu düşünmüyorum sonuçta motorlarımız ve üretim yılları aynı.
  • Boğaz kelebeğini kemizletmiştim.Motor nasıl temizlenecek biz halledebilirmiyiz acaba (büyük bir fabrikada elektrik elektronik teknisyeni kankam var)birde müsait olunca bir şasenin asıl bağlı olduğu yere bakalım oradanda tam geçirmiyor olabilir dedi arkadaş.O motoru nasıl temizleyeceğiz bir fikriniz varmı
  • Arkadaşlar bende de aynı sorun vardı.Bilgisayara bağlatınca bobin 1 ateşleme hatası çıktı bobin değişti buji ve buji kabloları değişti aynı hata devam etti.Bu kez tüpü komple tesisat(tüp kabloları) iptal edildi ve bir hafta boyunca herhangi bir hata vermedi.Bu rada benzinde hata vermiyor.Sonra tekrar tüp aktif hale getirilince sorun tekrar ortaya çıktı.Tüpçü dediki sorun tesisatta dedi.Yani tüp tesisatı komple değişince sorun ortadan kalktı.
  • kardeş çok teşekkür ederim dün beyin operasyonunu gerçekleştirdim. 2 gündür hata yok teşekkürler.sizde yapabilirsiniz korkarsanız sökün tv tamircisine yaptırn.tarif edin yapar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertanc

    Araç: 2003 MAREA LİBERTY 1.6 - 103 hp benzinli
    Sorun1: Arada bir 3-5 saniyeliğine sarı motor ikaz lambasını yakarak motor tekleme yapıyor ve çekişten düşüyor.
    Sorun2: Klasik bir Marea problemi, rölanti devri oynama yapıyor, gaz verip bıraktığınızda devir geç düşüyor.

    Selam arkadaşlar,

    Son birkaç aydır 2003 Marea Liberty 1.6 - 103 hp. aracımda bir problemle karşılaşmaktaydım. Araç normal çalışırken bazen 3-5 saniyeliğine sarı motor ikaz lambasını yakıyordu ve o esnada gaza yüklensemde gaz yemiyordu, malumunuz seyir halindeyken oldukça problem yaratabilecek bir durum. Sanırım arıza esnasında motor 3 piston çalışıyordu ve tahminimce ateşleme ile ilgili bir sorundu. Bujiler, buji kabloları ve ateşleme bobinini alıp değiştirmekle işe başladım. Sorunda bir düzelme olmayınca sırada ateşleme kontrol ünitesi ECU olduğuna karar verdim. Malum servislerde bu araçların uzmanı fazla bulunmadığından ve rastgele parça değiştirip cüzdanımı yakmamak için bir sıra belirledim ve işleme kendim devam ettim. Bu arada devamlı şirket aracı kullandığımdan ve Marea kapıda yattığından pek te acelem yoktu.

    Bu noktada uyarmak istiyorum, mesleğim elektronik olduğundan çok zorlanmadım ancak yeterli el beceriniz yoksa ve daha ağır masraf açmak istemiyorsanız bu işlemleri bir bilene yaptırınız. Sorumluluk size aittir.

    İşleme ECU'yu söküp kapağın açılmasını zorlaştıran dört kenarındaki fabrikasyon silikonları ince bir tornavidayla kazımakla başladım. Bu silikonları dikkatlice temizlemek sonraki işlemlerde kolaylık sağlıyor.

    4 köşedeki tork alyen vidaları sökerek kapağı biraz zorlayıp açtım. Bu esnada ve sonraki aşamalarda sabırlı olmanız gerekiyor. Lakin silikonla yapıştırılmış kapağı bir köşeden kaldırıp yavaşça güç uygulamak gerekiyor. Silikon ağır ağır kapaktan ayrılıyor. İçerdeki elektronik karta tornavida vs. ile zarar vermeyin. Sadece tek köşeden kargaburunla kaldırarak çalışın. Kapağın köşesi biraz yamulabilir ama bu sorun değil, sonradan kolayca düzeltilebiliyor.

    Kapak açıldıktan sonra göreceğiniz şey içindeki elektronik kart ve daha fazla silikon Kartın tüm etrafı boyunca, ayrıca soketlerin kenarında dikkatlice falçata veya ince tornavida ile karta zarar vermeden silikon temizleme işlemi uygulanacak. Bunu da başardıktan sonra soket kısmı sağlam olduğundan bu taraftan hafif güç uygulayıp silikonun kendisini salmasını bekledikten sonra kartı çıkartıyoruz.

    Hedefim direkt olarak ateşleme entegrelerini bulmaktı. Bunları kolayca buldum ve yorgan iğnesiyle entegre bacaklarına "hafifçe" güç uygulayıp lehim çatlağı kontrolü yaptım. Bu arada kuvvetli ışık ve büyüteç kullandım. Hafifçe güç uygulamak önemli aksi taktirde kartın üzerindeki baskılı devre yollarını kopartabilirsiniz.

    Sonuçta en başta tahmin ettiğim şey çıktı. ECU ünitesi motora oldukça yakın monte edildiğinden ve yılların verdiği hava şartlarına bağlı yorulmadan dolayı lehimlerde kuruma ve çatlama farkettim. Dilerseniz iğne kontrolü yapmadan direk lehimler tazelenebilir. Ancak ben kesin problemi görmeden rahat uyuyamam o yüzden ince analiz yaptım.

    Rölanti devriyle ilgili elektronikçilerin kullandığı yağsız, artık bırakmayan ve kendiliğinden uçan kontakt spreylerden aldım. Boğaz kelebek motorunun altındaki potansiyometre soketini sökerek (3 uçlu soket) hem potansiyometre tarafına, hemde soketin iç kısmına sprey sıkarak 5 dakika bekledim ve soketi yerine taktım. Bu temizlik benim rölanti problemimi çözdü ancak ilerde tekrarlarsa bu soketin siyah kablosunda bir kuvvetlendirme yapabilirim. Şu anda düzelmiş görünüyor.

    ECU ve potansiyometrenin yeriyle ilgili fotoları peşpeşe yüklüyorum. Herkese zevkli sürüşler dilerim.




     Marea Motor arıza lambası


     Marea Motor arıza lambası


    Keşke 3 ay önce bu yazıyı görmüş olsaydım, bende de aynı problem vardı, ne yazık ki ecu kapağını açarken silikonları ısıtmayı denedik ve çok komik ama içindeki iki parça eriyip yerinden düştüğü için hangisi nerede ve ne şekilde takılı olduğunu bilmediğimizden rastgele takmak zorunda kaldık ve malumunuz ecu öldü, yeni ecu alıp taktım bende mecburen şimdilik sorunum yok. Benim merak ettiğim eski bozuk olan ecu programlanabliyor ancak motoru çalıştırmıyor, senden ricam ecu nun resimlerini tam verebilirmisin özellikle mar ile başlayan o iki entegreninkileri.




  • Arkadaşım eve gidince bakayım sanırım kartın komple fotoğrafı olacaktı. Bulup buraya eklerim.
    Kolay gelsin..

    Edit: Buyrun fotoğraf, ancak 2 entegrenin yazıları baskı değilde kazıma yazıyla yazılmış o yüzden fotoğrafta okunamıyor, kartın üzerinden bile okumakta zorlanırsın. Fotoğraf boyut sınırı olduğundan 4,5 MB'lık dosyayı ufaltınca hiçbirşey okunmuyor :) O yüzden isimlerini okuyabildiğim kadarıyla yazdım.



     Marea Motor arıza lambası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertanc -- 24 Aralık 2012; 18:33:18 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: att_7

    kardeş çok teşekkür ederim dün beyin operasyonunu gerçekleştirdim. 2 gündür hata yok teşekkürler.sizde yapabilirsiniz korkarsanız sökün tv tamircisine yaptırn.tarif edin yapar.

    Arkadaşım düzeldiğine sevindim umarım başka bir problem çıkartmaz.
    Kazasız sürüşler dilerim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ertanc

    Arkadaşım eve gidince bakayım sanırım kartın komple fotoğrafı olacaktı. Bulup buraya eklerim.
    Kolay gelsin..

    Edit: Buyrun fotoğraf, ancak 2 entegrenin yazıları baskı değilde kazıma yazıyla yazılmış o yüzden fotoğrafta okunamıyor, kartın üzerinden bile okumakta zorlanırsın. Fotoğraf boyut sınırı olduğundan 4,5 MB'lık dosyayı ufaltınca hiçbirşey okunmuyor :) O yüzden isimlerini okuyabildiğim kadarıyla yazdım.



     Marea Motor arıza lambası


    Merhaba,
    Resim için çok teşekkürler, üzerindeki yazılar için teşekkürler, bana sadece mar9109p0 ve L9110p0 entegrelerinin yönleri lazımdı,yardımcı olduğun için teşekkürler.




  • Yönleri gerekliyse burada daha açık görebilirsin.
    Kolay gelsin



     Marea Motor arıza lambası


     Marea Motor arıza lambası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ertanc -- 24 Aralık 2012; 23:57:53 >
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.