- x
Su kaynatma problemi
42 Cevap30596 Görüntüleme2 Favori
Bu konudaki kullanıcılar: hiç
  Seçkin Yorumlar Sistem Belirtin Yazdır
Sayfa: [1]
Giriş
Mesaj


232 Mesaj
11 Nisan 2006; 11:04:16 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

Araba su kaynattığı zaman ne yapılır? bugün başıma geldi ve pek bi şey bilmediğimi fark ettim. öncelikle arabayı sağa çektim, durdum, motoru da stop ettim. motor suyu fokur fokur kaynıyordu. kapağını açtım ve sular fışkırdı. yanımda yedek su bulundurduğum için hemen su ekledim. biraz daha bekledim. fokurdama durunca yola devam ettim. ama hararet yeniden yükseldi ve yine fokurtular duymaya başladım. yine durdum vs.vs.

sizce nerede yanlış yapıyorum. sorun radyatörde midir yoksa fan mı arızalanmıştır, yoksa fan müşiri mi arızalanmıştır. yoksa benim bilmediğim bi şeyler mi oluyor arabada.


_____________________________

psn: madmax82_ist
oyunlar: GT5, Fifa11, Grid Reloaded


5867 Mesaj
11 Nisan 2006; 11:17:43 

Termostat arızalı . Değişmesi lazım. Ama pahalı birşey değil. 15 YTL'ye alabilirsin


_____________________________



1694 Mesaj
11 Nisan 2006; 11:19:15 

Su kaynatan arabanın radyatörüne su eklenmez! Bari üç beş kalıp da buz atsaydın, hararetini alırdı! Ferahlatırdı.
Sular etrafa fışkırmış, iyi ki yanmamışsın. Su kaynatan arabanın radyatör kapağı açılmaz, yoksa el ve kol haşlama olursun. hatta surat ve burun haşlama çeşitleri de olabilir.


_____________________________



5867 Mesaj
11 Nisan 2006; 11:33:41 

Evet sıcakken radyatör kapağı kesinlikle açılmaz. Çabuk soğuması için (motor bloğuna sıçratmamak şartıyla) ılık su ile radyatör dıştan soğutulur. Birşey olmaz yani ama su çok soğuk olmamalı.
böyle durumlarda arıza giderilmeden yola devam edilmemeli. Motorda ciddi hasar oluşabilir. termostat takılı kaldıysa tamamen yerinden sökülebilir. Yola öyle devam edilir. Tabii bunun için de alet edevat ve termostatın tam olarak nerede olduğunun bilinmesi gereklidir.
Yeni motorlar da bilmece gibi yaw bi de o var.


_____________________________



1694 Mesaj
11 Nisan 2006; 11:40:41 

Hocam,
araba su kaynatıyorsa kenara çekip, motoru durdurup, 15-20dk. hatta yarım saat bekleyeceksin. Kaynattığına güre büyük ihtimal bir problemi vardır, o nedenle motoru durdur, rölantide çalıştırma. eski arabaların soğutma tertibatları motoru biraz zorlayınca yetersiz kalabiliyordu ama yeni arabalarda artık soğutma tertibatları oldukça gelişmiştir. Bu nedenle su kaynatıyorsa vardır bir sorunu.

Motor yeterince soğuduktan sonra radyatör kapağını aç ve eksik suyu tamamla. sonra motoru çalıştır ve rölantideyken su seviyesini kontrol et eksilmeye başlarsa azar azar ekle. hava yapmış olabilir, motoru dolaşan radyatör suyu hortumlarını kontrol et genelde üst ölü noktalarında hava alma tapaları olabilir. buradaki tapaları gevşetip su gelene kadar beklersen havasını da almış olursun. Yalnız dikkat, gelen su sıcak olur, eldiven veya bez kullanabilirsin. Ara ara hararet göstergesini kontrol et. motor fanı devreye girdiyse, artık su eksiltmiyorsa ve havalrı da aldıysan yola devam edebilirsin.
Ama sürekli bir gözün hararet göstergesinde olsun ve kırmızı bölgeye yaklaşmaya başlarsa hemen kenara çek ve soğuması için motoru kapat. ilk işin de bir ustaya gidip arabyı bir göstermek olsun. mutlaka radyatör suyunu yenilesinler ve antifriz seviyeni tamamlasınlar. yaz kış antifriz olsun. hararet yaptı dersen zaten sorununu bulmak için usta gerekli kısımları kontrol eder.


_____________________________



2195 Mesaj
11 Nisan 2006; 14:05:23 


quote:

Orjinalden alıntı: madmax82

Araba su kaynattığı zaman ne yapılır? bugün başıma geldi ve pek bi şey bilmediğimi fark ettim. öncelikle arabayı sağa çektim, durdum, motoru da stop ettim. motor suyu fokur fokur kaynıyordu. kapağını açtım ve sular fışkırdı. yanımda yedek su bulundurduğum için hemen su ekledim. biraz daha bekledim. fokurdama durunca yola devam ettim. ama hararet yeniden yükseldi ve yine fokurtular duymaya başladım. yine durdum vs.vs.

sizce nerede yanlış yapıyorum. sorun radyatörde midir yoksa fan mı arızalanmıştır, yoksa fan müşiri mi arızalanmıştır. yoksa benim bilmediğim bi şeyler mi oluyor arabada.

Burada birçok yanlış var.
1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.
2-Suyu kaynayan arabanın radyatör kapağı açılmaz.
3-Arabanın soğutma sistemi iyice kontrol edilmeli.Bu araçta termostat,müşir,fan v.b. bir arıza var gibi.


_____________________________


http://www.diyaudiotr.com/


 
124 Mesaj
11 Nisan 2006; 14:16:42 

+1 dogrusun .
quote:

Orjinalden alıntı: silicon



Burada birçok yanlış var.
1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.
2-Suyu kaynayan arabanın radyatör kapağı açılmaz.
3-Arabanın soğutma sistemi iyice kontrol edilmeli.Bu araçta termostat,müşir,fan v.b. bir arıza var gibi.



_____________________________



2957 Mesaj
11 Nisan 2006; 14:39:59 

kardeş benim şahindede bi aralar çok oluyodu.acanın şurlarına baktırısan olumlu sonuç alırsın;
1) termostat sağlamsa yaz ayında isen yazlık konumuna kış ayında isen kışlık konuma getir.
2) termostat bozulmuşsa zaten deişmesi gerek gereksiz bi madde
3) servise motor kapağını açtır ve contayı deiştir.(benim aracın motor contası eskimiş dışarıdan su kapmış motorun yağıylada birleşince motorkapağında ve pistonlarda boza gibi yağ-su karışımı olmuş onu temizlettim hararet diye bişi kalmadı)


_____________________________

M. KEMAL
ATATÜRK
8 saniye içinde yönlendirileceksiniz.
Reklam yeni sayfada açılır, gezintinizi etkilemez.
hade len...


1872 Mesaj
11 Nisan 2006; 15:55:30 


quote:

Orjinalden alıntı: kkvan

Termostat arızalı . Değişmesi lazım. Ama pahalı birşey değil. 15 YTL'ye alabilirsin


Termostat arızalı olsa radyotördeki su buz gibi olurdu çünkü termostat açmadığı için radyotördeki su devreye girmemiş olurdu.Aracın markası modeli nedir? Araç sumu eksiltiyor yoksa fışkırdığı içinmi su ekledin?Ayrıca sen mıtıru açtığında fan çalışıyormuydu çalışmıyormuydu?Büyük ihtimalle fan problemidir fakat aracına 2 kere hararet göstermen iyi olmamış.Umarım çok yüksek derecelere çıkmamıştır.


_____________________________

Aptallarla tartisma, çünkü digerleri aranizdaki farki anlamayabilir!!!
HEP DESTEK TAM DESTEK!!!


36 Mesaj
11 Nisan 2006; 16:32:43 

hava yapmıştır renolar çok yapıyor soğuyunca su ilave etsen bile fayda etmiyor havayı alman lazım tarif etmişler yukarda


_____________________________



527 Mesaj
11 Nisan 2006; 17:30:45 

Su kaynatan arabanın motorunu durdurursan contayı yakarsın.Su kaynadığında arabanın motoru kesinlikle stop ettirilmez.


_____________________________



6658 Mesaj
11 Nisan 2006; 21:13:00 

doğru söze nedenir...
quote:

Orjinalden alıntı: silicon



Burada birçok yanlış var.
1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.
2-Suyu kaynayan arabanın radyatör kapağı açılmaz.
3-Arabanın soğutma sistemi iyice kontrol edilmeli.Bu araçta termostat,müşir,fan v.b. bir arıza var gibi.



_____________________________




1872 Mesaj
11 Nisan 2006; 21:25:37 

quote:

1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.


quote:

Su kaynatan arabanın motorunu durdurursan contayı yakarsın.Su kaynadığında arabanın motoru kesinlikle stop ettirilmez.


Araç düz yolda hareket halindeyken rölantiden daha az hararet yapar.Ayrıca sebebini bilmediğimiz bir nedenle hararet yapan arabayı çalıştırmaya devam etmek yatakların sarmasına ve motorun kitlenmesine(yanmasına) neden olur.Heralde conta yanmasından daha iyi bir sonuç doğurmaz Hararet yapan araç eğer nedeni su eksiltme değilse hemen stop ettirilmeli ve çalıştırılmadan nedeni araştırılmalıdır.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkkt -- 11 Nisan 2006; 21:26:29 >


_____________________________

Aptallarla tartisma, çünkü digerleri aranizdaki farki anlamayabilir!!!
HEP DESTEK TAM DESTEK!!!


2673 Mesaj
11 Nisan 2006; 21:47:43 

MOTOR NEDEN SU KAYNATIR?
1. FAN AÇMADIĞI İÇİN,
2. SU KAÇAĞI OLDUĞU İÇİN,
3. TERMOSTAT KAPALI KALDIĞI İÇİN,
4. DEVİRDAİM POMPASI ARIZALIDIR.

1. FAN NEDEN AÇMAZ?
*FAN MÜŞİRİ ARIZALI OLABİLİR.
*MÜŞİR SAĞLAMSA, MÜŞİRİN OLDUĞU YERE SICAK SU ULAŞAMIYOR OLABİLİR. (BUNA DA EKSİK SU SEVİYESİ, DEVİRDAİMİN BOZUK OLMASI, TERMOSTATIN KAPALI KALMASI NEDEN OLABİLİR.)
*FAN MOTORU ARIZALI OLABİLİR.
*FAN MOTORU VE MÜŞİR KABLOLARINDA KOPUKLUK VARDIR.
*FAN MOTORU SİGORTASI KESİLMİŞ OLABİLİR.

2. SU KAÇAĞI NEDEN OLUR?
*KAPALI DEVRE ÇALIŞAN SOĞUTMA SİSTEMİ HER ZAMAN BELİRLİ BİR BASINÇ ALTINDADIR. HERHANGİ BİR HORTUMDA DELİK YA DA HORTUM BAŞLARINDAKİ KELEPÇELERDEKİ GEVŞEKLİK KAÇAĞA SEBEP OLABİLİR. BU KAÇAK SONUCUNDA SİSTEME HAVA GİRER VE DEVİRDAİM POMPASI GÖREVİNİ YAPAMAZ.

3. TERMOSTAT NEDEN KAPALI KALIR?
TERMOSTATIN GÖREVİ MOTORUN ÇALIŞMA SICAKLIĞINA ÇABUK ULAŞMASINI VE ÇALIŞMA SICAKLIĞINDA KALMASINI SAĞLAMAKTIR.
*ÇALIŞMA ÖMRÜNÜ DOLDURDUĞU İÇİN YA DA ARIZALANDIĞI İÇİN GÖREV YAPAMAZ.
BU DURUMDA RADYATÖRE SICAK SU ULAŞAMAZ. MÜŞİRE DE ULAŞAMAYACAĞI İÇİN FAN MÜŞİRİ FANI DEVREYE SOKAMAZ.

4. DEVİRDAİM POMPASI NEDEN ÇALIŞMAZ?
* DEVİRDAİM POMPASINI ÇALIŞTIRACAK KAYIŞIN KOPUK OLMASI,
* SOĞUTMA SIVISI EKSİKLİĞİNDEN DOLAYI, DEVİRDAİM EDECEK SU OLMAMASI,
* YA DA SU OLDUĞU HALDE, POMPANIN KANATÇIKLARININ KIRILMASI,
POMPANIN GÖREVİNİ YAPAMAMA SEBEBİDİR.

BU ARKADAŞIN ARACINDA RADYATÖRDE SICAK SU KAYNAMASI OLDUĞU İÇİN TERMOSTAT ARIZASINDAN VE DEVİRDAİM ARIZASINDAN SÖZ EDİLEMEZ.

ARKADAŞ BAHSETMEMİŞ ANCAK, BÜYÜK İHTİMALLE DÜŞÜK SÜRATLERDE SIKIŞIK TRAFİKTE SU KAYNATMASI OLMUŞTUR. BUNUN TEK SEBEBİ FANIN ÇALIŞMAMASIDIR.

BU ARAÇTAKİ PROBLEM,
FAN MOTORLARI KOLAY ARIZALANMAZLAR.
YA FAN MÜŞİRİ ARIZALIDIR.
YA FAN MÜŞİRİ VE MOTORUYLA İLGİLİ SOKETLERDE VE KABLOLARDA BİR TEMASSIZLIK VEYA KOPUKLUK VARDIR,
YA DA FAN MOTORU SİGORTASI KESİLMİŞTİR...



_____________________________

14 YAŞINDAN KÜÇÜK ÇOCUKLARINIZI MUTLAKA ARKA KOLTUĞA OTURTUNUZ VE KAPILARI KİLİTLEYİNİZ.
AYRICA; FARLARI AYARSIZ OLUP GÖZLERİMİ YORANLARIN GÖZÜ ÇIKSIN!


1921 Mesaj
12 Nisan 2006; 0:13:14 

motorun suyunun kaynaması demek,suyun motoru soğutamaması demektir..
motorun soğuyamaması demek içindeki yanmadan dolayı her an sıcaklığının artması demek.

motorun soğuyamadan sıcaklığının artması demek ömrünün hızlı birşekilde kısalması demek..



_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


754 Mesaj
12 Nisan 2006; 0:16:57 

eeee...sen ne demek
quote:

Orjinalden alıntı: emre.

motorun suyunun kaynaması demek,suyun motoru soğutamaması demektir..
motorun soğuyamaması demek içindeki yanmadan dolayı her an sıcaklığının artması demek.

motorun soğuyamadan sıcaklığının artması demek ömrünün hızlı birşekilde kısalması demek..





_____________________________



1921 Mesaj
12 Nisan 2006; 0:21:53 


quote:

Orjinalden alıntı: skyclad

eeee...sen ne demek


anlamak için arif olmaya gerek yok,
kaynatıyorsa arabayı çalıştırmayın demek


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


 
160 Mesaj
12 Nisan 2006; 0:27:08 

motorun soğumasına destek olması için aracın içerisine gelen havayı tam sıcağa çevirip fanı da son hızda çalıştırabilirsin... içerisi hamam olur ama gelen ısı motordandır...


_____________________________



232 Mesaj
12 Nisan 2006; 1:00:27 

cevap yazan herkese teşekkürler.
ben de sizlere cevabımı yazayım:
1- arabam '90 model skoda favorit 136L
2- arabanın fanı çalışıyor, fan hem otomatik olarak çalışıyor, hem yeterli olmadığı durumlarda direk fan düğmesi yaptırdığım için ona basarak da çalıştırıyorum. her iki durumda da fan çalışıyor.
3- fan çalışsa bile arabanın harareti düşmüyor. hatta arabayı kenara çekip motoru rölantide de çalıştırdım, düşmedi; motoru stop da ettim düşmedi.
4- aradan 15-20dk geçtikten sonra tekrar yola çıkıyorum ve hararet yine orta seviyenin üstüne, hatta kırmızı çizginin oraya çıkıyor.
5- sonuç olarak aklıma gelen herşeyi denedim. ustaya da götürdüm. termostat ve fan müşirinin çalıştığını söyledi. hatta gaza basarak arabaya hararet yaptırdı ve fan çalıştı. ama ordan çıktıktan sonra yine aynı şeyler oldu.
6- araba sıkışık trafikte değil tem'de sabit hızda bile aynı şeyi yaptı.
7- şimdi bu dediklerimden sonra önerisi olan???


_____________________________

psn: madmax82_ist
oyunlar: GT5, Fifa11, Grid Reloaded


1872 Mesaj
12 Nisan 2006; 1:03:52 

quote:

Orjinalden alıntı: madmax82

cevap yazan herkese teşekkürler.
ben de sizlere cevabımı yazayım:
1- arabam '90 model skoda favorit 136L
2- arabanın fanı çalışıyor, fan hem otomatik olarak çalışıyor, hem yeterli olmadığı durumlarda direk fan düğmesi yaptırdığım için ona basarak da çalıştırıyorum. her iki durumda da fan çalışıyor.
3- fan çalışsa bile arabanın harareti düşmüyor. hatta arabayı kenara çekip motoru rölantide de çalıştırdım, düşmedi; motoru stop da ettim düşmedi.
4- aradan 15-20dk geçtikten sonra tekrar yola çıkıyorum ve hararet yine orta seviyenin üstüne, hatta kırmızı çizginin oraya çıkıyor.
5- sonuç olarak aklıma gelen herşeyi denedim. ustaya da götürdüm. termostat ve fan müşirinin çalıştığını söyledi. hatta gaza basarak arabaya hararet yaptırdı ve fan çalıştı. ama ordan çıktıktan sonra yine aynı şeyler oldu.
6- araba sıkışık trafikte değil tem'de sabit hızda bile aynı şeyi yaptı.
7- şimdi bu dediklerimden sonra önerisi olan???


Devir-daim pompasını kontrol ettirdinmi?Eğer buda çalışıyorsa ve araç su eksiltmiyorsa tek ihtimal vardır o da bloktaki su kanallarında kireçlenme sonucu tıkanma vardır veya radyotör kanalları tıkanmış olabilir.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gkkt -- 12 Nisan 2006; 1:04:52 >


_____________________________

Aptallarla tartisma, çünkü digerleri aranizdaki farki anlamayabilir!!!
HEP DESTEK TAM DESTEK!!!


1921 Mesaj
12 Nisan 2006; 1:04:09 

eğer suda bir azalma yoksa,

heralde vantilatör kayışını da kontrol etmiştir?


_____________________________

..........................her şey fiyat/performans oranıdır..........................
...........[Otomobil Bölümü] VERİ TABANINA ULAŞMAK İÇİN TIKLAYINIZ............


232 Mesaj
12 Nisan 2006; 1:10:32 

sorun devri daim pompası olabilir. yarın ustaya sorarım aklıma da başka bi şey gelmiyor zaten.
bu arada kaloriferi açtığım zaman içeri buz gibi hava veriyor ve motora da pek faydası olmadı (denedim).

edit: bugün radyatörümü de değiştirdim. "0" radyatör taktırdım sorun belki ondandır diye düşünmüştüm.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi madmax82 -- 12 Nisan 2006; 1:12:48 >


_____________________________

psn: madmax82_ist
oyunlar: GT5, Fifa11, Grid Reloaded


 
550 Mesaj
12 Nisan 2006; 1:10:41 


quote:

Orjinalden alıntı: madmax82

cevap yazan herkese teşekkürler.
ben de sizlere cevabımı yazayım:
1- arabam '90 model skoda favorit 136L
2- arabanın fanı çalışıyor, fan hem otomatik olarak çalışıyor, hem yeterli olmadığı durumlarda direk fan düğmesi yaptırdığım için ona basarak da çalıştırıyorum. her iki durumda da fan çalışıyor.
3- fan çalışsa bile arabanın harareti düşmüyor. hatta arabayı kenara çekip motoru rölantide de çalıştırdım, düşmedi; motoru stop da ettim düşmedi.
4- aradan 15-20dk geçtikten sonra tekrar yola çıkıyorum ve hararet yine orta seviyenin üstüne, hatta kırmızı çizginin oraya çıkıyor.
5- sonuç olarak aklıma gelen herşeyi denedim. ustaya da götürdüm. termostat ve fan müşirinin çalıştığını söyledi. hatta gaza basarak arabaya hararet yaptırdı ve fan çalıştı. ama ordan çıktıktan sonra yine aynı şeyler oldu.
6- araba sıkışık trafikte değil tem'de sabit hızda bile aynı şeyi yaptı.
7- şimdi bu dediklerimden sonra önerisi olan???


Küçük Bi Olasılıkta Olsa Hararet İbren Bozuk Olabilir...


_____________________________

Böcek olmayı kabullenenler, Ezilince şikayet etmemelidirler...


İmzanız kural dışı...


232 Mesaj
12 Nisan 2006; 1:15:14 

quote:

Orjinalden alıntı: wenon




Küçük Bi Olasılıkta Olsa Hararet İbren Bozuk Olabilir...


maalesef o olasılık doğru değil. çünkü arabadan inince fokurtuları kaputu açmadan bile duyabiliyorum ve kaputu açınca motorun sıcaklığı yüzüme vuruyor. keşke sorun o olsaydı...


_____________________________

psn: madmax82_ist
oyunlar: GT5, Fifa11, Grid Reloaded


1872 Mesaj
12 Nisan 2006; 1:27:30 


quote:

Orjinalden alıntı: madmax82

sorun devri daim pompası olabilir. yarın ustaya sorarım aklıma da başka bi şey gelmiyor zaten.
bu arada kaloriferi açtığım zaman içeri buz gibi hava veriyor ve motora da pek faydası olmadı (denedim).

edit: bugün radyatörümü de değiştirdim. "0" radyatör taktırdım sorun belki ondandır diye düşünmüştüm.


Kaloriferi açtığın zaman buz gibi bir hava veriyorsa sorun belli olmuş demektir.Aracın hava yapmış.Havasını aldırmayı unutma ustaya.


_____________________________

Aptallarla tartisma, çünkü digerleri aranizdaki farki anlamayabilir!!!
HEP DESTEK TAM DESTEK!!!


1694 Mesaj
12 Nisan 2006; 10:50:50 

Arkadaşlar, neyin doğru neyin yanlış olduğu ortam şartlarına çok bağlıdır. örneğin 2004 model Toyota'sı olan adam aracı hararet yaptığında kulaktan dolma bilgilere bakıp da "hararet yapan araba rölantide çalıştırılır." diyerek motorunu kapatmazsa hapı yutar. Çünkü normal kullanım şartları altında bu araba hararet yapmaz; mutlaka hararete sebep olan bir arıza durumu vardır. O nedenle arızası olan motor hala çalıştırılmaya devam edilirse kapak contasını vs. yakar. O nedenle sağa çekip motoru kapatmak ve herşeyin soğumasını beklemek garanti bir yöntemdir.

Eskiden Doğan-şahin vs. biraz zorladın mı veya dik bir rampa gördüğünde, hava da sıcaksa, hararet yapardı. bu durumda kenara çekip rölantide bir müddet çalıştırınca (artık zorlanmadığı için) devirdaim pompası suyu radyatörden sürekli olarak çevirdiği için hızla normal hararetine iner, yoluna kaldığın yerden devam ederdin. Ama yeni araçların soğutma sistemleri kuş serisine göre oldukça etkin, o nedenle, zorlama veya dur-kalk yaparak hararet yaptıramazsın. Hararet yapıyorsa motorda bir sıkıntı vardır ve bu sıkıntılı haliyle motoru çalıştırmaya devam etmek doğru olmaz.

Üstelik fokur fokur su kaynatmış motor hiç bir şekilde rölatide çalıştırılmaz! Hararet durumundan farklı olarak, su kaynatmışsa çok büyük ihtimalle hava yapmıştır ve su devirdaimi sağlıklı değildir. havasının alınması, kaynatmadan dolayı eksilen suyun tamamlanması gerekir. böyle bir motoru rölantide çalıştırmaya devam edersen eline almak durumunda kalabilirsin.

quote:

Orjinalden alıntı: silicon



Burada birçok yanlış var.
1-Benim bildiğim eğer motor su kaynatma haddine gelmişse araba kenara çekilir ve motor durdurulmaz rölantide soğuyana kadar beklenir.Yarıyı geçmiş hararetli bir arabada bunu denedim gerçekten işe yarıyor.
2-Suyu kaynayan arabanın radyatör kapağı açılmaz.
3-Arabanın soğutma sistemi iyice kontrol edilmeli.Bu araçta termostat,müşir,fan v.b. bir arıza var gibi.



_____________________________



1694 Mesaj
12 Nisan 2006; 11:00:32 


quote:

Orjinalden alıntı: roverci

BU ARKADAŞIN ARACINDA RADYATÖRDE SICAK SU KAYNAMASI OLDUĞU İÇİN TERMOSTAT ARIZASINDAN VE DEVİRDAİM ARIZASINDAN SÖZ EDİLEMEZ.

ARKADAŞ BAHSETMEMİŞ ANCAK, BÜYÜK İHTİMALLE DÜŞÜK SÜRATLERDE SIKIŞIK TRAFİKTE SU KAYNATMASI OLMUŞTUR. BUNUN TEK SEBEBİ FANIN ÇALIŞMAMASIDIR.



İşte, motor neden rölantide çalıştırılmaz; sebebi yukarıda. herhangi bir sebepten fan açmıyorsa rölantide çalıştırmakla (hava fırtınalı ve rüzgar önden vurmuyorsa ) motoru soğutamazsın. işte kapak contasını ve diğerlerini asıl o zaman yakarsın. arızanın ne olduğunu bilmediğin bir hararet ve su kaynatmasında motoru rölantide çalıştırmakla büyük risk üstlenirsiniz.


_____________________________



232 Mesaj
12 Nisan 2006; 19:20:17 

cevap yazan herkese teşekkürler. bugün tamirciye gittim tekrardan ve silindir kapağı contasının yanmış olduğunu gördük. nedeni de sanırım termostatın zamanında açılmamasıyla oluşan hararet. çok yanmamıştı conta ama yine de hava aldığı için su kaynatıyormuş. kaloriferden de sıcak hava gelmeye başladı tamirden sonra. termostatı çıkarttık yaz boyunca takmayacağız, kışın başında takarsın dedi. şimdi hararet arabayı zorlasam bile orta çizgide oluyor en fazla.


_____________________________

psn: madmax82_ist
oyunlar: GT5, Fifa11, Grid Reloaded


1728 Mesaj
12 Nisan 2006; 20:24:08 

şimdi son olarak arabayı çalışır vaziyette mi tutalım yoksa hemen stop mu edelim?


_____________________________

Ben Antepliyim Şahinim ağam
Mavzerim omuzuma yük
Ben yumruklarımla dövüşeceğim
Yumruklarım memleket kadar büyük


688 Mesaj
10 Temmuz 2007; 1:18:21 

ben conta yanmış bir arabayla konyadan amasyaya gittimdi.su ekleye ekleye
gaza basıldığı sürece su devirdaim yapıyor bu nedenle su basıncı oluşmuyor
rölantide su fışkırıyordu
bunuda şöyle farkettimdi yokuş inerken ayağımı gazdan çekiyorum soğusun diye ama ısı gittikçe yükseliyordu.gaza basarak boşta 2000 devire çıkınca ısı düşüyordu.komik.
contası yanmış bir araba radyatör kapağını açınca rölantide su fışkırtır.gaza basınca devirdaim ypar ve fışkırtmaz denemesi bedava


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
14 Temmuz 2007; 23:56:59 

ateşle oynuyorsun abiiiii


 
4 Mesaj
12 Eylül 2009; 4:35:31 

arkadaslar ayni sorun benim arabada da var:) audi 80 2.0.arabam azda olsa su kaybediyor bugun fark ettim radyotörün boruyla birlestigi yerden cok az bi paslanma olmus saniyorumki ordan su kaciriyor.ve arabada su kaynatiyor arabayi rolantide calistirip radyotör kapagini aciyorum suyu disariya atiyor? bu normalmidir.gecen trafikte fazla kaldim hararet yapti bende durum kapagi actim hava yapmisti yavasca acip baktim ve suyu disari akitti arabadada antifiriz yok norml ve su var gerci normal su demek olmaz pasli su var yani suyun rengi öyle yag karismis gibi degil ama sanirim hep su koymaktan dolayi oluyo:) bi usta dediki jonta yanik:) digeri devirdaim bozuktur dedi:) bende hortumlardan birinin hararet yaptiginda baya bi sistigini yani sertlestigini gördüm:) bunun da nedeni jonta dediler:) simdi nedir bu bu arada cevp bölümüne biunu yazdigim icin özür cünkü tam benim konuma denkti.sizce ne olabilir su kacagindan dolayimi suyu kaynatiyor sizce,ben arabayi yeni aldim sayilir yani hic hararetli kullanmadim ve arac su andada hararet yapmiyo 90 gectigi zaman fan aciyo ve sicaklik düsüyo sadece neden suyu kaynatiyo onu ögrenmek istiyorum.saygilar


_____________________________



 
4 Mesaj
13 Eylül 2009; 0:08:13 

beyler nerdesiniz neden bkimse yazmiyo :) demekki sadece su anda benim aracim bozuk:) bugun cok ilginc bisey oldu paylasmak istedim,arabinin suyunu degistirdim cünkü icindeki su cok pisti ve borularin icinde camur olusturmus neyse suyu bosalttim güzelce borulari degistirdim,sonra radyotor temizleyici bir madde var ayni zamanda antifiriz görevini görüyo onu koydukan sonra araba devir daim yapmamaya basladi arba 100 dereceye cikti ve icerden kaloriferi actigimda soguk hava uflemeye basladi,hatta radyotordeki suda soguktu,bunlarin olmasinin sebebi termostat diye düsündüm ve söktüm bu cok zor oldu ama basardim termostati attim ve kapattim su koydum bu seferde su kacirmaya basladi termostatin ordaki borudan su kacirmaya basladi bu termostat ayni zamanda jonta görevini görüyomus bende termostti parcaladim,neden yenisini almadin diye soran olusa iftara 20 dk vardi heryer kapaliydi:) yarinda pazar acik yer yoktor bende o sekilde takicam umarim düzelir:I sizde de düzelirmi? yorum bekliyorum ustalardan eyvallah


_____________________________



 
1 Mesaj
16 Eylül 2009; 16:21:16 

MERHABA ARKADAŞLAR.FORUMA YENİ ÜYE OLDUM.VE HERKESE HAYIRLI GÜNLER DİLİYORUM. BENİM 93 COROLLA XL'DE SU KAYNATTI. ŞU AN KULLANMIYORUM. TAVSİYELERİNİZ VEYA TAVSİYE EDECEĞİNİZ İZMİR'DE İYİBİR USTA VAR MIDIR. SELAMLAR...


_____________________________



 
4 Mesaj
22 Aralık 2009; 2:40:41 

termostattin gözü kör olsun ya.bende arabanin suyunu degisrtim temizledim falan yapmz olaydim sonra bozuldu:) termostat yapti yani kardes seninkide öyleydi gerci sen yazali 1 ay olmus ama sorun termostattaydi ve onun önününde jonta var onuda takman lazimdi yoksa su kacirmasi cok normal.simdi benim arabada termstat yok donuyorum ya araba dizelden beter oldu. simdi bir sorum var ben arabanin suyunu bosaltip termostat takicam peki sonra yani araba isinmadan motora su nasil gidicek :) komik bir osru berki ama öyle bütün suyu bosaltip termostatti taktintan sonra motora su baska yerden gidermi? yoksa yakarmiyiz jontayi :) birde neye dikkat etmem lazim onu ögrenmek istedim eyvallah simdiden sgalun iyi ve kazasiz sürüsler diliyorum herkeze...


_____________________________



 
1615 Mesaj
22 Aralık 2009; 3:48:07 

su kaynatan aracı kesinlikle stop etmeyin. kaloriferi en sıcağa alıp, hızı sonuna kadar açın. kalorifer radyatörü de soğutma yapar çünkü. araçta klima varsa klimayı açın kesinlikle. klima açık olduğu sürece klima fanı çalışır vaziyettedir. harareti anında düşürür.


_____________________________



 
1190 Mesaj
22 Aralık 2009; 5:40:52 

radyatör tıkalıdır.


_____________________________

2011 Audi A3 1.6 Sportback


 
18966 Mesaj
22 Aralık 2009; 8:21:12 

Eski zamanlar geldi aklıma...

2000 model KARTAL ile Adana'dan Pozantı'ya gitmiştim, araçta 4 kişiydik, yılın şu günleriydi, hava o kadar soğuktu ki hararet ibresi yerinden oynamadı (!)

15 yıl önce de amcam ve ailesiyle Akçatekir yaylasına gittik, FORD TAUNUS ile, araç Gülek Boğazında su kaynattı (Adana ağzıyla "hararet yaptı", amcam hemen sağa çekti, 15 dakika bekledi, cam yıkama suyu haznesini söktü, içindeki temiz suyu radyatöre boşalttı, marşa bastı, huzurlu ve mutlu bir şekilde yola devam ettik.


_____________________________



117 Mesaj
25 Temmuz 2011; 18:05:09 

uno'nun radyatör fanı neden bir çalışıyor bir çalışmıyor diye boşa panik yapmışım

sigorta kutusundaki 25 Amper bıçak sigorta 30 Amp olması gerekiyormuş ve yerinde boşluk varmış

50 TL.ye çin malı olmasın diye almadıkta iyisi olsun diye MAKO aldık 77 TL.ye onunda sigorta yerleri gevşek çıktı
malum piyasaki bıçaklı oto sigortaları hep çin malı ya ondan olacak

şimdi fan çalışıyor hararette ama kısa süre.rolantide bir süre sonra tekrar devreye giriyor kısa kısa çalışıyor hararet derecesi kımızı çizgideyken daha fazla çalışmıyor Hacı Şahinlerde olduğu gibi


_____________________________


Uzaklaştırılmış
Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
25 Temmuz 2011; 18:19:15 


quote:

Orijinalden alıntı: sarin

ben conta yanmış bir arabayla konyadan amasyaya gittimdi.su ekleye ekleye
gaza basıldığı sürece su devirdaim yapıyor bu nedenle su basıncı oluşmuyor
rölantide su fışkırıyordu
bunuda şöyle farkettimdi yokuş inerken ayağımı gazdan çekiyorum soğusun diye ama ısı gittikçe yükseliyordu.gaza basarak boşta 2000 devire çıkınca ısı düşüyordu.komik.
contası yanmış bir araba radyatör kapağını açınca rölantide su fışkırtır.gaza basınca devirdaim ypar ve fışkırtmaz denemesi bedava



yokuş inerken ayağımı gazdan çekiyorum soğusun diye ama ısı gittikçe yükseliyordu.gaza basarak boşta 2000 devire çıkınca ısı düşüyordu.komik.

cevap


aracı viteste bırakıp yokuş aşağı inseniz olmazdı



ben 120 ile giderken 5.viteste araca hiç gaz vermeden yokuş aşağı bırakıyorum 95 derece olan hararet göstergesi hızın da vermiş olduğu havayla birlikte 75 dereceye kadar düşüyor






kaloriferi en sıcağa alıp, hızı sonuna kadar açın. kalorifer radyatörü de soğutma yapar çünkü. araçta klima varsa klimayı açın kesinlikle. klima açık olduğu sürece klima fanı çalışır vaziyettedir. harareti anında düşürür.

cevap




ben klimayı açıyorum hiç bir etkisini görmedim aracın kendi fanı daha çabuk soğutuyor

aracı durdurduğumda fanın çalıştığını duyuyorum ve 5 dakika boşta aracı çalışır durumda bırakmak yerine fanın durmasını beklemek yerine aracı stop ediyorum 5 dakika fan çalışıp kendi kendine duruyor



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 25 Temmuz 2011; 18:20:46 >


180 Mesaj
9 Nisan 2012; 10:21:53 

quote:

Orijinalden alıntı: dedikodu

Arkadaşlar, neyin doğru neyin yanlış olduğu ortam şartlarına çok bağlıdır. örneğin 2004 model Toyota'sı olan adam aracı hararet yaptığında kulaktan dolma bilgilere bakıp da "hararet yapan araba rölantide çalıştırılır." diyerek motorunu kapatmazsa hapı yutar. Çünkü normal kullanım şartları altında bu araba hararet yapmaz; mutlaka hararete sebep olan bir arıza durumu vardır. O nedenle arızası olan motor hala çalıştırılmaya devam edilirse kapak contasını vs. yakar. O nedenle sağa çekip motoru kapatmak ve herşeyin soğumasını beklemek garanti bir yöntemdir.

Eskiden Doğan-şahin vs. biraz zorladın mı veya dik bir rampa gördüğünde, hava da sıcaksa, hararet yapardı. bu durumda kenara çekip rölantide bir müddet çalıştırınca (artık zorlanmadığı için) devirdaim pompası suyu radyatörden sürekli olarak çevirdiği için hızla normal hararetine iner, yoluna kaldığın yerden devam ederdin. Ama yeni araçların soğutma sistemleri kuş serisine göre oldukça etkin, o nedenle, zorlama veya dur-kalk yaparak hararet yaptıramazsın. Hararet yapıyorsa motorda bir sıkıntı vardır ve bu sıkıntılı haliyle motoru çalıştırmaya devam etmek doğru olmaz.

Üstelik fokur fokur su kaynatmış motor hiç bir şekilde rölatide çalıştırılmaz! Hararet durumundan farklı olarak, su kaynatmışsa çok büyük ihtimalle hava yapmıştır ve su devirdaimi sağlıklı değildir. havasının alınması, kaynatmadan dolayı eksilen suyun tamamlanması gerekir. böyle bir motoru rölantide çalıştırmaya devam edersen eline almak durumunda kalabilirsin.


Arkadaşa katılıyorum araç fokur fokur su kaynatmışsa da hala rölantide çalıştırmak çok da güvenli olmasa gerek. Sonuçta rölantide de olsa motor sıcaklık üretmeye devam edecektir. Ben tam emin olmamakla beraber motor ve kaputu açıp soğumasını bekletmekten yanayım. Biraz bekledikten sonra da fanı sıcak konuma getirip, en yüksek hızda çalıştırmanın mantıklı olacağını düşünüyorum. Tabi pencere açmayı da unutmayın. Motoru kurtaralım derken siz haşlanmayın arabanın içinde



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vsabah -- 9 Nisan 2012; 10:22:16 >


_____________________________


Web: Sabah Tasarım | Mail & MSN: bilgi@sabahtasarim.com | GSM: 0531 386 55 55 | Faaliyet No: YS - (2630)


829 Mesaj
21 Ağustos 2013; 11:28:45 

benım araçta su kaynatı hemen telefon ile interneten baktım, buradaki arkadasların önerilerini uyguladım. Yola devam ettim sagolun.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


_____________________________

Medium is The Massage


 
1 Mesaj
28 Ekim 2014; 18:29:47 

2001 model e 46 bmw 3 16i aracım su kaynatıyor bı kac ustaya goturdum farklı farklı yorum lar yaptılar kımı jonta yanık dıyor kımı sılındır kapagı catlak dıyor. tam ne oldugunu bılemıyorlar kısacası aracım su kaynatınca sıcak fanı acıyorum ama sıcaklık gelmıyor termostat arızalı olabılırmı. jonta ve sılınıdr kapagından olabılırmı


_____________________________

Sayfa:   [1]
Sayfa: [1]
Foruma Git
Bölümde Ara
Başa Dön


 
Reklamlar


DH VİDEO

 



Forum Software powered by ASP Playground Advanced Edition 2.3
Copyright © 2000 - 2006 ASPPlayground.NET

Bu sayfanın mobil sürümü / tablet sürümü / mini sürümü.



0.590