Şimdi Ara

PMDG 737 uçuş sorusu

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
0
Favori
1.239
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,

    Benim sorum şu örneğin ben herhangi bir meydandan FMC'mi programlayarak diğer bir meydana rotamı çiziyorum. Legs sayfasında kopuklukları gidererek uçuş ğlanımı oluşturuyorum örneğin cruise seviyem FL280, 28000 feet'te ilerleyeceğim son intersectiona kadar uçak FMC'deki veriler doğrultusunda gidiyor fakat mesela 11000 feet'te olması gerekiyorsa diğer intersectionda alçalmaya başlamıyor ve 28000 feet'te rotaya devam ediyor acaba alçalmayı benim mi yapmam gerek. FCU'da altitude ayarı ile oynasamda sonuç alamıyorum acaba uçağı rotası doğrultusunda nasıl alçaltırım yani 45 mil sonra intersection üzerinde tam 11000 feet'te olması nasıl sağlanır.

    Ben daha önceden HSI'I vertical path ekranına getirip kesiştirerek yapıyordum ama diğer uçaklarda bu yok örneğin pss 777 acaba bu işin doğrusu nedir...

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.







  • Arkadaşlar yok mu pmdg uçan şöyle söyliyeyim o zaman örneğin FMC'de olmam gereken legsler şu şekilde

    KONEN ,760 FL260
    DUGLA 250kias FL239
    BERGO 250kias FL170
    IMR 183kias 8000A

    ve sonrasında da son intersectiona girip glideslope'u yakalayacağım FMC'den "DES" sayfasından "des now" dediğim uçak alçalmaya başlıyor ama gerekli zamanlarda gerekli irtifalarda olamıyor hız sapıtıyor ve uçağın kontrolünü alıp "vnav" dan çıkarıp HSI'yı vertical path konumuna getirip "speed hold" V/S'i açıp FCU ayarlamalarıyla inmek zorunda kalıyorum bunun normal prosedürü nedir lütfen biri yardımcı olsun...
  • 3 senedir pmdg kullanıyorum alçalmaya başladığım zaman fmcyi devreden çıkarıyorum en iyisi bu yoksa uçak yavaşlamıyor ve istediğim irtifada olmuyor en güzeli mcpden kendin değerleri girmendir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dj_nipo -- 22 Eylül 2012; 11:56:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dj_nipo

    3 senedir pmdg kullanıyorum alçalmaya başladığım zaman fmcyi devreden çıkarıyorum en iyisi bu yoksa uçak yavaşlamıyor ve istediğim irtifada olmuyor en güzeli mcpden kendin değerleri girmendir

    O zaman sadece rotasında kalması için LNAV'ı açık bırakıp speed hold ve V/S ile alçalıyorum mütabık mıyız. Bir de lvl change ne işe yarar açıklar mısınız FL'da bir değişim yapıyor muhakkak ama neden ihtiyaç olur... Biliyor musunuz.

    NOT: bu arada vatsimde uçuyorsanız özelden bir kaç soru soracağım...
  • vatsimdeyim, level change ise seçtiğin hızda sabit tutup o hızda alçalma/yükselme yaptırır uçağa örneğin kalktık 1500 ft te hızımız 250kt mcpye 10000ft girmiş durumdayız, flch bastığımızda 250 kt hızı sabit tutup o hızla yapabileceği en yüksek açıyla 10bin ft'e tırmanır alçalma için de tam tersi ama pmdg bu bazen sapıtabiliyor yani hız konusunda güvenemiyorum ben
  • fmc de gördüğün değeri yani varacagıın intrersectionda ucus seviyesi ne ise daha onceden senin mcp paneline bu değeri girmiş olman gerekir. varacagın yer 11bin sen 26bindeysen ve mcp de 26bin set edilmiş ise ucak kendini 11bine alcaltmaz senin o 26bini değiştirmen gerekir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oss2

    fmc de gördüğün değeri yani varacagıın intrersectionda ucus seviyesi ne ise daha onceden senin mcp paneline bu değeri girmiş olman gerekir. varacagın yer 11bin sen 26bindeysen ve mcp de 26bin set edilmiş ise ucak kendini 11bine alcaltmaz senin o 26bini değiştirmen gerekir.

    Peki mcp panelinden 26000'i 11000'e çevirip "descent now" yaparsam uçak doğru şekilde alçalacak mı...
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    F-35 Uçak gemisine iniş
    13 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • İnmek çok zor öğreniliyor bende 14000 feetden sonra ben alıyorum kontrolü çünkü TAS hala 400 knot larda oluyor FMC'de sapıtıyor bazen inişte..
  • FMC'yi programladığınız zaman legs sayfasında intersectionlarda olmanız gereken hızlar yazar. Eğer uçak arkadan rüzgar alıyorsa uçağın hızı tutturamaması normal öyle durumlarda air break'leri gerektiği kadar devreye sokabilirsiniz.

    Uçağın alçalmaya başlamıyor olması da FMC'yi doğru programlamadığınız anlamına gelir. FMC'yi doğru programladığınızda uçuş yolunuzda T/D (Top of Decent) noktası gözükür. Bu noktaya gelmeden önce ise uçak uyarı verir, uyarı verdiği sırada Altitude değerini bir sonraki uçuş seviyesine ayarlamanız gerekir böylece uçak güvenli hızlarda ve rotasından çıkmadan alçalacaktır. Uçuş programınızı yaparken FMC'de N1 Limit sayfasını doğru olarak doldurmuyorsunuz sanırım sorun ondan kaynaklanıyor olması muhtemel.

    İyi uçuşlar.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.